• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-11 19:40
McKameel schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:06:
Helaas, sinds 28 december veroorzaakte de Quatt kortsluiting. Na telefonisch melden een telefonische analyse bleek er een korsluiting in het compressor deel (aansturing of pomp) te zitten. De pomp/CiC is nog wel actief om bevriezing te voorkomen. Ze zouden dit snel oplossen; maar daarna werd het stil; af en toe een mailtje "we zijn er mee bezig", maar geen monteur en geen duidelijkheid over de oplossing.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (of gehad hebben)?
Ja zeker, “wij zijn er mee bezig” krijg ik ook al een jaar lang te horen van Quatt Support.
Met 160 FTE op kantoor en 40 monteurs bij Quatt Support en de eerder gemelde aanpak dat Quatt Support prioriteit moet geven aan de installaties met “echte” problemen zijn er 2 mogelijkheden:
- er zijn heel veel Quatt installaties met “echte” problemen die niet bekend worden gemaakt hier op Tweakers, of
- Quatt Support is: [X] Ongeschikt

[ Voor 11% gewijzigd door TeslaNerd op 05-02-2025 10:30 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• TeslaNerd
SBL schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Nee.
Laten we er vanuit gaan dat Quatt minimaal 2kW levert, dat kan dan met deltaT van 2 bij 800l/u of met deltaT van 4 bij 400 l/u (geen normale Quatt-instelling).
Dus 30-28 of 31-27 om allebei op gemiddeld 29 = zelfde afgifte uit te komen.
30-28 heeft een betere COP. Dus hoge flow is beter, maar daar was je zelf ook al achter.
Huh? De COP bij mijn Quatt is juist hoger als de retour lager blijft. Met jouw voorbeeld heeft 31-27 dan een betere COP

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
McKameel schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:11:
[...]

De Quatt en CiC starten op en zodra de Quatt de compressor wil starten schiet de aardlek er uit. Dus ik vermoed een (goed te localiseren) kortsluiting.
desnoods via linkedin even de CEO van Quatt @marijnflipse Marijn Flipse hiervan op de hoogte stellen onze @Friezin heeft daar al goede ervaringen mee gehad. Marijn, dit is echt niet acceptabel en dient asap door Quatt in orde gemaakt te worden, en gezien de tijd is een bloemetje en wollen muts en wanten ook op zijn plaats.

[ Voor 12% gewijzigd door MacD007 op 05-02-2025 10:24 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 16:25
TeslaNerd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Ja zeker, “wij zijn er mee bezig” krijg ik ook al een jaar lang te horen van Quatt Support.
Met 160 FTE op kantoor en 40 monteurs bij Quatt Support en de eerder gemelde aanpak dat Quatt Support prioriteit moet geven aan de installaties met “echte” problemen zijn er 2 mogelijkheden:
- er zijn heel veel Quatt installaties met “echte” problemen die niet bekend worden gemaakt hier op Tweakers, of
De enige keer dat ik redelijk snel support had was toen ik na bezoek van een Quatt monteur een lekkage uit mijn CV had. Maar zelfs dat liep niet soepel, ik had het noodnummer op zaterdag gebeld, en de dame zou een ticket aanmaken en ik zou dezelfde dag teruggebeld worden door een monteur om een afspraak te maken. Maar die dame had het ticket niet aangemaakt, kwam ik de dag daarna achter toen ik nogmaals belde...

Overigens wel een alleraardigste monteur (toevallig dezelfde die het probleem veroorzaakt had). Was overigens niet echt zijn fout die lekkage (blijkbaar was er al overmatig condenswater dat via de sifon de afvoer in lekte, de monteur had die sifon aangeduwd bij zijn bezoek waardoor het niet meer de afvoer in kon lekker en dus uit de cv ging lekken).

• TM4
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-10 21:33

TM4

Eind vorig jaar had ik ook wel wat perikelen met contact richting Quatt (sales). Dat was gezien de timing nog redelijk verklaarbaar, maar bij problemen met de installatie moeten ze natuurlijk wel voor je klaarstaan.

Stel dat Quatt kopje onder gaat, wat ik niet direct verwacht, maar natuurlijk niet geheel uit te sluiten is - subsidie staat ook al ter discussie - in hoeverre kun je dan bij andere partijen terecht? Kan de Quatt langere termijn volledig stand-alone draaien? Zijn de Quatt onderdelen generiek en vervangbaar?
Je zult het dan ook zonder de app moeten doen. Een warmtepomp lijkt me toch wat ingewikkelder dan een VanMoof fiets en dat was voor gebruikers ook al enorm veel gedoe.

Onderstaande wat in hun Quatt Quick Start Guide staat lijkt in de praktijk dus sowieso niet te kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFaYhqEKHLAVRuo0PulSsrhDwUk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iHjZMJZ2PvaBLYSWkLnt6kwg.png?f=user_large

• Bartske
TM4 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:53:
Eind vorig jaar had ik ook wel wat perikelen met contact richting Quatt (sales). Dat was gezien de timing nog redelijk verklaarbaar, maar bij problemen met de installatie moeten ze natuurlijk wel voor je klaarstaan.

Stel dat Quatt kopje onder gaat, wat ik niet direct verwacht, maar natuurlijk niet geheel uit te sluiten is - subsidie staat ook al ter discussie - in hoeverre kun je dan bij andere partijen terecht? Kan de Quatt langere termijn volledig stand-alone draaien? Zijn de Quatt onderdelen generiek en vervangbaar?
Je zult het dan ook zonder de app moeten doen. Een warmtepomp lijkt me toch wat ingewikkelder dan een VanMoof fiets en dat was voor gebruikers ook al enorm veel gedoe.

Onderstaande wat in hun Quatt Quick Start Guide staat lijkt in de praktijk dus sowieso niet te kloppen.

[Afbeelding]
Bij mijn aanschaf vorig jaar heb ik gevraagd of ze winstgevend zijn, en dat gaven ze aan van wel. Dat is in ieder geval een verschil met vanmoof. Maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren in de toekomst, een grote terugroepactie oid.

• MacD007
TM4 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:53:

De meeste onderdelen zijn gelukkig vrij generiek en dus vervangbaar, het enige is de CIC die dus wel gesloten is, maar de warmtepomp zou ook zonder cloudsupport moeten blijven werken.
Gezien de toch redelijk grote aantalen van Quatt's die nu in de markt zitten, in 2025 zal dat circa een kleine 20.000 stuks zijn is dat mogelijk dan ook interessant voor een derde partij die daar dan op gaat inspringen. hoe groot de kans daarop is is natuurlijk op dit moment niet door ons te bepalen en ik hoop dat we nog heel lang van dit bedrijf mogen genieten.(en nee, ik heb geen aandelen van Quatt, het enige aandeel plakt tegen mijn huis).
Helaas laat deze regering weer zich niet van hun beste kant zien en laten helaas een zeer onbetrouwbare indruk achter.

