120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Of nog leuker, in de HA integratie toevoegen? (want ik weet niet hoe ik die carnot precies berekenTeslaNerd schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:41:
[...]
Kan iemand een polletje doen voor de range aan alpha waarden die Quatt eigenaren zien voor hun heatpumps?
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
En wat als je op hetzelfde adres maar met gesplitste woning op elke helft apart een wp plaatst in eigen verwarmingsysteem.. ? Dus geen duo maar 2 x aparte pomp ?jj85 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:10:
[...]
Gelukkig bestaat er subsidiegarantie![]()
[Afbeelding]
Ze geven overigens aan dat de 2e unit niet volleidg uit eigen zak komt. De subsidie gaat met 1225 euro omlaag (van 5600 naar 4375 euro)
https://www.quatt.io/subsidie-verandering
Een half uur geleden zou er iemand van Quatt langskomen voor een huisbezoek. Ik zit nog steeds te wachten, maar ik kreeg wel 40 minuten voor de afspraaktijd een vaag smsje dat de afspraak niet door zou gaan. Dit was een smsje vanaf een nummer uit Amerika. Het begon met +1 208. Vind dat een beetje vaag, maar vrees dat het wel correct was, omdat er nog niemand op de stoep staat.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Geen idee, even de RVO vragen lijkt me...belmonde schreef op woensdag 10 december 2025 @ 01:20:
[...]
En wat als je op hetzelfde adres maar met gesplitste woning op elke helft apart een wp plaatst in eigen verwarmingsysteem.. ? Dus geen duo maar 2 x aparte pomp ?
Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.