• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:35
Gophlin schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:45:
Zucht.. Begin deze maand is het nieuwe frontje afgeleverd, maar helaas lijkt deze niet te passen omdat deze net een fractie dikker is dan het oude front en de bouten simpelweg in de weg zitten. Zit dit bij iedereen zo gemonteerd die de Quatt op een plat dak heeft staan?

[Afbeelding]
Ja ik ken het, heb de kleine ringen vervangen door grote carrosserie ringen en bouten iets naar voren gehaald

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:14

OmeJoyo

This is me

Magreet1 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:37:
[...]

Hier nog geen 4.3.0. Is het probleem van structurele warm water vraag hiermee verholpen?

Hier ook meer fluctuatie in watertemperatuur. Helpt de soundslider zo laag mogelijk? Heb ik wel gedaan, maar zie beperkt effect, En wat gebeurt er als ik te weinig vermogen heb met AE? Ik kan nergens in de app zien wat hij gedaan heeft, hoogstens op het moment zelf zien dat het verbruik hoog is.
Warmt de ruimte dan langzamer op of pakt hij backup? Heb jij daar ervaring mee?

Edit: inmiddels wel 4.3.0 maar nog steeds structurele warmwatervraag (rood pijltje bij begin scherm en lopende douche) terwijl er geen enkele kraan aan staat)
Als bij de AE de soundslider te laag staat heb je wel kans dat die vaker 1 van de 2kW verwarmers aanspreekt heb ik inmiddels ondervonden. Let hier wel op, want dat kost behoorlijk wat extra ten opzicht van de warmtepompen. :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:32
OmeJoyo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:00:
[...]
Als bij de AE de soundslider te laag staat heb je wel kans dat die vaker 1 van de 2kW verwarmers aanspreekt heb ik inmiddels ondervonden. Let hier wel op, want dat kost behoorlijk wat extra ten opzicht van de warmtepompen. :)
Heb jij al een modbus sniffer om de communicatie tussen de CiC en de AE af te luisteren?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:14

OmeJoyo

This is me

TeslaNerd schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:15:
[...]

Heb jij al een modbus sniffer om de communicatie tussen de CiC en de AE af te luisteren?
Nee en die zit nog niet in de planning op dit moment. Zowel omdat Quatt NOG STEEDS niet de problemen op is komen lossen en ik geen verdere discussie wil, als mede dat ik helaas nog even andere prioriteiten heb.

In mei verwacht ik behoorlijk wat meer vrije tijd te hebben (en energie :P) en hopelijk zijn de problemen tegen die tijd dan echt eens opgelost. Maarja, we zijn dan ook pas een jaar onderweg, het is niet dat het langzaam bespottelijk begint te worden ofzo. 8)7

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
OmeJoyo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Nee en die zit nog niet in de planning op dit moment. Zowel omdat Quatt NOG STEEDS niet de problemen op is komen lossen en ik geen verdere discussie wil, als mede dat ik helaas nog even andere prioriteiten heb.

In mei verwacht ik behoorlijk wat meer vrije tijd te hebben (en energie :P) en hopelijk zijn de problemen tegen die tijd dan echt eens opgelost. Maarja, we zijn dan ook pas een jaar onderweg, het is niet dat het langzaam bespottelijk begint te worden ofzo. 8)7
Dat is wel bespottelijk, net als het frontje van @Gophlin

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Pagina: 1 ... 350 351 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.