• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

okijokii schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:09:
Als ik dat allemaal zo lees over dat legen en dat meerdere keren per dag, ik weet het niet hoor. Ik zie de bezitters van de Chills bijna voor me hoe dat allemaal gaat. Overschenken, handdoeken erbij... Mickel Moen zou het woord tenenkrommend gebruiken, maar dat zal ik niet doen.
Na een hele dag of nacht zijn bij mij de chills maar voor de helft gevuld.
Ik zal wel een heel droog huis hebben denk ik.

Legen is daarom ook niet zo lastig hier.

• Metsubsidie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:05

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Bij mij zijn sinds gisteren ook 2 stuks Chill aangesloten ter vervanging van een losse en zeer rumoerige mobiele airco. Mijn vrouw wilde absoluut geen airco's aan de binnen muur en ik ook liever geen extra buiten units. De installatie ging goed en vriendelijke monteur. De werking is idd anders dan een hoog hangende airco maar daarvoor heb je airco's die in de winter opgeborgen kunnen worden. Daarnaast een heel stuk stiller dan een losse mobiele airco. Wat condens productie betreft valt dat bij ons zo te zien mee en waarschijnlijk kom ik met 1 keer per dag (proactief) legen wel toe. Ik heb ook geen last van morsen of lekken...

Vooralsnog ben ik er tevreden mee.

13 st PV Oost-West 5,25 KWP+Goodwe 4200 | 1 * Marstek Venus V2 5,12 Kwh - V153 , BMS - V215 , CT003 - V117 | 1 Quatt V2 + Lyric T6 + 2 Chill | 185m2 2-1 kap 1996 met vvw en 11 radiatoren (geen aanpassingen) | Domoticz |

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Metsubsidie schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:00:
...ter vervanging van een losse en zeer rumoerige mobiele airco. Mijn vrouw wilde absoluut geen airco's aan de binnen muur en ik ook liever geen extra buiten units.
Dan is de keuze ook niet meer reuze...🤡

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

okijokii schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Ach , elk voordeel heb z'n nadeel.

Ik had in 2024/2025 wat offertes liggen voor een warmtepomp en 2 airco's, voor circa € 16 -20 k (ex subsidie) kon men dat wel maken. Ik heb toen de Quatt hybrid juist gekozen vanwege de, toen nog pre-order, Chills.

Na subsidie op de hybride V2 ben ik nu voor circa € 6.600 klaar, circa € 6-7 k bespaard dus. En maar een buiten unit.

13 st PV Oost-West 5,25 KWP+Goodwe 4200 | 1 * Marstek Venus V2 5,12 Kwh - V153 , BMS - V215 , CT003 - V117 | 1 Quatt V2 + Lyric T6 + 2 Chill | 185m2 2-1 kap 1996 met vvw en 11 radiatoren (geen aanpassingen) | Domoticz |

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:56
okijokii schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:40:
[...]

Midea portasplit had nog gekund. Wel een extra buitenunit, maar omdat je die wanneer je m niet gebruikt kunt opbergen in het tuinhuis was het er misschien nog doorheen gekomen.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• Pimba01
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 23:51
okijokii schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:09:
Als ik dat allemaal zo lees over dat legen en dat meerdere keren per dag, ik weet het niet hoor. Ik zie de bezitters van de Chills bijna voor me hoe dat allemaal gaat. Overschenken, handdoeken erbij... Mickel Moen zou het woord tenenkrommend gebruiken, maar dat zal ik niet doen.
Het is ongetwijfeld niet voor iedereen de beste oplossing, maar ik ben er echt enorm blij mee. Ik merk dat mijn hele huis koeler blijft i.p.v. alleen de ruimtes die ik voorheen koelde met een mobiele airco. Daarnaast is het zo dat ik niet eens elke dag de condensbak hoef te legen, afhankelijk van het gebruik is dit 1x in de 1 tot 2 dagen.

• okijokii
  • Niet online
Ik gun iedereen al die mooie ervaringen. Ik moet er zelf alleen niet aan denken 😉

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:49

Mickel moen

mickelmoen.nl

Ik gun het ook zeker iedereen hier de verhalen en om daar aan mee te doen.

Wat ik echter niet zo goed begrijp is, waarom je als je er niet een hebt, niet een wilt, er niet aan moet denken, hier toch zo actief wilt zijn.

Er niet aan willen denken, maar er wel over willen schrijven. 🥴

[ Voor 19% gewijzigd door Mickel moen op 02-08-2026 22:53 ]

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Chill, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HW

• onlinaius
Mickel moen schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:27:

Wat ik echter niet zo goed begrijp is, waarom je als je er niet een hebt, niet een wilt, er niet aan moet denken, hier toch zo actief wilt zijn.
Laat me je een verhaaltje vertellen.

@okijokii en @onlinaius kochten enkele jaren geleden beiden een nieuwe auto, de Burgerwagen Eureka Pro. De grote autofabrikant Burgerwagen gaf aan dat dat de toekomst van mobiliteit zou worden. Je hoeft niets zelf te doen, je stapt in, de auto leest je hersenen uit, schenkt het drankje in waar je zin in heeft, geeft je een massage en vervoert je volledig autonoom naar je bestemming met een verbruik van 1kWh per 100 km.

Uiteraard is er nog wat ontwikkelingswerk, de raampjes gaan, bijv niet goed open, en de automatische stoel verstellen lukt ook nog niet, maar dat komt binnenkort en met wat updates gaat de auto ook volledig autonoom rijden en verbetert Burgerwagen de efficiëntie.

4 jaar later...

De raampjes zijn gefixt, maar het verbruik is nog niet zoals indertijd belooft, zelf rijden doet de auto niet, en de stoelen kun je niet zelf verstellen, want die bediening zit er niet in (zou tenslotte allemaal automatisch gaan).

De ontwikkeling van de Burgerwagen Eureka Pro gaat niet echt meer vooruit, Burgerwagen geeft aan dat ze mogelijk in de toekomst nog de optie bieden om in de app te zien waar je je Burgerwagen geparkeerd hebt.

Echter niet getreurd, Burgerwagen ontwikkeld nu een vliegtuig voor de gewone burger, de Burgerwagen Persjet Uno en die is echt top top top top topperdetop. Alles wat de Eureka ooit had moeten worden maar dan vliegend.

En verder gaan ze bij Burgerleven ook woningen bouwen (de toekomst van het wonen!!), en binnenkort kun je met Burgerspace een tripje naar de ruimte boeken.

En nu zijn @okijokii en @onlinaius en meerdere andere eigenaren van een onafgemaakte Burgerwagen Eureka Pro in het Burgerwagen Persjet Uno topic beland om te kijken of Burgerwagen ooit nog tijd gaat krijgen om hun Eureka Pro te verbeteren voordat deze volledig versleten is, en of Burgerwagen bij de Persjet de gouden bergen wel kan waarmaken. Maar tot nu toe doen Persjet, Burgerleven en Burgerspace vrij veel denken aan de 'overpromise and underdeliver' van de Burgerwagen Eureka Pro.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

@onlinaius

Mooi verhaal, maar mijn vraag was: Waarom wil je, als je niet een Chill hebt, er niet een wil, er niet eens aan wil denken, je er toch over wil schrijven?

Wat wil je toevoegen?

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt-Hybrid/Silent/6kW/-10°C/16°C/SCOP4,3, Chill, Nefit-Ecomline/9,8kW, WT40-57°C, Tado-V3+/T̄ 20,3°C, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak divers, PV 3880Wp, HW

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Mickel moen schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:14:
@onlinaius

Mooi verhaal, maar mijn vraag was: Waarom wil je, als je niet een Chill hebt, er niet een wil, er niet eens aan wil denken, je er toch over wil schrijven?

Wat wil je toevoegen?
Wrong topic?

• okijokii
  • Niet online
Dat is het mooie van een forum, dat mag gewoon, ook al vindt iemand anders dat irritant.

Ik lees over het morsen van water, ik lees over geluid, ik lees over lelijke aansluitingen, ik lees over beloften die niet nagekomen worden, ik lees over Chills die hele huizen koeler maken, ik lees over de grootte van deze apparaten en daar wil (en mag 😎) ik graag op reageren.

Ik had zelf een pre order voor een Chill staan en ben iedereen dankbaar die mij ervan weerhouden heeft om er 1 aan te schaffen. Wanneer ik alleen de succesverhalen had gelezen, was ik misschien wel in de mooie verkooppraatjes van Quatt getrapt.

Dus ja @Mickel moen, je zal je nog een tijdje blijven irriteren aan mij, want ik ga niet weg.

En @Metsubsidie, ik zit in het juiste topic 😍

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03:31
Het mooie van een forum is ook dat je kan bepaalde berichten Niet hoeft te lezen.

En door naar de wel interessante.

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

okijokii schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:43:
Dat is het mooie van een forum, dat mag gewoon, ook al vindt iemand anders dat irritant.

Ik lees over het morsen van water, ik lees over geluid, ik lees over lelijke aansluitingen, ik lees over beloften die niet nagekomen worden, ik lees over Chills die hele huizen koeler maken, ik lees over de grootte van deze apparaten en daar wil (en mag 😎) ik graag op reageren.

Ik had zelf een pre order voor een Chill staan en ben iedereen dankbaar die mij ervan weerhouden heeft om er 1 aan te schaffen. Wanneer ik alleen de succesverhalen had gelezen, was ik misschien wel in de mooie verkooppraatjes van Quatt getrapt.

Dus ja @Mickel moen, je zal je nog een tijdje blijven irriteren aan mij, want ik ga niet weg.

En @Metsubsidie, ik zit in het juiste topic 😍
Dat ik mij er aan irriteer is een verkeerde veronderstelling. In tegenstelling. Ik vind het wel humoristisch. Ik verbaas mij er echter over, dat iemand zich druk maakt over iets wat ie toch niet wil hebben. Dus vandaar dat ik daar maar eens eens vraag over stel.

Wat beweegt iemand om zich druk te maken over iets wat ie zelf niet heeft en ook niet wil hebben.

Aangezien ik het antwoord niet direct krijg, probeer ik het maar zelf hieruit te destilleren.

Is het willen waarschuwen voor een miskoop?

Dan blijft het verwonderlijk als je er zelf niet een hebt.

Maar goed, ieder z’n ding. Laten we er over ophouden.

• okijokii
  • Niet online
Mickel moen schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Dat ik mij er aan irriteer is een verkeerde veronderstelling. In tegenstelling. Ik vind het wel humoristisch. Ik verbaas mij er echter over, dat iemand zich druk maakt over iets wat ie toch niet wil hebben. Dus vandaar dat ik daar maar eens eens vraag over stel.

Wat beweegt iemand om zich druk te maken over iets wat ie zelf niet heeft en ook niet wil hebben.

Aangezien ik het antwoord niet direct krijg, probeer ik het maar zelf hieruit te destilleren.

Is het willen waarschuwen voor een miskoop?

Dan blijft het verwonderlijk als je er zelf niet een hebt.

Maar goed, ieder z’n ding. Laten we er over ophouden.
Het wederzijdse geldt voor mij. Ik vind het wel humoristisch dat wanneer iemand een Chill heeft aangeschaft en niet helemaal tevreden is, er mensen op dit forum zitten die alles wat krom is weer recht proberen te praten. Daarom blijf ik, het is naast interessante informatie, ook een stukje vermaak. Ik kom hier graag.

Het leuke aan forums is dat iedereen zijn/haar bevindingen en meningen mag delen (zolang ze netjes zijn).

Excuus dat ik veronderstelde dat je je mogelijk wat irriteerde.

[ Voor 9% gewijzigd door okijokii op 03-08-2026 10:11 ]

• egeszsegedre
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-08 16:56
Sinds een paar dagen (toch) Chills laten plaatsen, en het huis koelt eindelijk af, hoezee!

Wat de lekbak betreft, ik merk dat als ik de unit uitzet (een mep geef op de knop bovenop), 3 minuten wat anders ga doen, en 'm eruit haal, niks gaat lekken. Misschien een ideetje.

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Ik heb hier de ervaringen lezende ook heel erg getwijfeld of ik de Chill 2 * pre-order zou verzilveren.

Uiteindelijk heb ik op 29 juni toch de bestelling doorgezet. Op 31 juli zijn 2 Chills geïnstalleerd.

Omdat dit in een bestaande installatie moet worden ingepast gaat dat niet altijd zoals vooraf gedacht maar uiteindelijk is dat toch naar tevredenheid gelukt. Ik had al goed over locatie en slanglengte nagedacht. De monteur heeft met enige vindingrijkheid de aansluitingen gemaakt.

Het draait nu 3 dagen en mijn bevindingen :
- geen tot nauwelijks water productie meer (het is droog buiten).
- koelt aanzienlijk beter dan onze mobiele airco, kan goed onze 45 m2 woonkamer aan.
- geluid nivo op de middelste stand is zeker zeer acceptabel, hoogste stand is niet nodig, maar ook dat geluid nivo goed te hebben.

Het is inderdaad geen Mits heavy aan muur a € 2.500++, maar ik ben erg blij dat ik heb doorgezet voor € 1.099 per stuk. Ik ben wel gecharmeerd van het concept !

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Ik heb niet het idee, dat ik dingen wil goed praten. Net zo goed dat ik niet onder de indruk raak van de marketing-taal van fabrikanten, raak ik niet onder de indruk van tegengeluiden. Zelfde niveau.

Ik sta nuchter in dit soort zaken, probeer vooraf een goed beeld te krijgen van de voor en nadelen. Dan is het maar net wat het zwaarste weegt. Na aankoop deel ik graag mijn ervaringen, zowel in voor-als in nadelen.

Beide hoef ik niet aan te dikken, maar beperk mij tot de feiten. Natuurlijk wel vanuit mijn referentiekader. Daar hoort bij dat ik het legen van een bakje peanuts vind. Maar als iemand daar overwegende bezwaren mee heeft, geen Chill kopen. Het is een eigenschap, waar je voor de koop van op de hoogte bent.

• onlinaius
Mickel moen schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 08:14:
@onlinaius

Wat wil je toevoegen?
Iets minder kryptisch dan.

De Quatt buitenunit en de Chill hebben 1 ding gemeen: ze worden beiden gemaakt door de fabrikant Quatt. Wat die fabrikant doet is van belang voor de bestaande Quatt gebruikers, waarbij verschillende afwegingen spelen. Niet perse in een specifieke volgorde:

- Als Quatt komt met energiecontracten, heatchargers / batteries, thuisaccu's, chills, EnergyOssen en wat al niet meer zei gaat dat af van de focus voor hun warmtepomp, en daarmee wordt de kans kleiner dat de warmtepomp ooit nog een beter product wordt dan het nu is.

- Als de Chill / FE / Accu / Warmtebatterij / EnergyOS / anders totale flops worden kan dat betekenen dat Quatt zich weer gaat toeleggen op de corebusiness, de warmtepomp. Dat zou dus theoretisch een positief effect kunnen hebben voor hun hybride klanten.

- Maar, je wilt als bestaande gebruiker ook weer niet dat Quatt failliet gaat, want een niet bestaande organisatie gaat het product sowieso niet verder ontwikkelen.

- Hoe het gaat met de ontwikkeling van alle andere Quatt producten zegt iets over Quatt als bedrijf, en laat daarmee zien wat de hybride gebruikers misschien nog kunnen verwachten. Als ze van alle andere producten super goed uitgewerkte producten weten te maken biedt dat perspectief voor verdere ontwikkeling van de hybride. Blijven dat ook middelmatige, matig uitgewerkte oplossingen met bijbehorende beroerde Quatt support dan kun je als hybride gebruiker concluderen dat ze bij Quatt niet meer in hun mars hebben dan dit, en dat de hybride daarmee ook nooit het ooit beloofde niveau zal gaan bereiken. Worden dat echter fantastische producten dan is er misschien nog hoop voor de hybride.

- Zelfde geldt niet alleen voor de kwaliteit van de geleverde producten, maar ook voor de manier van werken. Laat Quatt de gebruikers straks zitten met een half uitgewerkte FE / Chill / EnergyOS / Quatt-accu, etc dan weten we dat dit hun modus operandi is, en dat zegt dan ook weer wat over de kans dat er ooit nog verbeteringen aan de hybride gaan plaats vinden.

- Toegegeven, er zou ook een tikje venijn in kunnen zitten. Vind ik het irritant dat ze bij Quatt als een stel jonge honden met ADHD achter het volgende bot aanrennen terwijl ze hun eerdere producten nog niet af hebben? Ja, best wel een beetje. Tot nu toe hoeft het in ieder geval nog geen jaloezie te zijn, ik ben (voor wat ik nu zie) zeker niet onder de indruk van de FE opzet, en de Chill, het laat mij vooral opnieuw de werkwijze van Quatt zien, grootse beloftes, en uiteindelijk komt er een 6je uit (of wat lager als je de klantenservice meetelt).

Hiervoor was het voorbeeld van de Burgerswagen. Je kunt een product volledig loszien van de fabrikant, maar als die fabrikant allerlei grootse plannen heeft voor heel andere producten heeft dat wel degelijk invloed op jou als jij een van hun 'oude' producten gebruikt, die nog steeds niet 'af' is.

[ Voor 9% gewijzigd door onlinaius op 03-08-2026 11:02 ]

• okijokii
  • Niet online
En ze misleiden de toekomstige klanten. Wat mist er op deze foto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2jVs3sNbfGzeU_qT_hsHVsNNUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDwj578yvw1FG5JyOYIDpRiN.jpg?f=fotoalbum_large

• onlinaius
okijokii schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:00:
En ze misleiden de toekomstige klanten. Wat mist er op deze foto?

[Afbeelding]
Ik denk dat de slangen heeeel strak achter de radiator zijn weggewerkt? ;)

(zo mooi heb ik het in de praktijk hier ook nog niet gezien).

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

@onlinaius & @okijokii Echt ?

• okijokii
  • Niet online
onlinaius schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat de slangen heeeel strak achter de radiator zijn weggewerkt? ;)

(zo mooi heb ik het in de praktijk hier ook nog niet gezien).
Het staat er onder... Er is geen extra leidingwerk nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFJonFUiijwmvUQKKv9yXgrDh4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDvKKqzrcfLNz2Q22OjsfKIM.jpg?f=fotoalbum_large

• okijokii
  • Niet online

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Jongens, ga lekker buiten spelen..

• okijokii
  • Niet online
Metsubsidie schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:09:
Jongens, ga lekker buiten spelen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjqYYMXLANmG3RCT0HWI4TYKjqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jq9IzLCkzi1pi7hAv8VHk0D2.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:53
Mijn Chill komen in september/oktober, net te laat voor de echte warmte (hopelijk), maar ze kunnen dienen als extra verwarming indien noodzakelijk.

Voor de mensen die daadwerkelijk een Chill hebben: wat is jullie ervaring met de Chills op dit soort klamme dagen?

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Geweldig dit !

Gewoon te korte slangen besteld, dat is mi de besteller aan te rekenen.

Ik heb ook zo'n soort aansluiting op de slaapkamer, maar met (te lange) slang van 1,5 meter, de overlengte verdwijnt mooi tegen de muur.

[ Voor 14% gewijzigd door Metsubsidie op 03-08-2026 11:25 ]

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Knul schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:14:
Mijn Chill komen in september/oktober, net te laat voor de echte warmte (hopelijk), maar ze kunnen dienen als extra verwarming indien noodzakelijk.

Voor de mensen die daadwerkelijk een Chill hebben: wat is jullie ervaring met de Chills op dit soort klamme dagen?
Zie mijn ervaring hiervoor.

• okijokii
  • Niet online
Metsubsidie schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Geweldig dit !

