Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.104 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

t_captain schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Inderdaad, mooi is anders :) Maar eigenljjk geldt dat voor alle bagageframes, vooral als er adapterplaten voor zijkoffers bijzitten. Ook die van BMW zelf verdient geen schoonheidsprijs :)
Die van mn RS vind ik vrij subtiel, dat is slechts een dun metalen kokertje.
Aan beide kanten een cm of 10 extra? Inderdaad wel een dingetje maar tegelijk probeer ik niet zó dicht langs auto’s te rijden.

[..]
Ik vind zelf filerijden met zijkoffers minder prettig, maar dat zit inderdaad voornamelijk tussen de oren. De toegenomen breedte zit met name onder de auto spiegels, en die maken de doorgang het smalst. Wel moet je er rekening mee houden als je strak langs iets rijdt.
Gebruikt is geen gek idee, maar het zal nog altijd wat modelspecifieke onderdelen nodig hebben. Verder geniet ik BTW voordeel dus het verschil is ook niet zo groot.

BMW kan zelfs aan mij keyless contact sleutel koppelen? (culinderset “keyless”) dat is wel weer een leuke gimmick :)
Maar tegelijk is er zero probleem om een aparte sleutel te hebben om de koffers op bestemming eraf te halen en open te maken.

1 onduidelijkheid: de website bevat een BMW bagagerek voor montage van de zijkoffers a 205 euro. Is dat het hele bagagerek wat nodig is of is dat een aanvulling op het algemene bagagerek voor achter/zij koffers?
Als ik t goed zie heb je het bagagerek voor de topkoffer niet nodig voor de zijkoffers, maar wellicht nog wel een pen. De zijkoffers zitten namelijk aan de onderkant vast op de beugel, maar aan de bovenkant klikken ze op die glimmende uitstekende pen op de basis van de passagiersgrepen of van het topkoffer rek. Maar misschien is dat bij jouw motor net anders. Je kan even bij de dealer binnenstappen, dan kunnen ze voor je bekijken wat je nodig hebt en uitrekenen wat het kosten gaat.

Ik denk overigens niet dat de koffers keyless zijn (central locking is wel een optie op de K1600 varianten en R1250RT uit mn hoofd), maar de sleutelbaard net anders is voor de keyless sleutels en je daarom een andere cilinder nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 22-02-2024 10:12 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:46:
Je zult dan ook nog eens merken dat het mét oordoppen minder vermoeiend is, wat het rijden weer fijner maakt.
Ja dat zeker! Wordt vaak vergeten, maar geluiden zijn ook prikkelingen. Goed voorbeeld: als je de radio hard aan hebt in de auto en moet inparkeren, doen meeste mensen de radio uit of zacht. Het harde geluid zorgt voor overprikkeling en maakt dat je minder goed kan nadenken/inschatten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Ik heb altijd doppen bij me, maar ik heb ze nooit in :+
Maar ik was ook altijd die josti die in de werkplaats alles deed zonder gehoorbescherming :X

Nu doe ik wel op mijn werk aan gehoorbescherming, maar op de motor gek genoeg niet, sterker nog ik heb bijna altijd muziek aanstaan....

Tot nu toe nog geen enkele klachten aan mijn gehoor gelukkig, maar ben mij er wel degelijk bewust van dat dit niet het beste is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

Willem30 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:53:
[...]
Wel goed getimed nieuwsbericht net voor de Motorbeurs waar aanbieders van oordoppen staan met aanbiedingen. :+ Ik rij altijd met oordoppen in.
Dat, hoewel de inhoud wel ongeveer klopt (buiten het feit dat mn schuimpjes VEEL beter dempen dan mn op maat gemaakte)
Maar verder is de opzet gewoon reclame van wij van wc-eend :+

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

13art schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:46:
Ze noemen in het artikel in eerste instantie het motorgeluid als schadelijk. Maar het windgeruis ik denk ik nog wel schadelijker (komt later in het artikel aan bod) ook bij lagere snelheden.
Het is het AD......net als de Telegraaf vaak klok en klepel....

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• kneusteun
Ik was van plan om naar de beurs te gaan, wou eigenlijk morgen even die kant op scheuren.
Weer wordt alleen niet denderend en met de auto is parkeren weer een hell.....

Als iemand vandaag is geweest loaat even weten of het beter was dan voorgaande edities

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:12
Fraggert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:45:
[...]

zijn nog wel meer factoren van toepassing denk ik zo, ik rijd met een klaphelm vaak open.

daarnast reed ik met een crosshelm met een crossbril.

Dat is wel anders dan een dichte Schubert ;)
Ah, ik heb zelf een full face helmet die ook open kan maar die heb ik eigenlijk altijd dicht tenzij het warm is en onder de 50km/u :P
Ik denk dat ik er ook maar aan moet wennen om ze voor elke rit, hoe kort ook, in te doen.
Ik ben erg gehecht aan mn gehoor :)

• RubjeMazter
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:40:
Als iemand vandaag is geweest loaat even weten of het beter was dan voorgaande edities
Ga vandaag voor t eerst dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, afgezien van de beurs in Eelde van een paar week terug. Ik dénk dat deze ietsje groter is :+

Ik vraag me trouwens af of muziek die ruis een beetje cancelled of dat het negatieve effect van geen oordoppen in doen alleen maar versterkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik was van plan om naar de beurs te gaan, wou eigenlijk morgen even die kant op scheuren.

Ik kom er eigenlijk al jaaaaren niet meer.

En ben ik nou gek...oud...of beide........moet je tegenwoordig kaartjes kopen?

Ik kan me herinneren dat je daar gewoon naar binnen waggelde. :?

@RubjeMazter met klussen heb ik ook altijd kappen op, alleen dat motorrijden de ik voor de fun en echt comfy zijn een paar pluggen nou niet bepaald te noemen. Vandaar dat ik ze vaak niet indeed, niet eens bewust trouwens. Ik dacht er niet eens bij na.

• RubjeMazter
Fraggert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:04:
En ben ik nou gek...oud...of beide........moet je tegenwoordig kaartjes kopen?
Ik denk beide :+ en ja, tenzij je afgelopen jaar je rijbewijs hebt gehaald, dan kan je gratis naar binnen mits je de voucher aanvraagt.
@RubjeMazter met klussen heb ik ook altijd kappen op, alleen dat motorrijden de ik voor de fun en echt comfy zijn een paar pluggen nou niet bepaald te noemen. Vandaar dat ik ze vaak niet indeed, niet eens bewust trouwens. Ik dacht er niet eens bij na.
Hier op kantoor waren ze eergisteren aan t klussen. Ik zie een boormachine liggen en vraag 'hey moet je een gat maken?' 'ja, maar is niet zo luid hoor'. Heb maar ff mn vingers in mn oren gedaan... Ik snap niet dat klussers dit niet of nauwelijks doen.

• kneusteun
Hadden ze wel een hepa filter op hun boormachine? want op de werkplek is dat ook verplicht namelijk ;)
En volgens hun VCA moeten ze gewoon netjes hun doppen gebruiken, je kan ze daar rustig op wijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Ik vraag me trouwens af of muziek die ruis een beetje cancelled of dat het negatieve effect van geen oordoppen in doen alleen maar versterkt.
Nee, dat je het mischien niet hoort met muziek erbij dan staat je muziek dus veel harder dan de ruis.

Niet het soort geluid is schadelijk (even los van frequenties etc) maar het volume in dB(A) is leidend.

Het is niet ineens dat de ruis dan verdwijnt en geen schade meer toebrengt aan je gehoor.

even simpel gesteld zelf......als je 1 grasmaaier hebt van 80 dB(A).......en je zet er nóg 1 naast dan heb je dus twee bronnen van 80 dB(A).

je meet dan vanwege de schaal waarop geluid werkt.......83 dB(A) die je oren krijgen te verduren.

* Fraggert meet wel eens geluidsoverlast vanwege zijn beroep ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Ik denk beide :+ en ja, tenzij je afgelopen jaar je rijbewijs hebt gehaald, dan kan je gratis naar binnen mits je de voucher aanvraagt.

[...]

Hier op kantoor waren ze eergisteren aan t klussen. Ik zie een boormachine liggen en vraag 'hey moet je een gat maken?' 'ja, maar is niet zo luid hoor'. Heb maar ff mn vingers in mn oren gedaan... Ik snap niet dat klussers dit niet of nauwelijks doen.
Mijn kettingzaag, tafelzaag, bovenfrees....gaat allemaal zo over de 100 decibel heen.

• kneusteun
RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Ik heb zelfs na een dag rijden geen last van ruis of iets, dus of mijn helm is heel stil of mijn gehoor al verpest..
Nee mijn gehoor is zelfs extreem goed, dus geen idee hoe dat zit.

Maar dat monotone windgeluid lijkt me ook kut met doppen.. dus zou ik dan alsnog weer muziek aanslingeren.

Edit: vroeger bij de vliegbasis achter de startbaan staan waar de afterburner op je gericht was _/-\o_ 8)7 :X
F16's doen best wel wat herrie maken

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 22-02-2024 11:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:34

13art

Moderator Mobile
RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Ah, ik heb zelf een full face helmet die ook open kan maar die heb ik eigenlijk altijd dicht tenzij het warm is en onder de 50km/u :P
Ik denk dat ik er ook maar aan moet wennen om ze voor elke rit, hoe kort ook, in te doen.
Ik ben erg gehecht aan mn gehoor :)
Heb mijn silicone oordoppen standaard in mijn motorjack zitten. Het is inderdaad een gewoonte geworden om ze in te doen voor ik mijn helm op zet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelfs na een dag rijden geen last van ruis of iets, dus of mijn helm is heel stil of mijn gehoor al verpest..
Nee mijn gehoor is zelfs extreem goed, dus geen idee hoe dat zit.

Maar dat monotone windgeluid lijkt me ook kut met doppen.. dus zou ik dan alsnog weer muziek aanslingeren.
Met oordoppen in kan je ook nog prima muziek luisteren. Best of both worlds zeg maar :) Verraderlijke van gehoorschade is dat het er al wel kan zijn maar niet direct hoeft op te vallen. Tot een X aantal jaar later.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 22-02-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
13art schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Met oordoppen in kan je ook nog prima muziek luisteren. Best of both worlds zeg maar :)
Zeker en vast, en toch kan ik je geen enkele goede reden geven waarom ik al al die jaren zonder doppen rij :? die ik dus wel bezit en zelfs aan mijn sleutel bos had zitten.

Ik kan me wel herinneren dat het deels irritatie was, maar nu loop ik heel de dag met airpods in, dus ook waardeloos excuus.... die zijn nog lomper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:18

A13X

Dude

Probleem met gehoorschade is dat niet iedereen er even snel last van heeft/schade oploopt.

Waar iedereen wel last van heeft is dat als je het hebt je er niet meer van af komt.

Kun je het artikel een wc eend artikel noemen, wat er staat klopt als een bus.

Verder lekker zelfs weten, je hebt de informatie doe er mee wat je wilt. Ondergetekende heeft al lichte tinnitus, kan je uit ervaring vertellen dat dat niet leuk is.

2 feitjes:
1. Het kan zowel opbouwen en langzaam steeds erger worden. Maar het kan ook acuut ontstaan door een enkele luide gebeurtenis. Het verleden bied geen garantie voor de toekomst zeg maar.

2. Tinnitus kan in zijn zwaardere vormen mensen tot zelfmoord drijven. Je krijgt namelijk geen seconde rust, ik heb de mazzel dat met een beetje geluid het naar de achtergrond verhuisd. Dat stopt echter op een gegeven moment.

https://www.gezondheid.be...-leidt-tot-zelfmoord-6646

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56
4x2 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Dat, hoewel de inhoud wel ongeveer klopt (buiten het feit dat mn schuimpjes VEEL beter dempen dan mn op maat gemaakte)
Maar verder is de opzet gewoon reclame van wij van wc-eend :+
Dat ligt ook aan de gekozen filters. Schuimpjes dempen zo'n beetje alles. Mijn otoplastieken met industrieel filter dempen maar een heel klein beetje minder, maar de spraak wordt wel beter doorgelaten. Communicatie, zeker met een intercomsetje, wordt daarmee veel eenvoudiger, doordat de karakteristiek veel beter is. En ze irriteren mijn gehoorgang minder dan de schuimpjes bij dagelijks gebruik.

Ik kreeg bij het aanmeten wel 3 keer de vraag of ik écht de industriële filters wilde, maar jazeker. (het hielp wel dat ik al kort getest had met mijn otoplastieken van het werk ;) , maar die zitten niet lekker onder mijn helm)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:03
Ik ben toch blij met de oordoppen moet ik zeggen. Had ze gelijk op maat laten maken maar net te laat binnen voor het ophalen van mijn eerste motor begin januari (foto's volgen).

Het was een ritje van twee uur binnendoor, bewust snelweg vermeden, maar door de hevige wind en regen was het alsnog een herrie in de helm. Na een half uur gestopt bij een hoor winkel en maar van die pluggerz universele dingen scoord voor op de motor. Hielp iets maar denk dat het kwaad al geschied was. Sindsdien toch echt een lichte suis in de oren, beetje balen wel zeg maar gerust.

Merk ook dat ik zonder oordoppen meer uitgeput van de motor kom dan met oordoppen, ook al voor kleine ritjes gaan ze echt in. Geen zin om de mogelijk toch al aanwezige schade erger te gaan maken.

• Michel
Ik weet dat er rond de beurs nog wel eens mooie aanbiedingen komen, iemand al wat leuks tegen gekomen bij winkels los van de beurs? Ben op zoek naar een intercom setje dus hoopte op een goede aanbieding ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

botoo

💀 too old to die young

't Is nou niet dat je nuance en feitelijke onderbouwing hoeft te verwachten bij die AD clickbait artikelen.
Windgeruis is de grote boosdoener en in regel is naarmate je harder rijd het windgeruis toeneemt. Verder maakt het ook nogal verschil uit of je achter een windscherm o.i.d. zit en het soort/model helm.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

botoo

💀 too old to die young

@Michel Chromeburner is doorgaans scherp geprijsd maar je zou, juist nu met de motorbeurs, Google ff los moeten laten op aanbiedingen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
Michel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:40:
Ik weet dat er rond de beurs nog wel eens mooie aanbiedingen komen, iemand al wat leuks tegen gekomen bij winkels los van de beurs? Ben op zoek naar een intercom setje dus hoopte op een goede aanbieding ergens.
Tweedehands zoeken, en dan naar een nieuwe.
Er zijn namelijk best veel mensen die een setje willen en een duo set is aanzienlijk goedkoper, dus vaak zetten ze de tweede op MP, dan is het veel goedkoper dan 1 losse set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

t_captain schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:51:
Ik meld me met nieuw speelgoed [Afbeelding]

2021 F900R.

Bij BMW is dit ongeveer het instapmodel, maar de gadgetfactor is niet mis. ABS, DTC, DMS, LED headlight, electronische vering, Connected Ride etc.
Genoten van deze motor tijdens het lessen, erg fijne fiets.
Veel veilige KM's ermee :) !

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Vorig jaar waren mijn zwager en ik op de beurs en toen was het hoogtepunt de whiskeyproeverij, dat zegt denk ik al genoeg O-) .

Ook waren er bijzonder weinig merken aanwezig maar voor dit jaar hebben de volgende merken zich aangemeld voor 2024: Aprilia, Benelli, BMW Motorrad, Ducati, GasGas, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Indian, Kawasaki, KTM, Kymco, Mash, Moto Guzzi, Moto Morini, MV Agusta, NIU, Piaggo, Royal Enfield, Suzuki, Triumph, Vespa en Yamaha.

Maar goed, ik zou vanmiddag gaan met wederom zwagert maar die was het vergeten en dus geen vrij van werk dus ik sluit mij aan bij jouw vraag en ben op zich ook wel benieuwd 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
Dit jaar schijnen ze veel groter uitgepakt te hebben dan vorig jaar. Meer oppervlakte, en bijna alle grote merken ipv zowel geen enkele.

Ik zou vanmiddag eigenlijk even gaan kijken, maar zit met een baby met koorts... Die past opzich wel in de topkoffer, maar dan komt de kinderbescherming vast klagen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Chakotay schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:40:

Ik zou vanmiddag eigenlijk even gaan kijken, maar zit met een baby met koorts... Die past opzich wel in de topkoffer, maar dan komt de kinderbescherming vast klagen.
Als mede-ouder moest ik hier toch even om grinniken :') aangezien ik het ook als zeer goede optie beschouw _O-

Toch een vraag aan de community alhier.

De GSX-R K2 heeft een ander jasje gekregen na een zeer milde schuivert.
De linkerkant is voorzien extra aerodynamische groeven en krassen maar rechts is nog prima intact qua kappen.
Nu is MP angstvallig stil, wellicht zijn hier nog mensen die op zoek zijn of mensen kennen?

*mocht dit niet mogen via deze weg gevraagd worden hoor ik het graag :+ *

[ Voor 33% gewijzigd door Spacialz op 22-02-2024 14:00 . Reden: Aanvulling ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chakotay schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:40:
Dit jaar schijnen ze veel groter uitgepakt te hebben dan vorig jaar. Meer oppervlakte, en bijna alle grote merken ipv zowel geen enkele.

Zolang je de koffer dicht laat zitten merkt niemand dr iets van :P

Ik ga vooralsnog zondag, misschien met de 'nieuwe' benzinetank.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Spacialz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Vorig jaar waren mijn zwager en ik op de beurs en toen was het hoogtepunt de whiskeyproeverij, dat zegt denk ik al genoeg O-) .

Ook waren er bijzonder weinig merken aanwezig maar voor dit jaar hebben de volgende merken zich aangemeld voor 2024: Aprilia, Benelli, BMW Motorrad, Ducati, GasGas, Harley-Davidson, Honda, Husqvarna, Indian, Kawasaki, KTM, Kymco, Mash, Moto Guzzi, Moto Morini, MV Agusta, NIU, Piaggo, Royal Enfield, Suzuki, Triumph, Vespa en Yamaha.

Maar goed, ik zou vanmiddag gaan met wederom zwagert maar die was het vergeten en dus geen vrij van werk dus ik sluit mij aan bij jouw vraag en ben op zich ook wel benieuwd 8)
KTM was nog wel een dingetje, die staan er zelf namelijk niet, was wel aangekondigd maar de Nederlandse dealer pakt het op.
KTM had al eerder aangegeven niet meer aan beurzen te doen, waren ze bij de motorbeurs even "vergeten".

Gelukkig is het gefixed, zou wat zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:11:
[...]

Zolang je de koffer dicht laat zitten merkt niemand dr iets van :P
Ligt er aan of ze nog oordoppen in hebben of niet.

Tenzij ze nog nooit oordoppen hebben gedragen, dan merken ze het sowieso niet.

• Michel
botoo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:18:
@Michel Chromeburner is doorgaans scherp geprijsd maar je zou, juist nu met de motorbeurs, Google ff los moeten laten op aanbiedingen.
Thanks, google wordt al gemonitord haha!

• Michel
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:22:
[...]

Tweedehands zoeken, en dan naar een nieuwe.
Er zijn namelijk best veel mensen die een setje willen en een duo set is aanzienlijk goedkoper, dus vaak zetten ze de tweede op MP, dan is het veel goedkoper dan 1 losse set.
Goede tip, moet er sowieso twee hebben want mijn vriendin wil er ook eentje. Maar twee keer marktplaats kan geen kwaad, thanks!

• RubjeMazter
Michel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:40:
Hier hebben ze wel goede Cardo aanbiedingen volgens mij.
Edge voor 289, edge duo 519.
Neo 249,- neo duo 469.
Freecom 4x is 189, duo 359.

Ik heb zelf een freecom 4x maar die kan geen losse audio opnemen voor zover ik weet. Overweeg nu een edge te halen zodat ik dat onder het GoPro materiaal kan zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Spacialz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:54:
[...]

Als mede-ouder moest ik hier toch even om grinniken :') aangezien ik het ook als zeer goede optie beschouw _O-

Toch een vraag aan de community alhier.

De GSX-R K2 heeft een ander jasje gekregen na een zeer milde schuivert.
De linkerkant is voorzien extra aerodynamische groeven en krassen maar rechts is nog prima intact qua kappen.
Nu is MP angstvallig stil, wellicht zijn hier nog mensen die op zoek zijn of mensen kennen?

*mocht dit niet mogen via deze weg gevraagd worden hoor ik het graag :+ *
Wil je de GSX-R verkopen, of zoek je onderdelen? In het 2e geval staat hier nog wel het een en ander :)

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:10

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:53:
[...]

Neo 249,- neo duo 469.

Ik heb zelf een freecom 4x maar die kan geen losse audio opnemen voor zover ik weet. Overweeg nu een edge te halen zodat ik dat onder het GoPro materiaal kan zetten :)
Misschien met deze hack? Zelf niet geprobeerd omdat ik altijd solo onderweg ben. YouTube: We found a SECRET Cardo HACK! | Record as many riders as you want!!

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
vdr01 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:02:
[...]
Misschien met deze hack? Zelf niet geprobeerd omdat ik altijd solo onderweg ben. YouTube: We found a SECRET Cardo HACK! | Record as many riders as you want!!
Nee, deze gebruiken mesh cardo's, die hebben deze opname functie. Freecom cardo's hebben dit niet, alleen bluetooth.

Toch bedankt :)

• Michel
RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:53:
[...]

Neo 249,- neo duo 469.

De freecom 4x gaat het waarschijnlijk worden, en die 360 prijs zie je op meerdere sites al enige tijd naar voren komen. Dus als er geen betere aanbieiding komt haal ik hem voor die prijs op!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Nee, deze gebruiken mesh cardo's, die hebben deze opname functie. Freecom cardo's hebben dit niet, alleen bluetooth.

Toch bedankt :)
https://www.cameranu.nl/nl/p3302862/dji-mic-1v1
Je kan ook overwegen om dit aan te schaffen.

Ik moet zeggen dat mij ook sterk lijkt dat niet kan, ik heb namelijk mijn muziek en iemand tegelijk in mijn oor tetteren. Dus je zou zeggen dat je mobiel ook memo recorder zou moeten kunnen draaien terwijl je dus je gopro omgevings geluid laat doen.

Ik raad wel bij freecom die JBL speakers aan, heb zelfs een extra setje daarvan gekocht voor mijn tweede haelm, die originele zijn. wel echt bedroevend.

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 22-02-2024 15:34 ]

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:07
Fraggert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Het is het AD......net als de Telegraaf vaak klok en klepel....
En lekkere stemmingsmakerij :O :O :O

• RubjeMazter
Dan kan ik net zo goed een edge halen en de freecom verkopen. Ben ik goedkoper uit :P
Volgens mij zijn ze wel uitwisselbaar, d.w.z. ik koop de edge en plak deze dan op mn helm, dan kunnen de speakers e.d. ongebruikt door met de freecom.
Ik moet zeggen dat mij ook sterk lijkt dat niet kan, ik heb namelijk mijn muziek en iemand tegelijk in mijn oor tetteren. Dus je zou zeggen dat je mobiel ook memo recorder zou moeten kunnen draaien terwijl je dus je gopro omgevings geluid laat doen.
Ik heb dit getest, freecom verbinden met de telefoon en dan een opname maken. Hier pakte ie gewoon in de ingebouwde microfoon helaas. Lijkt erop dat dit softwarematig is dichtgetimmerd ofzo.

• RubjeMazter
Michel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:23:
[...]

De freecom 4x gaat het waarschijnlijk worden, en die 360 prijs zie je op meerdere sites al enige tijd naar voren komen. Dus als er geen betere aanbieiding komt haal ik hem voor die prijs op!
Wil je eentje overnemen? :P krijg je nagelnieuwe accesoires en een freecom 4x apparaat die 3k km heeft doorstaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:49:
[...]

Wil je eentje overnemen? :P krijg je nagelnieuwe accesoires en een freecom 4x apparaat die 3k km heeft doorstaan ;)
Haha goed ingereden dus! Mag me altijd de prijs doorsturen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56
@kneusteun ik ben nu net van de beurs onderweg naar huis.
Beter dan vorig jaar, veel meer gebruikte motoren, kleding en inderdaad ook veel meer merken.
Was ook al goed druk vandaag zeg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

Chakotay schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Wil je de GSX-R verkopen, of zoek je onderdelen? In het 2e geval staat hier nog wel het een en ander :)
Wellicht niet helemaal duidelijk in mijn post.
Heb zelf dus een bijna complete set kappen over, linker helft dus beschadigd en rechts niet ;)

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:07:
@kneusteun ik ben nu net van de beurs onderweg naar huis.
Beter dan vorig jaar, veel meer gebruikte motoren, kleding en inderdaad ook veel meer merken.
Was ook al goed druk vandaag zeg.
Maar qua kopen ook echt de moeite waard? zijn het deals of niks anders dan normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:07
Fraggert schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:44:
Nog ff over die RuRoc helmen.....

ik lees daar nou niet bepaald frisse verhalen over.

https://www.reddit.com/r/...om_ruroc_heed_my_warning/

Genoeg overige hits te vinden wat mij ver wegstuurt van dit merk.
Het merk is klaarblijkelijk overrated. Er wordt gesteld dat hij niet DOT approved zou zijn, gebaseerd op de wangpads. DOT is gewoon een minimale keuringsstandaard die ze in de US hebben en waar de helm aan moet voldoen.
Hier in de EU precies hetzelfde: een keurmerk is gewoon het bewijs dat het aan minimale keuringseisen voldoet. Mijn 50 euro (het was een koopje) LS1 brommerhelm is goedgekeurd. Ook voor op de motor, maar toch zit op op de motor liever met mijn +900 euro Shoei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Heb mijn dosis beurs er ook weer opzitten. Was zeker de moeite waard. Veel nieuwe motoren, minder houthakkersbloezen. En ook genoeg kleding en 2e hands spul.

Wat eerder weggegaan, omdat we met de motor waren en de wind flink aan begon te trekken.

Meest verrassende van deze beurs: de Moto-Guzzi Stelvio. Ik vind het een mooie motor.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:12:
[...]

Maar qua kopen ook echt de moeite waard? zijn het deals of niks anders dan normaal?
Vond ik bij de kleding enzo wel tegenvallen.
Wel een hoop sale rekken, maar dat was veel 5XL of XS maten, of obscure overjarige modellen van merken.
Maar er was wel veel aanbod daarin.

Voor de rest niet echt opzoek geweest, gewoon rondgeslenterd, beetje brommers kieken.
Nu op MP opzoek naar een oude stukGatie Multistrada. Ja die met die vreemde koplamp.
Stond er eentje tussen de gebruikte motoren daar. Blijft toch echt wel een bijzonder ding om te zien vind ik, gaaf lelijkheid zeg maar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ruim 6 uur op de beurs gelopen. Ben wel een beetje kapot nu :D.

Stukken beter dan vorig jaar. Veel merken en stuk groter allemaal. Vooral Benelli was ik benieuwd naar, mooi ding die 702. Ook even een stukje op kunnen rijden op het test parcourtje.

Qua kleding vond ik het wel wat tegenvallen dit jaar. Wel setje handschoenen en nieuwe laarzen gescoord.

Kortom, zeker de moeite waard. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dynazap op 22-02-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:32:
[...]

Wel een hoop sale rekken, maar dat was veel 5XL of XS maten, of obscure overjarige modellen van merken.

Voor de rest niet echt opzoek geweest, gewoon rondgeslenterd, beetje brommers kieken.
Nu op MP opzoek naar een oude stukGatie Multistrada. Ja die met die vreemde koplamp.
Stond er eentje tussen de gebruikte motoren daar. Blijft toch echt wel een bijzonder ding om te zien vind ik, gaaf lelijkheid zeg maar.
Dat 2006-2008 model? die had een collega van me, schijnt super te rijden en is echt wel een klassieker aan het worden. Hij was dacht ik meer fan van de 600? ipv de 1000? in ieder geval de lichtere variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09

jeroenathome

Een regel tekst

@Chakotay @M14 Ik kreeg dit net binnen via de yamaha nieuwsbrief
Yamaha R1: Past, Present and Future Race Winning Package

Yamaha remains fully committed to racing the R1 in the premier production race classes worldwide, including the FIM Superbike and Endurance World Championships. This commitment also extends to supporting teams and customers who race Yamaha’s flagship Supersport model or utilise it as the ultimate track tool.

Global production of the R1 will continue in the future, as will the development program that has seen the bike secure world titles in both WorldSBK and EWC. While the requirements of Yamaha’s customers have evolved in recent years, the R1 remains a popular choice for teams looking to secure a competitive and cost-effective race package and for individuals focused on enhancing their track experience. This is why from 2025, considering the challenge of meeting the Euro5+ homologation requirements, in Europe the R1 will be made available with specifications aimed exclusively at track use, as was done previously with the R6.

This is why Yamaha has invested heavily in making available to customers a range of GYTR performance parts for the R1, leveraging the experience of the same engineers responsible for the development of the R1 WorldSBK campaigned this year by six-time Superbike World Champion, Jonathan Rea. This project culminated last year in the launch of the R1 GYTR PRO 25th Anniversary Limited Edition and an extended range of race-developed GYTR PRO performance parts for the R1. In the past three years, additional investment has seen Yamaha establish an extensive network of GYTR PRO Shops across Europe, designed to share the knowledge and experience gained in racing the R1 at the very highest level with customers.

The R1 is a proven race-winning package, and Yamaha is committed to ensuring that it remains so for the foreseeable future, both in national and international competition.
Het is nog niet helemaal over voor de R1

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
[...]

Ik heb nu al 2x half spijt dat ik niet zo'n ding gekocht heb. Eerst in plaats van de Caponord, daarna in plaats van de R1200GS. Ooit komt er eentje :+ Liefst een rode 1100S :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:26:
[...]

Dat 2006-2008 model? die had een collega van me, schijnt super te rijden en is echt wel een klassieker aan het worden. Hij was dacht ik meer fan van de 600? ipv de 1000? in ieder geval de lichtere variant.
Ja het is een 600 of de 1000.
Had ze wel al eerder gezien, maar nu stond er eentje op de beurs te koop, beetje shabby staat maar goed. Van dichtbij eens goed naar gekeken. Gaaf bevonden dus (y)

Maar goed ik vind een Triumph Bonneville ook vet, of een Guzzi V7, of een Kawasaki Z650rs, of een, of...

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 22-02-2024 19:05 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Een Honda Pantheon?

leeg

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:46:
Je zult dan ook nog eens merken dat het mét oordoppen minder vermoeiend is, wat het rijden weer fijner maakt.
Goeie, daar had ik nog niet bij stilgestaan :)

• Bommes
er zijn grenzen... >:)

• ibothead
BM schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:46:
Ik rijd zelf eigenlijk nooit zonder doppen. Toevallig vorig jaar nog 1 kort ritje gedaan zonder (ik stond bij verkeerd adres, en moest even 2 km verderop zijn), dat was bevestiging genoeg dat ik ze toch echt in wil. Wat een kolere herrie :X
reed je 200+ Ofzo of zonder helm :+

Tot 140 vindt ik het nog wel mee vallen maar ik draag ze ook eigenlijk altijd hoor. Pas bij meer dan een half uur snelweg rijden heb ik wel zo iets van blij dat ik nu de extreem goede oordoppen in heb gedaan ipv die rubberen universele

• ibothead
Fraggert schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:08:
[...]

Nee, dat je het mischien niet hoort met muziek erbij dan staat je muziek dus veel harder dan de ruis.

Niet het soort geluid is schadelijk (even los van frequenties etc) maar het volume in dB(A) is leidend.

Het is niet ineens dat de ruis dan verdwijnt en geen schade meer toebrengt aan je gehoor.

even simpel gesteld zelf......als je 1 grasmaaier hebt van 80 dB(A).......en je zet er nóg 1 naast dan heb je dus twee bronnen van 80 dB(A).

je meet dan vanwege de schaal waarop geluid werkt.......83 dB(A) die je oren krijgen te verduren.

* Fraggert meet wel eens geluidsoverlast vanwege zijn beroep ;)
Weet je ook ongeveer wat mijn cardo met hd speakers kan produceren dan O-) Ben wel benieuwd wat die 40mm speakers op 3mm van me oren kan veroorzaken aan DB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004

jeroenathome

Een regel tekst

Ik merk pas hoe goed de autoplastieken werken op het moment dat ik ze niet in heb en vergeet het geluid van de headset terug te zetten. Het doet dan pijn aan de oren vanwege het gekraak, terwijl met de autoplastieken in, het geluid zonder kraken klinkt.

Soms is het handig om geen oordoppen in te hebben. Zonder oordoppen hoor ik veel beter of de ketting en tandwielen aan vervanging toe zijn(extra gerammel). Dat is met oordoppen niet merkbaar te horen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pyr0_
Na vorige maand geslaagd te zijn voor het AVD was gister de grote dag. De eerste motor kopen. Had 2 verschillende motoren op het oog, een Kawasaki Versys 650 2007 een V-strom 650 2004. En wou ze graag alle twee proberen voordat ik een keus maakte.

Vanuit Maastricht vertrokken richting Zeeland met de auto en een collega/maatje. Daar stond de Versys, zag er érg mooi uit en wou 'm dan ook graag van dichtbij zien en testrijden. Zogezegd, zo gedaan. Ding zag er echt goed uit, bijna nieuw! Dus hop, testritje. Zonder navi maar op goed geluk de weg op. De eerste keer dat ik alléén en op een andere motor dan de lesmotor reed. Wat een heerlijk gevoel! Met een -dikke- grijns op m'n gezicht vertrokken. Maar na een kilometertje of 4 ofzo begon het ding in te houden. Bummer, omdraaien en terug dus. Van de verkoper later gehoord dat het een slechte bougie en/of oude benzine de oorzaak was. Maar ik wist genoeg, niet alleen dat ie niet lekker liep; het ding had ook bijna geen accessoires. Handkappen en topkoffer en dat was het wel. Plus stiekem was ik al een hele tijd verliefd op de v-strom..

Dus hop, terug auto in, navi naar Leiden, want daar stond een leuk aangeklede v-strom voor een scherpe prijs. Duidelijk van een liefhebber geweest. Zeker niet moeders mooiste, maar daar was de prijs na. In het begin twijfelde ik nog ff, dat is toch een flink pak groter dan die Versys... Maar goed, pak weer aan, even wat navi geregeld met een shady rubberen (...) telefoonhouder, want alleen maar stedelijk gebied in de wijde omtrek. En ik ga op het ding zitten.. en het voelt gélijk goed. Wat een relaxte zit en houding. Voelde me gelijk thuis erop en de grootte van het ding was ik na 2 straten alweer vergeten. Stukje bebouwde kom, stukje snelweg en ik was verkocht. Dus hop terug en papierwerk regelen.

Ondertussen was het 3uur geweest.. en voordat we goed en wel weer terug op weg waren rond 4... En vlak voor we weg gingen begon het te regenen. Gelukkig goed voorbereid en regenbroek + waterdichte jas en handschoenen meegenomen.. Maar toch.. Maatje in de auto voorop met navi, en afgesproken gewoon rustig aan te doen. Tot voorbij Amsterdam ging het prima... maar toen begon de ellende... vrijwel alleen maar file en langzaam rijdend verkeer tot we in de buurt van 's-Hertogenbosch waren... Tegen de tijd dat we daar voorbij waren -schreeuwde- mijn rug het uit van de pijn en vlak voor Eindhoven hield ik het niet meer vol. Maar goed, tegen die tijd toch al bijna 2 uur aan een stuk gereden, niet gek bedacht ik me later. Maatje gesignaleerd te stoppen en gevraagd c.q. gesmeekt om te ruilen en gelukkig was hij bereid het laatste stuk op de motor te stappen in de ondertussen zeikende regen, flinke wind en donker... wat een held!.

Uiteindelijk ruim 3+ uur over gedaan.. maar, mijn eerste motor is een feit!
Waar ik jaren van gedroomd heb, ruim een half jaar geleden de knoop doorgehakt dat het er écht van moest komen en ik alles op alles zou zetten om het mogelijk te maken. Is het nu zover! Vanmorgen voor het eerst de motor uit de berging gehaald en ik ben nog nóóit, zó blij naar m'n werk gereden. Fantastisch.

Natuurlijk ging het toen ik na huis wou rijden -ongelooflijk- hard stortregenen, want het blijft Nederland en de realitycheck zat er aan te komen. :+

Vandaag natuurlijk alweer bezig geweest met de nodige upgrades, waar het meest prangende vraagstuk is; welke telefoonhouder.. Iets met bomen en bos, tips zijn welkom!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56
Feli!

Maar... Waarom had je pijn in je rug? :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:24:
Feli!

Maar... Waarom had je pijn in je rug? :?
Loop al tijden rond met een rug/schouderblad blessure. Doorgaans niet superveel last van. Meer luiheid van mijn kant om er wat aan te doen en vanzelf wordt het helaas niet beter.. Nu wel des te gemotiveerder om er eindelijk eens écht iets aan te gaan doen. Toch maar eens een abbotje op de sportschool nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0_ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:29:
[...]

Loop al tijden rond met een rug/schouderblad blessure. Doorgaans niet superveel last van. Meer luiheid van mijn kant om er wat aan te doen en vanzelf wordt het helaas niet beter.. Nu wel des te gemotiveerder om er eindelijk eens écht iets aan te gaan doen. Toch maar eens een abbotje op de sportschool nemen.
Misschien is de fysio in combinatie met de sportschool beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Misschien is de fysio in combinatie met de sportschool beter?
Al mee bezig, thanks. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Pijn in de rug als je eerste rit meteen 2 uur nonstop op een onbekende motor door kou en regen is opzich ook niet heel vreemd lijkt me. Zeker als je ook nog eens achter een auto moet filerijden ipv een beetje door kunt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Pyr0_ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:43:
Na vorige maand geslaagd te zijn voor het AVD was gister de grote dag. De eerste motor kopen. Had 2 verschillende motoren op het oog, een Kawasaki Versys 650 2007 een V-strom 650 2004. En wou ze graag alle twee proberen voordat ik een keus maakte.

Vanuit Maastricht vertrokken richting Zeeland met de auto en een collega/maatje. Daar stond de Versys, zag er érg mooi uit en wou 'm dan ook graag van dichtbij zien en testrijden. Zogezegd, zo gedaan. Ding zag er echt goed uit, bijna nieuw! Dus hop, testritje. Zonder navi maar op goed geluk de weg op. De eerste keer dat ik alléén en op een andere motor dan de lesmotor reed. Wat een heerlijk gevoel! Met een -dikke- grijns op m'n gezicht vertrokken. Maar na een kilometertje of 4 ofzo begon het ding in te houden. Bummer, omdraaien en terug dus. Van de verkoper later gehoord dat het een slechte bougie en/of oude benzine de oorzaak was. Maar ik wist genoeg, niet alleen dat ie niet lekker liep; het ding had ook bijna geen accessoires. Handkappen en topkoffer en dat was het wel. Plus stiekem was ik al een hele tijd verliefd op de v-strom..

Dus hop, terug auto in, navi naar Leiden, want daar stond een leuk aangeklede v-strom voor een scherpe prijs. Duidelijk van een liefhebber geweest. Zeker niet moeders mooiste, maar daar was de prijs na. In het begin twijfelde ik nog ff, dat is toch een flink pak groter dan die Versys... Maar goed, pak weer aan, even wat navi geregeld met een shady rubberen (...) telefoonhouder, want alleen maar stedelijk gebied in de wijde omtrek. En ik ga op het ding zitten.. en het voelt gélijk goed. Wat een relaxte zit en houding. Voelde me gelijk thuis erop en de grootte van het ding was ik na 2 straten alweer vergeten. Stukje bebouwde kom, stukje snelweg en ik was verkocht. Dus hop terug en papierwerk regelen.

Ondertussen was het 3uur geweest.. en voordat we goed en wel weer terug op weg waren rond 4... En vlak voor we weg gingen begon het te regenen. Gelukkig goed voorbereid en regenbroek + waterdichte jas en handschoenen meegenomen.. Maar toch.. Maatje in de auto voorop met navi, en afgesproken gewoon rustig aan te doen. Tot voorbij Amsterdam ging het prima... maar toen begon de ellende... vrijwel alleen maar file en langzaam rijdend verkeer tot we in de buurt van 's-Hertogenbosch waren... Tegen de tijd dat we daar voorbij waren -schreeuwde- mijn rug het uit van de pijn en vlak voor Eindhoven hield ik het niet meer vol. Maar goed, tegen die tijd toch al bijna 2 uur aan een stuk gereden, niet gek bedacht ik me later. Maatje gesignaleerd te stoppen en gevraagd c.q. gesmeekt om te ruilen en gelukkig was hij bereid het laatste stuk op de motor te stappen in de ondertussen zeikende regen, flinke wind en donker... wat een held!.

Waar ik jaren van gedroomd heb, ruim een half jaar geleden de knoop doorgehakt dat het er écht van moest komen en ik alles op alles zou zetten om het mogelijk te maken. Is het nu zover! Vanmorgen voor het eerst de motor uit de berging gehaald en ik ben nog nóóit, zó blij naar m'n werk gereden. Fantastisch.

Natuurlijk ging het toen ik na huis wou rijden -ongelooflijk- hard stortregenen, want het blijft Nederland en de realitycheck zat er aan te komen. :+

Vandaag natuurlijk alweer bezig geweest met de nodige upgrades, waar het meest prangende vraagstuk is; welke telefoonhouder.. Iets met bomen en bos, tips zijn welkom!
ik heb een telefoonhouder van ali inc demper ;) Hoesje telefoon wel orgineel van Qaud lock ;)
Ik heb dan wel een xt maar heel af en toe telefoon op de motor is ook wel handig, doe dan wel geen woonwerk op de bike ;)

Accessoires wat ik nooit meer zonder kan is een tanktas pro van sw motech ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Gefeliciteerd met je nieuwe motor. Scheelt dat een volgende keer (wanneer er geen maatje mee rijdt) je zelf lekker tussen de files door kan rijden. Scheelt weer wat tijd. Voor wat betreft je rug, grote kans dat dat een kwestie van wennen is.

Speaking of tussen de files door rijden. Eigenlijk zou dat ook een keertje een onderdeel moeten zijn tijdens de rijlessen. Het is wmb toch weer een andere tak van motorrijden dan het 'gewone' rijden. Niet dat het een examen onderdeel moet zijn, maar wel dat een instructeur je kan wijzen op zaken waar extra op te letten. Maar goed snap ook dat het een lastig iets is, want ja er moet ook maar net file zijn op het moment dat je les hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 06:19
Nou hij staat weer op marktplaats, eens kijken of ik nu wel normale reacties krijg.
https://link.marktplaats.nl/m2084335940

[ Voor 7% gewijzigd door Freubel op 23-02-2024 07:52 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

13art schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 06:34:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe motor. Scheelt dat een volgende keer (wanneer er geen maatje mee rijdt) je zelf lekker tussen de files door kan rijden. Scheelt weer wat tijd. Voor wat betreft je rug, grote kans dat dat een kwestie van wennen is.

Speaking of tussen de files door rijden. Eigenlijk zou dat ook een keertje een onderdeel moeten zijn tijdens de rijlessen. Het is wmb toch weer een andere tak van motorrijden dan het 'gewone' rijden. Niet dat het een examen onderdeel moet zijn, maar wel dat een instructeur je kan wijzen op zaken waar extra op te letten. Maar goed snap ook dat het een lastig iets is, want ja er moet ook maar net file zijn op het moment dat je les hebt.
ik mis dat ook, heb hier A12, A4 en A13 in de buurt. Elke dag genoeg file, maar bij rijles mijden ze die juist, mogelijk ook omdat het bagger te plannen is qua lestijden?

Zou het ook graag eens onder begeleiding proberen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50

Lekker man. De eerste motor! Ik herken je verhaal van een All-Road en de eerste keer opstappen! Geeft direct vertrouwen.

Ik heb een vrij grote telefoonhouder, een RAM Quick Grip XL, maar die past wat mij betreft mooi op een all-road en zit boven de tellers op een mooie plek. Heb hem vastgezet aan een stang van de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ibothead schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:09:
[...]

Weet je ook ongeveer wat mijn cardo met hd speakers kan produceren dan O-) Ben wel benieuwd wat die 40mm speakers op 3mm van me oren kan veroorzaken aan DB
geen idee, maar ik weet wel dat ik mijn sony koptelefoon ook niet op wil met vol vermogen. Dat moet je gewoon niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Freubel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:31:
Nou hij staat weer op marktplaats, eens kijken of ik nu wel normale reacties krijg.
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2084335940
Pas je link even aan...ik ga nu naar de inlogpagina en niet naar de advertentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gefeliciteerd man d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
Fraggert schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:48:
[...]

Pas je link even aan...ik ga nu naar de inlogpagina en niet naar de advertentie.
Oeps ! dank je ! :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
@Freubel kan aan mijn liggen maar je Vstrom ziet er wel echt vies uit op de foto's in de mp advertentie.
Dat vind ik wel een afknapper als ik een gebruikt voertuig zoek.
Kleine moeite om hem ff goed schoon te spuiten, te wassen en een paar verse foto' s te maken.
Ik denk dan altijd als die moeite al niet genomen wordt.. :?
Daarmee niet gezegd dat jij er de kantjes afloopt wat betreft je motor :P
Maar puur mijn indruk als ik de advertentie zie

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 23-02-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:12
Bommes schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:04:
[...]

Ja het is een 600 of de 1000.
Had ze wel al eerder gezien, maar nu stond er eentje op de beurs te koop, beetje shabby staat maar goed. Van dichtbij eens goed naar gekeken. Gaaf bevonden dus (y)

Maar goed ik vind een Triumph Bonneville ook vet, of een Guzzi V7, of een Kawasaki Z650rs, of een, of...
Over die Duc Multistrada;
Ze zijn er inderdaad in 620, 1000 en 1100 versie.
Ik ken een aantal mensen die er één hebben (gehad), zelf ben ik er ook naar aan het kijken geweest. De eerste serie (1000DS) is echt wel betaalbaar, maar de 1100 is het betere blok.
De 620 past eigenlijk beter bij de motor, qua vermogen ook voldoende, maar die heeft geen enkelzijdige achterbrug :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Thanks @Kars de kans dat er eentje gaat komen is klein hoor.
Ik heb altijd 2 motoren gehad, sinds een half jaartje nu nog maar 1tje.
Maar zoals iedereen weet is het ideale aantal motoren n+1
Echter vind ik het zo een overzichtelijk, 1 motor.
Er staan ook al 2 auto's voor de deur, een caravan in de stalling, setje fietsen in de schuur, enz. Het heeft allemaal onderhoud en aandacht nodig... :|

Maar zo een Multistrada blijft wel een tof ding. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]
Die koplamp is nog tot daar aan toe.........dat is toch dat ding met dat meedraaiende topkuipje :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Fraggert Ja inderdaad.
Koplamp blijft stilstaan bij het draaien van het stuur. Topkuipje draait echter mee :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:02:
@Fraggert Ja inderdaad.
Koplamp blijft stilstaan bij het draaien van het stuur. Topkuipje draait echter mee :Y
Ik vind dat echt een verschrikkelijk lelijk ding _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:43:
@Freubel kan aan mijn liggen maar je Vstrom ziet er wel echt vies uit op de foto's in de mp advertentie.
Dat vind ik wel een afknapper als ik een gebruikt voertuig zoek.
Kleine moeite om hem ff goed schoon te spuiten, te wassen en een paar verse foto' s te maken.
Ik denk dan altijd als die moeite al niet genomen wordt.. :?
Daarmee niet gezegd dat jij er de kantjes afloopt wat betreft je motor :P
Maar puur mijn indruk als ik de advertentie zie
+1

@Freubel ff Karcheren of rondje wasbox d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Fraggert schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Ik vind dat echt een verschrikkelijk lelijk ding _O-
Gaaf toch :Y
Al die eenheids worsten in de vorm van GS'n en generieke Honda's overal maken het er nou ook niet echt afwisselend van toch. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Een Honda Pantheon is niet generiek :+

ik heb een nieuw tijdverdrijf ontdekt >:)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
Fraggert schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:04:
[...]

+1

@Freubel ff Karcheren of rondje wasbox d:)b
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb hem in november geparkeerd en tot nu aan toe is het daar nog niet echt weer voor geweest. In de buurt ook geen box waar je hem even op je gemak kan wassen. Het wachten is dus op wat knapper weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes nog maar 1? :o Ik ben er een tijdje tussenuit geweest, is de Vespa of de Guzzi verdwenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Bommes schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Al die eenheids worsten in de vorm van GS'n en generieke Honda's overal maken het er nou ook niet echt afwisselend van toch. :P
Yep, een beetje eigenzinnige fiets is veel leuker d:)b

Wat motoren en motorproblemen betreft: die tweekleppers zijn prima blokken. Heel wat minder gevoelig dan de vierkleppers uit die tijd (al waren de testastretta blokken al weer heel wat beter dan de blokken daarvoor).

Over eigenzinnige fietsen gesproken. Nog een keer voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://scooters.co.uk/wp-content/uploads/2023/01/v100_accessoriata_34dx-1.jpg

Voor mij wel het hoogtepunt van de beurs :9 Heb er nog even op gezeten. Had meer dan genoeg ruimte (1m90, relatief lange benen) en kwam met mijn knieën/schenen niet tegen de tieten.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 23-02-2024 09:36 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:14:
[...]

klopt, daar heb je gelijk in :Y

Toen ik vorig naar ja 10 jaar motorpauze weer eens ging kijken voor een 2wieler vond ik het echt super te zien dat niet alleen de ADV-scene zo enorm gegroeid was, maar ook dat er veel meer retro-spul op de markt was in de vorm van scramblers, cruisers en allerlei hybrides overal tussenin. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:16:

ik heb een nieuw tijdverdrijf ontdekt >:)
Motorrijden of hier komen rellen? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 23-02-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Yep, een beetje eigenzinnige fiets is veel leuker d:)b

Wat motoren en motorproblemen betreft: die tweekleppers zijn prima blokken. Heel wat minder gevoelig dan de vierkleppers uit die tijd (al waren de testastretta blokken al weer heel wat beter dan de blokken daarvoor).

Over eigenzinnige fietsen gesproken. Nog een keer voor de liefhebbers:

[Afbeelding]

Voor mij wel het hoogtepunt van de beurs :9 Heb er nog even op gezeten. Had meer dan genoeg ruimte (1m90, relatief lange benen) en kwam met mijn knieën/schenen niet tegen de tieten.
ik denk dat die het heel goed gaat doen...beter dan de V85TT...hoewel ik dat persoonlijk een veel gavere motorfiets vind.

Afbeeldingslocatie: https://images.piaggio.com/motoguzzi/vehicles/gu9032278eun00/gu9032278eun01/gu9032278eun01-01-s.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chakotay schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:20:
@Bommes nog maar 1? :o Ik ben er een tijdje tussenuit geweest, is de Vespa of de Guzzi verdwenen?
Ja
Fraggert schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:55:
[...]
Motorrijden of hier komen rellen? :+
Ja :p

In ander nieuws: gisteren nog even een accessoire toegevoegd aan de Pantheon, mogelijk voor extra comfort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJ302c2bS-po6XZkTBv9qZ-2smY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udI3Sej0RGZS9C9ptn2pZOMx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door 4x2 op 23-02-2024 10:17 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:25
4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:15:
In ander nieuws: gisteren nog even een accessoire toegevoegd aan de Pantheon, mogelijk voor extra comfort.
[Afbeelding]
As ge ut nie mir wit: kit! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Melkunie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:37:
[...]

As ge ut nie mir wit: kit! :+
Zit het Kut, Gebruik dan Kit ; Zit het Ruim, Gebruik dan Schuim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:42
4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Ja

[...]

Ja :p

[Afbeelding]
Ik dacht eerst dat die witte vlek van een vogel kwam. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:50
Wel waterdicht zo te zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jolke schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Ik dacht eerst dat die witte vlek van een vogel @4x2 kwam. :D
FTFY ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Goed, comforttechnisch is het geen duidelijke verbetering, maar, minstens zo belangrijk, hij is er weer wat lelijker op geworden en dus minder interessant voor het dievengilde.

Zag deze net op marktplaats:
https://www.marktplaats.n...-transalp-v600v-pd10-1999

Denk dat ik de prijs van m'n FMX maar moet verhogen naar 5K en zeggen dat het een schuurvondst zonder enige roest is (maakt niet uit dat er wel roest op zit, die Transalp zit ook vol)

[ Voor 46% gewijzigd door 4x2 op 23-02-2024 11:52 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:45:
Goed, comforttechnisch is het geen duidelijke verbetering, maar, minstens zo belangrijk, hij is er weer wat lelijker op geworden en dus minder interessant voor het dievengilde.

Zag deze net op marktplaats:
https://www.marktplaats.n...-transalp-v600v-pd10-1999

Denk dat ik de prijs van m'n FMX maar moet verhogen naar 5K en zeggen dat het een schuurvondst zonder enige roest is (maakt niet uit dat er wel roest op zit, die Transalp zit ook vol)
Wat een geld man :X

Zo'n fiets lijkt mij ook wel leuk voor erbij.....met de XRV750 op #1.....maar wat moeten zulke oudjes nog een hoop geld kosten man :F

Voor net zoveel geld pak je een CB500X.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
Chakotay schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:20:
Zoals @4x2 al zei: ja
Beide weg, terug is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXav2Y9FmakoPaYRrfJkG00k2ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUcApHqnPLs0X853QeKaUX0j.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.