Hi! Dit is nu wat ik ook had! Het gaatje in de oude deksel is te klein en vormt er een soort blokkade van water en daarna dus lekkage. Ik heb met de nieuwe deksel dit probleem niet meer. Quatt kan roepen wat ze willen met dat de nieuwe deksel druppel geluid voorkomt, terwijl alleen het gat groter is. Ik denk dat het druppel geluid vooral was als je het slangetje weghaalde om dat lekken te voorkomen en dit de echte oplossing is. Maar lekkage in je communicatie zetten is natuurlijk niet geheel wenselijk.Facundo schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:02:
Nieuw in dit topic, maar interessant om ieders ervaring te lezen.
Ik kwam gisteren thuis en had de Chill laten draaien (om voor de kinderen een 'chille' slaapkamer te realiseren). Tot mijn verbazing lag de hele vloer vol met water en was de condensbak niet helemaal gevuld, ook geen melding gekregen.
Even rondgespeurd hier en op Quatt support, slangetje verwijderd op advies, maar kan "reservoir vol" melding nog niet reproduceren. Daarnaast tilde ik m op zonder condensbak en kwam er ook behoorlijke sloot water uit de voet. Toch maar even support ticket aangemaakt. Lees ook dat mensen nieuwe deksels hebben ontvangen, wellicht biedt dat uitkomst.
Verder ben ik tot op heden zeer te spreken en doet het apparaat goed zijn werk.
Iemand eventueel nog tips voor mijn situatie?
Voor mij is het nu in ieder geval opgelost en ben ik zeer blij met de chills. Ook de hoeveelheid condens valt me erg mee. Ik las hier mensen die elke 4 uur moesten legen. De afgelopen week heb ik ze niet hoeven legen en de chills stonden ‘s nachts aan (dat kan dus ook).
In jouw geval kan je dus gaatjes maken in de slang of het slangetje (met druppel geluidjes als resultaat) weghalen. Als je geen defect hebt zal de nieuwe deksel hopelijk je probleem oplossen.
[ Voor 5% gewijzigd door alexd90 op 17-08-2026 09:20 ]
:strip_exif()/f/image/z4q0CSFNBKdKNPr8DqcWSxca.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qCQZEHKefxKcr5AouU1BBe3g.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ST9FyrAdJOgOrihVpKOKiwNi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T4NbeBMhSXwZqqgQF4ZiMJJg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HBsDVRegbneLCQCPsj4xl3BZ.png?f=fotoalbum_large)