Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 470.355 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-05 12:10
En aankomend weekend is het weer motorbeurs utrecht. Icm met het relatief warme weer zal het vanaf dit weekend voor veel mensen al gaan kriebelen

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:41:
Is het seizoen al aangebroken ? Ik heb een tijdje mijn 2019 V-strom XTA te koop aangeboden maar de reacties daarop waren eigenlijk teleurstellend, dus even van marktplaats afgehaald. Zit nu weer even te twijfelen om hem weer te plaatsen.
Inderdaad, ik ken ook 2 seizoenen. Motorseizoen en pekelseizoen. Ik zie geen pekel, dus ja!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 22:36
jeroenathome schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:22:
Afgelopen weekend mijn motor uit de winterstalling gehaald. De medewerker die geholpen heeft baalt dat de levering van nieuwe motor weer is uitgesteld. Blijkbaar is de levertijd weer toegenomen sinds 2022. Ik wachte maar 2 maanden terwijl hij als alles meezit 3 maanden heeft gewacht voor dezelfde motor.

Dat kan gedeeltelijk de prijs van de tweedehands verklaren.
Mijn vrouw heeft 7 maanden op haar CRF300L moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bijna voorjaar *O*

De GS die ik vorig kocht kwam met 10 jaar oude Tourances waar ik op door heb gereden om te kijken of ik na 10 jaar motorloos echt de smaak weer te pakken kreeg. :)

Vrijdag afgeleverd bij de werkplaats voor een setje Conti RoadAttack 4. d:)b

en ja, dat is een 100% straatband voor de GS......i know i know......maar als ik dit jaar lekker blijf woonwerken en af en toe eens een fun-ritje of visite-ritje en daarnaast het onverharde mij blijft verleiden als een drekkige sirene...dan gaat er toch een blubberfiets bij komen zodat ik niet weer >20 keer een BMW uit de gedver sta te trekken ...been there done that met de 1150GSA :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Inderdaad, ik ken ook 2 seizoenen. Motorseizoen en pekelseizoen. Ik zie geen pekel, dus ja!
same here, kwam er alleen achter dat mijn handvatverwarming rechts niet goed functioneert. Gelukkig op tijd even aangemeld en garantie dus dat wordt, as we speak, gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nehal3m schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:41:
[...]

die Honda's die zijn zo populair, ik hoorde al internationaal van >1 jaar wachttijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

smvs schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:59:
Vorige maand theorie gehaald (smvs in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)" ).

Vanmorgen AVB gehaald, na iets van 9.5 lesblokken van 2 uur (19 uur totaal ongeveer). Vond het geen eenvoudig leerproces, had ook nog nooit op een andere tweewieler dan een fiets gereden, dus had vooraf ook geen enkele ervaring. Had er vanmorgen vroeg nog een hard hoofd in want het warmdraaien ging niet super soepel, en mijn langzame slalom was in het begin erg slecht. Ook had mijn instructeur eerder iets gezegd waar ik niet super blij mee was, namelijk dat sinds hij zelfstandig ondernemer was een 100% slagingspercentage had voor AVB (heb het later gecheckt op de site van het CBR, het klopte. 24 van de 24 de 1e keer geslaagd geloof ik). Je wil dan natuurlijk niet de 1e zijn die zakt, dus ik vond dat toch wat extra druk. Als laatste wilde mijn instructeur in Amsterdam ipv in Utrecht examen doen, omdat daar het terrein mooier zou zijn (langere aanlopen mogelijk), dus het was nog wel een aardige rit (ook voor het eerst een stuk over de snelweg).

Hoe dan ook, het examen zelf ging erg soepel. Kreeg precisiestop, noodstop, snelle slalom, langzame slalom, uitwijkoefening, halve draai (naar links geloof ik), en lopen met de motor. Lopen met de motor hoefde ik niet eens helemaal af te maken, examinator had genoeg gezien en zei dat ik geslaagd was. Ik denk dat het bij elkaar 5 minuten duurde.

Tja en die (gedeeltelijke, we waren met 2 motoren en 3 leerlingen, en wisselden af) heen en weer rit van Utrecht naar Amsterdam zie ik maar als een gratis les, dat was een goede ervaring.

Nu door voor AVD.
toon volledige bericht
Goed bezig joh _/-\o_ succes met de laatste horde d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

badkuip schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:07:
[YouTube: Dumpert Dashcam! | Ep 8]

Vanaf 38 seconden, filmpje begint daar als het goed is te lopen.
Ik snap de motorrijder wel en kan me er alles bij voorstellen.
Maar zelf zou ik dit nooit doen. Ik ben altijd bang dat dit soort gekken hun auto als moordwapen inzetten. Ik wacht dat niet af. Dan maar gas erop en bij de volgende rotonde een extra rondje eromheen zodat ik achter de malloot kom te zitten in plaats van ervoor.

Ook de verhalen van ervaren motorrijders over tegen de spiegel aantrappen of op het dak slaan bij onenigheid op de weg neem ik maar met een korreltje zout. ik begin er niet aan (ik durf het niet eens ;( )...
100%

gas erop, wegrijden en door met je dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:30:
[...]

Watvoor wielen gebruik je daarvoor, en beweegt dat een beetje soepel & stabiel? Ik ga over 1.5 jaar ook verhuizen naar een tussenwoning ipv hoekhuis, dan gaat er ook iets nieuws bedacht moeten worden om de motor zinnig te stallen en in/uit de tuin te rijden :)
1000 euro met hedendaagse prijzen is niet veel. Pak eens een fatsoenlijk zwenkwiel voor buiten die over een paar tegels heen kan en niet na 1 jaar al kats verroest vastzit.

als je al weet waar je heen verhuist, is een kant en klare motorberging niet een betere investering?

die zijn natuurlijk duurder in aanschaf, maar kun je allicht makkelijker meenemen. Of weer verkopen met onderaan de streep allicht net zo veel verlies als een zelfbouwhok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:45
Fraggert schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:21:
[...]

1000 euro met hedendaagse prijzen is niet veel. Pak eens een fatsoenlijk zwenkwiel voor buiten die over een paar tegels heen kan en niet na 1 jaar al kats verroest vastzit.

als je al weet waar je heen verhuist, is een kant en klare motorberging niet een betere investering?

die zijn natuurlijk duurder in aanschaf, maar kun je allicht makkelijker meenemen. Of weer verkopen met onderaan de streep allicht net zo veel verlies als een zelfbouwhok.
Ik ben nog opties aan het vergelijken. Mogelijk gaan we ook de schuur tuin-breed maken met een grotere deur er in, dan is er geen losse berging nodig.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 18:13

4x2

lộn xộn quá

Ik had het plan opgepakt om (weer) een motor op LPG te zetten (waarom? Omdat)
Keuze gevallen op een st1100, die heeft een apart gevormde benzinetank onder een plastic kap, ik hoop daar een 15-20L LPG tank voor in de plaats te beunen.
Had een vraag op motor-forum uitgezet of iemand zn tank op kon meten, maar geen reactie gehad.

Dus maar besloten om er 1 te kopen, meet ik m zelf wel op.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:52
Fraggert schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:09:
Bijna voorjaar *O*

De GS die ik vorig kocht kwam met 10 jaar oude Tourances waar ik op door heb gereden om te kijken of ik na 10 jaar motorloos echt de smaak weer te pakken kreeg. :)

Vrijdag afgeleverd bij de werkplaats voor een setje Conti RoadAttack 4. d:)b

en ja, dat is een 100% straatband voor de GS......i know i know......maar als ik dit jaar lekker blijf woonwerken en af en toe eens een fun-ritje of visite-ritje en daarnaast het onverharde mij blijft verleiden als een drekkige sirene...dan gaat er toch een blubberfiets bij komen zodat ik niet weer >20 keer een BMW uit de gedver sta te trekken ...been there done that met de 1150GSA :P
Mijn oplossing wordt eerst nog noppen, midden van de zomer een wat meer 30-70 band zodat ook nog een keer een asfalt ritje kan maken met de vriendin. Heb de wissel nog even uitgesteld ivm motorbeurs waar ik misschien op de motor naar toe wil.

Waarom niet een 50-50 band? in de zomer kan je daar prima mee tetten, en op het asfalt is dat helemaal geen ramp. Nu ga je wel vol voor asfalt.

Setje extra wielen is misschien niet verkeerd.... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Ik ben nog opties aan het vergelijken. Mogelijk gaan we ook de schuur tuin-breed maken met een grotere deur er in, dan is er geen losse berging nodig.
zo'n berging is hier al eens eerder langsgekomen als optie, dus ik dacht ik gooi hem er even in.

er is niks zo vervelend als lopen kutten met een motor, ik moet ook achterwaarts de drempel over en strak langs het deurkozijn om nét de dissel van mijn aanhanger te missen en dan moet ik volle bak eraan sleuren om dat varken recht te zetten zodat we nog bij de diepvries kunnen. De GS had geen spat groter moeten zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:35:
Keuze gevallen op een st1100, die heeft een apart gevormde benzinetank onder een plastic kap, ik hoop daar een 15-20L LPG tank voor in de plaats te beunen.
Had een vraag op motor-forum uitgezet of iemand zn tank op kon meten, maar geen reactie gehad.

Wat gaaf!

kun je niet op een occassionsite een ST1100 opzoeken in de buurt en vragen of je even mag komen meten.

Geen idee of je de boel daar voor los moet halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Hoe makkelijker je de motor pakt hoe vaker.
Dus als je inderdaad een hoop gekut hebt dan is het straks in de zomer helemaal kut.

Ben je 20L vocht kwijt voordat je zit en wegrijdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun eens, het moet wel een beetje praktisch blijven allemaal. Ik heb nu ook het voordeel dat het pad langs de tuin doorlopend is naar de volgende straat, ik kan dus zowel vooruit aankomen als wegrijden. Het nieuwe huis krijgt een doodlopend pad, daar zal dus ergens een draai gemaakt moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_u15DkU6yu5nQ3aEztBhd9Glho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bmBH7iANLpZaviQ5PBdlMKhf.png?f=user_large

Meest ideale optie is denk ik om die schuur te verbreden, en er aan de kant van het pad een garagedeur in te zetten. De tuinen zijn zo'n 5.5-6 meter breed, dus dat geeft dan ook meteen een mooie sleutelruimte terwijl er nog wel plek is voor de fietsen en andere rommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Mijn oplossing wordt eerst nog noppen, midden van de zomer een wat meer 30-70 band zodat ook nog een keer een asfalt ritje kan maken met de vriendin. Heb de wissel nog even uitgesteld ivm motorbeurs waar ik misschien op de motor naar toe wil.

Waarom niet een 50-50 band? in de zomer kan je daar prima mee tetten, en op het asfalt is dat helemaal geen ramp. Nu ga je wel vol voor asfalt.

Setje extra wielen is misschien niet verkeerd.... :9
i know.....en ik had je post al wel verwacht. :)

Een 70/30 of 50/50 band zie ik niet zo zitten want ik verwacht niet zo vlot dat ik offroad ga, eerst maar eens weer wat ervaring opdoen.

Daarbij.....al rijd ik redelijk vlotjes....ben ik sinds ik er hard af ben gegaan....ben ik aanzienlijk het vertrouwen kwijt.

Ik ben met MrsFraggert achterop van mijn FireBlade afgereden met een kleine 100 in het uur door iemand die op het laatst over het verdrijvingsvlak heen vloog om de afrit te halen en ons over het hoofd zag,. daar zijn wij wonder boven wonder zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen.

Het vreemde is dat ik niet zo zeer last heb van het overige verkeer, maar vooral nat en/glad wegdek dan gaat het mis.

Het banden/wielen wisselen...been there done that.....maar dat moest ik laten doen omdat ik daar geen verstand van heb. Dat wordt je dan goed flauw, kost een hoop tijd en een hoop geld.
Zeker voor een extra set spaakwielen dan ben ik al een halve XRV750 AfricaTwin allroad verder.

Ik weet inmiddels ook wat valschade aan een BMW kost :P

ergo......RaodAttacks 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Helemaal duidelijk.

Ik dacht dat je wel een beetje zand nog wou pakken.
Dan zou tkc70 volgens mij best nog een mooie tussen oplossing zijn.

Dan heb ik niks gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:48:
@kneusteun eens, het moet wel een beetje praktisch blijven allemaal. Ik heb nu ook het voordeel dat het pad langs de tuin doorlopend is naar de volgende straat, ik kan dus zowel vooruit aankomen als wegrijden. Het nieuwe huis krijgt een doodlopend pad, daar zal dus ergens een draai gemaakt moeten worden.

[Afbeelding]

Meest ideale optie is denk ik om die schuur te verbreden, en er aan de kant van het pad een garagedeur in te zetten. De tuinen zijn zo'n 5.5-6 meter breed, dus dat geeft dan ook meteen een mooie sleutelruimte terwijl er nog wel plek is voor de fietsen en andere rommel.
die knik is inderdaad zuur.
Schutting aan 1 zijde op een zware paal zetten met scharnieren? heb wel eens eerder hier in Enschede gezien dat lui een schutting hadden gemaakt die je open kon zetten.

Het is zo kut dat hout extreem duur is, waardoor een schuurtje bouwen ook vaak al ontiegelijk in de papieren loopt.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Fraggert schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:40:
[...]
Wat gaaf!

kun je niet op een occassionsite een ST1100 opzoeken in de buurt en vragen of je even mag komen meten.

Geen idee of je de boel daar voor los moet halen?
Je moet wel wat afbreken om de tank op te meten, maar goed, ik zie het van het weekend wel.

leeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:15:
[...]

die knik is inderdaad zuur.
Schutting aan 1 zijde op een zware paal zetten met scharnieren? heb wel eens eerder hier in Enschede gezien dat lui een schutting hadden gemaakt die je open kon zetten.

Het is zo kut dat hout extreem duur is, waardoor een schuurtje bouwen ook vaak al ontiegelijk in de papieren loopt.... :(
Van mijn huidige schutting hangt 1 paneel aan een rails zodat het opzij kan schuiven, en ik een doorgang van 2 meter heb. Dat neemt een stuk minder ruimte in dan het laten scharnieren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01hqf8KYIVG0Ccg_waWW-CQ4gBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IT3jePdtiKzLq8KBy1pNaDE2.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets zou ik ook opnieuw kunnen maken bij de nieuwe woning, maar een 'echte' garagedeur sluit een stuk beter af als er toch een grote schuur komt. Dit is zo waterdicht als een zeef, en kan niet echt lekker op slot :P (alleen vanuit de binnenkant met een schuifpen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Nu voel ik mezelf echt verwend dat ik als een van de eerste eisen bij een (koop)huis een garage had staan. Geen garage? Next!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:12:
Helemaal duidelijk.

