Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
mydogisgone schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:26:
[...]

Ja precies. Maar dan is het dus mogelijk om een MARGE motor te kopen met een factuur en deze in te boeken in mijn administratie? En hierover dus BTW te kunnen terug vorderen? Ik ga de motor voornamelijk zakelijk gebruiken. Alleen dacht ik dus dat ik dan perse een BTW motor moest kopen.
Nee de BTW over een Marge product, auto of motor, is al betaald door een particulier. Die kun je dus ook niet terugvorderen.

Bij een auto zou ik zeggen: Als je een marge auto koopt, houd het simpel en vorder ook geen BTW over je kosten. Dat scheelt je een correctie prive gebruik op basis van de catalogus waarde

Bij een motor kun je BTW op je motorkosten terugvorderen. Zolang je aan het einde van het jaar maar netjes je correctie maakt in je aangifte.

Ben je starter? Op een motor kun je willekeurig afschrijven, dat scheelt ook enorm ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:11

Bear

wench

kneusteun schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:06:
Even een vraagje voor de reizigers...

Tent? iemand tips tricks?

Ik heb namelijke een super fijne tent, twee persoons zodat ik mijn spul naast me kan leggen en dat ook droog blijft. Maar het nadeel is de pakmaat en de gewicht. pakmaat is vrij ruim maar gewicht is 4.1 kg.

Ik heb nu als test al mijn spul in een 45L bak geplaatst en kom erachter dat 25% van die liters de tent is. Dus wil die eventueel vervangen voor iets lichters, al wat dingen gezien van rond de 1,25kg.

Iemand nog net een nieuwe tent gekocht en tips voor een goede deal?
Met deze https://www.lonerider-mot.../motorcycle-tent-mototent kan je de motor binnen zetten :P

Bekend van deze vlog:
Rob Hamilton

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4L38_xAYGGxEIUYNGG3ecWWMcOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGqNCxXahmhUNXv5BWZ0nBqS.jpg?f=fotoalbum_large
Wow bijna 6,5 kg.. en waarom zou je in vredesnaam naam je motor binnen in je tent willen hebben?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• calcomp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 09:29
Tribunus schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:55:
Wie van jullie gebruikt er een scherm van ome ali met AA/CP? Ik zie wel de vaak aangeprezen versie van €500+ maar dat vind ik wat te gortig. En ali staat er vol mee, dus als er wat ervaringen zijn hoor ik het graag (zowel positief als negatief uiteraard)

@LankHoar kan jij mij weer in de Ts zetten: KTM superduke 1290 GT 2022.
Heb afgelopen weekend toevallig net mijn eerste tourrit gereden met onderstaand Android Auto /Apple Carplay scherm van ome Ali.
Moet zeggen dat het uitstekend werkt.

De kwaliteit lijkt heel degelijk (is volledig uit alu). Montage was opzich eenvoudig, maar omdat ik de originele bedrading niet wilde beschadigen, heb ik daar wat meer tijd aan besteed. Heb uiteindelijk een eigen klein kabelboompje gemaakt die ik eenvoudig in een bestaande connector kan inpluggen zonder canbus fouten.

Het scherm kan bijzonder fel (ze zeggen 1000nits) en is in alle omstandigheden heel goed afleesbaar (heb hem wel op automatisch dimmen gezet). Het 6,3 inch scherm is super scherp. Touch scherm werk minder dan van een Garmin zumo, maar goed genoeg met handschoenen aan.

De afdichtingen zien er goed uit, maar een echte stortbui heb ik nog niet gehad.
Komt met twee 1080 kamera's die welliswaar niet absoluut nodig waren, maar die nu ze er toch eenmaal opzitten al prima beelden hebben opgeleverd.
Komt ook met TPMS sensoren, maar heb die nog niet geïnstalleerd omdat mijn motor die functie zelf al had.

Zowel Android Auto als Apple Carplay werken heel vlot en naadloos.
De telefoon kan gewoon veilig opgeborgen blijven.

Omdat je bij beide systemen afhankelijk bent welke telefoon apps via AA en AC worden aangeboden en je tevens van je telefoon afhankelijk bent, heb ik uiteindelijk gekozen voor een, ook onafhankelijk functionerend Android scherm (met eigen GPS en 4G connectie).

Dat wil dus zeggen dat je, via de Google playstore, ook op het apparaat zelf (navigatie)apps kunt instaleren. Zo draait bijvoorbeeld Google maps, Waze en Torque ook zonder telefoon op het toestel!
En ook https://www.drivemodedashboard.com/ zou moeten werken (hat apparaat heeft een eigen GPS antenne).

Voor mij was het zowel zelfstandig als met AA en AC kunnen functioneren de belangrijkste reden tot aanschaf.
De camera's zijn leuk voor erbij, maar voor mij niet een absolute must.

Als ik nog een negatief punt moet noemen: de Android schil kan wat mij betreft nog wel wat aandacht gebruiken. Maar volgens mij werken ze daar nog aan (heb in de eerste week al twee OTA updates gehad).
Een ander negatief punt: het systeem was zo nieuw dat ze nog geen tijd hadden voor een handleiding!
Niet eens een korte installatie instructie. Heb het ook zelf uitgevonden, maar toch.

https://a.aliexpress.com/_EvNkFPd

[ Voor 12% gewijzigd door calcomp op 23-04-2024 00:22 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
kneusteun schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:14:
[...]

Kan natuurlijk ook, ik heb voor Nederland een nachtvispas 😂 als ik mijn hengeltje (reishengel) mee heb mag ik naast heel veel water gratis overnachten 👌
Verrek, das ook een goed idee zeg. 8)

edit: @kneusteun heb je een linkje naar je reishengel? Ik vind ze zo gauw niet met een transportlengte van minder dan 40cm en dat is me wel een beetje lang op de motor.

[ Voor 21% gewijzigd door nehal3m op 22-04-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

KillaZ schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:01:
[...]

Nee de BTW over een Marge product, auto of motor, is al betaald door een particulier. Die kun je dus ook niet terugvorderen.

Bij een auto zou ik zeggen: Als je een marge auto koopt, houd het simpel en vorder ook geen BTW over je kosten. Dat scheelt je een correctie prive gebruik op basis van de catalogus waarde

Bij een motor kun je BTW op je motorkosten terugvorderen. Zolang je aan het einde van het jaar maar netjes je correctie maakt in je aangifte.

Ben je starter? Op een motor kun je willekeurig afschrijven, dat scheelt ook enorm ;)
Dan begrijpt mijn boekhouder mij denk ik niet :) Maar duidelijk verhaal. Denk dat ik hem nu wel begrijp.
Nee ben geen starter meer. Nu iets van 4 jaar voor mijzelf. Maar had dit nog niet bij de hand gehad. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
nehal3m schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:45:
[...]

Verrek, das ook een goed idee zeg. 8)

edit: @kneusteun heb je een linkje naar je reishengel? Ik vind ze zo gauw niet met een transportlengte van minder dan 40cm en dat is me wel een beetje lang op de motor.
Ik weet niet of die nog bestaat, is geloof ik een hele oude abu garcia.
Maar die is geloof ik ook wel iets langer dan 40cm, Gewoon in een pvc koker ergens aan strappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
iMars schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
[...]

Ik wil onder geen beding mijn telefoon aan mijn stuur of waar dan ook aan mijn frame ipv trillingen. Zou je een el-cheapo telefoon kunnen nemen, maar dat vind ik weer irritant.

Je zou een dedicated Garmin XT(2) kunnen nemen, maar mij lijkt het gemak van alles op je telefoon juist ideaal. De telefoon zou voor langere ritten in een tanktas kunnen met een oplaadkabel, dus dat is wat mij betreft geen issue ;)
Ik heb me een quadlock aangeschaft met trillingsdemper. Kost wat, maar heb je ook wat. Heb er nu al menig rit mee gereden en merk niets aan de telefoon. Ik doe het ook met een powerbank in de tanktas en kabeltje op wat langere ritten. Werkt heerlijk. Komt ooit nog wel een Garmin, maar zie tot nu toe de noodzaak nog niet. Als ik er vakanties mee ga doen dan komt er wel een dedicated navi. Maar voor nu bevalt de telefoon i.c.m. Kurviger prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:55:
[...]

Ik vraag me af of je die 2kg verschil gaat merken op je motor.
Ik heb een Robens Pionier 2EX, volgens de tech sheet 2.9kg. In werkelijkheid samen met een minimaal aantal haringen en de scheerlijntjes 3,5kg op de keukenweegschaal.
https://www.bushcraftshop...prijs.nl&partner=daisycon
Fijn ding, snel op te zetten, binnentent vast te laten aan de buitentent. Dus ook bij regen is de binnentent na opzetten nog droog.

