Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Abom schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Ik heb links achter bij de buitenunit gekeken, maar daar kon ik niets vinden/voelen qua vocht. Ik heb de unit ook niet open gemaakt of iets dergelijks.

Het lijkt erop dat de retourleiding lekt, er zit aftapstuk en die is nat, inclusief het isolatiemateriaal er omheen.

Ik heb een melding gemaakt bij Quatt, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik reactie krijg. Ik ben allang blij dat het geen lekkage ergens in het huis is.
waar lekt de retourleiding ? overigens is de anti-freese klep ook net buiten tegen de quatt geplaatst.
nu maar even wachten hoe snel quatt hierop reageerd, dit is wel spoed, dus je kunt hier ook het noodnummer bellen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Abom schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
Wanneer je voor de warmtepomp staat, zit dit aan de rechterkant, onderste aansluiting.
sorry, maar is dat niet juist de bekende anti-freeze klep? net wat @jj85 ook al aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 06-03-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:26
MacD007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:05:
[...]

waar lekt de retourleiding ? overigens is de anti-freese klep ook net buiten tegen de quatt geplaatst.
Enkel bij de oudere modellen (<zomer 2024). Daarna zitten ze in de Quatt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
MacD007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:05:
[...]

nu maar even wachten hoe snel quatt hierop reageerd, dit is wel spoed, dus je kunt hier ook het noodnummer bellen.
Is dit spoed ja? Het is niet dat het systeem niet werkt, maar ik moet het om de paar dagen vullen.
MacD007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:09:
[...]

sorry, maar is dat niet juist de bekende anti-freeze klep? net wat @jj85 ook al aangaf.
Omdat ze zeiden dat het aan de linkerkant zou zitten, dacht ik dat dit het niet was.
jj85 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:10:
[...]

Onze Quatt is in maart 2024 geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door Abom op 06-03-2025 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
jj85 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:10:
[...]

oke, dat wist ik nog niet, en ja ik heb een oude, ook daarom is deze al terugverdiend. :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Abom schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Is dit spoed ja? Het is niet dat het systeem niet werkt, maar ik moet het om de paar dagen vullen.
vullen eens per jaar, oke, maar om dat nu elke paar dagen te doen, nee dat is zeker spoed.
[...]

Omdat ze zeiden dat het aan de linkerkant zou zitten, dacht ik dat dit het niet was.

[...]

Onze Quatt is in maart 2024 geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
Abom schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:14:
[...]
Links als je erachter staat ;)
In ieder geval daar waar de twee leidingen aan de Quatt verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
3,5 dag geen internetverbinding gehad (thanks Odido).
Wel grappig om te zien dat Quatt dit 'compenseert' door alle energie van de afgelopen dagen op één bult te gooien :) Dus de LTE-kaart in de CIC wordt in ieder geval niet gebruikt om inzichtdata door te geven.
(en direct naar 2.25 te updaten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg9I6AoAV8I5lDWEhFJBBFCza2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJy8073bkA96z6FGJr38wpIO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
okijokii schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:56:
[...]

Echt verschrikkelijk inefficiënt allemaal.... En wanneer je dat wilt aangeven is de reactie vanuit hun over 2 weken ongeveer en dus na zondag. Krijg je toch de kriebels van 😣
Valt mee, met een uur reactie dat een tweede pakketje volgt. Fingers crossed 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamer2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-08 11:17
pietjm schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Ik heb inmiddels alle foto’s en opmerkingen naar Quatt gestuurd en wacht nu op antwoord. De thermometer aan de retour gaf vanmorgen weer een hogere waarde dan die bij de aanvoer. Ook daarvan hebben ze de foto.

Dank voor alle info en tijd die ervoor genomen is door de diverse tweakers!
Let er ook op dat je expansievat op de retour naar de Quatt komt te zitten.
Nu zit hij op de aanvoer !! vanuit de Quatt.

[ Voor 7% gewijzigd door dreamer2 op 06-03-2025 15:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:52
jj85 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Valt mee, met een uur reactie dat een tweede pakketje volgt. Fingers crossed 🤞
Zie je, ze lezen mee 😁

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:00
dreamer2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Ik zal het ze melden, mochten ze langs komen 😬

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MacD007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:49:
[...]

sorry, nee, de hele vvw unit is op zich prima, alleen als je de aansluiting gaat verwisselen klopt de oorsprokeleijke opzet gewoon niet meer.
in mijn opzet is dat in feite zeer eenvoudig zo aan te passen dat het ook mbt de VVW weer prima klopt.
Dus de aanvoerkant van de vvw ook aansluiten aan de aanvoerleiding en niet zoals het nu is op de retour en de retour van de vvw ook op de retour richting warmtepomp aansluiten ipv de nu de aanvoer.
hierbij kan dan ook de vuilfilter op de juiste plek worden aangesloten, want nu neemt hij mn de grooste vervuiler helemaal niet mee.

dus eigenlijk op deze manier aansluiten, dan zie je ook dat alles op de juiste plek valt.
[Afbeelding]
Haha, dat geef ik verderop (1 post verder) ook aan immers: ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat, doordat alles verkeerd om zit, de pomp dus ook op de "verkeerde" plek zit.
Gelijk bij de eerste foto viel het me al op dat de temperatuur van de retour meter hoger was dan aanvoer, duidelijker aanwijzing dat de prut verkeerd-om zit, kun je niet krijgen.
Er zit niet voor niks een aanduiding A en R op de verdeler.

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
dreamer2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Dat is een goede, die was ik eigenlijk vergeten te vermelden 8)7 , dank voor de oplettendheid. dus @pietjm deze ook aub even meenemen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10tech
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-09 14:24
MacD007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:43:
[...]

Dat is een goede, die was ik eigenlijk vergeten te vermelden 8)7 , dank voor de oplettendheid. dus @pietjm deze ook aub even meenemen. _/-\o_
Was niet de eerste keer })
m10tech schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:01:
[...]
@pietjm Vergeet niet om ook het expansievat op de invoer naar de Quatt aan te laten sluiten. Nu zit hij op de uitvoer van de Quatt, wat niet de bedoeling is...

