• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Dat is wel het meer serieuze spul zo te zien.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:30
paQ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Dat is wel het meer serieuze spul zo te zien.
Dat is toch waar wij hier naar op zoek zijn als alternatief voor wat Quatt aanbiedt })

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:15
TeslaNerd schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:58:
[...]

Dat is toch waar wij hier naar op zoek zijn als alternatief voor wat Quatt aanbiedt })
koop een paar alternatieve koppelingen en samen met een bahco en beetje teflon tape heb je in no time je eigen custom-lengte slangen & aansluit locaties gefixt

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:38
jj85 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Bijzonder idd!
@Frozen-Bullet @JRBonenberg @yuehan hebben jullie ook zicht op de bijgehorende ControlMode? Is dat dan CM3 of wat anders?
Dit is achtereenvolgens het verloop van de controlmode bij het starten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nCE8SmIUBqlA3pLSSDBibAb8zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UzyTHe821mJZ6tw1wtTX0cO.jpg?f=fotoalbum_large

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
JRBonenberg schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:48:
[...]

Dit is achtereenvolgens het verloop van de controlmode bij het starten:

[Afbeelding]
En hierbij is gas gebruikt? Want dan zit er een dikke fout in de CiC, Gasgebruik zou enkel kunnen in CM3, CM4 en CM96.

• stephan-v
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-03 19:27
Wat een grap die Chill connectoren. Ik zie niet wat daar mis kan gaan, 2 van die connectoren van 15cm lang op enkelhoogte terwijl je in het midden van de nacht even uit bed stapt en langs je bedzijde radiator loopt. Ik voel hem nu al.

• JRBonenberg
jj85 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:50:
[...]
En hierbij is gas gebruikt? Want dan zit er een dikke fout in de CiC, Gasgebruik zou enkel kunnen in CM3, CM4 en CM96.
De Quatt App rapporteert hierbij gasverbruik.
Ik heb dus gezien in de Quatt App dat in het tijdblok 00:00 tot 01:00 uur de Quatt is gestart en een klein beetje gasverbruik rapporteert. In HA heb ik daarna gekeken naar het precieze tijdstip dat de Quatt is ingeschakeld en vervolgens daar de CM bij gezocht.

Ik monitor gas verbruik niet separaat met een P1 meter, dus of er daadwerkelijk gas wordt gebruikt, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door JRBonenberg op 11-03-2026 12:12 ]

• jj85
JRBonenberg schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:10:
[...]

De Quatt App rapporteert hierbij gasverbruik.
Ik heb dus gezien in de Quatt App dat in het tijdblok 00:00 tot 01:00 uur de Quatt is gestart en een klein beetje gasverbruik rapporteert. In HA heb ik daarna gekeken naar het precieze tijdstip dat de Quatt is ingeschakeld en vervolgens daar de CM bij gezocht.

Ik monitor gas verbruik niet separaat met een P1 meter, dus of er daadwerkelijk gas wordt gebruikt, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Je zou de aansturing van CV er nog bij kunnen plotten
Boiler CIC on/off mode
bij OT geschakelde CV kan dat misschien anders heten...

• bossche_bol
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:15
stephan-v schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:55:
Wat een grap die Chill connectoren. Ik zie niet wat daar mis kan gaan, 2 van die connectoren van 15cm lang op enkelhoogte terwijl je in het midden van de nacht even uit bed stapt en langs je bedzijde radiator loopt. Ik voel hem nu al.
Of de kinderen die er aan gaan lopen sjorren, zodra we mail krijgen wordt dat wel een van de vragen om nog te stellen hoe stevig het vastzit.

• Toby-Wan
bossche_bol schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:57:
[...]

Of de kinderen die er aan gaan lopen sjorren, zodra we mail krijgen wordt dat wel een van de vragen om nog te stellen hoe stevig het vastzit.
die rode hendel zou zeker een bijzonder sterke aantrekkingskracht op m'n zoontje van 3 hebben gehad

WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:28

copykat

Good copy isn't bad

Ik post hier ook maar even, kopie van de energiekroegtopic, ik zocht meer info op deze link:
url="https://tweakers.net/plan/4482/uniek-testpanel-review-de-nieuwe-all-electric-warmtepomp-van-quatt.html"].plan: Uniek testpanel: review de nieuwe all-electric warmtepomp van Quatt[/url]
Heeft iemand hier op gereageerd en een meer gedetaileerde informatie op gekregen? ( edit misschien al draait op full electric wp?)
De posts onder zijn vooral wellus niettus posts. Niet echt verhelderend in of t in de basis een goed idee is.

Op eerste gezicht klinkt de setup wel als wat ik zoek. 1 pakket die verwarmt, buffert, warmtapwater verzorgt. Maar in de post kom ik er niet achter of dit een 150m2 aan vloeroppervlakte huis kan handelen zonder je energie rekening duurder te maken dan je hr cv nu

Inhoeverre is de app, software easy going kwa inregelen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-03 22:26
@copykat voor wat het waard is mijn n=1 ervaring. Woning uit 2002, 190 m2. Duo Quatt. 4m2 vloerverwarming in een badkamer. De rest met Jaga radiatoren waarbij woonkamer en hal altijd open staan en voorzien zijn van HeatBooster / ventilatoren. De woning staat aan open veld en kan veel koude wind krijgen. De CV ketel staat inmiddels al 1,5 jaar uit, ik laat de Quatt alles in z'n eentje doen en dat gaat prima. De kosten zijn lager dan met gas. Omdat ik ook een zonneboiler heb handhaaf ik mijn oude ketel voor warm water.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:49
copykat schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:49:
Ik post hier ook maar even, kopie van de energiekroegtopic, ik zocht meer info op deze link:
url="https://tweakers.net/plan/4482/uniek-testpanel-review-de-nieuwe-all-electric-warmtepomp-van-quatt.html"].plan: Uniek testpanel: review de nieuwe all-electric warmtepomp van Quatt[/url]
Heeft iemand hier op gereageerd en een meer gedetaileerde informatie op gekregen? ( edit misschien al draait op full electric wp?)
De posts onder zijn vooral wellus niettus posts. Niet echt verhelderend in of t in de basis een goed idee is.

Op eerste gezicht klinkt de setup wel als wat ik zoek. 1 pakket die verwarmt, buffert, warmtapwater verzorgt. Maar in de post kom ik er niet achter of dit een 150m2 aan vloeroppervlakte huis kan handelen zonder je energie rekening duurder te maken dan je hr cv nu

Inhoeverre is de app, software easy going kwa inregelen.
Hier 300m2 huis, prima de winter door gekomen met een v2 Duo (AE) en overal T11 radiatoren. COP ook conform verwachting. Uiteraard kan dat beter, dus die T11's gaan T22's worden. En uiteraard is Quatt niet perfect, maar de Nibe van mn ouders ook niet. Hangt van jou, je voorkeuren en wellicht prijs af wat een goede optie is. Alles bij elkaar: prima voor een goede prijs. In praktijk merken we geen enkel verschil tov de gasketel. Geen spijt van, en tov gas: reken maar dat je bespaart.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@MeTooPV ik heb een 11 jaar oude hr CV en 1980 woning. Geen vloerverwarming.
Gezien de einde saldering en 4Mwh opwek ben ik een beetje aan t twijfelen of ik in stapjes of 1 sprong moet.
Accu neig ik naar enphase q5 gezien t pv systeem.
Kwa (toekomstige) verwarming ben ik geswitched van LL naar LW. ( ik zou 2 buiten units moeten hebben om 4 kamers te voorzien. En dan nog een wwtapwater boiler.)

Waar ik bij Quatt gecharmeerd van ben is de all in one optie. Zelfs een koeler unit als de chill. ( die zou op zolder kunnen helpen. Rest vh huis blijft redelijk koel in de zomer.)
Waar ik niet geheel duidelijk een mening over heb is hun staat van dienst.
De lange termijn kwaliteit zeg maar.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• JRBonenberg
jj85 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:16:
[...]

Je zou de aansturing van CV er nog bij kunnen plotten
Boiler CIC on/off mode
bij OT geschakelde CV kan dat misschien anders heten...
Nog even naar gekeken, die is dan weer niet aan geweest volgens de log in HA.

• etmmvdp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03 09:14
Zien jullie ook dat stickyPumpProtectionEnabled uit http://<cic>:8080/beta/feed/data.json de waarde null heeft? Bij mij is dit veld sinds 7 maart niet meer true of false maar null. De sensor binary_sensor.cic_qc_pump_protection wordt in HA als Onbekend getoond.

Aangezien Quatt geen assistentie wil verlenen op de beta json feed, gooi ik het hier maar in de groep. Is het een foutje of wordt sticky pump protection niet meer uitgevoerd? Weet iemand hier meer van?

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
@etmmvdp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhXcuebo0HARYDIz6B2H4xlsXs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULAtkPuE6t3lf8GR0dfvsSts.jpg?f=fotoalbum_large

De waarde is bij mij leeg. Ik weet niet hoe dat eerst was eigenlijk.

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
etmmvdp schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:14:
Zien jullie ook dat stickyPumpProtectionEnabled uit http://<cic>:8080/beta/feed/data.json de waarde null heeft? Bij mij is dit veld sinds 7 maart niet meer true of false maar null. De sensor binary_sensor.cic_qc_pump_protection wordt in HA als Onbekend getoond.

Aangezien Quatt geen assistentie wil verlenen op de beta json feed, gooi ik het hier maar in de groep. Is het een foutje of wordt sticky pump protection niet meer uitgevoerd? Weet iemand hier meer van?
Hier idem, sinds nieuwe FW update is die leeg in de json. Zal vast nog uitgevoerd worden maak me er op dit moment niet erg druk om gezien de ODU dagelijks aan staat.

Wel even iets om in de gaten te houden tijdens warmere periodes inderdaad.

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Kreeg net een telefoontje van Quatt. Bij mijn V2 Duo gaan ze dempers plaatsen en de ventilatoren vervangen om de harde brom (resonantie bij 89Hz) te verhelpen!

https://solar.bigroses.net, https://quatt.bigroses.net/

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:57
Het is vandaag precies twee jaar geleden, dat onze Quatt geplaatst is. Vorig jaar een uitgebreide eerste jaars evaluatie gemaakt.

https://mickelmoen.nl/evaluatie-een-jaar-quatt-warmtepomp/

Zo uitgebreid hoeft het nu niet. Belangrijkste wijzigingen dit jaar:
1. Circulatiepomp is vervangen door een Willo in april.
2. Ook in april, het Tadoschema iets steiler gemaakt: van 0,1°C/45 minuten naar 0,1°/40 minuten. Later dit jaar voor de woonkamer dit nog aangepast voor het grootste deel van de dag naar 0,1°C/80 minuten.
3. In januari/februari j.l. de meest efficiënte temperatuur voor de ongebruikte kamers bepaald. Mickel moen in "Ervaringen met Quatt Deel 2"

Ik beperk mij nu daarom tot een vergelijking in data uit de Quatt-app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aApls9hVYPDiT-T3PuqojxIMJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p9eCKS3dGOi7ifsDHpUIv0Xa.png?f=fotoalbum_large

Zet ik de gegevens van vorig jaar hierbij dan krijg ik de volgende vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZhgP06F4HmkFSNSpletW3888TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkaR0bMkj5cgHNc8APbbEEVN.jpg?f=fotoalbum_large

Wat opvallende zaken. Van links naar rechts.

A. Buitentemperatuur. Het gasverbruik is fors hoger dit jaar. Dit is deels te verklaren door de beduidend lagere buitentemperatuur in december, januari en februari. Gemiddeld was het in deze maanden 0,6°C kouder dan het jaar daarvoor. Aangezien ik de Quatt op Silent heb staan wordt er dan ook naar verwachting meer gas verbruikt.

B. COP. De behaalde SCOP is dit jaar beduidend hoger. 4,6 in vergelijking met 3,8 het jaar daarvoor. Een echte verklaring heb ik niet. Wel heb ik het idee, dat in de Silent modus de Quatt nu eerder stopt dan een jaar geleden. Nu rond 1100W, daarvoor tikte hij de 1400W nog wel eens aan. Dat betekent ook eerder gas bijstoken en dus een hogere COP. Dan zou dit een aanpassing van Quatt moeten zijn. Zeker weet ik dit niet.

C. Met een hogere COP wekt de Quatt meer warmte op tegen dezelfde hoeveelheid elektriciteit. Liefst 1,63 MWh tegen iets minder stroom (-0,03)

D. De cv-ketel heeft dus meer gewerkt. 1,76 MWh wat 88 m3 gas is. Dat is 4% minder aandeel van de Quatt.

E. Dit jaar in totaal dus 2,38 MWh meer warmte nodig gehad.

F. Dan de besparingen volgens de Quatt-app. In totaal dit jaar € 972. Over de twee jaar € 1680.
De Quatt heeft ons € 3250 gekost. Daarmee kom ik nu op een terugverdientijd van 3 jaar en 10 maanden.
Ik vergelijk dit niet meer met het verbruik voor de komst van de Quatt. Dan is de besparing weliswaar minder groot, maar het comfort is behoorlijk toegenomen. Dus prima zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1-RH1ziZTIZ2WJGqEcC8IIzvKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5QpXQe3Gb4FSx503DsgiYWKF.png?f=fotoalbum_large

De stooklijn. Tot december zat mijn stooklijn vrijwel op de door Quatt ingestelde. Met de flink koudere dagen in januari is deze flink hoger komen te liggen. Ik ben benieuwd wat deze het komende jaar gaat doen. Overigens laat ik het mooi zo. Niets mis met een lager ingestelde stooklijn.

Al met al zeer tevreden met de Quatt.

Binnenkort zal de Chill geplaatst worden. Nog geen datum ontvangen. Weer een nieuw avontuur aan de Quatt-boom.

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20,2°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Niet online
Ferdinand Oeinck schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:50:
Kreeg net een telefoontje van Quatt. Bij mijn V2 Duo gaan ze dempers plaatsen en de ventilatoren vervangen om de harde brom (resonantie bij 89Hz) te verhelpen!
Laat je komende winter even weten of het geholpen heeft?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

• TeslaNerd
Afgelopen woensdag hebben wij met een groepje Tweakers (online) een uur lang met een groepje (control) engineers van Quatt gesproken over het zelf aansturen van de Quatt warmtepompen. Het was een positief gesprek waar nuttige informatie is uitgewisseld over de mogelijkheden die tweakers inmiddels hebben gevonden voor een eigen aansturing met oa alternatieve Heating Strategies en tweakers oplossingen voor bekende Quatt issues zoals geluidshinder en resonanties, maximeren van de watertemperatuur en nuttig gebruik van zonnestroom in de Quatt.

Ook is gesproken over de gevolgen voor de garanties op de Quatt wanneer gebruik wordt gemaakt van open source controllers.

Met dit eerste uurtje is een goede invulling gegeven aan het eerder door @BobVI van @Quatt Support aangekondigde sparren-met-Tweakers. Er zal een vervolgafspraak worden gemaakt waar tweakers een demo kunnen geven van hoe het gebruiken van OpenQuatt er in de praktijk uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJl84Rw6_PKZuNMW1TYEXAAKQpw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ey6PRr4EFhSNbfgp8RnxeJFT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_c4rd4TshXzsFWM3ViCmIUjqeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lDeLuws7XSMVE7xOYnlyOnlK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpkGpz3m7HEEiiNmaYpi2_Pdg-A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XsB4pHux3N2otptzpHj00Soy.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door TeslaNerd op 14-03-2026 11:50 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21
TeslaNerd schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:13:
Afgelopen woensdag hebben wij met een groepje Tweakers (online) een uur lang met een groepje (control) engineers van Quatt gesproken over het zelf aansturen van de Quatt warmtepompen. Het was een positief gesprek waar nuttige informatie is uitgewisseld over de mogelijkheden die tweakers inmiddels hebben gevonden voor een eigen aansturing met oa alternatieve Heating Strategies en tweakers oplossingen voor bekende Quatt issues zoals geluidshinder en resonanties, maximeren van de watertemperatuur en nuttig gebruik van zonnestroom in de Quatt.

Ook is gesproken over de gevolgen voor de garanties op de Quatt wanneer gebruik wordt gemaakt van open source controllers.

Met dit eerste uurtje is een goede invulling gegeven aan het eerder door @BobVI van @Quatt Support aangekondigde sparren-met-Tweakers. Er zal een vervolgafspraak worden gemaakt waar tweakers een demo kunnen geven van hoe het gebruiken van OpenQuatt er in de praktijk uit ziet.

[Afbeelding]
Nice, goed initiatief, en wat waren hoogover de eerste conclusies na dit gesprek?

• TeslaNerd
Razer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:19:
[...]

Nice, goed initiatief, en wat waren hoogover de eerste conclusies na dit gesprek?
Ik heb de hoogover conclusies toegevoegd aan mijn verslagje hieronder

• louigi58
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 14:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MDuVUkfD39TiiEQ6BxhZpyYYaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vs67xyGgjSiRJa9uqdqafVIl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1heG9ydqyBfzgCrBjtkzX2GvsKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAz1AiGb83UTswPirFkDuskI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY-cylPEZwLyKvZ11yy3crHwbHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74sSXgdkw72L6LJRgA6LPjrq.jpg?f=fotoalbum_large
Sterke fluctuatie van de watertemperatuur in de Quatt app. Ik had de soundslider op Building 87 staan toen ik in de app keek. Het viel me meteen op dat binnen de minuut de CV ketel al 3x aan en uit was gegaan. Ik ben toen op de watertemperatuur gaan letten en die zie je binnen 1 min van 29 tot 33 graden fluctureren, kan me voorstellen dat mijn Quatt ook niet meer weet wat hij daarmee aan moet. Thermostaat gaf 21,2 en vraag was 21 graden. Electriciteit 0,6KW was ook niet aan het terugmoduleren. Heb ik dat alleen of is bij jullie die watertemperatuur ook zo aan het flipperen? De aanvoer en retour zijn wel mooi stabiel.
Ik zie dat dit sinds 4 maart 4:20 is ontstaan.

[ Voor 28% gewijzigd door louigi58 op 14-03-2026 14:00 ]

1967,HR++ en HR+++, islolatie spouw en dak, 130m², Beg 2xT33,1xT30 + VVW 9m², 1e 3xT20, 1xT22 2e 1xT22 Quatt Hybrid op Noordgevel 4,8kW/-10°C/20,8°C + Nefit HRC30 CW5 zomerstand, PV 5,25KWp Sedge. Tado X Temp 21⁰C 24/7, 2xMarstek PIB 10,24kWh HA

• jj85
Vandaag ook de 2 nieuwe frontpanelen ontvangen, idee was om ze zelf te installeren omdat ze op een dakuitbouw staan.
De 2 Slowaken vroegen of zij het direct even moesten doen. Even laten zien hoe hoog ze stonden, maar dat was geen probleem. Even flinke ladder erbij en 15min later waren ze weer vertrokken.

Dat was wel weer een stukje super service! _/-\o_

• jj85
@louigi58 HA bewaart 10 dagen lang de gedetailleerde datapunten (dat is volgens mij de standaardwaarde, is trouwens instelbaar). Daarna worden enkel zogenaamde long term statistics bewaard.
Dus die strakke lijnen <4mrt zijn die long term statistics, gemiddelde waarde per uur.
Er is niks mis met je sensoren wat dit betreft.

• Ywa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:38

Ywa

Recap van mijn recente Quatt Duo installatie. Het liep helaas niet zonder slag of stoot:
  • Vriendelijke en hard werkende Slowaakse monteurs. 11 uurtjes bezig geweest.
  • Leidingwerk was te kort geleverd, maar gelukkig dezelfde dag nog nageleverd.
  • Monteurs hadden moeite om mijn Tado V3+ multi-zone setup te begrijpen.
  • Quatt servers lagen plat precies tijdens het testen.
  • Eén van de buitenunits is DoA.
Na de installatie was er vanuit Quatt nul communicatie over het herstel. Er viel ineens een nieuw moederbord op de mat en pas later werd er een service-afspraak gepland. Inmiddels is de monteur geweest, maar het moederbord loste het probleem niet op. De monteurs willen nu de hele unit swappen of eventueel nog een tweede printplaat vervangen.

Het is nu afwachten of Quatt hierover wel proactief gaat communiceren. Een 'lekker' begin zo, maar ik blijf optimistisch dat het uiteindelijk goedkomt.

• TeslaNerd
raven22 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:40:
[...]
Is altijd aan onder de 7 zelfs als daarvoor de 4 is aangetikt. Dit is nu dus al een aantal weken achter elkaar het geval. En zoals het er nu naar uitziet de komende 2 weken ook nog.

Bij 4 graden gebruikt mijn quatt ongeveer 450W voor verwarmen. De 33 procent daar boven op is voor het merendeel nutteloze extra opwarming van onze aardbol. Echt bizar dat men daar niet eerder iets aan verandert.
Vanmorgen was het na een paar weken lenteweer weer onder de 4 graden buiten en heb ik kunnen testen dat de bodemplaatverwarming voor mijn Quatt V1 met OpenQuatt controller de bodemplaatverwarming niet meer automatisch aanzet beneden de 4 graden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9rLLRsQUyu05H_SmME_SnWcMO4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d34Psz8Wq5n8aS59Lj2s8509.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cA2MlZI2-aHJZI8S8rxyVmPYT3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qZd2uTqMnkh7SlE6JiqP2P2u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TeslaNerd op 15-03-2026 08:16 ]

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

@TeslaNerd is er met Quatt nog gesproken over die Excel sheet met vragen en verzoeken?

Hier tekenen aub ......

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik weet niet of dit hier gevraagd kan worden of dit meer een tweaker/waarom werkt dit niet meer? Thread is.
Een quatt FE WP systeem is nu in mijn interesse en ik ben me aan het inlezen of ze een leverancier mogen zijn. Ik kan natuurlijk 1390 paginas doorworstelen maar hoopte op een kleine samenvatting van de veelposters hier.

1 ik lees wat instal fuckups bij mensen die overigens wel opgelost worden maar wat nonproffi gecommuniceerd worden.
( Zit zelf in de buitendienst dus vind dit nog niet eens verontrustend.😅)
Is dit bij merk Quatt meer dan bij andere FE WP merken? Of valt t percentage gewijs wel mee en is slecht nieuws travelt makkelijker dan goednieuws geval?
2 ik lees veel Tado. Heatgeak op YT ontraad zonestoken in gewone woonhuizen wegens warmte verplaatsing die dan weer extra stoken kost. Dus ik dacht gewoon mechanische voetventielen en thermostaat knoppen en mn good old nest v3 te gebruiken. Dus gewoon een stabiele inregeling te maken die alles mee neemt in balans. Ik neem aan dat opentherm, en een nest, ook werkt op zo'n fe wp van quatt?
(Minst erge als t niet werkt want vv is redelijk simpel dog moet dan daar ook weer achteraan welke.)

3 kwa storings gevoeligheid, functies die niet werken als beoogd, veel software issus? Aka sloppy programmering of meer hardware brakedown gerelateerd. En lijkt het meer op "onsite development" of is er structureel zwakke plekken in t ontwerp?

Tot slot veel tevreden gebruikers hier of zit er wat meer kak ik had toch 1 van die andere merken moeten kiezen?
Kijk bij elk merk zijn er mindere dingen die je mee maakt maar als over de grote lijn een positief gevoel is dan gaat t goed.

Dank bij voorbaat voor jullie reactie.

• jj85
TeslaNerd schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:14:
[...]

Vanmorgen was het na een paar weken lenteweer weer onder de 4 graden buiten en heb ik kunnen testen dat de bodemplaatverwarming voor mijn Quatt V1 met OpenQuatt controller de bodemplaatverwarming niet meer automatisch aanzet beneden de 4 graden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bedoelt dat je die EEPROM waarden geschreven hebt? (en dat dat dus werkt?). Nice!
Waarom kan Quatt dat dan niet zelf ook even voor alle v1 installaties fixen?

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-03 22:26
copykat schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
1 ik lees wat instal fuckups bij mensen die overigens wel opgelost worden maar wat nonproffi gecommuniceerd worden.
Foutloze installatie, keurig geplaatst en afgewerkt
2 ik lees veel Tado. Heatgeak op YT ontraad zonestoken in gewone woonhuizen wegens warmte verplaatsing.
Evo home, maar wel met woonkamer en hal altijd open. Slaap- en badkamers draaien dus gewoon hun programma. Geen vloerverwarming, wel jaga radiatoren (dus er zit niet veel water in het systeem) Werkt prima.
3 kwa storings gevoeligheid, functies die niet werken als beoogd, veel software issus?
Geen idee, kijk er niet zoveel meer naar. Je kan ook niet veel met de standaard software. Dat deed ik ook niet bij de CV ketel. Het werkt.
Tot slot veel tevreden gebruikers hier of zit er wat meer kak ik had toch 1 van die andere merken moeten kiezen?
Ik ben nog steeds tevreden. Het was niet duur en andere merken probeerden mij een extra buffervat te laten plaatsen.

• Toby-Wan
jj85 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:18:
[...]

Je bedoelt dat je die EEPROM waarden geschreven hebt? (en dat dat dus werkt?). Nice!
Waarom kan Quatt dat dan niet zelf ook even voor alle v1 installaties fixen? :(
Dat is goeie vraag voor je vervolg meeting |:(

My-2-cents:
Ik draai nu al 3 jaar met CIC.
Maar wat wanneer OpenQuatt de volgende punten oplost waar de CIC steken laat vallen:
- beroerde aansturing bodemplaatverwarming (V1)
- geen maximering van aanvoertemperatuur (binnenkort pomploze vvw)
- passief koelen
Dat hangt volgend stookseizoen de CIC aan de wilgen

[ Voor 32% gewijzigd door Toby-Wan op 15-03-2026 10:36 ]

• TeslaNerd
Toby-Wan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:24:
[...]
Dat is goeie vraag voor je vervolg meeting |:(

My-2-cents:
Ik draai nu al 3 jaar met CIC.
Maar wat wanneer OpenQuatt de volgende punten oplost waar de CIC steken laat vallen:
- beroerde aansturing bodemplaatverwarming (V1)
- geen maximering van aanvoertemperatuur (binnenkort pomploze vvw)
- passief koelen
Dat hangt volgend stookseizoen de CIC aan de wilgen
Ja, niet gehinderd door veel kennis van EEPROMs heb ik mogelijk hiervoor het bodemplaatregelingregister geschreven via OpenQuatt firmware. Mijn Quatt draait met OpenQuatt op firmwarev0-0-2 van @leejoow waar @leejoow een aantal van die EEPROM- registers toegankelijk heeft gemaakt. Ik had eerder al getest dat ik de frequenties in de frequentiemapping van de 10 compressor niveaus kan aanpassen en ook de instelling voor de bodemplaatverwarmingsregeling kiezen tussen 1.Based on ambient (bpv aan bij Tamb<4grC en uit bij Tamb>7grC) of 2.Based on defrosting (bpv alleen actief rondom defrosting).

Passief koelen en maximale watertemperatuur waren direct mogelijk met de eerste OpenQuatt firmware die wij hebben getest in januari van dit jaar:
- passief koelen met Working mode #1 Cooling en
- maximale watertemperatuur obv een eigen aansturing van de compressor niveaus

Met de OpenQuatt module en firmware van @leejoow (of een van de doe-het-zelf varianten zoals beschreven op de OpenQuatt github van @jj85 ) kan iedere tweaker nu al de CiC aan de wilgen hangen 🥳

[ Voor 13% gewijzigd door TeslaNerd op 15-03-2026 11:12 ]

• TeslaNerd
CPM schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:37:
@TeslaNerd is er met Quatt nog gesproken over die Excel sheet met vragen en verzoeken?
Er zijn wel een paar items van de vragenlijst besproken maar het overleg van afgelopen woensdag ging over de mogelijkheden voor tweakers om Quatt warmtepompen aan te sturen met opensource controllers obv OpenQuatt

• jj85
TeslaNerd schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:51:
[...]

Met de OpenQuatt module en firmware van @leejoow (of een van de doe-het-zelf varianten zoals beschreven op de OpenQuatt github van @jj85 ) kan iedere tweaker nu al de CiC aan de wilgen hangen 🥳
Hier moeten we wel even twee zaken uit elkaar halen. Er zijn nu eigenlijk twee OpenQuatt routes :)
De leejow FW op bijbehorende module regelt niks. Je moet dus alles zelf aansturen (pomp aan, PWM-level instellen, workingmode instellen etc). Het geeft je manual control over je warmtepomp, maar de rest moet je zelf gaan inrichten, bijv via HA. Dus ook beveiligingen etc zitten er niet default in. Dus dit is zeker geen plug en play. Dus je moet echt goed weten wat je doet.

In mijn opzet werk ik meer toe naar een standalone replacement van de CiC. Dus HA wordt gebruikt om inzicht te geven en zaken te tunen, maar is niet noodzakelijk. Alle regelingen en beveiligingen zitten dus in de ESP-controller gebakken. Vooralsnog voorzie ik niet in EEPROM-wijziginen, want daar zit natuurlijk een risico aan vast. Eventueel kan dit heel beperkt ingebouwd worden in een later stadium om bijv bodemplaatgedrag aan te passen.

• Appesteijn
  • Niet online
jj85 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:35:
@louigi58 HA bewaart 10 dagen lang de gedetailleerde datapunten (dat is volgens mij de standaardwaarde, is trouwens instelbaar). Daarna worden enkel zogenaamde long term statistics bewaard.
Dus die strakke lijnen <4mrt zijn die long term statistics, gemiddelde waarde per uur.
Er is niks mis met je sensoren wat dit betreft.
Dat probeer ik met de Quatt warmte analyse integratie te ondervangen door de minuut data (alleen de relevante) lokaal op te slaan. https://github.com/Appesteijn/stooklijn

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
copykat schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
Ik weet niet of dit hier gevraagd kan worden of dit meer een tweaker/waarom werkt dit niet meer? Thread is.
Een quatt FE WP systeem is nu in mijn interesse en ik ben me aan het inlezen of ze een leverancier mogen zijn. Ik kan natuurlijk 1390 paginas doorworstelen maar hoopte op een kleine samenvatting van de veelposters hier.