Maar evengoed, onder de 4kg is het gewoon dik in orde. Ja het kan onder de 2kg maar dat gaat je flink kosten.
Dat vond ik het niet waard voor die paar keer per jaar gebruik.
Ik vond opzet gemak, kwaliteit en pakmaat belangrijker.
Ik vind vooral de pakmaat belangrijk.
Wil een zo'n klein mogelijke rollbag, en zo gewicht zo laag mogelijk houden als het even kan.
Als ik niet wat anders vind heb ik mijn oude nog, werkt prima, maar is gewoon niet heel klein in te pakken.

Ga niet als een wielrenner naar grammen kijken, maar als ik voor 100 euro een leuk tentje kan vinden dat 2kg is en plek heeft voor mij en bagage (droog) en ook nog erg klein ingepakt kan worden dan ben ik om.

Mijn insteek is dat ik een aantal dagen bij me heb als back-up (en voor flexibiliteit), maar ook gewoon een stuga/airbnb kan pakken als die in de buurt zijn.
Ik wil rijden en zo min mogelijk slepen, en het voordeel van een stuga/airbnb is dat ik dan de bepakking even weg kan zetten achter slot en grendel en dan gewoon een leuk rondje doen of tripje naar iets.

Edit: Pakvolume: 53x19 cm mijn pakmaat is niet eens zo heel lomp zie ik nu. De jouwe staat op 44x19cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Pyr0_ schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:46:
[...]

Ik heb me een quadlock aangeschaft met trillingsdemper. Kost wat, maar heb je ook wat. Heb er nu al menig rit mee gereden en merk niets aan de telefoon. Ik doe het ook met een powerbank in de tanktas en kabeltje op wat langere ritten. Werkt heerlijk. Komt ooit nog wel een Garmin, maar zie tot nu toe de noodzaak nog niet. Als ik er vakanties mee ga doen dan komt er wel een dedicated navi. Maar voor nu bevalt de telefoon i.c.m. Kurviger prima.
Ik heb ook een quadlock, en mijn telefoon heeft geen krasje of issue, terwijl mijn motor ondertussen er al aardig gehavend uitziet, dus we kunnen wel stellen dat die dingen gewoon prima werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

calcomp schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:37:
[...]

Heb afgelopen weekend toevallig net mijn eerste tourrit gereden met onderstaand Android Auto /Apple Carplay scherm van ome Ali.

De kwaliteit lijkt heel degelijk (is volledig uit alu). Montage was opzich eenvoudig, maar omdat ik de originele bedrading niet wilde beschadigen, heb ik daar wat meer tijd aan besteed. Heb uiteindelijk een eigen klein kabelboompje gemaakt die ik eenvoudig in een bestaande connector kan inpluggen zonder canbus fouten.

Het scherm kan bijzonder fel (ze zeggen 1000nits) en is in alle omstandigheden heel goed afleesbaar (heb hem wel op automatisch dimmen gezet). Het 6,3 inch scherm is super scherp. Touch scherm werk minder dan van een Garmin zumo, maar goed genoeg.

De afdichtingen zien er goed uit, maar een echte stortbui heb ik nog niet gehad.
Komt met twee 1080 kamera's die welliswaar niet absoluut nodig waren, maar die nu ze er toch eenmaal opzitten al prima beelden hebben opgeleverd.

Omdat je bij beide systemen afhankelijk bent welke telefoon apps via AA en AC worden aangeboden en je tevens van je telefoon afhankelijk bent, heb ik uiteindelijk gekozen voor een, ook onafhankelijk functionerend Android scherm (met eigen 4G connectie)
Dat wil dus zeggen dat je, via de Google playstore, ook op het apparaat zelf apps kunt instaleren. Zo draait bijvoorbeeld Google maps, Waze en Torque ook zonder telefoon op het toestel!
En ook https://www.drivemodedashboard.com/ zou moeten werken (hat apparaat heeft een eigen GPS antenne).

Voor mij was dat de belangrijkste reden tot aanschaf.

Als ik nog een negatief punt moet noemen: de Android schil kan wat mij betreft nog wel wat aandacht gebruiken. Maar volgens mij werken ze daar nog aan (heb al twee OTA updates gehad)
Een ander negatief punt: het systeem was zo nieuw dat ze nog geen tijd hadden voor een handleiding!
Niet eens een korte installatie instructie. Heb het ook zelf uitgevonden, maar toch.

Voor dat geld haal ik liever een Garmin XT (2) of ga meteen los voor een carpe iter met dmd2.

Rij wel lekker door met m'n 590 of telefoon.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Wat me bij kamperen in het algemeen tegen is gaan staan, is tenten waar je op je knieën in en uit moet. Met droog weer nog tot daaraan toe, maar 's morgens in een bedauwde tent op het zeiknatte grasveld is de lol er al wat af. En met regen helemaal. Teringzooi in de tent en natte kleren voor ik goed en wel in mijn schoenen ben.

Heb de laatste keer, jaartje of 6 geleden, wel op het superfijne slaapmatje van Frau gelegen, dat maakte wel veel verschil. Met goede spullen wordt kamperen al draaglijker. Maar ik blijf een prinsesje, doe mij maar een hotel, appartement of bungalowpark.

Speaking of which: tijdens Corona mochten we een pinksterweekend niet naar Duitsland, en hebben we omgeboekt (een week van tevoren, dus beperkte keuze. En we wilden ook weer niet de hoofdprijs betalen) naar een bungalowpark in Herkenbosch, Limburg van de Oostappen Groep. De tering, dan is kamperen nog fijner.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

Kamperen is toch een verbastering van Creperen? :+

Mij niet gezien in een tentje.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
Kamperen is heerlijk. Een met de natoer. Maar niet op de motor. Echt geen zin om na een dag rijden een tent op te moeten zetten en een knakworst op een gaspitje te moeten bakken.
En dan weer inpakken de volgende dag.. Nee dan is een hotelletje met restaurant wel wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Bartje1983 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:31:
[...]

En wat is jullie motorvatie om naar een Carplay device te gaan kijken? Vind het er erg nice uit zien. Maar ik denk dat het mijn batterij te snel opvreet. Zijn jullie van plan om lange ritten te gaan rijden? En waarom dan geen Sp-Connect houder met telefoon?

Kijk ook eens naar: https://carpuride.com/
Zie de reactie va iMars, ik heb dezelfde redenen. Ik heb inmiddels de Carpuride w502 aangeschaft. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
calcomp schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:37:
[...]

Het scherm kan bijzonder fel (ze zeggen 1000nits) en is in alle omstandigheden heel goed afleesbaar (heb hem wel op automatisch dimmen gezet). Het 6,3 inch scherm is super scherp. Touch scherm werk minder dan van een Garmin zumo, maar goed genoeg.

Omdat je bij beide systemen afhankelijk bent welke telefoon apps via AA en AC worden aangeboden en je tevens van je telefoon afhankelijk bent, heb ik uiteindelijk gekozen voor een, ook onafhankelijk functionerend Android scherm (met eigen 4G connectie)
Dat wil dus zeggen dat je, via de Google playstore, ook op het apparaat zelf apps kunt instaleren. Zo draait bijvoorbeeld Google maps, Waze en Torque ook zonder telefoon op het toestel!

Voor mij was dat de belangrijkste reden tot aanschaf.

Als ik nog een negatief punt moet noemen: de Android schil kan wat mij betreft nog wel wat aandacht gebruiken. Maar volgens mij werken ze daar nog aan (heb al twee OTA updates gehad)

Mooi apparaat, voor mij wat te prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
kneusteun schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb ook een quadlock, en mijn telefoon heeft geen krasje of issue, terwijl mijn motor ondertussen er al aardig gehavend uitziet, dus we kunnen wel stellen dat die dingen gewoon prima werken. :+
Paar kennissen hebben ook een quadlock met demper, helaas problemen met de camera’s na verloop van tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Kamperen is leuk, vind ik, juist ook icm motorrijden, en ik ben over een paar jaar 60. Ik heb een Vango Halo 300, lekker ruim, hoog genoeg, gewicht merk je op de motor niks van (iemand achterop is 15x zo zwaar), pakmaat is redelijk maar niet klein. Ik heb een flinke roltas met daarin tent, matje, slaapzak én stoeltje. In de zijtassen zit eten en kleding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:26:
Kamperen is heerlijk. Een met de natoer. Maar niet op de motor. Echt geen zin om na een dag rijden een tent op te moeten zetten en een knakworst op een gaspitje te moeten bakken.
En dan weer inpakken de volgende dag.. Nee dan is een hotelletje met restaurant wel wat fijner.
Combineren ;)
Kamperen in de bossen en het onbewoonde gebied, en als je kan huur je een airbnb.
Ik vind hotels echt kut, zit je op een kamertje, niet lekker chill in de natuur. Met kamperen kan je s'avonds nog een peukie en een drankie aan het water, en je eigen rust op zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Bommes schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:23:
[...]

[Afbeelding]
Wow bijna 6,5 kg.. en waarom zou je in vredesnaam naam je motor binnen in je tent willen hebben?
Ik heb die tent en Tis fijn!!! Niet om motor binnen te zetten, kan dus wel als het nodig is, maar tis een tent waarin je kan staan, waar grote voortent is om te zitten etc op de dagen dat het echt slecht weer is.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
iMars schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
[...]

Ik wil onder geen beding mijn telefoon aan mijn stuur of waar dan ook aan mijn frame ipv trillingen. Zou je een el-cheapo telefoon kunnen nemen, maar dat vind ik weer irritant.

Je zou een dedicated Garmin XT(2) kunnen nemen, maar mij lijkt het gemak van alles op je telefoon juist ideaal. De telefoon zou voor langere ritten in een tanktas kunnen met een oplaadkabel, dus dat is wat mij betreft geen issue ;)
Op mijn motor heb ik een Connected Cradle. Alleen gaan de iPhones daar niet lekker op. Anders was het perfect voor mij.

p.s. Je P1 meter draait nog steeds als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Volgende week hopen we naar de Ardennen te gaan, en de motoren (BMW en MP3) moeten mee... Echter was mijn aanhager nog niet geschikt (genoeg) voor het vervoeren van 2 motoren... Met name het vastmaken werd een uitdaging. Gelukkig is was een maat van me nogal creatief, en heeft een bevestigingsbalk op mijn aanhanger gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMf9q0JKx3NG2YjMGZ3gxxWsNaqBowAulznkHe4Hk0-am9Q8JAXwHLvvj44ZUiC79Hn3jK_352nRH3A6yKDOdIQuiJIUNFdIC2rnLtE47Wycjk2RQM1onGGDl-2GAEcqWjb36to9WouojEv3yA7HYHc9A=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Hierdoor kan ik ik nu een stuk makkelijker de motoren vastbinden...

Verder wilde ik eigenlijk een disselbak hebben, om het net en de spanbanden makkelijk te kunnen opbergen, maar toen bedacht ik me dat ik nog een set GIVI koffers over had, die natuurlijk ook prima op een aanhanger gemonteerd kunnen worden... Ik had nog complete beugels met bevestiging liggen, en deze bevestiging heb ik rechtstreeks op de aanhanger vast gebout

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPMEDbpZP51UVKBQc6QvtMXrrUnuNGnMGnPNgEelKhF7ucU-Va2az_d-sQpGVADm4QTn9nxAVKY3Pykm3fQi5idw1cTp9RDdyGkw-Pp7j_rvVobjR9Tgf25sLaqa9XroudwSxWWLZZ1lRf21sCbLk3a-w=w1670-h1253-s-no?authuser=0

En kan ik GIVI koffers aan de zijkant van de aanhanger hangen...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNakrtpd-HhkN3LJDV3YElw7cBa7XpmgUqrLVxguqbJAOMDVkW5w46H5Jhf9AMDO4uyPWB5mROkAYW9aW3fvQZV-7DVuxjEKQgThgKLckEsngp-RBQCCnYllyzXN61Bj7d_QYH8hyQs-7iu2ZNuk8lwhw=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPSfut_jiuhbO7QZluVXisDoJlPZjWbpoztomQUfC6v4TJr5JUJH3CHwludxhtQEC8Ldpm_G0-sjtpcMzIWSfr4fTZad_26Wv8txVQlG2D-23SnV20iXVbNFySgbFaTi0sQ-5gTPMX1C45sdiVEhY3O2Q=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczM1l3Z1d28BQrPaBk-Ci0YR8FvPFdaD06EnFeLzsNK5Py3qAyRTTrqzksNKi-wmspSsFIADfENni1PzHcK_PlqNGbIjoOEW1uFxFfnBvT-PzaeYjtVStCdNhXC9tDvmRpc9Qj4VpxBfi6kvjYB0goZrYQ=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Daarna maar eens proberen of ik beide motoren fatsoenlijk op de aanhanger kon krijgen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik destijds (precies een jaar geleden) nog een VFR had, en die is toch wel wat smaller dan een BMW r1150rt... Maar na een paar keer proberen, is het dan toch gelukt. De MP3 moet andersom staan, omdat het anders te breed word door die fijne cilinderkoppen die aan de zijkant van de BMW uitsteken

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOTTzQnXCFAHlLsYZItHpfAqT17op_90bFCvPJDC-q8C_5TKbB1AwHW8vbRQGAI0_E4jRIfXvP3jvPuCLp6a7syVtCXeMCSzKT6E1CQVlu_hYcKcwfb38bzS3ALsz0RoEh1N7bFA7LxzpEfhSR6_QZoeg=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Gelukkig steekt het motorblok boven de rand van de aanhanger uit, waardoor ik de BMW zo ver mogelijk naar de zijkant kan zetten (houd ongeveer een cm over tussen de rand en de kuip (genoeg om er schuimrubber tussen te kunnen doen)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPqGaA8xFEAzQMxjXqGicNeIH8nvX08wE3wtmmi1_b_5tvigl7P98QZm3D7voHXMnymjLNq7oII7wxcEwmXL_cuWrDgPiERzJqYPJoscS4hZEXzboMRi0Oh1VJWD3gZdru-hRxguZa-X4Nhx3uHFZ5abg=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOzmpdLN9Q3u4s_oE9a6HJj7RF1tfhVGPYHibEYDoOaKGx0rF3AJ8e0dfua9NRj_qSFBL2jmQ1quXp726DyOIa7VeLNnCYOBrYe5LY59cEIPxl-P8tDo7jjbIl2JV1Ye5jvpAnY2CUMP4f6MnFDWXFIGg=w1670-h1253-s-no?authuser=0

Het is een mooi 'compacte' belading zo... Nog wel even een goede proefrit gemaakt, en de motoren raken elkaar niet, en ook de zijkanten van de aanhanger niet..

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMq58YF4bNIbVo0VBys16ZVvuE9JapxAsaE61flHryBlZVPUeO2oNMmu2tT4V4tzNHUcHYKpj2C6yYoGz5sYpvepD4JoHdMiQ0JPeC7-eQdiVpYaU3GfHbyxF6MGitqKKmGTBn_OwrGjRaLbw6cAM__EQ=w1670-h1253-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@s006110 lekker bezig zo! Past net :P Heeft die MP3 een achteruitversnelling? Aardig gedoe om hem achteruit de aanhanger op te krijgen lijkt me anders...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

@s006110 Ik zou niet gerust zijn op één enkele cm, speling onder je cylinder, een keertje door een onverwachte kuil rijden en je BMW veert wat in en/of beweegt een beetje heen een weer en je zit met schade. Je schuimpje wappert ook makkelijk van z'n plek af tijdens rijden.

Veilgste oplossing zou zijn om de zijkant van de trailer plaatselijk iets te verlagen.

(die maat is die met een dansende Dyna? ;) )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

In het kader van de navigatieapparaat/smartphone/android device op de motor, ben ik van plan om voor de Chigee AIO5-Lite te gaan:

Voor wie het niet kent het filmpje niet heeft gezien: dit is een 5" Apple Carplay/Android Auto device met twee camera's (voor/achter), waarbij de achterste camera een blind spot detection system heeft. Verder heeft het apparaat wat interfaces naar bijvoorbeeld een (eigen) TPMS, en voor BMW rijders het belangrijkste: een canbus interface zodat je het apparaat kunt bedienen met het wieltje aan het stuur. Binnenkort komt er nog een ODB interface bij, zodat je allerlei data uit de motor op het scherm kunt krijgen, en ik meen dat ie dan ook de bandenspanning van de BMW uit kan lezen op de modellen die dat hebben.
Voor RT1250 en K1600 rijders is er nog een bonus: hij past precies in de opening in het dashboard, dus dat integreert mooi. Sowieso is er een kit om 'm op de BMW navigator mount te plaatsen. Hij kan alleen daar geen stroom vandaan halen, dat is dan weer jammer.

Maar het is een mooi ding en Chigee lijkt een firma die serieus goede producten wil maken. Ze staan open voor suggesties van mensen die er een hebben of willen kopen voor nieuwe features enzo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

s006110 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:36:
Volgende week hopen we naar de Ardennen te gaan, en de motoren (BMW en MP3) moeten mee... Echter was mijn aanhager nog niet geschikt (genoeg) voor het vervoeren van 2 motoren... Met name het vastmaken werd een uitdaging. Gelukkig is was een maat van me nogal creatief, en heeft een bevestigingsbalk op mijn aanhanger gemaakt:

[Afbeelding]

Verder wilde ik eigenlijk een disselbak hebben, om het net en de spanbanden makkelijk te kunnen opbergen, maar toen bedacht ik me dat ik nog een set GIVI koffers over had, die natuurlijk ook prima op een aanhanger gemonteerd kunnen worden... Ik had nog complete beugels met bevestiging liggen, en deze bevestiging heb ik rechtstreeks op de aanhanger vast gebout

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna maar eens proberen of ik beide motoren fatsoenlijk op de aanhanger kon krijgen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik destijds (precies een jaar geleden) nog een VFR had, en die is toch wel wat smaller dan een BMW r1150rt... Maar na een paar keer proberen, is het dan toch gelukt. De MP3 moet andersom staan, omdat het anders te breed word door die fijne cilinderkoppen die aan de zijkant van de BMW uitsteken

[Afbeelding]

Gelukkig steekt het motorblok boven de rand van de aanhanger uit, waardoor ik de BMW zo ver mogelijk naar de zijkant kan zetten (houd ongeveer een cm over tussen de rand en de kuip (genoeg om er schuimrubber tussen te kunnen doen)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een mooi 'compacte' belading zo... Nog wel even een goede proefrit gemaakt, en de motoren raken elkaar niet, en ook de zijkanten van de aanhanger niet..

[Afbeelding]
Gaat mooi zo, hoe breed is jouw aanhanger?

Je zou van de BMW het voorwiel op een dikke plaat kunnen zetten, dan komt ie wat omhoog en heb je meer marge voor je cilinderkop.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tribunus schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:41:
[...]

Paar kennissen hebben ook een quadlock met demper, helaas problemen met de camera’s na verloop van tijd.
Ben wel benieuwd, heb er 3000km redelijk lomp offroad op zitten en 1 valpartij die delen van mijn motor niet kon hebben, en de telefoon gaat prima mee, geen camera issues.
Dus misschien micro trillingen die issue zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:35
kneusteun schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:12:
[...]

Ben wel benieuwd, heb er 3000km redelijk lomp offroad op zitten en 1 valpartij die delen van mijn motor niet kon hebben, en de telefoon gaat prima mee, geen camera issues.
Gebruik zelf SP nooit problemen meegehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

[...]

Dat is wat ik hoor van andere,... het is niet zo zeer de wat grotere/hardere stoten, maar inderdaad meer de micro trillingen. En aangezien ik op een grote tweepitter rij, neem ik dat risico niet (iPhone 15 Pro is me daar te duur voor ;) )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

s006110 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je niet bang dat die spanband over de kuip van je RT die kuip bij een goede drempel breekt en zo zonder iets eronder krast?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
iMars schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:14:
[...]

Dat is wat ik hoor van andere,... het is niet zo zeer de wat grotere/hardere stoten, maar inderdaad meer de micro trillingen. En aangezien ik op een grote tweepitter rij, neem ik dat risico niet (iPhone 15 Pro is me daar te duur voor ;) )
Mijne ook op een 1000cc twee pitter gehad.... geen issues, en die had nog geen damper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
[...]

Het is vooral resonantie wat het probleem is. En dan met name voor de telefoons die van die speciale stabilisatie in de camera's hebben. Ben de naam even kwijt.

Maar goed, ymmv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
A13X schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:16:
[...]

Ben je niet bang dat die spanband over de kuip van je RT die kuip bij een goede drempel breekt en zo zonder iets eronder krast?
Hij zit niet helemaal in de vering volgens mij omdat de kuip anders kapot gaat (je ziet hem nu al kieren). En ik weet niet hoe die banden vooraan vast zitten, maar als ze alleen in dat buisje zitten, dan vliegt het eruit bij de eerste flink hobbel en dondert de hele boel om.

Ik zou er niet mee durven rijden zo.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Wordt het ook niet kantje boord met het maximale aanhanger gewicht zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Chakotay schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:57:
@s006110 lekker bezig zo! Past net :P Heeft die MP3 een achteruitversnelling? Aardig gedoe om hem achteruit de aanhanger op te krijgen lijkt me anders...
Helaas heeft die MP3 geen achteruitversnelling, maar is met zijn tweeën (vrouwlief en ik zei de gek) prima achteruit er op te duwen
noes schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:03:
[...]

Gaat mooi zo, hoe breed is jouw aanhanger?

Je zou van de BMW het voorwiel op een dikke plaat kunnen zetten, dan komt ie wat omhoog en heb je meer marge voor je cilinderkop.
Aanhanger is ongeveer 1,1m breed. Maar tussen de cilinder en de rand van de aanhanger zit veel meer dan een cm. Die genoemde cm is in de breedte (tussen de kuip en de rand)
A13X schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:16:
[...]

Daar ben ik niet bang voor, de BMW is al vaker op deze manier vervoerd...
_eLMo_ schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:41:
[...]

Hij zit niet helemaal in de vering volgens mij omdat de kuip anders kapot gaat (je ziet hem nu al kieren). En ik weet niet hoe die banden vooraan vast zitten, maar als ze alleen in dat buisje zitten, dan vliegt het eruit bij de eerste flink hobbel en dondert de hele boel om.

Ik zou er niet mee durven rijden zo.
Die kieren is niet van de spanband, maar die zitten er ook in als er geen spanning op staat. En die spanbanden gaan nu al nergens heen, en worden nog extra gezekerd. Ik durf er zeker wel mee te rijden zo!
botoo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:20:
@s006110 Ik zou niet gerust zijn op één enkele cm, speling onder je cylinder, een keertje door een onverwachte kuil rijden en je BMW veert wat in en/of beweegt een beetje heen een weer en je zit met schade. Je schuimpje wappert ook makkelijk van z'n plek af tijdens rijden.

Veilgste oplossing zou zijn om de zijkant van de trailer plaatselijk iets te verlagen.

(die maat is die met een dansende Dyna? ;) )
Er zit meer dan genoeg ruimte tussen de cilinder en de rand van de aanhanger. Het lijkt op de foto erger dan dat het in het echt is.

Gisteren samen met de dansende dyna maat (ja, die maat is van de dansende dyna) nog heel goed getest en nagekeken, en kwamen tot de conclusie dat het pas mis gaat bij windkracht 11 dwars er op...

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
cyntax schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:47:
Wordt het ook niet kantje boord met het maximale aanhanger gewicht zo?
nope, heb nog 100kg speling tov wat wettelijk mag... is ook echt prima mee te rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Weten de aanhangerbandjes dat ook? Die op de foto is wat aan de slappe kant. ;) Kan ook door de ondergrond veroorzaakt worden hoor, dan is het gezichtsbedrog.

[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-04-2024 13:51 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:51:
Weten de aanhangerbandjes dat ook? Die op de foto is wat aan de slappe kant. ;)
aanhanger bandjes zijn nu een jaar oud, blijven ruim binnen het maximaal toelaatbare gewicht, en zitten op de voorgeschreven spanning...

...maar... op de eerste fotos had ik de bandjes nog niet opgepompt, en op de laatste foto staat de aanhanger scheef in een goot...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Als je dat maar weet is het goed. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zej906SFzfAMItKSdm9xgchBttM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfZ9pT0Po1pyZnOwppybLXsj.jpg?f=fotoalbum_large

Het zit weer in elkaar.
Uitlaat recht
Barkbusters fixed voor de kabels
Stuur denk ik recht
En stickers

Edit: dat bagagerek blijft echt een droom en een vloek. Ding is achterlijk mooi (1blok aluminium en je ziet de freesbanen nog) maar alles wat daar aan modules voor kan kopen zijn zo achterlijk duur!!
https://www.donner-tech.d...orcycle/yamaha-tenere-700

[ Voor 22% gewijzigd door kneusteun op 23-04-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calcomp
Tribunus schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:37:
[...]

Mooi apparaat, voor mij wat te prijzig!
300 euro is daadwerkelijk een hap geld, maar het is nog altijd een heel stuk minder dan wat je betaald voor een Carpe Iter, een Zumo XT2 of een Chigee.
En het is nog sneller, flexibeler en uitgebreider dan een Carpe Iter.
(Scherm van de Carpe Iter is wel iets groter: 7" tegen 6.25").
Het scherm is dan wel weer groter dan de Chigee. (Voor BMW rijders lijkt die canbus optie van de Chigee wel weer ideaal).
En dan hebben we het nog niet over de flexibiliteit van het Garmin OS gehad.
(Het touch screen van de garmin is dan wel weer beter.)

Trouwens, het Carpe Iter scherm is ook op alie te koop. Moet je er dan wel zelf DMD op zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door calcomp op 23-04-2024 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 17:56
Nürburgring Nordschleife iemand die zondag er is ? https://nuerburgring.de/e...ories/motorcycle/anlassen

Mijn is het 12 jaar geleden ofzo dat ik op die open dag met 10duizende op het circuit was

[ Voor 17% gewijzigd door ibothead op 23-04-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

calcomp schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:32:
[...]
Trouwens, het Carpe Iter scherm is ook op alie te koop. Moet je er dan wel zelf DMD op zetten.
ALs alternatief voor de Carpe Iter kun je ook een Samsung Tab Active nemen. Die is robuust volgens zgn Milspec, wat betekent dat ie alles-proof is: vibratie, hitte, koude en water. Bovendien ook goed met (zomer)handschoenen te bedienen én een pennetje. Prima ding. Alleen zit is bij Samsung in de enterprise categorie, dus consumenten zien 'm nergens in de winkels. Erg jammer, want ik denk dat ze een grote groep kopers missen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
calcomp schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:32:
[...]

300 euro is daadwerkelijk een hap geld, maar het is nog altijd een heel stuk minder dan wat je betaald voor een Carpe Iter, een Zumo XT2 of een Chigee.
En het is nog sneller, flexibeler en uitgebreider dan een Carpe Iter.
(Scherm van de Carpe Iter is wel iets groter: 7" tegen 6.25").
Het scherm is dan wel weer groter dan de Chigee. (Voor BMW rijders lijkt die canbus optie van de Chigee wel weer ideaal).
En dan hebben we het nog niet over de flexibiliteit van het Garmin OS gehad.
(Het touch screen van de garmin is dan wel weer beter.)

Maar het is geen 300, maar 400 euro. En ik snap uiteraard je beredeneringen alleen vind ik 400 wel erg dichtbij een volledig navigatiesysteem komen. Vandaar dat rond de 200 voor mij de max was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calcomp
Tribunus schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:29:
[...]

Maar het is geen 300, maar 400 euro. En ik snap uiteraard je beredeneringen alleen vind ik 400 wel erg dichtbij een volledig navigatiesysteem komen. Vandaar dat rond de 200 voor mij de max was!
Heb 24 maart € 303,70 (incl. BTW) betaald 😋
Hint: er zijn meer verkopers op alie die dit aanbieden, met regelmatig aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
calcomp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:54:
[...]

Heb 24 maart € 303,70 (incl. BTW) betaald 😋
Hint: er zijn meer verkopers op alie die dit aanbieden, met regelmatig aanbiedingen
Dat is in ieder geval een betere prijs dan die 400 :P. Ik verwacht dat die Carpuride aan al mijn benodigdheden voldoet, en dan hoop ik klaar te zijn voor 200. Zoveel mensen, zoveel wensen :*)

Ik ben nu inmiddels ook aan het zoeken naar een mooie headset voor de helm. Ik heb een neotec 2 dus dan zou je verwachten dat het makkelijk is met een SRL2 of SRL-Mesh. De SRL2 vind ik een beetje meh, en het geluid schijnt slecht te zijn (geen HK speakers). De SRL-Mesh is weer een stuk duurder maar voldoet wel aan de wensen. Enige nadeel is dat deze niet zo maar overdraagbaar is naar een andere helm en dat wringt.

Ben nu een beugel aan het printen voor de Neotec II zodat ik een Cardo packtalk kan installeren op de positie van de SRL (anders zit het allemaal weer zo ver naar achteren) Even kijken hoe deze uit de printer komt nadat ik alle supports heb verwijderd.

De Packtalk is ook niet goedkoop, maar in ieder geval wel overdraagbaar naar een andere helm!

Anderen hier wellicht tegen aangelopen (wellicht met een andere helm welke voorbereid is voor een bepaalde set voor communicatie)

[ Voor 3% gewijzigd door Tribunus op 24-04-2024 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53
s006110 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:50:
[...]

nope, heb nog 100kg speling tov wat wettelijk mag... is ook echt prima mee te rijden
Weet je het zeker? Aangezien jouw auto maar 650 kg ongeremd mag trekken, en een snelle schatting (2x 250kg motoren en 150kg aanhanger) wordt 't best krap ;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ja ik ben ook bang dat je berekening niet helemaal klopt. Motoren samen zijn >550kg rijklaar, de aanhanger 120kg dus dat is samen >670kg waar je maar 650 ongeremd mag trekken. Nog los van de extra spullen (koffers, spanbanden, gereedschap, oprijplaat? etc) is de aanhanger strikt genomen dus al te zwaar voor de trekkende auto. In de praktijk zal het best goed gaan maar formeel zit je over het randje.

Achter een auto die 750 kg ongeremd mag trekken kan het wel gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Elwood Blues op 24-04-2024 09:13 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bommes
Only on tweakers..
Iemand post een foto van zijn aanhangertje met zijn motoren en daarop volgt een pagina vol met mensen die hem er op wijzen wat er allemaal wel niet klopt 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22
Tribunus schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:01:
[...]

Dat is in ieder geval een betere prijs dan die 400 :P. Ik verwacht dat die Carpuride aan al mijn benodigdheden voldoet, en dan hoop ik klaar te zijn voor 200. Zoveel mensen, zoveel wensen :*)

Ik ben nu inmiddels ook aan het zoeken naar een mooie headset voor de helm. Ik heb een neotec 2 dus dan zou je verwachten dat het makkelijk is met een SRL2 of SRL-Mesh. De SRL2 vind ik een beetje meh, en het geluid schijnt slecht te zijn (geen HK speakers). De SRL-Mesh is weer een stuk duurder maar voldoet wel aan de wensen. Enige nadeel is dat deze niet zo maar overdraagbaar is naar een andere helm en dat wringt.

Ben nu een beugel aan het printen voor de Neotec II zodat ik een Cardo packtalk kan installeren op de positie van de SRL (anders zit het allemaal weer zo ver naar achteren) Even kijken hoe deze uit de printer komt nadat ik alle supports heb verwijderd.

De Packtalk is ook niet goedkoop, maar in ieder geval wel overdraagbaar naar een andere helm!

Anderen hier wellicht tegen aangelopen (wellicht met een andere helm welke voorbereid is voor een bepaalde set voor communicatie)
Mocht de 3D print niks worden. Cardo heeft ook een officiele adapter voor je helm ;)
https://cardosystems.com/products/shoei-adaptor

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Mitssz schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:50:
[...]

Mocht de 3D print niks worden. Cardo heeft ook een officiele adapter voor je helm ;)
https://cardosystems.com/products/shoei-adaptor
Had ik inderdaad ook gezien, maar dat zit dan weer met een plakstrip vast... En voor 21 euro kan ik behoorlijk wat van die adapters printen. En als het inderdaad niet lekker past heb ik altijd deze optie nog!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kars
Bommes schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:45:
Only on tweakers..
Iemand post een foto van zijn aanhangertje met zijn motoren en daarop volgt een pagina vol met mensen die hem er op wijzen wat er allemaal wel niet klopt 8)7
Ach, ik zie het zo: er zijn zaken die mensen opvallen en daarop reageren om te helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52
Only on tweakers..
Voor hetzelfde geld ben je 3 kilo te zwaar en loop je tegen de lamp..... Als de Volvo het met gemak van zn plaats krijgt en @s006110 vind het veilig, lekker laten gaan.

Vroeger was de lucht nog schoon en de sex onveilig, toen hoorde je ook niemand. Is dat nieuwerwetse gedoe, overal iets van vinden, vooral als het misschien niet helemaal 100% veilig is. Met een beetje pech wordt @s006110 gecanceled. _/-\o_

*mijn mening. Geen oordeel.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Ik vind het super tof dat s0006110 lekker met zijn partner gaat sturen in de Ardennen en ik vind zijn posts in dit topic ook altijd informatief en leuk hoe hij aan zijn motoren knutselt. Het is alleen dat die beladingsregels er niet voor niets zijn, ik heb al eens bakstenen op de snelweg moeten ontwijken omdat die niet goed in een aanhanger werden vervoerd en een maat van mij heeft al eens een ladder door zijn voorruit gehad omdat die niet goed bevestigd was op het busje voor hem. Als het dergelijk vastzit en het valt allemaal binnen de toleranties dan is dat toch prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Om het maar weer eens over motorrijden te hebben :+

Morgenochtend vertrekken we richting Vianden voor een weekendje sturen in Luxemburg en Duitsland. Helaas zijn de weersvoorspellingen nog niet helemaal wat ik zou hopen, maar het word hoe dan ook een leuk weekend :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Only on tweakers..
Wel beetje een tweakers eigenschap, maar ik ga er van uit dat iedereen het goed bedoelt.

Stel je ziet het zelf over het hoofd kan zoiets je een hoop bende besparen 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Kars schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:58:
[...]

Ach, ik zie het zo: er zijn zaken die mensen opvallen en daarop reageren om te helpen :)
(y) Na een hele rij hulp posts kwam het mij wat belerend over.
Thats it :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Volgende keer Tweakers verantwoordelijk houden als er iets niet goed ging.

"DAT HEP NIET GESTAAN OP TWIEKURHS!!!111!!! HUN HEBBEN NU DE SCHULD!111!!!!"

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Only on tweakers..
Ik denk inderdaad dat als 1 persoon er iets over zegt, het wel voldoende is ;) Daarna moet degene waar 't om gaat zelf bepalen wat hij/zij doet :) Een 700kg ongeremd trekken met een auto die 650 mag zou ik wel aandurven. Maar inderdaad, bij een evt. controle kan je een boete krijgen.

Het is wel een reden waarom ik specifiek een geremde motortrailer wilde. Nu maakt 't niet zoveel uit welke auto ik ervoor zet, als die auto het gewicht dat erop staat (ik heb BE) maar mag trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 24-04-2024 13:17 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
Destruction schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:14:
[...]
Ik denk inderdaad dat als 1 persoon er iets over zegt, het wel voldoende is ;)
Volgens mij houdt je dit alleen wel met het forum. Als ik deze reactie nu typ kunnen er nog 3 aan het tikken zijn en komen onze reacties onder elkaar te staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calcomp
[...]

Klopt volledig!
De Capuride W502 en W702 lijken ook mooie apparaten te zijn.
Kijk voor de gein ook eens naar de Evkey M6 of Evkey L200 of de Podofo M3501

Over die Podofo heb ik serieus getwijfeld. Maar ben uiteindelijk toch voor een android native device gegaan.
Zeker als hij ook Google Playstore heeft en een eigen 4G verbinding kan maken.
Dan werkt het namelijk ook zonder telefoon.

Vandaar mijn PERSOONLIJKE keuze voor de 6.3 Inch versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
[...]

Ik gebruik zelf een Shoei GT Air 2 met Sena SRL. Geluidskwaliteit is inderdaad niet heel fantastisch, maar goed die helm is van zichzelf al wat lawaaiig dus audiofiel naar muziek luisteren zit er sowieso niet in.

Op het stuur een Garmin Zumo 396, in de aanbieding gekocht bij Waypoint voor 239 euro. Doet de straat- en offroad navigatie. De Sena is er de headset voor, en m'n telefoon kan dan via de GPS muziek naar m'n helm streamen. Werkt prima, berichten en telefoongesprekken komen dus ook via de GPS binnen met een knopje om op te nemen of af te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ook GT Air 2 en Sena SRL hier. Vond het duur genoeg, en de geluidskwaliteit is wat mij betreft afdoende voor waar ik het voor gebruik.

Ik twijfel nog wel over de stuurbediening.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:50
calcomp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:25:
[...]

Klopt volledig!
De Capuride W502 en W702 lijken ook mooie apparaten te zijn.
Kijk voor de gein ook eens naar de Evkey M6 of Evkey L200 of de Podofo M3501

Over die Podofo heb ik serieus getwijfeld. Maar ben uiteindelijk toch voor een android native device gegaan.
Zeker als hij ook Google Playstore heeft en een eigen 4G verbinding kan maken.
Dan werkt het namelijk ook zonder telefoon.

Vandaar mijn PERSOONLIJKE keuze voor de 6.3 Inch versie
En wat heb je exact nu gekozen. Want native apps draaien lijkt mij de oplossing voor langere afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calcomp
Bartje1983 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:06:
[...]

En wat heb je exact nu gekozen. Want native apps draaien lijkt mij de oplossing voor langere afstanden.
Zie mijn korte review van 22 april: de Evkey A601
Hij staat onder diverse verkopers en voor verschillende prijzen en omschrijvingen op alie.
Ik heb hem hier gekocht : https://a.aliexpress.com/_EvNkFPd

Ik heb de meest uitgebreide versie gekocht om dat ik hem op dat moment voor € 300 kon kopen.
Een betere "bang for buck" kon ik ( gezien mijn wensen en de mogelijkheden van het apparaat) niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:44:
Ik vind het super tof dat s0006110 lekker met zijn partner gaat sturen in de Ardennen en ik vind zijn posts in dit topic ook altijd informatief en leuk hoe hij aan zijn motoren knutselt. Het is alleen dat die beladingsregels er niet voor niets zijn, ik heb al eens bakstenen op de snelweg moeten ontwijken omdat die niet goed in een aanhanger werden vervoerd en een maat van mij heeft al eens een ladder door zijn voorruit gehad omdat die niet goed bevestigd was op het busje voor hem. Als het dergelijk vastzit en het valt allemaal binnen de toleranties dan is dat toch prima.
Ach, zo ben ik wel eens een gieter tegen gekomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
Kars schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:56:
[...]

Weet je het zeker? Aangezien jouw auto maar 650 kg ongeremd mag trekken, en een snelle schatting (2x 250kg motoren en 150kg aanhanger) wordt 't best krap ;)
gezien je berekening moet het precies kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
ozzynator schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:26:
[...]

Voor hetzelfde geld ben je 3 kilo te zwaar en loop je tegen de lamp..... Als de Volvo het met gemak van zn plaats krijgt en @s006110 vind het veilig, lekker laten gaan.

Vroeger was de lucht nog schoon en de sex onveilig, toen hoorde je ook niemand. Is dat nieuwerwetse gedoe, overal iets van vinden, vooral als het misschien niet helemaal 100% veilig is. Met een beetje pech wordt @s006110 gecanceled. _/-\o_

*mijn mening. Geen oordeel.
Volvo trekt het inderdaad met twee vingers in de neus... vind het inderdaad veilig genoeg om mee op pad te gaan... en gecanceled worden we allemaal wel een keer...
cyntax schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:44:
Het laatste waar ik bang voor ben, is dat de motoren van de aanhanger af waaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
@s006110 Waar in de Ardennen ga je eigenlijk heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Kars schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:29:
@s006110 Waar in de Ardennen ga je eigenlijk heen?
Wellin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun

Edit: ik spoil nog niks

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 24-04-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun groot verschil in snelheden op het dashboard... Maar ik gok dat de snelheid in ieder geval bij de BMW op het achterwiel word gemeten, welke met uitgeschakelde TC lekker rondjes staat te spinnen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Het is natuurlijk allemaal geen exact science, maar als ik zie hoe hij op alle drie die dingen net zo hard en lomp rond gaat dan weet ik zeker dat ik aan geen van die fietsen ooit tekort ga komen, dat gaat op voor veel (bijna alle?) van die fietsen uit dit segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:16
Only on tweakers..
Iemand post een foto van zijn aanhangertje met zijn motoren en daarop volgt een pagina vol met mensen die hem er op wijzen wat er allemaal wel niet* klopt 8)7
Wel niet klopt? Wat is het nou? :+

* doorhalen wat niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:43:
Het is natuurlijk allemaal geen exact science, maar als ik zie hoe hij op alle drie die dingen net zo hard en lomp rond gaat dan weet ik zeker dat ik aan geen van die fietsen ooit tekort ga komen, dat gaat op voor veel (bijna alle?) van die fietsen uit dit segment.
Als ik geld teveel en ruimte in de garage had, kwam er een Tiger 900 Rally Pro bij te staan. Maar een 250/300/450 is ook al zat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, na iets te lang zoeken mijn Kriega US20 tas teruggevonden, paar jaar niet gebruikt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x652cFfb6rUOdbob83WgI3j-cpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gSpCaMSF1bFDeazrRt5QRzs.jpg?f=fotoalbum_large

Motor staat nu klaar voor de allroad-training morgen, dan is zo'n tasje wat praktischer dan een plastic/alu topkoffer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Laatst online: 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Donderdag ochtend rustig op de E40 toen mijn dashboard besloot kerstboom te spelen...

KRTC foutmelding
KQS foutmelding
Vermogensbeperking

Zaterdag gaat de motor binnen bij de dealer...

Ik denk/hoop dat het enkel met de kettingspanning te maken heeft

Short cuts make long delays

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• s006110
Na enige terugkoppeling, heb ik deze terugkoppeling toegepast op de bevestiging van de motoren op de aanhanger..

op de uiteinden van de stalen balk, heb ik hijsogen gemonteerd, waardoor de spanbanden er niet meer af kunnen, en nog wat verder naar buiten staan
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOlbKj6JjSZT4wmAgF18bxfLDy21ugEqxaeFiEb5pxWEz7IyT6I575hBOCaBnIczjgHWj_nAzr9_pNuhIbeEa5F6NqcGVnpeLhEkvvGQrFhubtgjaCPy138Ry8n0Iqp_yjlHzRjf8cTHy7AzEjGJSNcbw=w627-h836-s-no?authuser=0

De spanbanden heb ik op de handvaten van de motor gezet, met een bescherming er tussen... Ook een bescherming tussen de kappen en de zijwand van de aanhanger, en tussen de spanband en de kappen geplaatst...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPrmWI53GsI_a6fJbCTOC74Rta63g3MQDzJupUhHKV2H0y-BBpILUwW_fwD8Ovgr5jf1iNi6eBj2O1bb7gdNIut90LxTeHAdJcyigMeLkCubHW6Ev96wFOAFkPHKn1rJunZbQSO18OqdTuPpO5MS3v3_g=w836-h627-s-no?authuser=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FnordySquare47 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 06:42:
Donderdag ochtend rustig op de E40 toen mijn dashboard besloot kerstboom te spelen...

KRTC foutmelding
KQS foutmelding
Vermogensbeperking

Zaterdag gaat de motor binnen bij de dealer...

Ik denk/hoop dat het enkel met de kettingspanning te maken heeft
QS is quickshifter en KRTC tractie controle, correct? Geen lampje over ABS?

Dan denk ik niet dat dat, icm vermogensbeperking, iets te maken heeft met je ketting. Eerder iets wat je ecu opgemerkt heeft en daarop besloten heeft deze systemen uit te schakelen. Als abs lampje ook aan is kan het de abs kring of sensor zijn (geen juiste snelheidsmeting), maar dit klinkt eerder motorisch of elektrisch.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

s006110 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:05:
Na enige terugkoppeling, heb ik deze terugkoppeling toegepast op de bevestiging van de motoren op de aanhanger..

op de uiteinden van de stalen balk, heb ik hijsogen gemonteerd, waardoor de spanbanden er niet meer af kunnen, en nog wat verder naar buiten staan
[Afbeelding]

De spanbanden heb ik op de handvaten van de motor gezet, met een bescherming er tussen... Ook een bescherming tussen de kappen en de zijwand van de aanhanger, en tussen de spanband en de kappen geplaatst...

[Afbeelding]
Je kreeg veel feedback maar volgens mij heb je daar heel netjes wat mee gedaan.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:43:
Dit!

Leuk om even dat stukje "technisch" inzichtje te zien/horen over die compressieverhoudingen :)

en toch gewoon als do-it-all-reisfiets de "rhino"...dat had ik eigenlijk niet verwacht dat hij toch nog zo positief was over de capaciteiten over de GS.

Ja, het is een zwaar zwijn om uit de drek te trekken maar ik blijf het verbazingwekkend vinden waar je nog mee weg kan komen.....die beelden van hem op de Beierse schone zeggen genoeg.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:23:
Zo, na iets te lang zoeken mijn Kriega US20 tas teruggevonden, paar jaar niet gebruikt..

[Afbeelding]

Motor staat nu klaar voor de allroad-training morgen, dan is zo'n tasje wat praktischer dan een plastic/alu topkoffer :)
Super!

waar ging je ook alweer rijden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Laatst online: 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

noes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:07:
[...]

QS is quickshifter en KRTC tractie controle, correct? Geen lampje over ABS?

Dan denk ik niet dat dat, icm vermogensbeperking, iets te maken heeft met je ketting. Eerder iets wat je ecu opgemerkt heeft en daarop besloten heeft deze systemen uit te schakelen. Als abs lampje ook aan is kan het de abs kring of sensor zijn (geen juiste snelheidsmeting), maar dit klinkt eerder motorisch of elektrisch.
Klopt Quickshifter en Tractiecontrole.
ABS werkt nog, maar toe het voor viel was ook de snelheidsaanduiding weg.
Het het herstarten kwam die gelukkig wel terug.

Iets helemaal anders, ik ben al even on the market voor een nieuwe helm en zou voor een Shoei Neotec II gaan (gezien de afprijzingen momenteel) zijn er mensen die er slechte ervaringen mee hebben?

Short cuts make long delays

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
s006110 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes (y)

Trek een motor nooit "te ver" in de vering, dat is niet zo goed voor de keringen.
1/3 van de veerweg is meestal meer dan voldoende.
Ik heb trouwens nog wel speciale spanbanden liggen voor precies wat jij nu doet, aan de handvatten.
Zelf kan ik ze niet gebruiken omdat ik barkbusters handkappen heb.
Mocht je in de buurt wonen kun je ze zo van me hebben/ophalen. (y)

Mijn motor op mijn karretje <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsBwdKBLi9ZuGr0lxjIhaWd_8G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06rqLXKL5ud8l0Ih4gUJvG8h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

calcomp schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:24:
[...]
Zie mijn korte review van 22 april: de Evkey A601
Hij staat onder diverse verkopers en voor verschillende prijzen en omschrijvingen op alie.
Ik heb hem hier gekocht : https://a.aliexpress.com/_EvNkFPd

Ik heb de meest uitgebreide versie gekocht om dat ik hem op dat moment voor € 300 kon kopen.
Een betere "bang for buck" kon ik ( gezien mijn wensen en de mogelijkheden van het apparaat) niet vinden.
Ziet er op zich wel goed uit. Inderdaad veel bang for the buck. En hoewel het handig is om native Android apps te kunnen draaien, zie ik dat het apparaat op Android 12 draait. Momenteel is 14 de courante release. Tenzij die Chinees nog met een update komt, krijg je op enig moment de situatie dat een app niet meer wil draaien.
Het grote voordeel van Android Auto/Apple Carplay is nu juist dat het in principe altijd up to date blijft omdat het Carplay/Auto gedeelte op de telefoon draait. Het apparaat is alleen maar een soort terminal.

Maar goed, het zal nog wel even duren voordat je problemen tegen komt. Maar het altijd up to date zijn van AA/AC vond ik nu juist het grote voordeel. En ik kan uit de voeten met de navigatie apps die beschikbaar zijn. Daar heb ik wel goed op gelet, en de apps die ik gebruik zijn beschikbaar op Android Auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Fraggert schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:39:
[...]

Super!

waar ging je ook alweer rijden? :X
Volgens mij had @Chakotay een cursus dagje bij Elles geboekt??
https://www.allroad-events.nl/over-mij

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 26-04-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
FnordySquare47 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:55:
[...]

Klopt Quickshifter en Tractiecontrole.
ABS werkt nog, maar toe het voor viel was ook de snelheidsaanduiding weg.
Het het herstarten kwam die gelukkig wel terug.

Iets helemaal anders, ik ben al even on the market voor een nieuwe helm en zou voor een Shoei Neotec II gaan (gezien de afprijzingen momenteel) zijn er mensen die er slechte ervaringen mee hebben?
Is het dan niet gewoon je accu? Als het bij mij onder de 6 graden is heeft de Duke ook moeite met starten en krijg ik een mooie kerstboom aan foutmeldingen.

Zodra ik het dorp uit ben en even stop bij een tankstation is het allemaal weg na herstarten.

Dealer gaf ook aan dat het een kwestie van accu + koud weer was en dat ik mij geen zorgen hoef te maken.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
Bommes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:57:
[...]
Trek een motor nooit "te ver" in de vering, dat is niet zo goed voor de keringen.
Yep, die tip kreeg ik ook bij zowel een motorzaak als bij de technische keuring van mijn motor bij een circuitdag. Ik ben namelijk ook zo iemand die geneigd is de motor (veel) te ver in de vering te trekken omdat ik bang ben dat ik hem onderweg kwijt raak.

En inderdaad, de laatste keren de vorken maar tot 1/3 van de veerweg getrokken en de motoren stonden ook gewoon muurvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Bommes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:57:
[...]

Netjes (y)

Ik heb trouwens nog wel speciale spanbanden liggen voor precies wat jij nu doet, aan de handvatten.
Zelf kan ik ze niet gebruiken omdat ik barkbusters handkappen heb.
Mocht je in de buurt wonen kun je ze zo van me hebben/ophalen. (y)

Mijn motor op mijn karretje <3
[Afbeelding]
Volgens mij wonen wij niet heel erg bij elkaar in de buurt... Ik woon in Kampen...

En ik heb de motor inderdaad niet te ver in de veren getrokken... ik vermoed ongeveer 1/3 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik dacht ook een aanhanger te gaan kopen, tot ik zag dat het plaatsen van de trekhaak op de auto bijna net zo duur is als een aanhanger :(
Momenteel andere prio's, maar het lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
kneusteun schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:45:
Ik dacht ook een aanhanger te gaan kopen, tot ik zag dat het plaatsen van de trekhaak op de auto bijna net zo duur is als een aanhanger :(
Ik heb de aanhanger nu precies een jaar... Heb er al heel veel plezier van gehad! (gekocht voor de verbouwing, en om de mogelijkheid te hebben om motor(en) te verplaatsen)

Maar toen ik hem kocht, had ik nog een Chevrolet Captiva, en de Honda VFR. Aanhanger en de Chervrolet werkten perfect samen, en de MP3 en de VFR pasten perfect naast elkaar op de aanhanger.

Maar nu een jaar later, en de eerste keer echt weg met de aanhanger + motoren, heb ik de VFR niet meer, maar een BMW RT die een stuk breder is (dus het opladen was een wat grotere uitdaging), en de Chevrolet heeft noodgedwongen plaats moeten maken voor een Volvo. En de Volvo heeft wat issues met de dagrijverlichting van de aanhanger, dus daar moest ik creatief wat op gaan verbouwen, om toch met volledige verlichting op vakantie te gaan.

Een nadeel van het hebben van een aanhanger is, dat er altijd mensen zijn die je aanhanger willen lenen. Nu ben ik daar niet zo moeilijk in, maar heb wel een gouden regel, en dat is géén stenen en géén zand!

[ Voor 0% gewijzigd door s006110 op 26-04-2024 10:55 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

s006110 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:54:
[...]

Een nadeel van het hebben van een aanhanger is, dat er altijd mensen zijn die je aanhanger willen lenen. Nu ben ik daar niet zo moeilijk in, maar heb wel een gouden regel, en dat is géén stenen en géén zand!
Ik heb met het uitlenen van aanhangers slechte ervaringen. Van verlichting die eraf ligt (letterlijk) tot kapotte stekkers, losbreekkabels doormidden of de remmen die niet meer werken...

De motortrailer van @McKaamos en mij wordt dus ook niet uitgeleend. Met één uitzondering, da's een vriend van ons die ook geholpen heeft het ding op te bouwen, die weet hoeveel tijd en geld er in die kar zit, absoluut niet te beroerd is om mee te betalen aan onderhoud van het ding en dingen die evt. stuk gaan terwijl hij hem bij zich heeft eerlijk zal melden én zal repareren. Dan kan 't wel :) Maar helaas is dat vrij zeldzaam...

Voor m'n andere aanhanger is BE vereist en niet veel mensen in mijn omgeving hebben dat, dus dat gesprek is al snel klaar ;) Ook daar wel eens iemand mee laten rijden, maar daar was ik zelf bij en dat ging dan om iemand die naast BE o.a ook D heeft en veel ervaring heeft met 't rijden in bestelauto's/bussen met aanhangers, touringcar chauffeur is en z'n C (en CE/DE) nog op de planning heeft staan. Kortom, die gast kan wel rijden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 26-04-2024 11:23 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:58:
[...]

Volgens mij had @Chakotay een cursus dagje bij Elles geboekt??
https://www.allroad-events.nl/over-mij
Yup, dat was 'm :)
kneusteun schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:45:
schofterig duur! onvoorstelbaar wat ze daarvoor durven te vragen, maar ja, ook de Fabia weer een rukpukkel op laten zetten want ik heb een kleine Anssems bakwagen (200x100 bak).

Een eigen aanhangertje is echt goud waard, rondje naar de stort....Douglas balken/planken halen, een keer een 2dehands kast halen. Mijn kar past in de schuur maar ik vrees dat er een kleinere gaat komen of dat ik hem buiten neerzet (met wat haken en ogen vanwege weersinvloeden en kans op diefstal) want door de dissel moet ik nu met zwaar kunst en vliegwerk met de GS de schuur in.....er gaat een dag komen dat ik tussen dissel en deurkozijn half onder de motor lig :X
Destruction schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:13:
[...]

Ik heb met het uitlenen van aanhangers slechte ervaringen. Van verlichting die eraf ligt (letterlijk) tot kapotte stekkers, losbreekkabels doormidden of de remmen die niet meer werken...
same here........ik leen hem alleen uit aan lui waar ik zelf ook gereedschap van leen en waar van ik weet dat ze net zo zuinig zijn op hun spul als ik dat zelf ben. Dan kan het altijd nog een keer fout gaan, maar niet uit lompigheid.

Laatst kreeg ik een appje dat mijn uitgeleende slijptol naast het huis lag omdat ik er even niet was.......helaas regende het ondertussen flink en zag ik dat appje pas heel laat......verzopen slijptol achter de kliko als netto resultaat |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fraggert schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:55:

Laatst kreeg ik een appje dat mijn uitgeleende slijptol naast het huis lag omdat ik er even niet was.......helaas regende het ondertussen flink en zag ik dat appje pas heel laat......verzopen slijptol achter de kliko als netto resultaat |:(
Damn dat is lomp.

Ik leen eigenlijk of geen gereedschap uit ,of mijzelf erbij als bediener van het gereedschap. Anders niet.
Een paar heel beperkte uitzonderingen daargelaten, en dat zijn idd mensen die weten wat gereedschap kost en waarom ik er dus zuinig op ben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Boudewijn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:23:
[...]

Damn dat is lomp.

Ik leen eigenlijk of geen gereedschap uit ,of mijzelf erbij als bediener van het gereedschap. Anders niet.
Een paar heel beperkte uitzonderingen daargelaten, en dat zijn idd mensen die weten wat gereedschap kost en waarom ik er dus zuinig op ben.
Dit dus inderdaad :) Een deel van m'n gereedschap heb ik op m'n 15e gekocht om mijn eerste brommertje mee te kunnen repareren. Als je er niet zuinig mee omgaat red je dat niet. We hebben het hier bepaald niet over gedore maar wel over spul van inmiddels 22 jaar oud.

Anyway... * Destruction gaat binnenkort nog maar eens wat tijd aan de Fazer besteden. Ff wat puntjes op de i, ik denk dat hij dan nog maar een jaartje door moet en dan ga ik eens wat anders zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calcomp
mphilipp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:58:
[...]

Ziet er op zich wel goed uit. Inderdaad veel bang for the buck. En hoewel het handig is om native Android apps te kunnen draaien, zie ik dat het apparaat op Android 12 draait. Momenteel is 14 de courante release. Tenzij die Chinees nog met een update komt.....
Hij heeft zijn eerste update al OTA ontvangen.
Zowel system als android 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:52
FnordySquare47 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:55:
[...]

Nee, tot nu toe alleen goede ervaringen.

zeker, zeker

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

As dinsdag heb ik een proefles motorrijden, erg benieuwd naar. Vroeger wel gereden op een schakelbrommer en af en toe op een motor, dus een klein beetje ervaring heb ik wel.

Ook erg leuk om deze topic te volgen en de ervaringen die jullie meemaken te lezen.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb het aanbod gekregen om voor een zacht prijsje een Blackbird van 2000 over te nemen van een collega. Nog altijd een zwak voor die fietsen, maar een motor "voor erbij" blijft een beetje onzinnig en al helemaal omdat ik dan twee sportieve toerfietsen heb staan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

n+1

leeg

Pagina: 1 ... 36 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.