Ja, met name in je stroomrekening, die zal behoorlijk gaan stijgen, zou je eigenlijk niet echt willen. Nee, dan kun je beter kijken of je wat aanpassingen kunt maken met je afgiftesysteem. Je moet niet de klasieke fout maken om een warmtepomp één of één te vergelijken met een CV, dat zijn echt twee totaal verschillende dingen. Lees ook eens de TS op pagina 1 en het forum ik wil een warmtepomp.
overigens als ik je andere antwoorden zo lees, is een stap naar een FE warmtepomp niet een veel betere dan nu nog naar een hybride oplossing te kijken?
Ik snap, als je het probleem van je SWW kunt oplossen of door daar een aparte warmtepompboiler (zoals hierboven al is aangegeven, ik denk namelijk ook dat je die aanschafkosten binnen de korste tijd al hebt terugverdient, gezien je kosten alleen al voor SWW).
verbouwing van je woning, kan dit ook betekenen dat je bv deze gaat voorzien van vloerverwarming, dat zou in combinatie met een warmtepomp zeker ideaal zijn?
en vergeet dan ook niet direct te kijken waar je verstandig isolatiemaatregelen kunt nemen, bv dak, spouwmuur isolatie, maar ook de ramen niet vergeten, dubbel glas uit 1977 heeft ondertussen wel zijn langste tijd gehad, grote kans dat deze al lek zijn en dus de werking van je dubbel glas eigenlijk al behoorlijk is verminderd.
Zijn je kozijnen nog in goede staat kijk dan of je deze niet beter kunt vervangen door HR++, zamen met andere isolatiemaatregelen en ook met een warmtepomp krijg je een hogere subsidie daarop.
juist een goede mix tussen de verschillende maatregelen kun je het beste resultaat krijgen.
[
Voor 24% gewijzigd door
MacD007 op 06-06-2024 11:10
]