Thread is trouwens nog niet echt lekker naar mijn mening, werkt op 2,4 Ghz. Lijkt op WiFi, maar is het niet. Je moet een border router hebben en je moet al gauw met een soort access points aan de slag. Ik heb in ieder geval voor WiFi op iedere verdieping een AP nodig, ik verwacht dat ik mesh extenders voor Thread nodig zou hebben.
Om dezelfde reden heb ik de Tado X laten liggen. Als je alleen een temperatuursensor op BG hebt en de draadloze ontvanger op de zolder bij de CV, zoals ik, vrees ik dat je dat niet gaat halen.
Dan liever de 868 Mhz van de Tado V3+, die red dat wel rechtstreeks.
Het is ook wat een kip/ei-verhaal overigens. Thread is ook een mesh netwerk zoals Zigbee, dus een ander apparaat op permanente spanning (230v) kan als mesh extender dienen en dan lukt het opeens wel. Maar als je nog geen andere apparaten hebt....
Ik wacht de Chill even af voorlopig. Heb me wel ingeschreven voor de all electric en het lijkt erop dat de XL variant van de boiler bij mij zou passen (hij is minder hoog dan ik dacht).
Om dezelfde reden heb ik de Tado X laten liggen. Als je alleen een temperatuursensor op BG hebt en de draadloze ontvanger op de zolder bij de CV, zoals ik, vrees ik dat je dat niet gaat halen.
Dan liever de 868 Mhz van de Tado V3+, die red dat wel rechtstreeks.
Het is ook wat een kip/ei-verhaal overigens. Thread is ook een mesh netwerk zoals Zigbee, dus een ander apparaat op permanente spanning (230v) kan als mesh extender dienen en dan lukt het opeens wel. Maar als je nog geen andere apparaten hebt....
Ik wacht de Chill even af voorlopig. Heb me wel ingeschreven voor de all electric en het lijkt erop dat de XL variant van de boiler bij mij zou passen (hij is minder hoog dan ik dacht).
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
/f/image/MNiEhmpyjF8M8omj29P6Awd8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oQvTpXKYxsEQt6tFXDYt5tbH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GljUFvnKHUYOyGu6FPLrrB7Y.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VKKFeG7abw4t09z7cMrqBDeK.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jvTt9AYa3b5SFsMjRWHt2utP.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mHcHTYLJ1DNdyBjtSMvYSdzI.png?f=user_large)
/f/image/7f1Xd3s3Wdj6bQi2YlLOXRHZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5YdY1SOpnR6SOxhfqibrXsYn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y9ZCjFt65cM5IKn2tcz2R2qS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0p2ESDKg7pssT7Vs1XcQSgB3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZcJHI1G61IjwJGoyqFUHACxm.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/p881pJ5CYj4fvYnT3QdpGBMX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LPNtlOggImYq1MLtleL1IBvH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rZMQflcZIRDoLqxGcxYhyjVP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WUAoSTQ58uWkwDAnA9sEucdF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9rARVC9H1caD52gKCAJnLeOz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/u8YEzz3POye0cYh2WGmZTZLJ.png?f=fotoalbum_large)