[Afbeelding]

• TeslaNerd
MacD007 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Jup, ze willen ons weer dat extreem dure warmtenet door de stot duwen. Wat een kortzichtigheid. _O-
Je mag ook samen met de buren een lokale warmteleverancier oprichten met warmte uit een warmtepomp.
Misschien is het dan zelfs mogelijk subsidie voor zowel de warmtepomp als de subsidie voor de aansluiting op het warmtenet(je) te scoren })

• CPvdW
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-04 14:14
okijokii schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Dat probleem is hier al vaker voorgekomen. Volgens mij was de oplossing dat Quatt de pomp vervangt voor een Wilo en dan zou het opgelost moeten zijn.
Ik had onlangs hetzelfde probleem. Bij mij is het uiteindelijk (softwarematig?) opgelost, maar daar was helaas wel eerst een ingebrekestelling voor nodig... De warmtepomp draait weer zonder dat er iets is vervangen en/of een monteur bij is geweest.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:53
Bartske schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Bij mijn aanschaf vorig jaar heb ik gevraagd of ze winstgevend zijn, en dat gaven ze aan van wel. Dat is in ieder geval een verschil met vanmoof. Maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren in de toekomst, een grote terugroepactie oid.
Quatt zit in de scale-up fase. Er wordt best wat kapitaal aangetrokken waardoor je zo hard kunt groeien en ontwikkelen natuurlijk. De rentelast stijgt echter ook, net als overhead. Ik vraag me af of ze (al) in een fase zitten waarin winst wordt gemaakt hoor. Een monteur had bij een tweaker hier ook al laten ontvallen dat ze 1000 waterpompen moesten vervangen. Je moet dat soort zaken natuurlijk niet te vaak hebben. Kost ontiegelijk veel tijd en dus geld.
VanMoof heeft zo ver ik weet nooit winst gemaakt, en ging kopje onder omdat de almaar groeiende kosten van service en garantie op onbetrouwbaar gebleken zaken de inkomsten overstegen. Dan is het geld in een put gooien op een gegeven moment. Ook zij zetten volop in op ontwikkeling en vooral uitbreiding van markt(aandeel). In wezen zijn zij nooit uit die kostenrovende scale up fase gekomen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Kruimelvlaai
  • Laatst online: 18-11 09:18
Is er een kans dat Quatt de prijzen in 2025 omlaag gaat brengen nu de subsidie minder is geworden? Of is dat niet waarschijnlijk?

• Bartske
paQ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:32:
[...]

Quatt zit in de scale-up fase. Er wordt best wat kapitaal aangetrokken waardoor je zo hard kunt groeien en ontwikkelen natuurlijk. De rentelast stijgt echter ook, net als overhead. Ik vraag me af of ze (al) in een fase zitten waarin winst wordt gemaakt hoor. Een monteur had bij een tweaker hier ook al laten ontvallen dat ze 1000 waterpompen moesten vervangen. Je moet dat soort zaken natuurlijk niet te vaak hebben. Kost ontiegelijk veel tijd en dus geld.
VanMoof heeft zo ver ik weet nooit winst gemaakt, en ging kopje onder omdat de almaar groeiende kosten van service en garantie op onbetrouwbaar gebleken zaken de inkomsten overstegen. Dan is het geld in een put gooien op een gegeven moment. Ook zij zetten volop in op ontwikkeling en vooral uitbreiding van markt(aandeel). In wezen zijn zij nooit uit die kostenrovende scale up fase gekomen.
Lijkt me plausibel verhaal. Dat was ook exact wat ik dacht toen ik bestelde. Daarom had ik de volgende vraag gesteld (in februari 2024)
- Het bedrijf bestaat (pas) 2 jaar, hoe is de groei van het bedrijf? Zijn jullie nog afhankelijk van investeringen?
antwoord:
We zijn ondertussen marktleider in nederland en niet afhankelijk van investeerders, het is mooi om te zien dat we in een extreem korte tijd zijn gegroeid tot een winstgevend bedrijf.
Of dat echt waar is weet ik natuurlijk niet.

• paQ
Bartske schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:51:
[...]

Lijkt me plausibel verhaal. Dat was ook exact wat ik dacht toen ik bestelde. Daarom had ik de volgende vraag gesteld (in februari 2024)

[...]

antwoord:

[...]

Of dat echt waar is weet ik natuurlijk niet.
Dan zul je over enkele maanden alle jaarstukken moet downloaden bij de KVK en gaan spitten :+
2022 1.25 miljoen
2022 2 miljoen equity fonds
2023 1.5 miljoen obligaties
2024 25 miljoen

Totaal 30.000.000 die bekend is gemaakt dus.
Ik denk niet dat je dat covert met 10.000 warmtepompinstallaties.

Maar goed, er komen allerlei nieuwe producten op de markt dit jaar, dus dan gaat het een stuk harder met de spreiding.

• MacD007
Kruimelvlaai schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:35:
Is er een kans dat Quatt de prijzen in 2025 omlaag gaat brengen nu de subsidie minder is geworden? Of is dat niet waarschijnlijk?
Lastige vraag, ik verwacht ook dat dit mede afhankelijk is wat de overige concurrenten gaan doen. Vergeet hierbij ook niet dat er binnen een redelijke tijd ook een wijziging van R32 naar R290 er aan zit te komen, ik verwacht dat dit al dit jaar gaat gebeuren, mogelijk dat bij deze wijziging de prijs naar onderen gaat, zie wat bij weheat met de flint gebeurt, die is al R290.

• WAF1
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02:08
Kruimelvlaai schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:35:
Quatt heeft naar mijn indruk voorlopig nog genoeg werk met alle extra aanvragen eind 2024. Ook zullen ze inzetten op de All-eletric en daar mankracht voor nodig hebben. In een iets latere fase komt het uitrollen van de Chills denk ik aan bod. Dus ik verwacht niet meteen een prijsverlaging maar het blijft natuurlijk speculeren. Een en ander hangt natuurlijk ook af wat de concurrent/markt gaat doen. Ik kreeg deze week een bericht dat de Warmte, het verlies van het stukje subsidie ging vergoeden. Maar dit is natuurlijk een veel kleinere speler dan Quatt. Maar wat de gasprijs gaat doen is misschien wel belangrijker voor de vraag naar (hybride) warmtepompen. Een andere rede waarom ik denk dat de prijs niet omlaag gaat is dat er naar mijn indruk best veel service verzoeken zijn en dat gaat van hun marge af, ze kunnen het zichzelf niet veroorloven. Maar als de prijs wel omlaag gaat zal dat naar mijn verwachting richting de zomer zijn. Persoonlijk heb ik, gezien de reactie van de minister, zie onderdstaand artikel, niet de indruk dat ze dit jaar verder in de subsidie gaan snijden en dat daarom er nu overhaast actie moet worden ondernomen. Dus als ik nu nog een (hybride) warmtepomp bij Quatt zou willen aanschaffen zou ik tot half maart wachten als de winter ten einde loopt. Vorig jaar had Quatt naast zomerkorting ook acties met een gratis Tado thermostaat.

https://www.parool.nl/ned...-warmtenet-komt~b2b03d34/

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• SBL
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-11 16:56

SBL

TeslaNerd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:10:
[...]

Huh? De COP bij mijn Quatt is juist hoger als de retour lager blijft. Met jouw voorbeeld heeft 31-27 dan een betere COP
In het algemeen wordt het uitgangspunt gehanteerd dat een CV ketel efficiënter wordt bij lagere retour en een warmtepomp bij lagere aanvoer (deel van Tlift). Daarom wordt een hoge flow nagestreeft, om de aanvoertemperatuur omlaag te kunnen brengen.

In groffe zin bewegen ze natuurlijk met elkaar mee, dus is het onderscheid niet altijd makkelijk te zien:
Zeker bij jouw Quatt die veel op laag vermogen draait, is bij een lage retour, de aanvoer toch ook (bijna) altijd laag?
In mijn datapunten is de correlatie van Ta en Tr met COP ongeveer even sterk, dus ik heb geen bewijs voor het een of het ander.
edit: iedereen met een ander merk warmtepomp dan Quatt, zou dit goed kunnen testen, door flow te variëren.

[ Voor 5% gewijzigd door SBL op 05-02-2025 14:38 ]

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

• TM4

TM4

SBL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:36:
[...]
Daarom wordt een hoge flow nagestreeft, om de aanvoertemperatuur omlaag te kunnen brengen.
Is het mogelijk om de flow ergens te bepalen? Bij opleveren van de installatie liet een v/d monteurs zien dat de flow 780l was, maar die gegevens zijn niet te zien in de app.

Vraag me af of openen radiatoren in de bovenverdieping voor een hogere flow zorgen en wat dat dan scheelt. Of kun je dit afleiden aan andere indicatoren?
Iedere dag heb je andere buitentemperaturen, dat maakt een goede vergelijking van werking installatie na wat aanpassingen ook lastig als je cruciale parameters mist.

• Friezin
  • Niet online
MacD007 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:18:
[...]

desnoods via linkedin even de CEO van Quatt @marijnflipse Marijn Flipse hiervan op de hoogte stellen onze @Friezin heeft daar al goede ervaringen mee gehad. Marijn, dit is echt niet acceptabel en dient asap door Quatt in orde gemaakt te worden, en gezien de tijd is een bloemetje en wollen muts en wanten ook op zijn plaats.
Het was Twitter.
(Maar dat heb ik aan kant gegooid vanwege de eigenaar die ook nog wat met auto's doet #teslaspijt).

Quatt aanspreken via LinkedIn is wel een goeie.

Linkje:
https://www.linkedin.com/company/quatt-heat/posts/

(Edit: Zoals alle linkedin linkjes werkt deze niet bij mij, zelfs niet wanneer ik daar ingelogd ben. Ook deze niet: https://www.linkedin.com/company/quatt-heat/, dus zelf ff zoeken)

[ Voor 11% gewijzigd door Friezin op 05-02-2025 17:02 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

• Friezin
  • Niet online
TM4 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Is het mogelijk om de flow ergens te bepalen? Bij opleveren van de installatie liet een v/d monteurs zien dat de flow 780l was, maar die gegevens zijn niet te zien in de app.

Vraag me af of openen radiatoren in de bovenverdieping voor een hogere flow zorgen en wat dat dan scheelt. Of kun je dit afleiden aan andere indicatoren?
Iedere dag heb je andere buitentemperaturen, dat maakt een goede vergelijking van werking installatie na wat aanpassingen ook lastig als je cruciale parameters mist.
Flow is te zien via JSON.
Zie TS
(Edit: Snelle oplossing: ga naar Quatt-app, 3de icoon onderin, Commander in Chief, klik op dat lange adres: je ziet "gekopieerd".
Browser: http://kopie-CIC:8080 (zonder spaties / afdrukjes plaatsen zonder CIC-adres) )

[ Voor 14% gewijzigd door Friezin op 05-02-2025 15:06 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen

• SBL

SBL

TM4 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Flow is niet te bepalen/ in te stellen bij een Quatt, maar zoals @Friezin ook al schrijft, wel af te lezen in JSON.
(met 780l/uur is niet zoveel mis trouwens)

WP: Quatt 4,5kW hybride monoblock op garagedak, T6, radiatoren met 25gr Speedcomforts. PV: 15x 320Wp ZZO, PhonosolarMWT met SolarEdge optimizers en 5000H omvormer. EV: Polestar2 68kWh, laadpunt Volt Time Source 2s

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34
MacD007 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:01:
[...]
De meeste onderdelen zijn gelukkig vrij generiek en dus vervangbaar, het enige is de CIC die dus wel gesloten is, maar de warmtepomp zou ook zonder cloudsupport moeten blijven werken.
[...]
Die CiC is, als het echt nodig is, vervangbaar door een TiC.
m10tech in "Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica"

• TM4

TM4

SBL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:21:
[...]

Flow is niet te bepalen/ in te stellen bij een Quatt, maar zoals @Friezin ook al schrijft, wel af te lezen in JSON.
(met 780l/uur is niet zoveel mis trouwens)
Ga ik inderdaad even checken. Ik dacht ook dat 780l/u niet verkeerd was, weet niet of de bovenverdieping openzetten (gaat om 2 extra slaapkamers en badkamer) flow positief of negatief beïnvloed.
Ik zou zeggen negatief, omdat je daarmee extra weerstand toevoegt in het circuit.

• paQ
TM4 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:40:
[...]

Ga ik inderdaad even checken. Ik dacht ook dat 780l/u niet verkeerd was, weet niet of de bovenverdieping openzetten (gaat om 2 extra slaapkamers en badkamer) flow positief of negatief beïnvloed.
Ik zou zeggen negatief, omdat je daarmee extra weerstand toevoegt in het circuit.
andersom
Door de inhoud te verkleinen verhoog je de weerstand. De waterpomp zal dan harder moeten drukken om dezelfde flow te halen.

• WAF1
paQ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:46:
[...]

andersom
Door de inhoud te verkleinen verhoog je de weerstand. De waterpomp zal dan harder moeten drukken om dezelfde flow te halen.
Mijn man had de twee radiatoren op zolder met de voetventielen geknepen (wist ik niet) en de flow was meteen een stuk lager. Na open draaien ging de flow weer naar 800l/h.

ZH, hoekwoning, 120 m3, bouwjaar 1993, enkele Quatt, hr++ glas, radiatoren, op planning na isoleren vloer, zonnepanelen, plat dak, snel warm is huis.

• Gerardwaz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:27
WAF1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:10:
[...]

Mijn man had de twee radiatoren op zolder met de voetventielen geknepen (wist ik niet) en de flow was meteen een stuk lager. Na open draaien geen de flow weer naar 800l/h
Zeg gewoon dat hij ervan afblijft, moet niet gekker worden.

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

• jj85
jj85 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:17:
[...]

Toevallig vandaag Quatt aan de lijn voor soortgelijk probleem. Hij was verbaasd dat ik nog wat hoor na alle anti-trillingen maatregelen en gaat het naar boven escaleren voor opvolging. Wat dat ook maar mag betekenen...
Het is denk ik vooral de fan die ik door het dak heen hoor. Valt denk ik weinig aan te doen... Behalve dak van betere geluidsisolatie voorzien :|
@Forzafossa
Zonder heel veel communicatie komt men nu over 2 weken langs om dit aan te pakken.
Heb al onderdelen ontvangen... een nieuw setje veerdempers :X
Wel maar één setje, terwijl ik een Duo heb...

Zitten nu dempers (zwart / witte serie) onder die tot 80kg gaan, de 'nieuwe' (rode serie) gaan tot 120kg.
M'n boerenverstand zegt dat stuggere dempers alleen maar sneller trillingen doorgeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLl60LiHvscXQqpQwrfVH_bh01k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvhU0Cx0bgHNp6byFy954maz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eRXm-3BumlrtNFlQUm0hIBSepc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIOrO12pWdEI9rjvGhBLUjif.jpg?f=fotoalbum_large

• WAF1
Gerardwaz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:27:
[...]

Zeg gewoon dat hij ervan afblijft, moet niet gekker worden.
Het was een poging van hem (denk ik) om waterzijdig in te regelen een taakje wat ik aan hem had overgedragen.Terwijl ik ondertussen had uitgeprint hoe we dat het beste kunnen aanpakken en tot de conclusie gekomen, laten we van de voetventielen afblijven, trekt mijn man blijkbaar zijn eigen plan. Eigenlijk wist geen eens dat de flow 800l/h moet zijn en een en ander interreseert hem ook allemaal niet.Toevallig bleek dat dat DeltaT over het systeem, na terug draaien van de voetventielen wel ongeveer 5 graden was dus zo slecht gaat het niet. Wel moeten de individuele radiatoren met de knopen nog wat beter worden afgesteld.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:13
De Quatt regelt zelf naar 800 l/h. Dus tenzij er teveel restrictie is/teveel radiatoren dicht staan, is de flow 800 l/h

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMVgJMHoLKGRZE-YfRWF_TVHRPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftrgHogc81W0o50PLbaBT3np.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zit de Quatt altijd op 800 l/h +/- een aantal %. En dat terwijl Tado meerdere radiatorknoppen gedurende de dag open / dicht zet.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• McKameel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27
Bedankt voor de reacties. In gebreke stellen zou een vervolgstap kunnen zijn. Helaas lijkt het wel nodig en dat een negatieve review (of via LinkedIn) wel zorgt voor de juiste aandacht.
TeslaNerd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:53:
[...]

De serviceorganisatie die bij zo'n kritisch product hoort (niet complex, wel essentieel voor verwarming) hebben ze zeker nog niet goed op orde. Wat dat betreft is komend jaar vast spannender; de prijs is minder competetief, de subsidie is weg en met veel plaatsting zal het aantal problemen ook stijgen. Ook het ontwikkelen van een nieuw product (zoals de Airco) kost veel geld.
okijokii schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Dat probleem is hier al vaker voorgekomen. Volgens mij was de oplossing dat Quatt de pomp vervangt voor een Wilo en dan zou het opgelost moeten zijn.
Dat is de waterpomp, deze werkt nog prima. De waterpomp voorkomt momenteel bevriezen van de Quatt (de CV voorkomt verder falen van de Quatt ;)).

Ik zal een update geven hoe dit verder loopt (en hoe lang Quatt er over doet :/).

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik twijfel nog altijd over de Quatt Care.
Als ik in de voorwaarden kijk staan er nergens oplostermijnen aangekoppeld. Volgens consuwijzer moet het een redelijke termijn zijn....maar wat is dat dan?

https://www.consuwijzer.n...paratie-duren#leenproduct

@marijnflipse Er mag wel wat meer duidelijkheid komen over reparatie/oplostijden want wat nu steeds meer mensen ervaren is dat ze letterlijk in de kou zitten.

https://cdn.prod.website-...0Quatt%20Care%20v.1.5.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door CPM op 05-02-2025 20:43 ]

Hier tekenen aub ......

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:25
CPM schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:41:
Als ik in de voorwaarden kijk staan er nergens oplostermijnen aangekoppeld. Volgens consuwijzer moet het een redelijke termijn zijn....maar wat is dat dan?

@marijnflipse Er mag wel wat meer duidelijkheid komen over reparatie/oplostijden want wat nu steeds meer mensen ervaren is dat ze letterlijk in de kou zitten.

Dit staat er ook in:

6.3.4. gedurende de Garantietermijn niet het door Quatt benodigde software of firmware-updates worden geïnstalleerd.

Alsof je daar invloed op hebt. Ik zit nog steeds met 2.20 en diverse anderen hebben nieuwer, ik las laatst nog iemand die 2.18 heeft. Ik vraag me af hoe je zelf kunt forceren de nieuwere versie te krijgen of te voorkomen.

• jj85
medu80 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:19:
[...]
Alsof je daar invloed op hebt. Ik zit nog steeds met 2.20 en diverse anderen hebben nieuwer, ik las laatst nog iemand die 2.18 heeft. Ik vraag me af hoe je zelf kunt forceren de nieuwere versie te krijgen of te voorkomen.
Denk dat de meesten hier nog 2.20(.2) hebben eerlijk gezegd ;)

• jj85

Zit wel met dezelde twijfel. Maar, Quatt is hier in augustus 2024 geïnstalleerd, dus tegen augustus 2026 ga ik de afweging voor Quatt Care wel maken.
Kan ik ook na installatie Quatt Care aanschaffen?
Quatt Care kan ook na installatie worden aangeschaft zolang de wettelijke productgarantie nog loopt. De termijn van de wettelijke productgarantie is 2 jaar na installatie.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:37

Gregory76

Sony PlayStation freak

medu80 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:19:
[...]

Dit staat er ook in:

6.3.4. gedurende de Garantietermijn niet het door Quatt benodigde software of firmware-updates worden geïnstalleerd.

Ik ben een keer 2 versies omhoog gegaan na de stroom even een paar minuten van de CiC af te halen.
Het duurde mij te lang voordat ik de update kreeg. :9

Maar ik weet niet of dit "de bedoeling" is :)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• SBL

SBL

Gregory76 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Ik ben een keer 2 versies omhoog gegaan na de stroom even een paar minuten van de CiC af te halen.
Het duurde mij te lang voordat ik de update kreeg. :9

Maar ik weet niet of dit "de bedoeling" is :)
Ik heb onlangs groepenkast omgebouwd en paar dagen later door Enexis naar 3 fasen omgezet. In beide gevallen uren de stroom eraf. CiC firmware nog steeds 2.20.2.

• TeslaNerd
jj85 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:26:
[...]
Ja, hier ook 2.20.2

• Notaname
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33

Wij hebben besloten het wel te doen.
Met of zonder garantie zal hij toch gerepareerd moeten worden. Je bent in ieder geval gedekt voor arbeid, onderdelen en voorrijkosten. Je staat dan iig sterk bij problemen en verder zou het dan evt een zaak voor de rechtsbijstandverzekering worden als ze niet aan hum verplichtingen voldoen.

Wel hebben we gekozen voor de iets duurdere maandbetaling zodat we niet ons geld kwijt zijn indien ze omvallen.

• sjoerd-p
  • Laatst online: 16-11 16:35
Wij op 2.23.0. Wie biedt meer? 8)7

Home Assistant, Zonneplan 20kWh thuisbatterij, Quatt Duo warmtepomp met L Full Electric upgrade, 4100Wp PV, electrische auto gehad en weer in de planning.

• Friezin
  • Niet online

In de pdf staat het zinnetje:

1.1.1 In het geval dat je een ruime standaardgarantieperiode van 4 jaar hebt, dan geldt Quatt Care bovenop deze periode. Dan is het mogelijk om deze garantie te verlengen naar 6 of 9 jaar met Quatt Care.

Wie heeft recht op die ruime standaardgarantie?

• dreamer2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-11 08:56
sjoerd-p schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:58:
[...]

CIC hier ook 2.23.0 was 2.21.2

App versie 1.24.0 (build 524) uitgebracht 04-02-25 was 1.23.0 (build 511) uitgebracht 14-01-25

Nieuwe functies: "De app is nu ook beschikbaar in het Duits. We hebben ook verschillende verbeteringen en bugfixes doorgevoerd in de app om uw ervaring te verbeteren."

• TeslaNerd
dreamer2 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:31:
[...]

CIC hier ook 2.23.0 was 2.21.2

App versie 124.0 (build 524) uitgebracht 04-02-25 was 1.23.0 (build 511) uitgebracht 14-01-25

Nieuwe functies: De app is nu ook beschikbaar in het Duits. We hebben ook verschillende verbeteringen en bugfixes doorgevoerd in de app om uw ervaring te verbeteren.
Ein herzliches Willkommen an alle neuen deutschen Quatt-Benutzer

• jj85
jj85 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:26:
[...]
Toevallig? Is hier net een update naar 2.23 doorgedrukt :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zBNfjicqasJSymInJqJGNpaUS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w0JNjg74iPqeSMumRrtWFO62.png?f=fotoalbum_large

• SBL

SBL

jj85 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook! Heeel toevallig.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:26
SBL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Hier ook! Heeel toevallig.
Hier ook .... en nu doet mij thermostaat het niet meer....

• AlfredPteD
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-09 22:01
Rowwan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:31:
[...]

zal wel toeval zijn :)

Alle modellen zijn fout, maar sommige zijn bruikbaar. ZH - Hoekhuis 1939 - Hybride Quatt sinds zomer 2024, CV: Intergas Kombi Kompakt HRE (OT), Honeywell T6, 4 radiatoren, 2 ruimtes verwarmd, andere kamers: radiatoren dicht

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:00
[...]

[Afbeelding]
Hier ook. Vroeg me al af waarom hij even uit was gegaan. Of draait de Quatt door als hij nieuwe firmware krijgt, en rapporteert de CiC gewoon niks?

PVoutput

• jj85
s020506 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Hier ook. Vroeg me al af waarom hij even uit was gegaan. Of draait de Quatt door als hij nieuwe firmware krijgt, en rapporteert de CiC gewoon niks?
Hier 'viel hij uit', pomp stopte ermee. Vandaar dat het me opviel :+

Bij updaten van CiC blijft Quatt gewoon draaien. Bij opstarten ging hij achtereenvolgens van CM98 --> CM1 --> CM2

[ Voor 14% gewijzigd door jj85 op 06-02-2025 16:40 ]

• Gerardwaz
Rowwan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Honeywell DT4M?

N.H. twee onder een kap aan de kust bj 1928. Quatt Duo,14 radiatoren waarvan 3 in de garage, 1 convectorput en vloerverwarming begane grond. Alles draait volledig mee. Intergas Xtreme 36 en Tado v3+. Zonnepanelen 3850 wp SolarEdge.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:26
Yep, maar dit was gefixed in the verleden. Ik ga maar weer een ticket indienen.
Gelukkig waarschuwt HA me voor dit, en kan ik automatisch het systeem resetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Rowwan op 06-02-2025 16:39 ]

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:30
sjoerd-p schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:58:
[...]

ik ben vandaag van 2.20 naar 2.23 overgegaan *O*

• Gregory76
  • Laatst online: 23:37

Gregory76

Sony PlayStation freak

[...]

[Afbeelding]
Hier ook :)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• AlfredPteD
s020506 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Volgens mij gaat de CiC even off line. Er komt dan geen json feed (ongeveer een minuut). De CiC start vervolgens op met supervisoryControlMode=400 gedurende een seconde of 10 en gaat dan weer normaal doen. Dat heb ik eerder gezien in mijn data.

Alle modellen zijn fout, maar sommige zijn bruikbaar. ZH - Hoekhuis 1939 - Hybride Quatt sinds zomer 2024, CV: Intergas Kombi Kompakt HRE (OT), Honeywell T6, 4 radiatoren, 2 ruimtes verwarmd, andere kamers: radiatoren dicht

• dreamer2
Ik heb gisteren mijn afgifte flink vergroot door meer ventilatoren te plaatsen (heb alleen radiatoren).
Gevolg:
watertemperatuur in en uit omlaag, COP omhoog, delta-T naar 6+ graden, max vermogen enkele Quatt 5 kW dus 5° watertemperatuur verhoging kom ik toch mooi wat graden tekort 8)7 en moet de CV vaker helpen. 7(8)7

• harv
  • Laatst online: 00:05
dreamer2 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:12:
Ik heb gisteren mijn afgifte flink vergroot door meer ventilatoren te plaatsen (heb alleen radiatoren).
Gevolg:
watertemperatuur in en uit omlaag, COP omhoog, delta-T naar 6+ graden, max vermogen enkele Quatt 5 kW dus 5° watertemperatuur verhoging kom ik toch mooi wat graden tekort 8)7 en moet de CV vaker helpen. 7(8)7
@dreamer2

Geheimtaal??? Hebben de Russen nou ook al Quatt gehacht???

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

• Gerardwaz
Gevolg:
Door de ventilatoren haal je meer warmte uit je radiatoren, je moet de delta-T gaan verkleinen d.m.v. inregelen.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

[...]

[Afbeelding]
offtopic:
Waar heb je deze hippe sensor gevonden? Ik heb de Quatt-integratie van Marcoboers, maar dit gegeven heb ik er niet tussen staan?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• dreamer2
Gerardwaz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:30:
[...]

Door de ventilatoren haal je meer warmte uit je radiatoren, je moet de delta-T gaan verkleinen d.m.v. inregelen.
d:)b

Dat wordt weer een paar dagen aan de voet ventielen draaien.

• medu80
[...]

[Afbeelding]
Soms heb ik het idee dat Quatt meeleest. Ik heb dit wel vaker ervaren. Opeens wordt iemand wakker bij Quatt en denkt K*T, update pushen, dat was mijn taak....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kF7Y9Rflvq5ADXNxMFIxMhoLeZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EEdOcSwaFvdT2od5pv8eHxPZ.png?f=fotoalbum_large

Maar ook hier sinds vanmiddag een nieuwe versie.

• medu80
Gevolg:
Had je verwacht opeens 55 graden te krijgen, of wat was je hoop?

• jj85
DUX schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:45:
[...]

offtopic:
Waar heb je deze hippe sensor gevonden? Ik heb de Quatt-integratie van Marcoboers, maar dit gegeven heb ik er niet tussen staan?
Via de mobile-api (de api waar de Quatt app z'n informatie uit peutert)
Zie deeltje 1 hoe je dit voor elkaar moet krijgen.
Je hebt een geroote android telefoon nodig ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74717120
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74058332

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Friezin schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:01:
[...]

In de pdf staat het zinnetje:

1.1.1 In het geval dat je een ruime standaardgarantieperiode van 4 jaar hebt, dan geldt Quatt Care bovenop deze periode. Dan is het mogelijk om deze garantie te verlengen naar 6 of 9 jaar met Quatt Care.

Wie heeft recht op die ruime standaardgarantie?
Er zijn idd mensen die die 4 jaar standaard hebben en dus daarbovenop nog de extra care dus 9 jaar.
Geen idee of dat in het begin was of via een andere weg.

Zo zie je dat via vereniging eigen huis de voorwaarden ook anders zijn. (Zoals het meenemen van afval).

Hier tekenen aub ......

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:47
24 februari wordt mijn 2e Quatt geïnstalleerd. Ben benieuwd hoe dat gaat na de laatste ervaringen gelezen te hebben. Geen 2e naast de 1e, maar nieuw huis, nieuwe Quatt. Toch maar weer. In de 2 jaar dat ik hem nu heb, heb ik zeer veel bespaard en nooit echte problemen gehad. Met dit forum wordt je zelf ook wat kritischer, maar ben tot nu toe zeer tevreden.

Ik heb mijn profiel hieronder alvast maar aangepast.

Straks vloerverwarming met een Quatt. Geen ervaring mee, dus ben wel benieuwd. Ik heb begrepen dat die combinatie het best presteert met een continue temperatuur. Ik ga daar dan ook mee starten en als ik daar wat ervaring mee heb, meld ik me hier weer. Voorlopig nog even 3 weken verbouwen.

NH, vrijstaand, 182 m2 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

• Friezin
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Hier ook Quatt-hikje om 16.25 uur.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48
Hier sinds november 2024 versie 2.20.2. Vaag update beleid van Quatt. Beetje random 🤷‍♂️

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• jj85
Erik1805 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:11:
Hier sinds november 2024 versie 2.20.2. Vaag update beleid van Quatt. Beetje random 🤷‍♂️
Tot vanmiddag waren er velen die ook die versie hadden.
Als je graag wilt updaten kan je proberen om de CiC eens 10 seconden spanningsloos te maken. Schijnt somt te werken.

• dreamer2
medu80 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:29:
[...]

Had je verwacht opeens 55 graden te krijgen, of wat was je hoop?
Wat ik had willen bereiken heb ik bereikt. Lagere temperaturen, hogere COP en de bevestiging dat één Quatt voor mijn huis te weinig is.
Dus dat wordt een tweede van de zomer, hij is al in bestelling.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48
jj85 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:14:
[...]

Als je graag wilt updaten kan je proberen om de CiC eens 10 seconden spanningsloos te maken. Schijnt somt te werken.
Graag hoeft niet hoor. Quatt draait prima hier. Wacht het rustig af. Alleen lijkt er geen beleid qua updates te zijn. Lijkt me niet heel moeilijk

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• SBL

SBL

Gevolg:
Je hebt je afgifte vergroot, da‘s mooi. Dat verbetert efficientie en bespaart je energie en dus geld.
Vermogen van Quatt is hierbij niet (of nauwelijks) veranderd, laten we zeggen dat die 5kW is.
Als bij een bepaalde watertemperatuur je productie 5gr is en je afgifte 6gr, dan daalt dus je watertemperatuur verder en daarmee je afgifte. Komt bij Quatt vanzelf weer in balans. Bij een lagere watertemperatuur dan je nu hebt gekeken.

„graden tekort“ snap ik dus niet zo goed. Vermogen tekort om het warm te krijgen in huis, dat is een ander punt.

• m10tech
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-11 10:17
Erik1805 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:11:
Misschien is het beleid dat er een outside temperatuur moet zijn boven bijvoorbeeld 10 graden en dat er geen warmte wordt gevraagd...
Op zich wel slim, want om met vrieskou te updaten is toch een beetje vragen om spoedhulp...

Het is maar een speculatie natuurlijk

160m2 hoekh Utrecht,bj2000,VaillantKetelOT,eigen thermostaat gebouwd,Quatt202406 op platdak,onder VVW@20°C,boven@20/19.5°C 6m T11+4m convector+VVW badk,stooklijn 7k3W/15°C,3600Wp EPv

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:16
pietjm schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:22:
24 februari wordt mijn 2e Quatt geïnstalleerd. Ben benieuwd hoe dat gaat na de laatste ervaringen gelezen te hebben. Geen 2e naast de 1e, maar nieuw huis, nieuwe Quatt. Toch maar weer. In de 2 jaar dat ik hem nu heb, heb ik zeer veel bespaard en nooit echte problemen gehad. Met dit forum wordt je zelf ook wat kritischer, maar ben tot nu toe zeer tevreden.

Straks vloerverwarming met een Quatt. Geen ervaring mee, dus ben wel benieuwd. Ik heb begrepen dat die combinatie het best presteert met een continue temperatuur. Ik ga daar dan ook mee starten en als ik daar wat ervaring mee heb, meld ik me hier weer. Voorlopig nog even 3 weken verbouwen.
Scheelt ook een beetje of de VVW droogbouw is of niet. Droogbouw verwarmd sneller en heeft minder buffer, dus daarmee zul je een beetje tussen radiatoren en natbouw inzitten (puur qua buffer en snelheid waarmee de kamertemperatuur reageert, qua efficientie geloof ik niet dat het echt uitmaakt met natbouw).

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• onlinaius
jj85 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:14:
[...]

Als ik mijn HA data goed interpreteer begint de update zodra de Quatt inactief wordt. Die van mij heeft vanochtend rond 11:00 geupdate, en dat was ook op een moment dat de setpoint overschreden werd.

Ik zie vlak voor de update control mode 1, tijdens de update control mode 98 en daarna weer 1.

Ik heb het vermoeden dat die eerste 1 kwam doordat de gewenste temperatuur bereikt was, en de Quatt dus stopte met verwarmen.

Mogelijk zou je dus ook een update kunnen triggeren door de thermostaat tijdelijk een graadje naar beneden te zetten.

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.

• onlinaius
Erik1805 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:24:
[...]

Graag hoeft niet hoor. Quatt draait prima hier. Wacht het rustig af. Alleen lijkt er geen beleid qua updates te zijn. Lijkt me niet heel moeilijk
Mogelijk dus het beleid gevonden: updaten zodra de Quatt stopt met verwarmen.

Ik ben benieuwd of het klopt, kun jij het niet eens testen door de thermostaat tijdelijk (half uurtje ofzo) een graad te verlagen?

• Friezin
  • Niet online

Succes met de verbouwing!
Heb je een echte 2de Quatt overwogen?
(Mis bouwjaar in sig namelijk ;( )

• Gerardwaz
onlinaius schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:26:
[...]

Mogelijk dus het beleid gevonden: updaten zodra de Quatt stopt met verwarmen.

Ik ben benieuwd of het klopt, kun jij het niet eens testen door de thermostaat tijdelijk (half uurtje ofzo) een graad te verlagen?
Nee, update gewoon tijdens verwarmen.

• onlinaius
m10tech schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:08:
[...]

Misschien is het beleid dat er een outside temperatuur moet zijn boven bijvoorbeeld 10 graden en dat er geen warmte wordt gevraagd...
Op zich wel slim, want om met vrieskou te updaten is toch een beetje vragen om spoedhulp...

Control mode 98 (tijdens de update) staat voor "Anti-freeze protection - water circulation". Ik zou het persoonlijk niet gek vinden om niet tijdens vorst te updaten, maar als de Quatt water blijft circuleren geeft dat eigenlijk alleen een risico als de Quatt er helemaal mee stopt, en dus ook stopt met pompen. Zolang de pomp blijft lopen houd je het wel een dagje (en over het algemeen veel langer) uit voordat de temperaturen in je woning kritieke waarden bereiken.

• WAF1
App v1.24.1 (build 526) Vandaag
CIC 2.20.2 Geen nieuwe update ontvangen na stroom eraf.

Weet iemand hoe of wanneer ik een rookpluimpje uit de schoorsteen krijg? Of ligt het ontbreken daarvan aan de android versie?

• Friezin
  • Niet online
m10tech schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:08:
[...]

Hier was het tijdens die update (hik in Quatt om de al genoemde 16.25 uur, geen gas, wel Quatt volgas) ongeveer 4°C. Quatt stond tussen 12.05 en 15.30 uit.
Begon om 19 uur weer met defrosts. Dat was nr 13 vandaag.
17de net gestart.
Speculeer verder 😉

• Gerardwaz
WAF1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:36:
App v1.24.1 (build 526) Vandaag
CIC 2.20.2 Geen nieuwe update ontvangen na stroom eraf.

Weet iemand hoe of wanneer ik een rookpluimpje uit de schoorsteen krijg? Of ligt het ontbreken daarvan aan de android versie?
Als de ketel meedoet krijg je een rookpluimpje.

• Gerardwaz

Spannend weer en veel plezier met je nieuwe huis.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

Animal_X

Rodin

Even een update hier.

Nadat de Quatt Duo het hier al een week niet deed, met enkel een oneliner van Quatt dat een issue naar de developers was geescaleerd, zag ik vandaag dat de CiC een upgrade heeft gehad naar 2.23.0. \
Dus ik denk laat ik met maar weer eens proberen... Waar de Quatt er de afgelopen week steeds na 2 min uitklapte zonder duidelijke reden blijft hij nu als een zonnetje draaien al de laatste 4 uren... Hij staat inmiddels vanaf 18u vandaag weer aan en alle waarden lijken normaal. Het enige dat mij opvalt is dat de hpx.temperatureWaterOut bij de ene quatt (slaveID = 2) Quatt structureel een graad of 3 lager is dan de andere Quatt (slaveID=1) terwijl ze beide op vergelijkbare hpX.powerInput zitten. Is dit normaal gedrag?

Misschien wishful thinking, maar zou het dan toch kunnen dat er ergens een bug in de CiC software zat die opgelost is?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• AlfredPteD
Animal_X schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:24:
Even een update hier.

Nadat de Quatt Duo het hier al een week niet deed, met enkel een oneliner van Quatt dat een issue naar de developers was geescaleerd, zag ik vandaag dat de CiC een upgrade heeft gehad naar 2.23.0. \
Dus ik denk laat ik met maar weer eens proberen... Waar de Quatt er de afgelopen week steeds na 2 min uitklapte zonder duidelijke reden blijft hij nu als een zonnetje draaien al de laatste 4 uren... Hij staat inmiddels vanaf 18u vandaag weer aan en alle waarden lijken normaal. Het enige dat mij opvalt is dat de hpx.temperatureWaterOut bij de ene quatt (slaveID = 2) Quatt structureel een graad of 3 lager is dan de andere Quatt (slaveID=1) terwijl ze beide op vergelijkbare hpX.powerInput zitten. Is dit normaal gedrag?

Misschien wishful thinking, maar zou het dan toch kunnen dat er ergens een bug in de CiC software zat die opgelost is?
Je quatts staan in serie dus de ene WP verhoogd de output van de andere WP. Lijkt me juist goed, als ze tenminste beide draaien.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

AlfredPteD schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:27:
[...]

Je quatts staan in serie dus de ene WP verhoogd de output van de andere WP. Lijkt me juist goed, als ze tenminste beide draaien.
Ok - ja, dat klinkt logisch. Ga zo richting bed, ben benieuwd wat er staat te draaien in de ochtend, de CV wederom of toch de Quatt nog. *fingers crossed*

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• robmaas
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-11 10:10
Animal_X schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:24:
Het enige dat mij opvalt is dat de hpx.temperatureWaterOut bij de ene quatt (slaveID = 2) Quatt structureel een graad of 3 lager is dan de andere Quatt (slaveID=1) terwijl ze beide op vergelijkbare hpX.powerInput zitten. Is dit normaal gedrag?
Toch wel wat vreemd, want bij mij geeft HP1 de lagere waarden zowel voor water-in als voor water-out temperatuur.
de HP2 pikt dan de temperatuur-out van HP1 op, en verhoogt die ca. 3-4-5 graden. Dat lijkt me ook de meest logische volgorde.

Duo quatt, huis 1928, ca 80M2 vloerverwarming beneden,matig geisoleerd, 250 m2 woonoppervlak, midden brabant

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Animal_X schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:39:
[...]

Ok - ja, dat klinkt logisch. Ga zo richting bed, ben benieuwd wat er staat te draaien in de ochtend, de CV wederom of toch de Quatt nog. *fingers crossed*
Nou hij draait hier nog steeds vanochtend na de CiC software update, dus dat is al een verbetering! Het enige dat ik zie is dat hij behoorlijk een hoog verbruik heeft, al 11+ kWh vandaag. Wanneer ik in de app en de JSON feed kijk dan zie ik dat hij aan het verwarmen is omdat de RoomTemperature op 20.5C zit, een half graden onder de SetPoint van 21C. Echter, wanneer ik naar de T6R kijk dan geeft deze aan dat hij gewoon precies op setpoint zit, maar wel aan het verwarmen is. Hij moduleert dus niet lijkt het op. Ik heb de thermostaat en en de CiC al een keer een reset gegeven, dat lijkt niet te helpen. Het lijkt alsof hij de RoomTemp niet update vanuit de T6R. In de JSON blijft de RoomTemp statisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvOr1Q_UCntWuIcbnOmlahBH7h4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9lU4z20uVjo54Fri9habSTz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKIux1nQlJiF9q2jvv71Wc7Us8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgTz7PDMs52ywOneYAodHXjd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cF0ciJh_6kjIoXtPKPwXkdS_nuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLnWW0Qo47VydO0pxWDFsyeY.jpg?f=fotoalbum_large
robmaas schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 00:09:
[...]

Toch wel wat vreemd, want bij mij geeft HP1 de lagere waarden zowel voor water-in als voor water-out temperatuur.
de HP2 pikt dan de temperatuur-out van HP1 op, en verhoogt die ca. 3-4-5 graden. Dat lijkt me ook de meest logische volgorde.
Dit trok uiteindelijk vanzelf bij in lijn met wat je aangeeft. Het verschil komt om dat HP2 eerst begon te draaien en HP1 pas later.

[ Voor 19% gewijzigd door Animal_X op 07-02-2025 07:23 ]

• buzzjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 20:33
buzzjuh schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:05:
Nu ik ruim een jaar een Quatt in bezit heb en ik in de tweede winterperiode zit wil ik eens vragen of hier iemand een idee heeft wat het probleem met mijn cv ketel kan zijn. Ik heb overigens al contact gehad met Quatt hierover en een installateur staat binnenkort ingepland, op aanraden van Quatt, maar dan ben ik zelf misschien beter voorbereid voor wat het zou kunnen zijn.

Telkens wanneer de Quatt in anti-freeze protection modus (98) komt te staan en er dus niet verwarmd wordt , komt er continu een fluitende hoge toon uit de cv ketel. Het lijkt ergens onderuit de ketel te komen. De flow is op dat moment 400 l/h.
Wanneer ik de stroom van de ketel haal blijft de toon nog steeds aanwezig. Pas als ik de stroom opnieuw op de ketel plaats en deze initialiseert verdwijnt de toon tijdens dit proces (en daarna). Na een bepaalde tijd, zeg 30 minuten, komt de toon weer terug.

Quatt dacht dat dit met een niet goed werkende driewegklep te maken zou kunnen hebben. Wat denken julie hierover?
Als de installateur komt en het is niet koud genoeg dan kan ik het probleem al niet reproduceren dus vandaar dat ik het hier ook even na wil vragen.
Voor eventuele probleemoplossing voor anderen, de installateur is langs geweest en heeft het probleem opgelost door de bypass (volgens mij van de driewegklep) strakker te zetten waardoor deze niet zo makkelijk open gaat. Het geluid is hiermee verdwenen. Het ging om een Vaillant Ecotec Classic.

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-11 14:31
Hoi iedereen,
Ik heb een eigen topic geopend ivm de toekomstige vloerverwarming icm de quatts.
Wellicht zijn hier mensen met wat tips:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2286308

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

• medu80
Animal_X schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:14:
[...]

Nou hij draait hier nog steeds vanochtend na de CiC software update, dus dat is al een verbetering! Het enige dat ik zie is dat hij behoorlijk een hoog verbruik heeft, al 11+ kWh vandaag. Wanneer ik in de app en de JSON feed kijk dan zie ik dat hij aan het verwarmen is omdat de RoomTemperature op 20.5C zit, een half graden onder de SetPoint van 21C. Echter, wanneer ik naar de T6R kijk dan geeft deze aan dat hij gewoon precies op setpoint zit, maar wel aan het verwarmen is. Hij moduleert dus niet lijkt het op. Ik heb de thermostaat en en de CiC al een keer een reset gegeven, dat lijkt niet te helpen. Het lijkt alsof hij de RoomTemp niet update vanuit de T6R. In de JSON blijft de RoomTemp statisch.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Dit trok uiteindelijk vanzelf bij in lijn met wat je aangeeft. Het verschil komt om dat HP2 eerst begon te draaien en HP1 pas later.
Die thermostaten hebben een afrondingsbug. Die ronden de gemeten temperatuur bij 0,5 graden af, is al jaaaaaaaren zo. Wat de Quatt aangeeft is de daadwerkelijke temperatuur. Dus je probleem ligt niet in de Quatt maar bij je thermostaat.

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:59
Het kan aan mij liggen maar ik heb gisteren ~16:20 ook de laatste CiC update gekregen.

Zien jullie ook een rustiger gedrag op de power input? Ten opzichte van daarvoor? Het is lastig te vergelijken denk ik want had afgelopen week natuurlijk best wel wat defrosts maar hij lijkt in mijn grafiek in iedergeval een stuk minder te fluctueren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGAfyvxD9LSj0uwFtVJFul65_fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mJn36vZ1igzPaUtC1PVEouvL.png?f=fotoalbum_large

• jj85
Animal_X schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Blijft bijzonder dat het nu opeens weer functioneert...
Zou wel fijn zijn om nog een keer een oorzaak te horen ;)

• GUNSY
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 17:33
Gisteren de Quatt app geüpdate op een android telefoon. Die crasht nu direct (start niet op). Anderen hier geen last van?

Overigens issue ingeschoten mbt 'warm tapwatervraag verwarmt CV water' met foto van probleem + aangedragen oplossing 1,5week terug heeft ook nog niet tot een reactie geleid. Ook al gaat het om een 'melding ontvangen' berichtje is wel erg lang.

[ Voor 52% gewijzigd door GUNSY op 07-02-2025 11:52 ]

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Waarom meldt Quatt de gebruikers niet dat er een update van firmware of app is en wat de aanpassingen/verbeteringen zijn?

• jj85
HGBMason schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:49:
Waarom meldt Quatt de gebruikers niet dat er een update van firmware of app is en wat de aanpassingen/verbeteringen zijn?
Firmware info komt soms via de bèta testers: clubeddie in "Ervaringen met Quatt Deel 2"

App staat gewoon in de app store wat de wijzigingen zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Gw3X__dl2KiDnbLP2X-9TCEMNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NdT6ktxDmTYUAxo5TFa0HcTZ.png?f=fotoalbum_large

• jj85
GUNSY schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:47:
Gisteren de Quatt app geüpdate op een android telefoon. Die crasht nu direct (start niet op). Anderen hier geen last van?
Toevallig (?) gisteren een nieuwe update vd app na een eerdere update eerder deze week
v1.24.1 (build 526)
Misschien dat die jouw crash oplost?

• WAF1
jj85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:
[...]

Toevallig (?) gisteren een nieuwe update vd app na een eerdere update eerder deze week
v1.24.1 (build 526)
Zijn er bij jouw, in uitgebreid inzicht, ook geen pijltjes e.d. te zien? Ik zie nu 3 lege vakjes in de plaats van bijv. een pijl naar links om een dag terug te kijken. Zie ook niet het icoontje van de kalender.

• GUNSY
[...]

v1.24.1 (build 526)
Deze veroorzaakt de crash

• jj85
WAF1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:36:
[...]

Zijn er bij jouw, in uitgebreid inzicht, ook geen pijltjes e.d. te zien? Ik zie nu 3 lege vakjes in de plaats van bijv. een pijl naar links om een dag terug te kijken. Zie ook niet het icoontje van de kalender.
Nee, geen last van (Android)

• dreamer2
[...]

v1.24.1 (build 526)
V1.24.0 crashed mij mij ook. Er is een nieuwe versie 1.24.1. V1.24.0 verwijdert en v1.24.1 geïnstalleerd, deze crashed ook. |:(
App verwijdert, wacht wel op een versie die werkt. Quatt blijft gelukkig door draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door dreamer2 op 07-02-2025 12:57 ]

• MWink
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-11 16:30
paQ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:20:
[...]

Ik heb (vanwege een 'field test') best wat LG monteurs over de vloer gehad, die on the fly firmware aanpasten met bestanden van iemand in Korea, hier in de WP laden, kijken wat er gebeurde, weer aanpassen, inladen, enz. Dat ging bij de LG units op een EPROM op de PCB. Die moest eruit, in een houder, FW erop, EPROM terug in de PCB.

Ging dus sowieso niet OTA, maar het kon (met moeite) wel.
Ik ben de typenummers van die Megmeet PCB's in de Quatt even kwijt, maar kan me niet herinneren dat daar inprik onderdelen op zaten.
EPROM is wel erg oud.
Op die Megmeet HiPlus5000-M control PCB in de Quatt zit een STM8S208 8-bit microcontroller, die heeft zoals de meeste microcontrollers on board Flash programma geheugen (128 kbytes), de firmware kan daarom misschien via de Modbus aangepast worden en er zit een connector (CN4) op de PCB waarmee sowieso nieuwe firmware geupload kan worden met een externe programmer.

• Dersan
  • Nu online
Vanmorgen service gehad voor de mosquito piep. Printplaat was van te voren opgestuurd, trafo hadden ze zelf bij zich en ter plekke constateerden ze dat ik nog een oude circulatiepomp had, deze werd ook meteen vervangen.

Resultaat -> mosquito piep weg en ik moet zeggen dat die nieuwe circulatiepomp ook wel echt stiller is.

Ik ben wel eens kritisch maar voor deze krijgen ze d:)b .

• GUNSY
dreamer2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:49:
[...]

V1.24.0 crashed mij mij ook. Er is een nieuwe versie 1.24.1. V1.24.0 verwijdert en v1.24.1 geïnstalleerd, deze crashed ook. |:(
App verwijdert, wacht wel op een versie die werkt. Quatt blijft gelukkig door draaien.
Er is een nieuwe update 1.24.2, wat de crash fixt voor android 12 en ouder.
Pagina: 1 ... 215 ... 305 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.