• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hi, vraag tegen beter weten in...

Mijn ouders komen terug verhuizen naar Nederland vanuit de UK. Hun UK telefvisie komt mee. Maar heeft natuurlijk geen CI+ slot. Zit een beetje te kijken naar welke decoders dan handig zijn.
Abonnement hebben ze al die tijd gehouden in NL, omdat ze hun appartement aanhielden.

Klopt het dat de Humax 5200 en 5300 de laatste vrij te plaatsen modellen zijn? Of zijn er nog modernere varianten geleverd?

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2026 10:38 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:32
giovanni2903 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:33:
[...]

als jij van fziggo naar fziggo gebied of van fupc naar upc verhuisd werkt je modem daarvoor ook al. je moet alleen wel al aangesloten zijn in de ev, in principe heeft ziggo de tijd om jou aan te sluiten tot 1 dag voor de wensdatum
Werkte inderdaad. Ik ben van fUPC naar fUPC gegaan en het modem verhuizen gaat probleemloos voor de opgegeven verhuisdatum. Thanks!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:36:
Klopt het dat de Humax 5200 en 5300 de laatste vrij te plaatsen modellen zijn? Of zijn er nog modernere varianten geleverd?
5400C is er ook nog. Deze wordt ook nog steeds op marktplaats aangeboden: https://www.marktplaats.n...arddiskrecorders/q/humax/

5200C: 500GB Twintuner
5300C: Single Tuner (geen opnames)
5400C: 1 TB Twintuner

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe ik een inzage verzoek kan indienen bij Ziggo, ik wil precies weten wat er vastgelegd is en of er ook aantekeningen gemaakt zijn net zoals bij Odido kennelijk gebeurt.

Ik ben geen klant van ze meer en ga dat ook niet meer worden....

Had al op de website van Ziggo gekeken, maar ik kom daar niet verder behalve een telefoonnummer van Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door NicoHF op 27-02-2026 12:17 ]

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
NicoHF schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:16:
Heeft iemand een idee hoe ik een inzage verzoek kan indienen bij Ziggo, ik wil precies weten wat er vastgelegd is en of er ook aantekeningen gemaakt zijn net zoals bij Odido kennelijk gebeurt.

Ik ben geen klant van ze meer en ga dat ook niet meer worden....

Had al op de website van Ziggo gekeken, maar ik kom daar niet verder behalve een telefoonnummer van Ziggo.
Misschien staat hier wat relevants onder het tabje "je rechten"
https://www.ziggo.nl/privacy

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
mfransen schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:27:
[...]

Misschien staat hier wat relevants onder het tabje "je rechten"
https://www.ziggo.nl/privacy
Het was even zoeken maar heb een 'raport' kunnen aanvragen.
Via 'Mijn Ziggo'.

[ Voor 3% gewijzigd door NicoHF op 27-02-2026 12:39 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:36:
Mijn ouders komen terug verhuizen naar Nederland vanuit de UK. Hun UK televisie komt mee. Maar heeft natuurlijk geen CI+ slot. Zit een beetje te kijken naar welke decoders dan handig zijn.
Abonnement hebben ze al die tijd gehouden in NL, omdat ze hun appartement aanhielden.
Vrijwel alle moderne TV's hebben wel een CI+ slot, alleen kan het instellen lastig(er) zijn bij buitenlandse TV modellen.
Ik weet niet of ze ook nog een eigen smartcard hebben?
Ziggo houd tegenwoordig regelmatig "opschoon acties" bij smartcards waarvan ze denken dat deze niet meer worden gebruikt:
The_Doman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:07:
Het anti smartcard beleid/policy wordt bij Ziggo blijkbaar weer opgevoerd/aangescherpt?
Eigen smartcards worden nu al snel gedeactiveerd/verwijderd bij vermoeden van geen actief gebruik:

Vodafone & Ziggo Community: Smartcard uit account
Vodafone & Ziggo Community:2 smartcards zijn verwijderd uit het Mijn Ziggo account
Vodafone & Ziggo Community: Smartcard uit account
De smartcard is geactiveerd en staat weer netjes in je abonnement. Ik heb daarnaast begrepen dat deze kaart n.a.v. een opschoningsactie was verwijderd.

Dit gebeurt niet zomaar. De kaart wordt dan eerst een bepaalde periode geblokkeerd. En als er dan geen refresh (zenders opnieuw ophalen) plaatsvindt, wordt de kaart op een gegeven moment na inactiviteit opgezegd.

Ik ben verder niet bekend met de termijn die hier aan vooraf gaat, maar goed, ik ben blij dat het (eindelijk) is geregeld nu.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 27-02-2026 13:26 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@The_Doman Ze hebben een eigen werkende smartcard. Die zit nu in een oudere tv waar nog wel CI+ in zit. Maar geloof dat ze toch voor een nieuwe tv gaan.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:41
nieuwe tv of inderdaad een humax5300 van martplaats afplukken
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen