• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:15
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Precies! Vandaar ook de vraag, het is altijd makkelijker om een bericht te schrijven als het effe niet loopt, ik vind de techniek bij Quatt namelijk wel een goed iets.
de techniek van een warmtepomp is niets nieuws onder de zon (omgedraaide koelkast etc.). enige dat Quatt zelf maakt aan de buitenunit is het frontje met hun naam erop, de rest komt gewoon met boot uit china (net als vele andere merken overigens)

de techniek die Quatt wel zelf ontwerpt/maakt, staat bekend om vertragingen en beloften of veel die laat of niet nagekomen worden. All-electric, heat charger, boost functie, chill, ze zijn er allemaal aan ten prooi gevallen.
Wellicht dat iemand nog weet hoe de integratie via Home Assistant is en welke opties daar zijn? Loopt dat allemaal via de cloud of is er ook een lokale mogelijkheid zoals een modbus oid?
home assistent is best mooi, meer voor de overzichten, voor echte controle moet je bij OPenQuatt zijn:
leejoow in "OpenQuatt: zelf je Quatt warmtepomp aansturen"

[ Voor 3% gewijzigd door Toby-Wan op 24-06-2026 16:03 ]

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh


  • Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:19
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Precies! Vandaar ook de vraag, het is altijd makkelijker om een bericht te schrijven als het effe niet loopt, ik vind de techniek bij Quatt namelijk wel een goed iets.

Wellicht dat iemand nog weet hoe de integratie via Home Assistant is en welke opties daar zijn? Loopt dat allemaal via de cloud of is er ook een lokale mogelijkheid zoals een modbus oid?
Je kunt met de homeassistant integratie ook alles instellen wat je met de Quatt App kan instellen op je telefoon. Sommige dingen lopen via de cloud maar andere sensoren kunnen lokaal uitgelezen worden via een JSON feed die de CiC publiceert.

Daarnaast is er ook nog OpenQuatt die nu met bestaande hardware maar binnenkort specifiek hiervoor gemaakte hardware door @leejoow en partner :D

  • Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-06 17:24

Dr0ppFTW

Never be clever

Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:35:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op welke hybride warmtepomp we willen laten installeren. Qua product spreekt Quatt mij erg aan, maar als ik de berichten op dit forum lees, krijg ik toch de indruk dat er rondom het product zelf nog het nodige te verbeteren valt.

Wat zijn jullie ervaringen met Quatt? Op dit moment neig ik steeds meer naar een oplossing van Daikin of soortgelijks...
Grappig dat jij de vraag net stelt, ik ben in precies dezelfde positie als jij, morgen een gesprek met Quatt and De warmte. Tevens overweeg ik nog een lokale installateur die dan een saai grijs kastje installeert.

  • bossche_bol
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:37
Update n.a.v. mijn klachten bij Quatt over het uitblijven van (in mijn geval op schrift beloofde werkende functionaliteit) v.w.b. de koppeling Chill en All-E + het langdurig uitstellen van de boostfunctie.

Gisteren ben ik gebeld door iemand van kwaliteit, samen met de productmanager.

Deze hebben mij in het gelijk gesteld en bedankt dat ik dit aanhangig heb gemaakt. De brief/ingebrekestelling heeft extra druk op de ketel (leuke woordspeling :) ) gegeven, dit noemde Quatt uit zichzelf. Hierdoor moesten ze iets gaan doen met de boilerfunctie en geadverteerde Chill/boiler koppeling. De reden dat dit niet is gelukt, komt doordat ze - zoals hun uitlegden - enorm druk waren met de uitrol van de Chill. Dat het steeds maar uitstellen van beloofde functies iets doet met vertrouwen, erkenden ze ook. Ze beloven dat de Boost functie sowieso in juli 2026 moet gaan lukken en voor de koppeling Chill / All-E is dit voor einde zomer met als richtdatum eind augustus. Ook beloven ze scherper en proactiever te communiceren als eerder gecommuniceerde data niet worden gehaald met een duidelijk tijdspad.

  • Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:33
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:35:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op welke hybride warmtepomp we willen laten installeren. Qua product spreekt Quatt mij erg aan, maar als ik de berichten op dit forum lees, krijg ik toch de indruk dat er rondom het product zelf nog het nodige te verbeteren valt.

Wat zijn jullie ervaringen met Quatt? Op dit moment neig ik steeds meer naar een oplossing van Daikin of soortgelijks...
Zoals gezegd het ligt aan wie je het vraagt, in mijn geval ben ik ook gezwicht voor de mooie verkooppraat en installatie onderdelen. Dat alles in één keer goed gaat is echt afhankelijk van de voorbereiding, zorg dat ze langskomen en jou situatie hebben gezien. Want als er iets niet goed gaat is de communicatie met Quatt ontzettend moeilijk, ik heb nu meerdere contactpersonen gehad en elke keer moet je weer uitleggen wat er fout ging of wat het probleem is. Als je zelf belt krijg je altijd iemand anders aan de lijn (want geen directe nummers) en moet je dus geluk hebben dat je contactpersoon aanwezig is. Beloftes van terugbellen oid zijn ze in mijn geval letterlijk nooit nagekomen (van de 3x).
Reageren op mails doen ze in mijn geval eens in de week.

Monteurs die hier destijds geweest zijn maakten ook niet echt reclame voor hun eigen product, want als er iets stuk is ben je altijd afhankelijk van Quatt en daar hebben ze misschien een punt. Met mijn ervaring tot nu toe ben ik daar wel ontzettend bang voor in de toekomst.

Nu kan er natuurlijk overal iets fout gaan en daar kan ik best begrip voor hebben, maar dan gaat het erom hoe ze dat afhandelen, maar ze plannen gewoon alles vol dus op korte termijn een oplossing kunnen ze gewoon niet bieden.

My 2 cents.

  • Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:54
Kaaspeer90 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:26:
[...]

Die Quick connectors hebben geen fittingen voor dikwandig stalen buizen.

Je kan altijd kijken of je een stukje dikwandig staal kan (laten) vervangen voor 15mm koper of iets vergelijkbaars, mits je daar de ruimte voor hebt. hier komt vanmiddag ook iemand langs om een stukje dikwandig voor koper te vervangen. Helaas zit elke loodgieter voorlopig volgeboekt met airco installaties dus als je het laat doen kan je een tarief verwachten die een kleine klus aantrekkelijK maakt…

Als je het zelf wilt doen, voor dikwandig staal heb je speciale fittingen nodig om te knellen, maar die levert quatt niet standaard. Die kan je prima bij warmteservice oid krijgen.
Daar zijn speciale ringen voor te krijgen, die heb ik een tijdje geleden hier ook al gepost. Vaak van het merk Bonfix nylon knelring dikwandig, in diverse diameters te krijgen, 15, 22, 28 mm. (en andere)
Deze ringen komen in de plaats van de normale ringen en daarmee kun je dus ook prima dikwandige stalen leidingen mee knellen.
Hier een voorbeeld link.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nNYBCAVyJRFrQNBKdiSDdkP42U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oHPhvfybRGKen8v3vo0wWegM.png?f=user_large

  • Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:54
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:35:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op welke hybride warmtepomp we willen laten installeren. Qua product spreekt Quatt mij erg aan, maar als ik de berichten op dit forum lees, krijg ik toch de indruk dat er rondom het product zelf nog het nodige te verbeteren valt.

Wat zijn jullie ervaringen met Quatt? Op dit moment neig ik steeds meer naar een oplossing van Daikin of soortgelijks...
Helaas klopt het dat je hier veel klachten hoort en zeker is dat Quatt hier nog een behoorlijke weg te gaan heeft.
Aan de andere kant, ik ben een van de vroege vogels die eentje besteld heeft toen er nog niet eens een echt model aanwezig was, dus die van mij hangt er al een behoorlijk tijdje en had nog lager gehangen als het toen met mij wat beter was gegaan, dus moest ik noodgedwongen eea nog uitstellen, heb ik slechts 1 keer, en dat was eigenlijk op de dag van de installatie, ze waren toen net om 9 uur s’avonds vertrokken, dat het mis is gegaan. De avond laat nog telefonisch met de support ruim 30 minuten gesproken, probleem bleek echter lastig ( achteraf bleek ik de eerste te zijn met dit type ketel en uitvoering ) de volgende dag stonden de zelfde monteurs weer voor de deur en met ondersteuning van support werdt het opgelost.
Daarna loopt dat ding zonder storing en heeft mij al heel wat kubs gas bespaard, gezien de prijs toen, netto van nog geen 1600 euro heeft deze zich dus al dubbel en dwars terugverdiend.
Een Chill is ondertussen ook besteld.
Ik heb ook meerdere kennissen geholpen met hun Quatt’s en die zijn zonder uitzondering gewoon dik tevreden. 😊
Dus ja er zijn soms problemen maar bedenk ook dat achter elke mogelijk niet perfecte installatie er talosse zijn waar het gewoon prima werkt, alle die zie en hoor je dus niet.
Daarmee wil ik zeker niet aangeven dat de hier genoemde zaken overdreven of onjuist zouden zijn, alleen is dat dus niet het hele verhaal.

  • clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:35:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op welke hybride warmtepomp we willen laten installeren. Qua product spreekt Quatt mij erg aan, maar als ik de berichten op dit forum lees, krijg ik toch de indruk dat er rondom het product zelf nog het nodige te verbeteren valt.

Wat zijn jullie ervaringen met Quatt? Op dit moment neig ik steeds meer naar een oplossing van Daikin of soortgelijks...
Hier sinds eind 2023 quatt eigenaar. Product werkt naar behoren, volgens de besparingen in hun app naar verwachting volgend jaar terugverdiend (met hele lage elec en gasprijzen). Product heeft bij mij gedaan wat het zou moeten doen, namelijk mijn woning warm houden. Voor mij was het een spannende, gezien mijn woning. Maar het werk zeer goed. Veel comfortabeler dan voorheen met cv. Maar zoals meerder al zeggen, er zijn teveel beloftes gedaan en dat is jammer. Quatt is slim begonnen met een mooi frontje, maar dat is toch ook wel het enige wat 'slim' is, voor de rest is het een domme omgekeerde koelkast. Mijn installatie was zo simpel als het maar kon. Buiten tegen de gevel, 2 meter hoger door de muur boren en aansluiten op de CV.

Verhalen die je hier veelal terugleest zijn de ietwat complexere installatie, waar ze of niet aan willen beginnen, of ergens tijdens installatie tegenaan lopen en als je dan een probleem hebt lijkt het heel moeilijk om contact met ze te krijgen (maar een eerlijk kritisch verhaal op LinkedIn met de hippe CEO getagd wil wel eens helpen).

Ondertussen worden door een paar slimme koppen hier iets moois gebouwd, waarbij alle beloofde slimmigheden wel lijken te kunnen.

Ook zijn er hier (bij een bepaalde serie) klanten die last hebben van een vervelend geluid, wat niet echt serieus genomen is of niet echt wordt opgelost. Veel discussies ook over resonantie (veelal bij plaatsing dakkapellen of aan de muur). Maar ik denk dat dit laatste bij elke warmtepomp een issue is.

Heb je een redelijke eenvoudige installatie, een redelijk goed geïsoleerde woning met goede warmteafgifte dan kan een Quatt echt wel iets voor je zijn. Zoek je veel instelmogelijkheden en vertrouw je op de community hier dan kan OpenQuatt zeker iets zijn om te volgen.

Mijn advies zou zijn om met minstens 3 partijen in gesprek te gaan, daar alle wensen en eisen neerleggen en dan hun antwoorden naast elkaar te leggen en dan pas de knoop door te hakken.

Hier ben je wel aan een goed adres voor vragen of advies, veel behulpzame (en terecht) kritische klanten. Succes!

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245


  • Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:54
clubeddie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:40:
[...]

Hier sinds eind 2023 quatt eigenaar. Product werkt naar behoren, volgens de besparingen in hun app naar verwachting volgend jaar terugverdiend (met hele lage elec en gasprijzen). Product heeft bij mij gedaan wat het zou moeten doen, namelijk mijn woning warm houden. Voor mij was het een spannende, gezien mijn woning. Maar het werk zeer goed. Veel comfortabeler dan voorheen met cv. Maar zoals meerder al zeggen, er zijn teveel beloftes gedaan en dat is jammer. Quatt is slim begonnen met een mooi frontje, maar dat is toch ook wel het enige wat 'slim' is, voor de rest is het een domme omgekeerde koelkast. Mijn installatie was zo simpel als het maar kon. Buiten tegen de gevel, 2 meter hoger door de muur boren en aansluiten op de CV.

Verhalen die je hier veelal terugleest zijn de ietwat complexere installatie, waar ze of niet aan willen beginnen, of ergens tijdens installatie tegenaan lopen en als je dan een probleem hebt lijkt het heel moeilijk om contact met ze te krijgen (maar een eerlijk kritisch verhaal op LinkedIn met de hippe CEO getagd wil wel eens helpen).

Ondertussen worden door een paar slimme koppen hier iets moois gebouwd, waarbij alle beloofde slimmigheden wel lijken te kunnen.

Ook zijn er hier (bij een bepaalde serie) klanten die last hebben van een vervelend geluid, wat niet echt serieus genomen is of niet echt wordt opgelost. Veel discussies ook over resonantie (veelal bij plaatsing dakkapellen of aan de muur). Maar ik denk dat dit laatste bij elke warmtepomp een issue is.

Heb je een redelijke eenvoudige installatie, een redelijk goed geïsoleerde woning met goede warmteafgifte dan kan een Quatt echt wel iets voor je zijn. Zoek je veel instelmogelijkheden en vertrouw je op de community hier dan kan OpenQuatt zeker iets zijn om te volgen.

Mijn advies zou zijn om met minstens 3 partijen in gesprek te gaan, daar alle wensen en eisen neerleggen en dan hun antwoorden naast elkaar te leggen en dan pas de knoop door te hakken.

Hier ben je wel aan een goed adres voor vragen of advies, veel behulpzame (en terecht) kritische klanten. Succes!
Mooi verhaal en volgens mij een prima hulp voor die nog aan het zoeken zijn.
Top en bedankt 🙏

  • MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 10:03
Helemaal eens met verhaal #clubeddie. Bij mij op een dakkapel geplaatst paar jaar geleden en werkt prima. Andere aanbieders gaven aan dat ik een duur en groot buffervat nodig had. Dat leek me zinloos (met paar honderd liter per uur is zo’n vat zo gevuld).

Het is jammer dat Quatt niet slim is gemaakt. Maar goed, mijn CV ketel keek ik ook nooit naar om.

prima waar voor mijn geld.

  • Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:22
Zelfde verhaal bij mij, maar mijn Quatt is recent geinstalleerd.

Ik heb offertes opgevraagd bij veel partijen in de buurt, maar ik kreeg er jeuk van dat elke leverancier iets anders aan me wilde verkopen. Vrijwel elke cowboy op de markt levert WeHeat warmtepompen, maar bij 4 partijen kreeg ik 4 totaal verschillende kostenplaatjes. De een zei dat een Flynt voldoende was voor mijn huis, de ander zei weer dat ik absoluut het vermogen van de Blackbird nodig had, buffervaten, nieuw leidingwerk, you name it ik heb het allemaal gehoord. Aangezien niemand het met elkaar eens was, wist ik ook niet wie ik kon vertrouwen.

Daar kwam Quatt, die al met al ongeveer 2000 euro goedkoper was na subsidie dan de goedkoopste leverancier van WeHeat. Hun basis installatie was qua plaatsing nagenoeg identiek als de andere leveranciers. De hybrid duo is met twee toch vrij grote apparaten wellicht niet de meest esthetische oplossing, maar doordat ze in serie geschakeld zijn lost het bij mij het geneuzel over vermogen ook meteen op. Gezien de prijs neem ik een wat tragere klantenservice op de koop toe.

Ik heb dit voorbeeld al een paar keer hier genoemd, maar mijn ouders hebben een warmtepomp van Bosch, maar die is ook niet zaligmakend. Ze hebben een fantastische lokale leverancier die echt heel goed met ze mee denkt, maar de beste man is totaal afhankelijk van Bosch voor onderdelen en die zijn weer zo traag als maar kan.

Toegegeven ik laat me ook af en toe meeslepen door het geklaag op dit forum, maar als ik even stil sta bij mijn eigen situatie valt eea echt wel mee. Als je Quatts beloftes over slimme aansturing e.d. even achterwege laat en het gewoon beoordeelt als een warmtepomp die doet wat het moet doen, dan is quatt qua prijs / kwaliteit dik in orde.

  • raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:35:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op welke hybride warmtepomp we willen laten installeren. Qua product spreekt Quatt mij erg aan, maar als ik de berichten op dit forum lees, krijg ik toch de indruk dat er rondom het product zelf nog het nodige te verbeteren valt.

Wat zijn jullie ervaringen met Quatt? Op dit moment neig ik steeds meer naar een oplossing van Daikin of soortgelijks...
Er is al veel over gezegd, kijk naar het basis product en dan is het best ok. Met homeassistant kun nog her en der wel wat tweaks toevoegen. OpenQuatt beloofd mooie extra features.
Alle beloftes moet je in duidleijke taal zwart op wit vragen en zelfs dan proberen ze zich er onderuit te wringen. Pin je ook niet vast op AE of de chill want voor je het weet zeggen ze opeens dat het niet meer kan. Of laat ook dat van te voren zwart op wit zetten.

Ik wacht nu al 4 maanden op terugbetaling van de 99 euro die ik aanbetaald heb voor de AE welke uiteindelijk dus door Quatt werd afgeblazen. Herhaaldelijk gebeld en herhaaldelijk is beloofd dat het binnen een week wordt overgemaakt.......

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200


  • Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:46
Nickvdwaal schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:35:
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op welke hybride warmtepomp we willen laten installeren. Qua product spreekt Quatt mij erg aan, maar als ik de berichten op dit forum lees, krijg ik toch de indruk dat er rondom het product zelf nog het nodige te verbeteren valt.

Wat zijn jullie ervaringen met Quatt? Op dit moment neig ik steeds meer naar een oplossing van Daikin of soortgelijks...
Zoals je ziet zijn de meningen en ervaringen zeer divers. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik ben zeer tevreden. Hybride op een nu wat overbemeten, vrij simpel maar degelijk radiatorsysteem. In maart na twee jaar weer een evaluatie gemaakt:

https://mickelmoen.nl/evaluatie-tweede-jaar-quatt/

Berekening toen: terugverdientijd 3 jaar en 10 maanden.

Gisteren is de Chill aangesloten. Nu al erg enthousiast:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85575520

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HomeWizard


  • HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:00
Hier de chill een tijdje, werkt prima, woonkamer is goed koel.

Ik zag alleen vandaag wel dat de cv leidingen op zolder condenseren. Zelfs zo erg dat het overal af druppelt. Hebben meer mensen dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwZzo5kwu3TxfYLqPMbr2YdFa8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSfO4JzJS6sn1Y4tQCFbVOIy.jpg?f=fotoalbum_large

  • okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
HBO88 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:23:
Hier de chill een tijdje, werkt prima, woonkamer is goed koel.

Ik zag alleen vandaag wel dat de cv leidingen op zolder condenseren. Zelfs zo erg dat het overal af druppelt. Hebben meer mensen dit?

[Afbeelding]
In het Chill forum waarschuwde @jj85 hier al voor...

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85575594

[ Voor 5% gewijzigd door okijokii op 26-06-2026 22:37 ]

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++


  • Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:54
HBO88 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:23:
Hier de chill een tijdje, werkt prima, woonkamer is goed koel.

Ik zag alleen vandaag wel dat de cv leidingen op zolder condenseren. Zelfs zo erg dat het overal af druppelt. Hebben meer mensen dit?

[Afbeelding]
Dat zou eigenlijk betekenen dat die leidingen koud worden? Is dat niet een beetje vreemd bij een Chill, die leidingen zouden toch warm moeten worden.

  • Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:15
Jan-tweak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:03:
[...]


Dat zou eigenlijk betekenen dat die leidingen koud worden? Is dat niet een beetje vreemd bij een Chill, die leidingen zouden toch warm moeten worden.
De retour wordt warm, maar de aanvoer juist koud

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh


  • Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:15
HBO88 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:23:
Hier de chill een tijdje, werkt prima, woonkamer is goed koel.

Ik zag alleen vandaag wel dat de cv leidingen op zolder condenseren. Zelfs zo erg dat het overal af druppelt. Hebben meer mensen dit?

[Afbeelding]
Gelukkig is dit meerlagenbuis
Heb je ergens nog stalen leidingen? Zo ja, check daar ook even.. Die kunnen & mogen dit absoluut niet hebben..

Zou ticket inschieten en veel foto's, app & json screenshots. als dit leidt tot enige roest op stalen leidingen dan zou ik rechtsbijstand bellen..
Zou verwachten dat Quatt over dauwpunt bewaking heeft nagedacht..

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Pagina: 1 ... 361 362 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.