• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
florijn11 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:37:
Kreeg vandaag een mail dat Ziggo de algemene voorwaarden aan gaat passen
Kan nu mijn nog 18 maanden lopend 100/25 contract van 58 euro opzeggen.
Er is nu hier ook glasvezel van Delta tegen wel heel lage prijzen met wifi 7
Waarom worden vaste afnemers toch zo slecht behandeld ?
Wat bedoel je met vaste afnemers slecht behandeld? Dat vaste klanten niet meer korting krijgen? Want dat is echt tot in den treure besproken, de markt is nou eenmaal hoge aanvangskortingen en daarna weinig tot geen korting. Daar vanaf stappen is lastig, want structureel lagere prijzen zal nooit zo laag zijn als je eenmalig kan aanbieden, dus als alleen Ziggo het zou doen gaat je hele flexibele klantenpoule gewoon overstappen naar de concurrent die wel hoge aanvangs kortingen aanbied en in bepaalde gebieden is dit goed vol te houden als je meerdere providers hebt via de glasvezel.
SirMemeAlot schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:08:
in bepaalde gebieden is dit goed vol te houden als je meerdere providers hebt via de glasvezel.
offtopic:
Als je glasvezel hebt is dat sowieso altijd het geval? Volgens mij zijn er qua glasvezel geen "infra aanbieders" die 100% gekoppeld zijn aan 1 ISP. Sowieso levert Odido over "de grote drie" (KPN / Glaspoort, Delta en ODF), en vervolgens heb je nog kleinere partijen die ook over vanalles en nog wat leveren (Freedom, Glasnet, ...). En op KPN heb je dan ook nog eens de keuze uit bv een Youfone (alhoewel die volgens mij ook onafhankelijk zijn en geen submerk van KPN).
En verder ligt het er natuurlijk ook aan wat je afneemt. Als je TV wilt en bij Ziggo afkunt met "Ziggo Go" (dus geen Next Mini en iets beperkter zender pakket) ben je ongeveer net zoveel kwijt als bij KPN / Delta / Odido als je introductie kortingen niet meetelt (als je bereid bent periodiek over te stappen tel je die kortingen uiteraard wel mee). Alleen is er een "kans" dat je bij glasvezel meer voor hetzelfde krijgt. Goedkoopste bij Delta is een 500/500 lijn, terwijl dat bij Ziggo al het middelste is, terwijl Delta daarvoor ~net zo duur is als de goedkoopste van Ziggo (dus 500/500 vs 100/?? voor om en nabij dezelfde prijs (in ieder geval als je TV meeneemt IIRC, dus dan heb je ~5 euro verschil zonder TV want dat is ong. het verschil tussen TV dat vaak 12,50 kost vs Ziggo Go dat een euro of 7 kost)).

Edit:
offtopic:
De enige die wellicht een gesloten glasvezel lijn levert is Ziggo in die gebieden waar ze zelf glasvezel aanleggen? :Y) Heb er geen onderzoek naar gedaan, maar kan me ook niet herinneren tegen gekomen te zijn dat er alternatieven op die glasvezel van Ziggo zitten/kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 18-03-2026 21:55 ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05
Daar komt nog bij dat Ziggo ook op de glasvezel van Delta komt. Maar vreemd genoeg niet snapt dat je dan van coax naar Glasvezel wil. Je moet wanneer Ziggo beschikbaar op coax verplicht het coax abo afnemen.

Ik zit al jaren met veel plezier bij Delta. En bij Delta hebben ze ook goede verlengacties waardoor je niet over hoeft te stappen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:08:
[...]
de markt is nou eenmaal hoge aanvangskortingen en daarna weinig tot geen korting.
Dat ligt er maar net aan bij welke provider je zit, ik zit nu al ruim 3 jaar bij dezelfde provider. En ik heb in januari weer mijn jaar contract verlengd, en betaal nu 3/4 van de tijd €26 en 1/3 van de tijd €52,50 voor een internet only 2000/2000 abonnement. Dat noem ik toch een behoorlijke korting als bestaande klant.

• MacMatters
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:02
Ben te vreden over ziggo heb coax door het helehuis en kan overal TV kijken hoef geen ekstra kables te trekken en heb geen last van wifi interference van de buren.Om het jaar krijg ik een TV abon zender gratis van ziggo Nu KPTTN van de koper kabel afstand kan daar gratis analoge telefonie op en de analoge kabel radio weer terug, dan hebben we bij rampen als al het digitale uit valt, de komunikatie van de overheid gegarandeerd worden, past mooi in de dat nood pakket waar de overheid mee scherm

• SirMemeAlot
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:55:
[...]

Dat ligt er maar net aan bij welke provider je zit, ik zit nu al ruim 3 jaar bij dezelfde provider. En ik heb in januari weer mijn jaar contract verlengd, en betaal nu 3/4 van de tijd €26 en 1/3 van de tijd €52,50 voor een internet only 2000/2000 abonnement. Dat noem ik toch een behoorlijke korting als bestaande klant.
Retentie afdeling kan je idd ook nog bellen, maar vaak zijn die niet zo scherp als de nieuwe klant prijzen. Daarbij moet je ook nog oppassen met goedkoop/duurkoop, gezien de recente hack bij Odido die schijnbaar geld besparen op cyber security en mogelijk daardoor goedkoper kunnen aanbieden.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:58:
[...]
Daarbij moet je ook nog oppassen met goedkoop/duurkoop, gezien de recente hack bij Odido die schijnbaar geld besparen op cyber security en mogelijk daardoor goedkoper kunnen aanbieden.
Zeker vergeten dat bij Ziggo ook een keer de deur open heeft gestaan bij de email accounts van sommige klanten in het verleden, je weet net zogoed als ik dat het heel moeilijk is om je te beveiligen tegen hackers, dus om nu de prijs als argument te gebruiken vind ik wel heel kort door de bocht ;)

Hiermee zeg ik niet dat het normaal is wat er bij Odido is gebeurd, maar wel dat elk bedrijf slachtoffer kan worden van hackers, hoeveel geld ze ook uitgeven aan hun beveiliging...

