Nou, nog steeds niets vanuit Quatt over de beloofde oplossing, die al sinds december snel wordt geboden.
Wel weer nieuwe twijfelachtige keuzes qua werking en waarom het irritant is dat de beloofde functies nu al bijna een jaar niet zijn gekomen.
Momenteel kun je hooguit voorkomen dat er tussen 19:00 en 07:00 opgewarmd wordt. Het resultaat is dus dat we nu met regelmaat in 1 van de pieken alsnog moeten gaan bijladen. De setting die dit deels voorkomt, wordt namelijk genegeerd als Quatt redeneert dat er te weinig warm water is, op basis van de niet kloppende douche minuten en een random hoeveelheid hiervan start het verwarmen.
Bovendien heeft die setting een nare bijwerking, namelijk dat als de stroom goedkoop is er simpelweg wordt gekozen om ENKEL met de 2kW heater te gaan staan verwarmen. De oplossing is het resetten van de CIC op dat moment, wat ik denk ik maar ga inprogrameren in home assistant.
Want naast deze bijwerking was het nu in twee weken weer twee keer raak en besloot de CIC, terwijl de middelste en bovenste temperatuur in het vat nog 54 graden waren, dat toch de 2kW heater maar ingeschakeld moest worden tijdens het douchen. Nou gelukkig is het momenteel niet bijna 35 cent per kWh, anders zou dit heel vervelend zijn... Ook hier, een reset van de CIC om deze domme keuze ongedaan te maken. De doucheminuten stonden op 20 hier overigens.
Ik begrijp oprecht niet wat Quatt probeert te doen met een dergelijke actie. Het is niet nodig, kost onnodig geld, onnodig energie en ook nog op de piek momenten.
De Quatt AE is simpelweg niet slim, niet stil en zeker niet compleet. Tel daar de inmiddels niet meer bestaande service bij op, bijzondere visie.
@
Magreet1 Ben jij onderstussen al verder gekomen?