RobertMe schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:42:
[...]
Maar ook daarvoor was er in mijn herinneringer niet dagenlang een rampzender?
De rampzender is altijd actief, dat is namelijk de regionale zender (zie de link die ik postte).

Maar er gaan wel enorm offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 21-04-2026 17:56 ]

jongetje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:56:
[...]

De rampzender is altijd actief, dat is namelijk de regionale zender (zie de link die ik postte).
Snap ik. Maar dat betekent niet dat die regionale zender op dat moment ook dienst doet als... Als die gewoon lekker hun normale programma afwerken met (bv elk uur) bij het nieuws "owja, er is stroomuitval in <groot gebied van de regio waarin ze opereren>" wil ik nog niet zeggen dat het een "rampzender" is. Daarvoor zullen ze IMO toch ook wel ("continu") informatie over de ramp mogen verschaffen voordat ik ze, functioneel, de rampzender wil noemen. (/stroomuitval is geen "ramp" als ze niet dienst doen als rampzender).

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:34
Klinkt toch een beetje alsof je het begrip “rampenzender” herdefinieert. En vervolgens zegt dat iets volgens jouw definitie geen rampenzender is.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37
Nieuwe webinterface geinstalleerd op mijn modem zonder een reboot ?
Ik log nog wel eens in op mijn modem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5L6M0nYRHTWsQjWk-jnQEscNkYA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zU5KKaMkIsA8uuojtLm679v1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsXUsjPxVrT-cFMZc7W7Q0N4eT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3CV2tvAZq8J22AENv840J2sU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 23-04-2026 07:54 ]

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:24
dan heb je deze al 23 dagen, deze update word sinds halverwege maart al uitgerold namelijk. zonder reboot is iig niet mogelijk

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 08:32

Laguna

Connaisseur

Ziggo heeft blijkbaar ergens lopen prutsen aangezien ik plots uitgelogd was bij de Ziggo GO app op zowel mijn tablet als telefoon en ik krijg nu telkens de melding dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt als ik probeer in te loggen. Terwijl als ik dan met dezelfde gegevens probeer in te loggen bij Mijn Ziggo dan lukt dat wel.. vermoeiend en aangezien Ziggo na 20 uur 's avonds niet meer bereikbaar is lijkt een oplossing momenteel niet voor handen.

Overigens ik gebruikte nog altijd 2 aparte accounts voor Ziggo en Vodafone, mogelijk proberen ze op deze wijze mensen te forceren om deze 2 accounts samen te voegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 24-04-2026 23:07 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• blanken17
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 21:41
Ik heb een woning uit 1995 waar een Ziggo aansluiting in de meterkast zit. Naar alle tv`s is een Coax kabel aanwezig en omdat ik een jaar of 10 geleden bij Ziggo ben weggegaan heb ik naast de Coax kabel een UTP kabel getrokken.

Nu heb ik begrepen dat Ziggo niet meer over COAX binnenhuis gaat maar ook voortaan over UTP.

Kan als ik in de toekomst een TV abonnement bij Ziggo wil afsluiten de COAX kabels verwijderen en de UTP kabels gebruiken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:52
blanken17 schreef op zondag 26 april 2026 @ 03:22:
Ik heb een woning uit 1995 waar een Ziggo aansluiting in de meterkast zit. Naar alle tv`s is een Coax kabel aanwezig en omdat ik een jaar of 10 geleden bij Ziggo ben weggegaan heb ik naast de Coax kabel een UTP kabel getrokken.

Nu heb ik begrepen dat Ziggo niet meer over COAX binnenhuis gaat maar ook voortaan over UTP.

Kan als ik in de toekomst een TV abonnement bij Ziggo wil afsluiten de COAX kabels verwijderen en de UTP kabels gebruiken?
De Next mini gebruikt ethernet of wifi, geen coax. Als jij voor elke televisie een Next mini wilt huren ipv het basispakket kijken kan je idd coax weghalen .

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Over de coax levert UPC nog steeds via DVB-C.
Dus als je tv een DVB-C tuner heeft dan kan je zonder verdere apparatuur het basispakket bekijken..

• W1ck1e

Waarschijnlijk wel, maar waarom zou je de kabels verwijderen ?

• blanken17
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 21:41
Ok, je hebt dus nog steeds COAX kabels nodig bij Ziggo als je alle functionaliteiten wil gebruiken.
blanken17 schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:26:
Ok, je hebt dus nog steeds COAX kabels nodig bij Ziggo als je alle functionaliteiten wil gebruiken.
Nee want als je alles zenders in HD wilt zien, extra zenders wilt zien en wilt opnemen, dan heb je een Nextmini of de app op je tv nodig. Dat gaat allemaal over IP (dus via ethernet of wifi).
Coax is alleen nodig als je tv via de kabel (dvb-c) wilt kijken of een dvb-c decoder wilt gebruiken. Maar de toekomst is ook voor Ziggo dat het via internet gaat.
blanken17 schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:26:
Ja, je modem gaat sowieso nog via coax :)
Tenzij je in (Delta/Ziggo) glasvezelgebieden woont.

• Rallye
Met een CI+ module (te huur bij Ziggo) kun je overal in HD kijken via coax. Met een eigen opname-apparatuur (Humax) gaat dat ook. Dat gezegd hebbende - ik gebruik in de slaapkamer een Fire TV stick via wifi. Onze zoon kijkt via de Ziggo app op zijn Android TV.

Maar dan nog: waarom zou je kabels weghalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 27-04-2026 10:22 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Tot een maximum van 3 televisies.
Daarna zul je weer op coax of een andere oplossing zoals hierboven moeten werken.
Het modem komt met 1,5m direct op je Ziggo aansluiting, dus hier heb je geen coax kabels verder voor nodig.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:43
Wij kijken hier tv via een CI+ 1.3 CAM-module die rechtstreeks in de televisie zit. Omdat we gebruikmaken van de coax-bekabeling, hebben we geen extra mediabox onder de tv nodig. Ik had de optie om de CI+ module maandelijks te huren via Ziggo, maar ik heb ervoor gekozen om de module direct zelf te kopen. We gebruiken hiervoor een 10 meter lange coaxkabel van Profigold met extra afscherming en 24k vergulde connectoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 27-04-2026 10:51 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Van der Berg schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:47:
Wij kijken hier tv via een CI+ 1.3 CAM-module die rechtstreeks in de televisie zit. Omdat we gebruikmaken van de coax-bekabeling, hebben we geen extra mediabox onder de tv nodig. Ik had de optie om de CI+ module maandelijks te huren via Ziggo, maar ik heb ervoor gekozen om de module direct zelf te kopen. We gebruiken hiervoor een 10 meter lange coaxkabel van Profigold met extra afscherming en 24k vergulde connectoren.
Hoe heb je de kaart geactiveerd?

• Van der Berg
B1OO schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:45:
[...]

Hoe heb je de kaart geactiveerd?
Bij Ziggo moest ik de module destijds telefonisch activeren; ik gebruik de kaart namelijk al heel lang. Hij is meegegaan van mijn LG 55EG910V (een Full HD OLED uit 2015, gekocht in 2016) naar mijn nieuwe televisie van vorig jaar, de LG OLED65B42LA. Ik hoefde dus geen nieuwe smartcard met CAM-module te kopen. Ik weet nog dat je destijds bij Ziggo kon kiezen tussen huren of kopen, en ik heb toen besloten om de module zelf aan te schaffen. Uit mijn hoofd kostte dat in 2016 rond de € 79,99.

Inmiddels lees ik dat Ci+ 1.4 uit is

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:53
Huren van apparatuur, dan ben je per saldo altijd duur uit. Helaas ontkom je er vaak niet aan bij glasvezel.
Ik vraag me overigens wel af hoe lang Ziggo tv via CI+ blijft ondersteunen.
Het is gemakkelijker op meer en meer de eigen apparatuur in te zetten die voor iedereen standaard is.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Van der Berg
Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:39:
Huren van apparatuur, dan ben je per saldo altijd duur uit. Helaas ontkom je er vaak niet aan bij glasvezel.
Ik vraag me overigens wel af hoe lang Ziggo tv via CI+ blijft ondersteunen.
Het is gemakkelijker op meer en meer de eigen apparatuur in te zetten die voor iedereen standaard is.
Ik wil gewoon direct via de televisie kunnen kijken, precies zoals ik nu doe. Ik heb geen behoefte aan een aparte mediabox; dat ding verbruikt alleen maar extra stroom en bovendien zitten alle functies die ik nodig heb al op mijn LG OLED65B42LA.

Ik vroeg me trouwens af of er veel verschil is met de nieuwste standaard. Ik zag dat CI+ 1.4 inmiddels beschikbaar is, terwijl ik nog de CI+ 1.3 uit 2016 gebruik. Is het mogelijk om alleen een losse CI+ 1.4-module aan te schaffen? In 2016 was je namelijk verplicht om de smartcard en de CAM-module als één pakket te kopen.

Ik lees: Let op: De nieuwste CI+ 1.4 modules van Ziggo kun je officieel alleen nog huren (voor ongeveer € 2,- per maand). Ze worden niet meer los verkocht zoals in 2016.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 28-04-2026 12:48 ]

• Sjakie0101
En Ziggo heeft geen tv-app om dit op te lossen? Jij hebt Tizen zeker? Het meest gebruikte platform in Nederland?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Van der Berg schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:46:
[...]
Ik vroeg me trouwens af of er veel verschil is met de nieuwste standaard. Ik zag dat CI+ 1.4 inmiddels beschikbaar is, terwijl ik nog de CI+ 1.3 uit 2016 gebruik. Is het mogelijk om alleen een losse CI+ 1.4-module aan te schaffen?
Aangezien Ziggo juist alle interactieve functies uitgezet heeft via CI+ heeft een 1.4 module geen enkel nut, kost je alleen maar geld.

Maar een nieuwe klant of een klant die geen geregistreerde smartcards heeft moet altijd huren want Ziggo activeert geen nieuwe kaarten meer. Dus handig voor je zolang het nog werkt, maar een nieuwe klant heeft er niets aan, die zal altijd moeten huren.

• Sjakie0101
Die CI+modules raken ook achterhaald nu er tv-apps zijn op de tv zelf.

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:58:
En Ziggo heeft geen tv-app om dit op te lossen? Jij hebt Tizen zeker? Het meest gebruikte platform in Nederland?
Je maakt me nu wel nieuwschierig naar wat het grootste platform is. Vraag je zelf of Tizen de grootste is of weet je het?

Nu zal Samsung vast groot zijn, en wellicht ook de grootste TV fabrikant. Maar ook voldoende merken die Android TV gebruiken en bij elkaar opgeteld wellicht groter. En dan zijn er nog de vele mediaspelers met Android TV die vaak gebruikt wordt omdat het platform van de TV tegenvalt of de hardware slecht is of de boel outdated is. Ik zou ook WebOS kunnen gebruiken. Maar gebruik al een jaar of 5 alleen mijn Shield die ik in totaal al bijna 10 jaar heb eerst met vorige TV en vervolgens met nieuwe TV eerst een mix in gebruik.

En meer ontopic. Ziggo gebruikt gewoon een volledig TV product van intern bij Liberty Global. Die zullen dus echt wel een goed idee van de TV / smart platform hebben dat "in de wereld" (/landen waar ze in opereren) veel gebruikt wordt. Met dus blijkbaar de conclusie dat Android + Android TV + iOS en tvOS voldoende is. Waarbij het ook niet perse duur zou hoeven te zijn om apps voor andere platformen te ontwikkelen omdat ze zo groot zijn en dus door veel klanten kunnen delen, van ik meen Comcast? in de VS, tot hier Ziggo en Telenet tot "in het Oostblok" is LbLierty Global actief en delen ze hard- en software.

• Sjakie0101
Dan maakt Ziggo ook daar weer de fout dat Wij van WC-eend het bepalen voor de klant.
Samsung is marktleider in Nederland voor tv's en Tizen is daar nu eenmaal het platform.

Dat doet niets af aan het feit dat andere platformen er ook zijn en ook draaien op mediaspelers.
Delta en KPN hebben dat beter voor elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-04-2026 14:45 ]

Weer wat geleerd. Ik dacht dat Ziggo ook bezig was (zie de ziggo community) met een Ziggo GO TV app voor het Samsung Tizen platform en voor LG webOS, maar kennelijk ondersteunen ze alleen onderstaande.

- App Store: voor Apple TV 4, vanaf tvOS 11.0 en hoger
- Google Play Store: voor apparaten met Android TV OS 5.0 of hoger. De app is te downloaden op mediaplayers zoals de NVIDIA Shield, maar ook op smart-tv's met Android TV als besturingssysteem, bijvoorbeeld een aantal Sony en Philips tv-toestellen. Kijk hiervoor in de specificaties van je tv-toestel.
- Amazon App Store voor Fire TV's:  Amazon Fire TV.
bron: https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Mijn mening zal ongetwijfeld niet gedeeld worden (destijds ook een soortgelijke uitspraak gedaan in het F1TV Pro topic), maar ik kan me goed voorstellen dat men uit ontwikkel- en beheer oogpunt zich focust op bovenstaande platformen. De wereld is ook groter dan alleen NL. :)

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:44
Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:44:
Dan maakt Ziggo ook daar weer de fout dat Wij van WC-eend het bepalen voor de klant.
Samsung is marktleider in Nederland voor tv's en Tizen is daar nu eenmaal het platform.

Dat doet niets af aan het feit dat andere platformen er ook zijn en ook draaien op mediaspelers.
Delta en KPN hebben dat beter voor elkaar.
De Ziggo GO app is beschikbaar op een breed scala aan platformen, waaronder smartphones en tablets (iOS/Android), smart tv's (Samsung Tizen, Android TV), mediaspelers (Apple TV, Amazon Fire TV, Android TV-boxen) en via de webbrowser op ziggogo.tv.

Hiermee doen ze het beter dan bv. KPN die nog steeds geen Apple TV app heeft.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:44:
Appels met peren ;)

Android TV als platform kan prima groter dan Tizen zijn terwijl Samsung de meeste TVs verkoopt. Immers zijn er meer fabrikanten die Android TV gebruiken waardoor dat totaal groter kan zijn. Nog los van dat TV verkopen niks zegt over daadwerkelijk gebruik van smart platformen. Voor mij hoeft niemand een plusje bij WebOS te tellen, want mijn TV met WebOS is maar een domme monitor. Terwijl ze wel een plusje bij Android TV mogen zetten ondanks dat ik geen TV met Android TV heb. En zo zijn er velen die of een Android TV based mediaspeler hebben of een Apple TV en daardoor het platform van de TV niet gebruiken.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:26
@Sjakie0101 Daar kan je over twisten, want KPN heeft dan weer geen app voor op de Apple TV. Het is een beetje hit or miss met die OS ondersteuning van providers.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 28-04-2026 20:56 ]

• Sjakie0101
Delta ondersteund alle

Alle?
Volgens hun website worden een Amazon Firestick niet ondersteund.

Verder heb je er weinig aan want de meeste mensen in Ziggogebied kunnen niet voor Delta kiezen.

• Van der Berg
jongetje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:31:
[...]

Aangezien Ziggo juist alle interactieve functies uitgezet heeft via CI+ heeft een 1.4 module geen enkel nut, kost je alleen maar geld.

Maar een nieuwe klant of een klant die geen geregistreerde smartcards heeft moet altijd huren want Ziggo activeert geen nieuwe kaarten meer. Dus handig voor je zolang het nog werkt, maar een nieuwe klant heeft er niets aan, die zal altijd moeten huren.
Ik ga dan toch niet upgraden naar CI+ 1.4. Ik dacht in eerste instantie dat het misschien een nog betere beeldkwaliteit zou opleveren, maar nu realiseer ik me dat dit niets zal uitmaken. De beeldkwaliteit wordt immers bepaald door het paneel van de televisie en de beeldverwerking, niet door de module. Zolang alles goed werkt, blijf ik dus gewoon bij mijn huidige CI+ 1.3-module; zo betaal ik ook niets extra’s per maand.

jongetje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:25:
Verder heb je er weinig aan want de meeste mensen in Ziggogebied kunnen niet voor Delta kiezen.
Maar stel dat je wel kan kiezen... we hebben helaas Delta in de meterkast en geen KPN... dan is het TV gedeelte van Delta toch geen volwaardig alternatief? Internet only zal het best wel goed zijn, maar voor de rest...

Voor de test zou het wel perfect zijn... Ziggo kan zo over Deltafiber hier binnenkomen, maar ja... dat willen ze weer niet. Ze willen overstappers hahaha.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 28-04-2026 18:11 ]

feico.de.boer schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:52:
[...]

De Ziggo GO app is beschikbaar op een breed scala aan platformen, waaronder smartphones en tablets (iOS/Android), smart tv's (Samsung Tizen, Android TV), mediaspelers (Apple TV, Amazon Fire TV, Android TV-boxen) en via de webbrowser op ziggogo.tv.

Hiermee doen ze het beter dan bv. KPN die nog steeds geen Apple TV app heeft.
Op het ziggo forum had ik gelezen dat Tizen ondersteunt wordt, maar waar kun je dat terug vinden op de Ziggo website? Ik kan het niet vinden.

Daarnaast heb je overigens een Ziggo GO app en een Ziggo GO TV app.

• giovanni2903
Van der Berg schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:36:
[...]

Inmiddels lees ik dat Ci+ 1.4 uit is
klopt, maar ziggo levert alleen 1.3 (tegenwoordig kosten ze 4 euro per maand om te huren)

[ Voor 27% gewijzigd door giovanni2903 op 28-04-2026 18:27 ]

• giovanni2903
meesje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:18:
[...]

Op het ziggo forum had ik gelezen dat Tizen ondersteunt wordt, maar waar kun je dat terug vinden op de Ziggo website? Ik kan het niet vinden.

Daarnaast heb je overigens een Ziggo GO app en een Ziggo GO TV app.
https://community.vodafon...r-Samsung-TV/ba-p/1376368

is het enige wat ik kan vinden. heb de app hier al een jaartje op de samsung in de slaapkamer :)
giovanni2903 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:27:
[...]

https://community.vodafon...r-Samsung-TV/ba-p/1376368

is het enige wat ik kan vinden. heb de app hier al een jaartje op de samsung in de slaapkamer :)
Dat is wat ik bedoel met forum. Bovenaan deze pagina zie mijn bericht met daarin een link naar de Ziggo website. Officieel ondersteunen ze dit niet (meer). Dus geniet er van zo lang het kan. :) Voor LG was er ook zoiets, maar wat ik gelezen heb op het forum was dit bèta en niet voor elke tv.

• giovanni2903
meesje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:29:
[...]

Officieel ondersteunen ze dit niet (meer). Dus geniet er van zo lang het kan. :) Voor LG was er ook zoiets, maar wat ik gelezen heb op het forum was dit bèta en niet voor elke tv.
de samsung app is nieuw en pas 2 jaar beschikbaar. ik verwacht dus wel dat deze ondersteund blijft, precies om de discussie hierboven: veel mensen hebben een samsung tv.. de LG app is idd wel drama welke tv ondersteund word en welke niet. ik zou LG al niet kopen vanwege het besturingssysteem, maar dat is een ander verhaal
giovanni2903 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 18:33:
[...]

de samsung app is nieuw en pas 2 jaar beschikbaar. ik verwacht dus wel dat deze ondersteund blijft, precies om de discussie hierboven: veel mensen hebben een samsung tv.. de LG app is idd wel drama welke tv ondersteund word en welke niet. ik zou LG al niet kopen vanwege het besturingssysteem, maar dat is een ander verhaal
Dan wordt het tijd dat ze hun website updaten. Door de Europese voetbalrechten en de daaraan gekoppelde verplichting om NL clubs in de NL huishoudens beschikbaar te stellen, proberen ze natuurlijk zo veel mogelijk te ondersteunen.

• Sjakie0101
jongetje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:25:
[...]

Alle?
Volgens hun website worden een Amazon Firestick niet ondersteund.
Dat is ook een tv operating system?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:30:
[...]

Dat is ook een tv operating system?
Fork / variant van Android TV draait daar op. Gebruikt o.a. ook zijn eigen store, waardoor je "geen Google Play Store apps er op kunt installeren". En dus ook geen Google Play Services beschikbaar, maar geen idee of de Ziggo app daar gebruik van maakt en/of er geen geschikte Amazon alternatieven zijn. (Amazon heeft vast hun eigen APIs / implementatie voor locatie bepaling om maar eens een zijstraat te noemen van iets dat AFAIK door Google Play Services wordt geleverd).

Het is dus niet perse heel anders of dat je twee compleet verschillende apps er voor moet bouwen (zoals bij Android TV vs tvOS vs Tizen vs ...). Maar het is ook niet Samsungs Android vs Googles (Pixel) Android vs Lineage vs ... maar staat er echt wat verder vanaf.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:01
jongetje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:31:

Je moet helemaal niks.
De Ziggo Go app is beschikbaar voor tvOS (Apple TV), Android TV, Google TV, Tizen (Samsung) en Fire TV (Amazon).

Mijn tip: slimme tv's bestaan niet, ze laten alleen reclame zien, dus hou ze dom (sluit ze niet aan op je thuisnetwerk) en gebruik een Apple TV.
ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:50:
[...]

Je moet helemaal niks.
De Ziggo Go app is beschikbaar voor tvOS (Apple TV), Android TV, Google TV, Tizen (Samsung) en Fire TV (Amazon).

Mijn tip: slimme tv's bestaan niet, ze laten alleen reclame zien, dus hou ze dom (sluit ze niet aan op je thuisnetwerk) en gebruik een Apple TV.
Op deze pagina zie je dat ze voornamelijk focussen op de grote drie: Apple TV, Android TV (Google) en Amazon Fire TV. Ook al wordt Tizen nu nog ondersteund, verwacht ik niet dat ze dit zullen blijven doen. Maar wie weet.

Zelf ben ik ook van mening om je tv lekker dom te houden. Koop een los kastje van 1 van de 3 en kijk hiermee naar alle streaming diensten. Je hebt hier langer plezier van dan van de apps op je tv. Zo wordt een Apple TV 4K 1e generatie, uit 2017, nog steeds ondersteund. Deze gaat de 10 jaar wel halen.

• Rallye
Ik heb in de woonkamer een 2019 Samsung, waar de Ziggo app gewoon op draait. De Ziggo app draait daar ook op de Nvidia Shield (al gebruiken we hem daarop nooit). Beeldkwaliteit van de Next Mini lijkt wel beter dan via de apps. In de slaapkamers als gezegd een Fire TV stick (of coax, bedenk ik mij nu, maar we programmeren veel via de Nex Mini, dus kijken dat terug via de app) en de Android app.

Mijn Samsung maakt weinig reclame, apps werken vlot. Mocht de ondersteuning er ooit af gaan, dan kan ik altijd nog standaard naar de Shield (of een Apple TV).

In de woonkamer gebruik ik soms (voor het gemak) ook nog wel een DVB-C trouwens. We kijken toch weinig RTL.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 29-04-2026 07:50 ]

• ikweethetbeter
meesje schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:15:
Zo wordt een Apple TV 4K 1e generatie, uit 2017, nog steeds ondersteund. Deze gaat de 10 jaar wel halen.
De Apple TV 4 (aka Apple TV HD) uit 2015 wordt ook nog steeds ondersteund. Deze doet al jaren naar volle tevredenheid dienst op de slaapkamer tv.

• ikweethetbeter
Rallye schreef op woensdag 29 april 2026 @ 07:49:
Mijn Samsung maakt weinig reclame, apps werken vlot. Mocht de ondersteuning er ooit af gaan, dan kan ik altijd nog standaard naar de Shield (of een Apple TV).
5 jaar geleden zou ik nog een Shield hebben aanbevolen, maar dat platform staat stil en laat ook reclames zien, nu adviseer ik een Apple TV, ook al heb je verder niks van Apple.
In de woonkamer gebruik ik soms (voor het gemak) ook nog wel een DVB-C trouwens. We kijken toch weinig RTL.
Alle Nederlandse RTL zenders zitten op DVB-C, natuurlijk met smart card, maar ook zonder. Dus gewoon het netwerk ID op 4444 zetten en je ziet ze!
ikweethetbeter schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:31:
[...]

5 jaar geleden zou ik nog een Shield hebben aanbevolen, maar dat platform staat stil en laat ook reclames zien, nu adviseer ik een Apple TV, ook al heb je verder niks van Apple.
offtopic:
De shield staat niet stil: https://arstechnica.com/g...ated-android-device-ever/
"Bell assures us that Nvidia has never given up, even when it looked like support for the Shield was waning, and it doesn’t plan to stop any time soon.".
En v.w.b. reclame. Het is Android. Je kunt de launcher vervangen en bent vervolgens van reclames af.
[...]

Alle Nederlandse RTL zenders zitten op DVB-C, natuurlijk met smart card, maar ook zonder. Dus gewoon het netwerk ID op 4444 zetten en je ziet ze!
Hoewel correct, was het niet RTL die zonder smartcard nog steeds in SD is? RTL & Talpa zijn dat heel lang gebleven en volgens mij was het Talpa die sinds vorig jaar wel HD is? (In ieder geval een van beide).
ikweethetbeter schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:28:
[...]

De Apple TV 4 (aka Apple TV HD) uit 2015 wordt ook nog steeds ondersteund. Deze doet al jaren naar volle tevredenheid dienst op de slaapkamer tv.
Klopt. Ik had bewust de 4K versie genoemd, ter voorkoming van reacties dat het maar een HD versie is (en geen 4K).
RobertMe schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:19:
[...]
Hoewel correct, was het niet RTL die zonder smartcard nog steeds in SD is? RTL & Talpa zijn dat heel lang gebleven en volgens mij was het Talpa die sinds vorig jaar wel HD is? (In ieder geval een van beide).
Volgens het zenderoverzicht is alles HD, ook bij KabelTV.
jongetje schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:18:
[...]

Meteen even gecontroleerd, en... Nope.

Op RTL4 als ik de info bekijk is het "576i". Zet ik SBS op is het "1080i".

En de gelinkte pagina is dan dus voor alle varianten. En de zender is ook beschikbaar bij KabelTV en daarnaast is de zender beschikbaar in HD. Maar er staat niet expliciet dat de zender in HD is bij KabelTV.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:48
jongetje schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:18:
[...]

Ook als je filtert op Kabel TV staat er inderdaad nog steeds HD, maar dat is het echt niet. Lijkt me erg foutje in de lijst.

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 29-04-2026 14:31 ]

• giovanni2903
op een grote tv ziet kabel tv rtl er iig niet uit, HD is het zeker niet, want de pixels zijn te tellen. SBS (en nog wat talpa zenders) is inderdaad sindskort full hd bij kabel tv

• ikweethetbeter
Het ligt er helemaal aan wat je kijkt. Het NOS journaal of een andere studio-uitzending ziet eruit alsof het opgeschaald SD is, het is net niet scherp, maar kijk een serie die in full HD of 4K is opgenomen, dan ziet dat er prima uit.

• Sjakie0101
De NOS Studio van het journaal en Studio Sport is volledig full HD ingericht en heeft een full HD uitzendstraat.

• Rallye
Mijn opmerking over RTL was inderdaad gericht op het SD-signaal. Dat vind ik niet om aan te zien op mijn 65” Samsung.

De Shield bevalt me goed; de reclame die je ziet is vooral voor series op streaming kanalen - ik heb daar geen last van. Als Kodi op de Apple TV zou kunnen had ik er al lang (weer) één gehad. Fijn dat de Android app van Ziggo goed werkt op de Shield.
ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:00:
Het ligt er helemaal aan wat je kijkt. Het NOS journaal of een andere studio-uitzending ziet eruit alsof het opgeschaald SD is, het is net niet scherp, maar kijk een serie die in full HD of 4K is opgenomen, dan ziet dat er prima uit.
Het ging over wat Ziggo aanbied. En bij KabelTV (/netwerk id 4444) geeft de TV bij de RTL zenders 576i aan en bij "de rest" (NPO, Talpa, ...) is het "1080i". Met Kabel TV kun je bij RTL dus nooit FHD ontvangen onafhankelijk van hoe goed of slecht de uitzending door de zender wordt aangeleverd simpelweg omdat Ziggo deze niet in FHD uitzend naar zijn klanten. (Heb je een TV "pakket", dus "TV Start" etc zul je ze wel in FHD ontvangen)

• Sjakie0101
Feitelijk is de situatie waarin het "gratis" aanbod (je betaald nog steeds een dikke 20 euro vastrecht voor je aansluitng) nog SD is ook niet meer houdbaar. Overal en nergens wordt RTL in HD aangeboden in het basisaanbod. Denk aan NL Ziet en die heb je al voor minder dan het basisaanbod van Ziggo, al is die dan weer zonder internet. Maar dan rijst de vraag: wie heeft er geen internet tegenwoordig?

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
RobertMe schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:01:
[...]

Het ging over wat Ziggo aanbied. En bij KabelTV (/netwerk id 4444) geeft de TV bij de RTL zenders 576i aan en bij "de rest" (NPO, Talpa, ...) is het "1080i". Met Kabel TV kun je bij RTL dus nooit FHD ontvangen onafhankelijk van hoe goed of slecht de uitzending door de zender wordt aangeleverd simpelweg omdat Ziggo deze niet in FHD uitzend naar zijn klanten. (Heb je een TV "pakket", dus "TV Start" etc zul je ze wel in FHD ontvangen)
Volgens mij kan je met een CI+ module en netwerk ID 5555 juist wel commerciële HD zenders aan.
Maarja, dan moet je wel een geactiveerde CI+ module hebben :'(

• ikweethetbeter
Je kunt bij Ziggo op verschillende manieren beeld van de kabel plukken. Op een tv met DVB-C heb je met netwerk id 4444 de meeste zenders waar geen extra abonnement voor nodig is, sommige in (full) HD, de meeste niet. Met netwerk id 5555 en geactiveerde CI+ heb je de meeste zenders in full HD en kun je ook zenders exclusief voor je abonnement zien.

Maar ik gebruik DVB-C bij na niet meer. Ik kijk wel tv, maar meestal uitgesteld. Ik wil geen provider-specifiek kastje, ik heb een Apple TV 4K 2e generatie. En daarmee kijk ik ook Netflix, Sky Showtime, Infuse Pro, ...

Ik kan niet voor iedereen spreken hier, maar ik denk dat mijn manier van tv kijken best wel model staat voor het gemiddelde: tv kijken naar reguliere zenders in het algemeen en lineaire tv in het bijzonder wordt steeds minder belangrijk. Je kijkt steeds meer streaming, via apps. Dus de voorsprong die Ziggo ooit had met hoge kwaliteit tv via DVB-C is verdwenen.
B1OO schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:44:
[...]

Volgens mij kan je met een CI+ module en netwerk ID 5555 juist wel commerciële HD zenders aan.
Maarja, dan moet je wel een geactiveerde CI+ module hebben :'(
Correct. Maar daar ging het ook niet over :p Er zullen er ook zijn die zo incidenteel kijken dat "gratis" bij een Internet Only abo ook voldoende is.
ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:54:
Op een tv met DVB-C heb je met netwerk id 4444 de meeste zenders waar geen extra abonnement voor nodig is, sommige in (full) HD, de meeste niet.
Dat was nu juist de discussie en nog zeg je het fout. NPO en Talpa zijn sowieso HD, dat zijn dus al 6 zenders. RTL niet, dat zijn er IIRC 3 (ik meen dat RTL8 niet beschikbaar is bij Kabel TV / 4444). De meeste als niet alle andere zenders zijn meen ik ook HD. Dus alleen de zenders van één aanbieder (RTL) zijn dan niet in HD.

Daarnaast is er nog een optie: "Ziggo Go", als abonnement. Dat kost ergens onder de €10 en is dus goedkoper dan TV Start. Je hebt daarmee uiteraard toegang tot de app. En bovenop dat dáár wel alles HD is (ook RTL dus) heb je ook nog eens de mogelijkheid tot X dagen terug kijken (niet opnemen, wel replay TV zoals ze het noemen (/noemden?)).
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:03:
Feitelijk is de situatie waarin het "gratis" aanbod (je betaald nog steeds een dikke 20 euro vastrecht voor je aansluitng) nog SD is ook niet meer houdbaar. Overal en nergens wordt RTL in HD aangeboden in het basisaanbod. Denk aan NL Ziet en die heb je al voor minder dan het basisaanbod van Ziggo, al is die dan weer zonder internet. Maar dan rijst de vraag: wie heeft er geen internet tegenwoordig?
"Ziggo Go" als TV abonnement is als ik mij niet vergis goedkoper dan NLZiet. En dan heb je ook RTL in HD.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:06
RobertMe schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:01:
NPO en Talpa zijn sowieso HD, dat zijn dus al 6 zenders. RTL niet, dat zijn er IIRC 3 (ik meen dat RTL8 niet beschikbaar is bij Kabel TV / 4444).
Net even voor je gecheckt op mijn Coax/4444/Kabel-TV televisie. RTL 8 doet het in SD op kanaal 10.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe actueel dit overzicht nog is.

Kan het sinds gisteren niet meer checken want Ziggo heeft me na zo'n anderhalf jaar (na opzeggen) losgekoppeld in de wijkkast. Dus geen gratis DVB-C meer voor mij.

Hier nu DVB-T2 via actieve antenne op zolder (beter beeld dan de gratis NPO live-streams) en weer door.

• ikweethetbeter
@Chris.nl
Doe eens net alsof het 2026 is, en gebruik de NPO app daarvoor!

• Chris.nl
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:08:
@Chris.nl
Doe eens net alsof het 2026 is, en gebruik de NPO app daarvoor!
En vergelijk dat beeld eens met DVB-T2? Als de NPO app beter beeld had gegeven, had dat mijn voorkeur ;) én wel zo prettig nog een optie te hebben als internet faalt

• Sjakie0101
NL Ziet voorziet in goede streams en ook veel meer zenders

• ikweethetbeter
Chris.nl schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:18:
[...]

En vergelijk dat beeld eens met DVB-T2? Als de NPO app beter beeld had gegeven, had dat mijn voorkeur ;) én wel zo prettig nog een optie te hebben als internet faalt
Opties hebben...

Analoge VHF en UHF zenders bestaan niet meer. DVB-T vereist een aparte ontvanger en antenne. FM bestaat nog wel, maar uitzendingen op de middengolf zijn zeldzaam. En wat te denken van analoge telefonie, die heilig was omdat 112 het daar altijd zou moeten doen? Bestaat ook niet meer!

Dus ik snap jouw keuze-puntje, maar die word je steeds meer ontnomen.

• Sjakie0101
Tenzij je een brakke internetverbinding (koper) er op na houdt en je wifi ook crap is... dan kan ik me er nog iets bij voorstellen

ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:39:
En wat te denken van analoge telefonie, die heilig was omdat 112 het daar altijd zou moeten doen? Bestaat ook niet meer!
nieuws: KPN heeft nog altijd tienduizenden klanten met Digitenne en ouderwets...
Er zijn 46.000 klanten met vast bellen via PSTN
Bestaat dus wel nog ;)

• Sjakie0101
Met de komst van glasvezel gaat PSTN langzaam verloren en wordt deze meteen ook onklaar gemaakt.
En zelfs vast bellen begint fors af te nemen.

Digitenne... je ziet het aan de cijfers. Valt drastisch terug. Er zijn alternatieven. Zoals gezegd, gaat niet altijd op, denk aan tv op het terras en de wifi is slecht of buitengebieden waar koperdraad ligt.

• ikweethetbeter
Digitenne is nooit groot geweest, dus op een enkele campinggast na zal niemand het missen. En plekken waar geen (mobiel) internet is, zal je ook geen digitenne hebben; de 5G kaart heeft minder witte vlekken dan de digitenne-kaart.

Er er zijn nog 46.000 mensen die PSTN hebben. Dat waren er ooit 10 miljoen. Dus het is gemarginaliseerd. En daarvan zijn er ongetwijfeld ook verschillende die ooit PSTN hadden maar terloops op xDSL zijn overgegaan, maar waar de analoge lijn niet is afgemeld.

• Chris.nl
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:39:
[...]

Opties hebben...

Analoge VHF en UHF zenders bestaan niet meer. DVB-T vereist een aparte ontvanger en antenne. FM bestaat nog wel, maar uitzendingen op de middengolf zijn zeldzaam. En wat te denken van analoge telefonie, die heilig was omdat 112 het daar altijd zou moeten doen? Bestaat ook niet meer!

Dus ik snap jouw keuze-puntje, maar die word je steeds meer ontnomen.
Elke TV verkocht na +/- 2011 heeft een ingebouwde DVB-T2 ontvanger, een sprietje of actieve antenne kopen is idd een keuze.

KPN geeft tot 2030 de DVB-T2 licentie, wordt die verlengd dan wordt die verlengd en anders zien we het tegen die tijd wel weer.

