Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:55
WAF1 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:15:
[...]

Een E-CV van 4 kW zal inderdaad prima voldoen. Ik heb dus al een oud type Quatt van 4,5 kW. Vorig jaar kon deze in 99% van mijn warmtebehoefte voldoen. Maar het zou kunnen zijn dat een E-CV van 6 kW beter voldoet. Door de juiste instelling zou ik op één fase met 2 kW kunnen bijspringen. Stel dat de wp het niet doet, dan is 6 kW (gebruik van 3 fase) ook als het vriest, denk ik voldoende.

Nu gaat de gasketel er nog niet meteen uit, maar als de huidige kapot is ga ik mogelijk niet meer een nieuwe kopen. Door het vervallen van de salderinsgregeling ben ik al wel in deze fase aan het kijken naar een e-cv. Vanwege ruimte, geluid en gezinssamenstelling heeft dat mogelijk de voorkeur. Ik wacht op een offerte.
offtopic:
Heb je al wel een 3-fase aansluiting?
Zo niet, dan is het wellicht wel handig daar vast mee bezig te gaan. Wachttijd kan varieren van 6 weken tot 3 jaar ;)

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Zitten we hier in het Quatt of dewarmteAO topic?

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:44
jj85 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:18:
[...]
offtopic:
Heb je al wel een 3-fase aansluiting?
Zo niet, dan is het wellicht wel handig daar vast mee bezig te gaan. Wachttijd kan varieren van 6 weken tot 3 jaar ;)
Die aansluiting is er. Het aansluiting ging bij ons verassend snel, zelfs eerder dan de prognosse. Dit was wel al twee jaar geleden. Netbeheerder Stedin. De meterkast was al eerder door Stedin op 3 fase voorbereid.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• jj85
offtopic:
@0xygen500 beide niet, momenteel is het even Elektra huisinstallaties :+

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:51
Kun je de chill van Quatt ook aansluiten op een systeem met een "niet Quatt" warmtepomp? Die Chill ziet er wel erg "chill" uit en zou goed passen in een kamertje waar ik een andere verwarm bron zou willen. Als die ook nog kan koelen zou perfect zijn.

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06:51
0xygen500 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:19:
Zitten we hier in het Quatt of dewarmteAO topic?
Het punt is wel, dat Quatt aangeeft, dat ze hun systeem (nog) niet kunnen installeren, in de ruimte die ik hiervoor aanwijs. Gebrek aan goede eigen monteurs geven ze zelf aan. Daar wordt wel aan gewerkt, maar ja dan moet ik daar op wachten.
De Warmte was mijn tweede keus, maar die zijn erg flexibel in hun werkwijze. Als er ergens een CV leiding ligt, kunnen ze daarop aansluiten. Zelfs mijn oude gelaste 35 mm buizen zijn voor hun volgens hen geen probleem.
Ik heb nog geen beslissing gemaakt trouwens.
Die PompT (eigenlijk een water water WP boiler) klinkt als leek een slimme oplossing.

• jj85
Robbie-1 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 06:41:
Kun je de chill van Quatt ook aansluiten op een systeem met een "niet Quatt" warmtepomp? Die Chill ziet er wel erg "chill" uit en zou goed passen in een kamertje waar ik een andere verwarm bron zou willen. Als die ook nog kan koelen zou perfect zijn.
Ik verwacht dat de Chill enkel functioneert icm een Quatt buitenunit en CiC.
Pagina: 1 ... 302 303 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.