Je hebt pas teveel motors als je niet meer van de ene kant van je garage naar de andere kan zonder dat je vast komt te zitten.GSX-MAN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:06:
Ik heb het aanbod gekregen om voor een zacht prijsje een Blackbird van 2000 over te nemen van een collega. Nog altijd een zwak voor die fietsen, maar een motor "voor erbij" blijft een beetje onzinnig en al helemaal omdat ik dan twee sportieve toerfietsen heb staan.
Oei... Dan kan ik nog wel een aantal motoren kopen met een garage van 7x5mnehal3m schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:19:
[...]
Je hebt pas teveel motors als je niet meer van de ene kant van je garage naar de andere kan zonder dat je vast komt te zitten.

Mwoah. Als ik een potje Tetris moet gaan spelen om de motor waarmee ik wil rijden naar buiten te krijgen, vind ik het wel te vol. Ik heb er nu vier fietsen (met trappers) en één motor in staan, en ik pas net tussen de fietsen door. Als ik er een motor bij zet, moet die achter de eerste staan. Dus moet de motor het dichtst bij de garagedeur en eerst uit voor ik de andere kan rijden. Heb ik een tijdje gedaan toen ik een woon-werkmotor had, was naadje.nehal3m schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:19:
[...]
Je hebt pas teveel motors als je niet meer van de ene kant van je garage naar de andere kan zonder dat je vast komt te zitten.
Andere optie is ze naast elkaar zetten. Dat kan als ik de koelkast wegdoe. Dat is dus geen optie.
Slecht idee... Hoe laat?
Motoren naast elkaar, koelkast voor de andere motor, probleem opgelost. Staat er alleen een koelkast midden in je garageGSX-MAN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:28:
[...]
Mwoah. Als ik een potje Tetris moet gaan spelen om de motor waarmee ik wil rijden naar buiten te krijgen, vind ik het wel te vol. Ik heb er nu vier fietsen (met trappers) en één motor in staan, en ik pas net tussen de fietsen door. Als ik er een motor bij zet, moet die achter de eerste staan. Dus moet de motor het dichtst bij de garagedeur en eerst uit voor ik de andere kan rijden. Heb ik een tijdje gedaan toen ik een woon-werkmotor had, was naadje.
Andere optie is ze naast elkaar zetten. Dat kan als ik de koelkast wegdoe. Dat is dus geen optie.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Dat lijkt een soort Hayabusa. Rijden die dingen nou echt zo lekker, of is het vooral de "check mijn snelle fiets" factor?GSX-MAN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:06:
Ik heb het aanbod gekregen om voor een zacht prijsje een Blackbird van 2000 over te nemen van een collega. Nog altijd een zwak voor die fietsen, maar een motor "voor erbij" blijft een beetje onzinnig en al helemaal omdat ik dan twee sportieve toerfietsen heb staan.
Dat laatste is ook prima he, als je daar plezier aan beleeft is het top.
Heb jij de stap nog gewaagd?Chakotay schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:51:
Als we het toch over banden gaan hebben, ik wil dit jaar eindelijk eens die Berrt Allroad Basic training gaan doen. Banden die voor (licht) offroad gebruik geschikt zijn, zijn dan natuurlijk wel zo handig. Mijn primaire gebruik blijft echter op asfalt, waarbij ik het de grip op nat wegdek verreweg het belangrijkst vind.
Iets als de Dunlop Trailmax Mission is wel het verste richting offroadgebruik wat ik wil gaan, heeft iemand toevallig ervaring met hoe zoiets het op nat asfalt doet?
Huidige banden zijn een setje Pirelli Scorpion Trail II, waarvan de voorband wel aardig richting einde levensduur aan het gaan is. Achterband is nog prima, aangezien die vorig jaar is vervangen nadat er een flinke schroef in de vorige zatDie mag dan maar als reserveband in de schuur oid.
Met de hoeveelheid die ik tegenwoordig rij is levensduur niet meer een relevante eigenschap, als ze binnen 7500km al op zijn is dat helemaal prima
Afgelopen woensdag deze training gedaan. Wil toch wel een klein beetje meer offroad dan de Scorpion trail ii die ik had. Maar niet heel veel meer.
De gouwe ouwe gaat dat Suzuki de Hayabusa die naam gaf omdat dat vertaald een jachtvogel is die op Blackbirds jaagt.Boudewijn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:17:
[...]
Dat lijkt een soort Hayabusa. Rijden die dingen nou echt zo lekker, of is het vooral de "check mijn snelle fiets" factor?
Before Suzuki stole the name, a Hayabusa was a Japanese bird of prey that hunts blackbirds and can reach speeds approaching 300km/h (in a dive). At the time of the Hayabusa’s launch, the world’s fastest motorcycle was the Honda CBR1100XX Super Blackbird, a bike Suzuki was desperate to beat… and it did.
Oplossing:GSX-MAN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:28:
[...]
Mwoah. Als ik een potje Tetris moet gaan spelen om de motor waarmee ik wil rijden naar buiten te krijgen, vind ik het wel te vol. Ik heb er nu vier fietsen (met trappers) en één motor in staan, en ik pas net tussen de fietsen door. Als ik er een motor bij zet, moet die achter de eerste staan. Dus moet de motor het dichtst bij de garagedeur en eerst uit voor ik de andere kan rijden. Heb ik een tijdje gedaan toen ik een woon-werkmotor had, was naadje.
- 4 fietsen eruit
- 2 motoren erbij
- Koelkast erbij (want bier)
Je hebt er nog een motor(scooter) bij?
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb er jaren één gehad, ze rijden heerlijk. Comfortabel zadel, zithouding goed te doen en prima windbescherming. Ben er een keer in één dag mee naar de Brennerpas gereden, 1.050 km.Boudewijn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:17:
[...]
Dat lijkt een soort Hayabusa. Rijden die dingen nou echt zo lekker, of is het vooral de "check mijn snelle fiets" factor?
Hayabusa weet ik niet, die vind ik ook niet mooi.
Slecht idee... Hoe laat?
Als ik een tikkie had betaald wel....
leeg
Jup, vandaag met haar een dagje rondgereden inderdaad.Bommes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:58:
[...]
Volgens mij had @Chakotay een cursus dagje bij Elles geboekt??
https://www.allroad-events.nl/over-mij
/f/image/JoNEfKpEGm9Q6oh2VrA81lVQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hctWqChEX7nqenVKvYRPwHQs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sX1odbUPtllfd3Hd8XlXvGq3.png?f=fotoalbum_large)
Prima dagje zo, erg leerzaam ook. Begonnen met wat oefeningen (langzame slalom, omkeren, remmen e.d.) op een ruim open stuk, daarna allerlei verschillende paden gereden. Vlakke breden stukken, modderpaden, singletracks en wat bospaadjes met leuke hoogteverschillen.
In het begin bij de oefeningen op onderstaand open stuk werden we nog weggestuurd door een boswachter, omdat we de rust zouden verstoren. Het was gewoon openbare weg zonder inrijverboden, en nog geen minuut later kwam er een F35 laag over

/f/image/OJ7AL0vZftVeiRlB3wA3LpOp.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk een prima vermakelijk & leerzaam dagje, wel wat vermoeiend nu en spierpijn
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Helaas geen actiefoto van de iets te diepe modderplas waar ik iets te hard doorheen baggerdeBommes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:34:
Heel vet @Chakotay gave fotos ook![]()
Zo 1 op 1 leer je ook het meeste.

Erg prettig zo inderdaad. Ik begon vanaf 0 maar pikte de basis redelijk snel op, zo kon ik mooi het niveau & tempo zelf bepalen.
@GSX-MAN dat was een ander stuk denk ik, modder waar ik doorheen kwam was een meer open stuk bij de vliegbasis in de buurt. Daar iets verderop was een heel stuk ondergelopen van iets van 10 meter breed en 30 meter lang, daar waren we maar preventief omgekeerd
Vanuit m'n bureaustoel is het makkelijk lullen natuurlijk, maar in mijn ervaring is gang alles in dat soort drek. Hier rijd ik (slecht) door plakkerig drijfzand, als je 't gas loslaat hang je.GSX-MAN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:04:
@Chakotay gaaf man! Ik vond het ook een hele leuke training. In die diepe modderplas stond ik helemaal vast, geen beweging meer in te krijgen.
[Afbeelding]
YouTube: Drijfzand
Gave is inderdaad alles.. maar ook wel 250kg wat in gang is.nehal3m schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:08:
[...]
Vanuit m'n bureaustoel is het makkelijk lullen natuurlijk, maar in mijn ervaring is gang alles in dat soort drek. Hier rijd ik (slecht) door plakkerig drijfzand, als je 't gas loslaat hang je.
Met van die diepe modder sporen heb je wel echt flinke ballen nodig om er flink gang in te houden.
Met een zwaar varken als de gemiddelde ADV motor is het toch wel een evenwichts spelletje.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@nehal3m klopt helemaal, maar tijdens zo'n eerste rit genoeg vertrouwen krijgen om juist meer gas te geven door de drek is nog aardig lastig
Uiteindelijk was het tegen het eind een keer gelukt om voor een kuil met water juist een dot gas te geven, zodat ik em alleen met het achterwiel geraakt had 
Ohja, ik moet er nog een nieuwe accu in hangen... Na de het uurtje slaloms/keren oefenen en daarbij regelmatig de motor uitzetten wilde hij op een gegeven moment niet meer aan. Aan laten duwen lukte uiteindelijk, daarna even een wat langer stuk gereden zodat de accu wat bij kon laden. Rest van de dag gelukkig geen startproblemen meer gehad, dit weekend de accu maar even vervangen.
Ohja, ik moet er nog een nieuwe accu in hangen... Na de het uurtje slaloms/keren oefenen en daarbij regelmatig de motor uitzetten wilde hij op een gegeven moment niet meer aan. Aan laten duwen lukte uiteindelijk, daarna even een wat langer stuk gereden zodat de accu wat bij kon laden. Rest van de dag gelukkig geen startproblemen meer gehad, dit weekend de accu maar even vervangen.
[ Voor 38% gewijzigd door Chakotay op 26-04-2024 22:18 ]
Ik geloof je. Als ik wat leuks tegenkom op de Alp rij ik ook wel eens het zand in. In dit geval was het diepe modder met een laagje zand erop waardoor het stabiel leek. Aan het spoor zie je wel dat het mij ook niet lukte.Bommes schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:14:
[...]
Gave is inderdaad alles.. maar ook wel 250kg wat in gang is.
Met van die diepe modder sporen heb je wel echt flinke ballen nodig om er flink gang in te houden.
Met een zwaar varken als de gemiddelde ADV motor is het toch wel een evenwichts spelletje.
/f/image/NWqdVSWy1DSoC59DiMWgAaeY.png?f=fotoalbum_large)
Niet veel rijders met een dashcam hier of wordt het gewoon zelden besproken?
Ik overweeg een voor en achter cam en dacht hier wellicht wat ervaringen te lezen maar viel wat tegen. Iemand tips?
Ik overweeg een voor en achter cam en dacht hier wellicht wat ervaringen te lezen maar viel wat tegen. Iemand tips?
Ik kan mij herinneren dat ik een keer met een groep van Motorforum op pad was (iets met Crosskabouter geloof ik) met mijn Ténèré uit 1985 ofzo. Ik zag toen een behoorlijke modderpoel (niet zo groot als op de foto) een klein beetje te laat, dus ik gaf maar een dot gas omdat ik echt geen zin had om daar op mijn bek te gaan. Dat vond de meneer achter mij minder geslaagd, maar ik kwam er gelukkig wel doorheenGSX-MAN schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:04:
@Chakotay gaaf man! Ik vond het ook een hele leuke training. In die diepe modderplas stond ik helemaal vast, geen beweging meer in te krijgen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ooit wel eens naar gekeken, beste systeem leek toen dat van https://innovv.com/ te zijn. Uiteindelijk geen gekocht, omdat ik het systeem ook vooral wilde gebruiken om leuke reisvideo's te maken. En daarvoor was een GoPro aan de helm toch beter geschiktCard Nox schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:36:
@theredone51, Innov kom ik inderdaad ook veel tegen. Ik wil het enkel gebruiken in geval van ongeval. Ik moet wat op Amazon bestellen en kwam daar VSYSTO tegen. Had overwegend goede review en is niet duur, maar zag op heel GoT nergens deze naam voorbij komen.
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A37I5EJHLBL64X&psc=1
Voor reisvideos is een Gopro op de helm mooier ja. Plus evt te gebruiken voor andere dingen.
Voor reisvideos is een Gopro op de helm mooier ja. Plus evt te gebruiken voor andere dingen.
Ik gebruik een Insta360 (een gewone, niet zo'n rondom camera) op het stuur. Vooral omdat ik als nieuwe rijder mezelf nog wel eens op wat onnozelheid betrap wat ik terug wil kijken. Tevens ook handig voor de verzekering, mocht er iets gebeuren.
Moet nog een keertje kijken voor een helmmount maar weet nog niet of dat handig is met een klaphelm.
Moet nog een keertje kijken voor een helmmount maar weet nog niet of dat handig is met een klaphelm.
:strip_exif()/f/image/5ZAblAluOltBEndZsnliQPNT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door ozzynator op 27-04-2024 09:53 ]
zeker, zeker
No fucking way dat ik ga vastleggen.Card Nox schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:36:
Slecht idee... Hoe laat?
Eerste keer offroad, en eerste keer op een 1200 GS. Ik volgde Elles die plas in, kwam met mijn achterwiel in haar spoor en reed meteen vast. Gas, meer gas, het hielp allemaal niets meer. Wel een mooie fontein van modder achter me.nehal3m schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:08:
[...]
Vanuit m'n bureaustoel is het makkelijk lullen natuurlijk, maar in mijn ervaring is gang alles in dat soort drek. Hier rijd ik (slecht) door plakkerig drijfzand, als je 't gas loslaat hang je.
[ Voor 17% gewijzigd door GSX-MAN op 27-04-2024 13:22 ]
Slecht idee... Hoe laat?
En net weer thuis.BM schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:49:
Morgenochtend vertrekken we richting Vianden voor een weekendje sturen in Luxemburg en Duitsland. Helaas zijn de weersvoorspellingen nog niet helemaal wat ik zou hopen, maar het word hoe dan ook een leuk weekend
Wat een topweekend, en wat heeft het weer vreselijk mee gezeten. Eigenlijk continu droog en zon.
Heerlijk kunnen sturen, met een ontzettend leuke groep en top begeleiding. Helemaal goed
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik heb zoiets op m'n NC700X gehad, het is geschikt als situatieschets.Card Nox schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:19:
@theredone51, Innov kom ik inderdaad ook veel tegen. Ik wil het enkel gebruiken in geval van ongeval. Ik moet wat op Amazon bestellen en kwam daar VSYSTO tegen. Had overwegend goede review en is niet duur, maar zag op heel GoT nergens deze naam voorbij komen.
leeg
Wat is handig qua warmte met een geperforeerd 2 delig motorpak. Mijn scenario is vaak dat we in de ochtend wegrijden naar een plek en dat ik het koud heb. Eenmaal op locatie is het vaak warmer en ook later in de middag. Laagjes of gewoon een losse regenjas kopen en die gebruik als windstopper?
Kan allebei prima. Wat lijkt jou makkelijker? Anders het gewoon even koud hebben, werkt ookBooyaa schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:22:
Wat is handig qua warmte met een geperforeerd 2 delig motorpak. Mijn scenario is vaak dat we in de ochtend wegrijden naar een plek en dat ik het koud heb. Eenmaal op locatie is het vaak warmer en ook later in de middag. Laagjes of gewoon een losse regenjas kopen en die gebruik als windstopper?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vond een geperforeerd pak heerlijk op het circuit, maar verschrikkelijk onpraktisch op de openbare weg.Booyaa schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:22:
Als het te koud was (en dat was al snel), trok ik een regenjack aan over mijn pak of trok een windvest van mijn fietskleding eronder aan.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hee je hebt er een koffer bij gewassenChakotay schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:18:
Even een zeldzaam bezoekje aan de wasbox gedaan vandaag...
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Was wel nodig
Gebruik jij die knop bij de wasbox nooit?
Volgens mij mag je niet iets op je helm monteren en kun je daar voor bekeurd worden.ozzynator schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:49:
Ik gebruik een Insta360 (een gewone, niet zo'n rondom camera) op het stuur. Vooral omdat ik als nieuwe rijder mezelf nog wel eens op wat onnozelheid betrap wat ik terug wil kijken. Tevens ook handig voor de verzekering, mocht er iets gebeuren.
Moet nog een keertje kijken voor een helmmount maar weet nog niet of dat handig is met een klaphelm.[Afbeelding]
Denk dat je het qua veiligheid ook niet moet willen.
Vziw was dat met name in Luxemburg waar daar op bekeurd werd, onterecht bekeurd ook. Persoonlijk vind ik het wel pretting om mijn navigatiesysteem op de helm te kunnen hebben, evenals de GoPro. Zeker voor het navigatiesysteem heb ik, buiten Luxemburg, nog gehoord van bekeuringen.Secsytime schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:28:
Volgens mij mag je niet iets op je helm monteren en kun je daar voor bekeurd worden.
Is het onveilig op je helm? Mogelijk wel ja, maar is motorrrijden an sich onveilig? Dat zeker wel, nog onveiliger dan met de auto aan het verkeer deelnemen. Allemaal eigen keuzes.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@Booyaa Vorige week heb ik de regenjas als windstopper gebruikt. De boordcomputer gaf op dat moment 0 graad aan. Ik vond dat best te doen voor een half uurtje rijden. Meestal heb ik alleen een doorwaai jas en broek aan 's morgens. Ook bij een temperatuur van ongeveer 10 graden.
