Voor een enkele unit is toch geen aparte groep nodig? Zie FAQ nr 12.klmtrf schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:37:
Vandaag een vertegenwoordiger van Quatt over de vloer gehad en krijg de Hybrid 4kW aangeboden. Plaatsing op de dakkapel
Verwachting is dat dit met mijn verbruik voldoende moet zijn om op termijn FE te gaan d.m.v. de heat battery
Mijn vraag: er wordt 450 euro extra gerekend voor plaatsing op de dakkapel op zolder en 700 extra voor het plaatsen van een extra groep en de werkschakelaar
Dat is al gauw 33% extra aan meerkosten. Klinken deze bedragen jullie bekend?
Ik kreeg daarnaast zonder te vragen 125 euro korting wat bij mij de vraag oproept of er nog meer te halen valt. Iemand ervaring met prijsonderhandeling bij Quatt? Ze zeggen van niet maar door die korting lijkt het anders
Die 700 euro werd mij ook genoemd (voor duo systeem).Is de installatie 230V of is een meerfasige aansluiting nodig? Moet de Quatt op een aparte elektragroep?
-Voor de Hybrid zijn 2 of 3 stopcontacten nodig, afhankelijk van het type thermostaat, bij de cv-ketel, met minimaal 2300W vrij vermogen.
-Voor de Hybrid Duo is een aparte groep met een werkschakelaar nodig bij de Quatt's. Daarnaast zijn 1 of 2 vrije stopcontacten bij de cv-ketel nodig, afhankelijk van het type thermostaat.
Heb het zelf opgepakt. Advies van de vertegenwoordiger was ook om dit door een lokale elektricien te laten doen ivm de kosten. Zijn inschatting was dat het dan ongeveer 300 euro zou zijn.