160m2 hoekh Utrecht,bj2000,VaillantKetelOT,eigen thermostaat gebouwd,Quatt202406 op platdak,onder VVW@20°C,boven@20/19.5°C 6m T11+4m convector+VVW badk,stooklijn 7k3W/15°C,3600Wp EPv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

CiC wederom niet meer bereikbaar na de update naar 2.25.0.

Ticket is de vorige keer na de update aangemaakt maar daar komt geen reactie op. Ben benieuwd hoe lang deze gaat lopen.

Hi,

De afgelopen maanden installeerden we weer vele Quatt Hybrids. Bij steeds meer huizen wordt onze warmtepomp voor het eerst actief gebruikt. Dat is even wennen en we begrijpen dat dit ook vragen oproept. Geen zorgen, we staan voor je klaar!

Het kan langer duren om reactie te krijgen dan je van ons gewend bent

We doen ons best om al deze vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, maar we vragen om je begrip voor een iets langere wachttijd in deze periode. We streven ernaar om je binnen 10 dagen te antwoorden. Heb je een urgent probleem, zoals geen verwarming of een lekkage? Dan nemen we natuurlijk sneller contact op.

[ Voor 64% gewijzigd door CPM op 06-03-2025 20:16 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
CPM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:07:
CiC wederom niet meer bereikbaar na de update naar 2.25.0.

Ticket is de vorige keer na de update aangemaakt maar daar komt geen reactie op. Ben benieuwd hoe lang deze gaat lopen.
Hoe benader je deze? Via IP? Kan het niet gewoon zijn dat hij een ander IP address krijgt? Ik heb dit probleem nog niet gezien, ook niet bij 2.25.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Rowwan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:16:
[...]

Hoe benader je deze? Via IP? Kan het niet gewoon zijn dat hij een ander IP address krijgt? Ik heb dit probleem nog niet gezien, ook niet bij 2.25.0.
Nee ik heb statische DHCP voor de CiC. Hoe ik hem benader? Via de APP en ik lees hem uit met HA en via de webinterface (json feed).
CiC is bedraad en nee mijn netwerk heeft geen issues.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:10
CPM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:18:
[...]

Nee ik heb statische DHCP voor de CiC. Hoe ik hem benader? Via de APP en ik lees hem uit met HA en via de webinterface (json feed).
CiC al gereset neem ik aan?

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CPM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:18:
[...]

En op naam?

Ga naar Quatt app.
Derde icoontje onder aanklikken
CIC aanklikken
Daarna op onderste keuze (je krijgt melding dat id is gekopieerd

Toets in Firefox of Chrome oid in (zonder spaties):
Http:// <plak CiC id> :8080 <enter>

(Op pc dos prompje: arp -a geeft alles, mocht je het adres 2x hebben uitgegeven)

[ Voor 11% gewijzigd door Friezin op 06-03-2025 20:54 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:14
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 06-03-2025 21:23 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
liever niet reageren hierop.

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 06-03-2025 21:24 ]

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien gekke vraag, maar wij krijgen binnenkort 2 quatt units. Deze worden geplaatst aan de zijkant van het huis, zichtbaar en bereikbaar vanaf de straat. Hoe zit dat met diefstalgevoeligheid..? Kan iemand die units dan zo meenemen? Het gaat wel om apparaten met een vervangingswaarde van bijna 10000 euro. Moeten we daar maatregelen voor nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Gerardwaz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:21:
[...]

CiC al gereset neem ik aan?
Nee, niet resetten, spanningsloos maken. ;)
Friezin schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:43:
[...]

En op naam?

Ga naar Quatt app.
Derde icoontje onder aanklikken
CIC aanklikken
Daarna op onderste keuze (je krijgt melding dat id is gekopieerd

Toets in Firefox of Chrome oid in (zonder spaties):
Http:// <plak CiC id> :8080 <enter>

(Op pc dos prompje: arp -a geeft alles, mocht je het adres 2x hebben uitgegeven)
Bedankt voor de goede intenties. Maar ik weet hoe netwerken werken. ;)

Na een update is de CiC via de webinterface niet meer benaderbaar. Gewoon dood, weg, foetsie, niks nakkes nada. Crash. Dus ook geen app connectiviteit, geen webinterface en dus ook geen json info richting HA.
Alsof dat ding gewoon hangt.

Even de stroom er af en opgelost. Maar dit mag niet dus daarom een ticket aangemaakt, ze komen hem maar wisselen voor nummer 3.
Tijdens de installatie ook al issues, netwerk connectiviteit was toen prima, kon gewoon zien welke poorten/ips er connectie werd gemaakt. Toen werd er een ander exemplaar gebruikt en die werkte wel.
Heb het idee dat het aan hun backend ligt die de provisioning niet goed doet oid maar dat zou mij een zorg zijn. Ding moet gewoon werken. :)

Ik zal de volgende keer als ik tijd heb eens kijken of ik meer info naar boven kan halen maar als er geen netwerk connectiviteit is dan is het snel klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door CPM op 06-03-2025 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardwaz
CPM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Ach dat bedoel ik toch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10tech
[...]
[...]

Na een update is de CiC via de webinterface niet meer benaderbaar. Gewoon dood, weg, foetsie, niks nakkes nada. Crash. Dus ook geen app connectiviteit, geen webinterface en dus ook geen json info richting HA.

Even de stroom er af en opgelost. Maar dit mag niet dus daarom een ticket aangemaakt, ze komen hem maar wisselen voor nummer 3.
Tijdens de installatie ook al issues, netwerk connectiviteit was toen prima, kon gewoon zien welke poorten/ips er connectie werd gemaakt. Toen werd er een ander exemplaar gebruikt en die werkte wel.
Heb het idee dat het aan hun backend ligt die de provisioning niet goed doet oid maar dat zou mij een zorg zijn. Ding moet gewoon werken. :)

Ik zal de volgende keer als ik tijd heb eens kijken of ik meer info naar boven kan halen maar als er geen netwerk connectiviteit is dan is het snel klaar.
Voor de volledigheid, kun je zien of er nog een DHCP lease is aangevraagd? Een IP uitgegeven? En wat doet ARP?
Als de afwezigheid van dat alles gelijk is aan jouw "Gewoon dood, weg, foetsie, niks nakkes nada. Crash" dan heb ik verder niks gezegd

160m2 hoekh Utrecht,bj2000,VaillantKetelOT,eigen thermostaat gebouwd,Quatt202406 op platdak,onder VVW@20°C,boven@20/19.5°C 6m T11+4m convector+VVW badk,stooklijn 7k3W/15°C,3600Wp EPv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

m10tech schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:34:
[...]

Voor de volledigheid, kun je zien of er nog een DHCP lease is aangevraagd? Een IP uitgegeven? En wat doet ARP?
Als de afwezigheid van dat alles gelijk is aan jouw "Gewoon dood, weg, foetsie, niks nakkes nada. Crash" dan heb ik verder niks gezegd
Ik zal er de volgende keer uitgebreider naar kijken, dus het is wachten op de volgende update.

Nu werkt de CiC gewoon weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

Tja, dat kan ik niet ruiken.
Was er van uitgegaan dat de "ff alles uit, dan weer aan" wel was gedaan.
Niet dus. Bij mij standaard actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Eerdaags ga ik de veerdempers onder de Quatt plaatsen. Heeft iemand nog tips hoe ik de Quatt een tijdje makkelijk ongeveer 15 cm omhoog kan houden zonder dat ik de bodemplaat beschadig?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlfredPteD
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-08 05:43
okijokii schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:06:
Eerdaags ga ik de veerdempers onder de Quatt plaatsen. Heeft iemand nog tips hoe ik de Quatt een tijdje makkelijk ongeveer 15 cm omhoog kan houden zonder dat ik de bodemplaat beschadig?
een constructie verzinnen met de krik (of twee) van de auto ?

Alle modellen zijn fout, maar sommige zijn bruikbaar. ZH - Hoekhuis 1939 - Hybride Quatt sinds zomer 2024, CV: Intergas Kombi Kompakt HRE (OT), Honeywell T6, 4 radiatoren, 2 ruimtes verwarmd, andere kamers: radiatoren dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Palomar schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:23:
Misschien gekke vraag, maar wij krijgen binnenkort 2 quatt units. Deze worden geplaatst aan de zijkant van het huis, zichtbaar en bereikbaar vanaf de straat. Hoe zit dat met diefstalgevoeligheid..? Kan iemand die units dan zo meenemen? Het gaat wel om apparaten met een vervangingswaarde van bijna 10000 euro. Moeten we daar maatregelen voor nemen?
Een enkele Quatt weegt circa 60 kg (leeg) hij zit met 4 bouten vast op voetjes, zeker als deze op de grond staan worden deze normaal gezien niet verder geborgd.
Uiteraard heb je wel nog je twee cv leidingen en je stroomvoorziening er ook nog aan zitten.
Ben je bang dat men deze gaat meenemen dan zul je zelf daar maatregelen, bv extra bevesting van o.a. de voetjes moeten nemen of een beugel cq kooi over de Quatt moeten plaatsen.
Zonder de CIC kun je echter weinig met zo’n Quatt, die CIC zijn niet los te koop. Dus alleen interessant voor onderdelen.
Een degelijke kooi, zeker als je er ook nog twee nodig hebt is niet bepaald goedkoop, reken op circa 800 euro per stuk. Mogelijk als je handig bent kun je dat ook zelf maken. Zie link.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOeUDytndqk0qUw5l5TzCUCVL9c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eKmOeYA61nXcDDds4bue3Gfk.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door MacD007 op 07-03-2025 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
AlfredPteD schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:30:
[...]

een constructie verzinnen met de krik (of twee) van de auto ?
@okijokii
Wat ook goed werkt zijn kleine hefkussens die je kunt oppompen. Werkt vaak eenvoudiger.

[ Voor 33% gewijzigd door MacD007 op 07-03-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
Spanband erom als tilhulp en dan met je voet er een 15cm hoog object onder schuiven (verfblik oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Wat is het beste:

1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0zfYXSJkczFznNzTnQp2Jn7220=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQBK3bZ0mihgG3CNSMcxcVbF.jpg?f=fotoalbum_large

2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nr6KwSdVzRikK_wDFQi53wuLICE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDjjNwvKlW9EajWDVr3ckYdN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
Sorry, wat is het verschil? Ik zie het, de tweede, de afstand tot de rand is bij de eerste te klein, kans op scheuren, zeker als deze niet door en door worden geboord en aan de onderkant met een contramoer worden bevestigd.

[ Voor 13% gewijzigd door MacD007 op 07-03-2025 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:38:
[...]

Sorry, wat is het verschil?
Of het steviger is om de veer over de breedte te plaatsen op de balk of in de lengte?

Misschien maakt het niet uit, maar ik vraag het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
okijokii schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Of het steviger is om de veer over de breedte te plaatsen op de balk of in de lengte?

Misschien maakt het niet uit, maar ik vraag het even
Jawel, zie mijn aangepast antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
MacD007 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Jawel, zie mijn aangepast antwoord.
Helder, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 07:37
Ik ben van plan om een enkele Quatt chill aan te schaffen voor op de eerste verdieping.
In de woonkamer heb vloerverwarming en wat ik me afvroeg is of de woonkamer ook licht gekoeld wordt.

Ik verwacht dat de warmte via de retourleiding wordt afgegeven aan de quatt hybrid en vervolgens koeler water weer mijn woning ingaat vanaf de quatt hybrid. Dit gaat dan ook langs de vloerverwarming, of denk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-09 19:24

SBL

Hightechsoul schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:47:
Ik ben van plan om een enkele Quatt chill aan te schaffen voor op de eerste verdieping.
In de woonkamer heb vloerverwarming en wat ik me afvroeg is of de woonkamer ook licht gekoeld wordt.

Ik verwacht dat de warmte via de retourleiding wordt afgegeven aan de quatt hybrid en vervolgens koeler water weer mijn woning ingaat vanaf de quatt hybrid. Dit gaat dan ook langs de vloerverwarming, of denk ik verkeerd?
Er zijn nog geen chills in gebruik. Mijn verwachting is dat de chills de warmte afvoeren via de retour en dat dit dan buiten wordt weggekoeld. Hoe dit gemoduleerd wordt? Geen idee. Ik verwacht geen merkbaar effect op je vloer.

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfredPteD
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-08 05:43
Hightechsoul schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:47:

Ik vind gedachte wel goed: in de chill wordt het retourwater opgewarmd, dat wordt weer afgekoeld in de warmtepomp die in de reverse mode staat. Dat koude water gaat je huis weer in. Het is de vraag hoeveel vermogen het systeem kan koelen, met andere woorden of je het echt merkt. Daarbij komt nog dat als het werkt, de vloer en de radiatoren zullen afkoelen, met als gevolg mogelijke problemen indien de radiatoren of de vloer onder het dauwpunt van de kamer komen: je krijgt dan condens op de radiatoren en op de vloer. Je moet dan laarzen of badslippers aan in de kamer, die gelukkig wel lekker koel is.

De chill is voorzien van een opvangbakje voor condenswater dus die heeft daar geen last van.

Kortom, in mijn ogen heb je gelijk, maar moet je dit niet willen.

Spannend is dit wel. Zou daar een oplossing voor zijn?

Alle modellen zijn fout, maar sommige zijn bruikbaar. ZH - Hoekhuis 1939 - Hybride Quatt sinds zomer 2024, CV: Intergas Kombi Kompakt HRE (OT), Honeywell T6, 4 radiatoren, 2 ruimtes verwarmd, andere kamers: radiatoren dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hightechsoul
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 07:37
Al is het maar om de scherpe randjes eraf te halen in de woonkamer. Ik heb beneden veel koel oppervlak. twee LTV radiatoren zowel als vloerverwarming. Dus als het een graad of twee scheelt ben ik al blij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
AlfredPteD schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Ik vind gedachte wel goed: in de chill wordt het retourwater opgewarmd, dat wordt weer afgekoeld in de warmtepomp die in de reverse mode staat. Dat koude water gaat je huis weer in. Het is de vraag hoeveel vermogen het systeem kan koelen, met andere woorden of je het echt merkt. Daarbij komt nog dat als het werkt, de vloer en de radiatoren zullen afkoelen, met als gevolg mogelijke problemen indien de radiatoren of de vloer onder het dauwpunt van de kamer komen: je krijgt dan condens op de radiatoren en op de vloer. Je moet dan laarzen of badslippers aan in de kamer, die gelukkig wel lekker koel is.

De chill is voorzien van een opvangbakje voor condenswater dus die heeft daar geen last van.

Kortom, in mijn ogen heb je gelijk, maar moet je dit niet willen.

Spannend is dit wel. Zou daar een oplossing voor zijn?
Je moet wel fors lang onder je dauwpunt koelen wil je een natte vloer hebben hoor.
Daarbij: dat voorkomen is nou net heel de opzet van de Quatt chill.
De chill koelt juist decentraal (verder) waardoor je ook pas daar condenseert. En dus een bakje met de condens telkens moet ledigen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Hightechsoul schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:23:
Al is het maar om de scherpe randjes eraf te halen in de woonkamer. Ik heb beneden veel koel oppervlak. twee LTV radiatoren zowel als vloerverwarming. Dus als het een graad of twee scheelt ben ik al blij
Je vloer koelen tot boven dauwpunt werkt absoluut wel hoor. Niet als een airco, maar weldegelijk (zeer) merkbaar. Ik denk alleen niet dat de Quatt het water terug zal koelen tot een voelbare temperatuur die in je vloer zou komen. Ik verwacht dat het water altijd boven de 21 zal zitten ofzo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gerardwaz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJl1hruhJABB-UP7kV9PbkyucN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzVoR2lS3CTP5NByGk41ZIpo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okijokii
_/-\o_ d:)b

Ik heb 4 hefkussens besteld op Amazon, kosten net iets minder dan de mammoet denk ik (al heb ik het niet gevraagd). De hefkussens zijn ook nog eens voor andere doeleinden te gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
okijokii schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Ik heb 4 hefkussens besteld op Amazon, kosten net iets minder dan de mammoet denk ik (al heb ik het niet gevraagd). De hefkussens zijn ook nog eens voor andere doeleinden te gebruiken >:)
echt? :o

Je kan toch gewoon 1 kant even optillen, verfblik eronder? Of iemand anders de nieuwe poten eronder laten duwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• okijokii
paQ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:41:
[...]

echt? :o

Je kan toch gewoon 1 kant even optillen, verfblik eronder? Of iemand anders de nieuwe poten eronder laten duwen.
Kostte 16 euro (gratis verzending) voor 4 stuks, kunnen 28 cm tillen, dus leek me wel wat. Ook voor wat ander klusjes hier (nieuwe deuren afhangen bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
@okijokii dit is mogelijk een idee ? of gewoon twee blokjes hout die voldoende lengte hebben (om kiepen te voorkomen) die je aan de zij cq voor en achterkant (dan zou ik overigens 4 gebruiken) plaatst. op de hoek van de bodemplaat heeft deze namelijk de grootste sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22:57
okijokii schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:39:
[...]

@okijokii

En door ons te lenen!! :) :)

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Dat mag altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:36
Sinds vannacht werkt de app bij mij niet meer. Er wordt geen data geladen en ik krijg geen inzichten meer. Er verschijnt geen foutmelding, alleen dat de Quatt uitstaat, terwijl dat niet zo is. Via de webinterface zie ik dat alles gewoon draait en de temperatuur klopt ook. Iemand een idee hoe dit kan? Lost dit zich vanzelf op, of kan ik iets doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
jj85 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:23:
[...]
*O*
Mooi, eindelijk weer een fatsoenlijke energie en COP bepaling!
Toch niet -O-
Het is een verbetering, maar op een gegeven moment zet Quatt het vermogen zelf weer op 0W. Why?! Of is dit super logisch en mis ik iets.

Geel is warmtevermogen, berekend op basis van deltaT en flow
Blauw is nu het nieuwe Quatt warmtevermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwsf9asmQW5T3_7oum8ILYOFfkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RroRSPFnahn291KynH9o077n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47
faberr schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:42:
Sinds vannacht werkt de app bij mij niet meer. Er wordt geen data geladen en ik krijg geen inzichten meer. Er verschijnt geen foutmelding, alleen dat de Quatt uitstaat, terwijl dat niet zo is. Via de webinterface zie ik dat alles gewoon draait en de temperatuur klopt ook. Iemand een idee hoe dit kan? Lost dit zich vanzelf op, of kan ik iets doen?
Waarschijnlijk heeft de CIC een firmware update gehad. Even herstarten en voor alle zekerheid de thermostaat ook.

