Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17:30
Hoe kijken jullie naar de voor- en nadelen van Quatt care? Ik twijfel of ik dat wil nemen of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 07:42 ]

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:31:
Hoe kijken jullie naar de voor- en nadelen van Quatt care? Ik twijfel of ik dat wil nemen of niet.
Daar is recent al veel (negatief) over geschreven. Met de zoekterm “care” in de zoekbalk hierboven vind jij die makkelijk terug.

En laat het hier weten als er voor- en of nadelen nog niet zijn besproken

[ Voor 10% gewijzigd door TeslaNerd op 14-10-2025 08:04 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je nog warmtepomploos in gemeente Amsterdam?
Nog even wachten op een extra subsidie:
https://www.at5.nl/artike...-warmtepomp-te-stimuleren

(Met het warmtenet ging het niet helemaal goed:
https://www.at5.nl/artike...ar-warmtepompen-amsterdam)

Topactie

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Quatt Support schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 04:02:
[...]

Bedankt voor het doorgeven, ik heb je post doorgestuurd naar het app-team. - Bob
Goedemorgen @BobVI. Fijn dat jij hier direct op reageert en deze melding doorstuurt naar het app team. Er staan ook nog een aantal vragen open op de vragenlijst. Kun jij die (laten) beantwoorden?

[ Voor 13% gewijzigd door TeslaNerd op 14-10-2025 08:18 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:31:
Ik heb m afgesloten.
De voorwaarden zijn sinds 1 oktober wel gewijzigd

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:11:
[...]

Goedemorgen @BobVI. Fijn dat jij hier direct op reageert en deze melding doorstuurt naar het app team. Er staan ook nog een aantal vragen open op de vragenlijst. Kun jij die (laten) beantwoorden?
Tijdje terug had ik een (nog) onbeantwoorde vraag gesteld aan @Quatt Support , misschien kan die ook op de vragenlijst? Er zullen veel meer mensen zijn in dezelfde situatie. Zal de vraag hieronder herhalen, maar misschien voor op de vragenlijst in wat algemenere bewoording als:
Is het nu met de AE nog steeds voorwaarde dat deze wordt aangesloten bij de CV ketel? De ketel gaat er immers uit, dus lijkt het logisch dat aansluiten op een andere plek in huis ook mogelijk moet zijn. Mits op de nieuwe locatie de benodigde aansluitingen gerealiseerd kunnen worden.

Voor de volledigheid mijn eigen vraag:
@Quatt Support Op mijn zolder bij de CV is vanwege het schuine dak geen plek voor een Heatbattery maat L. Maar op een andere locatie in huis is een perfecte plek voor de Heatcharger en Battery. Dit concludeerde ook de Quatt medewerker tijdens het huisbezoek.
Op de andere locatie is het ook vrij eenvoudig om aan te koppelen in het CV systeem. Ook de andere benodigde aansluitingen zijn eenvoudig te realiseren. Toch wordt het plaatsingsplan niet goedgekeurd. Is dit het beleid van Quatt en kan ik beter naar een andere manier van SWW verwarmen (bv warmtepompboiler) gaan uitkijken? Of wordt hier in de nabije toekomst flexibeler mee omgegaan. Ik zal vast niet de enige zijn bij wie dit het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Ik heb m afgesloten.
De voorwaarden zijn sinds 1 oktober wel gewijzigd
Bedankt. Welke voorwaarden zijn dat precies? Het zal misschien besproken zijn, maar heb even geen tijd om terug te zoeken.

Buiten dat:

Wat ik begrijp is dat de productgarantie (veel) langer is dan de 2 jaar productgarantie die Quatt stelt. Echter, stel dat er na 5 jaar een pomp stuk gaat á €300,-, dan is de kans klein dat je gratis een nieuwe pomp krijgt, omdat je er wel 5 jaar gebruik van hebt kunnen maken. De kans is groter dat je dan ergens halverwege zult uitkomen, na een hoop ge-touwtrek.

Echter, helemaal los daarvan zijn de arbeidskosten en de voorrijkosten. Dat valt niet onder productgarantie. Dat valt wel onder de wettelijke garantie van 2 jaar (waarbij volledige schadeloosstelling geldt), maar daar heb je dus niets aan als het buiten de wettelijke garantietermijn van 2 jaar valt. De arbeidskosten (~2u a €100,- en voorrijkosten (~€100,- - €150,-) tellen dan natuurlijk snel op.

In deze hypothetische situatie zou je dan uitkomen op zo’n €500,- aan reparatiekosten van een pomp (gerekend met €150,- voor de pomp, €200,- arbeidskosten en €150,- voorrijkosten).

In dat opzicht is Quatt Care dan wel zinvol lijkt me. Als een soort verzekering.

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Bedankt. Welke voorwaarden zijn dat precies? Het zal misschien besproken zijn, maar heb even geen tijd om terug te zoeken.

Buiten dat:

Wat ik begrijp is dat de productgarantie (veel) langer is dan de 2 jaar productgarantie die Quatt stelt. Echter, stel dat er na 5 jaar een pomp stuk gaat á €300,-, dan is de kans klein dat je gratis een nieuwe pomp krijgt, omdat je er wel 5 jaar gebruik van hebt kunnen maken. De kans is groter dat je dan ergens halverwege zult uitkomen, na een hoop ge-touwtrek.

Echter, helemaal los daarvan zijn de arbeidskosten en de voorrijkosten. Dat valt niet onder productgarantie. Dat valt wel onder de wettelijke garantie van 2 jaar (waarbij volledige schadeloosstelling geldt), maar daar heb je dus niets aan als het buiten de wettelijke garantietermijn van 2 jaar valt. De arbeidskosten (~2u a €100,- en voorrijkosten (~€100,- - €150,-) tellen dan natuurlijk snel op.

In deze hypothetische situatie zou je dan uitkomen op zo’n €500,- aan reparatiekosten van een pomp (gerekend met €150,- voor de pomp, €200,- arbeidskosten en €150,- voorrijkosten).

In dat opzicht is Quatt Care dan wel zinvol lijkt me. Als een soort verzekering.
Eerder eenmalige bedragen, nu maandelijks, maar zo te zien geen einde eraan (dus langer dan de eerdere 5 jaar?).
Ook moet je afsluiten binnen 6 maand na aanschaf (geen idee of je dan nog in aanmerking komt met een oudere installatie), waag er een mail aan.

Zie:
https://www.quatt.io/care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Eerder eenmalige bedragen, nu maandelijks, maar zo te zien geen einde eraan (dus langer dan de eerdere 5 jaar?).
Ook moet je afsluiten binnen 6 maand na aanschaf (geen idee of je dan nog in aanmerking komt met een oudere installatie), waag er een mail aan.

Zie:
6maand na afsluiten lijkt mij niet zo'n harde eis. Ik heb weer mail/spam van quatt gekregen over de quatt care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Zie:
Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:09:

Topactie
In Amsterdam zijn ze altijd goed met het uitgeven van andersmans centen!
En nadat de warmtepompen zijn geinstalleerd verhoogt de gemeente de WOZ-waarden van alle huizen in de buurt met een veelvoud van die 2500 subsidie. Dat enorme gat in de begroting van Amsterdam vult zich niet vanzelf _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqWR0Px7O-MyrkkqVsKBsFFo7g8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gNHowYDsMyGOBWJ2A7HA6m8D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door TeslaNerd op 14-10-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:58
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:09:

Topactie
Warmtenetten zijn qua kosten ook compleet kansloos ten opzichte van een moderne warmtepomp.
Zelfs het gasnet handhaven voor een hybride opstelling is goedkoper.

Los daarvan is het vaak niet zo duurzaam opgewekte restwarmte van industrie en energiecentrales.
Volledig kansloos op de lange termijn als je CO2 wilt reduceren.

Helaas is het huidige kabinet nu weer voornemens om op de valreep nog even geld in WarmtelinQ te pompen dat wederom nog duurder uitvalt dan voorzien en zo ongeveer 0 belangstelling heeft onder de particuliere huizenbezitters:
https://solarmagazine.nl/...armtenetten-te-versnellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VindiGoosh
Ik had nog de mogelijkheid om 5 jaar quatt care af te sluiten voor €549,- voor onze duo, dus dat heb ik zojuist gedaan.

Voor die €9,15 per maand geen zin om te twijfelen over de kosten tov risico.

[ Voor 7% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

In Amsterdam zijn ze altijd goed met het uitgeven van andersmans centen!
En nadat de warmtepompen zijn geinstalleerd verhoogt de gemeente de WOZ-waarden van alle huizen in de buurt met een veelvoud van die 2500 subsidie. Dat enorme gat in de begroting van Amsterdam vult zich niet vanzelf _/-\o_

[Afbeelding]
Tja, zodra jij je belasting hebt voldaan zijn het toch hun eigen centen 🤪.

(Schermafdruk = mijn linkje.. daar vind je de volledige tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

Warmtenetten zijn qua kosten ook compleet kansloos ten opzichte van een moderne warmtepomp.
Zelfs het gasnet handhaven voor een hybride opstelling is goedkoper.

Los daarvan is het vaak niet zo duurzaam opgewekte restwarmte van industrie en energiecentrales.
Volledig kansloos op de lange termijn als je CO2 wilt reduceren.

Helaas is het huidige kabinet nu weer voornemens om op de valreep nog even geld in WarmtelinQ te pompen dat wederom nog duurder uitvalt dan voorzien en zo ongeveer 0 belangstelling heeft onder de particuliere huizenbezitters:
https://solarmagazine.nl/...armtenetten-te-versnellen
Ik kan me voorstellen dat in steden met veel flats en andere hoogbouw en veel huurwoningen een warmtenet wel kans van slagen heeft. Fryslân is te ruim opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:59:
Ik had nog de mogelijkheid om 5 jaar quatt care af te sluiten voor €549,- voor onze duo, dus dat heb ik zojuist gedaan.

Top dat ze dat ook bij jou hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:05:
[...]

Top dat ze dat ook bij jou hebben gedaan.
Niets voor hoeven doen.

Gewoon de betaallink gebruikt van vorig jaar.

De enige voorwaarde van de aanbieding van vorig jaar, is dat hij wordt geaccepteerd binnen een jaar na de installatiedag. Dit geldt voor iedereen met een Quatt.

Mijn installatiedag was 21 Oktober 2024, dus ben net op tijd.

Maw, aan iedereen die nog binnen dat jaar zit: het goedkopere aanbod is nog steeds geldig. Scheelt in mijn geval €646,- wat neerkomt op 54%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Met de mail over Quatt care van laatst krijg je met de deadline van 31 December 2025 het idee van “ohh, ik heb nog even om te beslissen.” en dat klopt voor de nieuwe hoge prijzen.

Maar het oude aanbod is wellicht net zo goed nog geldig, alleen met de bovenstaande gedachte loop je door die laatste mail in de uitstel-fuik en verloopt het oude aanbod.

[ Voor 8% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Niets voor hoeven doen.

Gewoon de betaallink gebruikt van vorig jaar.

De enige voorwaarde van de aanbieding van vorig jaar, is dat hij wordt geaccepteerd binnen een jaar na de installatiedag. Dit geldt voor iedereen met een Quatt.
2 jaar zelfs dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:59:

Als je de voorwaarden bekijkt betaal je nog steeds materiaalkosten, alleen geen voorrijkosten en materiaalkosten. Tevens is normale slijtage uitgesloten van Quatt care, wat normale slijtage ook zou mogen zijn.

Wel veel geld dan voor weinig? Nog even afgezien van het wettelijke garantie / non conformiteit verhaal.

https://cdn.prod.website-...20Quatt%20Care%20V2.0.pdf

Mag nog elk jaar geïndexeerd worden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:20:
Met de mail over Quatt care van laatst krijg je met de deadline van 31 December 2025 het idee van “ohh, ik heb nog even om te beslissen.” en dat klopt voor de nieuwe hoge prijzen.

Maar het oude aanbod is wellicht net zo goed nog geldig, alleen met de bovenstaande gedachte loop je door die laatste mail in de uitstel-fuik en verloopt het oude aanbod.
Ah kijk, die mail heb ik niet meer gehad.
Had bericht gehad dat ik nr 1 (november 2023) en ook nr 2 (september 2025) nu kon onderbrengen in 1x duo-care. Toen ik dat zou doen was pagina "care" zonder waarschuwing aangepast. Daar vond ik wat van.
Is idem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:25

SBL

TeslaNerd schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:33:
[...]
De COP-formule in de CiC is aangepast voor V2 en dat pakt gunstig uit voor de COP van de oudere Quatts :+

Maak de grafiek nog eens met de Geleverde warmte vs Tlift.
Een verbetering van de COP moet zitten in een lagere Pelectrisch en niet een hogere Pwarmte bij dezelfde Tlift

Als de Pwarmte vs Tlift dezelfde ontwikkeling laat zien dan komt het door Quatt Marketing,
Als de Pwarmte vs Tlift ongewijzigd is dan gaat de pluim naar Quatt Productteam :*)
Het onderste verzoek had ik gemist. Voordat ik de verzochte grafieken maak, ben ik het wel eens met je stelling, dus dank voor het voorstel en dank voor de herinnering 5 dagen later.
Het levert wel dikkere puntenwolken op, dus moeilijker te interpreteren. Correlatie duidelijk slechter, trendlijnen doen ook gekke dingen.
Maar, de verbetering tussen de seizoenen, van blauw naar roze naar groen, zit vooral in Pwarmte, dus applaus voor Marketing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsaccggjcS_H4zM5gRBiFUyh0mM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wN8coPJaxVAGqHWriX60i8PI.png?f=user_large
(En Quatt draait mooi efficient op lage vermogens in groen, itt wat je bij andere warmtepompen wel hoort)

Maar hoe is die Pwarmte verbetering dan te verklaren?
Quatt heeft nog net zoveel Pelektrisch nodig om een Tlift te halen, maar berekent bij dezelfde Tlift wel een hoger warmtevermogen (en dus een hogere COP). Dat vind ik wel gek, want mijn controleberekening (tempdelta*flow / warmtemelding Quatt) komt structureel uit op 0,86 (grafiek 1/6); die factor is in lijn met soortelijke warmte van water. Zit er dan verschil in de flow? Gaat van 801 naar 803 (grafiek 2/6), is maar 0,25% afwijking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipN08m5TBut-1LieuWeVUZKLg5A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/baWsseyvXRcQROnOK3QX8ZYH.png?f=user_large
Water wordt meer verwarmd (grafiek 3/6) bij zelfde Tlift 28 (blauw 30,7 naar 34,1; paars 30,3 naar 34,5; groen = vertekend want veel warmer buiten). De Ta en Tr wolk zien er niet raar uit (grafiek 4/6 en 6/6). De Tr wolk stijgt wat minder bij hoge Tlifts (hellingshoek 0,43 vs 0,56) maar dat zie je eigenlijk ook bij Ta (hellingshoek 0,54 vs 0,63).
TLDR Ik snap de oorzaak niet.

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Dersan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:24:
[...]

Als je de voorwaarden bekijkt betaal je nog steeds materiaalkosten, alleen geen voorrijkosten en materiaalkosten. Tevens is normale slijtage uitgesloten van Quatt care, wat normale slijtage ook zou mogen zijn.

Wel veel geld dan voor weinig? Nog even afgezien van het wettelijke garantie / non conformiteit verhaal.

Mag nog elk jaar geïndexeerd worden ook.
Niet bij de oude voorwaarden

Zie oa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScC2vW3_NgpWElL0Gy_HOQoAzE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phTRYq6WfVExD9uTbLVavTXE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
In mijn mail staat 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Weer een gevalletje Quatt-dubbelzinnigheid volgens mij, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Niet bij de oude voorwaarden

Zie oa:
[Afbeelding]
Dit staat in 1.5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzGWFck8L4NPJaqIqDVhMEcrpHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hh85rjG2ZrtlxBaoKp1wdMDR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:19
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:02:
[...]

Daar is recent al veel (negatief) over geschreven. Met de zoekterm “care” in de zoekbalk hierboven vind jij die makkelijk terug.

En laat het hier weten als er voor- en of nadelen nog niet zijn besproken
Ook positief! Ik zelf heb na mijn verhuizing weer voor Quatt gekozen omdat mijn ervaring prima was. Nu weer. In oktober tot nu toe een COP van 7,5 met een 24/7 kamertemperatuur van 20,5 graden. Ok, de service kan beter, maar die paar keer dat ik contact heb gehad en nodig had, liep dat prima.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:59
Ik heb een oud hoekhuis (1955), 130m2 oppervlakte en matige isolatie. Oud hr+ glas, volgens mij (wat oudere) gevel isolatie in de muur en nog geen dak en vloer isolatie. Maar dak en vloerisolatie (inclusief vvw) gaat er wel binnen 2 jaar komen. Ramen weet ik nog niet. Ik heb geen zicht op het gasverbruik omdat ik er zelf nog geen winter gewoond heb en de waardes van de vorige bewoner niet representatief is. Dus ik heb geen indicatie wat voor gasverbruik ik nodig heb. Ik vermoed dat 6kw (quat single v1) voldoende moet zijn, maar voor 700 euro extra lijkt het mij verstandig om een duo v2 te nemen.
Maar ik heb ook de optie om de quatt duo v2 te nemen, die is dan ook weer 600 euro duurder. Dan ben ik ondertussen 1300 euro duurder uit dan de v1 solo.

Wat adviseren jullie? Solo of duo?
En wat zijn de voordelen/nadelen van de duo v2 t.o.v. de duo v1? Ik vermoed dat 12kw of 14kw beide overkill is. Maar wel handig voor in de toekomst eventueel over te stappen op full electric?

Het gaat op dit moment overigens om een 1persoons huishouden. Ik verwarm in principe voornamelijk alleen beneden, maar weet dat je met een warmtepomp typisch het hele huis verwarmt. Als dat nodig is, is dat geen probleem. Als dat ook zonder kan met positief effect op het verbruik, dan is dat ook een optie.
Ik kan mij voorstellen dat ik meer info moet delen, laat maar weten wat. Gas heb ik zelf geen indicatie van helaas, dus het zal gebasseerd moeten worden op generieke waardes (als dat mogelijk is)

En mocht het verschil maken, ik hoop ook te kunnen koelen met de warmtepomp.

En ik heb nu standaard radiatoren, deze wil ik wel een aantal op korte termijn (beneden) vervangen voor convectie radiatoren inclusief (zelfbouw)ventilatoren. En uiteindelijk voor vloerverwarming ~2 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Ja, van de nieuwe voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Ja, van de nieuwe voorwaarden
Nee, die staan hier.

Heb deze versie 1.5 al sinds februari 2025 en dezelfde gekregen 7 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Wat ik denk is dat Quatt zich een beetje heeft verslikt in de vrijgevigheid van hun oorspronkelijke aanbod.

Dit aanbod is volgens hun eigen gestelde termijn nog steeds geldig voor iedereen die nog binnen het jaar van hun installatiedag zit.

Met die laatste mail van Quatt krijg je het idee dat de deadline 31 December is, waardoor je onbewust het oude aantrekkelijkere aanbod laat verstrijken.

Zou ook kunnen verklaren waarom ze bij sommigen nu coulant zijn. Immers is dat voor Quatt voordeliger dan die €9,15 All-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Nee, die staan hier.

Heb deze versie 1.5 al sinds februari 2025 en dezelfde gekregen 7 oktober
Nee, het oude aanbod is ondubbelzinnig:
Met Quatt Care:
Worden defecte onderdelen kosteloos vervangen

Betaal je bij reparaties geen arbeidsloon of voorrijkosten

Zijn alle bijkomende kosten gedekt, zoals werken op hoogte
Dat Quatt later de algemene voorwaarden aanpast is leuk, maar die geldt dan voor nieuwe aanbiedingen en niet voor lopende aanbiedingen (mits die een vervaldatum hebben).

Juridisch kan dit laatste dus alleen als er een termijn aan die aanbieding hangt. En die termijn is er, door hunzelf gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:54
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:49:
Ik heb een oud hoekhuis (1955), 130m2 oppervlakte en matige isolatie. Oud hr+ glas, volgens mij (wat oudere) gevel isolatie in de muur en nog geen dak en vloer isolatie. Maar dak en vloerisolatie (inclusief vvw) gaat er wel binnen 2 jaar komen. Ramen weet ik nog niet. Ik heb geen zicht op het gasverbruik omdat ik er zelf nog geen winter gewoond heb en de waardes van de vorige bewoner niet representatief is. Dus ik heb geen indicatie wat voor gasverbruik ik nodig heb. Ik vermoed dat 6kw (quat single v1) voldoende moet zijn, maar voor 700 euro extra lijkt het mij verstandig om een duo v2 te nemen.
Maar ik heb ook de optie om de quatt duo v2 te nemen, die is dan ook weer 600 euro duurder. Dan ben ik ondertussen 1300 euro duurder uit dan de v1 solo.

En wat zijn de voordelen/nadelen van de duo v2 t.o.v. de duo v1? Ik vermoed dat 12kw of 14kw beide overkill is. Maar wel handig voor in de toekomst eventueel over te stappen op full electric?

Het gaat op dit moment overigens om een 1persoons huishouden. Ik verwarm in principe voornamelijk alleen beneden, maar weet dat je met een warmtepomp typisch het hele huis verwarmt. Als dat nodig is, is dat geen probleem. Als dat ook zonder kan met positief effect op het verbruik, dan is dat ook een optie.
Ik kan mij voorstellen dat ik meer info moet delen, laat maar weten wat. Gas heb ik zelf geen indicatie van helaas, dus het zal gebasseerd moeten worden op generieke waardes (als dat mogelijk is)

En ik heb nu standaard radiatoren, deze wil ik wel een aantal op korte termijn (beneden) vervangen voor convectie radiatoren inclusief (zelfbouw)ventilatoren. En uiteindelijk voor vloerverwarming ~2 jaar later.
Dat red je wel met 1 quatt, ik heb vrijstaand jaren 30 huis met groter oppervlak (2x), geen extra isolatie buiten hr glas en dikke muren. ok, ze (duo) lopen pas een maand, maar het wordt met normale radiatoren makkelijk warm met een watertemp. van 30 graden of zelfs minder. COP van 5,5 - 6,5 deze maand. Zulen in de winter wel warmer water moeten maken en wellicht met 2 tegelijk in een echt koude week, maar ik zie het zonnig in. Tot nu toe boven verwachting, maargoed pas conclusied trekken na de winter 8) . Ik zou de v2 aanraden ivm de hogere temp. die hij kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:26
pietjm schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Ook positief! Ik zelf heb na mijn verhuizing weer voor Quatt gekozen omdat mijn ervaring prima was. Nu weer. In oktober tot nu toe een COP van 7,5 met een 24/7 kamertemperatuur van 20,5 graden. Ok, de service kan beter, maar die paar keer dat ik contact heb gehad en nodig had, liep dat prima.
het ging specifiek over Quatt Care, niet de unit op zichzelf

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:07:
[...]

Nee, het oude aanbod is ondubbelzinnig:

[...]

Dat Quatt later de algemene voorwaarden aanpast is leuk, maar die geldt dan voor nieuwe aanbiedingen en niet voor lopende aanbiedingen (mits die een vervaldatum hebben).

Juridisch kan dit laatste dus alleen als er een termijn aan die aanbieding hangt. En die termijn is er, door hunzelf gesteld.
Deze versie 1,5 kwam bij mijn betaallink.
Punt 2.1 is behoorlijk ruim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Deze versie 1,5 kwam bij mijn betaallink.
Punt 2.1 is behoorlijk ruim.
Ik zie t

Zoals ik al zei: ik denk dat ze zich vergaloppeert hebben en de gevolgen zo proberen te beperken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06
Maar bij 2.1 draai je evengoed toch zelf op voor de materiaalkosten?
Betaal je nu niet gewoon vooraf voor arbeid en voorrijden MOCHT je het nodig hebben, maar als je het niet nodig hebt dan heb je hoe dan ook geld betaalt?

Het voelt een beetje als een aanvullende verzekering voor bril / contactlenzen van 120 euro per jaar en dan mag ik eens in de 24 maanden 130 euro declareren. De lenzen zo bestellen is goedkoper.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
paQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:51:
Betaal je nu niet gewoon vooraf voor arbeid en voorrijden MOCHT je het nodig hebben, maar als je het niet nodig hebt dan heb je hoe dan ook geld betaald?

Het voelt een beetje als een aanvullende verzekering voor bril / contactlenzen van 120 euro per jaar en dan mag ik eens in de 24 maanden 130 euro declareren. De lenzen zo bestellen is goedkoper.
Hoezo evengoed?

Bij het aanbod dat ik postte draai je niet op voor de materiaalkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:56:
[...]

Hoezo evengoed?

Bij het aanbod dat ik postte draai je niet op voor de materiaalkosten.
Ah zo. Dat was de oude V1.5 zeg maar?
Ja die is wel 'beter'.

Bij de nieuwe betaal je zelf materiaal, slijtage uitgesloten (zal best discussies opleveren), en als je met modbus aan de gang bent geweest is het ook jammer de bammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:51:
Betaal je nu niet gewoon vooraf voor arbeid en voorrijden MOCHT je het nodig hebben, maar als je het niet nodig hebt dan heb je hoe dan ook geld betaald?

Waar staat dat ik materiaal moet betalen?
Artikel 2 - Voorwaarden Quatt Care
2.1 Quatt Care dekt de kosten van reparatie of vervanging van het product bij een defect.De producten die onder Quatt Care vallen zijn de Commander-in-Chief (CiC) en Quatt Hybrid (Duo).
Elke verzekering kost geld wanneer je het niet gebruikt.
Toch heb ik een brandverzekering.

[ Voor 5% gewijzigd door Friezin op 14-10-2025 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
paQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

Ah zo. Dat was de oude V1.5 zeg maar?
Ja die is wel 'beter'.

Bij de nieuwe betaal je zelf materiaal, slijtage uitgesloten (zal best discussies opleveren), en als je met modbus aan de gang bent geweest is het ook jammer de bammer.
Ik ben een beetje in de war met die versies. Maar ik heb de versie net vóór de nieuwe versie die er ook helemaal anders uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Rmaxx schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:09:
[...]

Dat red je wel met 1 quatt, ik heb vrijstaand jaren 30 huis met groter oppervlak (2x), geen extra isolatie buiten hr glas en dikke muren. ok, ze (duo) lopen pas een maand, maar het wordt met normale radiatoren makkelijk warm met een watertemp. van 30 graden of zelfs minder. COP van 5,5 - 6,5 deze maand. Zulen in de winter wel warmer water moeten maken en wellicht met 2 tegelijk in een echt koude week, maar ik zie het zonnig in. Tot nu toe boven verwachting, maargoed pas conclusied trekken na de winter 8) . Ik zou de v2 aanraden ivm de hogere temp. die hij kan leveren.
Maar met die hogere temperatuur kakt wel de COP helemaal in. Dat heeft natuurlijk veel invloed op de terugverdientijd. De V2 duo is 1300 euro duurder dan de V1 solo, dat is 46% van de prijs van de V1 solo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:19
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:13:
[...]

het ging specifiek over Quatt Care, niet de unit op zichzelf
Ah! Het was vast nog te vroeg voor mij 😬

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Waar staat dat ik materiaal moet betalen?

[...]
Dat weet ik niet waar dat bij jou staat. Het staat nu iig in de V2.0 voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Ik ben een beetje in de war met die versies. Maar ik heb de versie net vóór de nieuwe versie die er ook helemaal anders uitziet.
dat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
SBL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Het onderste verzoek had ik gemist. Voordat ik de verzochte grafieken maak, ben ik het wel eens met je stelling, dus dank voor het voorstel en dank voor de herinnering 5 dagen later.
Het levert wel dikkere puntenwolken op, dus moeilijker te interpreteren. Correlatie duidelijk slechter, trendlijnen doen ook gekke dingen.
Maar, de verbetering tussen de seizoenen, van blauw naar roze naar groen, zit vooral in Pwarmte, dus applaus voor Marketing?
[Afbeelding]
(En Quatt draait mooi efficient op lage vermogens in groen, itt wat je bij andere warmtepompen wel hoort)

Quatt heeft nog net zoveel Pelektrisch nodig om een Tlift te halen, maar berekent bij dezelfde Tlift wel een hoger warmtevermogen (en dus een hogere COP). Dat vind ik wel gek, want mijn controleberekening (tempdelta*flow / warmtemelding Quatt) komt structureel uit op 0,86 (grafiek 1/6); die factor is in lijn met soortelijke warmte van water. Zit er dan verschil in de flow? Gaat van 801 naar 803 (grafiek 2/6), is maar 0,25% afwijking
[Afbeelding]
Water wordt meer verwarmd (grafiek 3/6) bij zelfde Tlift 28 (blauw 30,7 naar 34,1; paars 30,3 naar 34,5; groen = vertekend want veel warmer buiten). De Ta en Tr wolk zien er niet raar uit (grafiek 4/6 en 6/6). De Tr wolk stijgt wat minder bij hoge Tlifts (hellingshoek 0,43 vs 0,56) maar dat zie je eigenlijk ook bij Ta (hellingshoek 0,54 vs 0,63).
Veel dank voor deze aanvulling op jouw eerdere analyse en veel respect voor de mooie grafieken en de uitgebreide analyse op mijn vragen. Ik ga er ook eens goed naar kijken en zal de nog openstaande vraag waar de oorzaak zit ook op de vragenlijst zetten voor @BobVI en het Quatt productteam en @Quatt Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Elke verzekering kost geld wanneer je het niet gebruikt.
Toch heb ik een brandverzekering.
Omdat de schade na brand niet te overzien is en kan in de tonnen lopen.
Als dat voor enkele tientjes afgedekt is per maand is dat dikke prima.

15 16 euro per maand voor EVENTUEEL een waterpomp van 112 euro die de geest geeft na 4 jaar, waarover je dan ook nog kan twisten wie die moet vergoeden, is toch echt van een compleet andere orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Omdat de schade na brand niet te overzien is en kan in de tonnen lopen.
Als dat voor enkele tientjes afgedekt is per maand is dat dikke prima.

15 euro per maand voor EVENTUEEL een waterpomp van 112 euro die de geest geeft na 4 jaar, waarover je dan ook nog kan twisten wie die moet vergoeden, is toch echt van een compleet andere orde.
Die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Maar met die hogere temperatuur kakt wel de COP helemaal in. Dat heeft natuurlijk veel invloed op de terugverdientijd. De V2 duo is 1300 euro duurder dan de V1 solo, dat is 46% van de prijs van de V1 solo
Zeker, maar met duo wel makkelijk 100% gasloos. En nieuwere versie met propaan. 1300 euro voor dubbele capaciteit en nieuwste versie lijkt me niet verkeerd. Maar een enkele red het vast ook en dat is maar 600 verschil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
heel goed... _/-\o_

Waarom deze wijze van puntjes scoren in hemelsnaam :/

Het huidige Quatt care abo is vanaf 15,99. Voor hetgeen ik hierboven omschreef.
Als je een van de oudere versies hebt ben je sowieso beter minder slecht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:05:
[...]
Hoewel de nieuwe Quatt Care voorwaarden duidelijk slechter zijn dan de oude lees ik met de formulering in de nieuwe voorwaarden niet dat het gebruik van de modbus sniffer (die alleen meeluistert naar de communicatie tussen de CiC en de warmtepomp) in strijd is met deze voorwaarden.
Ik heb het voor de duidelijkheid wel op de vragenlijst gezet voor @Quatt Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:49:

Hoewel je het niet representatief vindt, wat was dat gasverbruik?
Kun je niet beter eerst afwachten of het verwarmen lukt met je cv op 50°C in de komende winter? Teveel ? ? ? voor een advies.
Want er staat nog veel te gebeuren wanneer ik dat zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:22:
[...]

Hoewel de nieuwe Quatt Care voorwaarden duidelijk slechter zijn dan de oude lees ik met de formulering in de nieuwe voorwaarden niet dat het gebruik van de modbus sniffer (die alleen meeluistert naar de communicatie tussen de CiC en de warmtepomp) in strijd is met deze voorwaarden.
Ik heb het voor de duidelijkheid wel op de vragenlijst gezet voor @Quatt Support
Sta je dan aan de Tsjechische monteur uit te leggen wat dat apparaatje aan je CIC is ;)
"No no, this is listen only... not write"
- yes, not right this!
"no... write... with a wee"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Sta je dan aan de Tsjechische monteur uit te leggen wat dat apparaatje aan je CIC is ;)
"No no, this is listen only... not write"
- yes, not right this!
"no... write... with a wee"
Ja, inderdaad beter om de sniffert voor het Quatt Care bezoek tijdelijk te verwijderen en uit beeld te houden en het gesprek met de Tsjechische monteur op ijshockey en pilsner Urquell 🍻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VindiGoosh
Als ik brutaal mag zijn dan nog even ter attentie:

Iedereen die twijfelt over Quatt care, kan het beste overwegen het oude aanbod te accepteren. Dit is het aanbod dat je gekregen hebt na de installatie.

Dit aanbod is:

1) Goedkoper (vanaf €9,15 per maand i.p.v. €19,99 per maand)
2) Gunstiger omdat de materiaalkosten hier wél vergoed worden, waarbij dat bij het nieuwe aanbod níet het geval is

Een aanbod met een looptijd is bij rechtswege geldig tot de termijn is verstreken. Deze termijn is nog gunstiger dan ik dacht, want in de voorwaarden wordt de termijn beschreven:
2.4 Je kunt Quatt Care alleen aanvragen en betalen als de wettelijke garantie nog geldt voor de betreffende Quatt Hybrid (Duo).
Waarbij deze “wettelijke garantie” in hun eigen woorden 2 jaar is.

Dus ook als de betaalknop niet meer werkt of wat voor andere reden ze ook geven om deze aanbieding terug te trekken: het aanbod blijft tot 2 jaar lang na installatie geldig.

Het nieuwe duurdere aanbod kent ook een termijn, maar die is slechts 6 maanden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_He8AqwmUHDTkWpWSBIPw3HjgxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhC48CM2hwL9gund2hSYuz9m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Rmaxx schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

Zeker, maar met duo wel makkelijk 100% gasloos. En nieuwere versie met propaan. 1300 euro voor dubbele capaciteit en nieuwste versie lijkt me niet verkeerd. Maar een enkele red het vast ook en dat is maar 600 verschil toch?
Uit mijn hoofd waren dit de prijzen inclusief subsidies:
6kw solo: 3100,-
6kw duo: 3800,-
7kw solo: 3700,-
7kw duo: 4400,-

Dus dan is het verschil 600 tussen v1 en v2. Maar is het dat waard? Voegt r290 zoveel meer waarde toe t.o.v. r32?
Is v1 duo niet slimmer dan v2 solo? (Ik heb echt geen idee welke van de twee het slimste is in mijn situatie)
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:23:
[...]

Hoewel je het niet representatief vindt, wat was dat gasverbruik?
Kun je niet beter eerst afwachten of het verwarmen lukt met je cv op 50°C in de komende winter? Teveel ? ? ? voor een advies.
Want er staat nog veel te gebeuren wanneer ik dat zo lees.
Moet ik even opzoeken in de aankoop papieren. Maar ter referentie, ze was dementerend en ging met ramen open warm stoken. Maar ze gebruikte ook niet het hele huis. Dus geen idee of het te hoog of te laag uitvalt.

Waarom nu en niet later?
Omdat ik nog overgangsregeling subsidie voor 2024 heb voor de v1. En voor de v2 volgend jaar subsidie waarschijnlijk minder wordt en je geen dubbele subsidie meer krijgt op een duo warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Uit mijn hoofd waren dit de prijzen inclusief subsidies:
6kw solo: 3100,-
6kw duo: 3800,-
7kw solo: 3700,-
7kw duo: 4400,-

Dus dan is het verschil 600 tussen v1 en v2. Maar is het dat waard? Voegt r290 zoveel meer waarde toe t.o.v. r32?
Is v1 duo niet slimmer dan v2 solo? (Ik heb echt geen idee welke van de twee het slimste is in mijn situatie)

[...]

Moet ik even opzoeken in de aankoop papieren. Maar ter referentie, ze was dementerend en ging met ramen open warm stoken. Maar ze gebruikte ook niet het hele huis. Dus geen idee of het te hoog of te laag uitvalt.

Waarom nu en niet later?
Omdat ik nog overgangsregeling subsidie voor 2024 heb voor de v1. En voor de v2 volgend jaar subsidie waarschijnlijk minder wordt en je geen dubbele subsidie meer krijgt op een duo warmtepomp.
Lastig te zeggen zo, daarbij veranderd je situatie ook nog.. met oude radiatoren zou ik zeggen v2, stiller en hogere temp mogelijk. Maar als een v1 ruim voldoende is zou ik niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Nu online
SBL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik tussen mijn oogwimpers naar jouw 6 grafieken kijk dan lijkt vooral de derde grafiek met de deltaT duidelijk de door jou gesignaleerde verbetering te laten zien Groen>Roze>Blauw. Kan het zijn dat temperatuursensoren die de Ta en de Tr meten na verloop van tijd uit de calibratie lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toby-Wan
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:38:
Als ik brutaal mag zijn dan nog even ter attentie:

Iedereen die twijfelt over Quatt care, kan het beste overwegen het oude aanbod te accepteren. Dit is het aanbod dat je gekregen hebt na de installatie.

Dit aanbod is:

1) Goedkoper (vanaf €9,15 per maand i.p.v. €19,99 per maand)
2) Gunstiger omdat de materiaalkosten hier wél vergoed worden, waarbij dat bij het nieuwe aanbod níet het geval is

Een aanbod met een looptijd is bij rechtswege geldig tot de termijn is verstreken. Deze termijn is nog gunstiger dan ik dacht, want in de voorwaarden wordt de termijn beschreven:

[...]

Waarbij deze “wettelijke garantie” in hun eigen woorden 2 jaar is.

Dus ook als de betaalknop niet meer werkt of wat voor andere reden ze ook geven om deze aanbieding terug te trekken: het aanbod blijft tot 2 jaar lang na installatie geldig.

Het nieuwe duurdere aanbod kent ook een termijn, maar die is slechts 6 maanden:

[Afbeelding]
voor 16 euro per maand had ik wel minstens verwacht dat ze m 1x per jaar of per 2 jaar komen schoonmaken, waxen en polijsten. IPV gratis aankomen komen rijden, "snel" hulp bieden, en je jaarlijks een uitdraai van je eigen app sturen.. 8)7

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

voor 16 euro per maand had ik wel minstens verwacht dat ze m 1x per jaar of per 2 jaar komen schoonmaken, waxen en polijsten. IPV gratis aankomen komen rijden, "snel" hulp bieden, en je jaarlijks een uitdraai van je eigen app sturen.. 8)7
Daarom ook beter het aanbod van €9,15 accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Waarom nu en niet later?
Wanneer je een overgangsregeling subsidie hebt, is dat, naar mijn weten, gebaseerd op een getekende offerte: dan kun je volgens mij enkel datgene afnemen waarvoor je hebt getekend.
Die getekende offerte gaat mee bij subsidie-aanvraag.

PS: de v2 had in 2024 nog geen meldcode.

[ Voor 4% gewijzigd door Friezin op 14-10-2025 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:22:
[...]

Wanneer je een overgangsregeling subsidie hebt, is dat, naar mijn weten, gebaseerd op een getekende offerte: dan kun je volgens mij enkel datgene afnemen waarvoor je hebt getekend.
Die getekende offerte gaat mee bij subsidie-aanvraag.

PS: de v2 had in 2024 nog geen meldcode.
Klopt, voor v1 heb ik een getekende offerte van single en duo. V2 prijzen zijn met 2025 subsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:52
Ik heb de oude mail over Care er ook eens bijgezocht.
Voor mijn enkele Quatt heb ik de keus uit:
2 jaar voor € 199 (of 10,99 per maand)
5 jaar voor € 399 (of 8,99 per maand)

De linkjes om ineens te betalen doen het nog, de linkjes voor maandelijkse betaling werken niet meer. Dan verschijnt de tekst: Het is niet meer mogelijk om op deze manier aan te melden voor Quatt Care. Voor meer info kijk op Quatt.io/care

[ Voor 19% gewijzigd door Tammo Tenways op 14-10-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:39:
[...]

Klopt, voor v1 heb ik een getekende offerte van single en duo. V2 prijzen zijn met 2025 subsidie.
Zie het, stukje tekst overgeslagen over v2 🫣.
Ik kwam, met 1 Quatt v1, een heel eind (zie 1 januari voor veel verbruiksoverzichten ter indicatie).
Nu 2. Maar ik stook het hele huis warm. Ook dat maakt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Tammo Tenways schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:42:
Ik heb de oude mail over Care er ook eens bijgezocht.
Voor mijn enkele Quatt heb ik de keus uit:
2 jaar voor € 199 (of 10,99 per maand)
5 jaar voor € 399 (of 8,99 per maand)

De linkjes om ineens te betalen doen het nog, de linkjes voor maandelijkse betaling werken niet meer. Dan verschijnt de tekst: Het is niet meer mogelijk om op deze manier aan te melden voor Quatt Care. Voor meer info kijk op Quatt.io/care
Dat mag dus eigenlijk al niet.

De voorwaarden van een aanbod met looptijd mogen binnen die termijn niet eenzijdig worden aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:13:
[...]

Daarom ook beter het aanbod van €9,15 accepteren
of je geld op zak houden en kijken waar (lees: wanneer) het schip (lees: de Quatt) strand..

zelfs na de 2 jaar wettelijke termijn en je hebt Quatt Care afgesloten, wie gaat jou verzekeren dat Quatt het alsnog niet op slijtage gaat gooien? en waar exact sta je dan, ga je dan nog steeds naar rechtsbijstand (ofzo) waar je ook naar toe zou gaan als je geen Quatt Care hebt en de unit scheidt er binnen een niet-redelijke termijn mee uit?

Het hele Quatt Care is primair bedoelt voor 1 ding: omzet voor Quatt. niets anders.
Nee, dan maak ik de keuze dat ik baas blijf over m'n eigen centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:37:

zelfs na de 2 jaar wettelijke termijn en je hebt Quatt Care afgesloten, wie gaat jou verzekeren dat Quatt het alsnog niet op slijtage gaat gooien?
Die (gunstigere) voorwaarden die gekoppeld zijn aan het oude aanbod.
en waar exact sta je dan, ga je dan nog steeds naar rechtsbijstand (ofzo)
In mijn geval wel. De voorwaarden zoals ze die hebben beschreven zijn ondubbelzinnig helder.
waar je ook naar toe zou gaan als je geen Quatt Care hebt en de unit scheidt er binnen een niet-redelijke termijn mee uit?
Ook dan inderdaad, en kom je naar mijn ervaring uit op een middenweg.
Het hele Quatt Care is primair bedoelt voor 1 ding: omzet voor Quatt. niets anders.
Kan, kan ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toby-Wan
Als Quatt een non-profit organisatie blijkt, heb je een punt
Maar zolang er investeerders zijn, draait het primair om 1 ding: return on investment, en dat begint met meer omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Als Quatt een non-profit organisatie blijkt, heb je een punt
Maar zolang er investeerders zijn, draait het primair om 1 ding: return on investment, en dat begint met meer omzet.
Sommige verzekeringen zelfde verhaal. Zoals RBV.

Dus ik vind het niet zo zwart-wit zoals je nu stelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:42:

In mijn geval wel. De voorwaarden zoals ze die hebben beschreven zijn ondubbelzinnig helder.
Ik help het je van harte hopen dat Quatt over 3 jaar dezelfde mening is toegedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:59:
[...]

Ik help het je van harte hopen dat Quatt over 3 jaar dezelfde mening is toegedaan
Thx

Als het er echt op neerkomt doen meningen (zowel die van mij als die van Quatt) niet terzake. En ja dat zie ik wel met vertrouwen tegemoet.

Niet de eerste keer dat ik met dat bijltje zou moeten hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Dat is een keuze, ik heb er voor gekozen de centen uit te geven.
Daar kun je veel van vinden en er over blijven doorgaan, maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:11:
[...]

Dat is een keuze, ik heb er voor gekozen de centen uit te geven.
Daar kun je veel van vinden en er over blijven doorgaan, maar ieder zijn ding.
Volgens mij zeg ik nergens dat iemand iets niet moet of mag doen. Ik leg alleen mijn eigen keuze en redenatie daarachter uit.

Verder gaat het inmiddels een aantal pagina's over Care en haak ik vrij recent pas op aan, om dan te stellen dat ik "er over blijf doorgaan", tja, beetje flauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toby-Wan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

Volgens mij zeg ik nergens dat iemand iets niet moet of mag doen. Ik leg alleen mijn eigen keuze en redenatie daarachter uit.

Verder gaat het inmiddels een aantal pagina's over Care en haak ik vrij recent pas op aan, om dan te stellen dat ik "er over blijf doorgaan", tja, beetje flauw?
Ik bekijk je antwoorden hierboven toch met andere ogen.
Dit is niet "ik leg mijn keuze uit": dan had je met 1 post (die van 16.37 uur) kunnen volstaan

Pagina: 1 ... 291 292 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.