Ik vind het rijden in de kou wel lekker en kan slecht tegen warmte. Denk er wel aan dat de delen die je 's middag niet draagt op een andere manier mee neemt
Ik vind het rijden in de kou wel lekker en kan slecht tegen warmte. Denk er wel aan dat de delen die je 's middag niet draagt op een andere manier mee neemt
[ Voor 5% gewijzigd door jeroenathome op 29-04-2024 06:18 ]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Dat mag wel. Mits de helm gekeurd (ECE 22.06) is voor de gemonteerde accessoires. Sommige helmen zijn niet gekeurd voor accessoires, sommige helmen zijn alleen gekeurd voor specifieke accessoires en andere helmen zijn gekeurd voor universele accessoires.Secsytime schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:28:
[...]
Volgens mij mag je niet iets op je helm monteren en kun je daar voor bekeurd worden.
Denk dat je het qua veiligheid ook niet moet willen.
Voor ECE 22.05 helmen is dat niet van toepassing en mag je in principe alle universele accessoires monteren.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik heb hier al jaren een losse windstopper-kraag van Hein Gericke. Gaat om je nek, met een grote flap welke onder de jas gaat, en een kleinere flap voor over de kin in de helm. Dat sluit dan het open stuk tussen nek en borst af, dat scheelt al gigantisch in koude lucht die binnenkomt, terwijl je dan niet de hele dag loopt te zweten in een warme binnenvoering. Als het alsnog te warm word voor de kraag, kan die alsnog zonder veel ruimte in te nemen snel in de koffer / onder je zadel / in je holle kies.Booyaa schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:22:
Ik heb zo'n dunne kol voor hetzelfde doel. In de zomer kan je die ook vochtig maken om lekker af te koelen.Chakotay schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:51:
[...]
Ik heb hier al jaren een losse windstopper-kraag van Hein Gericke. Gaat om je nek, met een grote flap welke onder de jas gaat, en een kleinere flap voor over de kin in de helm. Dat sluit dan het open stuk tussen nek en borst af, dat scheelt al gigantisch in koude lucht die binnenkomt, terwijl je dan niet de hele dag loopt te zweten in een warme binnenvoering. Als het alsnog te warm word voor de kraag, kan die alsnog zonder veel ruimte in te nemen snel in de koffer / onder je zadel / in je holle kies.
Die was zo vies dat je niet eens de topkoffer onder het vuil zag!Chakotay schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:18:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Was wel nodig

[ Ok, spuit11.

De komende dagen wordt het hier weer mooi weer, maar ik twijfel of ik met de rest van Duitsland op 1 mei wil rijden, omdat dat hier een feestdag is.
[ Voor 11% gewijzigd door Jolke op 29-04-2024 08:59 ]
hier ook spring clean gedaanChakotay schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:18:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Was wel nodig
/f/image/lqshb70BlIJML42hEE70LZHy.png?f=fotoalbum_large)
voor:
/f/image/dFnQzHqEmA0pZAElgQR5EdOB.png?f=fotoalbum_large)
na:
/f/image/TKl2qcjGIg1RvySwejU8YHIi.png?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dashcam ben ik dubbel over.. handig om SMIDSYs op te nemen..Card Nox schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:36:
Maar je bent ook bezig met automatisch bewijsmateriaal te creeeren voor (snelheids)overtredingen..
Zelf gebruik ik nu mijn zonnebril om te filmen.. ja echt..https://www.ray-ban.com/uk/electronics/RW4006ray-ban%20%7C%20meta%20wayfarer-black/8056597988377
Grappig ding... Zit dat met die dikke poten echter niet irritant onder je helm?ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:32:
[...]
Dashcam ben ik dubbel over.. handig om SMIDSYs op te nemen..
Maar je bent ook bezig met automatisch bewijsmateriaal te creeeren voor (snelheids)overtredingen..
Zelf gebruik ik nu mijn zonnebril om te filmen.. ja echt.. https://www.ray-ban.com/u...farer-black/8056597988377
Ik heb meerdere maatjes van me die kant op zien gaan ja. Ben blij dat ik er niet bij was. Ten eerste moet motorrijden voor mij rustgevend zijn; zulke drukte is dat niet. En daarnaast ben ik deze weekenden door diverse omstandigheden niet veel op de motor te vinden, los van het hemelvaartweekend dan.ibothead schreef op maandag 29 april 2024 @ 07:41:
[Afbeelding]
It was a good day, yesterday @Germany!
[Afbeelding]
Ben er wel weer 7 jaar mee klaar![]()
Tracer was wel weer geweldig rijden met nieuwe banden en droog wegdek en vele bochtjes
Ik heb gisteren een zeldzaam ritje door Nederland gedaan, Noord-Brabant om precies te zijn. Veel te laat vertrokken, maar ik moest nog wat dingetjes checken voor een rit met collega's later dit jaar.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
daar was ik ook bang voor, dus ben eerst met helm naar de winkel gegaan om te passen (en kijken of helm niet te veel in beeld zit).Chakotay schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:34:
[...]
Grappig ding... Zit dat met die dikke poten echter niet irritant onder je helm?
Maar de poten zijn best dun als je je bedenkt hoeveel techniek erin zit.. in mijn helm (Schuberth C5) is het geen enkel probleem.
Enige nadeel is dat het in het Meta netwerk zit.. Maar je kan fotos/filmpjes natuurlijk gewoon downloaden (en op YT zetten etc)
Ben wel benieuwd naar wat beeldmateriaal, mogelijk voor je om een linkje te delen?ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:39:
[...]
daar was ik ook bang voor, dus ben eerst met helm naar de winkel gegaan om te passen (en kijken of helm niet te veel in beeld zit).
Maar de poten zijn best dun als je je bedenkt hoeveel techniek erin zit.. in mijn helm (Schuberth C5) is het geen enkel probleem.
Enige nadeel is dat het in het Meta netwerk zit.. Maar je kan fotos/filmpjes natuurlijk gewoon downloaden (en op YT zetten etc)
YouTube: More throttle needed on #motoguzziv85ttflowiej schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:58:
[...]
