pietjm schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:07:
[...]
Ik ben inmiddels wat verder met Quatt over het vreemde gedrag van de Quatt of thermostaat mbt het starten en stoppen van verwarmen.
Het probleem ligt duidelijk bij de T6 waar het ControlSetpoint te pas en te onpas daalt en stijgt.
Ik heb de data van Quatt gekregen en de CiC reageert wel degelijk op het ControlSetpoint van de T6. Dat is het signaal voor de CiC om de Quatt te laten starten of stoppen. Zie de grafiek met de vakken 2, 3 en 4.
Op het moment dat het setpoint daalt naar 10 stopt de Quatt om vervolgens weer omhoog te gaan en de Quatt start weer. De vakken 1 t/m 5 zijn de momenten waarop de Quatt verwarmt. Zie de 2e foto (vak 5 is vandaag). Het is mij nu ook duidelijk waarom bij mij regelmatig de ingestelde temperatuur niet wordt gehaald.
Ik ga deze informatie ook met Honeywell delen, waar ze op dit moment mijn T6 op afstand aan het monitoren zijn. Volgens mij dus een dikke bug in de firmware van de T6.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus Quatt doet "normaal gesproken" juist
wel wat met ControlSetpoint?
En T6 maakt er een rommeltje van?
(Wanneer ik screenshots bekijk, fluctueert die ControlSetpoint hier als een malle ergens tussen 26 en 38....)
Ik zit op t6 firmware 4.0.3.80 volgens app.
Heeft dat ook nog invloed?
Benieuwd naar vervolg.
Hier warmt Quatt trouwens op top kunnen gewoon door, terwijl ingestelde temperatuur al is behaald. Gisteren liep Quatt door op ruim 1400W, was al 22.7 in de kamer, 22 ingesteld, ControlSetpoint 26.
Uit Quick Start 1.1.....
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen