Hey allemaal. Ik hoop dat jullie me wat beter kunnen adviseren.
Vorige week is bij mij Quatt langs geweest voor een intake. Hierbij plaatsing e.d. besproken, en wat mij betreft is dat allemaal prima.
Nu zit ik alleen te twijfelen of ik 1 of 2 units moet nemen. Het netto prijsverschil tussen 1 of 2 units is "maar" ongeveer 700 euro aangezien je de volledige subsidie over allebei de units krijgt.
Ik woon in een hoekwoning uit 2001 van 110m2 woonoppervlak, plat dak (komen de units op), WTW, hr++ glas, en vloerverwarming beneden.
Nu maak ik mij niet zo zeer zorgen over het verschil in aanschaf, maar vooral of een duo setup wel de zelfde efficiëntie heeft als een enkele wanneer er eigenlijk maar warmtevraag voor 1 unit is.
Ik heb een Remeha Avanta Ace cw4 ketel welke standaard 24/28kw levert (veel te veel). Ik heb hier het vermogen terug gezet naar +-10kw (natte vinger werk) en hiermee krijg ik mijn woning ruim voldoende warm. Met de aanvoer op 40/45 graden merk ik wel dat ik de zolder niet warm krijg, maar hier moet ik nog wat isolatie werk doen. Voor nu staat de aanvoer dus gewoon op 60 graden.
Mijn voornaamste reden om naar een warmtepomp te switchen is het feit dat mijn CV ketel helemaal niet efficiënt loopt naar mijn idee. Ik zie veel gependel in mijn aanvoertemp waardoor hij naar mijn idee gewoon veel te veel gas verbruikt. Gemiddeld zo'n 6-8 kuub per dag.
Wat zeggen jullie, gewoon een dubbele nemen om wat oververmogen te hebben, of kan ik beter een enkele nemen omdat het dan wat efficiënter loopt?
Kleine edit: De Quatt man zei dat ik voor een hybride setup aan 1 genoeg zou hebben, maar met volledig elektrisch mogelijk wel een 2e nodig heb. Ik heb helemaal nog geen plannen om volledig elektrisch te gaan, maar wellicht dat alvast voorbereid op de toekomst zijn wel prettig is. Al is het alleen al om de huiswaarde die stijgt
[
Voor 9% gewijzigd door
dennie170 op 07-02-2025 19:17
]