Tribunus schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:55:
Wie van jullie gebruikt er een scherm van ome ali met AA/CP? Ik zie wel de vaak aangeprezen versie van €500+ maar dat vind ik wat te gortig. En ali staat er vol mee, dus als er wat ervaringen zijn hoor ik het graag (zowel positief als negatief uiteraard)
@
LankHoar kan jij mij weer in de Ts zetten: KTM superduke 1290 GT 2022.
Heb afgelopen weekend toevallig net mijn eerste tourrit gereden met onderstaand Android Auto /Apple Carplay scherm van ome Ali.
Moet zeggen dat het uitstekend werkt.
De kwaliteit lijkt heel degelijk (is volledig uit alu). Montage was opzich eenvoudig, maar omdat ik de originele bedrading niet wilde beschadigen, heb ik daar wat meer tijd aan besteed. Heb uiteindelijk een eigen klein kabelboompje gemaakt die ik eenvoudig in een bestaande connector kan inpluggen zonder canbus fouten.
Het scherm kan bijzonder fel (ze zeggen 1000nits) en is in alle omstandigheden heel goed afleesbaar (heb hem wel op automatisch dimmen gezet). Het 6,3 inch scherm is super scherp. Touch scherm werk minder dan van een Garmin zumo, maar goed genoeg met handschoenen aan.
De afdichtingen zien er goed uit, maar een echte stortbui heb ik nog niet gehad.
Komt met twee 1080 kamera's die welliswaar niet absoluut nodig waren, maar die nu ze er toch eenmaal opzitten al prima beelden hebben opgeleverd.
Komt ook met TPMS sensoren, maar heb die nog niet geïnstalleerd omdat mijn motor die functie zelf al had.
Zowel Android Auto als Apple Carplay werken heel vlot en naadloos.
De telefoon kan gewoon veilig opgeborgen blijven.
Omdat je bij beide systemen afhankelijk bent welke telefoon apps via AA en AC worden aangeboden en je tevens van je telefoon afhankelijk bent, heb ik uiteindelijk gekozen voor een, ook onafhankelijk functionerend Android scherm (met eigen GPS en 4G connectie).
Dat wil dus zeggen dat je, via de Google playstore, ook op het apparaat zelf (navigatie)apps kunt instaleren. Zo draait bijvoorbeeld Google maps, Waze en Torque ook zonder telefoon op het toestel!
En ook
https://www.drivemodedashboard.com/ zou moeten werken (hat apparaat heeft een eigen GPS antenne).
Voor mij was het zowel zelfstandig als met AA en AC kunnen functioneren de belangrijkste reden tot aanschaf.
De camera's zijn leuk voor erbij, maar voor mij niet een absolute must.
Als ik nog een negatief punt moet noemen: de Android schil kan wat mij betreft nog wel wat aandacht gebruiken. Maar volgens mij werken ze daar nog aan (heb in de eerste week al twee OTA updates gehad).
Een ander negatief punt: het systeem was zo nieuw dat ze nog geen tijd hadden voor een handleiding!
Niet eens een korte installatie instructie. Heb het ook zelf uitgevonden, maar toch.
https://a.aliexpress.com/_EvNkFPd
[
Voor 12% gewijzigd door
calcomp op 23-04-2024 00:22
. Reden: Kleine aanvulling ]