Die van mn RS vind ik vrij subtiel, dat is slechts een dun metalen kokertje.t_captain schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:02:
[...]
Inderdaad, mooi is andersMaar eigenljjk geldt dat voor alle bagageframes, vooral als er adapterplaten voor zijkoffers bijzitten. Ook die van BMW zelf verdient geen schoonheidsprijs
Ik vind zelf filerijden met zijkoffers minder prettig, maar dat zit inderdaad voornamelijk tussen de oren. De toegenomen breedte zit met name onder de auto spiegels, en die maken de doorgang het smalst. Wel moet je er rekening mee houden als je strak langs iets rijdt.Aan beide kanten een cm of 10 extra? Inderdaad wel een dingetje maar tegelijk probeer ik niet zó dicht langs auto’s te rijden.
[..]
Als ik t goed zie heb je het bagagerek voor de topkoffer niet nodig voor de zijkoffers, maar wellicht nog wel een pen. De zijkoffers zitten namelijk aan de onderkant vast op de beugel, maar aan de bovenkant klikken ze op die glimmende uitstekende pen op de basis van de passagiersgrepen of van het topkoffer rek. Maar misschien is dat bij jouw motor net anders. Je kan even bij de dealer binnenstappen, dan kunnen ze voor je bekijken wat je nodig hebt en uitrekenen wat het kosten gaat.Gebruikt is geen gek idee, maar het zal nog altijd wat modelspecifieke onderdelen nodig hebben. Verder geniet ik BTW voordeel dus het verschil is ook niet zo groot.
BMW kan zelfs aan mij keyless contact sleutel koppelen? (culinderset “keyless”) dat is wel weer een leuke gimmick
Maar tegelijk is er zero probleem om een aparte sleutel te hebben om de koffers op bestemming eraf te halen en open te maken.
1 onduidelijkheid: de website bevat een BMW bagagerek voor montage van de zijkoffers a 205 euro. Is dat het hele bagagerek wat nodig is of is dat een aanvulling op het algemene bagagerek voor achter/zij koffers?
Ik denk overigens niet dat de koffers keyless zijn (central locking is wel een optie op de K1600 varianten en R1250RT uit mn hoofd), maar de sleutelbaard net anders is voor de keyless sleutels en je daarom een andere cilinder nodig hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door noes op 22-02-2024 10:12 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i