dat mag (nu nog wel, bij een CV mag het zelf installeren al niet meer) echter dat betekend geen Quatt (want dat is incl. installatie en leveren dit niet uit om het zelf te installeren, mogelijk dat je op marktplaats er eentje kunt vinden (zonder garantie en service) en vooral geen subsidie (dus ben je zo wie so 2950 euro duurder uit), als dat het dat voor je waard is geen enkel probleem, of het slim is is weer een heel ander verhaal, maar daar ben je zelf helemaal vrij in om dat voor je zelf te bepalen.harv schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Ik wil het ook wel eens vergelijken met een windows computer.
Je koopt een computer met de meest recente windows erop. Daar betaal je een prijs voor, maar je krijgt wat; namelijk ook service tot het eind. Dat betekent updates (noodzakelijk en soms liever niet), beveiliging, en soms houdt het op, te oud, te weinig geheugen, noem maar op.
Maar op een zeker moment weet je, ik hoef het ook allemaal niet meer te snappen, en over het algemeen heeft microsoft het goed in de hand.
Bij Quatt en zijn ai warmtepomp ligt dat anders. Het wordt gemonteerd, en we moeten hopen dat de juiste parameters zijn ingevoerd, en dat rekening is gehouden met de bestaande installatie,
Veranderingen achteraf door quatt moet je soms erg vaak om vragen, de cic is echt door quatt uitgevonden, het grote ai systeem bij quatt hebben we geen zicht op.
En Quatt zelf is misschien ook wel weer verkocht of toch niet levensvatbaar gebleken over een paar jaar.
En dan weet ik liever wat ik in huis heb en hoe het werkt, zodat als de service helemaal op houdt ik zelf de pomp aan de gang kan houden ipv van de muur moeten halen.
En dus doe ik het instellen liever zelf!

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge