Lijkt leuk, alleen als dit soort bereikingen echt nodig hebt, namelijk als de gemeente op je stoep staat ivm een klacht heb je aan dergelijke “berekeningen” helemaal niets. Ze missen namelijk een wettelijke status die de berekingstool van de overheid dus wel heeft. Overigens gebruik deze dus ook gewoon deze tool (wpac) maar dan nog een keer in iets verpakt. En is het echt gratis? Staat er niet echt bij dat het ook echt gratis is.
Er is in de wettelijke regeling namelijk maar een berekening toegestaan, en dat is via de berekeningstool van de overheid, anders wordt het echt meten.
Ivm de kosten van het echte meten, denk hierbij maar gerust ergens tussen 2.000-4.000 euro, uitgevoerd door een gecertificeerde bedrijf voor industriegeluiden, wordt je ook niet echt blij.
Ik vind dit meer een verkooptruc en kan dergelijke dingen, tenminste als je een bereikingen wilt hebben die je ook echt kunt gebruiken als het mis gaat, niet echt aanbevelen, het invullen van de tool van de overheid is gratis en ook weer niet zo lastig, zeker als je eerst de moeite neemt om de handleiding van te voren goed te lezen.
Maar dat moet ieder voor zich zelf uitmaken.
Mensen die het niet lukt wil ik nog steeds graag helpen, wat eenvoudige gegevens in een pm is hier voldoende.
Overigens gebruiken zij dus ook gewoon het wpac meetprogramma, maar ze verzamelen wel weer privégegevens zoals je e-mail, adres e.d. , wat gebeurt met deze gegevens? De verplichte discaimer ivm de persoonsgegevens zie je ook nergens.
Waarom dit aanbieden, wat voor business model zit hier achter. Om iets dergelijks aan te bieden wat zo wie zo gratis is?
Op de site geven zelf aan dat de doelgroep de installateur is, “Speciaal voor installateurs”, dus Quatt kan dat als ze dat willen prima gebruiken, wel dan ook graag de wpac sheet meeleveren, doen ze nu ook niet.
De werkwijze om via luchtfoto’s afstanden te meten werkt echter wel meetfouten in deze berekening mee, in bepaalde situaties ligt het verschil op 10 cm wel of niet, volgens mij zijn de afwijkingen bij de gebruikte luchtfoto’s groter. De getoonde waarden doen je echter anders geloven.
[
Voor 26% gewijzigd door
MacD007 op 31-01-2024 11:35
]