• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:20
Brent schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:25:
[...]

Misschien bereiden ze ineens een enorme stap voor, maar beter is vaak veel kleine stapjes.
Dat idee heb ik inderdaad ook gehad, maar dat lijkt me wel een hele rare strategie.

Stel namelijk dat dit het plan is: de huidige software gaat er uit, en alles wordt EnergyOS.

Je klanten vragen om een boostfunctie voor FE, iets wat een goede programmeur waarschijnlijk in een dag zou kunnen implementeren.

Is die goede programmeur dan zo hard bezig met EnergyOS dat je een boel frustratie en negatieve publiciteit wilt riskeren om dat kleine beetje programmeerwerk uit te kunnen sparen?

Ik zie de logica niet.

Maar zelfs als dat de logica zou zijn, is het dan echt slim om dit niet te communiceren? 'Dit wordt geïmplementeerd in EnergyOS, dus in de huidige app houden we het bij een zeer basale implementatie' lijkt mij een slimmere strategie dan frustratie laten opbouwen.

Als dit inderdaad klopt zeg je eigenlijk: onze topprogrammeurs zijn bezig met EnergyOS, maar daar willen we niets over vertellen en ons 16 jarige neefje bouwt de huidige tijdelijke functionaliteit, maar verder is er niets mis met ons, vertrouw ons nu maar, alles komt goed.

Of EnergyOS gaat ook weer een wassen neus zijn.

Ik weet wel welke optie ik logischer vind.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:58
LTS_2000 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:10:
[...]

Ik had vanmiddag ook een ontkoppelde cic, terwijl ik niets aan mijn internet veranderd heb.
Het heeft zichzelf hersteld. Misschien was er een storing bij Quatt?
Voor als iemand in de toekomst hier ook tegen aan loopt, quatt heeft de CiC gereboot en daarnaast ook het volledige netwerkgeheugen uit de CiC gehaald. Probleem opgelost!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:21
auch....

In navolging van het periodiek 'leeglopen' lopen van mijn 3 maanden 'oude' Quatt duo wel keihard tegen (het schrijnende gebrek aan) de af-fabriek service van Quatt aangelopen. Na aanvankelijke vrij dramatisch lekkages aan beide Quatt vanwege losse koppelingen (na 6 weken). Nu een terugkerend probleem dat de Quatts zichzelf leeggooien om de paar dagen.

Reeds vorige vrijdag is de diagnose gesteld, de standaard overdruk ventielen van 2.5 bar zijn te licht en moete vervangen door 3 bar versies, Quatt zegt deze bij te leveren, echter er zat niets in de dozen en installateur weet ook van niets, zelfs niet dat deze vervangen zouden moeten worden, geen onderdelen, geen instructie en bij het eerste manco geen woord over overdrukventielen.

Na een week wachten, gister en vandaag mailen en bellen... Quatt weigert het reeds tweede af-fabriek issue te verhelpen, installateur boos, ik zwaar geïrriteerd. Het is een product van 10k, je kan fatsoenlijke wijs de klant toch niet laten zitten? Nu ben ik zelf PL bij de grootste installateur van het land en draai m'n hand er niet voor om en de dingen te vervangen, echter dan vervalt de garantie.

Wilde ik ook nog twee Chill's bestellen....

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40
Matn61 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:21:
Reeds vorige vrijdag is de diagnose gesteld, de standaard overdruk ventielen van 2.5 bar zijn te licht en moete vervangen door 3 bar versies,
wie heeft die diagnose gedaan? Quatt zelf of de intallateur?

Blijft wel belabberd zeg... :-(

En opvallend, normaal regent het service klachten vlak voor / in het stookseizoen... nu lijkt het vrij constant geworden :X

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Matn61 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:21:
Wilde ik ook nog twee Chill's bestellen....
A 1699 per stuk is het inmiddels meer dan een losse airco laten installeren..

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Toby-Wan schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:03:
[...]

A 1699 per stuk (nieuwsbrief) is het inmiddels meer dan een losse airco laten installeren..

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Pagina: 1 ... 358 359 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.