- geen issues bij de installatie
2 ik lees veel Tado.
- Tado V3+ werkt vlekkeloos, tado wordt door mij aangestuurd in homeassistant. De radiator thermostaten op de jagas lopen als slave mee met de vvw in woonkamer
3 kwa storings gevoeligheid
- nog geen storing meegemaakt in ruim 2 jaar

Zeer tevreden over de performance.
Niet tevreden over het feit dat Quatt geen AE bij mij wilde plaatsen, maar dat heb ik zelf opgelost door zelf een wpb te installeren. Ook is support niet altijd bereid tot meedenken.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Levert Quatt zelf die tado's als bedieningsconsole/huiskamerthermostaat bij installatie?

weet niet percies wat je afkortingen beteken:

AE?
is dat die optie van buffervat/douchewater?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:49
copykat schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:28:
[...]

Levert Quatt zelf die tado's als bedieningsconsole/huiskamerthermostaat bij installatie?
Optioneel, maar goedkoper is er zelf 1 installeren (of iets anders wat opentherm spreekt). Staat genoeg opmarktplaats...
weet niet percies wat je afkortingen beteken:

AE?
is dat die optie van buffervat/douchewater?
All-Electric, die idd komt met een sww-tank.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:51
Appesteijn schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Dat probeer ik met de Quatt warmte analyse integratie te ondervangen door de minuut data (alleen de relevante) lokaal op te slaan. https://github.com/Appesteijn/stooklijn
Top, net geinstalleerd. Was al opzoek naar zoiets :)

@Appesteijn Ik heb de warmtepompen op het zuiden staan, kan ik beter de temperatuur sensoren van de buitenunits niet meenemen? Omdat die dan vaak een oneerlijk hoge temperatuur laten zien?

[ Voor 21% gewijzigd door Why So Serious. op 15-03-2026 14:46 . Reden: Opmerking of buiten temperatuur sensoren toevoegd ]

Quatt duo, 152m2 twee onder 1 kap woning uit 1972 met uitgebouwde keuken 2014. Beneden HR glas, 1e verdieping standaard dubbelglas. Beneden vloerverwarming (deels tegels, deels parket). Boven radiatoren (3x T20, 1xT11, 1xT30, 1x handdoek radiator

• Appesteijn
  • Niet online
Why So Serious. schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:34:
[...]

Top, net geinstalleerd. Was al opzoek naar zoiets :)

@Appesteijn Ik heb de warmtepompen op het zuiden staan, kan ik beter de temperatuur sensoren van de buitenunits niet meenemen? Omdat die dan vaak een oneerlijk hoge temperatuur laten zien?
Dat weet ik niet zeker, volgens mij maakt het in het grote geheel niet uit. Ik heb het tegenovergestelde. Als je maar voldoende data weet te verzamelen, zou dit uit moeten middelen.

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

jj85 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:10:
[...]

Hier moeten we wel even twee zaken uit elkaar halen. Er zijn nu eigenlijk twee OpenQuatt routes :)
De leejow FW op bijbehorende module regelt niks. Je moet dus alles zelf aansturen (pomp aan, PWM-level instellen, workingmode instellen etc). Het geeft je manual control over je warmtepomp, maar de rest moet je zelf gaan inrichten, bijv via HA. Dus ook beveiligingen etc zitten er niet default in. Dus dit is zeker geen plug en play. Dus je moet echt goed weten wat je doet.

In mijn opzet werk ik meer toe naar een standalone replacement van de CiC. Dus HA wordt gebruikt om inzicht te geven en zaken te tunen, maar is niet noodzakelijk. Alle regelingen en beveiligingen zitten dus in de ESP-controller gebakken. Vooralsnog voorzie ik niet in EEPROM-wijziginen, want daar zit natuurlijk een risico aan vast. Eventueel kan dit heel beperkt ingebouwd worden in een later stadium om bijv bodemplaatgedrag aan te passen.
Helemaal eens. Mijn module is te gebruiken om jouw firmware op te draaien en dat zou ik ook zeker aanraden ipv mijn “OpenQuatt” firmware 😎
Voor enkel sniffen is mijn module uiteraard wel goed te gebruiken met de voorgeïnstalleerde software (dat is immers zijn bestaansrecht)

Ik zou wel met alle liefde custom hardware voor jouw software maken! Als er genoeg interesse is kunnen we daar zeker een keer naar kijken.

Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

Animal_X

Rodin

Interesse! 😀

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Heatpump Listener - Quatt v 1.1.0

Ik doe het ook even hier, omdat niet iedereen in het Quatt domotica topic zit.

Voor wie mijn Heatpump Listener gebruikt: er is een nieuwe firmware welke er voor zorgt dat hij compatible is met CiC 4.2.0. Hij zou ook met de oudere versies moeten blijven werken.

Daarnaast is er een config switch toegevoegd die modbus commandos logs die voorbij komen maar (nog) niet geconfigureerd zijn. Standaard staat deze op off nadat er opgestart wordt. Als deze op on gezet wordt zullen alle commando's die nog niet in de software geconfigureerd zijn voorbij komen in de log. Ideaal om eventuele extra registers te reverse engineeren 8)

Via Home Assistant wordt de update automatisch aangeboden, anders is hij ook te vinden op de GitHub (binaries voor single en duo).

Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Ik heb nog steeds dat de All Electric aangeeft middels een plaatje van een lopende douche, en een rood pijltje, dat er continu warm water vraag is. Sinds gister krijg ik in de app ook steeds deze melding (zie afbeelding). Boiler gaat dan ook weer verwarmen terwijl er 26 douche minuten zijn bijv. Is dit herkenbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWhYXx3QtvzLMRuFXAEFzj5VOyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHd26t4jMV3kREYyrMY6AtPG.jpg?f=fotoalbum_large

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXKj7DAMXehwamfo5uRZHRuBu6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCdJ0hkv8trEVqaMpfTu5r3t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akYx7ku7WYS6gqnzUOtJrhe8tRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIUN2ockGslnD6M3O78kowEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljxfCvSX3ID-k8Kdc3FCR9BbuHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEzmEpSpglWB5Sp99pBsLtK6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe20LJnPTTwwBmibN-bCBx2KyOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tODNvSwVIrl43gq1wMQ3Q6ae.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xx8ZoVAWUTXCE-ru8saIx7PwQ4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RKrf2jVPON41Z4CM7FNTAHGF.jpg?f=user_large

Tussenstand OpenQuatt vanuit mijn zijde. Ik ben er zeer tevreden mee en het elektrisch verbruik is een stuk lager.
Omdat er gekeken wordt naar het model van je huis, waardoor en vaak 1 pomp voldoende is om te laten werken en het systeem regelt niet op aan en uit maar op temperatuur waardoor de 1 wp (duo) op level 1 blijft pruttelen om het systeem warm te houden. En hieronder zie je ook dat ik zonder de CiC inputs draai.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NowVZ4ft1zlQl8v0RliOjOr4kyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yedJLp6owUWWnPaoqLYHdFRX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door sdh1981 op 16-03-2026 10:48 ]

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V154 1x Marstek V3 5,12kWh via modbus aangestuurd. Quatt V1.5 Duo. 15x Enphase IQ7A 15x Jinko solar 435wh panels

• TeslaNerd
Bij de renovatie van een appartement in Turijn zie ik dat op een Chinees/italiaanse Lucht/Water warmtepomp deze fcu’s worden gebruikt voor koelen en verwarmen. Hoe beoordelen jullie deze specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvFahE1M7gRok1yrNCoDHnQFq2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7geqqUscxp7UuT0FM30re6au.jpg?f=fotoalbum_large

• Why So Serious.
Appesteijn schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:41:
[...]

Dat weet ik niet zeker, volgens mij maakt het in het grote geheel niet uit. Ik heb het tegenovergestelde. Als je maar voldoende data weet te verzamelen, zou dit uit moeten middelen.
Helder, dan laat ik hem mooi staan. Ik merk dat niet alles wordt gelogd, hoort dit zo en duurt het gewoon even voordat alles zichtbaar is of heb ik dan iets verkeerd geconfigureerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT-83LaP8dmcJ7vuZIEVAS_LTQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z1fCP8HobTNPoyWgfhSwTeqr.png?f=fotoalbum_large

Quatt duo, 152m2 twee onder 1 kap woning uit 1972 met uitgebouwde keuken 2014. Beneden HR glas, 1e verdieping standaard dubbelglas. Beneden vloerverwarming (deels tegels, deels parket). Boven radiatoren (3x T20, 1xT11, 1xT30, 1x handdoek radiator

• Why So Serious.
Hier trouwens recent de leidingen naar de mengverdeler vergroot van 15 naar 22mm en de thermostaatkraan en het retourventiel verwijderd ivm doorstroomgeluid boven bij de radiatoren. Een gigantisch verschil, het geluid is niet minder geworden maar gewoon helemaal weg :)

Radiatoren boven hoeven nu ook een stuk minder te worden geknepen wat het inregelen weer een stuk makkelijker maakt.
Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5icWv_7gbcoZiNqZ5cDOIC1BG_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZxlzbrDUg287ChhtCiIIaVx.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTU_XT_BfvBm5ZezsTLOhzTWjOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETOhTdcq0UbvmO9Rg9d7KmGJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Magreet1 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:12:
Ik heb nog steeds dat de All Electric aangeeft middels een plaatje van een lopende douche, en een rood pijltje, dat er continu warm water vraag is. Sinds gister krijg ik in de app ook steeds deze melding (zie afbeelding). Boiler gaat dan ook weer verwarmen terwijl er 26 douche minuten zijn bijv. Is dit herkenbaar?
Ik heb hetzelde euvel, blijkbaar staan we hier het grootste deel v/d dag onder de douche.. :+

Is overduidelijk een (all-electric) bug sinds de 4.2.0 update, ik heb er melding van gemaakt bij Quatt. Hopelijk komen ze snel met een reactie/fix. De "Domestic hot water on" "sensor" heeft Quatt duidelijk te nerveus gezet.

Deze functie draait niet lokaal dus volgens mij kunnen er vrij weinig mee. Of je moet openQuatt willen proberen.

• Appesteijn
  • Niet online
Why So Serious. schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:57:
[...]

Helder, dan laat ik hem mooi staan. Ik merk dat niet alles wordt gelogd, hoort dit zo en duurt het gewoon even voordat alles zichtbaar is of heb ik dan iets verkeerd geconfigureerd?
[Afbeelding]
Ja klopt dan is er nog niet voldoende data beschikbaar, de 'Aanbevolen aanvoer' doet het alleen als de Quatt aanstaat (anders staat daar unavailable).
Pagina: 1 ... 347 348 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.