Zijn er andere Chill eigenaren waarbij de Chill zich "loskoppeld" van het netwerk? Onze 3 apparaten koppelen zich sinds vandaag, 3 dagen na installatie, continue los van het netwerk. Allen zijn meerdere keren verwijderd en weer aangemeld. Dongel met een ander snoertje aangesloten, verder van de CiC vandaan voor betere ontvangst. Niets helpt.... Quatt bellen morgen.
Thanks voor de tip. Gisteren heb ik zelf alles uitgedacht en alle koppelingen gekocht.Jan-tweak schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:39:
[Afbeelding]
is er overigens ook voor 28mm leidingen.
hier een link van de hier genoemde t-stuk bij Hornbach maar ook bij veel andere DIY zaken te koop.
[...]
Vandaag een supervriendelijke en meedenkende installateur over de vloer gehad. En alles is aangesloten zoals ik dat graag wou. Zelf heb ik alles netjes voorbereid per chill. Handoek, chill en fittings klaargelegd en ruimte gemaakt. Ik kreeg nog de opmerking dat ik goed voorbereid was en dat hij het zeer kon waarderen. 2x op een 22mm leiding en 1x op een radiator.
Ik zou nog de toevoer met een buis op de hoogte van de afvoer verlagen. Anders moet de flex 1 x omhoog en 1 x omlaag. Is niet zo mooi.markb1994 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:35:
[...]
Ik heb inmiddels door een loodgieter voor 200 euro voor 3 chills mijn dikwandige leidingen aan laten passen, door een T stuk er tussen te monteren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je raakt ook waarschijnlijk 40 cm van de lengte kwijt als het hoog blijft.
Ik hoop dat je 1,5 meter besteld hebt, want half meter is erg kort.
De installateur zal er blij mee zijn. Hoeft alleen in te pluggen, te ontluchten en de firmware update te doen.
Ik had er 1 die zich loskoppelde. Het probleem was dat in en out verkeerd waren aangesloten. De paralel aangesloten radiator werd ook licht warm bij omgekeerd aansluiten.Jay1972 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:41:
Zijn er andere Chill eigenaren waarbij de Chill zich "loskoppeld" van het netwerk? Onze 3 apparaten koppelen zich sinds vandaag, 3 dagen na installatie, continue los van het netwerk. Allen zijn meerdere keren verwijderd en weer aangemeld. Dongel met een ander snoertje aangesloten, verder van de CiC vandaan voor betere ontvangst. Niets helpt.... Quatt bellen morgen.
Vanuit de voorkant is rechts in en links uit bij de chill.
De installateur gaf ook aan dat hij bij mijn onderblok niet kon zien wat in en out was en bij problemen het moest omkeren.