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
jj85 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:10:
[...]

Toch niet -O-
Het is een verbetering, maar op een gegeven moment zet Quatt het vermogen zelf weer op 0W. Why?! Of is dit super logisch en mis ik iets.

[Afbeelding]
Ik had het ook gezien... Nog een kleine beetje valsspelen voor mooiere cijfers.

Wil je de template van jouw Calculated Power eens delen? Ga ik die ook gebruiken om mijn warmte in Mindergas te uploaden.

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
faberr schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:42:
Ik had dit probleem ook, even het stroom van de CiC er af en weer erop, probleem opgelost.

Ik probeer het noodnummer te bellen, zou vanaf 8:30 bereikbaar moeten zijn, maar dat is het niet.
Is het noodnummer alleen door de week te bellen?

EDIT: Inmiddels in de wacht, het lijkt erop dat ze in het weekend om 9:00 beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 08-03-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
verguldebarman schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:41:
[...]

Ik had het ook gezien... Nog een kleine beetje valsspelen voor mooiere cijfers.
Nu nog 0,05 tot 0,07kWh afwijking per defrost (was 0,2-0,3 kWh). Daar kan ik wel mee leven :)
Wil je de template van jouw Calculated Power eens delen? Ga ik die ook gebruiken om mijn warmte in Mindergas te uploaden.
Heb de HA integratie iets aangepast, sensor toegevoegd. Dus kan niet zo de hele code delen.

Zie code van @TeslaNerd
TeslaNerd in "Ervaringen met Quatt Deel 2"

[ Voor 8% gewijzigd door jj85 op 08-03-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamer2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-08 11:17
Abom schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:44:
[...]

Ik probeer het noodnummer te bellen, zou vanaf 8:30 bereikbaar moeten zijn, maar dat is het niet.
Is het noodnummer alleen door de week te bellen?
}) }) }) })

Je kunt het noodnummer dag en nacht bellen maar dat wil niet zeggen dat ze opnemen. :(

}) }) }) })

Het belangrijkste van een helpdesk is dat er mensen zitten met kennis van zaken zodat zij 90 % van alle vragen en problemen kunnen oplossen.
Alleen, mensen met kennis zijn duur(der) en aan de helpdesk wil men gemiddeld geen geld uitgeven (studenten zijn goedkoop) terwijl dit juist tevreden klanten oplevert en geld bespaart op de onnodige inzet van nog duurdere schaarse specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
MacD007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:18:
[...]
vullen eens per jaar, oke, maar om dat nu elke paar dagen te doen, nee dat is zeker spoed.

[...]
Inmiddels loopt het water in een flinke straal uit de vorstbeveiliging en hebben we afgelopen nacht geen verwarming gehad (geen issue). Maar ik heb nu dus wel het noodnummer moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Abom schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Inmiddels loopt het water in een flinke straal uit de vorstbeveiliging en hebben we afgelopen nacht geen verwarming gehad (geen issue). Maar ik heb nu dus wel het noodnummer moeten bellen.
Hopelijk wordt je snel geholpen!
Eventueel een stuk hout en stuk rubber tussen ondergrond en gaatje vorstbeveiliging drukken. Misschien kun je daarmee het gat tijdelijk dichten.
(Aangezien het weer wat frisser wordt komende dagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Toch niet -O-

[Afbeelding]
Hij gaat naar nul exact op het moment dat de modus wordt omgedraaid: de delta T wordt “minder negatief” oftewel de eerste afgeleide positief.

Ik weet even niet of dat logisch is.

Wat ik nog wil vragen; is de COP in de app nu dan ook met terugwerkende kracht aangepast? Of is die historische “geleverde warmte” gelijkgebleven?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Abom schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:13:
[...]

ik vreeste al dat het de vorstbeveiliging zou zijn, en nu is ook nog je hele CVsysteem leeg. oeps,
sterkte en succes en hou ons hier op de hoogte.
Gelukkig is het overdag nu nog behoorlijk warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Abom
jj85 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Hopelijk wordt je snel geholpen!
Eventueel een stuk hout en stuk rubber tussen ondergrond en gaatje vorstbeveiliging drukken. Misschien kun je daarmee het gat tijdelijk dichten.
(Aangezien het weer wat frisser wordt komende dagen)
Ik werd vrij snel terug gebeld door een planner volgens mij. Ze komen vanmiddag tussen 15:00 en 18:00 langs als het goed is.
MacD007 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:23:
[...]

ik vreeste al dat het de vorstbeveiliging zou zijn, en nu is ook nog je hele CVsysteem leeg. oeps,
Wij hebben grote glazen puien aan de zuid kant van het huis dus wij kunnen de zon nu wel goed gebruiken. Worst case gebruiken we de airco om te verwarmen. Ik heb alleen geen zin om een electrische radiator op de babykamer neer te zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Abom op 08-03-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-09 19:24

SBL

[...]

Toch niet -O-

[Afbeelding]
O, dat is wel raar. Als vermogen weer stijgt, wordt deze 0 verklaard..
Misschien dat ze bij omkering van de cyclus aannamen dat er daarna geen negatief vermogen meer zou zijn. Water (Ta) wordt weer warmer, maar vergeten dat het nog wel kouder is dan ingaand (Tr), zoiets.

Maar blijkbaar is de 0W-waarde -vreemd genoeg- per ongeluk ontstaan als ze dit nu weer aan willen passen, dus de wil is er wel.
Hopelijk willen ze het laatste stukje ook aanpassen, als ze deze grafiek van jou zien.

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MacD007 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Een enkele Quatt weegt circa 60 kg (leeg) hij zit met 4 bouten vast op voetjes, zeker als deze op de grond staan worden deze normaal gezien niet verder geborgd.
Uiteraard heb je wel nog je twee cv leidingen en je stroomvoorziening er ook nog aan zitten.
Ben je bang dat men deze gaat meenemen dan zul je zelf daar maatregelen, bv extra bevesting van o.a. de voetjes moeten nemen of een beugel cq kooi over de Quatt moeten plaatsen.
Zonder de CIC kun je echter weinig met zo’n Quatt, die CIC zijn niet los te koop. Dus alleen interessant voor onderdelen.
Een degelijke kooi, zeker als je er ook nog twee nodig hebt is niet bepaald goedkoop, reken op circa 800 euro per stuk. Mogelijk als je handig bent kun je dat ook zelf maken. Zie link.
[Afbeelding]
Thanks. Zo'n beveiliging is inderdaad wel een beetje prijzig. Ik heb ook nooit eerder gehoord dat die dingen gestolen worden, dus misschien is het spijkers zoeken op laag water, maar aan de andere kant gaat het wel om 10K vervangingswaarde voor iets wat bijna los op straat staat. Ik zal ook eens kijken naar zo'n oog die je voor een fietsslot in de muur kunt vastzetten en dan de units daarmee met een kabelslot oid vastmaken. Schept dan iig een eerste barrière...
Zal ook eens kijken of het aan de verzekering kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
SBL schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:28:
[...]

O, dat is wel raar. Als vermogen weer stijgt, wordt deze 0 verklaard..
Misschien dat ze bij omkering van de cyclus aannamen dat er daarna geen negatief vermogen meer zou zijn. Water (Ta) wordt weer warmer, maar vergeten dat het nog wel kouder is dan ingaand (Tr), zoiets.

Maar blijkbaar is de 0W-waarde -vreemd genoeg- per ongeluk ontstaan als ze dit nu weer aan willen passen, dus de wil is er wel.
Hopelijk willen ze het laatste stukje ook aanpassen, als ze deze grafiek van jou zien.
dat is ook het gekke. De 4weg is op dat moment ook nog in defrosts stand geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Palomar schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Thanks. Zo'n beveiliging is inderdaad wel een beetje prijzig. Ik heb ook nooit eerder gehoord dat die dingen gestolen worden, dus misschien is het spijkers zoeken op laag water, maar aan de andere kant gaat het wel om 10K vervangingswaarde voor iets wat bijna los op straat staat. Ik zal ook eens kijken naar zo'n oog die je voor een fietsslot in de muur kunt vastzetten en dan de units daarmee met een kabelslot oid vastmaken. Schept dan iig een eerste barrière...
als je er echt bang voor bent is vaak een stevige op maat gebogen rvs beugel de beste oplossing. dit soort lui willen dit snel gaan doen, dus een beugel geeft daarbij veelal te veel vertraging, ze kijken dan vaak wel even verder bij bv de buren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:14
[...]

Je kan ook een fundering met opsluitbanden en snelbeton maken, paar m8 draadeinden ingieten op juiste plek en dan Quatt zekeren met anti diefstal bouten. Dan ben je voor paar tientjes klaar

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Abom
MacD007 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:23:
[...]

De mannen waren om 14:15 al bij ons, om 14:30 was het probleem opgelost.
Ik ben heel blij met de snelle service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacD007
Abom schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:50:
[...]

De mannen waren om 14:15 al bij ons, om 14:30 was het probleem opgelost.
Ik ben heel blij met de snelle service.
kijk, blijkbaar werkt het dus wel, ik snap alleen dan niet dat dit bij anderen hier niet lukt om ook binnen redelijke tijd te handelen. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
MacD007 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:54:
[...]

kijk, blijkbaar werkt het dus wel, ik snap alleen dan niet dat dit bij anderen hier niet lukt om ook binnen redelijke tijd te handelen. :? 8)7
Ik weet niet hoe het normaal verloopt, maar dit was een team die ook Quatts plaatsen, één van de mannen heeft de Quatt hier ook geplaatst. Ze waren blijkbaar klaar met het plaatsen van een Quatt en zijn daarna naar ons gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erveetwee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10:27
okijokii schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Kostte 16 euro (gratis verzending) voor 4 stuks, kunnen 28 cm tillen, dus leek me wel wat. Ook voor wat ander klusjes hier (nieuwe deuren afhangen bijvoorbeeld).
Offtopic tipje: voor deuren afhangen die echt flink zwaar zijn wil je 'n pedaal deurlift kopen.
Ook schappelijk geprijsd te vinden en je kan je deur tot op de millimeter precies omhoog tillen om 'm heel precies in 'n (kogellager)scharnier te kunnen parkeren.

Vrijstaand huis 180m2 van 1923 midden Nederland. Isolatie beneden goed bovenverdieping redelijk. Quatt Duo icm Honeywel T6R sinds 01/2024 Remeha Avanta 28C - 16x Jinkosolar 430.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m10tech
m10tech schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:20:
[...]
Ik wilde de quote van Quatt weerleggen dat de Quatt/CiC dit wel snapt en er voor compenseert of zo...
...
Hoe dan ook, volgend weekend maak ik een kapje...
...
En hierbij het resultaat. Morgen meetwaardes... (edit: alhier)
Ingredienten: 2mm alu plaat, decoupeerzaag, vijl, geduld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vx1_6uNp5zhiS_IYaR4YlIIXkeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMUqBmSp4HR8K359lL8HY2KH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door m10tech op 09-03-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
[...]

Hier zijn de "spijkers" gewoon gevonden (had ik al gezien op tv) via google.. YouTube: Airco’s van de muur getrokken | Plaats Delict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
belmonde schreef op zondag 9 maart 2025 @ 01:34:
[...]

Hier zijn de "spijkers" gewoon gevonden (had ik al gezien op tv) via google.. YouTube: Airco’s van de muur getrokken | Plaats Delict
Ja precies... En ik woon verder niet in een afgelegen buurt of achterbuurt oid (integendeel), maar je weet nooit wat voor volk er 's nachts een rondje maakt voor een makkelijke buit. Ook eens wat nieuw gekocht tuinhout aan de zijkant van het huis neergelegd om de volgende dag mee te klussen. Was 's nachts gewoon door iemand meegenomen...

Een warmtepomp is dan wel zwaar, maar met 2 man en een busje neem je ze zo mee als ze niet verankerd zijn. Zat er daarom voor mijn eigen gemoedsrust aan te denken om zo'n soort ding aan de muur te zetten: https://www.maxxsloten.nl/muuranker-grondanker-art-4-nean . Heeft een quatt warmtepomp ook een deel waar ik dan een ketting oid doorheen kan doen? (kan dat op plaatjes niet goed zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:11
Dat je een buitenunit van een airco meeneemt vind ik al raar, maar zo'n ding is redelijk makkelijk weer ergens te plaatsen en in bedrijf te stellen. Een Quatt buitenunit is echt nutteloos zonder CiC, en Quatt zelf werkt niet eens mee aan verkopen en opnieuw in bedrijf stellen. Ik verwacht niet dat een Quatt buitenunit meegenomen wordt.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:30:
[...]

Ja precies... En ik woon verder niet in een afgelegen buurt of achterbuurt oid (integendeel), maar je weet nooit wat voor volk er 's nachts een rondje maakt voor een makkelijke buit. Ook eens wat nieuw gekocht tuinhout aan de zijkant van het huis neergelegd om de volgende dag mee te klussen. Was 's nachts gewoon door iemand meegenomen...

Een warmtepomp is dan wel zwaar, maar met 2 man en een busje neem je ze zo mee als ze niet verankerd zijn. Zat er daarom voor mijn eigen gemoedsrust aan te denken om zo'n soort ding aan de muur te zetten: https://www.maxxsloten.nl/muuranker-grondanker-art-4-nean . Heeft een quatt warmtepomp ook een deel waar ik dan een ketting oid doorheen kan doen? (kan dat op plaatjes niet goed zien).
Eens met @s020506: voor een airco koop je er een binnenunit bij, sluit m aan en draaien maar. Dat is een heel andere zaak. Vergelijk het met keukens die van bouwplaatsen worden gestolen.

Een (hybride) warmtepomp is heel andere koek: daar horen ook nog andere toebehoren bij, waaronder een leiding met water. Hier is inmiddels een gasloze woonwijk met allemaal van die dingen gewoon voor in de tuin.

Ps: werkschakelaar kun je binnen zetten, of slot erop, zodat niemand m uit kan zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Friezin op 09-03-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:11
Friezin schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:27:
[...]

Ps: werkschakelaar kun je binnen zetten, of slot erop, zodat niemand m uit kan zetten
Als je de kabel doorknipt staat hij ook uit hoor ;)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Friezin schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:27:
[...]

Eens met @s020506: voor een airco koop je er een binnenunit bij, sluit m aan en draaien maar. Dat is een heel andere zaak. Vergelijk het met keukens die van bouwplaatsen worden gestolen.

Een (hybride) warmtepomp is heel andere koek: daar horen ook nog andere toebehoren bij, waaronder een leiding met water. Hier is inmiddels een gasloze woonwijk met allemaal van die dingen gewoon voor in de tuin.

Wel hopen dat een dief dan het verschil weet tussen een gewone airco unit en een quatt... ;)

Mss is het wat overtrokken allemaal. We waren gewoon even getriggerd toen we de echte waarde van die units zagen (die je voor subsidie dus wel eerst volledig moet aftikken) van bijna 10K en het feit dat die open en bloot los naast het huis staan. Maar zo te lezen heeft nog nooit iemand zich daar dus druk over gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Palomar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Wel hopen dat een dief dan het verschil weet tussen een gewone airco unit en een quatt... ;)

Mss is het wat overtrokken allemaal. We waren gewoon even getriggerd toen we de echte waarde van die units zagen (die je voor subsidie dus wel eerst volledig moet aftikken) van bijna 10K en het feit dat die open en bloot los naast het huis staan. Maar zo te lezen heeft nog nooit iemand zich daar dus druk over gemaakt ;)
De buitenunit heeft een dagwaarde van 500 euro denk ik dus het is maar net waar je jezelf druk om kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dersan schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:28:
[...]

De buitenunit heeft een dagwaarde van 500 euro denk ik dus het is maar net waar je jezelf druk om kan maken.
Ik bedoel meer wat het mij kost om 2 nieuwe te kopen als ze ontvreemd worden. Wel iets meer dan 2x 500 euro lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:37
[...]

Ik heb er ook over nagedacht. Daarom vind ik onze huidige plek (afdak keuken) een goede plek om diefstal of vernieling enigzins te voorkomen. Ook heb ik de verzekering gemeld dat we een Quatt hadden. Toen ik twee jaar geleden een verzekering afsloot stond in de papieren dat ik grote inversteringen, zoals bijv. een nieuwe badkamer moest melden. De Quatt viel inderdaad onder de woonhuisverzekering. Bij het melden gaat het erom om na te gaan of je nog steeds voldoende bent gedekt. (Ik zeg eerlijk dat ik dat in het verleden ook nooit heb gedaan omdat ik niet wist dat dit moest. En misschien hoefde dat toen ook nog niet. Maar tegenwoordig voeg je heel makkenlijk duizenden euro's aan je opstal toe. Denk aan zonnewering, airco's, overkapping, vloerverwarming)

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
jj85 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Nu nog 0,05 tot 0,07kWh afwijking per defrost (was 0,2-0,3 kWh). Daar kan ik wel mee leven :)

[...]

Heb de HA integratie iets aangepast, sensor toegevoegd. Dus kan niet zo de hele code delen.

Zie code van @TeslaNerd
TeslaNerd in "Ervaringen met Quatt Deel 2"
Thx, gevonden en toegevoegd aan HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
WAF1 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Ik heb er ook over nagedacht. Daarom vind ik onze huidige plek (afdak keuken) een goede plek om diefstal of vernieling enigzins te voorkomen. Ook heb ik de verzekering gemeld dat we een Quatt hadden. Toen ik twee jaar geleden een verzekering afsloot stond in de papieren dat ik grote inversteringen, zoals bijv. een nieuwe badkamer moest melden. De Quatt viel inderdaad onder de woonhuisverzekering. Bij het melden gaat het erom om na te gaan of je nog steeds voldoende bent gedekt. (Ik zeg eerlijk dat ik dat in het verleden ook nooit heb gedaan omdat ik niet wist dat dit moest. En misschien hoefde dat toen ook nog niet. Maar tegenwoordig voeg je heel makkenlijk duizenden euro's aan je opstal toe. Denk aan zonnewering, airco's, overkapping, vloerverwarming)
Verzekering ga ik inderdaad tzt ook nog bij informeren. Als die het gewoon kan dekken dan is er geen probleem en ga ik niet moeilijk doen met sloten oid. Echter omdat de quatt units niet vast zitten aan het huis is het misschien wat anders dan bijvoorbeeld zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
s020506 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Als je de kabel doorknipt staat hij ook uit hoor ;)
Het ging mij om de "lolbroeken" 😉 🍻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:15:
[...]