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 19-03-2026 10:49 ]

• SirMemeAlot
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:33:
[...]

Zeker vergeten dat bij Ziggo ook een keer de deur open heeft gestaan bij de email accounts van sommige klanten in het verleden, je weet net zogoed als ik dat het heel moeilijk is om je te beveiligen tegen hackers, dus om nu de prijs als argument te gebruiken vind ik wel heel kort door de bocht ;)

Hiermee zeg ik niet dat het normaal is wat er bij Odido is gebeurd, maar wel dat elk bedrijf slachtoffer kan worden van hackers, hoeveel geld ze ook uitgeven aan hun beveiliging...
Elk bedrijf kan gehackt worden, ook VodafoneZiggo of KPN etc. maar het gaat erom hoe je data governance op orde hebt zodat 1 iemand niet de hele database kan downloaden die helemaal niet in de database hoeft of dat niet je niet direct alle databases aan elkaar kan knopen en dan ook nog eens alle data zomaar even kan downloaden. Dit heeft niks te maken met het 'slachtoffer' zijn van een hack, dit zou gewoon standaard procedure moeten zijn, tenzij je dat niet belangrijk vind en dan kan dit gebeuren dus, dus wat mij betreft is het niet zo kort door de bocht :) .

Maar terug on topic, er zijn legio opties een lagere prijs te krijgen/houden en ik zie dat ook niet snel veranderen dat providers een standaard lagere prijs gaan aanbieden want dan moet dit bijna collectief gebeuren.
Sjakie0101 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:44:
Daar komt nog bij dat Ziggo ook op de glasvezel van Delta komt. Maar vreemd genoeg niet snapt dat je dan van coax naar Glasvezel wil. Je moet wanneer Ziggo beschikbaar op coax verplicht het coax abo afnemen.
Dat heeft niets met snappen te maken. Het leveren van diensten over een eigen netwerk is gewoon veel goedkoper voor Ziggo (en elke andere provider). Daarbij is Delta het duurste netwerk van Nederland voor andere providers om hun diensten over te leveren dus ik begrijp het wel van Ziggo.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05
Dan blijft het toch aan de abonnee wanneer het duurder zou gaan worden op het Delta netwerk om dan toch over te stappen zodat deze symmetrische snelheden heeft?

Overigens ken ik de afspraken tussen Delta en Ziggo niet, dus of het echt duurder uit gaat vallen lijkt me een aanname en op niets gebaseerd. Daarvoor moeten we de prijzen kennen die gaan gelden bij Ziggo en die zijn nog niet bekend.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:16:
[...]
Dit heeft niks te maken met het 'slachtoffer' zijn van een hack, dit zou gewoon standaard procedure moeten zijn, tenzij je dat niet belangrijk vind en dan kan dit gebeuren
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, alleen denk ik persoonlijk niet dat dit anders was geweest als Odido net zulke hoge prijzen had gevraagd als bijvoorbeeld Ziggo of KPN aan zijn klanten. Vandaar mijn opmerking dat het een beetje te kort door de bocht is om de "lage" prijs de schuld te geven (maar dat is mijn menig).

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 19-03-2026 11:45 ]

Sjakie0101 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:22:
Dan blijft het toch aan de abonnee wanneer het duurder zou gaan worden op het Delta netwerk om dan toch over te stappen zodat deze symmetrische snelheden heeft?
Dat zou kunnen maar die keus is niet gemaakt. Het is namelijk wel iets meer dan een knopje administratief omzetten. Er moet ook apparatuur op verschillende plekken geplaatst worden om de Ziggo diensten over Delta aan te bieden.
Plus een aanpassing op de website waarbij je dan tussen coax (glasvezel-kabel :+ ) of glasvezel via Delta kunt kiezen.

• SirMemeAlot
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:36:
[...]

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, alleen denk ik persoonlijk niet dat dit anders was geweest als Odido net zulke hoge prijzen had gevraagd als bijvoorbeeld Ziggo of KPN aan zijn klanten. Vandaar mijn opmerking dat het een beetje te kort door de bocht is om de "lage" prijs de schuld te geven (maar dat is mijn menig).
En dit vind ik wat kort door de bocht, zoals je zelf al aangaf is VodafoneZiggo ook gehackt met e-mails, maar dat is (correct me if i'm wrong) A. niet de hele database en B. hebben ze daarbij ook niet gerust alle klantgegevens kunnen downloaden. Hieruit zou je wel degelijk kunnen concluderen dat ze er wel aan doen.

Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen wat de veiligheid van je data waard is, er zullen ook genoeg zijn die het niet uitmaakt en dat is ook prima. Dit moet iedereen voorzich bepalen.
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen