Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Kan er niet aan wennen, XXL maar ik krijg alsnog pijn in mijn vingers na een half uurtje rijden met die dingen aan.
Zitten niet extreem strak, maar groter is denk ik echt te los.
Denk dat er ergens wat naden me irriteren.
Niet mijn handschoenen dus helaas.
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 23-02-2024 15:03 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zijn nog dunner en flexibeler maar toch wel wat voor de knokkels
:strip_exif()/f/image/AlmyZhuU5Dke9sxgOEvIwTv1.jpg?f=fotoalbum_large)
Montageplaat zonder koffer er op staat wel wat lelijk, maar dat deed die van de Givi ook
:strip_exif()/f/image/NdULkH4ogngiXdo7RLFizuqi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/thS0ptHgCCNgU9oHN1NKnMcA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CiFLAI7T9kquH1mZOJUB0Fss.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit nog een motor omheen....
:strip_exif()/f/image/FLPHL1VxcTjPE9VCeNFXAOjs.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik ergens rare dingen tegen kom weet ik dat ik @harley moet gaan vervelen (markhendrikbasvictornegentwee)
:strip_exif()/f/image/S67evgivDjbFnPMOGjVPMQ2T.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo stond ie er bij <1,5u nadat ik thuis was gekomen.
Eigenlijk positief verrast, de achterbrug en cardan zien er nog prima uit, er zit al een Hagon achterschokdemper onder, een Marving uitlaat, ding is absoluut niet kapot gesleuteld.
Enige dingen tot nu toe: achterrem kan een keer een revisieset en nieuwe blokken gebruiken, de dynamo (28A variant) lekt/zweet wat en er is een voorvorkkeerring lek.
Voor 850 euries kan ik niet klagen
leeg
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Een maat van me heeft m overigens gekocht (via via) dus hij blijft wel in de buurt en ik zal er vast nog wel vaker met een laptop aan kunnen hangen.
leeg
Even tegen een boom parkeren en een selfie maken, dan moet hij hem wel hebben4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:16:
Een Honda Pantheon is niet generiek
ik heb een nieuw tijdverdrijf ontdekt![]()
[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 23-02-2024 18:04 ]
Awesome
leeg
Top, mooie vondst joh, ik heb wel zin in wat van die LPG ombouwfotos zo af en toe hier, dat is wel nextlevel bewonderingswaardig sleutelwerk4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:30:
Zo, ik heb mn ST1100 benzinetank binnen, ik heb alleen een minpuntje ontdekt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik ergens rare dingen tegen kom weet ik dat ik @harley moet gaan vervelen (markhendrikbasvictornegentwee)
[Afbeelding]
Eigenlijk positief verrast, de achterbrug en cardan zien er nog prima uit, er zit al een Hagon achterschokdemper onder, een Marving uitlaat, ding is absoluut niet kapot gesleuteld.
Enige dingen tot nu toe: achterrem kan een keer een revisieset en nieuwe blokken gebruiken, de dynamo (28A variant) lekt/zweet wat en er is een voorvorkkeerring lek.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
ibothead schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 00:05:
[...]
ik heb een telefoonhouder van ali inc demperHoesje telefoon wel orgineel van Qaud lock
![]()
Ik heb dan wel een xt maar heel af en toe telefoon op de motor is ook wel handig, doe dan wel geen woonwerk op de bike![]()
Accessoires wat ik nooit meer zonder kan is een tanktas pro van sw motech
Gaf inderdaad gelijk vertrouwen, ligt heerlijk stabiel op de weg. Is natuurlijk niet zo'n gooi en smijt fiets als een naked oid, maar ik heb het in de kop gehaald om eens wat van Europa te gaan zien en dan is zo'n grote stabiele fiets waarschijnlijk toch een betere keus.nldls schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:43:
[...]
Lekker man. De eerste motor! Ik herken je verhaal van een All-Road en de eerste keer opstappen! Geeft direct vertrouwen.
Ik heb een vrij grote telefoonhouder, een RAM Quick Grip XL, maar die past wat mij betreft mooi op een all-road en zit boven de tellers op een mooie plek. Heb hem vastgezet aan een stang van de voorruit.
Om even terug te komen op mijn telefoonhouder vraag; wat opties naast elkaar gezet. En qua echt degelijke mounting waren de RAM mount en Quadlock de 2 beste opties waar ik op uit kwam. Uiteindelijk voor de Quadlock gegaan; lijkt me de betere bevestiging van de twee. De ram mount vind ik niet zo heel mooi uitzien en de pootjes gaan natuurlijk altijd net tegen de knopjes aankomen. Quadlock was wel wat duurder, maar kan nog flink uitgebreid worden (draadloos opladen enzo) en zal hopelijk lang meegaan dus z'n geld wel opbrengen.
Morgenvroeg eens even naar Louis en Polo in Aken, ff shoppen voor nieuwe helm. Mijn veredelde brommerhelm voldoet toch niet echt, lawaai van de wind is echt heel storend. Gelijk ff kijken voor topkoffer, niergordel (voor m'n rug, eens zien of het helpt..) en (lente/zomer) handschoenen. Kan nog wel eens een duur nóg een duur dagje worden.
Hier ook gevalletje tinitus helaas. Is tijdens mijn laatste vliegreis in september spontaan op komen zetten. Inmiddels redelijk aardig mee kunnen leven, maar 1e weken waren echt niet jofel. In slaap komen is dan ook best moeilijk met zo'n klotegeluid.A13X schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:35:
Probleem met gehoorschade is dat niet iedereen er even snel last van heeft/schade oploopt.
Waar iedereen wel last van heeft is dat als je het hebt je er niet meer van af komt.
Kun je het artikel een wc eend artikel noemen, wat er staat klopt als een bus.
Verder lekker zelfs weten, je hebt de informatie doe er mee wat je wilt. Ondergetekende heeft al lichte tinnitus, kan je uit ervaring vertellen dat dat niet leuk is.
2 feitjes:
1. Het kan zowel opbouwen en langzaam steeds erger worden. Maar het kan ook acuut ontstaan door een enkele luide gebeurtenis. Het verleden bied geen garantie voor de toekomst zeg maar.
2. Tinnitus kan in zijn zwaardere vormen mensen tot zelfmoord drijven. Je krijgt namelijk geen seconde rust, ik heb de mazzel dat met een beetje geluid het naar de achtergrond verhuisd. Dat stopt echter op een gegeven moment.
https://www.gezondheid.be...-leidt-tot-zelfmoord-6646
Daarom heb ik in iedere jas/motor een ook nog een setje siliconen oordoppen zitten just in case ik mijn otoplastieken weer eens vergeet.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken !4x2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:30:
Zo, ik heb mn ST1100 benzinetank binnen, ik heb alleen een minpuntje ontdekt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
On a Different note:
:strip_exif()/f/image/fo1njtxNaA7UweOPohoU0yRE.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand toevallig een tip voor een betaalbare kleinere oplossing als bovenstaand ?
Dit is de Samsung Acrtive Tab 3 met een actieve Ram mount met pogo pins voor de voeding. Werkt ideaal, maar is eigenlijk net te groot. Op deze manier zit ie nog net voor al mijn controle lampjes als ik op de motor zit, zie dus niet of ik in neutraal zit, of mijn knipperlichten nog aan heb. Heb nu een langere RAM arm en dan zit ie een stukje hoger, nu zie ik alles maar nu steekt ie zover voorbij de ruit dat de wind echt een probleem wordt (dus ookmeer ruis
Nu zit ik te denken aan een 2e hands rugged phone, maar hij moet wel continu aan de lader kunnen, en ik ken geen telefoon die waar ook een actieve houder voor is. Ik vraag me ook af of die met draadloos wel genoeg vermogen heeft om continu te kunnen navigeren (OSMAND vraagt best wel wat van de accu)
Iemand toevallig de gouden tip voor een kleinere 6" android oplossing ?
[ Voor 50% gewijzigd door harley op 23-02-2024 20:56 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb bovenstaande donderdag gevraagd aan de mensen die mij de Cardo verkochten:RubjeMazter schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:48:
[...]
Dan kan ik net zo goed een edge halen en de freecom verkopen. Ben ik goedkoper uit
Volgens mij zijn ze wel uitwisselbaar, d.w.z. ik koop de edge en plak deze dan op mn helm, dan kunnen de speakers e.d. ongebruikt door met de freecom.
Heeft deze (edge/neo) dezelfde aansluiting als de freecom 4x? 'ja' was het antwoord. Ik kon het online zo 123 niet vinden dus met hun antwoord, gezien ze alleen commsets en navigatiesystemen verkochten dacht ik dat dit expertise was, de neo gekocht.
Net geprobeerd erop te zetten, is niet compatibel. Dus nu moet ik mn huidige houder eraf halen en een nieuwe monteren en kan ik een nieuwe houder gaan halen voor mn vader. Morgen maar ff klantenservice bellen en vragen of ze eentje willen opsturen...
Of ik ben dom en moet morgen ff met frisse blik kijken... Ik denk dat de plakker an sich wel universeel is maar de clip die je erop zet verschilt.
[ Voor 7% gewijzigd door RubjeMazter op 23-02-2024 21:19 ]
Moet je nog steeds voor je vader de Edge/Neo houder halen, daar ontkom je dan niet aan.
Hou ons op de hoogte ( * botoo heeft 3 helmen met Freecom/JBL aansluiting en overweegt een Neo (maar niet als ik alles moet vervangen))
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vandaag bij waypoint op de beurs mooi even real life kunnen bekijken. Ze hadden een demo helm staan met de Cardo Edge met magnetische houder er op (echt onder de indruk van die constructie overigens) en daarnaast een Neo liggen. Naast dat de Neo niet magnetisch is heeft hij ook geen ‘actieve mount’ zoals de verkoper dat zo mooi noemde. Dus de speaker/mic kabels gaan niet in de mount, maar in de USB-C poort van de Neo zelf. Dus elke keer als je hem van de helm wil halen of wil opladen moet je ook nog eens dat kabeltje uit de Neo halen en die blijft dan los aan je helm bungelen. Snap echt niet dat ze dat niet gewoon via de mount doen zoals elk ander systeem. Zelfs die budget Cardo Spirit heeft dat.
oke apart dat zou niks uitmaken zeiden ze in filmpjes alleen actief laden zou niet kunnen bij de neo en je hebt maar 2 jaar garantie ipv 3Hathi schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:23:
De Cardo Neo wil je niet. Snap echt niet dat dat ding bestaat, die houder gaat 10 jaar terug in de tijd. Zelfs de goedkoopste spirit heeft nog een luxere houder dan de Neo.
Vandaag bij waypoint op de beurs mooi even real life kunnen bekijken. Ze hadden een demo helm staan met de Cardo Edge met magnetische houder er op (echt onder de indruk van die constructie overigens) en daarnaast een Neo liggen. Naast dat de Neo niet magnetisch is heeft hij ook geen ‘actieve mount’ zoals de verkoper dat zo mooi noemde. Dus de speaker/mic kabels gaan niet in de mount, maar in de USB-C poort van de Neo zelf. Dus elke keer als je hem van de helm wil halen of wil opladen moet je ook nog eens dat kabeltje uit de Neo halen en die blijft dan los aan je helm bungelen. Snap echt niet dat ze dat niet gewoon via de mount doen zoals elk ander systeem. Zelfs die budget Cardo Spirit heeft dat.

Nu weten we waarom omdat de usb poort dus gebruikt wordt!
?Ga morgen denk de edge halen in vessem inc bij een zaak in de buurt maar een nieuwe scopion r1 helm
https://www.instagram.com...Mc/?igsh=bXpvc3Nra3FzYTAw
Een hoopje jongens die eindelijk eens een echte test doen
Short cuts make long delays
Wellicht is zoiets een optie?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Maar een goede verbinding tussen de 12v van de motor en de telefoon die het lang uithoudt ook in de regen en bij veel schokken. Dus een standaard USB kabeltje red het niet op lange termijn. Vandaar dat ik voor de active tab was gegaan die heeft namelijk pogo pins. Maar hij is gewoon net te groot voor mijn motor. Kan hem wel lager zetten, maar het idee was juist goed in je zichtveld zonder telkens naar beneden te hoeven kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door harley op 24-02-2024 09:14 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ze hebben ook draadloos laden, dus dat kun je eerst proberen.
Beetje beunen moet kunnen
leeg
Klopt dat het meerdere delen zijn. Heb net fatsoenlijk gekeken en het is dus een compleet andere houder. Daarnaast (wat @Hathi ook aangaf): de microfoon & speaker aansluitingen gaan in een dongel die je met usb-c in de neo drukt. Dit houdt in dat als je de neo op wilt laden of er af wilt halen je ten alle tijden deze dongle eruit moet halen voordat je m kan opladen of kan ontkoppelen van de houder.botoo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:53:
@RubjeMazter de cardo aansluiting die je op je helm plakt bestaat uit twee delen. Eén plakdeel en één deel wat je daar overheen schuift en wat feitenlijk de houder voor de unit is. Misschien kan je het plakdeel laten zitten en het houder gedeelte van de Freecom vervangen voor dat van de Edge/Neo?
De medewerker op de beurs heeft wel wat steken laten vallen maar de klantenservice was heel netjes:
Postcode verkeerd (klantenservice medewerker kon niks vinden op mijn aangegeven postcode)
Mailadres verkeerd dus de factuur voor garantie e.d. is nooit aangekomen (klantenservice heeft deze geüpdatet en nagestuurd)
Klantenservice medewerker heeft na zoektocht op postcode direct daarna o.b.v serienummer opgespoord wat er is ingevuld en waar nodig geüpdatet.
Als ik hem er netjes afhaal heb ik alleen een plakstrip nodig en kan de freecom mount naar hem (Sorry @MichelMoet je nog steeds voor je vader de Edge/Neo houder halen, daar ontkom je dan niet aan.
Bij dezeHou ons op de hoogte ( * botoo heeft 3 helmen met Freecom/JBL aansluiting en overweegt een Neo (maar niet als ik alles moet vervangen))
DMD T-665, ligt aan je definitie van betaalbaarheid €515 nieuw.harley schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:43:
On a Different note:
[Afbeelding]
Iemand toevallig een tip voor een betaalbare kleinere oplossing als bovenstaand ?
Dit is de Samsung Acrtive Tab 3 met een actieve Ram mount met pogo pins voor de voeding. Werkt ideaal, maar is eigenlijk net te groot. Op deze manier zit ie nog net voor al mijn controle lampjes als ik op de motor zit, zie dus niet of ik in neutraal zit, of mijn knipperlichten nog aan heb. Heb nu een langere RAM arm en dan zit ie een stukje hoger, nu zie ik alles maar nu steekt ie zover voorbij de ruit dat de wind echt een probleem wordt (dus ookmeer ruis)
Nu zit ik te denken aan een 2e hands rugged phone, maar hij moet wel continu aan de lader kunnen, en ik ken geen telefoon die waar ook een actieve houder voor is. Ik vraag me ook af of die met draadloos wel genoeg vermogen heeft om continu te kunnen navigeren (OSMAND vraagt best wel wat van de accu)
https://www.bartang.eu/nl/t665-nav-phone.html
Draadloos laden word meestal niet gedaan ivm laadsnelheid maar ook warmte. In de zomer is het al lastig voor die apparaten in de volle zon.
Beter USB-C pluggen en tijdens de regenbui er even uit. Pogo pins is wel het mooiste, maar vaak wel duurdere oplossingen idd.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Kijken of je een USB-C kabeltje er in kunt prikken en een beetje netjes waterdicht kunt krijgen.
Nadeel is natuurlijk dat je het ding weer af wilt hebben als je ergens je motor neerzet.
Dus niet moet die laad verbinding ook steeds weer los en vast.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zou je met zo'n magnetische laadkabel niet een soort pogo pins kunnen fabriceren 🤔Bommes schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:11:
@harley ik zou opzoek gaan naar een nette gebruikte S20 of zo iets.
Kijken of je een USB-C kabeltje er in kunt prikken en een beetje netjes waterdicht kunt krijgen.
Nadeel is natuurlijk dat je het ding weer af wilt hebben als je ergens je motor neerzet.
Dus niet die laad verbinding ook steeds weer los en vast.
Awesome
In mijn geval bij een S10, die wel waterdicht zou moeten zijn. Zodra de telefoon het meld dan laad het ding ook niet meer op.
Die laadverbinding moet gewoon goed zijn. Meeste telefoon gaan niet lang mee tijdens rijden en laden.....
Maar een goede houder waar de usb in vastgeklikt zit zal ook wel werken want dan blijft die op zijn plek door de houder en niet door de usb poort zelf.
[ Voor 35% gewijzigd door harley op 24-02-2024 12:48 ]
Mijn oude hoesje voor oude iphone had dat de laadkabel ook in de case zat en dus waterdicht bij ingesloten, ik geloof ultimate add-ons, misschien hebben ze dat voor alle telefoons wel.
Zou dan vooral een permanente constructie maken: houder waar de telefoon niet (makkelijk) uit kan, goede USB kabel erin steken en met een beetje hotglue eromheen de boel waterdicht maken. Als je een kader oid om de telefoon hebt zitten ziet ook niemand dat het een los toestel is en neemt het diefstal risico enorm af. Evt klepje erover?harley schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:44:
Dat is dus mijn probleem vooral
Die laadverbinding moet gewoon goed zijn. Meeste telefoon gaan niet lang mee tijdens rijden en laden.....
Maar een goede houder waar de usb in vastgeklikt zit zal ook wel werken want dan blijft die op zijn plek door de houder en niet door de usb poort zelf.
Klinkt als een mooi 3d print project.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKfOj3CH8IpyQ2n1Bu2Qq4Ds.jpg?f=user_large)
+1 voor die ervaring, mijn A52S gaat al miepen over vocht als er wat condens op komt.Bommes schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:41:
Ik weet uit ervaring dat die Samsung telefoons meteen gaan mekkeren over vocht in de laadpoort als er ook maar een half druppeltje in komt.
In mijn geval bij een S10, die wel waterdicht zou moeten zijn. Zodra de telefoon het meld dan laad het ding ook niet meer op.
[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 24-02-2024 15:38 ]
Ik moet me daar nog goed inlezen maar ik dacht ik gooi hem eens in de groep.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nou ja dat komt in dit geval om de usercase wel heel specifiek is.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:48:
Grappig om deze brainstorm vanaf een afstandje te volgen, waarbij het zichzelf verklaart waarom het prijskaartje van dedicated toestellen (of rugged andoid tablets) nog niet eens zo heel verkeerd is.
Ik rijd al jaren rond met mijn telefoon in een X-Grip houder met gewoon de usb kabel aangesloten om te laden.
Wat miezer is meestal geen probleem.
Gaat het harder regenen doe ik de telefoon in een zipbag zonder lader. Dan kan ik makkelijk en paar uur navigeren.
Nooit problemen met het niet laden ivm warmte en dat heb ik echt wel gehad tijdens diverse trips.
1 keer dus wat gezeur over wat vocht. Maar na een uurtje de telefoon in de binnenzak was dat ook weer over.
Enige nadeel is dat met handschoenen aan de touch niet goed werkt.
Maar dat ligt er meer aan dat ik een cheepskate ben en geen nieuwe touch geschikte handschoen wil aanschaffen.
Ondertussen heb ik wel gewoon internet en muziek en navigatie in 1 apparaat, is het geheel altijd uptodate, en indien gewenst van realtime file en flits informatie voorzien.
Heb ik de meest gedetailleerde kaarten die ik maar wensen kan (Osmand met zijn opensource kaarten).
Kan ik kiezen tussen navigeren via Google Maps, Osmand, Here of welke andere app dan ook.
Telefoon is waterdicht dus daar verder nooit issues mee gehad, zit prima vast met een quadlock.
Handen niet eens meer nodig, letterlijk alles kan doordat je gewoon met voice commands kan werken.
En altijd een portemonnee mee want dat doen we ook gewoon met de telefoon.
Vandaag ook de quadlock binnen gekregen en gemonteerd, solide systeem. Mag ook wel voor dat geld. De case ben ik niet heel erg fan van, dat wordt maar gewoon wisselen ofzo.
Maar het leukste bleef toch de eerste échte eigen rit gereden door z-limburg! Even op bezoek bij de rijschool om te showen en dan het heuvelland ingegaan en een lekker stukje gereden. Was nog wel nat en winderig dus nog erg voorzichtig aan. Maar af en toe een autotje inhalen was erg leuk om te doen! Kan niet wachten op beter weer.
[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 24-02-2024 21:36 ]
Ja, al heb ik er 450e voor betaald, niet de 260 in mijn (oude) link (ff aangepast na de louis site).Chakotay schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:34:
@Pyr0_ goede keuze, en prima prijs voor een C3 Pro ook. (al is het een wat ouder model natuurlijk) Ik rij hier al een jaar of 5 met een E1, zo ongeveer een C3 met een grote zonneklep er op. Die bevalt na die jaren nog steeds prima
En hoe bedoel je ouder model? Kan daar verder niets over vinden. Ging er eigenlijk vanuit dat ik het meest courante model in huis haalde.
Ik ga er vanuit dat ik hier ook wel een jaartje of 5 mee doe. Voorzichtig aan het kijken voor een comm setje ondertussen. Ik zie dat Schubert een dedicated setje verkoopt. Maar ik lees her en der dat Cardo een JBL setje verkoopt wat schijnbaar het beste klinkt. Kan ik er vanuit gaan dat zo'n Cardo set ook op deze helm past?
Communicatie inbouwen heb ik zelf geen ervaring mee, volgens mij had de C3 Pro nog geen van te voren ingebouwde speakers zoals de nieuwere modellen hebben. Dat zou makkelijker moeten zijn met het monteren van een ander setje
Aha, ik dacht dat dat gewoon modelnamen waren die aangaven in welke segment ze zich bevonden ofzo. Nja, de C5 en C4 waren toch alweer een stuk duurder, dan wordt het wel erg gortig qua prijs. Wil nog zoveel accessoires aanschaffen dat ik toch beetje moet kiezen waar ik het geld aan uit geef.Chakotay schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:12:
@Pyr0_ de C5 is alweer uitgebracht intussen, met ook nog een C4 Pro tussendoor, vandaar dat ik het een wat ouder model noemde.
Communicatie inbouwen heb ik zelf geen ervaring mee, volgens mij had de C3 Pro nog geen van te voren ingebouwde speakers zoals de nieuwere modellen hebben. Dat zou makkelijker moeten zijn met het monteren van een ander setje
Ondertussen natuurlijk alweer met het volgende bezig.. een topkoffer. Vindt de meeste plastic ronde dingen niet om aan te zien, dus zit stiekem te kijken naar een alu topkoffer, maar die zijn toch een behoorlijk stuk duurder. MP maar eens in de gaten houden, kom ik misschien wel wat moois tegen.
Ik zou geen dedicated setje voor allen jouw model en type helm kopen.Pyr0_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:52:
[...]
Ja, al heb ik er 450e voor betaald, niet de 260 in mijn (oude) link (ff aangepast na de louis site).
En hoe bedoel je ouder model? Kan daar verder niets over vinden. Ging er eigenlijk vanuit dat ik het meest courante model in huis haalde.
Ik ga er vanuit dat ik hier ook wel een jaartje of 5 mee doe. Voorzichtig aan het kijken voor een comm setje ondertussen. Ik zie dat Schubert een dedicated setje verkoopt. Maar ik lees her en der dat Cardo een JBL setje verkoopt wat schijnbaar het beste klinkt. Kan ik er vanuit gaan dat zo'n Cardo set ook op deze helm past?
Mocht je een andere helm kopen moet je ook een nieuwe com set kopen.
Een andere helm kan je ook zomaar ineens "willen" hebben over een jaartje of wat.
Klopt helemaal. De C3 Pro heeft wel voldoende uitsparing voor speakers, en is voorbereid op zo'n Schuberth SRC kraag als ik me niet vergis. Daarvoor zit er al een antenne in de helm verwerkt.Chakotay schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:12:
@Pyr0_ de C5 is alweer uitgebracht intussen, met ook nog een C4 Pro tussendoor, vandaar dat ik het een wat ouder model noemde.
Maar laat dat ding liggen!! Ik heb zo'n kraag gehad in mijn S2 helm, en die SRC is uiteindelijk één grote ontwerpfout. (Ik heb die regelmatig uit elkaar gehad om zelf te repareren)
Vandaar dat ik er een universele intercom tegenaan heb geplakt. Zelf heb ik daarvoor de Sena 20s Evo, inmiddels al weer een wat ouder model. Maar inbouwen in een C3 Pro is super simpel. Ik zou zeggen: kies een Cardo of Sena naar smaak en wensen, en monteer die er op.
Mijn C3 Pro mag nog best 2 jaar meegaan, en dan hoop ik eigenlijk dat de S3 me goed past én dat die betaalbaar is. Dit is gebaseerd op dezelfde helm schaal als de C5, maar integraal blijf ik toch een fijner gevoel vinden dan een systeemhelm.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Naaaah, wie doet dat nou?Bommes schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:33:
[...]
Een andere helm kan je ook zomaar ineens "willen" hebben over een jaartje of wat.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
* Bommes kopt boom en krijgt nieuwe helm van vrouw.
Okay je hebt een punt, technisch gezien heb ikzelf geen nieuwe helm gekocht.
Maar je weet maar nooit, toch?
@Pyr0_ ik heb zo een Cardo Freecom setje met JBL speakers in mijn beide helmen.
Top spul, kost een flinke duit maar als je graag een muziekje aan hebt onderweg is het echt een aanrader.
Ik heb ooit een duo set gekocht, voor mijn vrouw en mijzelf.
Maar mijn vrouw gaat niet meer mee achterop dus heb zelf maar beide setjes in beslag genomen
Ik heb gewoon een tomtom 500 en 550 liggen en voor standaard navigeren en routes is die prima.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:48:
Grappig om deze brainstorm vanaf een afstandje te volgen, waarbij het zichzelf verklaart waarom het prijskaartje van dedicated toestellen (of rugged andoid tablets) nog niet eens zo heel verkeerd is.
Maar :
scherm mag iets groter
Offroad ondersteuning ontbreekt
Betere afhandeling van gpx routes
Geen muziek (bediening)
Daarom de active tab die al die problemen oplost maar eigenlijk weer net te groot is....
Luxe probleem
Ik heb ergens opgevangen dat dit niet is toegestaan en schijnbaar worden er boetes uitgedeeld als je dit op de helm hebt zitten. Tot nu toe alleen iets op de site van de KNMV kunnen vinden. https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Zelf in Luxemburg gereden in september afgelopen jaar, maar wij zijn niet aangehouden (wel met 3 man met Cardo aan de helm)
Ik ben bang dat je garantie hebt tot de voordeur, misschien is het afhankelijk of je een fuik in rijdt of dat je net de verkeerde agent tegen komt
Ja en nee, een officiële ingebouwde mag. Een losse universele opgebouwd levert je, als ze je aanhouden, een boete van €140 op. Dat geld ook voor GoPros en dergelijke aan je helm!jeroenathome schreef op zondag 25 februari 2024 @ 06:51:
Een andere vraag over een communicatieset. Is het toegestaan om met een communicatieset te rijden in Luxemburg?
Ik heb ergens opgevangen dat dit niet is toegestaan en schijnbaar worden er boetes uitgedeeld als je dit op de helm hebt zitten. Tot nu toe alleen iets op de site van de KNMV kunnen vinden. https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/
Awesome
Alleen is Lux?A13X schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:35:
[...]
Ja en nee, een officiële ingebouwde mag. Een losse universele opgebouwd levert je als ze je aanhouden een boete van €140 op. Dat geld ook voor GoPros en dergelijke aan je helm!
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
En je bent drie punten kwijt. Of je krijgt drie punten. Ik snap het eigelijk nog steeds niet. Iets met punten. Zit je aan 10 mag je lopend naar huis volgens mij.A13X schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:35:
[...]
Ja en nee, een officiële ingebouwde mag. Een losse universele opgebouwd levert je als ze je aanhouden een boete van €140 op. Dat geld ook voor GoPros en dergelijke aan je helm!
Dat klinkt als: Geen items op de helm monteren om zeker te zijn.A13X schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:35:
[...]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tlBgkub89x2rdjCHLW5XDeJG.png?f=user_large)
Waarom is 'motor' daar geen standaard optie?

Lux is de enige die hier op bekeurd, dat doen ze echter wel op de interpretatie van een Europese goedkeuring.
Awesome
Er staat me iets bij dat dit alleen geldt voor helmen met een 2206 keuring.A13X schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:21:
[...]
Lux is de enige die hier op bekeurd, dat doen ze echter wel op de interpretatie van een Europese goedkeuring.
Wel interessant aangezien ik in april ook weekend Luxemburg ga doen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Niet helemaal. Vorig jaar is deze discussie ook voorbij gekomenA13X schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:35:
[...]
Ja en nee, een officiële ingebouwde mag. Een losse universele opgebouwd levert je, als ze je aanhouden, een boete van €140 op. Dat geld ook voor GoPros en dergelijke aan je helm!
Joris748 in "Hét grote motortopic - Deel 25"
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Voor de Europese goedkeuring wel maar ze bekeuren dus ook bij oudere helmen (die van mij is 2205 zo uit mijn hoofd). De agent gaf in gebrekkig Engels aan dat het onveilig is om dingen aan je helm te monteren en niet is toegestaan in Luxemburg. Verder kreeg ik een waarschuwing omdat ik geen reflector achter had. Ik mocht (met de sena er af) gewoon mijn weg vervolgen. Als ik weer aangehouden zou worden kon ik eventueel de bekeuring laten zien en zou het verder geen probleem zijn. Verder checkte ze veel op E-keur bij mij (spiegels, knipperlichten en de uitlaat).BM schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:41:
[...]
Er staat me iets bij dat dit alleen geldt voor helmen met een 2206 keuring.
Wel interessant aangezien ik in april ook weekend Luxemburg ga doen.
De fuik was toen wel echt een show. Volgens mij agenten in opleiding, een aantal hoge piefen aanwezig (zo aan de kleren te zien) en een cameraploeg van het nieuws.
Klopt en toen zijn ze dus weer begonnen. Ik heb contact gehad met de KNMV en voor hun was dat ook weer nieuw. Die zijn weer verhaal gaan halen bij de Luxemburgse motorbond maar kregen geen reactie.gebruikershaes schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:45:
Staat me bij dat ze zijn teruggekomen op het bekeuren voor aftermarket comm sets. Iets met overijverige agenten.
Ik heb een bekeuring ontvangen voor een communicatieset op een helm, niet voor een niet goedgekeurde helm. Misschien dat dat het verschil is..
Dat daarmee ook de kas gespekt wordt is een bijkomstigheid
Vandaag ook de banden van de SWM opgepompt en de accu erin gezet. Alleen kan moet ik daar de voorrem een paar keer helemaal inknijpen voordat die druk opbouwt

Beter haal je die broodtrommel eronder ook nog even weg!badkuip schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:39:
Van deze joekel van een uitlaat:
[Afbeelding]
Naar dit subtielere pijpje
[Afbeelding]
Voorlopig wel even klaar zo hoop ik

badkuip schreef op zondag 25 februari 2024 @ 15:44:
Het is de laatste jaren toch altijd zomer in NL? Kan me niet meer herinneren dat februari zo koud was dat je niet kan rijden. Enige winter die we tegenwoordig hebben is een week ergens in januari ofzo…

Nee, ik laat hem zitten. Het idee van de katalysator staat me wel aan en meer geluid dan ie nu maakt is niet nodig.Kapot schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:13:
[...]
Beter haal je die broodtrommel eronder ook nog even weg!
Oh Ja OK. Dat zou mij te lang duren voordat ik weer zou kunnen rijden...gebruikershaes schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:25:
[...]
Mijn zomer is 18+ graden. Anders stap ik niet op. Ok miss met uitzondering met 15+, maar alleen als de zon schijnt. Anders blijf ik in m’n winterslaap.
Ik reed gister op mijn nieuwe bandjes van de dealer naar huis……door de regen……met 8 graden….in mijn zomerdoorwaaijas en motorjeans…..ik had wel een hete douche nodig….ik was half bevrorengebruikershaes schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:25:
[...]
Mijn zomer is 18+ graden. Anders stap ik niet op. Ok miss met uitzondering met 15+, maar alleen als de zon schijnt. Anders blijf ik in m’n winterslaap.
In de ochtend op de Moto Guzzi V100:
:strip_exif()/f/image/vLYYkzunRtdirc4VJjqa4bDY.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk apparaat, en reed lekker soepel. Natuurlijk beperkt wat je kan proberen in 2 rondjes op een slingerbaantje over de parkeerplaats, maargoed
Het viel me op hoe druk het steeds was bij de CFMoto stand, en de achterbuurman heeft ook opeens zo'n ding. In de middag ook maar eens geprobeerd, de 800MT. Zit prima, voelt allemaal beter aan dan verwacht, en eenmaal op snelheid lekker soepel. Stapvoets rijden en de overgang van geen naar een beetje gas is echter waardeloos, gigantisch nukkig. Daar hebben ze nog wel wat stappen te maken blijkbaar... Mijn 20 jaar oude GS doet dat nog soepeler
:strip_exif()/f/image/zqSqgsuSO581ABUmoQwk4Lva.jpg?f=fotoalbum_large)
Enige apparaat dat ik zo ken dat hier aan lijkt te voldoen is de T665, ontworpen door het DMD2 team.harley schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:44:
Dat is dus mijn probleem vooral
Ingebouwde mounting, laden via pogopins: https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t665-nav-phone/
![]() | ![]() |
Ik zit daar soms zelf wel eens naar te kijken
Aan de andere kant, ik heb bijna 3 jaar geleden een waterdichte Chinese telefoon (Ulephone Armor X8) gekocht voor 120 euro gekocht en die doet sindsdien prima zijn werk op een usb-c kabeltje, ook in de regen.
SC Project kennende zal het geluid niet subtiel ziin.badkuip schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:39:
Van deze joekel van een uitlaat:
[Afbeelding]
Naar dit subtielere pijpje
[Afbeelding]
Voorlopig wel even klaar zo hoop ik
Om letterlijk 1 afrit verderop het ding aan de kant te moeten zetten omdat ie het niet meer deed.....
:strip_exif()/f/image/AViV3eEAXhAOyHFEPYGOErPx.jpg?f=fotoalbum_large)
Had al in de gaten dat ie geen benzine meer kreeg, dus mn vermoeden was de benzinepomp in de tank, maar die bleek na wat gepruts nog prima te werken (ik had letterlijk alleen een sleuteltje 10 bij)
Nog wat verder gefriemeld, ok, membraan van de benzinepomp kapot blijkbaar, daar kan ik niet veel mee.
Tenzij........
Naja, het was dus (net) gelukt om de benzineslang naar de carburateurs rechtstreeks op het benzinefilter aan te sluiten (gelukkig was alles nog wat warm, want de filteraansluiting was groter dan de carburateuraansluiting)
M'n vader kwam toen ook net aan, maar de Pan deed het weer, opzich niet verkeerd, want met al het gespuis van het AZC daar laat ik m eigenlijk liever niet staan.
Dus terug naar huis, Pan omgeruild voor de Integra en richting De Lucht gereden en daarna verder naar de motorbeurs.
Naja, pokkedruk, alles kut, heb dit jaar een portemonnee gekocht (vorig jaar een riem) dus de standjes met leer bevallen me wel
Op een paar motoren gezeten (opzich zit zo'n V85 best prima, toch maar eens 1 huren

leeg
:strip_exif()/f/image/vaWLGGJoOjGNBUL4HLYUTXtW.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Ik had het nog nooit gedaan, en had geen idee hoe het zou zijn. Maar holy shit wat is dat gaaf
Het was een georganiseerd uitje, er waren 40 rijders verdeeld over 4 groepen; groep 1 als snelste en groep 4 als langzaamste.
4 heats per groep à 12 minuten, dus veel rijden. Na 2 heats werd er gekeken naar je gemiddelde rondetijden en werd je waar nodig opnieuw ingedeeld in een groep (sneller of langzamer).
De eerste groep waren vooral racers (ZAC en IDC), tweede groep mensen met circuit ervaring, derde groep voornamelijk straatrijders en vierde groep voornamelijk beginnende rijders.
Fantastische dag gehad! Eerste twee heats voornamelijk wennen en vertrouwen kweken, laatste twee heats ging erg lekker. Snelste tijd van de dag was 30.069, ik reed 33.485 als snelste ronde en dat vond ik een hele prestatie zonder ook maar één keer het asfalt te knuffelen
Paar foto's:
:strip_exif()/f/image/qBRN6CGTORFyvJCLQWViYCam.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6rxHACqOk7wdox1RYURXyVzn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LbnsW9km4CHma6YlzuTgIteJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je dit ooit een keer willen doen; gaan! Want het is echt gaaf.
Voor mij was het heel erg voor de fun, maar ik heb gemerkt dat mijn kijktechniek flinke sprongen heeft gemaakt.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Hij was ook net zo snel weer gemaaktChakotay schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:26:
@4x2 das ook snel stuk... Heb je het bonnetje nog?
:strip_exif()/f/image/56qntmLgn03x5nRULreFdlql.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag het ding maar even opengeschroefd, membraan is inderdaad aardig overleden, heb m nu maar ondersteboven in elkaar gezet zodat ie altijd open staat en alle (nu) nutteloze gaatjes dichtgemaakt.
Voordeel op deze manier is dat ik de originele onderdelen nog heb en als ik besluit om er een revisieset in te duwen er ook niks gesloopt is.
Verder toch vrij vandaag en het is baggerweer, dus denk dat ik er maar even wat kleine dingetjes aan ga doen (usb lader, quadlock dinges, scharnieren koffers afstellen, ander topkofferplaatje dr op, vast nog wel wat)
[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 26-02-2024 10:53 ]
leeg
En, was Roy het snelste?Kars schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
Gisteren wezen pitbiken![]()
Ik had het nog nooit gedaan, en had geen idee hoe het zou zijn. Maar holy shit wat is dat gaaf
Het was een georganiseerd uitje, er waren 40 rijders verdeeld over 4 groepen; groep 1 als snelste en groep 4 als langzaamste.
4 heats per groep à 12 minuten, dus veel rijden. Na 2 heats werd er gekeken naar je gemiddelde rondetijden en werd je waar nodig opnieuw ingedeeld in een groep (sneller of langzamer).
De eerste groep waren vooral racers (ZAC en IDC), tweede groep mensen met circuit ervaring, derde groep voornamelijk straatrijders en vierde groep voornamelijk beginnende rijders.
Fantastische dag gehad! Eerste twee heats voornamelijk wennen en vertrouwen kweken, laatste twee heats ging erg lekker. Snelste tijd van de dag was 30.069, ik reed 33.485 als snelste ronde en dat vond ik een hele prestatie zonder ook maar één keer het asfalt te knuffelen
Paar foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor mij was het heel erg voor de fun, maar ik heb gemerkt dat mijn kijktechniek flinke sprongen heeft gemaakt.
Ik heb overwogen om mee te gaan, maar ben blij dat ik het niet heb gedaan. Ben een week lang ziek geweest
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Tweakermeet!Kars schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
Gisteren wezen pitbiken![]()
Paar foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kars schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
Gisteren wezen pitbiken bij Racelandkart![]()
Paar foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Oh wat tof! Welke groep reed je?UTwizard schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:15:
[...]
Ik was er ook bij, was zeker gaaf om te doen en inderdaad wat je zegt, goed voor bijvoorbeeld je kijktechniek
-edit- ik denk dat ik het al weet, jij was met Roy meegereden toch? Met vrouw/vriendin erbij?
[ Voor 14% gewijzigd door Kars op 26-02-2024 11:26 ]
Maar, wanneer doen we daar een motortopic-meeting?

Daar heb ik nog nooit van gehoord
Klopt inderdaad, dat waren wij. Wij reden lekker relaxed in groep 4 rond, laat de snelle jongens vooraan elkaar maar overhoop rijdenKars schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:18:
[...]
Oh wat tof! Welke groep reed je?
-edit- ik denk dat ik het al weet, jij was met Roy meegereden toch? Met vrouw/vriendin erbij?
Leuk he! Ik ben er in 2019 geweest, mijn pr was toen 34.065. Maar de layout zal wel veranderd zijnKars schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:41:
Gisteren wezen pitbiken bij Racelandkart![]()
Paar foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha geen probleem, begrijpelijk! Ik ga straks gewoon een nieuw duo bestellen!RubjeMazter schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:44:
[...]
Als ik hem er netjes afhaal heb ik alleen een plakstrip nodig en kan de freecom mount naar hem (Sorry @Michel)
[...]
Bij deze
Misschien heb ik er overeen gelezen maar heb hem nog niet voorbij zien komen dacht ik, de Samsung Xcover 6Pro (of nieuwe 7 met iets mindere specs) kan ik je ook aanraden. Relatief groot scherm maar niet zo groot als de Tab active dus wellicht past hij perfect. De batterij is verwisselbaar en zit los net als de tabet die je hebt en opladen kan ook via de pogopins. Weet alleen even niet of er ook motor / auto mounts voor zijn maar dat kan ik eventueel wel even navragen bij Samsung voor je. Telefoon is qua hardware specs meer dan prima voor dit soort doeleinden.harley schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:43:
On a Different note:
[Afbeelding]
Dit is de Samsung Acrtive Tab 3 met een actieve Ram mount met pogo pins voor de voeding. Werkt ideaal, maar is eigenlijk net te groot. Op deze manier zit ie nog net voor al mijn controle lampjes als ik op de motor zit, zie dus niet of ik in neutraal zit, of mijn knipperlichten nog aan heb. Heb nu een langere RAM arm en dan zit ie een stukje hoger, nu zie ik alles maar nu steekt ie zover voorbij de ruit dat de wind echt een probleem wordt (dus ookmeer ruis)
Klopt inderdaad, de baan wordt (minstens) elk jaar veranderd qua lay-out. Er waren een aantal mensen bij die er eerder waren geweest en die zeiden al dat de lay-out nu beter was dan voorheen.wokkelz schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:33:
[...]
Leuk he! Ik ben er in 2019 geweest, mijn pr was toen 34.065. Maar de layout zal wel veranderd zijn
Zijn er eigenlijk in NL vergelijkbare events?
Dus wat minder grootschalig en lekker simpel.
/f/image/8mHwNW51SKbSIOAZgOrRNzka.png?f=fotoalbum_large)
Best grappig om eens op zo'n modern ding te rijden, zit vol met fancy bende
:strip_exif()/f/image/egydQX5axktHbhMaRkkaFyIe.jpg?f=fotoalbum_large)
Kreeg het alleen geen 2x keer meer in beeld, toen stond er alleen "Option unavailable, use app". Zal wel moeten betalen, blijft wel BMW natuurlijk

Bij mijn RS tover ik die naar voren met:Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:15:
Net even de GS weggebracht om de ABS-unit te laten spoelen, als leenmotor een '23 BMW F900R meegekregen.
[Afbeelding]
Best grappig om eens op zo'n modern ding te rijden, zit vol met fancy bendeKeyless start, quickshifter, mapping & vering vanaf het stuur in te stellen, SOS-knop, etc. Geinige dashboard-optie ook:
[Afbeelding]
Kreeg het alleen geen 2x keer meer in beeld, toen stond er alleen "Option unavailable, use app". Zal wel moeten betalen, blijft wel BMW natuurlijk
Menu knop -> wieletje opzij naar "Sport" -> Knopje naar beneden.
Functies waar je de app voor nodig hebt zijn navigatie enz, maar de app is gratis.
Om die discussie voor te zijn heb ik gewoon tijdens mijn eerste rit 90 graden gehaald, en dat was ook eenvoudig afleesbaar zonder app.
Al die moderne gimmicks, nergens voor nodig!
even hierop terugkomen.....eerder riep ik heel hard "schuifdeur FTW"....omdat ik dit vorige zomer zo heb gemaakt bij, en met, een maatje van me voor hun V-strom. Brede schuifdeur in de schutting, dak eroverheen en klaar.Chakotay schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:48:
@kneusteun eens, het moet wel een beetje praktisch blijven allemaal. Ik heb nu ook het voordeel dat het pad langs de tuin doorlopend is naar de volgende straat, ik kan dus zowel vooruit aankomen als wegrijden. Het nieuwe huis krijgt een doodlopend pad, daar zal dus ergens een draai gemaakt moeten worden.
[Afbeelding]
Meest ideale optie is denk ik om die schuur te verbreden, en er aan de kant van het pad een garagedeur in te zetten. De tuinen zijn zo'n 5.5-6 meter breed, dus dat geeft dan ook meteen een mooie sleutelruimte terwijl er nog wel plek is voor de fietsen en andere rommel.
Maar......Ik was zondag even wat ophalen bij een gozer voor mijn GS en die heeft een vergelijkbare situatie en die heeft een rolgaragedeur.
Dat zag er dus wel even nextlevel netjes uit moet ik zeggen. Roldeur zat netjes in de behuizing en alles sloot echt goed af. Kan ook een stuk beter inbraakproof gemaakt worden IMHO.
Moraalverhaal...ben je hendig genoeg.....dan zou ik die route bewandelen.
Voortschrijdend inzicht zou mijn baas roepen
Ha, ik had niet door dat die knop ook naar links/rechts kon ipv alleen draaiennoes schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:21:
[...]
Bij mijn RS tover ik die naar voren met:
Menu knop -> wieletje opzij naar "Sport" -> Knopje naar beneden.
Functies waar je de app voor nodig hebt zijn navigatie enz, maar de app is gratis.

@Fraggert goed om te weten, roldeur staat hier tot nu toe ook nog wel bovenaan de lijst
[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 27-02-2024 10:44 ]
Als ik de verstokte Garmin- en Basecamp gebruikende BMW-rijders (dat schijnt synoniem te zijn aan elkaarChakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Ha, ik had niet door dat die knop ook naar links/rechts kon ipv alleen draaienAppje ook even geinstalleerd & gekoppeld, leuk spul wel. Straks eens proberen of die navigatie een beetje werkt
@Fraggert goed om te weten, roldeur staat hier tot nu toe ook nog wel bovenaan de lijst
Met name doordat de software op de achtergrond een TomTom basis schijnt te hebben, én doordat de bluetooth verbinding niet altijd netjes wordt hersteld als de motor van contact af is geweest.
Maar uiteraard ligt het aan de apparatuur, en niet aan de gebruikers.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:07:
[...]
Als ik de verstokte Garmin- en Basecamp gebruikende BMW-rijders (dat schijnt synoniem te zijn aan elkaar) moet geloven, is niet iedereen laaiend enthousiast over die apps.
Met name doordat de software op de achtergrond een TomTom basis schijnt te hebben, én doordat de bluetooth verbinding niet altijd netjes wordt hersteld als de motor van contact af is geweest.
Maar uiteraard ligt het aan de apparatuur, en niet aan de gebruikers.
Die app is op basis van Here, as far as I know. Werkt erg goed, maar mist in mijn ogen 1 belangrijke feature: tussenstops. Die slaat ie vrolijk over, maar wellicht heeft dat te maken met de geïmporteerde routes. GPX is geloof ik niet helemaal gestandariseerd. Maar voor een gratis* app heeft ie voldoende features en werkt ie erg goed. Wat ook leuk is bij de app, behalve de hellingshoeken en abs/tractiecontrol ingrepen terug te zien, is dat je ritje wordt opgeslagen en die route ook weer makkelijk kan bewerken en exporteren is (ook als je op basis van een route rijdt en daar dus zelf in afgeweken bent).Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Straks eens proberen of die navigatie een beetje werkt
Bluetooth verbindingen gingen bij mij ook wel eens mis, maar na software update (aan de motor) is dat verholpen. De nieuwe R1250RT en K1600GT hebben ook de mogelijkheid de kaart op het display te tonen, dat schijnt wat ingewikkeld op te zetten te zijn (wifi nodig) en (daarom?) nog wel eens mis te gaan. Denk ook dat de gemiddelde koper van een nieuwe RT of GT wat meer op leeftijd is (spaarpotje moet goed gevuld zijn) en het daarom wat moeilijker vindt.
*Gratis bij aankoop van een BMW Motor met TFT display, dat dan weer wel

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 27-02-2024 12:53 ]
Dit topic is gesloten.