Gewoon te korte slangen besteld, dat is mi de besteller aan te rekenen.
Of het niet kunnen/willen inspelen op datgene wat je tegenkomt als monteur?

• Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-08 14:07
@Knul Ze staan bij lekker te brommen op onze slaapkamers.

- Het ontvochtigt de boel aanzienlijk, tot op het punt dat als je de kamer met de chill uitloopt alles een stuk klammer aanvoelt. E.e.a. is net zoals bij een airco.

- Afhankelijk van de plaatsing is het aan te raden om overdag de chills gewoon hard te laten werken zodat de hitte zoveel mogelijk uit je slaapkamer blijft, dan kan deze de kamer 's nachts evt koel houden op een laag niveau. Je zal merken dat als de hitte eenmaal in de stenen zit dat je kamers alsnog snel opwarmen 's avonds. Afgelopen weekend was ik een weekendje weg en heeft 2 dagen lang de zon op mijn slaapkamerraam gestaan (wel met zonwering ervoor). "Even de hitte uit de slaapkamer halen" is dan te weinig, omdat de hitte gewoon in de stenen zit. Afgelopen nacht werd het daarom gestaag toch wel wat warmer in onze slaapkamer, toen we onze chill op de laagste stand zetten voor het slapen. Na verloop van de avond koelde de kamer toch weer flink af.

- Ze maken een stuk meer lawaai dan een split-unit, maar op de laagste stand is het m.i. stil genoeg om prima bij te slapen. Mijn vrouw en ik zijn er in ieder geval dusdanig aan het geluid gewend dat onze nachtrust er niet door verstoord wordt. Onze dochter is wat gevoeliger voor geluidjes en die vindt de chill 's nachts aanlaten irritant.

@okijokii
Ik had ook 0,5m slangen besteld bij de chill, wat in de praktijk niet handig bleek. Quatt heeft met DPD per ommegaande nieuwe leidingen gestuurd en was het probleem zo opgelost. Quatt is echt niet perfect, maar zo zuur is het ook allemaal niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Kaaspeer90 op 03-08-2026 11:35 ]

• okijokii
  • Niet online
Grappig dat mijn opmerkingen als zuur worden opgevat 🥳

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:53
Dank voor de ervaringen! Mijn contactpersoon bij Quatt had nog expliciet gevraagd of ik langere leidingen nodig had, dus blijkbaar is @okijokii niet de enige bij wie het mis ging ;) Mijn radiatoren staan overal strak in de hoek dus aan 0.5m heb ik genoeg.

• okijokii
  • Niet online
Knul schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:40:
Dank voor de ervaringen! Mijn contactpersoon bij Quatt had nog expliciet gevraagd of ik langere leidingen nodig had, dus blijkbaar is @okijokii niet de enige bij wie het mis ging ;) Mijn radiatoren staan overal strak in de hoek dus aan 0.5m heb ik genoeg.
Het is niet mijn aansluiting hoor. Het is een ervaring hier op het forum. Ik plaatste deze foto even in relatie tot de foto van Quatt als marketing. Niet zuur bedoeld verder.

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Sinds de Chill draait heb ik in de API qc.supervisory.control.mode = 5 of 6.

Iemand weet wat dit betekend ?

• onlinaius
Metsubsidie schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:16:
Sinds de Chill draait heb ik in de API qc.supervisory.control.mode = 5 of 6.

Iemand weet wat dit betekend ?
Als ik het me goed herinner is het hier recent voorbij gekomen. Cooling mode neem ik aan. Als ik het me goed herinner was een van de 2 cooling mode standby (waarbij de pomp van de buitenunit wel blijft lopen), de andere mode was actief koelen.

• Kaaspeer90
  • Laatst online: 24-08 14:07
Heeft iemand het vervangende deksel voor de waterbak eigenlijk al ontvangen? Ik heb ook net een e-mail gekregen dat ik binnenkort een nieuw deksel kan verwachten.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
Gisteren is mijn pre-order Chill geinstalleerd en toegevoegd aan onze bestaande v1 Hybrid opstelling.

Vooralsnog ben ik positief. Installatie ging goed (Ze sturen inderdaad mensen met personenauto's en een doos gereedschap van onderaannemers op pad. Aardige/professionele man verder). Hij past nét onder een bureau zodat hij niet in de weg staat. De waterbak kan makkelijk een nacht mee en hij heeft de hele bovenverdieping (+-60m2) voorzien van koele droge lucht waarmee een plaknacht is voorkomen.

Het verbruik (Alleen de chill) was +-300w continue dus het 'voelt' alsof het best efficient werkt. In ieder geval een wereld van verschil t.o.v. een camping-mini split en een mobiele mono-airco die beide meer verbruiken en minder koelen.

De app geeft aan dat de buitenunit een aantal uren 30 á 40 watt heeft verbruikt dus ben benieuwd of we daar nog echt koeling gaan zien. Misschien niet want binnenkort komt ook onze FE upgrade en ik las dat de warmte uit de Chill naar warm tapwater wordt omgezet.

Voorlopige conclusie:
  • Koopje voor de 1100euro pre-order prijs als je al een Quatt hebt.
  • Voor 1700 heb je ook een simpele split die waarschijnlijk nog efficienter is en condens zelf afvoert.
  • Als je geen extra vaste buitenunits/binnenunits/leidingen kunt/wilt is dit een prima oplossing.
  • Geen beeld bij de betrouwbaarheid, maar waar heb je dat wel tegenwoordig

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:05
slacksoff schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:38:
De app geeft aan dat de buitenunit een aantal uren 30 á 40 watt heeft verbruikt dus ben benieuwd of we daar nog echt koeling gaan zien.
Ik hoop dat de app het echte koelverbruik nog gaat weergeven, want als deze aan het koelen is staat het verbruik op 0. Die 30-40 watt is enkel de pomp. Het lijkt er op alsof alleen de pomp en warmteverbruik wordt weergegeven voorlopig.

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

Hansie_P schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:16:
[...]

Ik hoop dat de app het echte koelverbruik nog gaat weergeven, want als deze aan het koelen is staat het verbruik op 0. Die 30-40 watt is enkel de pomp. Het lijkt er op alsof alleen de pomp en warmteverbruik wordt weergegeven voorlopig.
Voor "the time being" zou je ook een slimme stekker met meet functie kunnen gebruiken, voor circa € 15 a € 30 te koop.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Metsubsidie schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:39:
[...]

Voor "the time being" zou je ook een slimme stekker met meet functie kunnen gebruiken, voor circa € 15 a € 30 te koop.
6,50 bij action

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Dat mag dan juist weer niet van Quatt. Net zoiets als geen randaarde hebben.

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:51

Ywa

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:21:
[...]

Dat mag dan juist weer niet van Quatt. Net zoiets als geen randaarde hebben.
Waarom zou een slimme stekker voor monitoren van verbruik niet mogen?

• rob987
  • Registratie: Januari 2022
Gebruik deze al vanaf begin.

Bij mij vandaag chill 1 1,3 kwh, chill 2 1,6 kwh en buitenunit (v1) 2,2 kwh gedurende 6 uur koelen.

24 x 400 wp | Huawei 8kw | Peblar Business | 2 x HW PIB 5,4 kwh | Quatt WP | Quatt Chill | Atlantic WPB | HA | EVCC

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:40
Ywa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:57:
[...]

@Ywa

Ook Quatt weet dat sommige hulpmiddelen van anderen niet zo betrouwbaar kunnen zijn. En dan krijg je misschien wel onterechte klachten. Dus hun algemeen advies; er tussenuit, al die rommel.

Sinds aug 24: Duo 2 x V1.5, Tado v3+ opt temp 30gr, const temp, eerst 1100m3 gas, nu 0. Vrijst no brab 76, 150m2, nefit combi exel 04, Veel hr+, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming. Pomp vvw verwijderd.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
[...]

Het is meer afraden voor zover ik weet en wat de ai support aangaf. Bijvoorbeeld die van Homewizard blijven standaard uit na een stroomuitval, tenzij je een instelling veranderd waarmee die niet meer schakelbaar is (van anderen geen idee). Het is een extra ding in de keten waarmee iets mis kan gaan waardoor de Quatt onbedoeld spanningsloos kan worden wat misschien qua aansturing onwenselijk is of mensen de support gaan bellen. Waarschijnlijk wordt bij niet gebruiken de circulatiepomp wel regelmatig ingeschakeld. Mijn intergas ketel doet dat dagelijks om vastlopen van de pomp te voorkomen.

Een storingsmonteur vertelde mij eens over een uitvallende Quatt wat werd veroorzaakt door een koffiemachine; moest hij dus wel voor langskomen en onderzoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door bite op 04-08-2026 15:11 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Uit de handleiding:

Gebruik geen slimme stekkers of apparaten die het energieverbruik meten en
de stroom onderbreken. Slimme stekkers kunnen onbedoeld uitschakelen door
een onjuist stuursignaal of na een korte stroomuitval.

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Ik gebruik nu al twee jaar een HomeWizard stekker om de Quatt WP te meten. Wel schakelslot aan, zodat ie niet kan schakelen.

Voor de Chill zie ik de meerwaarde niet zo. Voor even meten, als je een ongebruikte hebt liggen is het wellicht informatief, maar voor permanent, lijkt het mij de investering niet waard.

Ik hoef niet van ieder apparaat het verbruik precies te weten. Voor de Quatt zelf is die informatie, met name over de dag, juist wel waardevol. Hoewel je ook al veel info uit de Quatt app zelf kunt halen.

[ Voor 64% gewijzigd door Mickel moen op 04-08-2026 16:41 ]

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mickel moen schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:24:
Ik gebruik nu al twee jaar een HomeWizard stekker om de Quatt WP te meten. Wel schakelslot aan, zodat ie niet kan schakelen.

Voor de Chill zie ik de meerwaarde niet zo. Voor even meten, als je een ongebruikte hebt liggen is het wellicht informatief, maar voor permanent, lijkt het mij de investering niet waard.

Ik hoef niet van ieder apparaat het verbruik precies te weten. Voor de Quatt zelf is die informatie, met name over de dag, juist wel waardevol. Hoewel je ook al veel info uit de Quatt app zelf kunt halen.
Zit jou quatt wp via het stopcontact aangesloten dan? :?

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Ja.

Wel op een aparte groep.

[ Voor 8% gewijzigd door Mickel moen op 04-08-2026 20:41 ]

• onlinaius
[...]

Dat was indertijd vrij gebruikelijk voor single Quatt hybrid (of dat nu anders is weet ik niet).

• chrisvoorma
  • Laatst online: 22-08 10:01
Kaaspeer90 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:59:
Heeft iemand het vervangende deksel voor de waterbak eigenlijk al ontvangen? Ik heb ook net een e-mail gekregen dat ik binnenkort een nieuw deksel kan verwachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAwiV6KSOTpZJxR5Qo694YSS2fI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NsAUeq3rf7qo3lrHybDY0wyU.png?f=fotoalbum_large Het kan nog

Mvg Voorma

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:16
Ik zag net een melding in de PostNL app, een pakketje van Quatt dat door de brievenbus past.

• Hansie_P
[...]

Maar dit hoort gewoon in de app te zitten. Waarom kan t voor de pomp en verwarming wel? Of is dat gebaseerd op giswerk in plaats van een daadwerkelijk verbruik?

• okijokii
  • Niet online
[...]

Hier ook gewoon op het stopcontact hoor.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
Daar zou ik dus zeker geen wp op zetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Pistolepaultje
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-08 11:09
slacksoff schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:38:
Gisteren is mijn pre-order Chill geinstalleerd en toegevoegd aan onze bestaande v1 Hybrid opstelling.

Vooralsnog ben ik positief. Installatie ging goed (Ze sturen inderdaad mensen met personenauto's en een doos gereedschap van onderaannemers op pad. Aardige/professionele man verder). Hij past nét onder een bureau zodat hij niet in de weg staat. De waterbak kan makkelijk een nacht mee en hij heeft de hele bovenverdieping (+-60m2) voorzien van koele droge lucht waarmee een plaknacht is voorkomen.

Het verbruik (Alleen de chill) was +-300w continue dus het 'voelt' alsof het best efficient werkt. In ieder geval een wereld van verschil t.o.v. een camping-mini split en een mobiele mono-airco die beide meer verbruiken en minder koelen.

De app geeft aan dat de buitenunit een aantal uren 30 á 40 watt heeft verbruikt dus ben benieuwd of we daar nog echt koeling gaan zien. Misschien niet want binnenkort komt ook onze FE upgrade en ik las dat de warmte uit de Chill naar warm tapwater wordt omgezet.

Voorlopige conclusie:
  • Koopje voor de 1100euro pre-order prijs als je al een Quatt hebt.
  • Voor 1700 heb je ook een simpele split die waarschijnlijk nog efficienter is en condens zelf afvoert.
  • Als je geen extra vaste buitenunits/binnenunits/leidingen kunt/wilt is dit een prima oplossing.
  • Geen beeld bij de betrouwbaarheid, maar waar heb je dat wel tegenwoordig
Pre-order tijd is over, nu is het gewoon 1800 euro ook al heb je al een quatt staan. Of mis ik iets op de site?

• robmaas
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-08 13:15
Ik zal er wel straal overheen kijken , maar ik zie op hun website zo een, twee drie niet hoe ik als bezitter van een Quatt1.0, een Chill kan bestellen, en wat die dan kost.

zelfs zo niet:https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=site%3Awww.quatt.io%2F+chill

[ Voor 35% gewijzigd door robmaas op 05-08-2026 12:41 ]

Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant

• paQ
Brent schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:26:
[...]

Daar zou ik dus zeker geen wp op zetten.
Apparaatje trekt 350W.
Waar gaat het over….

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
paQ schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:45:
[...]

Apparaatje trekt 350W.
Waar gaat het over….
Aansluitwaarde is geen 350W

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• slacksoff
Pistolepaultje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:00:
[...]

Pre-order tijd is over, nu is het gewoon 1800 euro ook al heb je al een quatt staan. Of mis ik iets op de site?
Ik kan me voorstellen dat je mijn verhaal zo interpreteert als ik het nog eens lees. Je mist niks op de site. Pre-order tijd is inderdaad afgelopen.

Wat ik bedoelde is dat ik het voor het pre-orderbedrag een koopje vond, maar dat er voor de huidige prijs ook wel split airco's incl installatie te vinden zijn.

• slacksoff
robmaas schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:39:
Ik zal er wel straal overheen kijken , maar ik zie op hun website zo een, twee drie niet hoe ik als bezitter van een Quatt1.0, een Chill kan bestellen, en wat die dan kost.

zelfs zo niet:https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=site%3Awww.quatt.io%2F+chill
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbsUKNSjqHVQp-CHShufE7ZrB1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/92T9Jwf8pemKeaPljZageRuD.png?f=fotoalbum_large geel gemarkeerd :)

• paQ
Brent schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:11:
[...]

Aansluitwaarde is geen 350W
500 dan?

Waar maak je je zorgen over?

• robmaas

@slacksoff mixed boodschap

is het nu 1299 of 1699 ?? Er waar op de website ?

Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant

• Metsubsidie

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

robmaas schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:49:

Ik begrijp dat de 1e Chill € 1.699 kost en een volgende € 1.299. Dat excl slangen. De 2e kan uiteraard goedkoper omdat de monteur er dan al is en leeg laten en weer vullen van de CV installatie in de 1e prijs zitten. Het monteren van de Chill kost niet zoveel tijd. Alle zaken er om heen best wel.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

robmaas schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:49:

Die lagere prijs is alleen als je een WP + chill tegelijk koop.

Ik had zelf een All-e + 3 chills gekocht. Toen was de eerste chill 1000 en de andere 2 1300.

• robmaas
Na wat omzwervingen: https://www.quatt.io/chill-uitbreiding 1 chill als je al een Quatt hebt.

Die eventuele tweede Chill van 1299 nog niet gevonden. De comminicatie afdeling mag zelf weleens gaan surfen op hun website want qua navigatie en inhoud ontbreekt er e.e.a. ( o.a tekst met "met de zomer in aantocht ...")

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:52
onlinaius schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:42:
[...]

Dat was indertijd vrij gebruikelijk voor single Quatt hybrid (of dat nu anders is weet ik niet).
Dat was in het verleden inderdaad gebruikelijk. Onze electrien gaf aan dat sinds dit jaar dit niet meer mag. Hij is keurmeester voor o.a. de woningbouw, dus ik ga ervan uit dat hij op de hoogte is van de regels. (Mogenlijk heeft de evt. andere werkwijze ook te maken met het opgenomen vermogen van de warmtepomp die met de V1,0 en V1,5 lager lag)

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• bite
  • Niet online
Ik gebruik nu HA voor een notificatie mbt de waterbak maar de app kan het binnenkort ook, nu in beta test op ios. Geen opties welke wel of niet maar goed begin denk ik. “Chill now supports notifications! This will inform you when the water tray needs emptying. Go to "Settings > Notifications" to enable this feature.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wKzb5yiKAuUbqFSijwKNQnzC3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Bq1l7TV3xklvSFURr1suEWE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJpD8j0rBbod--yKTzT7D4df1_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oasAm75R0HGSiInjdW1mnh4G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NKJFcWjuzijCq7EFEHGemPi7bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfigU9zVvu38UJuLKhTsa3DO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door bite op 06-08-2026 16:04 ]

• lverschuur
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-08 14:11
Ik heb sinds 2 maanden 2 chills, en ik ben er erg tevreden mee. Beide zijn in de plaats gekomen van een radiator. Een staat er in de woonkamer, en 1 op mijn werkkamer. Beide zijn open ruimtes zonder deur, dus ze bestrijken allebei indirect een verdieping.

Installatie ging super, ik had zelf al mijn radiatoren afgekoppeld en een (afsluitbaar) onderblok geplaatst. Vriendelijke monteur, is even naar de warmteservice gegaan om passende aansluitingen te halen.

Ze staan aan als ik een overschot heb aan energie uit 10 zonnepanelen, dus in de praktijk van een uur of 8 tot 6 uur 's avonds. Daarnaast laden ook 2 homewizzard batterijen op, en lever ik nauwelijks energie terug aan het net. Ik heb ze daarbij altijd draaien in de hoogste stand, geluid is wel wat luider dan ik had verwacht, maar redelijk gelijk aan dat van een 'normale' airco.

Ik heb iets minder dan 1 volle bak water per dag van allebei. En dat is op dit soort hete dagen superhandig want die leeg ik in de tuin, waar het op die dagen ook wel echt nodig is.

In de avond staan ze gewoon uit, en het is hier dan prima qua temperatuur. op de 30 plus dagen laat ik die in de woonkamer wel 24 uur aan, maar 's avonds en 's nachts dan in de laagste stand. ik heb gemerkt dat het koelen dan niet veel voorstelt, maar dat de lucht wel aangenamer (droger) aanvoelt.

Kortom, ik vind het een bijzonder leuke oplossing. Warmtepomp heb ik nu zomers ook wat aan, het kost me geen extra energie, heb gratis water in tijden dat de tuin het nodig heeft, en mn huis heeft een prettiger binnenklimaat (temp kon hier flink oplopen). Als ik tijd heb ga ik mijn homeassistant weer eens bijwerken en onderzoeken of ik ze automatisch aan en uit kan laten schakelen.

Leuk om hier af en toe de reacties te volgen. Ben wel beetje verbaasd over zuurpruimen (ja echt wel zuur!) die zogenaamd zo blij zijn dat ze geen chills hebben aangeschaft, maar wel veel tijd in devaluatie (een best zeldzame vorm van cognitieve dissonantie) blijven steken. Maar wellicht hebben ze echt gewoon niets leuker te doen.

