• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
jj85 schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:46:
[...]

Tip: met de laatste HA integratie kan je de frequentie wel uitlezen (via mobile api)
Waarschijnlijk, maar ik beschouw de Quatt als een black box waarin Quatt design decisions uit een overtuiging heeft gemaakt. Dus ik wil hem alleen via de standaard manieren (via Quatt app of Opentherm thermostaat) aansturen.

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

@jj85 het probleem wat jij laat ziet was toch opgelost in firmware 3.14.x?

Of zie het nu weer?

Hier tekenen aub ......

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
CPM schreef op zondag 7 december 2025 @ 22:36:
@jj85 het probleem wat jij laat ziet was toch opgelost in firmware 3.14.x?

Of zie het nu weer?
Dat ging over flippergedrag tussen twee Quatts (in een duo setup).
Het voorbeeld hiervoor gaat over het flippergedrag van een Quatt (compressor aansturing) an sich. Komt dus waarschijnlijk ook voor bij mono setups.

Het duo-geflipper heb ik sinds de 3.14 release niet meer gezien. Maar was voorheen bij een buitentemperatuur van zo'n 11grC. Iets om dus deze week even in de gaten te houden :)

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:33
Flesym schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:44:
[...]

Dat heeft volgens mij niets te maken met 2 Quatts maar gewoon bouncing bij de overgang van 1 frequentie naar een andere. Ik kan de frequentie niet uitlezen maar met 1 Quatt zie je hetzelfde. En dat bij een Duo de ene Quatt de andere beïnvloedt lijkt me alleen maar een gevolg.
[Afbeelding]
Nee, de bouncing die jij hier ziet in de geleverde warmte komt niet van overgang van 1 frequentie naar een andere. Deze bouncing is de optelsom van de bouncing in de flow rate rondom de 800l/uur en de bouncing van de temperatuursensoren voor Taanvoer en Tretour die worden uitvergroot in de deltaT als het verschil tussen Taanvoer en Tretour

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• TeslaNerd
jj85 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:36:
[...]

Dat ging over flippergedrag tussen twee Quatts (in een duo setup).
Het voorbeeld hiervoor gaat over het flippergedrag van een Quatt (compressor aansturing) an sich. Komt dus waarschijnlijk ook voor bij mono setups.

Het duo-geflipper heb ik sinds de 3.14 release niet meer gezien. Maar was voorheen bij een buitentemperatuur van zo'n 11grC. Iets om dus deze week even in de gaten te houden :)
Is deze aangekondigde verbetering van 3.15 ook al bevestigd:

Verbeter de hysterese van de HeatPump compressor

[ Voor 4% gewijzigd door TeslaNerd op 08-12-2025 09:29 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• jj85
TeslaNerd schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:28:
[...]

Is de aangekondigde verbetering van 3.15 ook al bevestigd?
welke?

• TeslaNerd
“Verbeter de hysterese van de HeatPump compressor”

• jj85
TeslaNerd schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:31:
[...]

Zeg het maar....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7jneCkrSsRy94Q9otultDAgbM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I8pizmSHAm3QI7tgvI617ofd.png?f=fotoalbum_large

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
RickvdT schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:02:
[...]

Daar zie ik geen gekke dingen. Ik zie vergelijkbaar gedrag gisteravond waar de setpoint nog niet bereikt is. Ook daar een lange constante run maar met een half uur vreemd gedrag in het midden. Ik dacht eerst dat het misschien kon zijn dat de tweede quatt telkens kort bijspringt maar dat is niet zo.

Sinds kort op 3.14.4, misschien is deze versie buggy. Maar even 3.15 afwachten.
[Afbeelding]
Helaas nog steeds gek gedrag met 3.15.1. Meerdere uren stabiel en zodra setpoint wordt genaderd opeens pieken naar bijna dubbel vermogen. Bijzonder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzL5x-Lpw61yj5nla8vWTIzbC9E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4qmOMB9uDHoSb5kQxsUu8J8o.png?f=fotoalbum_large

• TeslaNerd
Nee dus 💩

@BobVI / @Quatt Support Kunnen jullie een toelichting geven op deze release note bij update 3.15?

[ Voor 6% gewijzigd door TeslaNerd op 08-12-2025 09:49 ]

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13
ThaLaw schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:45:
Hoe is jullie ervaring met Quatt support? Ik stuur nu e-mails met vragen, maar heb geen idee wanneer ze beantwoord worden. Zijn er andere manieren? Voor dat ticket portal heb ik nooit credentials gekregen.
@Quatt Support meer info over de juiste wijze van support tickets aanmaken?

Ik heb nu namelijk het probleem dat de CiC mijn ketel wrs niet eens meer aan kan sturen. Bij wijze van test even de thermostaat naar 25 gezet, maar ketel blijft uit.
Nog even terugkomend op mijn 'issues' met quatt. Ik was behoorlijk teleurgesteld in de mate van support, maar ik moet mijn mening wel wat positiever bijstellen. De reactie op support mails waren erg traag en onregelmatig, maar toen men besloot dat er iemand langs moest komen, leek het systeem weer goed te verlopen. Ik kreeg netjes service mails om een afspraak te maken, welke je ook makkelijk kunt accepteren of afwijzen, eigenlijk zoals mijn ervaring was met het voorloop-proces.

Inmiddels is de monteur langsgeweest (dankjewel Michael!) en die constateerde dat er eigenlijk helemaal niemand langs had hoeven komen, als ze op de service-desk hadden opgelet. Kennelijk stuurde mijn Tado V3 een maximale control-setpoint van 35 graden. (Ik wist niet eens dat die instelling gebruikt werd overigens) waardoor de CiC wel in de modus 3 ging, maar nooit het relais van de ketel sloot, omdat de water temp er al op of boven zat. Deze staat nu op 55 en voila: ketel gaat aan wanneer het nodig is.

Dit heeft wrs ook een hoop pendelgedrag veroorzaakt en een te trage opwarming naar mijn idee, dus ik ga de komende tijd eens kijken of het een rustiger beeld geeft (jammer dat het nu niet zo koud is buiten moeilijk vergelijken met half november)

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13
Waar haal jij de build versie vandaan van CiC? Ik zie die entiteit niet. Ik heb de Quatt unofficial integration uit HACS v0.9.9. Moet ik hier iets anders voor gebruiken?

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44
ThaLaw schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:12:
[...]

Waar haal jij de build versie vandaan van CiC? Ik zie die entiteit niet. Ik heb de Quatt unofficial integration uit HACS v0.9.9. Moet ik hier iets anders voor gebruiken?
Uit de quatt app. 3e tabblad, bij CiC

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:57
Iemand toevallig aansturingsproblemen van de cv icm de quatt (mono)?

Sinds gisteren krijgt de ketel geen signaal meer binnen. De quatt is helemaal oké volgens de app. We hebben wel warm water, alleen geen verwarming. Omdat de cv geen vraag krijgt vanuit m'n thermostaat of quatt..

Heb nu de thermostaat omgewisseld voor een andere leen thermostaat - maar ook daarmee veranderd er niks.

Zou er iets bij quatt zijn of bij de cv? :)

We verwarmen met vloerverwarming en radiatoren trouwens. Maar beide doen niks.

[ Voor 8% gewijzigd door ZveenT op 08-12-2025 12:03 ]

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:46
ZveenT schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:02:
Iemand toevallig aansturingsproblemen van de cv icm de quatt (mono)?

Sinds gisteren krijgt de ketel geen signaal meer binnen. De quatt is helemaal oké volgens de app. We hebben wel warm water, alleen geen verwarming. Omdat de cv geen vraag krijgt vanuit m'n thermostaat of quatt..

Heb nu de thermostaat omgewisseld voor een andere leen thermostaat - maar ook daarmee veranderd er niks.

Zou er iets bij quatt zijn of bij de cv? :)

We verwarmen met vloerverwarming en radiatoren trouwens. Maar beide doen niks.
Kijk even in de json wat deze voor waardes geeft, denk dat je daar het meeste info uit kunt halen. Al geprobeerd om de stroom 5 minuten van de CiC af te halen?

• jj85
ZveenT schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:02:
Raar verhaal eerlijk gezegd.
Je Quatt moet toch de warmte maken, niet de CV (zeker met deze buitentemperaturen)

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
jappo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:18:
[...]

Ah, top. Dank voor je uitleg wat flippen of flip precies is. Dit helpt anderen vast ook om de definitie te vinden. ;-)

Ik weet vrijwel zeker dat het mij niet gaat helpen omdat de t6 na een reset juist een dhw enable OT bericht gaat sturen. Dat wil ik juist voorkomen.

Zijn er anderen met een atag i serie en quatt? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Hier een i36. Quatt is 2 jaar geleden geïnstalleerd. Maar niet met OT tussen CiC en Atag, maar aan/uit.

Volgens mij is dat ook voor jou een oplossing, dan komt er geen DHW pakketje meer bij de ketel…

Flippen (in Resideo app, op T6, of via ketelmodule) doe je om het aangeleerde regelgedrag van de T6 te resetten waardoor de Quatt weer paar dagen/weken lange runs maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door mrdop op 08-12-2025 12:56 ]

Pagina: 1 ... 314 315 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.