Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Dan ben ik benieuwd of ze die morgen bij gaan hebben voor die meerprijsMacD007 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:51:
[...]
op ladders is eigenlijk niet meer van deze tijd, qua arboregels mag het vaak niet eens meer. zal dus vrij snel een steiger worden.
En? Staat er al een mooie steiger. Wordt er een versie 1 of 2 geplaatst?supercrazy schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:18:
[...]
Dan ben ik benieuwd of ze die morgen bij gaan hebben voor die meerprijs.
Steiger was niet nodig. Er komt een versie 1, geen tijd en zin om nog een groep te gaan trekken aangezien dat 30 meter is via dak (waar nu ook panelen liggen) en qua breedte red ik het niet met 2 airco units ernaastjj85 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 13:00:
[...]
En? Staat er al een mooie steiger. Wordt er een versie 1 of 2 geplaatst?
Is Quatt echt zo slecht?
Bij mij 2023, ging de installatie redelijk zonder problemen. Wel een prijsverhoging van +/- 500 euro tussen reservering en plaatsing. Een verhoging 1 week nadat ik een medewerker had gesproken en hadden afgesproken dat de plaatsing nog even liet afwachten omdat er mogelijk ook 1 unit kwam met koeling. Zelfs per mail een toezegging dat reserverings prijs niet ging stijgen als ik even zou wachten. Echter 1 week later een prijsstijging van 30%..... Vele male mailen geen reactie. Verder niet echt problemen.
Mijn buurman had de Quatt bij mij gezien en wilde er ook een. Installatie prima maar hij kreeg zin huis niet warm. Is al een half jaar bezig met Quatt omdat ze zo slecht/niet reageren. Vrouw met reuma in een nu koud huis, ze hadden elektrische kachels gekocht omdat het geheel niet werkte ...... Schandalig.
Mijn broer wilde ook een Quatt bij het gesprek gaven ze letterlijk aan, dat het wel een moeilijke installatie zou worden en het dus niet gingen doen. Want ze konden dan beter een ander helpen....
Krijg toch wel een naar gevoel bij Quatt, zolang het goed gaat is er niets aan de hand.... maar als er wat speelt zijn ze niet thuis. Of geen capaciteit/zin/vermogen om het op te lossen
Bij mij 2023, ging de installatie redelijk zonder problemen. Wel een prijsverhoging van +/- 500 euro tussen reservering en plaatsing. Een verhoging 1 week nadat ik een medewerker had gesproken en hadden afgesproken dat de plaatsing nog even liet afwachten omdat er mogelijk ook 1 unit kwam met koeling. Zelfs per mail een toezegging dat reserverings prijs niet ging stijgen als ik even zou wachten. Echter 1 week later een prijsstijging van 30%..... Vele male mailen geen reactie. Verder niet echt problemen.
Mijn buurman had de Quatt bij mij gezien en wilde er ook een. Installatie prima maar hij kreeg zin huis niet warm. Is al een half jaar bezig met Quatt omdat ze zo slecht/niet reageren. Vrouw met reuma in een nu koud huis, ze hadden elektrische kachels gekocht omdat het geheel niet werkte ...... Schandalig.
Mijn broer wilde ook een Quatt bij het gesprek gaven ze letterlijk aan, dat het wel een moeilijke installatie zou worden en het dus niet gingen doen. Want ze konden dan beter een ander helpen....
Krijg toch wel een naar gevoel bij Quatt, zolang het goed gaat is er niets aan de hand.... maar als er wat speelt zijn ze niet thuis. Of geen capaciteit/zin/vermogen om het op te lossen
Laat ik beginnen met te zeggen, dat ik niks hoef af te doen aan jouw ervaringen.stanman23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:32:
Is Quatt echt zo slecht?
Maar staan jouw ervaringen voor het geheel?
Google op de meest voorkomende problemen bij een bepaald type auto en je krijgt een hele waslijst. Is het dan een slechte auto?
In het verleden had men het nog wel eens over “een maandagochtend product” als iemand veelvuldig problemen met een product ervoer. Staat dat dan voor het geheel of is het pech?
Iedereeen weet tegenwoordig wel het internet te vinden bij problemen. Ik denk dat dit forum wel mag staan voor het best informerende onafhankelijke kanaal wat de Quatt betreft. Als Quatt werkelijk zo slecht was dan zou je hier toch meer problemen verwachten van die meer dan 14.000 installaties. Naar mijn idee zijn dat er maar een handvol en dan betreft het ook nog vaak problemen met het afgiftesysteem, met name vloerverwarming.
Zeker, ook ik ben van mening, niet op persoonlijke ervaring, maar de reacties hier lezend, dat de communicatie beter kan.
Verder denk ik, dat de Quatt in de meeste gevallen simpel geïnstalleerd kan worden. Er is echter een risico, dat het minder simpel uitpakt. De situaties waar een warmtepomp kopen bij een lokale installateur, die zo vaak terug komt, tot de gehele installatie naar tevredenheid werkt, wellicht een betere keus was geweest.
Dan komen we op verwachtingen die gewekt worden en waargemaakt worden.
Kom ik bij mijzelf. Ik was mij er van bewust, dat kopen bij een landelijk opererende startup een zeker risico inhield. De prijs, maar zeker ook de voor mijn situatie belangrijke afmetingen van de Quatt, hebben mij over de streep getrokken om de gok te wagen.
Dik tevreden over aankoop- en installatieproces. Maar zeker ook tevreden over de aftersales toen de circulatiepomp het begaf.
Zijn er punten van kritiek. Wel in mijn situatie, wil ik de Quatt i.v.m. geluid niet op meer vermogen dan Silent laten draaien. Dus als het koud is springt de ketel bij. Maar, is dat minder dan mijn verwachting? Ik had geen ervaring met een warmtepomp, dus mijn verwachting was ook niet scherp gedefinieerd.
Ik zit nu op een terugverdientijd van 4 jaar en 6 maanden. Dat is boven verwachting. Comfort is toegenomen. Ook boven verwachting. Wel heb ik veel tijd gestoken in het optimaliseren van samenwerking, afgiftesysteem, thermostaat en de Quatt. Is min of meer een leuke hobby geworden. Evenals het participeren op dit forum.
Kortom, ik ben dik tevreden.
Het is dus ook een kwestie van hoe je in de wedstrijd zit. Maar ik begrijp volkomen, dat anderen dus geheel anders over Quatt oordelen.
Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard
Dit lijkt me juist positief. Als je als bedrijf niet zeker weet of jou product gaat werken zoals verwacht/te ingewikkeld wordt zeg het eerlijk en doen het niet.stanman23 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:32:
Wou soms dat dat wat vaker gebeurde
Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.
Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.