Verzekering ga ik inderdaad tzt ook nog bij informeren. Als die het gewoon kan dekken dan is er geen probleem en ga ik niet moeilijk doen met sloten oid. Echter omdat de quatt units niet vast zitten aan het huis is het misschien wat anders dan bijvoorbeeld zonnepanelen.
Naar mijn weten is dit "opstal".
Net als zonnepanelen.

Zie eerste kopje:
https://www.nn.nl/Particu...e%20direct%20meeverzekerd.
Maar informeer bij je verzekeraar

[ Voor 21% gewijzigd door Friezin op 09-03-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:37
Palomar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:15:
[...]

Mijn zonnepanelen, plat dak, liggen in principe ook los op het dak, maar natuurlijk wel met ballast. Ook dat viel gewoon onder de Woonhuisverzekering. Het is gewoon prettig om op papier te hebben dat dit onder de verzekering valt. Dan kan daar achteraf nooit discussie over onstaan. Het kan wel zijn dat een verzekering extra eisen stelt en daarom kan je beter vooraf informeren hoe ze er in staan.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik denk dat ze liever nieuw in doos stelen.
(Die van mij is bescheten, frontje moet nog vervangen.... ziet eruit als derdehands inmiddels)

Een auto heb je ook zo opengebroken.
Je huis ook.
Als ze iets willen, krijgen ze het hoe dan ook te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:28
[...]

Toch niet -O-

[Afbeelding]
Kun jij de flow en de delta t er bij zetten? Dat zijn de gegevens waarmee de Quatt/CiC het warmtevermogen berekent.

En dan met de overige waarden uit json en modbus vergelijken welke waarden ook veranderen op het moment dat het warmtevermogen naar 0 gaat

[ Voor 9% gewijzigd door TeslaNerd op 09-03-2025 12:31 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• okijokii
Ze zitten er onder. Nu wachten op 1300 watt vermogen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIOKSqggd864DhXAVGBE5l_A1mQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7T7uFNmY6HSvsqK1LiPnLq1D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m10tech
m10tech schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 22:32:
[...]

En hierbij het zonnekapje. Morgen meetwaardes...
Ingredienten: 2mm alu plaat, decoupeerzaag, vijl, geduld
[Afbeelding]
Vandaag en gisteren, bij stilstand. Nog niet perfect in de hele lage hoeken blijkbaar... maar vanaf 9 uur een duidelijk verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azZnqtzqpBOwcpNOxk5S7VedxY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/agB8Lbrzk9KGMIbvkEz9wdfh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dh_nONdlUffv6hcO4J1CAq4C6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hZ09PirFo495gYgGIHTkBwox.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
okijokii schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:41:

[Afbeelding]
Ik had die balken een kwartslag gedraaid zodat er meer stijfheid in zit. Dat was het verkoopargument tov de bigfoots

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Dan kan ie wel omwaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
Een kwartslag verticaal, niet in het horizontale vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
Palomar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:30:
[...]

ik denk dat je beter een op maat gebogen stip van min. 5mm en ook voldoende breed en dat dan twee stuks wat je over de lange kant van de quatt zo strak plaatst (plak daar wel wat isolatiemateriaal onder ivm trillingen en contactroest) en deze dan in de grond op een goede manier verankerd. een ketting zoals hierboven wordt genoemd is te flexibel en de quatt heeft hiervoor ook geen zinvolle openingen waar je dit aan zou kunnen bevestigen.
bv dit: https://rvsland.nl/strip-rvs-geslepen, neem wel een RVS want staal gaat op den duur roesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:49
okijokii schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:41:

[Afbeelding]
Moet te doen zijn als je 'm even pusht later op de avond als het kouder wordt. Bij voorkeur tijdje op lager vermogen zodat de aanvoer hoger wordt en dan de soundslider op normaal en de thermostaat op 30.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
TeslaNerd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:22:
[...]

Een kwartslag verticaal, niet in het horizontale vlak
Ah dat bedoel je. Ben ik een beetje te laat mee nu :*)
Eerst dit even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
okijokii schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Ah dat bedoel je. Ben ik een beetje te laat mee nu :*)
Eerst dit even proberen
En met de thermostaat 2 graden boven de kamertemperatuur gaat jouw Quatt ook vandaag wel op 1300Watt draaien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyivXLkNrzAFUYgvJl0dU2W7I0M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GX7AldwJsirUIx7UHIVKcTLy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
MacD007 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:29:
[...]

ik denk dat je beter een op maat gebogen stip van min. 5mm en ook voldoende breed en dat dan twee stuks wat je over de lange kant van de quatt zo strak plaatst (plak daar wel wat isolatiemateriaal onder ivm trillingen en contactroest) en deze dan in de grond op een goede manier verankerd. een ketting zoals hierboven wordt genoemd is te flexibel en de quatt heeft hiervoor ook geen zinvolle openingen waar je dit aan zou kunnen bevestigen.
bv dit: https://rvsland.nl/strip-rvs-geslepen, neem wel een RVS want staal gaat op den duur roesten.
Of doe het meteen goed met een $made-in-the-usa$ t-rex AC cage:

YouTube: TREX A/C Security Cages

[ Voor 6% gewijzigd door TeslaNerd op 09-03-2025 14:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacD007
TeslaNerd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Of doe het meteen goed met een $made-in-the-usa$ t-rex AC cage:

YouTube: TREX A/C Security Cages
sorry, made in the USA is on this moment not done :N :N :N , made in NL or Canada yes please. :Y :Y :Y

the Trumpland is on ban. _O-

Pagina: 1 ... 230 ... 279 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.