• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Metsubsidie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:21:
[...]

Mijn T6 geeft pas geruime tijd nadat de ingestelde temperatuur gering is overschreden het sein verwarming uit.
Bij een constante ingestelde temperatuur heb ik geen noemenswaardige over- of undershoot, het blijft binnen plus of min 0,1 a 0,2 graad (onafahankelijk gemeten).

[Afbeelding]
Ja dat begrijp ik, de T6 heeft een grotere hysteresis. Hier werkt dat met radiatoren en zoninval niet prettig. Teveel afkoeling en geen zonering en niet mogelijk om temperatuur in kleine stapjes te verhogen.
En dan zijn er nog de perikelen van het spanningsloos moeten maken van de t6 voor langere runs.

[ Voor 5% gewijzigd door CPM op 05-11-2025 18:27 ]

Hier tekenen aub ......

• Erveetwee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:22
Garret1410 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:09:
[...]

Ik bedoelde het niet verkeerd hoor maar ik heb ook Quatt op bezoek gehad en die kwamen met een besparing van 900,- in mij situatie terwijl ik ongeveer 1100m3 gas verbruik voor verwarming dus ik verbruik minder gas dan jouw dus dan zal het rekenvoorbeeld van Quatt wel te positief zijn en dat ik in werkelijkheid veel minder ga besparen.

Maar wat je zegt over comfort denk ik dat je gelijk hebt. ‘s Nachts gaat bij mij de kachel aantal graden naar beneden en gaat op een werkdag vaak pas weer omhoog rond 13:00 terwijl een warmtepomp het huis continu warm houdt.
Zo ook niet opgevat hoor.

Ik denk dat je de berekening van de salesadviseur van Quatt inderdaad een beetje moet downsizen. Maar met 1100 kuub gas voor het verwarmen zou je zo de eerste 500 a 600 kunnen besparen, geheel afhankelijk van hoe je nu stookt, je huis is ingericht qua warmte afgifte en je energiecontract natuurlijk.

Vrijstaand huis 180m2 van 1923 midden Nederland. Isolatie beneden goed bovenverdieping redelijk. Quatt Duo icm Honeywel T6R sinds 01/2024 Remeha Avanta 28C - 16x Jinkosolar 430.

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23:15
CPM schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:25:
[...]

Ja dat begrijp ik, de T6 heeft een grotere hysteresis. Hier werkt dat met radiatoren en zoninval niet prettig. Teveel afkoeling en geen zonering en niet mogelijk om temperatuur in kleine stapjes te verhogen.
En dan zijn er nog de perikelen van het spanningsloos moeten maken van de t6 voor langere runs.
@CPM

Nou, misschien heeft het nut en kunnen we zaken doen.
Ik heb een tado v3+, in te stellen op 1 honderdste graad. In combinatie met de CIC en diens slimme AI software, lijkt me veel te gevoelig in mijn huis met combi vloer, radiator.
Of eens uitproberen, tijdelijk uitwisselen.
Misschien verder over gaan in DM.

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

• Erveetwee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:22
SBL schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:04:
[...]

Ik hoop niet dat hij warmte genereert; dan vreet hij stroom :+

Wel mooie ontwikkeling, kan afgifte verbeteren, al bij lage temperaturen. Minimum van 27 vindt ik wat hoog.
En wel wat duurder dan mijn ombouw van 35gr sensoren naar 25gr sensoren, maar 22€ is acceptabel.
Voor diegenen die nog moeten shoppen voor radiatorventilatoren.

Ik heb Heatfan’s in huis hangen met sensoren die je middels een app (en binnenkort ook met HA geven ze aan) kan instellen op welke temperatuur ze hoe snel moeten draaien, erg tevreden over.

Vrijstaand huis 180m2 van 1923 midden Nederland. Isolatie beneden goed bovenverdieping redelijk. Quatt Duo icm Honeywel T6R sinds 01/2024 Remeha Avanta 28C - 16x Jinkosolar 430.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:17
Voor radiatorventilatoren gewoon aan de zelfbouw, dat is een stuk goedkoper. En leuker!

Het grote HeatMeister smart home radiatorbooster-topic #2

LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

• Johnn
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:46
Hier hele huis hr++ glas erin vandaag. Moet Quatt dan de instellingen nog aanpassen?

Of hoe kan ik zien dat de instellingen niet meer goed afgestemd zijn?

Hij schiet in ieder geval al te ver door. Thermostaat op 19,5 en zojuist was het 19.8.

[ Voor 22% gewijzigd door Johnn op 05-11-2025 19:56 ]

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
Johnn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:54:
Hier hele huis hr++ glas erin vandaag. Moet Quatt dan de instellingen nog aanpassen?

Of hoe kan ik zien dat de instellingen niet meer goed afgestemd zijn?

Hij schiet in ieder geval al te ver door. Thermostaat op 19,5 en zojuist was het 19.8.
Wat was het tot gisteren dan? Enkelglas of dubbelglas?
Zal wel een impact kunnen hebben. Kijk het even een weekje aan. Daarna zou je Quatt kunnen benaderen en uitleggen dat je je glas geupgrade hebt, mogelijk passen ze dan je 'stooklijn' aan.

• Johnn
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:46
jj85 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:59:
[...]

Wat was het tot gisteren dan? Enkelglas of dubbelglas?
Zal wel een impact kunnen hebben. Kijk het even een weekje aan. Daarna zou je Quatt kunnen benaderen en uitleggen dat je je glas geupgrade hebt, mogelijk passen ze dan je 'stooklijn' aan.
Dubbel glas. 12 grote ramen

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Johnn schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:01:
[...]

Dubbel glas. 12 grote ramen
Houd het even in de gaten, grote kans dat je het warmteverlies moet laten aanpassen. Als het te hoog is schakelt de quatt te snel naar een hoog vermogen en krijg je geen mooie lange runs.
Pagina: 1 ... 300 301 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.