Ben wel benieuwd naar wat beeldmateriaal, mogelijk voor je om een linkje te delen?
meer op https://www.youtube.com/@ToolkiT73UK
YT compressed wel een hoop.. als je me je telefoon nummer DMt kan ik je ook wel een filmpje whasappen...
@ToolkiT best aardige beelden nog
Valt me alleen op dat alles shorts zijn, film het ding wel in een fatsoenlijk formaat of is het standaard verticaal? In het Meta-netwerk ipv gewoon een zelfstandige camera is wel een erg groot nadeel inderdaad. Kan je het ding ook gewoon aan de PC hangen en direct de storage benaderen, of ben je echt van hun telefoon-app afhankelijk?
Valt me niet tegen! Dankjewel.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:06:
[...]
YouTube: More throttle needed on #motoguzziv85tt
meer op https://www.youtube.com/@ToolkiT73UK
YT compressed wel een hoop.. als je me je telefoon nummer DMt kan ik je ook wel een filmpje whasappen...
Het is duidelijk met instagram als doelgroep.. dus alleen portrait en 1 minuut max filmen.. je kan er ook mee 'live' gaan etc (maar daar heb ik weinig interesse in)Chakotay schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:11:
@ToolkiT best aardige beelden nogValt me alleen op dat alles shorts zijn, film het ding wel in een fatsoenlijk formaat of is het standaard verticaal? In het Meta-netwerk ipv gewoon een zelfstandige camera is wel een erg groot nadeel inderdaad. Kan je het ding ook gewoon aan de PC hangen en direct de storage benaderen, of ben je echt van hun telefoon-app afhankelijk?
De sync is wel smooth. Je stopt de bril in zijn hoesje en de app synct de fotos
Direct aan PC heb ik nog nooit geprobeerd geen idee of dat kan..
Bediening van camere heb je geen telefoon/app voor nodig.. maar als je BT connectie hebt kan je wel je berichten automatisch laten uitspreken (handig op motor
In de US draait een beta program met hun AI waar je kan vragen wat de dingen zijn die je ziet.. ziet er wel cool uit maar in Europa is dat nog niet beschikbaar..
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2024 10:54 ]
En dat bewijsmateriaal hoef je helemaal niet te overhandigen aan een verkeersagent oid. En je moet het ook niet zonder meer online slingeren. Maar toch is het handig voor de situatie, wie reed er door rood, wie wie afsneed enz.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:32:
[...]
Zelf gebruik ik nu mijn zonnebril om te filmen.. ja echt..https://www.ray-ban.com/uk/electronics/RW4006ray-ban%20%7C%20meta%20wayfarer-black/8056597988377
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Die maak ik nooit 😇ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:32:
[...]
Dat bewijsmateriaal is in jou bezit en hoeft niet gedeeld te worden (of wel, geen idee tbh).
@noes, was me net voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 29-04-2024 11:02 ]
Heb ooit een keer een short op YT op public gezet.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:52:
[...]
Het is duidelijk met instagram als doelgroep.. dus alleen portrait en 1 minuut max filmen.. je kan er ook mee 'live' gaan etc (maar daar heb ik weinig interesse in)
De sync is wel smooth. Je stopt de bril in zijn hoesje en de app synct de fotos
Direct aan PC heb ik nog nooit geprobeerd geen idee of dat kan..
Bediening van camere heb je geen telefoon/app voor nodig.. maar als je BT connectie hebt kan je wel je berichten automatisch laten uitspreken (handig op motor) en je kan voice commands geven..
In de US draait een beta program met hun AI waar je kan vragen wat de dingen zijn die je ziet.. ziet er wel cool uit maar in Europa is dat nog niet beschikbaar..
Dat had echt in 2 dagen 2.5K views, er zijn een hoop boomers die een adv algoritme hebben.
Heb nog 4 uur aan semi schoon geknipt materiaal liggen, maar geen zin om te editten

Die moest ik even opzoekenToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:32:
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 29-04-2024 11:12 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
en de counter meassures
in de UK wel..noes schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:58:
[...]
En dat bewijsmateriaal hoef je helemaal niet te overhandigen aan een verkeersagent oid. En je moet het ook niet zonder meer online slingeren. Maar toch is het handig voor de situatie, wie reed er door rood, wie wie afsneed enz.
"Can the police seize the footage from my dash-cam / helmet camera?
Yes, there are occasions when the police can seize a dash-cam or a helmet cam. This would most likely take place when dangerous driving has taken place, or there’s a fatality, and it might not necessarily be seized at the roadside."
https://www.bennetts.co.u...m-prosecuted-law-speeding
"Incriminating dash cam footage is a two-way street
Most people's prime motive behind picking up a dash cam is to protect themselves legally should something untoward happen. However, you should also beware that the same footage can be used against you.
Should you be pulled over by the police for a motoring violation they can ask you to present your dash cam footage for review. For example, a debate about your speed can be quickly settled by footage from a dash cam with GPS tracking.
Similarly, if you take another motorist to court over an incident, there's nothing to say the judge won't hold your own footage against you should you be in the wrong.
In fact, in February 2024, a trio of drivers were convicted from their own dash cam footage, which showed they were reaching speeds in excess of 100mph.
Deleting your footage could potentially be a serious offence, too, so don't tamper with it if the police confront you."
https://www.which.co.uk/r...ootage-is-a-twoway-street
https://mapout.app/
Afgelopen weer liet een andere rijder deze app zien en ik was geschrokken hoe makkelijk je hier een track kan tekenen! Waarom zit dit niet in meer apps 😅
Afgelopen weer liet een andere rijder deze app zien en ik was geschrokken hoe makkelijk je hier een track kan tekenen! Waarom zit dit niet in meer apps 😅
Die ga ik eens proberen voor off road routeskneusteun schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:33:
https://mapout.app/
Je kent calimoto (voor op de weg) neem ik aan ook al?
Op de weg ben ik voornamelijk bezig met scenic.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:26:
[...]
Die ga ik eens proberen voor off road routes
Je kent calimoto (voor op de weg) neem ik aan ook al?
Offroad werkt die ook goed, alleen map out had echt een belachelijk goede functie dat je zelfs op de motor nog een route kan tekenen, werkt zo achterlijk goed dat het bijna raar is dat de rest het niet doet.
Daarom ook nooit de GPS inschakelen of aansluiten, is dat probleem vast opgelostToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:43:
Should you be pulled over by the police for a motoring violation they can ask you to present your dash cam footage for review. For example, a debate about your speed can be quickly settled by footage from a dash cam with GPS tracking.
Als je je teller filmt, tsjah, dan gaat het een ander verhaal worden.
leeg
ook dan kan je nat gaan.. want je weet dat je 30/60 frames per seconde hebt en in je beelden kan zien hoever het van A naar B is en dan kan je terug rekenen hoe snel je ging...4x2 schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:45:
[...]
Daarom ook nooit de GPS inschakelen of aansluiten, is dat probleem vast opgelost
Als je je teller filmt, tsjah, dan gaat het een ander verhaal worden.

"There are all sorts of mathematics to work out speed, the most obvious being time and distance, and camera frames per second can be used to work out the speed of a vehicle. But the police aren’t going to go to massive lengths to work out the approximate speed of anything, unless the speed is so obviously high that it amounts to dangerous driving, in which case they will."
volgens mij hadden ze dat bij deze jongens gedaan:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-59613520
[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2024 13:54 ]
Niet meer dan logisch. Het is natuurlijk niet zo dat ze je zomaar staande houden en via de dashcam beelden kijken of je toevallig te hard reed. Als je wordt staande gehouden, wéten ze al dat je te hard reed of iets achterlijks deed. Dus ja, dan werkt je eigen dashcam tegen je, en terecht vind ik. Als je het wilt gebruiken om anderen 'te naaien' kun je dezelfde favour terug verwachtenToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:43:
[...]
in de UK wel..
"Can the police seize the footage from my dash-cam / helmet camera?
Yes, there are occasions when the police can seize a dash-cam or a helmet cam. This would most likely take place when dangerous driving has taken place, or there’s a fatality, and it might not necessarily be seized at the roadside."
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nog precies 40 dagen voor vertrek, maar een wijs man zei ooit:
Stickers plakken is vermogen pakken 👌

[ Voor 30% gewijzigd door Melkunie op 29-04-2024 13:53 ]
Zet je vrr aanToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:47:
[...]
ook dan kan je nat gaan.. want je weet dat je 30/60 frames per seconde hebt en in je beelden kan zien hoever het van A naar B is en dan kan je terug rekenen hoe snel je ging...
"There are all sorts of mathematics to work out speed, the most obvious being time and distance, and camera frames per second can be used to work out the speed of a vehicle. But the police aren’t going to go to massive lengths to work out the approximate speed of anything, unless the speed is so obviously high that it amounts to dangerous driving, in which case they will."
volgens mij hadden ze dat bij deze jongens gedaan:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-59613520
dashcam is niet perse 'naaien' IMHO.. als je een SMIDSY krijgt heb je iig goed bewijs dat de ander fout zat.. of bij brake checking (wat soms voor fake insurance claims gedaan word)..mphilipp schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:51:
[...]
Niet meer dan logisch. Het is natuurlijk niet zo dat ze je zomaar staande houden en via de dashcam beelden kijken of je toevallig te hard reed. Als je wordt staande gehouden, wéten ze al dat je te hard reed of iets achterlijks deed. Dus ja, dan werkt je eigen dashcam tegen je, en terecht vind ik. Als je het wilt gebruiken om anderen 'te naaien' kun je dezelfde favour terug verwachten
Maar persoonlijk vind ik de kans dat zoiets gebeurt vrij klein, maar met een actioncam kan je dingen missen omdat ze onverwachts zijn..
Daarom zette ik het ook tussen quotes. Het is voor ongelukken e.d. wel handig, maar ik heb zelf dergelijke dingen ook nog nooit meegemaakt. Het kan ook nog van nut zijn als je getuige bent van een ongeval.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:57:
[...]
dashcam is niet perse 'naaien' IMHO.. als je een SMIDSY krijgt heb je iig goed bewijs dat de ander fout zat.. of bij brake checking (wat soms voor fake insurance claims gedaan word)..
De dashcams die bij de Chigee AIO-5 zitten, hebben nog extra functionaliteit: de achtercamera functioneert als een blinde hoek detectie en geeft signalen af als er iets links of rechts passeert.
En de meest recente firmware kan optioneel automatisch omschakelen naar de achtercamera als je stopt. Handig met manoeuvreren.
Kijk, zo hoor het: de topkoffer eràf spuiten.ToolkiT schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:28:
[...]
hier ook spring clean gedaan
[Afbeelding]
voor:
[Afbeelding]
na:
[Afbeelding]
Even weer een camping vraagje, ik twijfel tussen een sea2summit zelfoplaasbaar matje, of een nemo luchtmatje.
Ik snap verschil in gewicht etc. maar hoe snel raakt zo'n luchtmatje lek? Ik heb het gevoel dat een klein lek bij een zelfopblaasbaar matje niet meteen einde is.
Ik snap verschil in gewicht etc. maar hoe snel raakt zo'n luchtmatje lek? Ik heb het gevoel dat een klein lek bij een zelfopblaasbaar matje niet meteen einde is.
Geen ervaring met deze merken. Wel goede ervaringen met een matjes van Exped. Heb er nog geen weg hoeven gooien omdat ze lek waren. Eentje ging kapot na 15 jaar gebruik: een naad tussen twee luchtkanalen scheurde uit, waardoor twee luchtkanalen 1 groot luchtkanaal werd.kneusteun schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
Even weer een camping vraagje, ik twijfel tussen een sea2summit zelfoplaasbaar matje, of een nemo luchtmatje.
Ik heb deze. Als je er fatsoenlijk mee om gaat (niet op roken in een festivaltent) dan komt 'ie me best stevig over. Ik heb er nu bij elkaar denk ik 20 nachten op geslapen zonder problemen.kneusteun schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
Ik heb ooit een xped gehad en die was instant lek.Joris748 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:57:
[...]
Geen ervaring met deze merken. Wel goede ervaringen met een matjes van Exped. Heb er nog geen weg hoeven gooien omdat ze lek waren. Eentje ging kapot na 15 jaar gebruik: een naad tussen twee luchtkanalen scheurde uit, waardoor twee luchtkanalen 1 groot luchtkanaal werd.
Zal wel pech geweest zijn, maar dat was alleen lucht dus had ik niks meer.
Bij zelfopblazend heb ik misschien de valse hoop dat het dan nog “iets” doet.
Grappig ik ben net zelf aan het kijken..kneusteun schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
Zelf heb ik een sea2summit opblaasmatje met isolatie en die is erg fijn.. de tas is de 'pomp' paar keer mee gekampeerd en hij lijkt best hufterproof..
deze dus: https://seatosummit.co.uk...at?variant=44784996286738
R-VALUE 3.1
Voor dit weekend een matje nodig voor MrsT.. en wat we op zolder hebben liggen zijn nogal bulky self inflatables.. en sommige met een slow leak..
Ik heb ook nog wat goedkope luchtmatjes en die zijn mooi fijn en compact maar ook erg koud en zeker deze tijd van het jaar is isolatie wel prettig..
[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2024 16:18 ]
deze
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B000BS0DE4/?th=1
en deze
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07YP8TFJB/
R-value of 4.
zijn een stuk goedkoper.. maar ook slechter?
Bij decathlon nog goedkoper: https://www.decathlon.co....f0-4000-91a9-c48593859391
Nog een optie gevonden:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07GZ599KK/?th=1
R Value of 4.5
super budget:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0BLS968D6/
R-Value of 2.5
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B000BS0DE4/?th=1
en deze
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07YP8TFJB/
R-value of 4.
zijn een stuk goedkoper.. maar ook slechter?
Bij decathlon nog goedkoper: https://www.decathlon.co....f0-4000-91a9-c48593859391
Nog een optie gevonden:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07GZ599KK/?th=1
R Value of 4.5
super budget:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B0BLS968D6/
R-Value of 2.5
[ Voor 56% gewijzigd door ToolkiT op 29-04-2024 16:19 ]
https://www.bergfreunde.n...9adc99689a850d4265e8cfbda
Of
Deze twee lijken me prima, 7cm of dikker en beide relatief klein te krijgen.
De merken schijnen wel handig te zijn omdat die in veel zaken te vinden zijn (dan kan je zelfs op vakantie misschien nog garantie regelen bij een zaak?)
Of
De merken schijnen wel handig te zijn omdat die in veel zaken te vinden zijn (dan kan je zelfs op vakantie misschien nog garantie regelen bij een zaak?)
ik heb die eerste en is echt geweldig zo klein en toch goeie isolerende mat wel zo handig met kamperen onder de 10 gradenkneusteun schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:40:
Of
Nemo is een goed merk vrienden hebben die al 7 jaar en niks geen kapot iets aan, zou wel de long en wide kiezen
Is het niet handiger om die dingen hier te bespreken?
Kamperen met de motorfiets
Kamperen met de motorfiets
[ Voor 22% gewijzigd door Rick-Jan op 29-04-2024 17:02 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Vet!Melkunie schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:52:
Nog precies 40 dagen voor vertrek, maar een wijs man zei ooit:
[...]
[Afbeelding]
Waar heb je die landen stickers vandaan eigenlijk. Die zoek ik ook als cadeautje voor op m'n vriendin d'r motor (die is in meer landen geweest dan mijn motor...
@2Swift, ik heb ze bij Amazon gehaald hier: https://www.amazon.nl/dp/B0C3ZY24PK
Of een maatje groter kan ook: https://www.amazon.nl/Fin...motorfiets/dp/B08JH12FTJ/
Edit:
Bij de stickerset voor de startnummers zaten al de vier vlaggetjes van de landen waar de trip dit jaar doorheen gaat. Vorig jaar zaten die er niet bij, maar toen ben ik wel meegeweest dus die wilde ik ook (Frankrijk, Andorra en Spanje). En nu dus ook maar meteen de andere landen waar deze motor is geweest
Of een maatje groter kan ook: https://www.amazon.nl/Fin...motorfiets/dp/B08JH12FTJ/
Edit:
Bij de stickerset voor de startnummers zaten al de vier vlaggetjes van de landen waar de trip dit jaar doorheen gaat. Vorig jaar zaten die er niet bij, maar toen ben ik wel meegeweest dus die wilde ik ook (Frankrijk, Andorra en Spanje). En nu dus ook maar meteen de andere landen waar deze motor is geweest
[ Voor 50% gewijzigd door Melkunie op 29-04-2024 19:34 ]
Dit is mij ondertussen ook duidelijk van deze kwestie. De echte vraag is: waar vindt je eenvoudig terug of de ECE 22.06 helm gekeurd is voor accessoires en welke accessoires gekeurd zijn?Joris748 schreef op maandag 29 april 2024 @ 07:15:
[...]
Dat mag wel. Mits de helm gekeurd (ECE 22.06) is voor de gemonteerde accessoires. Sommige helmen zijn niet gekeurd voor accessoires, sommige helmen zijn alleen gekeurd voor specifieke accessoires en andere helmen zijn gekeurd voor universele accessoires.
Tot nu toe heb ik het op mijn nieuwe helm zelf nog niet eens gevonden en qua accessoires is online ook niks te vinden.
Als je het antwoord weet, ben ik ook benieuwdWilbertNeems schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:26:
[...]
Dit is mij ondertussen ook duidelijk van deze kwestie. De echte vraag is: waar vindt je eenvoudig terug of de ECE 22.06 helm gekeurd is voor accessoires en welke accessoires gekeurd zijn?
Tot nu toe heb ik het op mijn nieuwe helm zelf nog niet eens gevonden en qua accessoires is online ook niks te vinden.
Heel de wereld en zijn moeder rijd met een communicatie setje op zijn helm..WilbertNeems schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:26:
[...]
Dit is mij ondertussen ook duidelijk van deze kwestie. De echte vraag is: waar vindt je eenvoudig terug of de ECE 22.06 helm gekeurd is voor accessoires en welke accessoires gekeurd zijn?
Het zal mijn wel goed zijn wat die 2 overijverige agenten in Luxemburg daar van vinden.
Wat is het volgende?
Te grote ventilatie openingen in je helm?
Te dikke schouder pads?
Te grote gespen aan mijn laarzen?
Franjes aan mijn leren hesje?
Ik rijd op trips meestal met mijn adv helm, met een grote zonneklep er bovenop en met een beetje geluk flink wat klonpen modder er aan vast geplakt.
Daar vinden ze vast ook iets van gok ik zo
:strip_exif()/f/image/75zotnzfKdeg8oeVVQtSuXTd.jpg?f=fotoalbum_large)
Makkelijkste oplossing: niet door Luxemburg rijden (sowieso een overgewaardeerd land imho)
leeg
https://www.rad.eu/nl/blo...label%20toegekend%20wordt.
Zoals ik het lees gaat die keuring over de helm zelf en af fabriek gemonteerde kleppen/vizieren en dergelijke.
Dus ik denk dat alles wat er aan en op zit, eigen verantwoordelijkheid is.
Zoals ik het lees gaat die keuring over de helm zelf en af fabriek gemonteerde kleppen/vizieren en dergelijke.
Dus ik denk dat alles wat er aan en op zit, eigen verantwoordelijkheid is.
zeker, zeker
Ik heb een GT-Air 2, met bijbehorende communicatieset. Ik geloof het wel.
Slecht idee... Hoe laat?
WHUTTTTTT4x2 schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:50:
Makkelijkste oplossing: niet door Luxemburg rijden (sowieso een overgewaardeerd land imho)
Jij bent gek!
Luxemburg is het whahalla om de hoek in 2 uurtjes rijden
Strak asfalt, mooie bochten, ik vind het er ook niet vervelend.ibothead schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:15:
[...]
WHUTTTTTT
Jij bent gek!
Luxemburg is het whahalla om de hoek in 2 uurtjes rijden![]()
![]()
![]()
Slecht idee... Hoe laat?
Luxemburg is zeker een mooi stukje om te rijden maar als je daar (voornamelijk in het weekend) geconfronteerd wordt door pestgedrag van de hermandad dan rij ik daar (wederom tijdens het weekend) graag omheen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
"Ohhhh 1 nachtje in de voortuin en niet aan de druppellader moet kunnen, scheelt weer gedoe morgen met heen en weer gaan in de steeg achter"
Meh, sta je dan 06:15 met een KTM die niet start omdat het accu'tje het wel goed vindt.
Even aan de lader, zo weer proberen en anders maar aan de 4-wieler hangen om te jumpstarten. Om daar de ANWB voor te bellen vind ik ook weer zo overdreven.
Meh, sta je dan 06:15 met een KTM die niet start omdat het accu'tje het wel goed vindt.
Even aan de lader, zo weer proberen en anders maar aan de 4-wieler hangen om te jumpstarten. Om daar de ANWB voor te bellen vind ik ook weer zo overdreven.

K to the KillaZ
Ff een nieuwe accu lijkt me. Zo'n booster kan ook handig zijn.KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:16:
"Ohhhh 1 nachtje in de voortuin en niet aan de druppellader moet kunnen, scheelt weer gedoe morgen met heen en weer gaan in de steeg achter"
Meh, sta je dan 06:15 met een KTM die niet start omdat het accu'tje het wel goed vindt.![]()
Duwen joh!KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:16:
Meh, sta je dan 06:15 met een KTM die niet start omdat het accu'tje het wel goed vindt.![]()
Vorige week tijdens de berrrt cursus ook een kapotte accu. Hele dag met een booster lopen kloten

Over Luxemburg: geniaal land, vaak geweest. Nog nooit een agent in actie gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 30-04-2024 08:08 ]
@MikeyMan heh, dat had ik ook bij mijn offroad-cursus vorige week... Na een uur slalommen e.d. en veel te vaak de motor uitzetten tussendoor was ie op. Gelukkig maar 1x hoeven aanduwen, daarna een wat langer stuk gaan rijden zonder steeds stoppen, en de rest van de dag geen problemen meer gehad. Nieuwe accu heeft nu een weekendje aan de lader gehangen (ding lag al een paar jaar nieuw in doos op zolder, had ik nog liggen van de Caponord), straks even inbouwn.
Begon bij die huur motor al na de eerste tussenstop. En nog kapotte handvatverwarming links ookChakotay schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:13:
@MikeyMan heh, dat had ik ook bij mijn offroad-cursus vorige week... Na een uur slalommen e.d. en veel te vaak de motor uitzetten tussendoor was ie op. Gelukkig maar 1x hoeven aanduwen, daarna een wat langer stuk gaan rijden zonder steeds stoppen, en de rest van de dag geen problemen meer gehad. Nieuwe accu heeft nu een weekendje aan de lader gehangen (ding lag al een paar jaar nieuw in doos op zolder, had ik nog liggen van de Caponord), straks even inbouwn.

Dat is toch wel een voordeel van een wat recente motor: alles led.Chakotay schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:13:
Dus ff een half uurtje op contact laten staan is niet zo een probleem.
Ook fijn voor al die rijmodi instellingen, contact uit is vaak weer terug ABS en TC aan.
Tenminste dat was zo bij mijn Guzzi V85, bij Aprilia hebben ze dat heel wat beter begrepen. Daar kun je ze opslaan in een individuele rijmodi en dan blijft ook alles uit of aan wat jij instelt na een contact cylce.
Plaatje er bij voor de sfeer..
:strip_exif()/f/image/WerUtDx6EkJ36fPu0oCoKbTK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 30-04-2024 09:28 ]
Dit topic is gesloten.