Het gekke is dat dit niet een kwestie is van warmtepompen ondersteunen is, want elke OpenTherm-thermostaat werkt in principe met de CiC samen, afgezien van dingen als hysterese / PWM / PID-regeling. Tado X is OpenTherm certified en ze moeten zich gewoon aan de standaard houden: https://www.opentherm.eu/request-details/?post_ids=4925.sbijlsma schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:34:
[...]
Tado wil geld verdienen met abonnementen voor bv geocaching en open raam detectie. Dat soort dingen hebben alleen zin als je een snel reagerend verwarmingssysteem hebt. Een warmtepomp, zeker gecombineerd met vloerverwarming is juist heel traag. Blijkbaar horen we niet meer bij de doelgroep van Tado. Dat de wereld verandert richting meer warmtepompen negeren ze blijkbaar.
Op dit moment doet firmware 247 het prima bij mij. Van mij mogen ze mijn Tado firmware nooit meer upgraden.
Ze zitten duidelijk te zooien met ID 016 en ID 024, wat gewoon onderdelen van de standaard zijn. Even rondklikken bij OpenTherm en je ziet dat bijna alle thermostaten (dus ook de V3+) dit gewoon implementeren. Vreemd verhaal dat Tado dan besluit om die waarden (expres) te gaan misbruiken.