Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
Hoe kijken jullie naar de voor- en nadelen van Quatt care? Ik twijfel of ik dat wil nemen of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 07:42 ]

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:24
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:31:
Hoe kijken jullie naar de voor- en nadelen van Quatt care? Ik twijfel of ik dat wil nemen of niet.
Daar is recent al veel (negatief) over geschreven. Met de zoekterm “care” in de zoekbalk hierboven vind jij die makkelijk terug.

En laat het hier weten als er voor- en of nadelen nog niet zijn besproken

[ Voor 10% gewijzigd door TeslaNerd op 14-10-2025 08:04 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je nog warmtepomploos in gemeente Amsterdam?
Nog even wachten op een extra subsidie:
https://www.at5.nl/artike...-warmtepomp-te-stimuleren

(Met het warmtenet ging het niet helemaal goed:
https://www.at5.nl/artike...ar-warmtepompen-amsterdam)

Topactie

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Quatt Support schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 04:02:
[...]

Bedankt voor het doorgeven, ik heb je post doorgestuurd naar het app-team. - Bob
Goedemorgen @BobVI. Fijn dat jij hier direct op reageert en deze melding doorstuurt naar het app team. Er staan ook nog een aantal vragen open op de vragenlijst. Kun jij die (laten) beantwoorden?

[ Voor 13% gewijzigd door TeslaNerd op 14-10-2025 08:18 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:31:
Ik heb m afgesloten.
De voorwaarden zijn sinds 1 oktober wel gewijzigd

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:11:
[...]

Goedemorgen @BobVI. Fijn dat jij hier direct op reageert en deze melding doorstuurt naar het app team. Er staan ook nog een aantal vragen open op de vragenlijst. Kun jij die (laten) beantwoorden?
Tijdje terug had ik een (nog) onbeantwoorde vraag gesteld aan @Quatt Support , misschien kan die ook op de vragenlijst? Er zullen veel meer mensen zijn in dezelfde situatie. Zal de vraag hieronder herhalen, maar misschien voor op de vragenlijst in wat algemenere bewoording als:
Is het nu met de AE nog steeds voorwaarde dat deze wordt aangesloten bij de CV ketel? De ketel gaat er immers uit, dus lijkt het logisch dat aansluiten op een andere plek in huis ook mogelijk moet zijn. Mits op de nieuwe locatie de benodigde aansluitingen gerealiseerd kunnen worden.

Voor de volledigheid mijn eigen vraag:
@Quatt Support Op mijn zolder bij de CV is vanwege het schuine dak geen plek voor een Heatbattery maat L. Maar op een andere locatie in huis is een perfecte plek voor de Heatcharger en Battery. Dit concludeerde ook de Quatt medewerker tijdens het huisbezoek.
Op de andere locatie is het ook vrij eenvoudig om aan te koppelen in het CV systeem. Ook de andere benodigde aansluitingen zijn eenvoudig te realiseren. Toch wordt het plaatsingsplan niet goedgekeurd. Is dit het beleid van Quatt en kan ik beter naar een andere manier van SWW verwarmen (bv warmtepompboiler) gaan uitkijken? Of wordt hier in de nabije toekomst flexibeler mee omgegaan. Ik zal vast niet de enige zijn bij wie dit het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Ik heb m afgesloten.
De voorwaarden zijn sinds 1 oktober wel gewijzigd
Bedankt. Welke voorwaarden zijn dat precies? Het zal misschien besproken zijn, maar heb even geen tijd om terug te zoeken.

Buiten dat:

Wat ik begrijp is dat de productgarantie (veel) langer is dan de 2 jaar productgarantie die Quatt stelt. Echter, stel dat er na 5 jaar een pomp stuk gaat á €300,-, dan is de kans klein dat je gratis een nieuwe pomp krijgt, omdat je er wel 5 jaar gebruik van hebt kunnen maken. De kans is groter dat je dan ergens halverwege zult uitkomen, na een hoop ge-touwtrek.

