wat heb je allemaal al geprobeerd? Wifi netwerk vergeten / aanpassen in de Quatt app al geprobeerd?Struikrover schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:36:
Ik heb vandaag m'n wifi in huis vervangen, door een TP-link Deco mesh setje. De CiC wil echter niet meer verbinden, ondanks dat hij er hemelsbreed 2 meter vanaf staat. Meer mensen bij wie dit een issue is/was, en zijn er oplossingen voorhanden?
@raven22 wat is je flowrate tijdens antivries-circulatie?
Herhaaldelijk geprobeerd om het netwerk te koppelen in de Quatt app, maar telkes krijg ik de "Error" melding. Handmatig SSID ingevoerd, soms staat hij in de lijst maar soms ook niet (en staat m'n oude WiFi er nog in).jj85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:42:
[...]
wat heb je allemaal al geprobeerd? Wifi netwerk vergeten / aanpassen in de Quatt app al geprobeerd?
De access point heeft 2.4/5/6GHz dus er zal vast een frequentie in zitten die de CiC wel lust...
Ik zie wel dat de CIC verbinding heeft gehad met het mesh access point. Heb voor nu maar ff vastgezet op die ene AP zodat hij niet probeert om met een andere te verbinden die buiten bereik is (zelfde SSID), maar mag nog niet baten. CiC nog geen reboot gegeven, ik geef het een half dagje en dan trek ik de stekker er maar ff uit om te resetten
[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 16-11-2025 21:46 ]
Waarom nu niet resetten?Struikrover schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:45:
[...]
Herhaaldelijk geprobeerd om het netwerk te koppelen in de Quatt app, maar telkes krijg ik de "Error" melding. Handmatig SSID ingevoerd, soms staat hij in de lijst maar soms ook niet (en staat m'n oude WiFi er nog in).
De access point heeft 2.4/5/6GHz dus er zal vast een frequentie in zitten die de CiC wel lust...
Ik zie wel dat de CIC verbinding heeft gehad met het mesh access point. Heb voor nu maar ff vastgezet op die ene AP zodat hij niet probeert om met een andere te verbinden die buiten bereik is (zelfde SSID), maar mag nog niet baten. CiC nog geen reboot gegeven, ik geef het een half dagje en dan trek ik de stekker er maar ff uit om te resetten
Heeft je wifi dezelfde ssid en pass als de oude? Mogelijk dat hij dat niet fijn vindt?
Misschien zijn die verschillende smaken juist het probleem. Heb het hier ook wel eens gehad met 'slimme' apparaten. Probeer eens een enkel 2.4Ghz Ssid (geen 5 o 6 GHz erbij)Struikrover schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:45:
[...]
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Zo'n Deco heeft ook een setting voor IoT netwerk. Die heb ik ook en alleen op 2.4ghz gezet.
Dank voor de tips! Het vastzetten op 2.4GHz en roaming tussen units uitzetten hielp uiteindelijk, daarna wilde de CiC het juiste netwerk joinen! SSID en password waren anders, maar blijkbaar is hij een tikje kieskeurig.
Thanks voor de IoT network tip, ga ik voor andere doeleinden eens uitproberen
Thanks voor de IoT network tip, ga ik voor andere doeleinden eens uitproberen
WPB: Atlantic Explorer V5Erveetwee schreef op zondag 16 november 2025 @ 16:23:
Ergens eerder zijn er een aantal posts voorbij gekomen van all electric installaties mbv e-cv en losse warmtepompboiler. Kan ze met de zoekfunctie niet terugvinden. Weet iemand zo waar ik moet zoeken?
Ben voor benieuwd naar afwegingen van welke warmtepomp en welke e-cv en kostenplaatje.
Makkelijk te installeren, prima prijs en veel positieve ervaringen op de Atlantic Explorer serie.
e-cv: nvt. Heb de CV vervangen door een doorstroomverwarmer (3kW). Meer als backup (bijv als beide HP gelijktijdig gaan defrosten straks), de Duo setup zou het hier >99% moet kunnen oppakken.
Kosten zijn gering en het installeren is leuk
Was totaal zo'n 3k kwijt (inclusief alle nodige materialen, koppelingen (heb nog wel een stapel over), elektra, kabels etc)
offtopic:
Mazzeltje; kreeg begin vd maand nog 725 euro subsidie terug voor de WPB
Mazzeltje; kreeg begin vd maand nog 725 euro subsidie terug voor de WPB
die is 400 tijdens de periode dat pomp 2 99watt aangeeftjj85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:44:
@raven22 wat is je flowrate tijdens antivries-circulatie?
Dat was me nog niet opgevallen maar zou ook niet zo moeten zijn toch?
Idd, die zou minimaal moeten draaien.raven22 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:28:
[...]
die is 400 tijdens de periode dat pomp 2 99watt aangeeft
Dat was me nog niet opgevallen maar zou ook niet zo moeten zijn toch?
Had mogelijk soortgelijk probleem. Één van beide waterpompen had intern defect, daardoor kende die alleen standje maximaal. Dus mijn antivries zat zelfs op 800L/h...
Het verbruik van de waterpomp wordt niet door de Quatt buitenunit gemeten, het is een benadering op basis van uitsturing (of terugkoppeling pomp). Wat dat betreft kan ik die 99w nog niet helemaal plaatsen...
het echte verbruik ligt op 10w voor elke warmtepomp, misschien dat een defecte pomp een hoger wattage triggert in de benaderingjj85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:33:
[...]
Idd, die zou minimaal moeten draaien.
Had mogelijk soortgelijk probleem. Één van beide waterpompen had intern defect, daardoor kende die alleen standje maximaal. Dus mijn antivries zat zelfs op 800L/h...
Het verbruik van de waterpomp wordt niet door de Quatt buitenunit gemeten, het is een benadering op basis van uitsturing (of terugkoppeling pomp). Wat dat betreft kan ik die 99w nog niet helemaal plaatsen...
ik zal support eens inlichten
Kijk ik even hier, zie ik zomaar 40-50W per HP in antivriesmodus.raven22 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:37:
[...]
het echte verbruik ligt op 10w voor elke warmtepomp, misschien dat een defecte pomp een hoger wattage triggert in de benadering
ik zal support eens inlichten
Na even zoeken de dader gevonden. De crankcase heater van de compressor vraagt ook zo'n 40W. Nu ze beiden weer uit staan is het weer zoals verwacht
Kijk, dat zag ik bij mij zojuist ook. Snapte er niets van. Geen flow, maar wel rond de 50watt pakken. Control mode 98.jj85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:55:
[...]
Kijk ik even hier, zie ik zomaar 40-50W per HP in antivriesmodus.
Na even zoeken de dader gevonden. De crankcase heater van de compressor vraagt ook zo'n 40W. Nu ze beiden weer uit staan is het weer zoals verwacht![]()
[Afbeelding]
Hier tekenen aub ......
bij mij is 1 pomp 99 watt en de ander ruim 10.jj85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:55:
[...]
Kijk ik even hier, zie ik zomaar 40-50W per HP in antivriesmodus.
Na even zoeken de dader gevonden. De crankcase heater van de compressor vraagt ook zo'n 40W. Nu ze beiden weer uit staan is het weer zoals verwacht![]()
[Afbeelding]
mijn kWh meter geeft echter 20 watt
Indien de compressor uit staat en de buitentemperatuur laag, dan wordt die crankcase heater actief.CPM schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:02:
[...]
Kijk, dat zag ik bij mij zojuist ook. Snapte er niets van. Geen flow, maar wel rond de 50watt pakken. Control mode 98.
Hij staat nu net weer aan.
Op het eerst gezicht: 30 minuten aan; 20 minuten uit; enz enz
Ik heb dat met versie 1.0 niet. Buitentemp nu 1.55 graad, maar verbruik blijft stabiel op 9 watt liggen.jj85 schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:14:
[...]
Indien de compressor uit staat en de buitentemperatuur laag, dan wordt die crankcase heater actief.
Hij staat nu net weer aan.
Op het eerst gezicht: 30 minuten aan; 20 minuten uit; enz enz
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.