Voor de t7 rijders: https://www.lskelectronic...ff-Road-Dongle-p614712035
@noes navigatie even geprobeerd, werkt best aardig. Pijltjes, afstand, straatnaam en rijbanen op het display. Kan je een aardig eind mee komen
Rotonde-weergave is wel even wennen, dat is altijd een pijl rechtdoor met een afrit-nummer erbij, ipv een pijl naar links of rechts. Goed opletten met mini-afslagen tellen dus 
Straks bij het terugbrengen eens kijken of de "Winding route" optie een beetje zinnig is, (voor zover je hier in de polder uberhaupt bochtige weggetjes hebt natuurlijk, route is van Alphen aan den Rijn naar Lijnden...)
Verkeersinfo & flitsers weergeven doet het niet zo te zien? Ik gebruik normaal een TomTom Rider 400, die informatie is eigenlijk het voornaamste waar ik het voor gebruik tijdens woonwerk-verkeer.
Straks bij het terugbrengen eens kijken of de "Winding route" optie een beetje zinnig is, (voor zover je hier in de polder uberhaupt bochtige weggetjes hebt natuurlijk, route is van Alphen aan den Rijn naar Lijnden...)
Verkeersinfo & flitsers weergeven doet het niet zo te zien? Ik gebruik normaal een TomTom Rider 400, die informatie is eigenlijk het voornaamste waar ik het voor gebruik tijdens woonwerk-verkeer.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Eens! Ik gebruik m altijd met de telefoon in de houder, dan geeft de app de kaart weer.Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:46:
@noes navigatie even geprobeerd, werkt best aardig. Pijltjes, afstand, straatnaam en rijbanen op het display. Kan je een aardig eind mee komenRotonde-weergave is wel even wennen, dat is altijd een pijl rechtdoor met een afrit-nummer erbij, ipv een pijl naar links of rechts. Goed opletten met mini-afslagen tellen dus
Moeten we wel een beetje bochtjes voor hebben, maar in DE viel het me niet tegen.Straks bij het terugbrengen eens kijken of de "Winding route" optie een beetje zinnig is, (voor zover je hier in de polder uberhaupt bochtige weggetjes hebt natuurlijk, route is van Alphen aan den Rijn naar Lijnden...)
Nee, maar wegafsluitingen leidt ie je wel omheenVerkeersinfo & flitsers weergeven doet het niet zo te zien? Ik gebruik normaal een TomTom Rider 400, die informatie is eigenlijk het voornaamste waar ik het voor gebruik tijdens woonwerk-verkeer.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Als het op het TomTom-systeem gebaseerd is werkt dat prima inderdaad, dat geeft op de 'losse' TomTom meestal wel leuke routes.noes schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:01:
[...]
Eens! Ik gebruik m altijd met de telefoon in de houder, dan geeft de app de kaart weer.
[...]
Moeten we wel een beetje bochtjes voor hebben, maar in DE viel het me niet tegen.
Dat is dan wel weer handigNee, maar wegafsluitingen leidt ie je wel omheen
Is het niet, is op HERE gebaseerd fziw. HERE is al een tijd terug door een consortium met o.a. BMW overgenomen.Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:04:
[...]
Als het op het TomTom-systeem gebaseerd is werkt dat prima inderdaad, dat geeft op de 'losse' TomTom meestal wel leuke routes.
[...]
Dat is dan wel weer handig
Maar dan nog, het werkt goed.
Die beeline is vernieuwd en was ik stiekem ook wel nieuwsgierig naar.
Als hij tracks kan is dat best wel een goede deal denk ik.
Ik heb afgelopen vrijdag de Beeline Moto (de originele) gescoord op de beurs, en je kan daar ‘gewoon’ gpx bestanden op inladenkneusteun schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:49:
Die beeline is vernieuwd en was ik stiekem ook wel nieuwsgierig naar.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik vind m ergens wat te duur voor wat het is, maar aan de andere kant verzorg je er ook een uniek concept mee.
De originele Beeline is bij mij kapot gegaan, maar het was opzich wel een handig ding (alleen als er vrij veel afslagen achter elkaar kwamen was het lastig, dat lijkt met de nieuwe wel beter te zijn)
GPX had volgens mij als nadeel dat ie je altijd met alle geweld terug probeerde te sturen naar je volgende routepunt.
Vandaag trouwens de Pan meegesjouwd naar het werk, ding rijdt stiekem best lekker
De originele Beeline is bij mij kapot gegaan, maar het was opzich wel een handig ding (alleen als er vrij veel afslagen achter elkaar kwamen was het lastig, dat lijkt met de nieuwe wel beter te zijn)
GPX had volgens mij als nadeel dat ie je altijd met alle geweld terug probeerde te sturen naar je volgende routepunt.
Vandaag trouwens de Pan meegesjouwd naar het werk, ding rijdt stiekem best lekker

[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 27-02-2024 17:06 ]
leeg
Die heb ik op mijn mobiel getest, erg leuk maar soms wel lastig inderdaad, bij die nieuwe zie je wel de wegen en dan heb je misschien wat minder last ervan, maar het minimalistische zonder poespas vind ik erg nice.s006110 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:46:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag de Beeline Moto (de originele) gescoord op de beurs, en je kan daar ‘gewoon’ gpx bestanden op inladen
Ipv een complete tablet gewoon een kleine unit, met minimale meuk eromheen.
Zo, eigen motor weer terug, en een klap geld armer. Blijft duur zo'n dealer. Ze hebben wel een paar missende boutjes aangevuld, dat scheelt weer 
Na een wat langer stuk op minder bekende wegen gereden hebben, ben ik toch geen fan van die 'kale' navigatie met alleen pijltjes zoals op het BMW dashboard & beeline. Wel zo prettig om daadwerkelijk te kunnen zien waar de route heengaat, ipv alleen een pijltje. Bij rotondes alleen rechtdoor wijzen met een nummertje is ook wel erg verwarrend, je moet maar net goed de afslagen tellen
De Rev'it Volcano handschoen ga ik morgen ook omruilen trouwens. Die naden op de ring-en middelvinger zijn wel erg hard, gewoon je handvat vasthouden ipv een paar vingers op de rem/koppeling is pijnlijk. Na de rit staan er ook echt deuken in mijn huid... Helaas.
Na een wat langer stuk op minder bekende wegen gereden hebben, ben ik toch geen fan van die 'kale' navigatie met alleen pijltjes zoals op het BMW dashboard & beeline. Wel zo prettig om daadwerkelijk te kunnen zien waar de route heengaat, ipv alleen een pijltje. Bij rotondes alleen rechtdoor wijzen met een nummertje is ook wel erg verwarrend, je moet maar net goed de afslagen tellen
De Rev'it Volcano handschoen ga ik morgen ook omruilen trouwens. Die naden op de ring-en middelvinger zijn wel erg hard, gewoon je handvat vasthouden ipv een paar vingers op de rem/koppeling is pijnlijk. Na de rit staan er ook echt deuken in mijn huid... Helaas.
Ja dat precies.Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:45:
Auw aan vingers, Bommes niet grote blij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vriend van me heeft de originele berline maar gebruikt nu een (waterdichte) iPhone, want zoals je al zei soms is het overzicht lastig met alleen een pijltje...zeker in urban settings..4x2 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:05:
Ik vind m ergens wat te duur voor wat het is, maar aan de andere kant verzorg je er ook een uniek concept mee.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat dacht je van Mapsource.Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:09:
@DrivinUCrazy als ik ergens een grafhekel aan heb is het wel BasecampWat is dat een gedrocht van een kaartentool zeg
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Wilde Vrijdag avond even naar luxemburg knorren om zaterdag daar maximaal te rijden!
Nodig ik een motorvriedin uit, die vorig jaar 4 weken alleen maar regen heeft gehad op der vakantie en jawel nu opeens ook regen dit weekend
Pfff zou ze het aantrekken die regenbuien
Nodig ik een motorvriedin uit, die vorig jaar 4 weken alleen maar regen heeft gehad op der vakantie en jawel nu opeens ook regen dit weekend

Pfff zou ze het aantrekken die regenbuien

Ik ben juist van de iPhone overgestapt naar de Beeline, omdat ik die iPhone op het stuur spuugzat was… klote met regen, ‘groot’ lomp ding op het stuur, geklier met opladen, meldingen die je kunnen afleiden… het uiterst minimalistische van de Beeline sprak mij enorm aan, en na twee jaar twijfelen heb ik er dan toch maar eentje gekochtToolkiT schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:54:
[...]
Vriend van me heeft de originele berline maar gebruikt nu een (waterdichte) iPhone, want zoals je al zei soms is het overzicht lastig met alleen een pijltje...zeker in urban settings..
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Daarvan ontken ik het bestaan
Die zie ik al meer zitten dan de DMD telefoon, die is 6" dat is me net weer te klein, dan houd ik het wel bij de tomtom rider. heb nu op 2 2e handse gereageerd, geen zin om de volle mep te betalen. Daar gebruik ik hem te weinig voor.Michel schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:46:
[...]
Misschien heb ik er overeen gelezen maar heb hem nog niet voorbij zien komen dacht ik, de Samsung Xcover 6Pro (of nieuwe 7 met iets mindere specs) kan ik je ook aanraden. Relatief groot scherm maar niet zo groot als de Tab active dus wellicht past hij perfect. De batterij is verwisselbaar en zit los net als de tabet die je hebt en opladen kan ook via de pogopins. Weet alleen even niet of er ook motor / auto mounts voor zijn maar dat kan ik eventueel wel even navragen bij Samsung voor je. Telefoon is qua hardware specs meer dan prima voor dit soort doeleinden.
Wij rijden ieder jaar ons "eigen" wintertreffen " maar dat is altijd tussen kerst en nieuw op de veluwe.kneusteun schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:05:
YouTube: Camping in February? Slaskträffen Sweden winter 2024
Zijn er eigenlijk in NL vergelijkbare events?
Dus wat minder grootschalig en lekker simpel.
Laatste jaren niet echt koud, maar we hebben ook jaren met sneeuw en -15 gehad.
:strip_exif()/f/image/S9231xkgoIlFcFmn91x1k5m4.jpg?f=fotoalbum_large)
Enkele jaren terug:
:strip_exif()/f/image/QwmXjm0mRhfGlBnlPEyFDbgw.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is wel back to basic, geen stroom, geen stromend water. Wel altijd 1 "keuken" tent en sinds 2 jaar een dixie ( de meeste zijn tegenwoordig 60+ en willen kunnen zitten tijdens hun behoefte doen
Tijdens corona mocht het helaas niet doorgaan vanwege de eigenaar van het terrein, toen hebben we een alternatief weekend in Luxemburg
:strip_exif()/f/image/TV0qN3hgqwtJMWBo8wVJmFWg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door harley op 27-02-2024 20:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Over Beeline navigatie gesproken, er komt een nieuw model aan. In plaats van alleen het pijltje kun je daarmee ook een basic kaartje krijgen. Het is nog een kickstarter/pre-order: https://www.kickstarter.c...ple-nav-for-motorcyclists

De eerste leek me té minimalistisch maar deze heb ik besteld.

Tweakers newbie represent 🙋🏼. Zie nu pas dat dit motor-topic bestaat...
Na een aantal jaren Street Triple ben ik vorig jaar overgestapt naar een hoge-poten bike. M.n. voor wat meer comfort op de langere afstanden, maar ook om zo af en toe eens een stuk off-road mee te kunnen pakken.
Mijn Italiaanse schone (en soms vieze) sinds vorig seizoen:
/f/image/uRFX6bAM9Mie2IFuRak3yADd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h2to0wtBPx2xW8M3gaDWJ3bK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hm7LQtW9bcIBAtbJNltmhI34.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zh2sMsvSrprDnS5HuzJNx9z0.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste week juni staan de Dolomieten op de planning. Kan niet wachten, ben wel klaar met het winterweer
.
Na een aantal jaren Street Triple ben ik vorig jaar overgestapt naar een hoge-poten bike. M.n. voor wat meer comfort op de langere afstanden, maar ook om zo af en toe eens een stuk off-road mee te kunnen pakken.
/f/image/uRFX6bAM9Mie2IFuRak3yADd.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h2to0wtBPx2xW8M3gaDWJ3bK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hm7LQtW9bcIBAtbJNltmhI34.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zh2sMsvSrprDnS5HuzJNx9z0.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste week juni staan de Dolomieten op de planning. Kan niet wachten, ben wel klaar met het winterweer

@Daniel L. mooi speelgoed, en mooie plaatjes!
Héél dik speelgoed hoor! Laat die plaatjes van de Dolomieten maar komen!Daniel L. schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerste week juni staan de Dolomieten op de planning. Kan niet wachten, ben wel klaar met het winterweer.
harley schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:40:
[...]
Die zie ik al meer zitten dan de DMD telefoon, die is 6" dat is me net weer te klein, dan houd ik het wel bij de tomtom rider. heb nu op 2 2e handse gereageerd, geen zin om de volle mep te betalen. Daar gebruik ik hem te weinig voor.
[...]
Wij rijden ieder jaar ons "eigen" wintertreffen " maar dat is altijd tussen kerst en nieuw op de veluwe.
Laatste jaren niet echt koud, maar we hebben ook jaren met sneeuw en -15 gehad.
[Afbeelding]
Enkele jaren terug:
[Afbeelding]
Het is wel back to basic, geen stroom, geen stromend water. Wel altijd 1 "keuken" tent en sinds 2 jaar een dixie ( de meeste zijn tegenwoordig 60+ en willen kunnen zitten tijdens hun behoefte doen)
[YouTube: Dixie meenemen met de motor]
Tijdens corona mocht het helaas niet doorgaan vanwege de eigenaar van het terrein, toen hebben we een alternatief weekend in Luxemburg[Afbeelding] gehad op een camping, nouja op een afgelegen terrein ervan.
Hele gave motorDaniel L. schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerste week juni staan de Dolomieten op de planning. Kan niet wachten, ben wel klaar met het winterweer.
Maar die laatste foto.. Jij durft met die bandjes door de natte drek.
Zaten ook standaard onder mijn Tuareg maar heb ze er afgetrokken en een setje serieuze nopjes op gedraaid.
:strip_exif()/f/image/UGFQ49qeVmYGNXZ5jNcNDdq1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6aqa8Nmw7DESi9qowdz8FcmK.jpg?f=fotoalbum_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hey, ik heb wat gemist.. waar is de TT gebleven?Bommes schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:15:
[...]
Hele gave motor![]()
Zaten ook standaard onder mijn Tuareg maar heb ze er afgetrokken en een setje serieuze nopjes op gedraaid.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ingeruild, of zoals ze hier zeggen: ingerolen jonguh.Secsytime schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:38:
[...]
Hey, ik heb wat gemist.. waar is de TT gebleven?
Mijn Vespa verkocht en de V85 ingeruild op een 22 Tuareg.
Wilde rust en ruimte in de garage en 1 meer offroad gerichte motor. Dan kom je bij een T7 of Tuareg uit.
Of ja okay een 790 of 890 KTM maar dat gaat hem echt niet worden voor mij.
De T7 vond ik te weinig gadget hebben dus bleef de Tuareg over.
Oh ja en een T7 heeft iedereen en zijn moeder al (sorry @kneusteun
Ja die wil ik nog vervangen voor wat serieuzersBommes schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:15:
[...]
Hele gave motor![]()
Vrijdag op de motorbeurs een Shoei GT Air 2 gekocht, gisteren even mee gereden. Zo voor die 20 kilometer die ik nu gedaan heb lijkt het wel een fijnere helm dan de HJC die ik vorig jaar gekocht heb. Maar dit moeten we toch echt niet jaarlijks gaan doen, een nieuwe helm kopen.
De nieuwe:
:strip_exif()/f/image/ebpSVVhUPZ9BsMZOwOXKpnhI.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude:
:strip_exif()/f/image/nNfGtHkVwUWP08MMVzXBjYWm.jpg?f=fotoalbum_large)
De reden van de wissel:
De nieuwe:
:strip_exif()/f/image/ebpSVVhUPZ9BsMZOwOXKpnhI.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude:
:strip_exif()/f/image/nNfGtHkVwUWP08MMVzXBjYWm.jpg?f=fotoalbum_large)
De reden van de wissel:
:strip_exif()/f/image/nJ5ntQ3otx06m5iORJnYyXpn.jpg?f=fotoalbum_large)
Slecht idee... Hoe laat?
Ja altijd leuk nieuwe helmen kopen
Ik ben ook echt benieuwd vrijdag naar mijn nieuwe R1 van scorpion of die net zo lekker zit als de oude
Ik ben ook echt benieuwd vrijdag naar mijn nieuwe R1 van scorpion of die net zo lekker zit als de oude
En nu moet er ook nog een communicatiesetje in, dus die is ook besteld. Op de motorbeurs hadden ze het juiste type niet meer, en was die sowieso duurder dan bij Motorhuis Bakker. Al met al een dure grap, en zeker na een jaar al.
Maar goed, nu ben ik er hopelijk wel weer een tijd vanaf.
Er was een andere motorzaak die een Shoei van 2015 probeerde te verkopen, waar ik bijna ingetrapt was. Dankzij een oplettende vriend niet gedaan.
Maar goed, nu ben ik er hopelijk wel weer een tijd vanaf.
Er was een andere motorzaak die een Shoei van 2015 probeerde te verkopen, waar ik bijna ingetrapt was. Dankzij een oplettende vriend niet gedaan.
Slecht idee... Hoe laat?
Ben wel benieuwd naar die gt-air 2..
Ik heb een gt-air 1 en nu een neotec 2 met Sena set ingebouwd. Maar die speakers drukken best wel hard op m'n oren..
Ik heb een gt-air 1 en nu een neotec 2 met Sena set ingebouwd. Maar die speakers drukken best wel hard op m'n oren..
Hmm, ik was de afgelopen keren met mijn offline Sygic op mijn oude telefoon niet super tevreden dus ik was al een beetje met een schuin oog aan het kijken naar een alternatief. Dit ziet er wel heel interessant uit en voor die paar keer per jaar dat ik met navigatie rijdt ook meer als prima, dan is het ook weer zonde om 300+ voor nog een TomTom oid uit te geven.O88088 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:44:
Over Beeline navigatie gesproken, er komt een nieuw model aan. In plaats van alleen het pijltje kun je daarmee ook een basic kaartje krijgen. Het is nog een kickstarter/pre-order: https://www.kickstarter.c...ple-nav-for-motorcyclists
[Afbeelding]
Ik heb tussen 1996 en 2023 met Arai gereden, daar deden je speakers pijn op je oren en kon je geen microfoon kwijt. Dus had ik er maar niets in zitten en deed ik het op de visuele instructies van de navigatie. Maar bij een naked heb je je navigatie doorgaans erg laag zitten, dus je ogen lekker ver van de weg. Was niet ideaal.Frantic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:17:
Slecht idee... Hoe laat?
Ja de gt-air 1 heb ik niks in.. Echt een enorm gevoel van vrijheid in die helm ook met oordoppen in geen centje pijn. In de neotec kan ik m'n oordoppen niet in omdat het dan direct drukt. En zonder oordoppen heb ik na 1.5-2u wel echt 'pijn aan de oortjes' van de drukkende speakers.. Wellicht dat ik de Sena er uit ga halen.GSX-MAN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:23:
[...]
Ik heb tussen 1996 en 2023 met Arai gereden, daar deden je speakers pijn op je oren en kon je geen microfoon kwijt. Dus had ik er maar niets in zitten en deed ik het op de visuele instructies van de navigatie. Maar bij een naked heb je je navigatie doorgaans erg laag zitten, dus je ogen lekker ver van de weg. Was niet ideaal.
Ja, met oordoppen werd het nog erger, nu herinner ik het me weer. Er is inmiddels trouwens ook een GT-Air 3. En ze hebben hun eigen communicatiesysteem, op maat gemaakt door Sena. De mijne komt hopelijk deze week binnen, dan bouw ik 'm in en pas ik even hoe het voelt.
Slecht idee... Hoe laat?
Nog steeds interesse in die SMART HJC 10B? Ik heb de hele helm met communicatieset op Marktplaats gezet, maar er wordt niet echt wild op gereageerd. En ik heb het afdekplaatje voor de helm nog, dus uitbouwen is geen punt.
Slecht idee... Hoe laat?
@GSX-MAN Gek eigenlijk dat de HJC zoveel druk op je voorhoofd geeft en de Shoei niet. Had het idee dat het beide vrij ronde helmen zijn. Heb zelf een wat ronder hoofd en beide helmen zitten bij mij wel goed voor mijn gevoel. AGV en Shark leken wat meer ovaal. Maar goed, moet eerlijk toegeven dat ik het heel lastig vind om te voelen wanneer een helm nou echt goed zit in de korte periode dat je hem op hebt in de winkel. Heb nu een Arai en die zit na een paar uur nog steeds lekker.
Ja, en met passen in de winkel weet je inderdaad lang niet alles. Wel het comfort van de voering natuurlijk, maar niet de drukpunten die na een uur of meer rijden aan het licht komen.gebruikershaes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:51:
@GSX-MAN Gek eigenlijk dat de HJC zoveel druk op je voorhoofd geeft en de Shoei niet. Had het idee dat het beide vrij ronde helmen zijn. Heb zelf een wat ronder hoofd en beide helmen zitten bij mij wel goed voor mijn gevoel. AGV en Shark leken wat meer ovaal. Maar goed, moet eerlijk toegeven dat ik het heel lastig vind om te voelen wanneer een helm nou echt goed zit in de korte periode dat je hem op hebt in de winkel. Heb nu een Arai en die zit na een paar uur nog steeds lekker.
Arai heeft me altijd perfect gezeten, die zijn echt top.
Slecht idee... Hoe laat?
Zie DM.GSX-MAN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:40:
[...]
Nog steeds interesse in die SMART HJC 10B? Ik heb de hele helm met communicatieset op Marktplaats gezet, maar er wordt niet echt wild op gereageerd. En ik heb het afdekplaatje voor de helm nog, dus uitbouwen is geen punt.
Ik kan bij Shoei helmen de personal fitting nog van harte aanraden. Ook als hij nu al goed zit, blijkt het vaak nog veel beter te kunnen. Standaard kost dat 60 euro dacht ik, maar vaak waar je hem aanschaft zijn er nog wel acties. Ik heb het zelf tijdens een event van Goedhart Motoren laten doen voor maar 30 euro, terwijl ik de helm zelf daar niet heb gekocht.GSX-MAN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:22:
Vrijdag op de motorbeurs een Shoei GT Air 2 gekocht, gisteren even mee gereden. Zo voor die 20 kilometer die ik nu gedaan heb lijkt het wel een fijnere helm dan de HJC die ik vorig jaar gekocht heb. Maar dit moeten we toch echt niet jaarlijks gaan doen, een nieuwe helm kopen.
De nieuwe:
[Afbeelding]
De oude:
[Afbeelding]
De reden van de wissel:
[Afbeelding]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Je kunt wel andere (minder dikke) wangkussens bestellen voor de Neotec, maar het ligt er een beetje aan waar het drukt. Bij mij drukken de dikke wangkussens een beetje tegen de voorkant, waardoor de oordoppen er wat uitgedrukt worden, en dat gaat pijn doen. Ik ga dus ook de minder dikke kussens nog bestellen om te checken of dat beter is. Die dingen zijn belachelijk duur alleen.Frantic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:28:
[...]
Ja de gt-air 1 heb ik niks in.. Echt een enorm gevoel van vrijheid in die helm ook met oordoppen in geen centje pijn. In de neotec kan ik m'n oordoppen niet in omdat het dan direct drukt. En zonder oordoppen heb ik na 1.5-2u wel echt 'pijn aan de oortjes' van de drukkende speakers.. Wellicht dat ik de Sena er uit ga halen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Beeline is absoluut eleganter! maar de V1 is ook minder duidelijk in gebruik.. ben paar keer toen hij een rit leidde u-turns moeten maken omdat de instructies niet duidelijk genoeg waren en we dus verkeerd reden..s006110 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:26:
[...]
Ik ben juist van de iPhone overgestapt naar de Beeline, omdat ik die iPhone op het stuur spuugzat was… klote met regen, ‘groot’ lomp ding op het stuur, geklier met opladen, meldingen die je kunnen afleiden… het uiterst minimalistische van de Beeline sprak mij enorm aan, en na twee jaar twijfelen heb ik er dan toch maar eentje gekocht
Dit ziet er uit als een goede (en nodige) vebetering!O88088 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:44:
[Afbeelding]
Zo, handschoenen omgeruild, ipv de Rev'it Volcano nu maar een setje Sand 4. 2x zo duur, maar zit ook wel een stuk beter. De Sand 3 bevalt ook al jaren prima, goede reden om de opvolger eens te proberen.
:strip_exif()/f/image/Wb6memp37Yy3ND87g5obZduh.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook nog even de Schuberth E2 in mijn handen gehad. Dat is ook een leuke opvolger van mijn E1 ooit, het sluitsysteem voelt wat robuuster. Wel jammer dat ze de kleurstelling die ik nu heb (wit/geel met wat zwarte accenten) niet meer hebben.
:strip_exif()/f/image/Wb6memp37Yy3ND87g5obZduh.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook nog even de Schuberth E2 in mijn handen gehad. Dat is ook een leuke opvolger van mijn E1 ooit, het sluitsysteem voelt wat robuuster. Wel jammer dat ze de kleurstelling die ik nu heb (wit/geel met wat zwarte accenten) niet meer hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 28-02-2024 12:01 ]
Bij mn GT-Air 2 met Sena setje erin voel ik de speakers totaal niet. Geen verschil met of zonder speakers. Ik heb maat L, misschien dat er bij kleinere maten minder ruimte voor de speakers is.Frantic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:17:
Hier met de motorbeurs de GT-Air 3 gekocht. Niet met het Sena setje erbij, maar een losse Cardo set.
Nog niet ingebouwd maar ik zal laten weten hoe de speakers zitten.
Bij mijn huidige GT-Air 1 zaten de speaker uitsparingen wat te ver naar achteren. Daar was het wel een gedoe om de speakers en op de juiste plek te krijgen, en dat ze niet drukken.
Nog niet ingebouwd maar ik zal laten weten hoe de speakers zitten.
Bij mijn huidige GT-Air 1 zaten de speaker uitsparingen wat te ver naar achteren. Daar was het wel een gedoe om de speakers en op de juiste plek te krijgen, en dat ze niet drukken.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Ben benieuwd!GSX-MAN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:30:
Ja, met oordoppen werd het nog erger, nu herinner ik het me weer. Er is inmiddels trouwens ook een GT-Air 3. En ze hebben hun eigen communicatiesysteem, op maat gemaakt door Sena. De mijne komt hopelijk deze week binnen, dan bouw ik 'm in en pas ik even hoe het voelt.
Ik ook, hij zou morgen weleens op de mat kunnen vallen.
Slecht idee... Hoe laat?
Het zijn echt de speakers die drukken. Niet de wangkussens.geert_s schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:40:
[...]
Je kunt wel andere (minder dikke) wangkussens bestellen voor de Neotec, maar het ligt er een beetje aan waar het drukt. Bij mij drukken de dikke wangkussens een beetje tegen de voorkant, waardoor de oordoppen er wat uitgedrukt worden, en dat gaat pijn doen. Ik ga dus ook de minder dikke kussens nog bestellen om te checken of dat beter is. Die dingen zijn belachelijk duur alleen.
Mn gt-air is L, de neotec is M, op advies van motoport.. L leunt net op de bovenrand van m’n bril 🤦♂️ wellicht nog eens langs gaan bij motoport of ze er wat mee kunnen.noes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:56:
[...]
Bij mn GT-Air 2 met Sena setje erin voel ik de speakers totaal niet. Geen verschil met of zonder speakers. Ik heb maat L, misschien dat er bij kleinere maten minder ruimte voor de speakers is.
Ik had een voorloper hiervan, en was een fijne handschoen maar bij mij vielen ze wel vlot uit elkaar.Chakotay schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:55:
Zo, handschoenen omgeruild, ipv de Rev'it Volcano nu maar een setje Sand 4. 2x zo duur, maar zit ook wel een stuk beter. De Sand 3 bevalt ook al jaren prima, goede reden om de opvolger eens te proberen.
[Afbeelding]
Die rubberen delen vielen er 1 voor 1 van af, en uiteindelijk hield ik een soort kale leren minimale handschoen over
@kneusteun ik heb van de Sand 3 2 setjes gehad, eentje bij de motorzaak gekocht, en eentje van Ali Express. Die van de motorzaak heeft geen enkel stuk losgelaten, ze zijn uiteindelijk vervangen omdat de vingertoppen doorgesleten waren. Dat setje van Ali lieten de rubberdelen en het aantrek-lusje wel veel te snel van los, ik gok dat dat namaak was ondanks dat het inclusief alle Rev'it labels, boekjes en alles kwam 
Daadwerkelijk vallen heb ik er nog niet mee geprobeerd, de enige val de afgelopen jaren was op ijzel met winterhandschoenen
Voor circuitwerk e.d. heb ik sowieso ook nog een setje Alpinestars GP Plus, die zijn volledig leer, met lange schacht en met meer/stevigere harde protectoren.
Daadwerkelijk vallen heb ik er nog niet mee geprobeerd, de enige val de afgelopen jaren was op ijzel met winterhandschoenen
Voor circuitwerk e.d. heb ik sowieso ook nog een setje Alpinestars GP Plus, die zijn volledig leer, met lange schacht en met meer/stevigere harde protectoren.
/f/image/qddVVJWFr6XuFPuzNU38phRK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Chakotay op 28-02-2024 14:19 ]
Nee, zeker geen namaak. Kwam gewoon bij revit zelf vandaan, moesten nog nageleverd worden zelfs omdat xxxl of 3xl niet op voorraad was.Chakotay schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:12:
@kneusteun ik heb van de Sand 3 2 setjes gehad, eentje bij de motorzaak gekocht, en eentje van Ali Express. Die van de motorzaak heeft geen enkel stuk losgelaten, ze zijn uiteindelijk vervangen omdat de vingertoppen doorgesleten waren. Dat setje van Ali lieten de rubberdelen en het aantrek-lusje wel veel te snel van los, ik gok dat dat namaak was ondanks dat het inclusief alle Rev'it labels, boekjes en alles kwam
[Afbeelding]
Er was ook niet perse iets mis, ze waren en zijn nog prima. Maar alle meuk is er gewoon vanaf gevallen, dus wat ik dacht dat knokkel bescherming was was rubber gelijmd op cordura, en ja dat gaat natuurlijk niet door weer en wind goed.
Heb nu die copper van alpinestars en dat is wat ik eigenlijk altijd al zocht, een MX+ handschoen. Dus wel dun en weinig meuk erop, maar wel geschikt voor asfalt (al is het minimaal).
Voor de rest ben ik zeker wel te spreken over revit! kwaliteit en service zijn top!!
Edit: Maar hetzelfde geld dus voor die volcano's, mijn vriendin is lyrisch over die handschoenen! is er zo blij mee dat er eindelijk iets comfortabel zit... nu heeft die ook wel echt ini mini handjes. Maar het toont maar aan dat handschoenen net als helmen zijn, passen en proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 28-02-2024 14:45 ]
Die drukkende lijn op je voorhoofd is ook mijn ervaring met HJC. In het begin niet veel aan de hand, maar naarmate ik de helm wat gebruikt had én de afstanden+snelheden wat groter werden, kreeg ik ditzelfde effect. Het gevolg was binnen een uur rijden een knallende koppijn waar niet meer mee te rijden viel.GSX-MAN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:22:
De nieuwe:
[Afbeelding]
De oude:
[Afbeelding]
De reden van de wissel:
[Afbeelding]
Overgestapt naar Schuberth, en sindsdien nooit meer last van gehad.
Daarom begrijp ik ook niet dat mensen zonder te passen online een helm bestellen op basis van een mooi motiefje.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, ik had precies hetzelfde! Gepast, zat prima, stukje mee gereden, ging goed, eerste lange rit: na een uur moest ik stoppen en de helm af zetten omdat ik een hoofdpijn voelde die ik nog nooit eerder gehad had. Niet te harden. Gestopt, helm af, pijn zakte meteen. O shit.DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:59:
[...]
Die drukkende lijn op je voorhoofd is ook mijn ervaring met HJC. In het begin niet veel aan de hand, maar naarmate ik de helm wat gebruikt had én de afstanden+snelheden wat groter werden, kreeg ik ditzelfde effect. Het gevolg was binnen een uur rijden een knallende koppijn waar niet meer mee te rijden viel.
Overgestapt naar Schuberth, en sindsdien nooit meer last van gehad.
En dan kan de helm niet meer terug.
Slecht idee... Hoe laat?
Is het bij Arai zo dat er nog steeds geen systeemhelmen in het assortiment zitten? Qua draagcomfort heb ik het meest genoten van mijn oude Arai integraal helm. Nu heb ik een systeemhelm van HJC en dat concept bevalt mij eigenlijk heel goed, maar het is geen Arai qua draagcomfort.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Elk hoofd is anders. Maar de Shoei is een niveautje kwalitatief beter dan de gemiddelde HJC. En met personal fitting helemaal een verademing op je hoofdGSX-MAN schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:22:
De nieuwe:
[Afbeelding]
De oude:
[Afbeelding]
De reden van de wissel:
[Afbeelding]
Je kan voor personal fitting gaan, dan worden de kussens pasgemaakt op jouw hoofd. Denk dat je nu ergens net iets te kort komt waardoor de helm aan de voorkant zakken kan.Frantic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:25:
[...]
Mn gt-air is L, de neotec is M, op advies van motoport.. L leunt net op de bovenrand van m’n bril 🤦♂️ wellicht nog eens langs gaan bij motoport of ze er wat mee kunnen.
Klopt. Die maken alleen integraal helmen, want het meest veilig. HJC zijn best ok helmen, maar idd geen Arai. Shoei komt wel in de buurt geloof ik.vdr01 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:53:
Is het bij Arai zo dat er nog steeds geen systeemhelmen in het assortiment zitten? Qua draagcomfort heb ik het meest genoten van mijn oude Arai integraal helm. Nu heb ik een systeemhelm van HJC en dat concept bevalt mij eigenlijk heel goed, maar het is geen Arai qua draagcomfort.
Ik heb me (een beetje in een opwelling
) ingeschreven voor een georganiseerde motorreis, 7 dagen aan één stuk door stampen (https://www.horizonmotorr...reizen/europa/supertour-6)
Zijn er hier nog andere idioten die met deze tour meegaan?
De islam kan uw vrijheid schaden
Toen ik mijn eerste Arai kocht ook Shoei geprobeerd. Conclusie, ik heb een Arai hoofd. Maar, zoals ik hier eerder gelezen heb, kun je tegenwoordig bij Shoei een 'personal fitting' laten aanmeten. Dat overweeg ik te proberen mits betaalbaar.gebruikershaes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:28:
[...]
Klopt. Die maken alleen integraal helmen, want het meest veilig. HJC zijn best ok helmen, maar idd geen Arai. Shoei komt wel in de buurt geloof ik.
[ Voor 12% gewijzigd door vdr01 op 28-02-2024 18:10 ]
Ik ga een dagje later mee met de Supertour #7Wokschotel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:57:
Ik heb me (een beetje in een opwelling) ingeschreven voor een georganiseerde motorreis, 7 dagen aan één stuk door stampen (https://www.horizonmotorr...reizen/europa/supertour-6)
Ziet er uit als een gave en uitermate beschaafd geprijsde trip.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Daar stond ik ook al van te kijken!botoo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:29:
Ik ging in die buurt altijd op wintersport en is prachtige omgeving!! maar dan was een weekje wel wat duurder

Edit: misschien dat je met airbnb of booking wat tientjes kan besparen, maar dit is wel relaxed dat voor die paar tientjes alles gergegeld is.
[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 28-02-2024 18:33 ]
Volgens mij krijg je standaard personal fitting als je een helm koopt. Weet niet of het voor alle helmen geldt.vdr01 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:06:
[...]
Toen ik mijn eerste Arai kocht ook Shoei geprobeerd. Conclusie, ik heb een Arai hoofd. Maar, zoals ik hier eerder gelezen heb, kun je tegenwoordig bij Shoei een 'personal fitting' laten aanmeten. Dat overweeg ik te proberen mits betaalbaar.
Dat is 100 euro per dag. Echt wel heel netjes. Anders moet je idd zelf hotels regelen en trip plannen. Nu kan je volledig genieten van de reis en je hebt pech hulp.kneusteun schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:32:
[...]
Daar stond ik ook al van te kijken!
Ik ging in die buurt altijd op wintersport en is prachtige omgeving!! maar dan was een weekje wel wat duurder
Edit: misschien dat je met airbnb of booking wat tientjes kan besparen, maar dit is wel relaxed dat voor die paar tientjes alles gergegeld is.
Dat viel mij ook al op. Niet de prijzen die ik van Horizon gewend ben eigenlijk. Let wel op de diverse tolwegen, er komt nog hier en daar wat bij.botoo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:29:
Lijkt me wel een gave trip, en komt eigenlijk ook wel in de richting (gebieden/afstanden) wat ik zelf ook zou kunnen ondernemen.
Het plannen van zo'n trip is ook leuk om te doen, dus voor het gemak zou ik dat niet per se uitbesteden.
Maar met deze data ben ik sowieso al op vakantie. Én volgens mij zijn er ook een paar routes die ik zou moeten aanpassen ivm 95dB limiet.
[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-02-2024 18:54 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die 96 dN kan voor mijn Harley ook wel een uitdaging worden. Sowieso zit ik, als alles goed gaat, de week ervoor op het festival van Punta Bagna in Courchevel (FR) en daar zijn ook uitermate leuke stukjes om te rijden bij.
https://www.punta-courchevel.com/en/
https://www.punta-courchevel.com/en/
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mwah, pechhulp... Er is geen volgwagen, alleen een motorrijder die je zou kunnen ondersteunen. Een bandenreparatiesetje heb ik zelf wel, en verder wordt het al snel de anwb bellen. Dat zal voor hem ook gelden denk ik.gebruikershaes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Dat is 100 euro per dag. Echt wel heel netjes. Anders moet je idd zelf hotels regelen en trip plannen. Nu kan je volledig genieten van de reis en je hebt pech hulp.
Niet met deze, maar totaal wel een tripje of 5 gedaan. Individueel en groepsreizen.Wokschotel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:57:
Ik heb me (een beetje in een opwelling) ingeschreven voor een georganiseerde motorreis, 7 dagen aan één stuk door stampen (https://www.horizonmotorr...reizen/europa/supertour-6)
Op de bonnefooi levert mooie avonturen op, een dergelijke reis gewoon een fijne vakantie. Het niet hoeven puzzelen voor een mooie route ontzorgt enorm.
Ik overweeg overigens de Moeseltrip met de Zero te doen.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 28-02-2024 19:28 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
En als ik het goed zie: ontbijt en avondeten. Niet slecht voor dat geld.gebruikershaes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Dat is 100 euro per dag. Echt wel heel netjes. Anders moet je idd zelf hotels regelen en trip plannen. Nu kan je volledig genieten van de reis en je hebt pech hulp.
Ook tof dat de route min of meer al in NL begint. Bij veel van die reizen is het verzamelen in Zuid oost Zwitserland of zo iets.
Ik ga zelf eind juni met een aantal mede Tweakers naar het ABR festival in de UK.
En ik las net in de nieuwsbrief van dat festival dat er gratis koffie en thee is in de wachtrijen bij de douches en toiletten
Ergens in juli, of meer waarschijnlijk augustus, wil ik nog wel een kort weekje solo op pad naar de Alpen.
Heb je bij de bandenreparatieset dan iets van een patroon om de band weer te vullen?DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:23:
[...]
Mwah, pechhulp... Er is geen volgwagen, alleen een motorrijder die je zou kunnen ondersteunen. Een bandenreparatiesetje heb ik zelf wel, en verder wordt het al snel de anwb bellen. Dat zal voor hem ook gelden denk ik.
Klein fiets pompje, is zo gebeurd.vdr01 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:02:
[...]
Heb je bij de bandenreparatieset dan iets van een patroon om de band weer te vullen?
Ik dacht ook dat het een verschrikking zou zijn, maar viel heel erg mee.
Vorige batch had net gemist, de komende zit mijn bestelling als het goed is wel tussen, wordt geleverd vanaf de 7e
Wil ik wel even benadrukken dat mijn moeder helemaal niet blij is over mijn T7Bommes schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:44:
Oh ja en een T7 heeft iedereen en zijn moeder al
En nog iets nieuws voor de helm, zag deze bij iemand anders en dat zag er handig uit. Heb de neiging mijn bril af te zetten als ik stop en dan is de handigste plek op het kinstuk. Nadeel is dan dat ie precies achter de ventilatiesleuven zit en ik 'm aan de binnenkant helemaal volhijg met condens. Zie ik niks meer

Niet aangegeven op de verpakking, maar hiermee kan de bril ook achterlangs weer vastgezet worden zodat ie helemaal uit de weg is.
[ Voor 32% gewijzigd door Melkunie op 28-02-2024 20:23 ]
Zo'n 7 daagse reis waar alles al georganiseerd is lijkt me echt super tof om te doen! Maar daar ga ik me nog niet aan wagen, dit jaar althans. Eerst maar eens het motorrijden helemaal eigen, en vooral, zonder (rug) pijn op het ding zitten. Vandaag na het werk weer even ~45m wezen rijden (voordeel van in z-limburg wonen
). Maar ik stapte toch weer met flinke pijn af. Zelfs een niergordel van een collega mogen proberen om mijn rug wat te ondersteunen, maar het mocht niet écht baten. Merk dat ik teveel met mijn schouders naar voren zit, daarom constant spanning op de spieren van schouders>ruggenwervel. Daarom net maar een stuurverhoger besteld. Beetje ingelezen en zou genoeg speling moeten hebben op de kabels dat het zonder verdere aanpassingen past. Ben benieuwd.
Zoek eerst eens op youtube of zo op het afstellen van je stuur en de hendels, voordat je de stuurverhogers gaat monteren.Pyr0_ schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:36:
Zo'n 7 daagse reis waar alles al georganiseerd is lijkt me echt super tof om te doen! Maar daar ga ik me nog niet aan wagen, dit jaar althans. Eerst maar eens het motorrijden helemaal eigen, en vooral, zonder (rug) pijn op het ding zitten. Vandaag na het werk weer even ~45m wezen rijden (voordeel van in z-limburg wonen). Maar ik stapte toch weer met flinke pijn af. Zelfs een niergordel van een collega mogen proberen om mijn rug wat te ondersteunen, maar het mocht niet écht baten. Merk dat ik teveel met mijn schouders naar voren zit, daarom constant spanning op de spieren van schouders>ruggenwervel. Daarom net maar een stuurverhoger besteld. Beetje ingelezen en zou genoeg speling moeten hebben op de kabels dat het zonder verdere aanpassingen past. Ben benieuwd.
Vaak ga je dan namelijk echt te hoog uit komen en juist nog meer je schouders optrekken.
Dus stuur goed gedraaid: iets van je af of juist naar je toe maakt veel verschil.
Hendels in de juiste stand, dus armen ontspannen met je handen op je handvatten, je vingers in lijn met je polsen en dan de hendels daar netjes onder stellen.

Zo een niergordel.. zou i niet doen.
Dan fixeer je de boel nog meer, de truuk is juist veel bewegen op je motor.
Ik krijg eigenlijk alleen last van mijn rug als ik, lang op de snelweg, saai rechtdoor rijd.
Binnendoor sturen is genoeg bewegen, verzitten, bocht inkijken, mee of juist tegen hangen, enz enz.
Dan krijg ik echt geen last.
Ha tof, veel plezier! De supertour heb ik zelf niet gedaan, wel 3x een vergelijkbare motorvakantie met hetzelfde concept georganiseerd door een collega. Hij regelde de hotels & de ritten, dat beviel helemaal prima. Niets zelf hoeven uitzoeken / regelen, op eigen tempo elke dag een mooi eind rijden, om dan bij het ontbijt en diner (en daarna) lekker bij te kunnen kletsen. Als ik de kans krijg ga ik zeker nog eens zoiets doen!Wokschotel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:57:
Thanks voor je advies. Ga ik mee aan de slag. Een collega opperde het ook al. Ik heb alleen het idee dat het stuur draaien alleen niet genoeg zal zijn. Mijn armen zijn basicly te kort, dus mijn schouders trekken naar voren. Als ik mijn schouders/rug helemaal ontspan dan hangen mijn handen ongeveer ter hoogte van de vingers over de handvatten. Betwijfel of het veranderen van het stuur alleen genoeg zou zijn. Maar zal het zeker proberen voor het monteren van de verhoger, die kan altijd nog terug gestuurd worden.Bommes schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:07:
[...]
Zoek eerst eens op youtube of zo op het afstellen van je stuur en de hendels, voordat je de stuurverhogers gaat monteren.
Vaak ga je dan namelijk echt te hoog uit komen en juist nog meer je schouders optrekken.
Dus stuur goed gedraaid: iets van je af of juist naar je toe maakt veel verschil.
Hendels in de juiste stand, dus armen ontspannen met je handen op je handvatten, je vingers in lijn met je polsen en dan de hendels daar netjes onder stellen.
[Afbeelding]
Zo een niergordel.. zou i niet doen.
Dan fixeer je de boel nog meer, de truuk is juist veel bewegen op je motor.
Ik krijg eigenlijk alleen last van mijn rug als ik, lang op de snelweg, saai rechtdoor rijd.
Binnendoor sturen is genoeg bewegen, verzitten, bocht inkijken, mee of juist tegen hangen, enz enz.
Dan krijg ik echt geen last.
Niergordel is geen blijvertje inderdaad, niet dat het me zo beperkt. Maar echt helpen doet het niet. Blij dat ik er geen geld aan uitgegeven heb en er eentje kon lenen.
Waardeer je advies btw!
Ik zie dat ik de verkeerde heb gelinkt, ik ga ook mee met Supertour #7 ipv #6. Dus tot in Deurnemkrmr schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:07:
[...]
Ik ga een dagje later mee met de Supertour #7Nu al zin in!
De islam kan uw vrijheid schaden
Je geeft aan dat je "teveel met mijn schouders naar voren zit, daarom constant spanning op de spieren van schouders>ruggenwervel".Pyr0_ schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:36:
Zo'n 7 daagse reis waar alles al georganiseerd is lijkt me echt super tof om te doen! Maar daar ga ik me nog niet aan wagen, dit jaar althans. Eerst maar eens het motorrijden helemaal eigen, en vooral, zonder (rug) pijn op het ding zitten. Vandaag na het werk weer even ~45m wezen rijden (voordeel van in z-limburg wonen). Maar ik stapte toch weer met flinke pijn af. Zelfs een niergordel van een collega mogen proberen om mijn rug wat te ondersteunen, maar het mocht niet écht baten. Merk dat ik teveel met mijn schouders naar voren zit, daarom constant spanning op de spieren van schouders>ruggenwervel. Daarom net maar een stuurverhoger besteld. Beetje ingelezen en zou genoeg speling moeten hebben op de kabels dat het zonder verdere aanpassingen past. Ben benieuwd.
Je hebt net je rijbewijs en net een nieuwe motor. Kan het zijn dat je (nog) te gespannen op de motor zit? Dan lijkt me het teveel met je schouders naar voren zitten geen oorzaak, maar eerder een gevolg.
Focus je eens op je bekken. Kun je die nog verder naar voren kantelen? Daarmee kom je dichter bij je stuur en ontlast je je onderrug.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Kleine compressor met een accu, op te laden met usb. Pomp je je band makkelijk 2x helemaal mee op. Kost alleen wat ruimte.vdr01 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:02:
[...]
Heb je bij de bandenreparatieset dan iets van een patroon om de band weer te vullen?
zeker, zeker
Quickstraps FTWMelkunie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:20:
[...]
Vorige batch had net gemist, de komende zit mijn bestelling als het goed is wel tussen, wordt geleverd vanaf de 7e
[...]
Wil ik wel even benadrukken dat mijn moeder helemaal niet blij is over mijn T7
En nog iets nieuws voor de helm, zag deze bij iemand anders en dat zag er handig uit. Heb de neiging mijn bril af te zetten als ik stop en dan is de handigste plek op het kinstuk. Nadeel is dan dat ie precies achter de ventilatiesleuven zit en ik 'm aan de binnenkant helemaal volhijg met condens. Zie ik niks meer
[Afbeelding]
Niet aangegeven op de verpakking, maar hiermee kan de bril ook achterlangs weer vastgezet worden zodat ie helemaal uit de weg is.
Dikke aanrader........ik heb ze ook gehad op mijn Arai.
Zowieso heerlijk zo'n crosshelm met een bril.....het voorkomt bij mij dat ik met te hoge snelheden met een opengeklapte systeemhelm ga rijden waardoor je ogen onbeschermd zijn...ask me how i know.
Lekker luchtig in de zomer ook
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6OK0FV242k2366xen7xcKEpR.jpg?f=user_large)
Ook makkelijk met ff tanken of stoppen.....met 1 hand is je bril los.
Heb je een crosshelm dan kan ik die Quickstraps echt alleen maar aanraden.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
@Fraggert hoe is zoiets eigenlijk qua geluids- en waterdichtheid?
Ik zou zelf echt niet meer zonder intern wegklapbaar zonnevizier willen overigens. In NL zijn de dagen met 100% zon zeldzaam, dus een normaal donker vizier is niet handig voor dagelijks gebruik, en mijn normale bril omwisselen voor een zonnebril op sterkte is ook zo'n gedoe tijdens het rijden
Ik zou zelf echt niet meer zonder intern wegklapbaar zonnevizier willen overigens. In NL zijn de dagen met 100% zon zeldzaam, dus een normaal donker vizier is niet handig voor dagelijks gebruik, en mijn normale bril omwisselen voor een zonnebril op sterkte is ook zo'n gedoe tijdens het rijden
Niet.....en niet........Chakotay schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:43:
@Fraggert hoe is zoiets eigenlijk qua geluids- en waterdichtheid?
Het valt gelukkig mee met de hoeveelheid regen die daar nog in komt hoor...dat viel me echt mee.
Scheelt ook als je voor je plezier rijd en dus vaak droog. Ga je reizen of langer touren met kans op regen en ook lange dagen maken (vermoeidheid) dan is een fullface in welke vorm dan ook wel een beter idee.
Lawaai is wel een dingetje hoor.......ondanks dat ik dus nooit met doppen reed (maar dat nu braaf ga doen, zie de vorige discussie een paar pagina's terug) is het een optelsommetje....geen oordoppen....een crossbril én een klep op je helm.
Maar als ik offroad ging dan is zo'n helm onverslaanbaar in comfort.....relatief licht en veel ademruimte doordat het kinstuk vaak meer ruimte bied en koeler door de open helm.
Gebruik zelf deze. Erg tevreden over.ozzynator schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:23:
[...]
Kleine compressor met een accu, op te laden met usb. Pomp je je band makkelijk 2x helemaal mee op. Kost alleen wat ruimte.
https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item
Ik ben met die accu dingen altijd bang dat hij net leeg is als ik hem wil gebruiken. Of dat de accu na 3 jaar zover vergaan is dat hij wel "vol" zit, maar geen band vol krijgt. Ik heb wat 40 gram CO2 patronen liggen in de motor.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb de T7 WR eindelijk verlost van de Zumo XT en voorzien van een Galaxy Tab Active tablet met DriveMode in een ram houder, stuurbediening via Barbuttons en een plaat geprint om het display naar rechts te verhuizen zodat aan de linkerkant een RAM mount geplaatst kon worden voor de Beeline, Gopro, etc.
:strip_exif()/f/image/ZqTRINdXWd9fpguSCHqleMZO.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar ritjes mee gemaakt en dit bevalt uitstekend, navigatie is waanzinnig fijn op zo'n groot scherm en omdat die tablet natuurlijk op Android draait kunnen alle apps (Flitsmeister, Spotify, etc) probleemloos tegelijk draaien. Alleen nog even op zoek naar een Europese datasim en dan voorzie ik een mooi offroad seizoen 😊
:strip_exif()/f/image/ZqTRINdXWd9fpguSCHqleMZO.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar ritjes mee gemaakt en dit bevalt uitstekend, navigatie is waanzinnig fijn op zo'n groot scherm en omdat die tablet natuurlijk op Android draait kunnen alle apps (Flitsmeister, Spotify, etc) probleemloos tegelijk draaien. Alleen nog even op zoek naar een Europese datasim en dan voorzie ik een mooi offroad seizoen 😊
Veel plezier, dat stukje rond Arabba is om te smullen! Ben enkele jaren geleden met hun 75-passentour meegeweest, maar ben er achter dat dit niet mijn manier van motorvakanties vieren is. Zoek liever zelf een eettentje uit 's avonds in plaats van tot 4x toe hetzelfde stukje witvis in een ander hotel te krijgenWokschotel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:57:

En zoals @DrivinUCrazy zegt: verwacht niet te veel van de pechondersteuning, dat gaat inderdaad om een motorrijder die met geluk nog achter je zit, maar zal vaak zeggen "Dat wordt de ANWB bellen", of in een geval tijdens mijn trip: "Ik ga niet terugrijden om je te helpen, bel de ANWB maar".
[ Voor 12% gewijzigd door NLDViane op 29-02-2024 10:55 ]
Dit is de weg!ouweklimgeit schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:51:
Ik heb de T7 WR eindelijk verlost van de Zumo XT en voorzien van een Galaxy Tab Active tablet met DriveMode in een ram houder, stuurbediening via Barbuttons en een plaat geprint om het display naar rechts te verhuizen zodat aan de linkerkant een RAM mount geplaatst kon worden voor de Beeline, Gopro, etc.
[Afbeelding]
Wel nextlevel dit hoor, fantastisch man
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@ouweklimgeit tof systeem zo, dat is zeker de moeite waard om eens te bekijken! Is die software ook bruikbaar voor asfalt-routes, en is zo'n Tab Active ook een beetje trillings/stof/regen-bestendig?
Die software is volgens mij primair voor normale navigatie, voor offroad gebruik ik over het algemeen GaiaGPS of OsmAnd, maar voor elke app kun je shortcuts maken op DMD dus dat is geen probleem. Ik heb onder het zadel ook een bluetooth OBD adapter die gekoppeld is aan de tablet, motortemperatuur, toerental, etc, krijg ik ook allemaal binnen dus.Chakotay schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:19:
@ouweklimgeit tof systeem zo, dat is zeker de moeite waard om eens te bekijken! Is die software ook bruikbaar voor asfalt-routes, en is zo'n Tab Active ook een beetje trillings/stof/regen-bestendig?
De Tab Active is juist bestand tegen de meest beroerde invloeden, uitermate geschikt voor op de motor. Heeft ook ingebouwde GPS, mobiele data en een scherm met heel hoge helderheid, overdag dus ook prima afleesbaar.
Morgen ook een leuke dag, heb m'n Indian Scout Bobber ingeruild op een Indian Chief Dark Horse. Scout is redelijk klein, met mijn 1.88m eigenlijk te klein dus zijn grote broer gaat wat beter zijn voor mijn rug hoop ik. Beide Indians zijn afgelopen zomer gebruikt voor een fotoshoot bij FC Twente van een verzekeringsmaatschappij
:strip_exif()/f/image/ImJDBvnY9R9lfowDiptQzpUV.jpg?f=fotoalbum_large)
Terecht punt. Mijn accu compressortje was na ~2 jaar inderdaad zo ver heen dat ie geen band meer volkreeg._eLMo_ schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:49:
Ik ben met die accu dingen altijd bang dat hij net leeg is als ik hem wil gebruiken. Of dat de accu na 3 jaar zover vergaan is dat hij wel "vol" zit, maar geen band vol krijgt. Ik heb wat 40 gram CO2 patronen liggen in de motor.
Toegegeven, die is echt honderden keren gebruikt zowel thuis als op het circuit voor auto's en motoren, maar na 2 jaar het ding weg moeten gooien viel me wel tegen.
Zo'n accu compressortje (heb er net een gekocht van bosch) is imho bedoeld om de bandenspanning te checken en een paar tienden bij te vullen.
Vanaf leeg is zo'n ding niet geschikt. En dat is nu net het geval als je een lekke band hebt.
Dus ook hier: co2 patronen plus eventueel een compressor op 12v.
Vanaf leeg is zo'n ding niet geschikt. En dat is nu net het geval als je een lekke band hebt.
Dus ook hier: co2 patronen plus eventueel een compressor op 12v.
@ibothead, leuk gebied! Boven bij Galtür een mooie camping op 1800 m, Zeinissee. Sowieso even de Silvretta Hochstraße meepakken - maar die stond al op het lijstje neem ik aan.
@ouweklimgeit klikt goed
Hoe laad je het ding op? USB-C gaat hier bij normale telefoons al regelmatig stuk, laat staan als ik het op een trillende motor hang.
Ik kwam net deze tegen:
https://knmv.nl/2024/februari/provincies-en-de-knmv-investeren-in-veiligheid-motorrijders/
Zijn er rijders hier die óf de Risico Herkennen óf de Beter door de Bocht training hebben gehad? Voor 50,- is dit nog wel te doen dacht ik zo
https://knmv.nl/2024/februari/provincies-en-de-knmv-investeren-in-veiligheid-motorrijders/
Zijn er rijders hier die óf de Risico Herkennen óf de Beter door de Bocht training hebben gehad? Voor 50,- is dit nog wel te doen dacht ik zo
De ram houder heeft pogopins waar de tablet contact mee maakt. Enige wat je hoeft te doen is de tablet in de houder klikken, daarna laadt hij op én heb je 2 usb poorten ter beschikkingChakotay schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:58:
@ouweklimgeit klikt goedHoe laad je het ding op? USB-C gaat hier bij normale telefoons al regelmatig stuk, laat staan als ik het op een trillende motor hang.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wuYjDwd4SyYL3Zqw1L1VQ53Y.webp?f=user_large)
Dit topic is gesloten.