Ik dacht dat je wel een beetje zand nog wou pakken.
Dan zou tkc70 volgens mij best nog een mooie tussen oplossing zijn.

Dan heb ik niks gezegd :X
ik heb ook zeker nog de wens om weer te gaan TETTEN/blubberen hoor, trust me :)

Dan wordt het wel een extra fiets...die ook weer makkelijk de deur uit kan mocht het toch niks worden, voordat ik weer een vermogen aan mijn GS versleutel.

Met de nieuwe baby AT de NX500 worden ook de CB500Xjes weer wat goedkoper, of een wat oudere fiets zoals een TransAlpje. Genoeg keuze, ook in de retro scrambler-hoek.....enige wat ik niet zo zie zitten is een 1pitter......doordat ik 2 F650GSsen heb gehad....dat motorkarakter ligt mij domweg niet zo.

en wat "offroad" betreft...stukje TET.....keer een zandpad.....gravel....boswegen in Belgie ofzoiets.

ik ben de belichaming van de sticker:

Afbeeldingslocatie: https://www.bikebound.com/wp-content/uploads/2023/06/Yamaha-DTR125-7.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 20-02-2024 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chakotay schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:23:
[...]

Van mijn huidige schutting hangt 1 paneel aan een rails zodat het opzij kan schuiven, en ik een doorgang van 2 meter heb. Dat neemt een stuk minder ruimte in dan het laten scharnieren :)

[Afbeelding]

Zoiets zou ik ook opnieuw kunnen maken bij de nieuwe woning, maar een 'echte' garagedeur sluit een stuk beter af als er toch een grote schuur komt. Dit is zo waterdicht als een zeef, en kan niet echt lekker op slot :P (alleen vanuit de binnenkant met een schuifpen)
Dit....een schuifdeur...100%

Zo heb ik dit afgelopen zomer bij een maatje gemaakt, ik was net bezig in Paint voor je :)

Bestaande schuur met daarnaast een afdak gemaakt met een grote schuifdeur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCIT9bhK11JNiiDTOcLJbF1Gt_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IHVpUsg72MFk1AtT4p9DmxQ7.jpg?f=user_large

ik begrijp je opmerkingen maar je kunt dit natuurlijk ook gewoon doen met een stalen kozijn en fatsoenlijke sloten, kwestie van ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:28:
Nu voel ik mezelf echt verwend dat ik als een van de eerste eisen bij een (koop)huis een garage had staan. Geen garage? Next!
Same, was ook onze vereiste.
Maar vriendin en ik moeten wel want allebei meerdere tweewielers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Je moet wel wat afbreken om de tank op te meten, maar goed, ik zie het van het weekend wel.
ok, dat is jammer, ik dacht als het een kwestie is van eer meetlint ergens tegenaan houden dan ben je zo klaar :)

Heb je Reddit account? allicht is er een PanEuropean subreddit waar je de vraag even kunt dumpen, je krijgt op de gekste manier hulp op Reddit, dat is echt goud _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:28:
Werk je toch ook hard voor? d:)b

Mijn zwager is al toe aan zijn derde Cayenne....was ook mijn keus niet geweest maar goed :P

Een mooie Audi Q3 en die oprijden en wat vaker van motor wisselen, vaker reizen of andere leuke dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy @kneusteun jup, garage was hier ook de wens... Helaas niet te doen binnen budget in deze regio :( Zoals op de plattegrond te zien had datzelfde blok ook nog wel een huis met garage, maar die was nog iets van 100k duurder en een wel heel armoedig tuintje. Dat huis is ook pas een half jaar na de rest verkocht volgens mij :P

@Fraggert er gaat vast een zinnige oplossing komen uiteraard, over ~1.5 jaar zal ik hier posten wat het geworden is :P Dank voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Sowieso die prijzen... ons huis 3 jaar terug gekocht voor 185k en als ik nu kijk zou het richting de 300k gaan.
En dan heb ik dus nog een flinke verbouwing te gaan (nieuwe badkamer,wc,kozijnen en hele nieuwe keuken)

College heeft vorige jaar een vergelijkbaar huis gekocht voor 245!!!

Ik heb meer verdient met mijn huis in 3 jaar dan met mijn werk :X gekkenhuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dit huis gaat na verwachting ook voor ruim 1.5x zoveel verkocht worden als we het in 2016 gekocht hebben, helemaal gestoord die markt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik zeg al steeds voor de gein tegen mijn vriendin "verkopen en een hutje in Zweden?"

En dat gaat ook wel gebeuren denk ik. Alleen als we wat ouder en wijzer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:16:
Ik zeg al steeds voor de gein tegen mijn vriendin "verkopen en een hutje in Zweden?"

Wij hebben daar ook over nagedacht (ms Marowi is Zweeds van origine), maar vergis je niet in het daglicht, de muggen en elk jaar 1 kant van je huis schilderen 🤣

Als je van bos houd is er niks mooiers hahahaha.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 22:59
Hebben jullie ook een opzittenden verzekering? Mijn verzekeraar raadt dat met klem aan (voor mijzelf als opzittenden) maar ik heb het gevoel dat ik dan "dubbel" aan het verzekeren ben.

Betreft een zakelijke motor en heb bijvoorbeeld ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering en als je valt dan vallen je medische kosten toch al onder je zorgverzekering? Ja dan moet je uiteindelijk wel zelf een nieuwe helm en kleding kopen maar om daar nou extra voor te verzekeren. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@MitchellHearth ik heb het wel, daar heb ik een jaar of 3 terug een mooie uitkering uit gehad voor beschadigde kleding na een schuivertje op wat ijs. Motor zelf is alleen WA verzekerd, maar alleen die uitkering voor de kleding heeft al iets van 6 jaar verzekering terugbetaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
MitchellHearth schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:30:
Hebben jullie ook een opzittenden verzekering? Mijn verzekeraar raadt dat met klem aan (voor mijzelf als opzittenden) maar ik heb het gevoel dat ik dan "dubbel" aan het verzekeren ben.

Betreft een zakelijke motor en heb bijvoorbeeld ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering en als je valt dan vallen je medische kosten toch al onder je zorgverzekering? Ja dan moet je uiteindelijk wel zelf een nieuwe helm en kleding kopen maar om daar nou extra voor te verzekeren. Of zie ik wat over het hoofd?
Nee, ze rijdt zelf maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:35:

Ohh geen RT? :'(
Prima keuze, doen het ook erg goed onder mn RT :Y wel de GT versie gekozen?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:05

jeroenathome

Een regel tekst

nehal3m schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:41:
Ik was ook verbaasd toen de dealer na 2 maanden belde. Bij de koop werd er nog van 8 tot 10 maanden uitgegaan.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Wij hebben daar ook over nagedacht (ms Marowi is Zweeds van origine), maar vergis je niet in het daglicht, de muggen en elk jaar 1 kant van je huis schilderen 🤣

Als je van bos houd is er niks mooiers hahahaha.
Ze heeft in Finland gewoond, in mijn ervaring was het daar nog depressiever dan zweden ;) en we vonden het prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Die opzittendenverzekering geldt ook voor jezelf ;) Het is een populair misverstand dat je daar alleen iets aan hebt als je (regelmatig) iemand achterop hebt.

Ik kocht ooit een schade fiets van iemand die vertelde dat de opzittendenverzekering naast het eigen risico van de zorgverzekering ook een derving in inkomsten had vergoed. Dat afgezet tegen de kosten van die dekking... Ik heb 'm ook. En pechhulp. De motor zelf is WA+ verzekerd incl. diefstal tegen vervangingswaarde (ja, echt. Staat op de polis). Kosten in totaal? 10 euro per maand. Een nobrainer wat mij betreft.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bij mij stond er echt opzittende met als uitleg dat het om passagiers ging.
De ander optie was opzittende voor eventueel andere bestuurder... die heb ik ook niet, als iemand wil rijden prima, maar you break you buy. Ik ga geen premie betalen voor als iemand een keer wil proberen.

Wel WA+ op de meeste.

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 20-02-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:16:

Wacht niet tot je ouder en wijzer bent, over 10 jaar heb je spijt dat je niet gegaan bent toen het kon.

* Waaj had dat eigenlijk ook willen doen, maar dan naar Noorwegen.

@_eLMo_ uiteraard heeft emigreren ook heel veel nadelen en problemen en is er de mogelijkheid dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je wilde m'n FMX niet kopen, dus tsjah, geen budget :/

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:45:

Prima keuze, doen het ook erg goed onder mn RT :Y wel de GT versie gekozen?
Dat is fijn te horen d:)b

De GS doet het met de normale versie :) RT's en zwaarder mogen op de GT's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:33:
[...]

Wacht niet tot je ouder en wijzer bent, over 10 jaar heb je spijt dat je niet gegaan bent toen het kon.

* Waaj had dat eigenlijk ook willen doen, maar dan naar Noorwegen.

@_eLMo_ uiteraard heeft emigreren ook heel veel nadelen en problemen en is er de mogelijkheid dat het niet gaat werken.
Waarom niet?
Ik vind het nog wat vroeg voor pensioen ;) ben 37...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:39:
[...]

ik heb zelf maar even gekeken.... ;) ..helaas een cilinder te weinig, vast een leuk ding met een paar noppenbanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fraggert schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Dat is fijn te horen d:)b

De GS doet het met de normale versie :) RT's en zwaarder mogen op de GT's .
Mijn RT is even zwaar als een R1250GS, beiden 249kg ;) R1250GSA is zelfs 269kg.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 20-02-2024 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:58:
[...]

Mijn RT is even zwaar als een R1250GS, beiden 249kg ;) R1250GSA is zelfs 269kg.
De bandenselector van conti geeft bij mijn GS de RA4 aan, bij een RT kiest hij de GTversie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb net de R1200GS even wat nieuwe vloeistoffen gegeven. Motor, versnellingsbak en de eindoverbrenging kunnen weer even mee. Vooral die laatste was hard nodig, er kwam goed zwarte drab uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHS0svh_hsPAGnyLbS1fmf0MS_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKyCaSUf1dYb7De1Ma8gmX8H.jpg?f=fotoalbum_large

De grote vlek ervoor op de grond is van de versnellingsbak... Ik had netjes een trechtertje onder de aftapplug gehouden zodat de olie langs ipv over de middenbok ging, maar het stroomde ongeveer 2x zo hard als die trechter aan kon :X Volgende keer maar iets van een geleidedingetje voor maken.

Wat doen jullie overigens als je vooraan staat bij het stoplicht, en er komt nog iemand achter je? Net reed ik met 3 motoren naar voren bij stoplichten op een N-weg. De voorste motor stopte tussen de auto's nog voor de stopstreep, om dan ook nog eens heel traag te vertrekken... Sta je dan tussen de auto's die al gaan rijden :P

Ik vind het meestal wel sociaal om dan even wat naar voren / opzij te gaan zodat de rest ook de ruimte heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Zo, dat is wel hele zwarte kardanolie ja! Misschien even een keer spoelen, en alvast een nieuwe keerring in huis halen voor als hij gaat hahahaha.

Bij stoplicht zet ik ‘m altijd voor een auto wanneer er ruimte is, zodat het duidelijk is welke strook is straks wil rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@_eLMo_ de achterwielsensor kwam er wel 'schoon' uit, zonder ijzervijlsel eraan. Dat scheelt gelukkig :) (Door het gat van de sensor vul je de nieuwe olie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Waarom niet?
Ik vind het nog wat vroeg voor pensioen ;) ben 37...
Daar hebben ze ook banen. En 37 is een mooie leeftijd om ergens anders iets op te gaan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:27

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:05:
Sowieso die prijzen... ons huis 3 jaar terug gekocht voor 185k en als ik nu kijk zou het richting de 300k gaan.
En dan heb ik dus nog een flinke verbouwing te gaan (nieuwe badkamer,wc,kozijnen en hele nieuwe keuken)

College heeft vorige jaar een vergelijkbaar huis gekocht voor 245!!!

Ik heb meer verdient met mijn huis in 3 jaar dan met mijn werk :X gekkenhuis...
offtopic:
Als je een recente WOZ toetsing hebt gehad, kopietje daarvan naar je hypotheek verstrekker sturen.
Je hogere huiswaard tov je hypotheek betekent dat je huis (onderpand in de lening) in waarde stijgt.
En dus de verhouding loan to value gaat zakken. https://www.hypotheker.nl...aarde%20van%20de%20woning.
Bij ons zakte de rente 0.2%, en dat tikt best aan over de resterende looptijd.

Anyway, genoeg gelult, motor zaken.
Volgende week eerste beurt van de Zero, monteur verwacht 15-30min bezig te zijn. >:)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_Apache_ schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:06:
[...]

offtopic:
Als je een recente WOZ toetsing hebt gehad, kopietje daarvan naar je hypotheek verstrekker sturen.
Je hogere huiswaard tov je hypotheek betekent dat je huis (onderpand in de lening) in waarde stijgt.
En dus de verhouding loan to value gaat zakken. https://www.hypotheker.nl...aarde%20van%20de%20woning.
Bij ons zakte de rente 0.2%, en dat tikt best aan over de resterende looptijd.

Anyway, genoeg gelult, motor zaken.
Volgende week eerste beurt van de Zero, monteur verwacht 15-30min bezig te zijn. >:)
nvt, geen hypotheek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:52:
[...]

Daar hebben ze ook banen. En 37 is een mooie leeftijd om ergens anders iets op te gaan bouwen :)
Ik heb exact de baan die ik wou vanaf mijn eerste jaar HBO.. mijn vriendin is ook erg happy met haar baan.
We gaan gewoon nu lekker zo door tot we daarna mooi met vervroegt pensioen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:04
kneusteun schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:54:
[...]

Seizoen is alleen 1x gestopt voor zout en ijs, en een V-strom kwijtraken lijkt me op dit moment niet zo heel moeilijk ;) volgens mij alleen in dit topic is er al 3x iemand voorbij gekomen die op zoek is naar een v-strom in de afgelopen 3 weken.
Kwijt raken is eigenlijk nooit een probleem, nu alleen nog tegen een normale prijs.
De biedingen die ik kreeg kwamen niet boven de 4K voor een V-Strom XTA van 2019 met 35k op de teller.
Dan rijd ik hem liever de sloot in bij wijze van spreken hahahaha

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09-05 18:05
Freubel schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:40:
[...]

Kwijt raken is eigenlijk nooit een probleem, nu alleen nog tegen een normale prijs.
De biedingen die ik kreeg kwamen niet boven de 4K voor een V-Strom XTA van 2019 met 35k op de teller.
Dan rijd ik hem liever de sloot in bij wijze van spreken hahahaha
maar echt he |:( ik wilde ook wel mijn tracer 900 kwijt maar inruil leverde mijn 6k op en wil toch wel 10k krijgen voor een 2019 met 30k op de teller 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 15:44
Eerste ritje van het jaar ook gemaakt, voor het eerst sinds begin November weer gereden, gelukkig was het droog.

Merk wel, sinds die val van vorig jaar ik bochten nogal twijfelachtig neem, denk dat het tijd is een cursus te gaan doen om dit weer weg te krijgen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:51:
[...]

maar echt he |:( ik wilde ook wel mijn tracer 900 kwijt maar inruil leverde mijn 6k op en wil toch wel 10k krijgen voor een 2019 met 30k op de teller 8)7
Inruil is overal oplichting, je kan een goede nette motort beter op MP aanbieden, kan wat geouwehoer opleveren maar dan pak je zelf die 4k extra ipv de garage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Nou, oplichting... Volgens mij is de basisregel van handel dat je iets goedkoper inkoopt dan verkoopt. Als je dezelfde prijzen aanhoudt voor beide bestaat je zaak niet lang.

Dan moet je er ook nog wat werk aan doen zoals het achterstallig inderhoud*, risico's afdekken, andere kosten betalen.
*De betere zaken doen er dan ook daadwerkelijk iets aan ipv de hogedrukspuit en een doekje erover en weer doorschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 07:37

Elwood Blues

87167191

smvs schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:40:
[...]

V-strom 650 staat ook hoog op mijn lijstje voor een 1e motor straks. Waar gekocht?
Bij een particulier. Daar vond ik voor een relatief aantrekkelijke prijs een complete Adventure-uitvoering met koffers, handkappen, handvatverwarming, kettingsmeersysteem, varioscherm, Givi tanktas, luxe zadel, skid plate, niet teveel kilometers en netjes onderhouden. In volgorde van prioriteit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:43

Secsytime

Automagisch

ibothead schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:51:
[...]

Tsjah, met inruil koop je ook een stukje gemak..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:39:
[...]

:'(

Een RT in poltieuitvoering heeft trouwens een heel handige radiobox op de plek van het passagierszadel. Daar zou een kleine gastank waarschijnlijk wel mooi in kunnen. Eventueel box wat verhogen :Y

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/moto_gallery/BMW-R1200RT-Police-7527_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 10:58

Hegeman

Weet van alles wat

smvs schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:40:
[...]

V-strom 650 staat ook hoog op mijn lijstje voor een 1e motor straks. Waar gekocht?
Kijk ook eens naar een Honda NC750X, heb er zelf ook 1. Bijna een jaar nu, maar erg veel plezier van. Heb via MP een mooie motor uit 2017 met 32K op de teller voor 6250 EUR kunnen bemachtigen. Vol met Honda opties en een mooie driedelige kofferset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:43:
Nou, oplichting... Volgens mij is de basisregel van handel dat je iets goedkoper inkoopt dan verkoopt. Als je dezelfde prijzen aanhoudt voor beide bestaat je zaak niet lang.

Dan moet je er ook nog wat werk aan doen zoals het achterstallig inderhoud*, risico's afdekken, andere kosten betalen.
*De betere zaken doen er dan ook daadwerkelijk iets aan ipv de hogedrukspuit en een doekje erover en weer doorschuiven.
Ok, niet overal (maar wel veel in mijn ervaring).
Maar zoals met mijn 990 bieden ze eerst 4500 dan als ik langsrij willen ze er ineens max 2200 voor geven... vervolgens verkocht voor 6 ofzo op MP. (was ook net voor 2k aan onderhoud aan gedaan!? dus 2k was hilarisch slecht bod)

Dan wouden ze wel 12500 voor een t7 basis model met 45k km's dus dat zou op 10k komen met inruil. van de zotte in mijn ogen. Zeker omdat ik weet dat die T7 voor nog geen 9k was ingeruild. dus die lui pakken dubbel de winst.... dat vond ik best wel gretig.

Dus voor 6k verkocht op MP en 6k bij gelegd voor een T7 Rally met super veel extra's en slechts 8k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

Herman

FP ProMod
.

[ Voor 99% gewijzigd door Herman op 21-02-2024 10:45 . Reden: Nvm :) ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Een RT in poltieuitvoering heeft trouwens een heel handige radiobox op de plek van het passagierszadel. Daar zou een kleine gastank waarschijnlijk wel mooi in kunnen. Eventueel box wat verhogen :Y

[Afbeelding]
Ze schijnen ook nog eens erg goedkoop te zijn, in ieder geval in de UK :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Budget Bike Battle Bratislava | Day 01 - The AMSTERDAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:30:
[...]

Ok, niet overal (maar wel veel in mijn ervaring).
Maar zoals met mijn 990 bieden ze eerst 4500 dan als ik langsrij willen ze er ineens max 2200 voor geven... vervolgens verkocht voor 6 ofzo op MP. (was ook net voor 2k aan onderhoud aan gedaan!? dus 2k was hilarisch slecht bod)

Dan wouden ze wel 12500 voor een t7 basis model met 45k km's dus dat zou op 10k komen met inruil. van de zotte in mijn ogen. Zeker omdat ik weet dat die T7 voor nog geen 9k was ingeruild. dus die lui pakken dubbel de winst.... dat vond ik best wel gretig.

Dus voor 6k verkocht op MP en 6k bij gelegd voor een T7 Rally met super veel extra's en slechts 8k km.
Dus je baseert die oplichting op één ervaring?
Ik heb zelf mijn Hornet toen ingeruild, 5K voor gekregen met 32k op de teller.
Goed onderhouden, pas volledige beurt gehad, kettingset een paar duizend km oud. Het was de enige in Nederland in die uitvoering én in die staat. Dus ik heb mijn vraagprijs gewoon gekregen.

Vervolgens de Super Tenere ingeruild. Vergelijkbare motoren stonden voor 7200 online. Maar, er kwam nog wat groot onderhoud aan zoals het balhoofd. Ingeruild, en ook weer 5K voor gekregen.

Bij beiden waren het andere bedrijven; het kan dus wel. ;)

Tegelijkertijd: ik ging proefrijden op een Tracer demo, die ook over te nemen was. Prima, ik geef aan dat ik de motor wel wil kopen, maar de kilometerstand was inmiddels veel hoger dan geadverteerd. Daar moesten we het wel nog even over hebben.
Het antwoord was dat de motor überhaupt niet te koop stond, ik mocht wel ter plekke een hagelnieuwe bestellen. (Met levertijd onbekend!)
Als ik dat al zou doen, dan dus niet meer daar. In de advertentie én telefonisch eerst 2x bevestigen dat die motor te koop staat, en vervolgens blijkt het toch alleen een lokkertje te zijn. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hegeman schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Kijk ook eens naar een Honda NC750X, heb er zelf ook 1. Bijna een jaar nu, maar erg veel plezier van. Heb via MP een mooie motor uit 2017 met 32K op de teller voor 6250 EUR kunnen bemachtigen. Vol met Honda opties en een mooie driedelige kofferset.
Die zal ik ook zeker in overweging nemen. Van Honda zag ik wel veel DCT versies, dat is vast heel mooi maar wil beginnen met gewoon schakelen (maar misschien zijn er ook wel een paar mooie met handbak te vinden). Maar goed, eerst maar 'even' een rijbewijs, dat heeft eerst prio.

Ik vind het als potentieel kopende partij overigens wel bemoedigend dat er hier toch mensen zijn die moeite hebben om hun motor voor een goede prijs te verkopen. Op Marktplaats zie ik advertenties met forse vraagprijzen die vele malen bewaard/geliked zijn, maar interesse betekent nog niet verkocht natuurlijk. Als je echt serieus bent als koper dan liggen er misschien toch wel kansen heb ik het idee (het is me 1.5 jaar terug met wat geduld ook gelukt om een fiets met de gewilde Rohloff naaf op de kop te tikken via Marktplaats voor een goede prijs, dat geeft ook aan dat er vaak wel kansen zijn).

Morgen of overmorgen maar eens op de Motorbeurs kijken overigens, is zo'n beetje in mijn achtertuin dus dat komt mooi uit. Wie weet wat daar allemaal te zien is.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 21-02-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Dus je baseert die oplichting op één ervaring?
Ik heb zelf mijn Hornet toen ingeruild, 5K voor gekregen met 32k op de teller.
Goed onderhouden, pas volledige beurt gehad, kettingset een paar duizend km oud. Het was de enige in Nederland in die uitvoering én in die staat. Dus ik heb mijn vraagprijs gewoon gekregen.

Vervolgens de Super Tenere ingeruild. Vergelijkbare motoren stonden voor 7200 online. Maar, er kwam nog wat groot onderhoud aan zoals het balhoofd. Ingeruild, en ook weer 5K voor gekregen.

Bij beiden waren het andere bedrijven; het kan dus wel. ;)

Tegelijkertijd: ik ging proefrijden op een Tracer demo, die ook over te nemen was. Prima, ik geef aan dat ik de motor wel wil kopen, maar de kilometerstand was inmiddels veel hoger dan geadverteerd. Daar moesten we het wel nog even over hebben.
Het antwoord was dat de motor überhaupt niet te koop stond, ik mocht wel ter plekke een hagelnieuwe bestellen. (Met levertijd onbekend!)
Als ik dat al zou doen, dan dus niet meer daar. In de advertentie én telefonisch eerst 2x bevestigen dat die motor te koop staat, en vervolgens blijkt het toch alleen een lokkertje te zijn. :w
toon volledige bericht
Nee, dit was mijn laatste ervaring, die van vorig jaar.
Maar zeker al meermaals ervaring mee gehad. Vandaar VEEL ervaring, en ik pakte daar 1 recent voorbeeld van.

Dus ook dat ik daarom zeg "niet overal", omdat mijn anekdotische bewijs geen onderzoek is (daarvoor moeten we op facebook zijn ;) )

Er zijn gewoon goede toko's en er zijn een hoop sjaggeraars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:55:
[...]

[YouTube: Budget Bike Battle Bratislava | Day 01 - The AMSTERDAM]
Ja de politie uitvoeringen zijn meestal een stuk goedkoper dan de civiele versies. Zien er vaak ook flink wat minder uit: gaten in de panelen voor de extra elektra/lichten, beschadigingen, tape. Bij het verwijderen van de politie elektra wordt er soms ook wat te grof in de kabelboom gesneden als je pech hebt. En de politieuitvoering heeft dan wel mooie compacte zijkoffers, maar geen rek voor topkoffer, geen buddyseat en vaak een stuk minder opties. Ook worden ze meestal pas bij hoge km standen weggedaan.

Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je handig bent en de tijd wil nemen om hem aan te pakken. Ze worden over het algemeen wel goed onderhouden, betrouwbaarheid is belangrijk voor een werk motor (voertuig in het algemeen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 05:37

Youk

Volvo For Life

Chakotay schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:55:
[...]

[YouTube: Budget Bike Battle Bratislava | Day 01 - The AMSTERDAM]
Probleem is wel als je er daar één gaat halen dat het stuur aan de verkeerde kant staat. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
En toen was het ook al voorbij voor de R1...

@Youk mijn GS komt ook daar vandaan, erg irritant om steeds naar links te moeten sturen als je naar rechts wil inderdaad :+

[ Voor 34% gewijzigd door Chakotay op 21-02-2024 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:25:
[...]

[Afbeelding]
Er zijn niet veel RT-P's bij RWS in dienst, maar die hebben een veel hogere hump achterop. Daar zitten o.a. de pionen in. Dan kun je nog een aardig tankje kwijt.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
KTM 990 DUKE REVIEW

Ze zouden eigenlijk de 990 SuperDuke uit 2007 moeten vergelijken met deze nieuwe 990 Duke, dan zie je pas echt hoe "bonkers" de huidige SuperDuke is.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
Ik meld me met nieuw speelgoed Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dhbb9i6X12073TPC6fgqyK8dJFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OORbrcczeyPOiWPl6QsQvIul.jpg?f=fotoalbum_large

2021 F900R.

Bij BMW is dit ongeveer het instapmodel, maar de gadgetfactor is niet mis. ABS, DTC, DMS, LED headlight, electronische vering, Connected Ride etc.

Nu ben ik op zoek naar baggagesystemen maar ik mis een beetje het overzicht. BMW zelf heeft twee mogelijkheden, een harde top case en twee zijtassen.

Beide zijn nog best duur. De zijtassen kosten 6xx euro plus een rekje van 150 euro ofzo. Ze zien er wel heel goed uit (mooier dan top case vind ik persoonlijk) maar softcase en er past geen helm in. De topcase zie ik voor 350-400 euro maar ook daat komt nog een en ander bij: montagerek, slotcylinder, binnentas, etc staan allemaal met aparte artikelnummers in de administratie. Voordeel is een afsluitbare bak waar een helm in past, technisch ideaal maar echt mooi is het niet.

Volgens mij ga ik met beide alternatieven uitkomen op een totale rekening van 1000 euro ofzo?

Dan is er nog de third party optie van bv een Kivi koffer.

Wat is wijsheid? Zou het heel fijn vinden om wat baggagemogelijkheden te hebben, liefst afneembare koffer/tassen, klein plusje als de helm erin kan maar geen must.

BMW topcase? BMW zijtassen? Third party? Tips?

EDIT: SW Motech zijkoffers

Deze oplossing lijkt (behalve het BW logo) echt wel alles te hebben. Hardcase, sloten, binnentassen, montageframe meegeleverd. Aanrader?

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 21-02-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 20:53

M14

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:40

A13X

Dude

Grubeater schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:46:
[...]

Er zijn niet veel RT-P's bij RWS in dienst, maar die hebben een veel hogere hump achterop. Daar zitten o.a. de pionen in. Dan kun je nog een aardig tankje kwijt.

[YouTube: KTM 990 DUKE REVIEW]

Ze zouden eigenlijk de 990 SuperDuke uit 2007 moeten vergelijken met deze nieuwe 990 Duke, dan zie je pas echt hoe "bonkers" de huidige SuperDuke is.
Is die zo bonkers? 120pk vs 123pk en 184kg vs 179kg. Allebei 100Nm koppel.

En de 890 heeft bijna hetzelfde vermogen maar is nog eens 13kg lichter dan de 990.

Maar verder het filmpje niet gekeken, dus misschien wat gemist.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

A13X schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:14:
[...]

Is die zo bonkers? 120pk vs 123pk en 184kg vs 179kg. Allebei 100Nm koppel.

En de 890 heeft bijna hetzelfde vermogen maar is nog eens 13kg lichter dan de 990.

Maar verder het filmpje niet gekeken, dus misschien wat gemist.
Dat de oude en nieuwe 990 dichtbij elkaar liggen is te verwachten.
Fagan noemde de huidige 1390 SuperDuke R op het einde redelijk overbodig, puur als je het als P-compensatie nodig hebt. Volgens mij is het prijs verschil best groot tussen de nieuwe 990 Duke en de 1390 SuperDuke. 8)7

Bekijk op YouTube
The Worst Race Bike Ever? Yamaha TMAX 500 Scooter Track Build | Common Tread XP

Speciaal een filmpje voor @4x2, jammer dat Ari en Zack er geen gasinstallatie in hebben gebouwd. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

t_captain schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:51:
Ik meld me met nieuw speelgoed [Afbeelding]

2021 F900R.

Bij BMW is dit ongeveer het instapmodel, maar de gadgetfactor is niet mis. ABS, DTC, DMS, LED headlight, electronische vering, Connected Ride etc.

Nu ben ik op zoek naar baggagesystemen maar ik mis een beetje het overzicht. BMW zelf heeft twee mogelijkheden, een harde top case en twee zijtassen.

Beide zijn nog best duur. De zijtassen kosten 6xx euro plus een rekje van 150 euro ofzo. Ze zien er wel heel goed uit (mooier dan top case vind ik persoonlijk) maar softcase en er past geen helm in. De topcase zie ik voor 350-400 euro maar ook daat komt nog een en ander bij: montagerek, slotcylinder, binnentas, etc staan allemaal met aparte artikelnummers in de administratie. Voordeel is een afsluitbare bak waar een helm in past, technisch ideaal maar echt mooi is het niet.

Volgens mij ga ik met beide alternatieven uitkomen op een totale rekening van 1000 euro ofzo?

Dan is er nog de third party optie van bv een Kivi koffer.

Wat is wijsheid? Zou het heel fijn vinden om wat baggagemogelijkheden te hebben, liefst afneembare koffer/tassen, klein plusje als de helm erin kan maar geen must.

BMW topcase? BMW zijtassen? Third party? Tips?

EDIT: SW Motech zijkoffers

Deze oplossing lijkt (behalve het BW logo) echt wel alles te hebben. Hardcase, sloten, binnentassen, montageframe meegeleverd. Aanrader?
toon volledige bericht
Nice, gefeliciteerd :9. De F900 is niet echt het instapmodel, dat is de G310 ;)

Qua bagage vind ik die SW motech cases wel nice als ze gemonteerd zitten, maar als je ze eraf hebt is dat frame niet echt om aan te zien.

Andere overweging: verwacht je veel file te rijden? Dan is een smallere topcase veel fijner dan een set koffers die je breder maken.

En heb je gebruikt overwogen? Voordeel van een BMW set is dat je sleutel overal gelijk is, dat is wel makkelijk.

Hier kan je overigens makkelijk zien wat alles ongeveer gaat kosten:
https://motorplaza.net/bm...ers&Product%5B%5D=Koffers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:42
t_captain schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:51:

Nu SW Motech zijkoffers

Ik heb recent een sw motech tanktas gekocht voor op mijn f800r, de ´pro sport´ als ik het me goed herinner. Was duur, maar is zeeeer degelijk. Ik kan alleen maar vermoeden dat die zijtassen even degelijk zullen zijn.
Op de duoseat heb ik een givi rolbag voor kledij. Tijdens trips van 3 a 4 dagen is dit ruim voldoende. Ook nog een givi topcase van ong 45l, kan dus je helm in, maar die gebruik ik maar uitzonderlijk. Dat ding wiebelde destijds veel te hard op de zachte vering van mijn vfr. Nu zal dit wel beter zijn, maar toch.
Edit: dat zijframe ziet er idd niet uit zonder koffers erop. Hier idem met het originele bmw frame. Dat sloop ik er waarschijnlijk in de lente af. Zijkofferw zijn voor mij te onhandig bij een occasionele file.

[ Voor 9% gewijzigd door wittmann1982 op 21-02-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
noes schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:03:
[...]

Qua bagage vind ik die SW motech cases wel nice als ze gemonteerd zitten, maar als je ze eraf hebt is dat frame niet echt om aan te zien.
Inderdaad, mooi is anders :) Maar eigenljjk geldt dat voor alle bagageframes, vooral als er adapterplaten voor zijkoffers bijzitten. Ook die van BMW zelf verdient geen schoonheidsprijs :)
Andere overweging: verwacht je veel file te rijden? Dan is een smallere topcase veel fijner dan een set koffers die je breder maken.
Aan beide kanten een cm of 10 extra? Inderdaad wel een dingetje maar tegelijk probeer ik niet zó dicht langs auto’s te rijden.

Bij mijn eerste rit op deze motor viel me overigens op dat auto’s veel sneller aan de kant gaan dan ik gewend ben, waarschijnlijk omdat LED headlight meer opvalt dan mijn oude halogeenpeertje in een zee van LED en Xenon :)
En heb je gebruikt overwogen? Voordeel van een BMW set is dat je sleutel overal gelijk is, dat is wel makkelijk.
Gebruikt is geen gek idee, maar het zal nog altijd wat modelspecifieke onderdelen nodig hebben. Verder geniet ik BTW voordeel dus het verschil is ook niet zo groot.

BMW kan zelfs aan mij keyless contact sleutel koppelen? (culinderset “keyless”) dat is wel weer een leuke gimmick :)
Maar tegelijk is er zero probleem om een aparte sleutel te hebben om de koffers op bestemming eraf te halen en open te maken.

1 onduidelijkheid: de website bevat een BMW bagagerek voor montage van de zijkoffers a 205 euro. Is dat het hele bagagerek wat nodig is of is dat een aanvulling op het algemene bagagerek voor achter/zij koffers?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Geschakelde 12V gemaakt in mijn topkoffer met een SAE connector. Zelfde soort stekker als druppelladers gebruiken.

Er komt een USB-C laadstation aan zodat ik onderweg naar Griekenland zooi kan opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw1GuWWR-J716MesnnQD-YRGYj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1VIriqQFEO8m3aS6IYm5eWt2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1Hbbpz4fVVx8FymvKKsaBj1_c4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHTc1466CnMLb1W8Kc8Lsm9O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brXy2U0pcZ7bHYwWDEoPHC07MXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/La1oDmB8kehRziTpNNarveke.jpg?f=fotoalbum_tile

• kneusteun
Grubeater schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:46:
[...]

[YouTube: KTM 990 DUKE REVIEW]

Toch zijn de specs minder dan mijn dyno uitrol van de 08 lc8
Dus je ziet dat door euro 5 er weer wat ingeleverd is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
LankHoar schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:44:
Binnenkort ga ik verhuizen naar Enschede. Nieuwe woning moet ik waarschijnlijk een wat bredere schuttingdeur inzetten om met de motor door te kunnen. Daarnaast wat tegels in het gras zodat hij stevig kan staan. En dan wil ik een rolbare overkapping bouwen. Zoiets meen ik wel eens voorbij hebben zien komen in dit topic. Zoiets als dit:

[Afbeelding]

Ik zie ze wel te koop voor >1000 euro, maar neem aan dat zoiets zelf maken een stuk goedkoper (en naar wens) kan. Heeft iemand hier een tekening/idee voor dat ik kan herbruiken? En tips uit de praktijk, waar op te letten?
Ik was het op MF ook tegen gekomen.
Heb een frame van vurenhout gemaakt, afgewerkt met douglas en staalplaat dak (Hornbach). Ik denk dat ik 400-500 aan materiaal kwijt was.
Twee dagen beetje rommelen om het in elkaar te zetten zodat het waterdicht is.
Nu moet ik nog de details afmaken (greep, windveer rechts etc).
Staat op 4 grote wielen waarvan 2 met rem. Heeft de storm van 2 weken geleden gewoon doorstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbDO1SJ_f631A5ixYUAyZ6yzCSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJUHHsLhXAYaSiF7iKUsxIps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Netjes gedaan zo @Kalevandaal d:)b

• kneusteun
Ik hoor net in een podcast dat vorig jaar Harley Davidson slechts 50 motoren per kwartaal verkocht...

Dat is wereldwijd?!?! hoe kunnen die lui dit volhouden?!

• Willem30
  • Laatst online: 10-05 03:08
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:51:
Ik hoor net in een podcast dat vorig jaar Harley Davidson slechts 50 motoren per kwartaal verkocht...

Welke podcast is dat?

https://nieuwsmotor.nl/ni...daalden-maar-omzet-steeg/ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ah het was highside lowside.
Maar ik denk dat ze het dan over een specifiek model hadden, ga het even terug zoeken.

Edit: YouTube: Exciting New Motorcycles Releasing In 2024! | HSLS S08E01

Is twee en een half uur :( en ik kan niet zo snel vinden, dus ik gok dat het om een specifiek model ging.

te zien aan je link zal het om de livewire zijn gegaan.

[ Voor 32% gewijzigd door kneusteun op 22-02-2024 08:28 ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:51:

Lijkt mij sterk.

dit staatje zegt in de eerste 9 maanden van 2023 137.000 units

https://www.motorcyclesdata.com/2023/10/06/harley-davidson/

"After 9 months, 2023 global registrations have been 137.000 (-7.2%) one of the worse performance among the Top 20 world manufacturers."

in 2014 waren dat er nog 329.776

Volgens officiele HD cijfers zijn er in Q3 2023 zelfs 41.700 units verkocht (tegen 49.400 in Q3 2022).
Dit is exclusief LiveWire modellen.

https://investor.harley-d...uarter-Financial-Results/

Iemand die "50" roept heeft in dat staatje even niet gezien dat er "thousands" in de linkerkolom staat :+

• kneusteun
Fraggert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Lijkt mij sterk.

dit staatje zegt in de eerste 9 maanden van 2023 137.000 units

https://www.motorcyclesdata.com/2023/10/06/harley-davidson/

"After 9 months, 2023 global registrations have been 137.000 (-7.2%) one of the worse performance among the Top 20 world manufacturers."

in 2014 waren dat er nog 329.776

Volgens officiele HD cijfers zijn er in Q3 2023 zelfs 41.700 units verkocht (tegen 49.400 in Q3 2022).
Dit is exclusief LiveWire modellen.

https://investor.harley-d...uarter-Financial-Results/

Iemand die "50" roept heeft in dat staatje even niet gezien dat er "thousands" in de linkerkolom staat :+
toon volledige bericht
Zie mijn edit, ik had denk ik niet begrepen dat het alleen om de livewire ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:49:
[...]

Zie mijn edit, ik had denk ik niet begrepen dat het alleen om de livewire ging.
Ah, ja, die edit toen ik zat te typen ja :P

LiveWire is inderdaad 50 units in Q3 2023.

Dat waren er 206 in Q3 2022.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

13art

Moderator Mobile
https://www.ad.nl/binnenl...sen-slaan-alarm~a6d4d80b/

Gelukkig rijd ik zelf standaard met oordoppen in. Vind ik veel fijner rijden dan zonder.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:16
13art schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:32:

Gelukkig rijd ik zelf standaard met oordoppen in. Vind ik veel fijner rijden dan zonder.
Kleine sidenote is dus 100km/u of hoger, 15 min lang. Ik doe ze eigenlijk alleen in als ik de snelweg op ga of lange stukken maak. Rondje van een halfuur met max 80 doe ik ze niet in :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Goed van je om deze nog even te linken.

ik moet bekennen dat ik nagenoeg altijd zonder doppen rijd |:(

Maar als ik naar een concert heb ik zelfs op maat gemaakte dure otoplastieken ALTIJD in 8)7

Vanmiddag even mijn doppen in mijn motorjas doen, ik heb reserve concertdoppen en nog werkdoppen met een zwaar industriefilter over.

Toch maar eens mét gaan rijden :)

[ Voor 2% gewijzigd door Fraggert op 22-02-2024 09:44 . Reden: tiepvautjus ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:42:
[...]

Kleine sidenote is dus 100km/u of hoger, 15 min lang. Ik doe ze eigenlijk alleen in als ik de snelweg op ga of lange stukken maak. Rondje van een halfuur met max 80 doe ik ze niet in :p
zijn nog wel meer factoren van toepassing denk ik zo, ik rijd met een klaphelm vaak open.

daarnast reed ik met een crosshelm met een crossbril.

Dat is wel anders dan een dichte Schubert ;)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

13art

Moderator Mobile
Ik doe ze ook echt altijd in. Jaren geleden begonnen met dragen tijdens feesten/festivals en nu dus ook op de motor. 20dB demping. Ik vind dat echt een stuk rustiger rijden, ongeacht de snelheid. Ze noemen in het artikel in eerste instantie het motorgeluid als schadelijk. Maar het windgeruis ik denk ik nog wel schadelijker (komt later in het artikel aan bod) ook bij lagere snelheden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Je zult dan ook nog eens merken dat het mét oordoppen minder vermoeiend is, wat het rijden weer fijner maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

BM

Moderator Spielerij
Ik rijd zelf eigenlijk nooit zonder doppen. Toevallig vorig jaar nog 1 kort ritje gedaan zonder (ik stond bij verkeerd adres, en moest even 2 km verderop zijn), dat was bevestiging genoeg dat ik ze toch echt in wil. Wat een kolere herrie :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Willem30
  • Laatst online: 10-05 03:08

Wel goed getimed nieuwsbericht net voor de Motorbeurs waar aanbieders van oordoppen staan met aanbiedingen. :+ Ik rij altijd met oordoppen in.

[ Voor 3% gewijzigd door Willem30 op 22-02-2024 09:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Willem30 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Wel goed getimed nieuwsbericht net voor de Motorbeurs waar aanbieders van oordoppen staan met aanbiedingen. :+ Ik rij altijd met oordoppen in.
Met een paar mooie quotes van het onpartijdige Alpine :P

Hier word het ook wel weer eens tijd om een nieuw setje aan te laten meten, deze gaan alweer een paar jaar mee en zitten niet helemaal lekker mee. Dat verhaal over 3D-scans is nieuw voor mij overigens, tot nu toe was het elke keer gewoon even je oor vol laten kwijlen met blauwe meuk :P

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.