Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20,5°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard
Ik ben niet zozeer negatief over Quatt maar wel realistisch.Gerardwaz schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:44:
Er zijn een aantal mensen zeer negatief over Quatt en dat mag, maar wordt langzamerhand wel vervelend en iedere keer hetzelfde. Misschien een apart topic met bijvoorbeeld de Quatt zeikerts.
-Ik heb een hybride warmtepomp die tot nu toe prima werkt, tegen een aantrekkelijke prijs en die al veel gas heeft bespaart. En zolang deze het blijft doen ga ik die in x jaar terugverdienen. Top.
-Maar inmiddels zijn de prijzen al lang niet meer zo concurrerend.
-Ik sta ondertussen wel al 1,5 jaar ingeschreven (pre-order) voor de Chill die nog steeds niet op de markt is. De unit is veel groter dan ik had verwacht en ze leveren niet (alle) kleuren waar ik mij voor had ingeschreven. Deze maakt mogelijk ook meer geluid als een gewone airco.
-Ook de AE-unit komt veel later op de markt als beloofd.
-Tot nu toe is er nog niet veel AI te bekennen. Pomp blijkt ook niet traploos te zijn.
-Ik krijg halverwege de wedstrijd ineens een geheel ander en duurder voorstel voor Quatt care.
-Monitoring is ineens niet meer vanzelfsprekend maar valt onder Quatt care. (Daar vind ik wat van)
-Communicatie is een issue, maar we zien mogelijk wel een verbetering.
-Het aparte telefoonnummer voor cv-monteur is verdwenen.
-Ondanks dat ze marktleider in Nederland zijn is er blijkbaar verlies geleden.
-Quatt heeft naar mijn mening de markt voor een (hybride) wp open gebroken en betaalbaar gemaakt.
-De verplichting tot een hybride warmtepomp bij vervanging van de cv-ketel is niet doorgegaan.
-Quatt kan tot nu toe nog niet passief koelen.
-De subsidieregels volgend jaar worden voor Quatt-duo ongunstiger.
-Ik heb er belang bij dat Quatt voort blijft bestaan.
-Quatt is druk bezig om in te spelen op dynamische tarieven. (Lukt wel voordat de salderingregeling is afgelopen)
-De salderingsregeling werd ineens versneld afgebouwd en niet een tijdspad.
-Inmiddels heeft Quatt ook een wp op propaan op de markt, wat onder koudere omstandigheden gunstig is.
-Quatt informeert klanten niet actief over de geluidseisen.
-Quatt houdt zich ook niet bezig met jouw afgiftesysteem.
-netcognetie is of wordt een probleem wat overstappen op AE toch minder aantrekelijk maakt.
-Vakmensen/ personeel aantrekken blijft moeilijk.
Je hebt dus met een (voormalige) startup te maken, die voor de nodige uitdagingen staat. Die te maken krijgt met wisselend beleid van de overheid en de nodige hoge kosten. Met investeerder die op termijn hun geld met winst terug willen zien. Die niet het eeuwige geduld zullen hebben. Met een marketingafdeling die meer belooft dan de technische afdeling waar kan maken. Het betekent, dat naar mijn mening, Quatt een crusiale fase ingaat, het is erop of er onder.
En mijn mening is inderdaad ook dat Quatt met Quatt Care bezig is extra geld op te halen. Quatt verkoopt een wp met als usp, monitoring op afstand, zelfs AI, waar ik dan later ineens extra geld voor moet betalen. En wat bedoelen ze eigelijk met dat prestatierapport? Dat "flitsende" overzichtje wat ik afgelopen jaar ook al kreeg?
krijg je altijd hulp op afstand van onze experts en ontvang je ieder jaar een persoonlijk prestatierapport om het maximale uit je systeem te halen.
ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.
Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.