Echter, helemaal los daarvan zijn de arbeidskosten en de voorrijkosten. Dat valt niet onder productgarantie. Dat valt wel onder de wettelijke garantie van 2 jaar (waarbij volledige schadeloosstelling geldt), maar daar heb je dus niets aan als het buiten de wettelijke garantietermijn van 2 jaar valt. De arbeidskosten (~2u a €100,- en voorrijkosten (~€100,- - €150,-) tellen dan natuurlijk snel op.

In deze hypothetische situatie zou je dan uitkomen op zo’n €500,- aan reparatiekosten van een pomp (gerekend met €150,- voor de pomp, €200,- arbeidskosten en €150,- voorrijkosten).

In dat opzicht is Quatt Care dan wel zinvol lijkt me. Als een soort verzekering.

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Bedankt. Welke voorwaarden zijn dat precies? Het zal misschien besproken zijn, maar heb even geen tijd om terug te zoeken.

Buiten dat:

Wat ik begrijp is dat de productgarantie (veel) langer is dan de 2 jaar productgarantie die Quatt stelt. Echter, stel dat er na 5 jaar een pomp stuk gaat á €300,-, dan is de kans klein dat je gratis een nieuwe pomp krijgt, omdat je er wel 5 jaar gebruik van hebt kunnen maken. De kans is groter dat je dan ergens halverwege zult uitkomen, na een hoop ge-touwtrek.

Echter, helemaal los daarvan zijn de arbeidskosten en de voorrijkosten. Dat valt niet onder productgarantie. Dat valt wel onder de wettelijke garantie van 2 jaar (waarbij volledige schadeloosstelling geldt), maar daar heb je dus niets aan als het buiten de wettelijke garantietermijn van 2 jaar valt. De arbeidskosten (~2u a €100,- en voorrijkosten (~€100,- - €150,-) tellen dan natuurlijk snel op.

In deze hypothetische situatie zou je dan uitkomen op zo’n €500,- aan reparatiekosten van een pomp (gerekend met €150,- voor de pomp, €200,- arbeidskosten en €150,- voorrijkosten).

In dat opzicht is Quatt Care dan wel zinvol lijkt me. Als een soort verzekering.
Eerder eenmalige bedragen, nu maandelijks, maar zo te zien geen einde eraan (dus langer dan de eerdere 5 jaar?).
Ook moet je afsluiten binnen 6 maand na aanschaf (geen idee of je dan nog in aanmerking komt met een oudere installatie), waag er een mail aan.

Zie:
https://www.quatt.io/care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:34
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Eerder eenmalige bedragen, nu maandelijks, maar zo te zien geen einde eraan (dus langer dan de eerdere 5 jaar?).
Ook moet je afsluiten binnen 6 maand na aanschaf (geen idee of je dan nog in aanmerking komt met een oudere installatie), waag er een mail aan.

Zie:
6maand na afsluiten lijkt mij niet zo'n harde eis. Ik heb weer mail/spam van quatt gekregen over de quatt care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Zie:
Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:09:

Topactie
In Amsterdam zijn ze altijd goed met het uitgeven van andersmans centen!
En nadat de warmtepompen zijn geinstalleerd verhoogt de gemeente de WOZ-waarden van alle huizen in de buurt met een veelvoud van die 2500 subsidie. Dat enorme gat in de begroting van Amsterdam vult zich niet vanzelf _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqWR0Px7O-MyrkkqVsKBsFFo7g8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gNHowYDsMyGOBWJ2A7HA6m8D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door TeslaNerd op 14-10-2025 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:58
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:09:

Topactie
Warmtenetten zijn qua kosten ook compleet kansloos ten opzichte van een moderne warmtepomp.
Zelfs het gasnet handhaven voor een hybride opstelling is goedkoper.

Los daarvan is het vaak niet zo duurzaam opgewekte restwarmte van industrie en energiecentrales.
Volledig kansloos op de lange termijn als je CO2 wilt reduceren.

Helaas is het huidige kabinet nu weer voornemens om op de valreep nog even geld in WarmtelinQ te pompen dat wederom nog duurder uitvalt dan voorzien en zo ongeveer 0 belangstelling heeft onder de particuliere huizenbezitters:
https://solarmagazine.nl/...armtenetten-te-versnellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Ik had nog de mogelijkheid om 5 jaar quatt care af te sluiten voor €549,- voor onze duo, dus dat heb ik zojuist gedaan.

Voor die €9,15 per maand geen zin om te twijfelen over de kosten tov risico.

[ Voor 7% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:55:
[...]

In Amsterdam zijn ze altijd goed met het uitgeven van andersmans centen!
En nadat de warmtepompen zijn geinstalleerd verhoogt de gemeente de WOZ-waarden van alle huizen in de buurt met een veelvoud van die 2500 subsidie. Dat enorme gat in de begroting van Amsterdam vult zich niet vanzelf _/-\o_

[Afbeelding]
Tja, zodra jij je belasting hebt voldaan zijn het toch hun eigen centen 🤪.

(Schermafdruk = mijn linkje.. daar vind je de volledige tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

Warmtenetten zijn qua kosten ook compleet kansloos ten opzichte van een moderne warmtepomp.
Zelfs het gasnet handhaven voor een hybride opstelling is goedkoper.

Los daarvan is het vaak niet zo duurzaam opgewekte restwarmte van industrie en energiecentrales.
Volledig kansloos op de lange termijn als je CO2 wilt reduceren.

Helaas is het huidige kabinet nu weer voornemens om op de valreep nog even geld in WarmtelinQ te pompen dat wederom nog duurder uitvalt dan voorzien en zo ongeveer 0 belangstelling heeft onder de particuliere huizenbezitters:
https://solarmagazine.nl/...armtenetten-te-versnellen
Ik kan me voorstellen dat in steden met veel flats en andere hoogbouw en veel huurwoningen een warmtenet wel kans van slagen heeft. Fryslân is te ruim opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:59:
Ik had nog de mogelijkheid om 5 jaar quatt care af te sluiten voor €549,- voor onze duo, dus dat heb ik zojuist gedaan.

Top dat ze dat ook bij jou hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:05:
[...]

Top dat ze dat ook bij jou hebben gedaan.
Niets voor hoeven doen.

Gewoon de betaallink gebruikt van vorig jaar.

De enige voorwaarde van de aanbieding van vorig jaar, is dat hij wordt geaccepteerd binnen een jaar na de installatiedag. Dit geldt voor iedereen met een Quatt.

Mijn installatiedag was 21 Oktober 2024, dus ben net op tijd.

Maw, aan iedereen die nog binnen dat jaar zit: het goedkopere aanbod is nog steeds geldig. Scheelt in mijn geval €646,- wat neerkomt op 54%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Met de mail over Quatt care van laatst krijg je met de deadline van 31 December 2025 het idee van “ohh, ik heb nog even om te beslissen.” en dat klopt voor de nieuwe hoge prijzen.

Maar het oude aanbod is wellicht net zo goed nog geldig, alleen met de bovenstaande gedachte loop je door die laatste mail in de uitstel-fuik en verloopt het oude aanbod.

[ Voor 8% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Niets voor hoeven doen.

Gewoon de betaallink gebruikt van vorig jaar.

De enige voorwaarde van de aanbieding van vorig jaar, is dat hij wordt geaccepteerd binnen een jaar na de installatiedag. Dit geldt voor iedereen met een Quatt.
2 jaar zelfs dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:59:

Als je de voorwaarden bekijkt betaal je nog steeds materiaalkosten, alleen geen voorrijkosten en materiaalkosten. Tevens is normale slijtage uitgesloten van Quatt care, wat normale slijtage ook zou mogen zijn.

Wel veel geld dan voor weinig? Nog even afgezien van het wettelijke garantie / non conformiteit verhaal.

https://cdn.prod.website-...20Quatt%20Care%20V2.0.pdf

Mag nog elk jaar geïndexeerd worden ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:20:
Met de mail over Quatt care van laatst krijg je met de deadline van 31 December 2025 het idee van “ohh, ik heb nog even om te beslissen.” en dat klopt voor de nieuwe hoge prijzen.

Maar het oude aanbod is wellicht net zo goed nog geldig, alleen met de bovenstaande gedachte loop je door die laatste mail in de uitstel-fuik en verloopt het oude aanbod.
Ah kijk, die mail heb ik niet meer gehad.
Had bericht gehad dat ik nr 1 (november 2023) en ook nr 2 (september 2025) nu kon onderbrengen in 1x duo-care. Toen ik dat zou doen was pagina "care" zonder waarschuwing aangepast. Daar vond ik wat van.
Is idem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12:47

SBL

TeslaNerd schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:33:
[...]
De COP-formule in de CiC is aangepast voor V2 en dat pakt gunstig uit voor de COP van de oudere Quatts :+

Maak de grafiek nog eens met de Geleverde warmte vs Tlift.
Een verbetering van de COP moet zitten in een lagere Pelectrisch en niet een hogere Pwarmte bij dezelfde Tlift

Als de Pwarmte vs Tlift dezelfde ontwikkeling laat zien dan komt het door Quatt Marketing,
Als de Pwarmte vs Tlift ongewijzigd is dan gaat de pluim naar Quatt Productteam :*)
Het onderste verzoek had ik gemist. Voordat ik de verzochte grafieken maak, ben ik het wel eens met je stelling, dus dank voor het voorstel en dank voor de herinnering 5 dagen later.
Het levert wel dikkere puntenwolken op, dus moeilijker te interpreteren. Correlatie duidelijk slechter, trendlijnen doen ook gekke dingen.
Maar, de verbetering tussen de seizoenen, van blauw naar roze naar groen, zit vooral in Pwarmte, dus applaus voor Marketing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsaccggjcS_H4zM5gRBiFUyh0mM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wN8coPJaxVAGqHWriX60i8PI.png?f=user_large
(En Quatt draait mooi efficient op lage vermogens in groen, itt wat je bij andere warmtepompen wel hoort)

Maar hoe is die Pwarmte verbetering dan te verklaren?
Quatt heeft nog net zoveel Pelektrisch nodig om een Tlift te halen, maar berekent bij dezelfde Tlift wel een hoger warmtevermogen (en dus een hogere COP). Dat vind ik wel gek, want mijn controleberekening (tempdelta*flow / warmtemelding Quatt) komt structureel uit op 0,86 (grafiek 1/6); die factor is in lijn met soortelijke warmte van water. Zit er dan verschil in de flow? Gaat van 801 naar 803 (grafiek 2/6), is maar 0,25% afwijking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipN08m5TBut-1LieuWeVUZKLg5A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/baWsseyvXRcQROnOK3QX8ZYH.png?f=user_large
Water wordt meer verwarmd (grafiek 3/6) bij zelfde Tlift 28 (blauw 30,7 naar 34,1; paars 30,3 naar 34,5; groen = vertekend want veel warmer buiten). De Ta en Tr wolk zien er niet raar uit (grafiek 4/6 en 6/6). De Tr wolk stijgt wat minder bij hoge Tlifts (hellingshoek 0,43 vs 0,56) maar dat zie je eigenlijk ook bij Ta (hellingshoek 0,54 vs 0,63).
TLDR Ik snap de oorzaak niet.

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Dersan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:24:
[...]

Als je de voorwaarden bekijkt betaal je nog steeds materiaalkosten, alleen geen voorrijkosten en materiaalkosten. Tevens is normale slijtage uitgesloten van Quatt care, wat normale slijtage ook zou mogen zijn.

Wel veel geld dan voor weinig? Nog even afgezien van het wettelijke garantie / non conformiteit verhaal.

Mag nog elk jaar geïndexeerd worden ook.
Niet bij de oude voorwaarden

Zie oa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScC2vW3_NgpWElL0Gy_HOQoAzE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phTRYq6WfVExD9uTbLVavTXE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door VindiGoosh op 14-10-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
In mijn mail staat 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Weer een gevalletje Quatt-dubbelzinnigheid volgens mij, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Niet bij de oude voorwaarden

Zie oa:
[Afbeelding]
Dit staat in 1.5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzGWFck8L4NPJaqIqDVhMEcrpHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hh85rjG2ZrtlxBaoKp1wdMDR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12:48
TeslaNerd schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:02:
[...]

Daar is recent al veel (negatief) over geschreven. Met de zoekterm “care” in de zoekbalk hierboven vind jij die makkelijk terug.

En laat het hier weten als er voor- en of nadelen nog niet zijn besproken
Ook positief! Ik zelf heb na mijn verhuizing weer voor Quatt gekozen omdat mijn ervaring prima was. Nu weer. In oktober tot nu toe een COP van 7,5 met een 24/7 kamertemperatuur van 20,5 graden. Ok, de service kan beter, maar die paar keer dat ik contact heb gehad en nodig had, liep dat prima.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13:15
Ik heb een oud hoekhuis (1955), 130m2 oppervlakte en matige isolatie. Oud hr+ glas, volgens mij (wat oudere) gevel isolatie in de muur en nog geen dak en vloer isolatie. Maar dak en vloerisolatie (inclusief vvw) gaat er wel binnen 2 jaar komen. Ramen weet ik nog niet. Ik heb geen zicht op het gasverbruik omdat ik er zelf nog geen winter gewoond heb en de waardes van de vorige bewoner niet representatief is. Dus ik heb geen indicatie wat voor gasverbruik ik nodig heb. Ik vermoed dat 6kw (quat single v1) voldoende moet zijn, maar voor 700 euro extra lijkt het mij verstandig om een duo v2 te nemen.
Maar ik heb ook de optie om de quatt duo v2 te nemen, die is dan ook weer 600 euro duurder. Dan ben ik ondertussen 1300 euro duurder uit dan de v1 solo.

Wat adviseren jullie? Solo of duo?
En wat zijn de voordelen/nadelen van de duo v2 t.o.v. de duo v1? Ik vermoed dat 12kw of 14kw beide overkill is. Maar wel handig voor in de toekomst eventueel over te stappen op full electric?

Het gaat op dit moment overigens om een 1persoons huishouden. Ik verwarm in principe voornamelijk alleen beneden, maar weet dat je met een warmtepomp typisch het hele huis verwarmt. Als dat nodig is, is dat geen probleem. Als dat ook zonder kan met positief effect op het verbruik, dan is dat ook een optie.
Ik kan mij voorstellen dat ik meer info moet delen, laat maar weten wat. Gas heb ik zelf geen indicatie van helaas, dus het zal gebasseerd moeten worden op generieke waardes (als dat mogelijk is)

En mocht het verschil maken, ik hoop ook te kunnen koelen met de warmtepomp.

En ik heb nu standaard radiatoren, deze wil ik wel een aantal op korte termijn (beneden) vervangen voor convectie radiatoren inclusief (zelfbouw)ventilatoren. En uiteindelijk voor vloerverwarming ~2 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Ja, van de nieuwe voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Ja, van de nieuwe voorwaarden
Nee, die staan hier.

Heb deze versie 1.5 al sinds februari 2025 en dezelfde gekregen 7 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Wat ik denk is dat Quatt zich een beetje heeft verslikt in de vrijgevigheid van hun oorspronkelijke aanbod.

Dit aanbod is volgens hun eigen gestelde termijn nog steeds geldig voor iedereen die nog binnen het jaar van hun installatiedag zit.

Met die laatste mail van Quatt krijg je het idee dat de deadline 31 December is, waardoor je onbewust het oude aantrekkelijkere aanbod laat verstrijken.

Zou ook kunnen verklaren waarom ze bij sommigen nu coulant zijn. Immers is dat voor Quatt voordeliger dan die €9,15 All-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Nee, die staan hier.

Heb deze versie 1.5 al sinds februari 2025 en dezelfde gekregen 7 oktober
Nee, het oude aanbod is ondubbelzinnig:
Met Quatt Care:
Worden defecte onderdelen kosteloos vervangen

Betaal je bij reparaties geen arbeidsloon of voorrijkosten

Zijn alle bijkomende kosten gedekt, zoals werken op hoogte
Dat Quatt later de algemene voorwaarden aanpast is leuk, maar die geldt dan voor nieuwe aanbiedingen en niet voor lopende aanbiedingen (mits die een vervaldatum hebben).

Juridisch kan dit laatste dus alleen als er een termijn aan die aanbieding hangt. En die termijn is er, door hunzelf gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:09
Kruimelvlaai schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:49:
Ik heb een oud hoekhuis (1955), 130m2 oppervlakte en matige isolatie. Oud hr+ glas, volgens mij (wat oudere) gevel isolatie in de muur en nog geen dak en vloer isolatie. Maar dak en vloerisolatie (inclusief vvw) gaat er wel binnen 2 jaar komen. Ramen weet ik nog niet. Ik heb geen zicht op het gasverbruik omdat ik er zelf nog geen winter gewoond heb en de waardes van de vorige bewoner niet representatief is. Dus ik heb geen indicatie wat voor gasverbruik ik nodig heb. Ik vermoed dat 6kw (quat single v1) voldoende moet zijn, maar voor 700 euro extra lijkt het mij verstandig om een duo v2 te nemen.
Maar ik heb ook de optie om de quatt duo v2 te nemen, die is dan ook weer 600 euro duurder. Dan ben ik ondertussen 1300 euro duurder uit dan de v1 solo.

Wat adviseren jullie? Solo of duo?
En wat zijn de voordelen/nadelen van de duo v2 t.o.v. de duo v1? Ik vermoed dat 12kw of 14kw beide overkill is. Maar wel handig voor in de toekomst eventueel over te stappen op full electric?

Het gaat op dit moment overigens om een 1persoons huishouden. Ik verwarm in principe voornamelijk alleen beneden, maar weet dat je met een warmtepomp typisch het hele huis verwarmt. Als dat nodig is, is dat geen probleem. Als dat ook zonder kan met positief effect op het verbruik, dan is dat ook een optie.
Ik kan mij voorstellen dat ik meer info moet delen, laat maar weten wat. Gas heb ik zelf geen indicatie van helaas, dus het zal gebasseerd moeten worden op generieke waardes (als dat mogelijk is)

En mocht het verschil maken, ik hoop ook te kunnen koelen met de warmtepomp.

En ik heb nu standaard radiatoren, deze wil ik wel een aantal op korte termijn (beneden) vervangen voor convectie radiatoren inclusief (zelfbouw)ventilatoren. En uiteindelijk voor vloerverwarming ~2 jaar later.
Dat red je wel met 1 quatt, ik heb vrijstaand jaren 30 huis met groter oppervlak (2x), geen extra isolatie buiten hr glas en dikke muren. ok, ze (duo) lopen pas een maand, maar het wordt met normale radiatoren makkelijk warm met een watertemp. van 30 graden of zelfs minder. COP van 5,5 - 6,5 deze maand. Zulen in de winter wel warmer water moeten maken en wellicht met 2 tegelijk in een echt koude week, maar ik zie het zonnig in. Tot nu toe boven verwachting, maargoed pas conclusied trekken na de winter 8) . Ik zou de v2 aanraden ivm de hogere temp. die hij kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:14
pietjm schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:43:
[...]

Ook positief! Ik zelf heb na mijn verhuizing weer voor Quatt gekozen omdat mijn ervaring prima was. Nu weer. In oktober tot nu toe een COP van 7,5 met een 24/7 kamertemperatuur van 20,5 graden. Ok, de service kan beter, maar die paar keer dat ik contact heb gehad en nodig had, liep dat prima.
het ging specifiek over Quatt Care, niet de unit op zichzelf

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VindiGoosh schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:07:
[...]

Nee, het oude aanbod is ondubbelzinnig:

[...]

Dat Quatt later de algemene voorwaarden aanpast is leuk, maar die geldt dan voor nieuwe aanbiedingen en niet voor lopende aanbiedingen (mits die een vervaldatum hebben).

Juridisch kan dit laatste dus alleen als er een termijn aan die aanbieding hangt. En die termijn is er, door hunzelf gesteld.
Deze versie 1,5 kwam bij mijn betaallink.
Punt 2.1 is behoorlijk ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Nu online
Friezin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Deze versie 1,5 kwam bij mijn betaallink.
Punt 2.1 is behoorlijk ruim.
Ik zie t

Zoals ik al zei: ik denk dat ze zich vergaloppeert hebben en de gevolgen zo proberen te beperken

Pagina: 1 ... 291 292 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.