• Okidoki4u
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-08 15:40
Ik heb ondanks de negatieve reacties toch deze week een Chill nabesteld (heb nu 2 maanden ongeveer een Quatt AE met 1 buiten unit).
Tot mijn verbazing staan ze al over 2 weken hier op de stoep (dikwandige 17mm stalen CV buizen ;) ).
Ze hebben de foto's ontvangen, en ik heb een plaatsingsplan retour gehad (waar ik het nog niet over eens ben). Ik betaal ongeveer € 1200,-
Ik wil zelf kijken of ik de quick connectors eerder kan ontvangen en ze zelf kan monteren zoals ik dat graag wil.

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:30
Okidoki4u schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:09:
Ik heb ondanks de negatieve reacties toch deze week een Chill nabesteld (heb nu 2 maanden ongeveer een Quatt AE met 1 buiten unit).
Tot mijn verbazing staan ze al over 2 weken hier op de stoep (dikwandige 17mm stalen CV buizen ;) ).
Ze hebben de foto's ontvangen, en ik heb een plaatsingsplan retour gehad (waar ik het nog niet over eens ben). Ik betaal ongeveer € 1200,-
Ik wil zelf kijken of ik de quick connectors eerder kan ontvangen en ze zelf kan monteren zoals ik dat graag wil.
Bijzonder, ik ben voor de 2e nog steeds in afwachting van de prijs. Krijg zo af en toe een mail. Maar ik weet niet dat ik m’n 2e ooit ga krijgen. Ik heb in juni mn eerste mail gestuurd voor de 2e. En ik hoef niet eens connectors, die had ik gelijk al laten plaatsen…

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

@Magreet1

Misschien heb je het al geprobeerd, maar iedere week even bellen. Vragen om een persoonlijke succes-manager. Dat soort dingen willen nog wel eens helpen. Toon allervriendelijkst houden.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46

Animal_X

Rodin

Okidoki4u schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:09:
1200 voor een 2e Chill? Waarom 1200 en geen 1699?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• okijokii
  • Niet online
lverschuur schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:30:

Leuk om hier af en toe de reacties te volgen. Ben wel beetje verbaasd over zuurpruimen (ja echt wel zuur!) die zogenaamd zo blij zijn dat ze geen chills hebben aangeschaft, maar wel veel tijd in devaluatie (een best zeldzame vorm van cognitieve dissonantie) blijven steken. Maar wellicht hebben ze echt gewoon niets leuker te doen.
Ik ben geen psycholoog, jij misschien wel 😎 maar een cognitieve dissonantie zou toch betekenen dat ik juist wél een Chill zou aanschaffen, ook al wil ik er geen? Maar dat gaat een beetje off topic denk ik. Maar bedankt voor de gratis diagnose en dat zonder wachtlijst 👌😉

• mrkb_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 17:26
Bij mij heeft de persoonlijke successmanager er een beetje een zooitje van gemaakt.

Al vóór de installatie van de eerste Chill heb ik geïnformeerd naar een tweede. Geen respons. Tijdens de installatieperikelen van de eerste telefonisch toegezegd gekregen de tweede tegen de preorderprijs te kunnen krijgen.

Omdat er bij de installatie van de eerste Chill van alles mis is gegaan heb ik aangegeven de beslissing over een tweede uit te stellen tot de eerste echt goed geïnstalleerd was. Dat gebruiken ze nu tegen mij, want "het management" zegt nu dat dit een nieuwe installatie is en ik 1599 euro af mag tikken.

Ook hebben ze de offerte voor de tweede Chill zelf ondertekend en de order in gang gezet zonder overleg over de prijs.

Al met al niet netjes dus, dus wordt vervolgd. Communicatie is ook niet bepaald soepel want ik moet overal achteraan bellen en mailen.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Quatt heeft nu 2 mensen gestuurd om mijn laatste quatt chill aan te sluiten. Maar ze hebben echt geen idee hoe ze dat moeten doen.

Ik heb ze zojuist zelf moeten vertellen dat het CV systeem leeg moet :X

Heb eigenlijk de neiging om ze gewoon weg te sturen en zelf die connector ertussen te zetten.

De monteur die de all-e kwam aanleggen was echt een topper. Maar dit zijn gewoon prutsers.

• pvdn
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 04:32
Timmy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:58:
Ik zag net een melding in de PostNL app, een pakketje van Quatt dat door de brievenbus past.
En wat zat er in het pakketje? Zijn het de nieuwe deksels. Ik heb nu ook een melding in de PostNL app dat ik een pakketje van Quatt ga ontvangen.

• Timmy
pvdn schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:36:
En wat zat er in het pakketje? Zijn het de nieuwe deksels. Ik heb nu ook een melding in de PostNL app dat ik een pakketje van Quatt ga ontvangen.
Nog geen idee, de zending is pas vandaag door PostNL ontvangen...

• lverschuur
Ik ontving van Quatt net 2 nieuwe deksels voor de waterbak, met 2 nieuwe slangen. De vorm is anders, waardoor het water makkelijker zou moeten afvoeren.

@okijokii: Had je ook zelf even kunnen opzoeken: Cognitieve dissonantie is de innerlijke spanning die je voelt wanneer je overtuigingen niet overeenstemmen met je gedrag, of wanneer je twee tegenstrijdige gedachten hebt. Devaluatie is een specifieke manier om die spanning te verminderen door de waarde van het oorspronkelijke doel of de misgelopen kans te verlagen.

• lverschuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZcJZZ04FNOWGjmwGOmu5nszlhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjUM7KlRzzz1pL6mOHFDMXxT.jpg?f=fotoalbum_large

• Cannonballl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:25
Ik vond zelf dat de Dongle die geinstalleerd werd voor de Chill er wat zielig bij hing aan dat kabeltje, vond het niet zo mooi.

Dus heb er even een 3D modelletje voor gemaakt zodat ie gewoon normaal hangt. Prima te printen binnen een uur. Zal er binnenkort even een linkje van delen van Makerworld (is pending verification).

EDIT: Linkje hier met de STL: https://makerworld.com/nl/models/3148436-quatt-dongle-mount

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNVYadsnOcFbLT7H6NRFUxvFtM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejYgtYv0BL9mrwwxlUDpBzbS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoWqbdG7O420vLLVZxIJEFfeJ44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxM4k2JWqyYfmcj5RrFgw777.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Cannonballl op 08-08-2026 19:02 ]

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:52
Cannonballl schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:15:
Ik vond zelf dat de Dongle die geinstalleerd werd voor de Chill er wat zielig bij hing aan dat kabeltje, vond het niet zo mooi.

Dus heb er even een 3D modelletje voor gemaakt zodat ie gewoon normaal hangt. Prima te printen binnen een uur. Zal er binnenkort even een linkje van delen van Makerworld (is pending verification).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
super, verdient een een groot applaus, kan dit aub ook even in de TS gezet worden.

• Cannonballl

EDIT: Linkje hier met de STL: https://makerworld.com/nl/models/3148436-quatt-dongle-mount

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu met linkje 😊

• okijokii
  • Niet online
lverschuur schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:15:

@okijokii: Had je ook zelf even kunnen opzoeken: Cognitieve dissonantie is de innerlijke spanning die je voelt wanneer je overtuigingen niet overeenstemmen met je gedrag, of wanneer je twee tegenstrijdige gedachten hebt. Devaluatie is een specifieke manier om die spanning te verminderen door de waarde van het oorspronkelijke doel of de misgelopen kans te verlagen.
En dat is precies wat ik zei toch? Jammer dat jij opmerkingen van iemand die niet zo'n fan is zo ervaart.

• bite
  • Niet online
Een houdertje maken was ik ook van plan, dacht zoiets inderdaad maar kleiner gat en verzonken voor een schroef. Uiteindelijk toch lui en stukje dubbelzijdig tape gebruikt (Tesa outdoor) 😁

• Mickel moen

Mickel moen

mickelmoen.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4ut4BK4N-dsTWtAgZosyB-3HqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuw5CRQTfx6VYtPecyudoABX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het originele doosje hiervoor gebruikt. Langer kabeltje eraan en wat hoger opgehangen.

• Okidoki4u
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-08 15:40
Animal_X schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:16:
[...]

1200 voor een 2e Chill? Waarom 1200 en geen 1699?
Dat is mn eerste Chill....

• pvdn
lverschuur schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:15:
Ik ontving van Quatt net 2 nieuwe deksels voor de waterbak, met 2 nieuwe slangen. De vorm is anders, waardoor het water makkelijker zou moeten afvoeren.

Ik zie geen verschil op de video van Quatt. Ben heel benieuwd naar de verschillen. Zal ze morgen wel ontvangen. Dank voor het delen

• pvdn

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes gedaan! Is het gaatje bedoelt voor de schroef? Is deze ook verzonken of niet? Ik zal opzoek gaan naar iemand met een 3d printer

• pvdn
Wie van jullie ervaart ook dat de chill extra geluid maakt door dat er iets trilt in het apparaat? Ik heb nu een stapel boeken op de chill gelegd en hierdoor is hij een stuk stiller :-)

hebben jullie hier ook last van en of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Cannonballl
pvdn schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:02:
[...]

Netjes gedaan! Is het gaatje bedoelt voor de schroef? Is deze ook verzonken of niet? Ik zal opzoek gaan naar iemand met een 3d printer
Thanks!

Nee, het gaatje is bedoeld om de Quatt Dongle er weer uit te krijgen, moest dat nodig zijn. Hij "klemt" in die houder, dus dan kun je hem er weer makkelijk uitkrijgen met je vinger o.i.d.

Ik heb getwijfeld om schroefgaten toe te voegen (en dat kan nog steeds), maar het is zo'n licht simpel ding dat dubbelzijdig tape eigenlijk wel meer dan genoeg is (en het bespaart je ook weer boren o.i.d.).

• lverschuur
enige verschil dat ik zie is het gat: stuk groter, en de slang blijft nu zitten zonder strapje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giymWmq2G1xILtw2B3nqPhBUfWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzJsMNJwSzkRhKsKUe8Qf24m.jpg?f=fotoalbum_large

• pvdn
lverschuur schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:56:
enige verschil dat ik zie is het gat: stuk groter, en de slang blijft nu zitten zonder strapje.

[Afbeelding]
Oh ja ik zie het. Bij mij werkt het super nu met de geperforeerde slang (wat ik zelf gedaan heb). Maar zal braaf de nieuwe deksels plaatsen. Ze hadden wat mij betreft aandacht mogen besteden aan de manier van het kunnen uitgieten van het water zonder dat je de deksel er af hoeft te halen. Nu stroom het uit alle kieren. Je moet toch iets te zeuren hebben hè ;-)

• lverschuur
Ja daar heb je een goed punt. Het uitgieten gebeurd wat ongecontroleerd. Ik denk dat ik wat ga experimenteren met een overgebleven deksel. Met de gaatjes in slang van @pvdn en een grotere uitgietopening werkt het dan ms ook makkelijker

• Hansie_P
pvdn schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:05:
Wie van jullie ervaart ook dat de chill extra geluid maakt door dat er iets trilt in het apparaat? Ik heb nu een stapel boeken op de chill gelegd en hierdoor is hij een stuk stiller :-)

hebben jullie hier ook last van en of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik merk dit ook bij 1 van de 2 Chills. Het lijkt er op dat het luchtfilter soms trilt want als ik daar druk op uitoefen is het trillen weg. Het is ook enkel als de compressor aanstaat volgens mij.

• mijnpc
  • Laatst online: 21-08 22:36
Hansie_P schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:48:
[...]

Ik merk dit ook bij 1 van de 2 Chills. Het lijkt er op dat het luchtfilter soms trilt want als ik daar druk op uitoefen is het trillen weg. Het is ook enkel als de compressor aanstaat volgens mij.
Ik merk dat ook, soms wordt ik 's nachts opeens wakker van een kunstof kap die resoneert als die compressor een tijdje aan staat.

• okijokii
  • Niet online
Quatt verkoopt de Chill als een volwaardig consumentenproduct, maar in de praktijk is het gewoon nog een MVP. Te vroeg gebracht en dan word je als consument testpanel. Dan wordt je 's nachts wakker ipv dat de Chill meewerkt aan een rustige nachtrust en gaat het uitgieten wat ongecontroleerd.

• Timmy
okijokii schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:32:
Quatt verkoopt de Chill als een volwaardig consumentenproduct, maar in de praktijk is het gewoon nog een MVP. Te vroeg gebracht en dan word je als consument testpanel. Dan wordt je 's nachts wakker ipv dat de Chill meewerkt aan een rustige nachtrust en gaat het uitgieten wat ongecontroleerd.
Laten we heel eerlijk zijn, de eerste generatie van elk product is niet foutloos. Of het nu software of een fysiek product is. Dat weet vrijwel iedereen maar toch blijven we eerste generatie producten bestellen.

Toch ben ik nog steeds blij met de aanschaf. Het doet wat ik er van verwachtte en zorgt voor aangename ruimtes.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
okijokii schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:32:
Nou ja, de Chill was al flink later dan in eerste instantie aangekondigd. Op een moment moet je het ding gewoon gaan verkopen, anders lopen mensen weer weg. En het is niet zo dat het helemaal niet werkbaar is. Had veel slechter gekund. En wat voor jou (en mij denk ik) dealbreakers zijn, zijn het voor anderen niet.

PVoutput

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste