Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.171 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
MikeyMan schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:20:
[...]

Begon bij die huur motor al na de eerste tussenstop. En nog kapotte handvatverwarming links ook :X
Had je handvatverwarming nodig tijdens die cursus? Ik zweette al genoeg de hele dag, dat bleef bij mij vooral uit :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyjW5LzCcG4K1Dubl32nzg8IZKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1VnocIIUMiTszbTo1qEKgSY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WW8bbIXvAKy8x6Py-cAirod_F9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0dLFAPihdXBnUS0lI5J9LFF.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, we zijn veilig aangekomen hoor in de Ardennen! Ging hele dikke prima zo met de motoren op de aanhanger! De combinatie heeft de slechte Belgische wegen overleefd!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHgBgdiaSOzuqXGasbKhPviiNSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbmvGT8JrlpIy7pcmeI3HESM.jpg?f=fotoalbum_large

Aah lekker hoor volgende week eerst even 4 dagen kamperen luxemburg en dan door naar Zwarte woud en dan terug naar de moezel! 14 dagen fun hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chakotay schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:38:
[...]

Had je handvatverwarming nodig tijdens die cursus? Ik zweette al genoeg de hele dag, dat bleef bij mij vooral uit :P
Het was drie kwartier van Apeldoorn naar Diepenheim. Bij drie graden. Op de snelweg. Zonder handkappen, met zomerhandschoenen. Mn linker hand kon echt geen kant meer op. Uurtje of wat last van gehad wel.

Rest van de dag warm genoeg gehad. Ondanks de regen en hagel.

Had jij de overstap al gemaakt naar een stapje meer offroad dan de Scorpion Trail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@MikeyMan ah vandaar... Ik had niet gekeken waar Diepenheim precies is, ging er niet vanuit dat je eerst nog 3 kwartier moet rijden als ze 'omgeving Apeldoorn' als startpunt opgeven :P

Wel apart dat de huurmotor geen handkappen heeft... Zaten er geen singletracks in de route? Bij het stuk dat ik vorige week gereden heb zaten wel wat krappe plekken waar ik erg blij was met mijn handkappen & hoge ruit om takken op te vangen :X

Ik heb er inmiddels Michelin Anakee Wild onder hangen, dat was wel prettig in de modderige stukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:16:
"Ohhhh 1 nachtje in de voortuin en niet aan de druppellader moet kunnen, scheelt weer gedoe morgen met heen en weer gaan in de steeg achter"

Meh, sta je dan 06:15 met een KTM die niet start omdat het accu'tje het wel goed vindt. ;(

Even aan de lader, zo weer proberen en anders maar aan de 4-wieler hangen om te jumpstarten. Om daar de ANWB voor te bellen vind ik ook weer zo overdreven. :z
Tijd voor een nieuwe accu dan toch? KTM's zijn er wel gevoelig voor, gelijk een lithium accu erin die iets meer oempf heeft dan de standaard accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chakotay schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:15:
@MikeyMan ah vandaar... Ik had niet gekeken waar Diepenheim precies is, ging er niet vanuit dat je eerst nog 3 kwartier moet rijden als ze 'omgeving Apeldoorn' als startpunt opgeven :P

Wel apart dat de huurmotor geen handkappen heeft... Zaten er geen singletracks in de route? Bij het stuk dat ik vorige week gereden heb zaten wel wat krappe plekken waar ik erg blij was met mijn handkappen & hoge ruit om takken op te vangen :X

Ik heb er inmiddels Michelin Anakee Wild onder hangen, dat was wel prettig in de modderige stukken.
Ja ik denk dat die handkappen er binnen een week vanaf liggen. Ze lagen vrij vaak op de grond allemaal.

Singletracks niet gehad. Was de basistraining. Sochtends in een modderig weiland. Smiddags zandpad en terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ibothead schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:56:
[Afbeelding]

Aah lekker hoor volgende week eerst even 4 dagen kamperen luxemburg en dan door naar Zwarte woud en dan terug naar de moezel! 14 dagen fun hebben
dit weekend lang weekend..
Dus ben ook lekker aan het plannen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFpB4xozgWc9KhI4iVnt2mDuAlY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h3xaOeAApoS3nsvYHL8pMjcY.png?f=fotoalbum_large

Weersvoorspelling is ook OK :)
https://www.metoffice.gov...cmkypfkf#?date=2024-05-05
(trouwens dat is een tip voor mensen die naar Wales willen (waar je geweldig kan rijden, behalve in de dorpjes) ga in Mei en niet in de zomer.. het weer is dan vaak beters 8) )

[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 30-04-2024 11:03 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
nehal3m schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:44:
[...]

Ff een nieuwe accu lijkt me. Zo'n booster kan ook handig zijn.
Er is al een NOCO onderweg :P

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb al 200.000km motor gereden en nog nooit een starthulp nodig gehad... Vervang gewoon de accu als hij moeilijk begint te doen na 5 jaar?

Ik weet niet of Lithium beter is geworden, maar mijn ervaringen 3 jaar terug met die van Motobatt (N=2) zijn vrij slecht op een 1200cc boxer met alarm, ik houd het nog ff bij AGM.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 30-04-2024 11:29 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
_eLMo_ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:29:
Ik heb al 200.000km motor gereden en nog nooit een starthulp nodig gehad... Vervang gewoon de accu als hij moeilijk begint te doen na 5 jaar?

Ik weet niet of Lithium beter is geworden, maar mijn ervaringen 3 jaar terug met die van Motobatt (N=2) zijn vrij slecht op een 1200cc boxer met alarm, ik houd het nog ff bij AGM.
De accu is getest door de dealer, was nog prima. Is ook door de vorige eigenaar vervangen zie ik in de facturen. Ik vermoed dat dit is puur een kwestie geweest van een dagje korte stukjes, paar bezoekjes gedaan en niet meer aan de druppellader gehangen. Ik dacht dat dat wel kon, niet dus :+ .

En dan ga je even op het KTM forum lezen en zie je dat je niet de enige bent, zelfs mensen met een nieuwe accu hebben er last van. Blijkbaar zijn de 1290 blokken gevoelig voor een kleine spanningsdip. Starter draait ook wel rond, maar hij slaat niet aan. Die Nobo komt wel weer van pas, ook bij de auto's.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Gezien de Shoei Neotec II in maat 'M' toch nergens meer beschikbaar zal het dan toch maar de Neotec 3 worden...

En als we dan toch met geld aan het strooien zijn, heeft er iemand ervaring met deze:
https://eye-lights.com/
?

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:10

jeroenathome

Een regel tekst

ToolkiT schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:54:
[...]
(trouwens dat is een tip voor mensen die naar Wales willen (waar je geweldig kan rijden, behalve in de dorpjes) ga in Mei en niet in de zomer.. het weer is dan vaak beters 8) )
Geldt dit ook voor Schotland? Daar ga ik naartoe tussen Hemelvaart en Pinksteren.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ik heb onlangs de tank van de Magna schoongemaakt, maar ik twijfel of de uitgang naar het kraantje nog verstopt zit.
Als ik het kraantje eraf schroef, dan hoort er toch gewoon benzine uit te lopen neem ik aan? Dat doet het namelijk niet :) In het eerste stuk zie ik niets geks, maar daarna maakt het een bocht verder de tank in.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik kan niet zover de tank in kijken van bovenaf, maar wellicht haal ik alles weer eruit om met een inspectiecamera te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:35:
[...]

En dan ga je even op het KTM forum lezen en zie je dat je niet de enige bent, zelfs mensen met een nieuwe accu hebben er last van. Blijkbaar zijn de 1290 blokken gevoelig voor een kleine spanningsdip. Starter draait ook wel rond, maar hij slaat niet aan. Die Nobo komt wel weer van pas, ook bij de auto's.
Erg herkenbaar, die van mij (ook met nieuwe accu met zwaardere startcapaciteit) hing om deze reden ook altijd aan de lader.

Een nachtje zat wel goed, een week was soms wel een ding.

Scherm wat uit ging tijdens starten om vervolgens MTC errors te krijgen. Was daarna altijd wel direct weer weg.

[ Voor 13% gewijzigd door R0y. op 30-04-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenathome schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:42:
[...]

Geldt dit ook voor Schotland? Daar ga ik naartoe tussen Hemelvaart en Pinksteren.
Ja.. maar het blijft natuurlijk een gok met het weer.. ik heb 30c volle zon daar gehad en dagen regen..je weet het nooit.. maar mei is over het algemeen relatief droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
R0y. schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:56:
[...]

Erg herkenbaar, die van mij (ook met nieuwe accu met zwaardere startcapaciteit) hing om deze reden ook altijd aan de lader.

Scherm wat uit ging tijdens starten om vervolgens MTC errors te krijgen. Was daarna altijd wel direct weer weg.
Inderdaad, de MTC error zat er meteen in. Hij ging overigens na een uurtje aan de lader weer aan, dus kon gewoon naar de klant. 80 km op de snelweg zou genoeg moeten zijn om hem straks weer te starten hoop ik. Zo niet, rollen we hem naar -2 om te starten :+

Goed om te weten trouwensdat zelfs een zwaarder amperage niet direct hoeft te werken. Ik las die suggestie op het KTM forum, maar dat hoeft dus niet direct de oplossing te zijn. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
R0y. schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:56:
[...]

Hier hangt hij normaal ook bijna altijd aan de lader thuis, vandaar dat het mij nog niet echt was opgevallen dat de accu zijn beste tijd al wel gehad heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:35:
[...]

De accu is getest door de dealer, was nog prima. Is ook door de vorige eigenaar vervangen zie ik in de facturen. Ik vermoed dat dit is puur een kwestie geweest van een dagje korte stukjes, paar bezoekjes gedaan en niet meer aan de druppellader gehangen. Ik dacht dat dat wel kon, niet dus :+ .

Die accu test apparaten zijn niks waard. Mijn auto had 5x met lege accu gestaan. Accu door de dealer (ik heb de test uitdraaien gezien!!) op 3 verschillende apparaten getest. Nee meneer, accu is niet het probleem.

6e keer nieuwe accu geeist en gekregen, nooit meer gezeik gehad. Sommige voertuigen zijn gewoon wat kieskeuriger met spanning en moet je gewoon vaker een nieuw accu geven. Lijkt me ook niet fijn elke keer die starthulp erop te moeten zetten?
Teveel gedoe.

Yuasa maakt speciale “H” batterijen, dus de YTX14H ipv YTX14. Die geven wat meer power voor bv een zware boxer.

Mijn motor kan prima 3 maanden in de winter (met alarm) staan zonder druppellader en dan in maart zonder gedoe starten bij 5 graden.

En die 2 lithium’s die ik had deden dat niet, een boxer trekt (afhankelijk van waar de zuigers staan) gewoon een mega klapt vermogen om het blok rond te draaien. Daarnaast zijn lithiums vaak beperkt in capaciteit wat niet werkt als je een alarmsysteem hebt.

Als als ze dat al redden, dan start een 1200cc boxer maar eens koud, wacht 2 minuten, zet ‘m af, en dan probeer het nog maar eens 🤣 Any boxer owner will know what I mean.

Als je op die KTM problemen hebt met spanningsdip zou ik eerder een steviger accu (meer CCA) halen of een condensator permanent monteren dan 4x per jaar met starthulp moeten kloten.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdtW5UdWASS32TtQlrGLPoxHsMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rXvURftSwxrVWSKjpCeKRix.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag was het eindelijk zover! Ik heb mijn '24 Tuareg opgehaald! Wát een ding. Wegens omstandigheden (kids van mijn zus op visite) kon ik vandaag niet echt rijden. Dus donderdag ga ik de eerste echte kilometers maken. Kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 14:52
Mooie motor, veel plezier er mee!

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Wat een vette uitvoering!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:07

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

JL Koppelle schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:28:
[Afbeelding]

Vandaag was het eindelijk zover! Ik heb mijn '24 Tuareg opgehaald! Wát een ding. Wegens omstandigheden (kids van mijn zus op visite) kon ik vandaag niet echt rijden. Dus donderdag ga ik de eerste echte kilometers maken. Kan niet wachten!
Knap dat je het echte rijden gewoon nog een dag twee dagen kan uitstellen. Mooie fiets hoor _/-\o_

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik probeer het ook maar even hier. Ik heb nu weet ik hoeveel motor handschoenen geprobeerd maar geen enkele past mij fatsoenlijk. Volgens de maat tabellen heb ik maat XL (handpalm) maar zelfs XXXL past niet.

Het probleem in deze is de lengte van mijn vingers. Die zijn blijkbaar buiten proporties lang... Dus heb ik Held handschoenen geprobeerd, maar LANG-12. Daar zijn dus de vinger langer dan normaal. De lengte was precies goed, maar nu dus de handpalm toch weer te klein.

Heeft iemand de gouden tip, er zal wellicht al iemand zijn die hier tegenaan is gelopen 8)7

Ik heb eigenlijk alleen HELD gevonden die deze speciale maat heeft (en overigens nergens qua maat echt in de winkel ligt) Dus ik zit constant te bestellen en terug te sturen en dan begint zo langzamerhand ook vervelend te worden in de portemonnee.

Welke fysieke winkel heeft nou gigantisch veel keuze aan handschoenen, MKC Zutphen had ze in ieder geval niet en dit is al een redelijk grote winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door Tribunus op 30-04-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Allen!

In juli verloopt mijn A2 code 80 rijbewijs en mag ik vol vermogen :)

Nu is mijn vraag wat wordt de volgende? Ik ben al sinds januari bezig met het uitzoeken ervan maar ik kom niet tot een beslissing. Ik mag officieel ook nog niet proefrijden dus ik kan op dat gebied ook geen beslissing maken. Op dit moment rij ik een CBR500R en eerlijk gezegd vind ik de motor heerlijk rijden. Lekker licht, sport tour houding, mooi uiterlijk. Alleen heeft het te weinig vermogen, ben ik erop uitgekeken/gewend aan vermogen, heeft geen koffers, te weinig windbescherming voor de snelweg.

Nu ben ik dus op zoek naar een motor met vol vermogen dat de term "sport tourer" mag dragen. Enerzijds omdat het voor de bochtjes een fijne zithouding heeft, mooi uiterlijk en je op de lange afstand toch prima kan toeren.

Eisen:
- Rond de 100pk. Ik wil geen racemonster van 150pk of meer, maar een motor waar je niet hoogtoerig op de snelweg rijdt en niet elke 30km/h moet schakelen.
- Sportieve zithouding (zelfde zithouding als de CBR500R, ietsjes voorover gebogen maar geen supersport houding)
- Origineel geleverd met koffers voor de vakanties (vind ik persoonlijk het mooist uitzien)
- Budget van rond de 10k
- Geen zware motor (240/250+ kg)
- Genoeg windbescherming voor op de snelweg zonder een al te groot windscherm aan te schaffen (tijdens het rijden in kunnen stellen van de hoogte van het windscherm is een plusje)
- Brandstofverbruik van 1 op 20 gemiddeld
- Moet Cruise Control hebben voor de lange afstanden (rij gemiddeld 15dkm met de motor)
- Zelf ben ik net geen 190cm, dus een motor voor mensen met lange benen zou fijn zijn

Zelf zat ik te denken aan de BMW R1200RS (eigenlijk iets te veel vermogen, voldoet verder aan de eisen!), Tracer 900GT (erg mooi, maar niet de sportieve zithouding en meer een allroad), Z1000SX/GSX1000F (te veel vermogen maar zo'n soort motor zoek ik wel met genoeg windbescherming), BMW F800GT (voldoet grotendeels aan de eisen maar ik vind hem niet mooi), BMW F900XR (staat op hoge poten en geen sportieve zithouding),

Op sport tour gebied vind ik het aanbod maar matig en ga je snel al op een motor met hoge poten wat gekenmerkt wordt als een "sport tourer" maar meer uitziet als een tourer dan een sport tourer. Ook met het feit dat ik Cruise Control wil, vallen een aantal motoren af omdat ze standaard niet geleverd waren met Cruise Control. Aftermarket Cruise Control ben ik geen fan van.

Welke motor zouden jullie mij aanraden op basis van deze eisen? De BMW R1200RS voldoet als enige eigenlijk aan mijn eisen (op vermogen na dan) en verder zijn er geen soortgelijke motoren die hieraan kunnen tippen heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 16:35
Tribunus schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:25:
Ik probeer het ook maar even hier. Ik heb nu weet ik hoeveel motor handschoenen geprobeerd maar geen enkele past mij fatsoenlijk. Volgens de maat tabellen heb ik maat XL (handpalm) maar zelfs XXXL past niet.

Het probleem in deze is de lengte van mijn vingers. Die zijn blijkbaar buiten proporties lang... Dus heb ik Held handschoenen geprobeerd, maar LANG-12. Daar zijn dus de vinger langer dan normaal. De lengte was precies goed, maar nu dus de handpalm toch weer te klein.

Heeft iemand de gouden tip, er zal wellicht al iemand zijn die hier tegenaan is gelopen 8)7

Ik heb eigenlijk alleen HELD gevonden die deze speciale maat heeft (en overigens nergens qua maat echt in de winkel ligt) Dus ik zit constant te bestellen en terug te sturen en dan begint zo langzamerhand ook vervelend te worden in de portemonnee.

Welke fysieke winkel heeft nou gigantisch veel keuze aan handschoenen, MKC Zutphen had ze in ieder geval niet en dit is al een redelijk grote winkel.
Volgens mij zijn er merken die ook maatwerk doen. Damen doet dat bijvoorbeeld voor 65 euro. Niet goedkoop maar voor jou het extra bedrag misschien wel waard.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, 'nieuwe' accu hangt er in. Ding heeft 2.5 jaar hier op de plank gelegen, even afwachten hoe goed die nog is... 3x starten lukte in ieder geval :P

Ook meteen de remblokjes aan de voorkant vervangen. Note to self: eerst de borgclip eruit halen voordat je de pen eruit schroeft. Clipje krom en blijkbaar was die pen zacht genoeg dat de gleuf voor die clip nu een stuk afgedraaid is... Meteen maar een nieuw setje besteld :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdWL8NrqGYTQmK4VN2g5o9XgYBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PYMersSWQhJnXHawPu95TnD.jpg?f=fotoalbum_large

@JL Koppelle mooi ding, veel plezier ermee!

@Tribunus ik zie maar één oplossing...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_0trZ5JJBC2Ns-zu6iI6sOdI3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fuA5YhYz3KrUPIiuVPqnhx6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Jeanke117 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:27:
Welke motor zouden jullie mij aanraden op basis van deze eisen? De BMW R1200RS voldoet als enige eigenlijk aan mijn eisen (op vermogen na dan) en verder zijn er geen soortgelijke motoren die hieraan kunnen tippen heb ik het idee.
BMW K1200GT of K1300GT misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Allen!

Nu is mijn vraag wat wordt de volgende? Ik ben al sinds januari bezig met het uitzoeken ervan maar ik kom niet tot een beslissing. Ik mag officieel ook nog niet proefrijden dus ik kan op dat gebied ook geen beslissing maken. Op dit moment rij ik een CBR500R en eerlijk gezegd vind ik de motor heerlijk rijden. Lekker licht, sport tour houding, mooi uiterlijk. Alleen heeft het te weinig vermogen, ben ik erop uitgekeken/gewend aan vermogen, heeft geen koffers, te weinig windbescherming voor de snelweg.

Nu ben ik dus op zoek naar een motor met vol vermogen dat de term "sport tourer" mag dragen. Enerzijds omdat het voor de bochtjes een fijne zithouding heeft, mooi uiterlijk en je op de lange afstand toch prima kan toeren.

Eisen:
- Rond de 100pk. Ik wil geen racemonster van 150pk of meer, maar een motor waar je niet hoogtoerig op de snelweg rijdt en niet elke 30km/h moet schakelen.
- Sportieve zithouding (zelfde zithouding als de CBR500R, ietsjes voorover gebogen maar geen supersport houding)
- Origineel geleverd met koffers voor de vakanties (vind ik persoonlijk het mooist uitzien)
- Budget van rond de 10k
- Genoeg windbescherming voor op de snelweg zonder een al te groot windscherm aan te schaffen (tijdens het rijden in kunnen stellen van de hoogte van het windscherm is een plusje)
- Moet Cruise Control hebben voor de lange afstanden (rij gemiddeld 15dkm met de motor)
- Zelf ben ik net geen 190cm, dus een motor voor mensen met lange benen zou fijn zijn

Zelf zat ik te denken aan de BMW R1200RS (eigenlijk iets te veel vermogen, voldoet verder aan de eisen!), Tracer 900GT (erg mooi, maar niet de sportieve zithouding en meer een allroad), Z1000SX/GSX1000F (te veel vermogen maar zo'n soort motor zoek ik wel met genoeg windbescherming), BMW F800GT (voldoet grotendeels aan de eisen maar ik vind hem niet mooi), BMW F900XR (staat op hoge poten en geen sportieve zithouding),

Op sport tour gebied vind ik het aanbod maar matig en ga je snel al op een motor met hoge poten wat gekenmerkt wordt als een "sport tourer" maar meer uitziet als een tourer dan een sport tourer. Ook met het feit dat ik Cruise Control wil, vallen een aantal motoren af omdat ze standaard niet geleverd waren met Cruise Control. Aftermarket Cruise Control ben ik geen fan van.

Yamaha tracers zou ik toch aanraden, de tracers zien er alleen uit als offroad. Het zijn echt sport tourders. En bekijk ook of CC een optie is voor sommige modellen.
Voor de rest: Tiger sports, Tiger 900 GT, Tracer 7 GT, de V100 mandello, Honda heeft die hele 750cc reeks.
Bergen motoren hoor in die reeks van jouw eisen. Meeste ook wel voor die prijs te vinden.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

R12x0RT is dan ook nog een optie, wat meer rechtop, maar nog steeds licht voorover.
Vermogen zou ik me niet te druk maken bij die grote cilinderinhouden, je hebt een 12x0cc 2-cilinder, die buffelt wel vooruit en schreeuwt echt niet om uitgemolken te worden, dat is op geen enkele wijze vergelijkbaar met je CBR500 ;)

Triumph Trophy voldoet volgens mij ook aardig aan je eisen, wel zwaarder, maar gewoon proefrijden in hoeverre je dat merkt, het voordeel aan iets zwaardere motoren is dat ze vaak wat stabieler zijn en minder gevoelig voor belading.

Als je de cruise control (is wel aftermarket beschikbaar, en ik zou daar geen moeite mee hebben) en vermogens eis laat vallen is de VFR1200 misschien nog een optie, zijn een stuk goedkoper dan 10K en met DCT te krijgen, iets wat ook best wel relaxed is met rijden.

De geen aftermarket cruise control maakt het lastig als je ook geen hoogpoter wil ;)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52

Klinkt als mijn probleem, en ik had vroeger ook altijd Held vanwege mijn lange vingers. Mijn ringvinger is daarnaast langer dan gemiddeld.
Tegenwoordig waterdichte handschoenen van Richa (gekocht bij MKC), en leren zomerhandschoenen van Dane, gekocht bij motoport.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Allen!

Eisen:
- Budget van rond de 10k

Verkijk je niet op "vermogen"
De ene 1000cc is de andere niet, een tamme twee cilinder is wat anders dan een jankende.
Sommige liter fietsen zijn juist heerlijk om lekker op te toeren, en andere zijn gemaakt om zo snel mogelijk naar de 300 te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Allen!

Eisen:
- Budget van rond de 10k

Je conclusie klopt. Koop een BMW R12x0RS. Let wel, als je eenmaal BMW gereden hebt…. En je portomonnee is dik genoeg voor het onderhoud bij 15.000/jaar…
You never go back.

Maat van mij had zelfde eisen en kwam van Triumph Speed Triple 1050 af. Rijd nu 1,5 jaar RS (22.000km/jaar). Maar nu kijkt hij met een schuin ook naar een GS (niet de Adventure!). Beslis zelf maar of je je jeugdige “het moet er sportief uit zien” fase wil overslaan, of dat je voor praktisch en comfortabel gaat. En niet echt langzamer ;)

Let wel op dat de RS vrij hard afschrijft als je boven de 60.000km uit komt. Dat kan in je voordeel werken (kopen) en in je nadeel ;)

Groetjes </fanboi>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjuNELOLol_kayeJP_zixIcJu6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBAxvujTUAIU8ZOMJS8yllqS.jpg?f=fotoalbum_tile100.000kmAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKIAu7Pz4d4ahbUNd6tSH3lkfoU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXsxPXLHK8IpWTCMNxETF9Qg.jpg?f=fotoalbum_tile50.000kmAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwETzSxyKyvz1wAn6eLbaCw9i54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ewhwysyoDkebXwESkW0g1k1.jpg?f=fotoalbum_tile32.000km (kids)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFs5BUD9ZtObgHQRJWACv5PKbsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjTMXy6BWZ9Z0fBhSrdAw96F.jpg?f=fotoalbum_tile500km<insert R1300GS over 2-3 jaar>

[ Voor 19% gewijzigd door _eLMo_ op 30-04-2024 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Allen!

Eisen:
- Budget van rond de 10k

Honda VFR (800) voldoet aan bijna alle eisen, alleen de CC is een dingetje… en anders een BMW f800 of onderdeel een R1200RS

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
frietsje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:42:
Ik heb onlangs de tank van de Magna schoongemaakt, maar ik twijfel of de uitgang naar het kraantje nog verstopt zit.
Als ik het kraantje eraf schroef, dan hoort er toch gewoon benzine uit te lopen neem ik aan? Dat doet het namelijk niet :) In het eerste stuk zie ik niets geks, maar daarna maakt het een bocht verder de tank in.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik kan niet zover de tank in kijken van bovenaf, maar wellicht haal ik alles weer eruit om met een inspectiecamera te kijken.
keer met een tyrip er doorheen hengsten O-) :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
[Afbeelding]

wat een maagdelijke motor zeg _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Allen!

Eisen:
- Budget van rond de 10k

ik zou naar een https://www.motoroccasion...-850-sport-b37-t8775.html eens kijken O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Allen!

Eisen:
- Budget van rond de 10k

R1200RS voldoet perfect aan je eisen. Probeer er eentje en je bent verkocht :Y

En ja, heeft wat meer vermogen maar de boxer is lekker krachtig onderin, je hoeft het blok nooit uit te melken. Piek vermogen komt vrij bij een hoog toerental, dat is waar je met een boxer maar zelden hoeft te komen.

Eventueel sport zadel monteren voor net wat sportievere zit en meer ruimte voor je knieën. Voor mij (1m93) de lekkerste houding, lekker actieve zit, goed tussen comfortabel/rechtop en sportief in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjfylslxRFiiMX642b0UhfHXjDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARP8dCxhmkCT2gGnNuOodAPc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 30-04-2024 19:23 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:42

A13X

Dude

noes schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:22:
[...]

R1200RS voldoet perfect aan je eisen. Probeer er eentje en je bent verkocht :Y

En ja, heeft wat meer vermogen maar de boxer is lekker krachtig onderin, je hoeft het blok nooit uit te melken. Piek vermogen komt vrij bij een hoog toerental, dat is waar je met een boxer maar zelden hoeft te komen.

Eventueel sport zadel monteren voor net wat sportievere zit en meer ruimte voor je knieën. Voor mij (1m93) de lekkerste houding, lekker actieve zit, goed tussen comfortabel/rechtop en sportief in.

[Afbeelding]
Nu ben ik niet met een RS geëindigd, maar voor een sportieve tourer was door proefrit wel echt heerlijk. Laag zwaarte punt, laat zich, eenmaal rollend, goed hanteren en kunt er goed een sportief rustig stukje mee sturen.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:57
Bommes schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:41:
[...]

Ik rijd op trips meestal met mijn adv helm, met een grote zonneklep er bovenop en met een beetje geluk flink wat klonpen modder er aan vast geplakt.
Daar vinden ze vast ook iets van gok ik zo >:)
[Afbeelding]
Zo lang het maar ECE 22.06 goedgekeurde modder is he. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
KillaZ schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:18:
[...]

Inderdaad, de MTC error zat er meteen in. Hij ging overigens na een uurtje aan de lader weer aan, dus kon gewoon naar de klant. 80 km op de snelweg zou genoeg moeten zijn om hem straks weer te starten hoop ik. Zo niet, rollen we hem naar -2 om te starten :+

Goed om te weten trouwensdat zelfs een zwaarder amperage niet direct hoeft te werken. Ik las die suggestie op het KTM forum, maar dat hoeft dus niet direct de oplossing te zijn. :)
Ik had die accu toen op aanraden van @Maegrim gekocht. Hij heeft een GT gen 1, ik had een 1290R gen 2 dus met iets meer elektronica (scherm, bluetooth etc). Ik weet niet of hij er ook problemen mee had maar de dealer herkende de klachten toen wel.

Overigens starte de motor wel altijd! Maar dan kreeg je wel een foutmelding hier en daar.. Karakter toch?

Mocht de error niet gelijk verdwijnen reset de boel na drie keer de motor uit en aan te zetten. Ik weet niet of daar een bepaalde tijd tussen moet zitten oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
2.5 jaar tevreden met die intact accu geweest, toen ie eind vorig jaar een keer startte zonder displays, MTC, ABS en alles (dus in noodloop) heb ik de accu vervangen voor een nieuwe. Die nieuwe is een maandagochtend model ofzo, moet em veel sneller bijladen dan eerst :-( dus binnenkort maar een yuasa erin ofzo

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Binnenkort met de vorkpoten van de striple, en van beide fietsen de schokdempers achter naar Tiel. Nu had ik al een surrogaat gemaakt ooit voor de striple, maar die paste niet op de cbr. Dus, huup, huup, freesmachine truc!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o79W2JJv0_4AkVaF21Olk8E4SZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qYNTLHFgQvKEmCJelUxWm3qc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvQwl_1miK7EnltSuphl4v8I6go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zjLEd84ejMa4smXoyfGH82L3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HV2gzlg8hh2aH-L3bwioNB0T3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UQn2QcSCkqVQj8Y3b3AisoSS.png?f=user_large

Nu heb ik a) mooi de cbr shock er al uit en ii) kan ik hem aan de kant rijden om straks de striple helemaal wielloos neer te zetten.

@Chakotay dacht er zelf nog aan om naar de technische keuring voor een circuitdag te gaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 30-04-2024 22:15 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman als je met die Flintstones-schokdemper naar de veringspecialist gaat en vraagt om ze hem voor je kunnen afstellen krijg je van mij een gulden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Net terug uit Luxemburg, en al weer bezig met de planning van de volgende :+

In Juni heb ik een reis door Karinthie op de planning. Nu doe ik de trip daarheen in een aantal etappes, maar er zit 1 stuk in wat 'kort' genoeg is om daar een leuke touristische route van te maken: van Herrenberg Duitsland, naar Viktorsberg in Oostenrijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Qp2pmgxuAkL555uQjrBa0xDx_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vw2xNzm2YP7UiXTBAvfNQ4tz.png?f=user_large

Toevallig mensen die ervaring hebben met die regio, en me kunnen vertellen welke plekken ik zeker mee moet pakken? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
BM schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:11:
Net terug uit Luxemburg, en al weer bezig met de planning van de volgende :+

In Juni heb ik een reis door Karinthie op de planning. Nu doe ik de trip daarheen in een aantal etappes, maar er zit 1 stuk in wat 'kort' genoeg is om daar een leuke touristische route van te maken: van Herrenberg Duitsland, naar Viktorsberg in Oostenrijk.
[Afbeelding]

Toevallig mensen die ervaring hebben met die regio, en me kunnen vertellen welke plekken ik zeker mee moet pakken? :)
Waarom niet door Zwitserland? Geen vignet nodig als je van de snelweg af blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJDGidyJBhy2ClEWp-AbBH9ngww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dym1f3D2wENbRnpTTlxcVsWY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
_eLMo_ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:25:
[...]

Waarom niet door Zwitserland? Geen vignet nodig als je van de snelweg af blijft.

[Afbeelding]
Dat plaatje was meer een indicatie van waar we het over hebben, is de default snelste route van Google Maps, die gaan we dus sowieso niet doen :+

De hotels in Herrenberg en Viktorsberg zijn al geboekt, dus aan de start- en eindpunten kan ik niks meer veranderen

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 01-05-2024 07:34 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
BM schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:34:
[...]

Dat plaatje was meer een indicatie van waar we het over hebben, is de default snelste route van Google Maps, die gaan we dus sowieso niet doen :+

De hotels in Herrenberg en Viktorsberg zijn al geboekt, dus aan de start- en eindpunten kan ik niks meer veranderen
Ik vond zelf de weg door Pfafflar een mooie weg van Zwitserland naar Oostenrijk.

https://maps.apple.com/?a...4&lsp=6489&q=Pfafflar&t=m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik vond dat ze bij Bikeroutfit Amsterdam...dat is wel een eindje rijden helaas....een hoop hadden, en ook nog beneden een zwikje outlet....je hebt dus eigenlijk een heel smal vallende handschoen in een grote maat nodig.

Beetje lastig inschatten of ze veel meer of andere merken hebben maar dat zou je even op de site kunnen nakijken.

Je kunt ze ook even bellen voor advies, misschien is dat een idee?

probleem is dat voor mij bijna alles te smal aanvoelt omdat ik een "normale" vingerlengte heb, maar redelijk dikke klauwen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

Vandaag was het eindelijk zover! Ik heb mijn '24 Tuareg opgehaald! Wát een ding.
ppffoooaarr.....noice _/-\o_ d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 10:05
Drie weken geleden een klein windscherm gemonteerd en tankring + tas. Gisteren is mijn nieuwe uitlaat gemonteerd (Mivv Delta Race). Inmiddels heb ik de motor 4,5 week en heb ik ruim 2200km gereden. Na alle aanpassingen is hij nu precies zoals ik hem wil hebben. Wat een feest om na twee all-roads te hebben gereden weer terug te zijn bij een roadster/naked (BMW F900R) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRs8TI2_426RFAmppUHqTjwc-q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJpr8ssepH2dZHCJfTHBya7T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2V670xF_yJJ0W6ivXI-bV2YAGhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Npp8RErOj8LAWQuDujLHUe5U.jpg?f=fotoalbum_large

@timmie271 @Chakotay @LankHoar Kan een van jullie mijn motor aanpassen in de Topic Start?

Zijn er meer F900R rijders hier? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Net twaalf jaar naked gereden, is op de binnenwegen inderdaad een feestje. Hoe ben je bij een relatief premium motor op die uitlaat gekomen?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:52:
Net twaalf jaar naked gereden, is op de binnenwegen inderdaad een feestje. Hoe ben je bij een relatief premium motor op die uitlaat gekomen?
nik mis met die uitlaat toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:56:
[...]

nik mis met die uitlaat toch?
Nou ja, het is tenminste geen Ali Express van een paar tientjes, maar ik ben niet echt fan. Nog erger: Dominator. Die stonden op de Motorbeurs de hele dag tyfusherrie te maken. Die gasten moeten ze minder heftig mag ook met hun eigen uitlaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 01-05-2024 19:42 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
GSX-MAN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:52:
Onderzoek gedaan naar welke uitlaten er zijn voor mijn motor. Veel mensen op het BMW F900R forum hebben deze eronder en waren enthousiast. Ik vind hem zelf heerlijk klinken. Als merk staat Mivv wel tussen de "A merken". Wel goedkoper dan een Akra of Bos maar zeker ook niet verkeerd met 25 jaar ervaring als uitlaat fabrikant.

Daarnaast was E-keur ook een eis maar daaraan voldoen veel uitlaten natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door flowiej op 01-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:22:
[...]

Verkijk je niet op "vermogen"
De ene 1000cc is de andere niet, een tamme twee cilinder is wat anders dan een jankende.
Sommige liter fietsen zijn juist heerlijk om lekker op te toeren, en andere zijn gemaakt om zo snel mogelijk naar de 300 te gaan.
Dit dus.

Ik heb op meerdere 100++ pk motoren gereden waar je heerlijk rustig op kan toeren. Meestal begint het serieuze vermogen pas boven de 5000 rpm te komen, maar op mijn S1000XR rij je dan bijvoorbeeld al zo'n 120kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
flowiej schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:36:
Drie weken geleden een klein windscherm gemonteerd en tankring + tas. Gisteren is mijn nieuwe uitlaat gemonteerd (Mivv Delta Race). Inmiddels heb ik de motor 4,5 week en heb ik ruim 2200km gereden. Na alle aanpassingen is hij nu precies zoals ik hem wil hebben. Wat een feest om na twee all-roads te hebben gereden weer terug te zijn bij een roadster/naked (BMW F900R) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@timmie271 @Chakotay @LankHoar Kan een van jullie mijn motor aanpassen in de Topic Start?

Zijn er meer F900R rijders hier? :)
Ben je erg tevreden met jouw seat tas van Sw-Motech? Zit ook te kijken voor beetje extra storage. Kan er een slotje op, zodat je hem er niet af hoeft te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
flowiej schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:17:
[...]

Onderzoek gedaan naar welke uitlaten er zijn voor mijn motor. Veel mensen op het BMW F900R forum hebben deze eronder en waren enthousiast. Ik vind hem zelf heerlijk klinken. Als merk staat Mivv wel tussen de "A merken". Wel goedkoper dan een Akra of Boss maar zeker ook niet verkeerd met 25 jaar ervaring als uitlaat fabrikant.
Ja mensen zijn heel enthousiast altijd over het geluid.
Maar hebben ze ook een dyno gedaan en eventueel mapping aangepast?

Want voor 99% gaat het alleen over het geluid en soms wat looks, maar mensen die een akra eronder gooien en niks aanpassen leveren vaak ook in op prestaties...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

GSX-MAN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:12:
Die gasten moeten ze <knip> met hun eigen uitlaten.
Niet zo genuanceerd hè? Gooi het er maar uit :+

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 01-05-2024 19:42 . Reden: Quote aangepast ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
Bartje1983 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Ben je erg tevreden met jouw seat tas van Sw-Motech? Zit ook te kijken voor beetje extra storage. Kan er een slotje op, zodat je hem er niet af hoeft te halen?
Ontzettend tevreden! Slotje op de ritsen kan maar is makkelijk af te breken. Zoals ik hem heb bevestigd zit het klittenband onder de buddy seat dus kan je hem er in ieder geval niet zomaar afhalen zonder veel moeite te doen. Je kunt er bijzonder veel in kwijt en zit mooi stevig zonder dat je er iets van merkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

botoo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Niet zo genuanceerd hè? Gooi het er maar uit :+
In een volle beurshal, zodat niemand bij de rest van de stands meer een normaal gesprek kon voeren. Eikels.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
kneusteun schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Ja mensen zijn heel enthousiast altijd over het geluid.
Maar hebben ze ook een dyno gedaan en eventueel mapping aangepast?

Want voor 99% gaat het alleen over het geluid en soms wat looks, maar mensen die een akra eronder gooien en niks aanpassen leveren vaak ook in op prestaties...
Mivv geeft zelf aan dat ze binnen de marges blijven waardoor een nieuwe mapping niet nodig is, mits DB killer geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
[...]

Nou ja, het is tenminste geen Ali Express van een paar tientjes, maar ik ben niet echt fan. Nog erger: Dominator. Die stonden op de Motorbeurs de hele dag tyfusherrie te maken. Die gasten moeten ze <knip> met hun eigen uitlaten.
Van Dominator ben ik ook geen fan, te luid en qua uiterlijk niet mijn ding.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 01-05-2024 19:43 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik had op mijn Speed Triple wel een aftermarket uitlaat, de Arrow die op de optielijst stond. Maar zonder dB-killer was dat ronduit asosciaal. Klappen, vlammen, geluid alsof er een Spitfire overvloog, iedereen had er last van en ik kon zelfs korte ritjes niet zonder gehoorbescherming rijden.

Ik snap wel dat je de standaard uitlaat eraf haalt als die gigantisch en apelelijk is, maar teringherrie kan echt niet meer.

Nu zit er bij mij ook wel een grote uitlaat op, maar hij zit hoog en ik vind 'm niet ontsieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWKAfjZL65TcQs7TRTMR_AezY9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNfGtHkVwUWP08MMVzXBjYWm.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
kneusteun schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:21:
[...]
Ik ben een complete leek op dit gebied dus:
Hoezo lever je dan in op prestaties? En hoe kan je dat checken? Ik heb namelijk een Leo Vince uitlaat eronder (zo gekocht) en heb geen idee of er wat aangepast moet worden en zo ja of dat ook is gedaan of niet. Laten checken zal ook niet gratis zijn denk ik dus wellicht dat ik dat zelf kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
GSX-MAN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:36:
Ik had op mijn Speed Triple wel een aftermarket uitlaat, de Arrow die op de optielijst stond. Maar zonder dB-killer was dat ronduit asosciaal. Klappen, vlammen, geluid alsof er een Spitfire overvloog, iedereen had er last van en ik kon zelfs korte ritjes niet zonder gehoorbescherming rijden.

Ik snap wel dat je de standaard uitlaat eraf haalt als die gigantisch en apelelijk is, maar teringherrie kan echt niet meer.

Nu zit er bij mij ook wel een grote uitlaat op, maar hij zit hoog en ik vind 'm niet ontsieren.

[Afbeelding]
Te luid voelt persoonlijk ook niet lekker. Kwam gisteren wat mensen tegen op de dijken zonder DB killer.. snap dat daar klachten over komen van omwonende. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 16:35
Een Dominator (waar de eigenaar 9 van de 10 keer de db-killer uit haalt) is volgens mij ook veel luidruchtiger dan een Mivv waar zo te zien de db-killer nog gewoon in zit. Ik had hiervoor een Storm GP (wat gewoon een Mivv GP is). Die maakte een iets donkerder geluid, maar echt niet veel harder en zeker niet zo aso als de gemiddelde Dominator of Arrow zonder killer.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@RubjeMazter Door de uitlaat, of een deel daarvan, te veranderen, verander je ook de doorlaat van de uitlaatgassen en daarmee het verbrandingsmengsel. Dat wordt bij injectie gedeeltelijk opgevangen door de ecu door de metingen van de sondes maar mogelijk niet genoeg. Kan je zelf niet controleren, daarvoor moet je naar de dealer of naar een tuningspecialist.

In regel is het vervangen van de einddemper van heel weinig invloed en (imho!) niet nodig om je motor een nieuwe mapping aan te laten meten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
RubjeMazter schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Ik ben een complete leek op dit gebied dus:
Hoezo lever je dan in op prestaties? En hoe kan je dat checken? Ik heb namelijk een Leo Vince uitlaat eronder (zo gekocht) en heb geen idee of er wat aangepast moet worden en zo ja of dat ook is gedaan of niet. Laten checken zal ook niet gratis zijn denk ik dus wellicht dat ik dat zelf kan controleren?
Moderne motoren hoeven niet afgesteld te worden met alleen een slip-on uitlaat. De ECU kan prima die afwijking trimmen middels de lambda sonde. Veel vermogenswinst ga je nooit merken met een slip-on, enige voordeel zijn de looks en het gewicht (en de tering herrie :+ ). Afstellen van een motor ECU kan overigens wel de rijeigenschappen een stuk verbeteren, minder bokken, beter optrekken etc. maar daar heb je geen andere uitlaat voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb onlangs het luchtfilter vervangen voor een K&N, dat is ook wel een verschil in de geluidsbeleving, zeg. En vooral voor jezelf, niet voor de omgeving.
botoo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:47:
@RubjeMazter Door de uitlaat, of een deel daarvan, te veranderen, verander je ook de doorlaat van de uitlaatgassen en daarmee het verbrandingsmengsel. Dat wordt bij injectie gedeeltelijk opgevangen door de ecu door de metingen van de sondes maar mogelijk niet genoeg. Kan je zelf niet controleren, daarvoor moet je naar de dealer of naar een tuningspecialist.

In regel is het vervangen van de einddemper van heel weinig invloed en (imho!) niet nodig om je motor een nieuwe mapping aan te laten meten.
Die Arrow werd door de dealer op een nieuwe Speed Triple gemonteerd, met bijbehorende mapping. Aan de vlammen en klappen te zien, en dat mijn vrienden onverbrande benzine roken als ze achter me reden, was er wellicht nog wel wat aan te tweaken...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Het is niet nodig.
Maar kan zeker wel schelen, was 2pk op mijn 990.
Als je dan toch investeert in een dure after market dan kan je hem beter ook afstellen.

Bij mij scheelde het destijds ook ontzettend veel hitte ontwikkeling in het blok.

Edit: en bij de dealer op de SV een arrow laten zetten en daar eerst ook de mapping op aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 01-05-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Dat 1050-blok van Triumph loopt sowieso warm, daar helpt niets tegen :+

Herinner me stromende regen in Edinburgh en een wolk stoom waarin ik voor het verkeerslicht stond.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

GSX-MAN schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:49:
Die Arrow werd door de dealer op een nieuwe Speed Triple gemonteerd, met bijbehorende mapping. Aan de vlammen en klappen te zien, en dat mijn vrienden onverbrande benzine roken als ze achter me reden, was er wellicht nog wel wat aan te tweaken...
Dealermapping is ws ééntje uit de standaard doos, voor echt goed afstellen kan je beter bij een tuningspecialist terecht. Dan gaat het niet eens alleen over vermogen maar ook , juist ook, over het optimaal krijgen van de verbranding en ook op basis van jouw wensen.

* botoo gaat naar Laseur, kost elke keer wel wat maar dan gaat ie op de dyno om optimaal afgesteld te worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Nou ja, het is tenminste geen Ali Express van een paar tientjes, maar ik ben niet echt fan. Nog erger: Dominator. Die stonden op de Motorbeurs de hele dag tyfusherrie te maken. Die gasten moeten ze doodslaan met hun eigen uitlaten.
nee die mivv dingen zijn 10x zo duur als een Ali auspuff... voor mijn motor kost een eind stuk al rond d €500... lijkt me niet dat het goedkope troep is.. hoop ik dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
ToolkiT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:08:
[...]

nee die mivv dingen zijn 10x zo duur als een Ali auspuff... voor mijn motor kost een eind stuk al rond d €500... lijkt me niet dat het goedkope troep is.. hoop ik dan..
Even openheid van zaken. Ik was 700 euro kwijt incl. montage, waarvan 90 euro arbeid. In mijn optiek geen ali spul :+

[ Voor 4% gewijzigd door flowiej op 01-05-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
Ach ja ik heb m'n motor nu net een jaar en zal het verschil hoogstwaarschijnlijk toch niet merken met mijn gelimiteerde ervaring :P

Dank voor de reacties & uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

botoo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Dealermapping is ws ééntje uit de standaard doos, voor echt goed afstellen kan je beter bij een tuningspecialist terecht. Dan gaat het niet eens alleen over vermogen maar ook , juist ook, over het optimaal krijgen van de verbranding en ook op basis van jouw wensen.

* botoo gaat naar Laseur, kost elke keer wel wat maar dan gaat ie op de dyno om optimaal afgesteld te worden.
Er zijn wel meer dingen die ik, nu ik de Tiger heb, op de Speed Triple anders had gedaan. Ik heb in die twaalf jaar de Öhlins-vering nooit aangeraakt, toen ik in september over hetzelfde gehavende stuk Eifel reed met de Tiger (met Hyperpro) voelde ik ineens hoeveel beter het kan rijden. Achteraf gezien stond mijn vering kneiterhard, wat op de weg niet ideaal is.

En ik weet niet of ik nu weer dik 1.100 euro aan een uitlaatset zou uitgeven. Zeker omdat de fabrieksuitlaten niet lelijk waren. Al die opties die ik aangevinkt had, daar zat echt onzin tussen:
-geanodiseerde rempotjes, ipv de kunststof die erop zaten. De voorste had ook nog eens de neiging te lekken
-Een seatcover, die er dus voor elke trip af moest omdat ik anders geen tas kwijt kon
-Dat uitlaatsysteem dus

Verder waren het bredere stuur en het ruitje wel weer fijn. Dat stukje kuipwerk onder bij de uitlaatbocht maakte 'm ook wel mooier.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:31

rCk

Gisteren weer even bij Eric van Sabra geweest voor een nieuw voorbandje voor de MT09, daarna met een andere MT09 gen 3-ganger vanaf Alblasserdam t/m Everdingen langs de dijken gereden, wat een weertje en wat een genot.
Nieuwe bandje direct mooi ingewijd. Daarna even langs mijn vriendin gegaan in Gorinchem om samen naar huis te rijden. Toen is er nog stiekem een plaatje gemaakt :+

Ik heb ergens in mijn hoofd het idee zitten om – als laatste – de vering te gaan upgraden. Ik twijfel heel erg óf ik voor zo’n Hyperpro setje moet gaan of niet. Het is natuurlijk een aardige investering. Ik denk dat zoiets pas tot je doordringt zodra je ermee gaat rijden… Wat is de ervaring van de mensen hier?

Over de uitlaten, ik ben voor een e-keur variant gegaan van SC Project.. Rijd tevens ook gewoon met cat + killer erin. Vind het prima, ben misschien te oud geworden om met een straaljager rond te rijden :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6bF6p1Mz3TvToLfgQeyy4z5qsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JWXPoC0Aj5ZgnhohGgiZd3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 17:21
rCk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:39:
Ik heb ergens in mijn hoofd het idee zitten om – als laatste – de vering te gaan upgraden. Ik twijfel heel erg óf ik voor zo’n Hyperpro setje moet gaan of niet. Het is natuurlijk een aardige investering. Ik denk dat zoiets pas tot je doordringt zodra je ermee gaat rijden… Wat is de ervaring van de mensen hier?
Voor het geval je de standaard vering nog nooit hebt aangeraakt, probeer die eerst in te stellen of laat die instellen voor jou als rijder. Een MT09 heeft verschillende instelmogelijkheden dus daar is mogelijk heel veel te winnen als het nu niet optimaal is ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
rCk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:39:
Gisteren weer even bij Eric van Sabra geweest voor een nieuw voorbandje voor de MT09, daarna met een andere MT09 gen 3-ganger vanaf Alblasserdam t/m Everdingen langs de dijken gereden, wat een weertje en wat een genot.
Nieuwe bandje direct mooi ingewijd. Daarna even langs mijn vriendin gegaan in Gorinchem om samen naar huis te rijden. Toen is er nog stiekem een plaatje gemaakt :+

Over de uitlaten, ik ben voor een e-keur variant gegaan van SC Project.. Rijd tevens ook gewoon met cat + killer erin. Vind het prima, ben misschien te oud geworden om met een straaljager rond te rijden :X

[Afbeelding]
Vroeger(2014 en wat jaartjes) was het daadwerkelijk zo dat de vering van een MT09 gewoon totaal ruk was en je daadwerkelijk een groot verschil meemaakt als je die vervangt. Maar kan me prima voorstellen dat ze dat minpunt al eerder aangepakt hebben (Denk dat je redelijk nieuwe generatie MT09 hebt, toch?).
Ik zou inderdaad eerst doen wat UTwizard zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Booyaa schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Vroeger(2014 en wat jaartjes) was het daadwerkelijk zo dat de vering van een MT09 gewoon totaal ruk was en je daadwerkelijk een groot verschil meemaakt als je die vervangt. Maar kan me prima voorstellen dat ze dat minpunt al eerder aangepakt hebben (Denk dat je redelijk nieuwe generatie MT09 hebt, toch?).
Ik zou inderdaad eerst doen wat UTwizard zegt
Klopt, eerste generaties MT09 waren dramatisch qua vering (heb ik gehoord)
Ik heb het 2021 model, dus het "nieuwste" model qua specs op het gebied van de vering.
Het 2024 / gen 4 model is op dat vlak niet veel veranderd. De SP Versie is standaard op Öhlins geleverd, maar dat is geen échte aftermarket Öhlins-waardige set, maar wel een verbetering tov de standaard 09.

Ik zal hem eens (juist laten) afstellen en kijken wat het brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online

Als je een mapping doet zonder db-killer en later toch weer met db-killer erin gaat rijden, heeft dat ook nog effect?
Vorige eigenaar van mijn motor heeft al die mapping en noem het op gedaan maar ik kocht de motor zonder db-killer erin. Ik vond het iets te luid dus heb het er ook maar weer ingezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Booyaa op 01-05-2024 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Meestal zijn wij nederlanders gewoon te fors, alles boven de 85kg wordt door yamaha als dik gezien.

Maar laten instellen en dan gelijk mee kijken en zelf een beetje spelen. Daarna kan je altijd nog geld gaan gooien, en weet je ook wat meer wat je zoekt doordat je met settings bezig bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

kneusteun schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:27:
Meestal zijn wij nederlanders gewoon te fors, alles boven de 85kg wordt door yamaha als dik gezien.

Maar laten instellen en dan gelijk mee kijken en zelf een beetje spelen. Daarna kan je altijd nog geld gaan gooien, en weet je ook wat meer wat je zoekt doordat je met settings bezig bent geweest.
Goed advies, thanks. Inderdaad, die Japanners zijn maar klein..
1,93m en net onder de 100kg is niet echt standaard.

Woon vlakbij Werkendam, maak wel eens een afspraak bij Hyperpro om het op mij te laten afstellen, inderdaad meekijken en met een schuin oog kijken wat de producten verder leveren.
Vooralsnog wilde ik inderdaad het geld er nog niet tegen aan gooien, vandaar ook mijn twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
rCk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Woon vlakbij Werkendam, maak wel eens een afspraak bij Hyperpro om het op mij te laten afstellen, inderdaad meekijken en met een schuin oog kijken wat de producten verder leveren.
Vooralsnog wilde ik inderdaad het geld er nog niet tegen aan gooien, vandaar ook mijn twijfels.
Genoeg video's online trouwens. Ik zit bijna op zelfde lengte en gewicht als jij en heb een MT09 uit 2014. Dave Moss heeft fijne begrijpelijke video's (https://www.youtube.com/@CatalystReactionSBW).
Daarnaast vond ik dit ook een prima uitleg. YouTube: Motorcycle Suspension Terminology Explained | The Shop Manual

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 17:21
rCk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:32:
[...]

Dan zal in ieder geval de preload en dus de sag van je motor niet kloppen als die nog standaard staat ingesteld. Japanse motoren staan naar mijn ervaring af-fabriek meestal ingesteld voor rijders van 65-75 kilo ("the average human male weight of 68 kilograms" zoals dat zo mooi in het boekje van een van mijn ZX6R's stond), dat zal bij Yamaha niet anders zijn verwacht ik.

Op het moment dat je er nu op gaat zitten zakt je schokdemper (en dus ook de achterkant van je motor) te ver in en kan hij nooit in zijn optimale bereik functioneren. Met name over drempels zul je dan waarschijnlijk goed merken dat je een "knal" in je rug krijgt. Datzelfde geldt natuurlijk ook in bochten, bij het afremmen, bij het accelereren, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Booyaa schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Genoeg video's online trouwens. Ik zit bijna op zelfde lengte en gewicht als jij en heb een MT09 uit 2014. Dave Moss heeft fijne begrijpelijke video's (https://www.youtube.com/@CatalystReactionSBW).
Daarnaast vond ik dit ook een prima uitleg. YouTube: Motorcycle Suspension Terminology Explained | The Shop Manual
de MT09 stond bekend om zijn (te) zwakke achtervering.. veel mensen hebben die ook geupgrade..
maar de nieuwere versies hebben dat geloof ik gefixed na aanleiding van de feedback..

de TRACER 9 GT(+) krijgt in de engelse motorbladen erg goede reviews :)
Ik ben altijd wel positief over Yamaha, mijn Fazer8ABS was een erg fijne motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

UTwizard schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Dan zal in ieder geval de preload en dus de sag van je motor niet kloppen als die nog standaard staat ingesteld. Japanse motoren staan naar mijn ervaring af-fabriek meestal ingesteld voor rijders van 65-75 kilo ("the average human male weight of 68 kilograms" zoals dat zo mooi in het boekje van een van mijn ZX6R's stond), dat zal bij Yamaha niet anders zijn verwacht ik.

Op het moment dat je er nu op gaat zitten zakt je schokdemper (en dus ook de achterkant van je motor) te ver in en kan hij nooit in zijn optimale bereik functioneren. Met name over drempels zul je dan waarschijnlijk goed merken dat je een "knal" in je rug krijgt. Datzelfde geldt natuurlijk ook in bochten, bij het afremmen, bij het accelereren, etc.
Ik heb het ooit wel eens gevraagd bij de dealer, maar ze vertelden mij dat er wel wat mee gedaan was, maar daar heb ik mijn twijfels wel over gezien latere ervaringen :+

Bepaalde situaties voelen niet zo vertrouwd, ik geloof wel dat e.e.a. eraan gedaan is, maar denk zeker dat er ruimte tot verbetering is.

Grappig inderdaad dat er aan de andere kant van de wereld zo'n verschil in lengte, postuur en gewicht is. Elke keer als ik ook in Azië op vakantie ben dan wordt dat ook weer duidelijk (mede door de starende mensen _O- )
ToolkiT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:58:
[...]

de MT09 stond bekend om zijn (te) zwakke achtervering.. veel mensen hebben die ook geupgrade..
maar de nieuwere versies hebben dat geloof ik gefixed na aanleiding van de feedback..

de TRACER 9 GT(+) krijgt in de engelse motorbladen erg goede reviews :)
Ik ben altijd wel positief over Yamaha, mijn Fazer8ABS was een erg fijne motor
Klinkt bekend. De Tracer 9 GT (+) is inderdaad een enorm complete motor met alles erop en eraan. Ik zie mezelf ooit nog wel eens de overstap maken naar een GT+.

Lees ook daar dan weer (helaas) veel verhalen dat als als je 1,85m + bent dat de zoektocht naar het ideale ruitje nogal een gedoe is... Maarja, er zijn altijd oplossingen, who knows... ooit :+

[ Voor 22% gewijzigd door rCk op 01-05-2024 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
rCk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:21:
[...]

Ik heb het ooit wel eens gevraagd bij de dealer, maar ze vertelden mij dat er wel wat mee gedaan was, maar daar heb ik mijn twijfels wel over gezien latere ervaringen :+

Bepaalde situaties voelen niet zo vertrouwd, ik geloof wel dat e.e.a. eraan gedaan is, maar denk zeker dat er ruimte tot verbetering is.

Grappig inderdaad dat er aan de andere kant van de wereld zo'n verschil in lengte, postuur en gewicht is. Elke keer als ik ook in Azië op vakantie ben dan wordt dat ook weer duidelijk (mede door de starende mensen _O- )

[...]
Mijn schoonfamilie zijn aziaten, wonen in Japan, Indoland en Australie.
Als die lui hier kwamen was ik met mijn 187 al een attractie voor ze, maar toen ze mijn broer van 211cm zagen was het alsof ze een wonder zagen :X

Maar het nadeel is dat mijn vriendin dus ook pinda afmetingen heeft, dat is een groter probleem dan onze lengte. Het aantal motoren dat ze "past" is heel gering. Zelfs met verlaging sets.

Dus ik ben blij dat wij hollanders het kunnen fixen met after market parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:11
Het verschil in standaard vering tussen Europese en Japanse motoren is best flink.
Nu ben ik heel gemiddeld qua gewicht (70 kg op 185 cm) en kwam ik met de Yamaha's redelijk weg qua 'OK' veergedrag, maar zat ik wel redelijk op de max te prutsen.

Zowel de huidige BMW als m'n oude Aprilia RSV hebben een veel groter stelbereik voor mij, dan merk je wel dat deze motoren voor Europianen gebouwd zijn :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 23:05
Zal me als professioneel lurker toch maar weer eens melden. :+
Afgelopen 2 weken niet echt rij-weer geweest, en met m'n nieuwe bandjes was ik ook niet zo happig om met vochtig weer te rijden. In die 2 weken na de bandenwissel dan ook maar 2x binnendoor zo'n 40km gemaakt. Maar afgelopen maandag was de voorspelling goed, dus flinke rit gemaakt. Helemaal naar Bastogne, daar het oorlogsmonument bezocht, en toen weer gauw gevlucht van de drukte daar... Dacht op maandag zal er wel geen hond zijn... ik heb het geweten. Vergeten dat het meivakantie was natuurlijk. Uiteindelijk wel een hele mooie rit gereden. Zo'n 300km's, bandjes zijn iig goed ingereden. Gister en vandaag ook weer uitstekend weer, maar niet de hele dag de tijd, dus maar 2x heuvelland/Voerstreek gedaan. Mag me niet beklagen.. 8)

Plaatjes bij de praatjes. Raad de plaat met het antwoord in spoilertags.
Mocht iemand trouwens geïnteresseerd zijn in de routes, laat maar horen. Begin ondertussen aardig wat te verzamelen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezhgoTN34qV3smPVqVAZBDq7f88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tw0Q2QvDWIW9B3ZHmRtkevQM.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW7BFqHgc1B410ghGJozOlviGPY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhxakxFheyUb5uRvsqphK84P.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x53_4xSsSxJudmMJQwdq-lnmLiU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kneU6bvmfM6EFamwBDF13jH9.jpg?f=fotoalbum_small
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7OlaJ7khVELQEH6mbQXZpEWZhA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGozYY9TkD1FLe7yjMWWcQoe.jpg?f=fotoalbum_small

Edit; ik zie opeens dat er een heel groot bord met de naam van het chateau in beeld staat. Voor zover de moeilijkheidsgraad bij het raden.. _O-
Btw bij het plaatje in de spoilertags, zie je in de verte links de (witte) hotels of restaurants liggen bij Epen, met die grote parkeerplaatsen ervoor. Van waar je dat mooie uitzicht hebt. Komt menigeen vast bekend voor. Dan heb je ook een idee waar deze plaat is gemaakt. Had het zelf nog nooit van deze kant gezien, heb er toch een kwartiertje op het bankje gezeten en genoten van dat uitzicht. Kan het slechter treffen hoor... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 02-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Nou, gisteren mijn eerste proefles gehad op een Yamaha mt-07. Ik was bang voor het gewicht van de motor, maar dat viel erg mee zodra je ermee weg rijdt. Een aantal rondjes op een skeelerbaan gereden met start en stop oefeningen, rijden op de koppeling. Een paar rondjes met schakelen naar de 2e versnelling 7(8)7.

Daarna zelf mogen rijden op de motor in en buiten het dorp, dat was erg mooi.

Nu bezig met theorie halen en daarna verder kijken wanneer ik ga lessen.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tALJECNyn6mt6Vs8RSeRhJ1FnE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q5skAMi9cWtBuVtZDZdhMjEU.png?f=fotoalbum_large

Iemand? :D

Vanavond maar weer eens wat routes gezocht met het mooie weer. In Drenthe is genoeg te doen, en blijkbaar zijn de NAM-locaties ook vaak voorzien van een paar flinke grasduinen. Heb ik er als Groninger toch nog wat aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcOYC2Mfu2rjhIvb82rXzFYISg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGBUqQsTdzUaaPl5tk8aFVmq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door nehal3m op 01-05-2024 21:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Slayer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:53:
Nou, gisteren mijn eerste proefles gehad op een Yamaha mt-07.
Succes! Ik ben vorige week geslaagd voor AVD, yay. Wilde juist als het weer beter wordt het rijbewijs hebben (gelukt).

Volgende week wat kms maken maar heb een Zero FXE dus worden geen grote rondjes zoals ik ze hier langs zie komen.

Nog bepaalde websites waar jullie routes vandaan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Card Nox schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Succes! Ik ben vorige week geslaagd voor AVD, yay. Wilde juist als het weer beter wordt het rijbewijs hebben (gelukt).

Volgende week wat kms maken maar heb een Zero FXE dus worden geen grote rondjes zoals ik ze hier langs zie komen.

Ik maak ze zelf met Kurviger. Inspiratie van Google Maps terrain view, motorcycle-diaries.com en instagram voornamelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
[...]

Ik vind dat persoonlijk de helft van de fun; routes zoeken waar je lekker kan offroaden (toegestaan!). M'n GPS legt vast waar ik geweest ben, die route gebruik ik dan om later tracks van te maken door het resultaat van meerdere dagen rondrijden aan elkaar te plakken.

Ik zet ze liever niet online omdat dat soort routes vaak lastig te vinden zijn. Voor je 't weet stroomt het vol en staat er daarna een hek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:52
Pyr0_ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:35:
Zal me als professioneel lurker toch maar weer eens melden. :+
Afgelopen 2 weken niet echt rij-weer geweest, en met m'n nieuwe bandjes was ik ook niet zo happig om met vochtig weer te rijden. In die 2 weken na de bandenwissel dan ook maar 2x binnendoor zo'n 40km gemaakt. Maar afgelopen maandag was de voorspelling goed, dus flinke rit gemaakt. Helemaal naar Bastogne, daar het oorlogsmonument bezocht, en toen weer gauw gevlucht van de drukte daar... Dacht op maandag zal er wel geen hond zijn... ik heb het geweten. Vergeten dat het meivakantie was natuurlijk. Uiteindelijk wel een hele mooie rit gereden. Zo'n 300km's, bandjes zijn iig goed ingereden. Gister en vandaag ook weer uitstekend weer, maar niet de hele dag de tijd, dus maar 2x heuvelland/Voerstreek gedaan. Mag me niet beklagen.. 8)

Plaatjes bij de praatjes. Raad de plaat met het antwoord in spoilertags.
Mocht iemand trouwens geïnteresseerd zijn in de routes, laat maar horen. Begin ondertussen aardig wat te verzamelen. :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
spoiler:

Edit; ik zie opeens dat er een heel groot bord met de naam van het chateau in beeld staat. Voor zover de moeilijkheidsgraad bij het raden.. _O-
Btw bij het plaatje in de spoilertags, zie je in de verte links de (witte) hotels of restaurants liggen bij Epen, met die grote parkeerplaatsen ervoor. Van waar je dat mooie uitzicht hebt. Komt menigeen vast bekend voor. Dan heb je ook een idee waar deze plaat is gemaakt. Had het zelf nog nooit van deze kant gezien, heb er toch een kwartiertje op de bank gezeten en genoten van dat uitzicht. Kan het slechter treffen hoor... O-)
Kijk, zo hoort dat! Kilometers maken met dat ding.
Dat kasteeltje wist ik ook zonder naam nog wel, want beginners neem ik nog wel eens de haarspeldbochtjes achter Teuven mee op en af. Ideaal om dicht bij huis even snel wat krappe haarspeldjes te oefenen.

Daarna gaan we verder de Eifel in, zoals de haarspeldjes bij Kirchsahr, Obliers en Insul.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 23:05
[...]

_eLMo_ schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:05:
[...]

Ik maak ze zelf met Kurviger. Inspiratie van Google Maps terrain view, motorcycle-diaries.com en instagram voornamelijk.
Als aanvulling hierop: motorroutes.nl. Daar heb ik al menig route vanaf gehaald. Ik doe ze zelf wel altijd helemaal nalopen en aanpassen waar nodig of gewenst. Daarnaast heb ik nog bestbikingroads en calimoto opgeslagen, met beide nog niet veel gedaan. Maar wie weet heb jij er wel wat aan.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Kijk, zo hoort dat! Kilometers maken met dat ding.
Dat kasteeltje wist ik ook zonder naam nog wel, want beginners neem ik nog wel eens de haarspeldbochtjes achter Teuven mee op en af. Ideaal om dicht bij huis even snel wat krappe haarspeldjes te oefenen.

Daarna gaan we verder de Eifel in, zoals de haarspeldjes bij Kirchsahr, Obliers en Insul.
En kilometers maken doe ik! ;) Ondertussen ruim 4000km erop zitten in de 2+maanden die ik 'm heb. Die haarspeldbochtjes zijn goed krap daar indd. Zat er gister achter een tractor helaas, dus ik dacht doe 't vandaag gewoon weer lekker opnieuw. Ook voor het eerst langs het drielandenpunt verder gereden, nooit geweten dat daar nóg een toren stond en allerlei 'attracties' en derg., was daar druk joh! Maar daar zitten ook een paar lekkere (haarspeld) bochtjes! Al vindt ik persoonlijk niet zoveel aan die langzame haarspeldbochten, geef mij maar gewoon lekker snelle vloeiende bochten. Gas erop! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lbChexUPOD7y4JrPQ0mkUZleGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AaoFbjcbHzSOPr37djAtnS4r.png?f=fotoalbum_large

Hoorde wat sissen... Welja, bandje was al redelijk op aan het zijn, maar toch.
xpostalert!!1einz

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 01-05-2024 22:24 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
steveman schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:24:
[Afbeelding]

Hoorde wat sissen... Welja, bandje was al redelijk op aan het zijn, maar toch.
xpostalert!!1einz
Balen man. Nog heelhuids thuis kunnen komen?
Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.