• Sjakie0101
De kans is erg groot dat KPN tegen die tijd het al uit heeft gezet. Te marginaal en er zijn alternatieven dmv apps.

ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:57:
Er er zijn nog 46.000 mensen die PSTN hebben. Dat waren er ooit 10 miljoen. Dus het is gemarginaliseerd. En daarvan zijn er ongetwijfeld ook verschillende die ooit PSTN hadden maar terloops op xDSL zijn overgegaan, maar waar de analoge lijn niet is afgemeld.
Maar het bestaat dus wel nog. Je nickname klopt dus niet, want je had het fout ;) Dat het gebruik gemarginaliseerd is zal verder ook niemand ontkennen, maar het wordt nog gebruikt.

• ikweethetbeter
Doe eens gewoon, RobertMe! Niemand zit op dit soort exceptionele wijsheden (aka mierenneukerij) te wachten.

Als ik zeg dat je geen oudejaarslot moet kopen, omdat je toch niet wint, klopt dat natuurlijk niet. Want stel dat je die ene gelukkige bent, dus die ene van de 4,4 miljoen, ja, dan heb je gewonnen!

Maar zelfs bij de staatsloterij zijn er meer mensen die minimaal hun inleg hebben gewonnen dan dat er mensen zijn die nog bellen via PSTN.

Oftewel: PSTN is dood. Digitenne is op sterven na dood (was al een halve wiegendood).
ikweethetbeter schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:57:
[...]
En plekken waar geen (mobiel) internet is, zal je ook geen digitenne hebben
Digitenne heeft eigen frequenties en zendmasten. Er is geen analogie tussen mobiel bereik en bereik van Digitenne.

• ikweethetbeter
jongetje schreef op donderdag 30 april 2026 @ 15:25:
Digitenne heeft eigen frequenties en zendmasten. Er is geen analogie tussen mobiel bereik en bereik van Digitenne.
Klopt. Maar witte vlekken op de 5G kaart worden gemeld en gefixt.

• pdj73
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:15
En maar denken dat ik de goede link naar de ziggo topic heb voor goede aanbevelingen of vragen.
On Topic graag

• Chris.nl
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:37:
De kans is erg groot dat KPN tegen die tijd het al uit heeft gezet. Te marginaal en er zijn alternatieven dmv apps.
https://www.kpn.com/servi...enne/digitenne-stopt-niet

Na 2030 durf ik geen voorspellingen te doen, maar tot die tijd blijft de stekker erin zitten

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoewel ik niet wil zeggen dat het onderwerp Digitenne niet interessant is. Is het in dit topic wel echt erg offtopic. Gelieve weer verder te babbelen over Ziggo.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Het lijkt erop dat ziggo de ondersteuning voor de eerste (zoveel?) generaties chromecast heeft stopgezet. Natuurllijk niets over te vinden op internet. Ziggo Go app verbind wel met Chromecast en zegt klaar te zijn om te streamen, maar geeft code 905 bij elke stream en dat apperaat niet aan minimum eisen voldoet op de TV. Een speedtest op de chromecast zelf geeft 23mbit down en gek genoeg 40mbit up. snelheid is het dus niet.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:55:
Het lijkt erop dat ziggo de ondersteuning voor de eerste (zoveel?) generaties chromecast heeft stopgezet. Natuurllijk niets over te vinden op internet. Ziggo Go app verbind wel met Chromecast en zegt klaar te zijn om te streamen, maar geeft code 905 bij elke stream en dat apperaat niet aan minimum eisen voldoet op de TV. Een speedtest op de chromecast zelf geeft 23mbit down en gek genoeg 40mbit up. snelheid is het dus niet.
Om welk apparaat gaat het specifiek? De plug-in stick wordt al een hele tijd niet meer door Google zelf ondersteund. Die ronde met kort HDMI kabeltje er aan vast en micro-USB power wordt wel nog door Google ondersteund. (En daarna komt de 4K waarvan ik het uiterlijk niet ken :p En dan de Chromecast with Google TV die in ieder geval wit is en een afstandsbediening heeft).

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

RobertMe schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:59:
[...]

Om welk apparaat gaat het specifiek? De plug-in stick wordt al een hele tijd niet meer door Google zelf ondersteund. Die ronde met kort HDMI kabeltje er aan vast en micro-USB power wordt wel nog door Google ondersteund. (En daarna komt de 4K waarvan ik het uiterlijk niet ken :p En dan de Chromecast with Google TV die in ieder geval wit is en een afstandsbediening heeft).
Het is de eerste zo'n beetje :+ , Werkte tot pakweg frankrijk - nederland nog wel (wk kwalificatie vrouwen). geeft nu die error, kan nergens vinden dat ie niet meer ondersteund zou worden.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:01:
[...]

Het is de eerste zo'n beetje :+ , Werkte tot pakweg frankrijk - nederland nog wel (wk kwalificatie vrouwen). geeft nu die error, kan nergens vinden dat ie niet meer ondersteund zou worden.
Het hoeft niet perse ondersteuning van Ziggo te zijn, grote kans dat deze gewoon niet meer voldoet aan beveiligingseisen omdat Google deze niet meer update. Het apparaat is al 13 jaar oud en krijgt al bijna 4 jaar geen updates meer vanuit Google.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

SirMemeAlot schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Het hoeft niet perse ondersteuning van Ziggo te zijn, grote kans dat deze gewoon niet meer voldoet aan beveiligingseisen omdat Google deze niet meer update. Het apparaat is al 13 jaar oud en krijgt al bijna 4 jaar geen updates meer vanuit Google.
Ik zou idd eens kunnen kijken naar dingen als 'verloren ssl certificaten' en mogelijkheden om dat te fixen. Nu zal een al dan niet tweede hands nieuwere chromecast ook tot de opties horen daar niet van. Gelukkig voldoende 'andere mogelijkheden' :> Bedankt voor de snelle antwoorden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:55:
Mijn 2nd gen werkt gelukkig nog wel, gistermiddag althans. 's Avonds gebruikte ik NPO Start ipv Ziggo Go.

uitvoering: Google Chromecast (2015) Zwart en mocht die stoppen met werken, uitvoering: Google Chromecast Ultra hangt nog achter de tv bij moeders.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 12:19
Onze tech-tweakers-ziggo-gebruikers nog een nieuw breder Ziggo Docsis 3.1 upstream kanaal kunnen ontdekken? :*)

Er is een 87.4 MHz breed kanaal docsis 3.1 upstream ontdekt!
https://community.vodafon...-2026/m-p/1826766#M349639

Een visuele weergave hier, zelf helaas nog niet;
Afbeeldingslocatie: https://x266.nl/dump/ziggo_docsis_3.1_spectrum_67-155mhz.jpg
https://x266.nl/dump/ziggo_docsis_3.1_spectrum_67-155mhz.jpg

Links het oranje kader is waar het signaal staat bij de andere Ziggo klant.
Spectrum technisch kon dit dus al jaren! 500 Mbps upload of meer!
Alleen hardwarematig loopt het erg kalm bij Ziggo.

• Sjakie0101
Men is wakker geworden nu Delta dir spectrum wel heeft aangeboord. Ziggo is wat dat betreft door Delta in zijn hemd gezet.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:08:
[...]Elke TV verkocht na +/- 2011 heeft een ingebouwde DVB-T2 ontvanger, een sprietje of actieve antenne
Ik heb een Panasonic van eind 2013 en geen DVB-T2. Sowieso heb je H.265 nodig, dus hoe je aan die 2011 datum komt, is mij een raadsel. Ik zou zeggen na 2016-2017.

• Sjakie0101
epias schreef op maandag 4 mei 2026 @ 02:21:
[...]
Ik heb een Panasonic van eind 2013 en geen DVB-T2. Sowieso heb je H.265 nodig, dus hoe je aan die 2011 datum komt, is mij een raadsel. Ik zou zeggen na 2016-2017.
Hoe zit dat dan? Kun je zonder antenne dan die zenders ontvangen met CI+ ?

Sjakie0101 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:45:
[...]

Hoe zit dat dan? Kun je zonder antenne dan die zenders ontvangen met CI+ ?
Zullen we het hier over coax (van Ziggo) hebben en dus DVB-C? Wordt anders wel erg verwarrend.

(Voor Dvb-t heb je een antenne nodig, anders is het lastig te ontvangen uit de ether. Maar kijk dan even op https://www.kpn.com/televisie/digitenne)

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:36
Wat zijn de ervaringen bij het tv kijken met de Ziggo go app op de tv in plaats van de next mini? Wij kijken veel naar streamingsdiensten en weinig tv.
Is er veel verschil in beeldkwaliteit en zenderaanbod als je een internet only met Ziggo go abonnement zou nemen? En neemt het kijken ongeveer evenveel bandbreedte van het internet in beslag als de next mini?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 08:00
petertje30 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 08:07:
Wat zijn de ervaringen bij het tv kijken met de Ziggo go app op de tv in plaats van de next mini? Wij kijken veel naar streamingsdiensten en weinig tv.
Is er veel verschil in beeldkwaliteit en zenderaanbod als je een internet only met Ziggo go abonnement zou nemen? En neemt het kijken ongeveer evenveel bandbreedte van het internet in beslag als de next mini?
Hardcore specs heb ik niet voor je, maar ik vind het kijken via Ziggo Go (op een Apple TV) meer dan prima. Misschien dat de beeldkwaliteit via coax of de Next mini beter is, maar in de praktijk komt het er bij mij op neer dat ik gewoon de Ziggo Go-app op de Apple TV gebruik in plaats van te wisselen van HDMI-kanaal.

• W1ck1e
Ik (TV max) gebruik niet de app op de tv zelf (waar je naar vraagt) maar de ziggo app op een thomson chromecast. Omdat de relevante specs van de chromecast beter zijn dan die van de tv. We hebben ook een next coax, staat ook aangesloten en wordt weinig gebruikt. We kijken relatief veel opnames, en dan gaat het sowieso over internet. Het is moeiljjk om dan verschil te zien tussen next en chromecast. Live is er wel verschil tussen coax en over internet.

ik verwacht dat de beeldkwaliteit van de next mini vergelijkbaar is met die van next coax over internet.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 05-05-2026 08:59 ]

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:24
Sjakie0101 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:06:
Men is wakker geworden nu Delta dir spectrum wel heeft aangeboord. Ziggo is wat dat betreft door Delta in zijn hemd gezet.
Denk dat Ziggo echt verbaasd was dat dit kon en blij zijn dat Delta pionieert :+. Dit bereiden beide bedrijven waarschijnlijk al 1 of 2 jaar voor, dat Delta eerder is kan te maken hebben met dat het gebied van hun vele malen kleiner is en daardoor sneller omgezet kan worden. Of kleinere organisatie die vaak wat beweegelijker zijn dan als meer mensen er wat van willen vinden.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 09:05
ik kijk al jaren via de app naar tv. volgens mij word alles in 1080p aangeboden en ik vind het meer dan acceptabel het beeld.
de next mini zit wel aangesloten maar eigenlijk alleen voor espn 1 die in "uhd" word aangeboden dat als mijn cluppie op 1 word uitgezond ik dat in "uhd kan kijjken.

• Sjakie0101
Dat doet Delta dan beter, die geeft ook de UHD-kanalen door via de app

• giovanni2903
Sjakie0101 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:19:
Dat doet Delta dan beter, die geeft ook de UHD-kanalen door via de app
delta zegt zelf wat anders:
wat is de beeldkwaliteit?:
Hetzelfde als hoe je dat nu ervaart. De beeldkwaliteit is afhankelijk van het kanaal. Op HD-kanalen is het 1080x1920 in 25 frames per seconde, op SD-kanalen 1024x576 in 25 frames per seconde.

uhd kanalen zijn er bijna niet. love nature 4k en espn uhd. het kan natuurlijk dat je gelijk hebt hoor :)

• Sjakie0101
giovanni2903 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 17:09:
[...]

delta zegt zelf wat anders:
wat is de beeldkwaliteit?:
Hetzelfde als hoe je dat nu ervaart. De beeldkwaliteit is afhankelijk van het kanaal. Op HD-kanalen is het 1080x1920 in 25 frames per seconde, op SD-kanalen 1024x576 in 25 frames per seconde.

uhd kanalen zijn er bijna niet. love nature 4k en espn uhd. het kan natuurlijk dat je gelijk hebt hoor :)
ESPN UHD wordt gewoon via de apps in UHD met HDR doorgegeven bij Delta.

Pagina: 1 ... 90 ... 92 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen