Friezin schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:07:
[...]
Ik ben ook leek maar ik heb het zelf opgelost door waterzijdig inregelen, toen er 3 radiatoren boven niet warm werden. Gewoon met de (thermostaat)knoppen (oude radiatoren), beslist geen "boven de pet"-werk!
Mijn oplossing al eerder aangedragen (ik krijg nu 9 radiatoren en 60 m2 vvw warm), maar ik krijg een beetje de indruk dat het bij jou moet draaien zoals het nu ingeregeld staat en dat je nog niets hebt geprobeerd.
Quatt hoeft je complete afgiftesysteem niet in te regelen vind ik, is niet hun taak.
Als het goed is heb je dat inregelen grotendeels gedaan toen je testte met je cv of je je huis warm kunt houden op 45-50°C
Om het een beetje overzichtelijk te houden even een aantal aparte quotes;
Jammer om te lezen dat je aannames baseert op wat je (kennelijk niet allemaal) gelezen hebt, de toon mag wmb wel iets gematigd worden.
Er is al best wel e.e.a. geprobeerd, ik heb enkel aangegeven dat ik de info die ik hier ophaal van Quatt uit had verwacht.
Waarom anders meerdere monteurs sturen als het niet door hun zou hoeven worden opgelost.
Gelukkig hebben ze dit deze week in een telefoongesprek ook toegegeven dat het qua communicatie volledig verkeerd is gegaan bij mij (En ook een flink aantal anderen, zie hiervoor de reviews op Trustpilot).
Alleen het waterzijdig inregelen geven ze aan dat zij dat niet doen, prima natuurlijk, ik kan dat uit gaan besteden of, als ik er tijd voor heb, zelf een poging geven maar Quatt geeft aan dat dat mij niet gaan helpen.
En er viel hoogzomer ook weinig te testen op het moment dat ik de ketel op 35-40 graden had gezet.
KVS138 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:00:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd. Ik heb een vloerverwarming beneden, met pomp op laagste stand en mengventiel zo goed als dicht. Daardoor wel de thermostaat op max 50 graden gezet ( welke bij de 40 ish dan langzaam begint dicht te knijpen en bij de 50 komt er niks de vloer meer in).