Ik zou dit probleem precies zo als je het hier beschrijft even bij ziggo leggen. Bel ze even en stel de vraag daar.The PyroPath schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:03:
Goede morgen, de laatste tijd worden we ermee geconfronteerd dat de netwerkverbinding niet meer automatisch herstelt als er een storing is geweest of een update en reboot van de modem. Het is zo'n witte connectbox in bridge modus. Enkel de modem en/of enkel de router rebooten lost het probleem niet op. Ik moet eerst de modem rebooten en als die ver genoeg is in het proces, dan kan ik de router rebooten. Na enkele minuten heb ik dan weer internet. Ik weet niet wanneer dit is begonnen en of ik voor die tijd al mijn Asus router had vervangen van een ASUS RT-AX88U naar een ASUS RT-BE92U. Voorheen kwam na een storing/reboot de modem weer online en volgde de router vanzelf, maar die laatste blijft nu aangeven dat er geen internetverbinding (WAN) beschikbaar is. Het is daarmee ook erg slecht te automatiseren om eerst de spanning van beide apparaten te halen, dan de spanning terug te zetten op het modem en na een x aantal minuten de router weer in te schakelen, want vooral dat laatste is lastig te realiseren als er geen netwerkverbinding beschikbaar is in huis. Iemand enig idee waar het aan kan liggen of hoe het op te lossen.
Ik heb nog een Humax iHDR-5050C
Hoe kan ik die gebruiken om programma's op te nemen
Moet ik die parallel aan de coax aansluiten
Het is al een ouder modem, dus ik zou om vervanging vragen naar een sagemcom. Wel moet je AOP up-to-date zijn, je kunt hier een foto plaatsen om het te beoordelenThe PyroPath schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:03:
Goede morgen, de laatste tijd worden we ermee geconfronteerd dat de netwerkverbinding niet meer automatisch herstelt als er een storing is geweest of een update en reboot van de modem. Het is zo'n witte connectbox in bridge modus. Enkel de modem en/of enkel de router rebooten lost het probleem niet op. Ik moet eerst de modem rebooten en als die ver genoeg is in het proces, dan kan ik de router rebooten. Na enkele minuten heb ik dan weer internet. Ik weet niet wanneer dit is begonnen en of ik voor die tijd al mijn Asus router had vervangen van een ASUS RT-AX88U naar een ASUS RT-BE92U. Voorheen kwam na een storing/reboot de modem weer online en volgde de router vanzelf, maar die laatste blijft nu aangeven dat er geen internetverbinding (WAN) beschikbaar is. Het is daarmee ook erg slecht te automatiseren om eerst de spanning van beide apparaten te halen, dan de spanning terug te zetten op het modem en na een x aantal minuten de router weer in te schakelen, want vooral dat laatste is lastig te realiseren als er geen netwerkverbinding beschikbaar is in huis. Iemand enig idee waar het aan kan liggen of hoe het op te lossen.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Volgens mij wel, in serie werkt niet wanneer de humax het signaal niet doorgeeft wanneer hij uit staat.florijn11 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:38:
Vraagje, wat is de reden dat je hem hebt als je niet weet hoe je kunt opnemen. De meesten kopen hem alleen maar om op te nemen.
Dat is wat te kort door de bocht, ik weet niet hoog de kosten zijn voor extra scherm (data dus), maar laat het eens een euro zijn + euro voor RTL. als alle zenders een euro extra gaan rekenen om reclames door te kunnen spoelen kan stellen dat het TV abonnement verdubbeld in prijs. Ben benieuwd waar jij de conclusie dan trekt dat er niet zoveel aan RTL afgedragen wordt.DON PAPA schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:05:
[...]
Het verschil tussen NLZiet basic en premium is maar €2 en bij Basic mag je na 1 scherm kijken en bij premium 2 schermen. Dan kan je wel een kleine inschatting maken dat er niet zo heel veel aan RTL afgedragen moet worden...
Die conclusie trek ik niet, ik reageerde op @ikweethetbeter die schreef "bij NL Ziet het premium pakket. En daarmee betaal je in dit geval RTL" ik liet vervolgens alleen maar zien wat het prijs verschil is tussen premium en basic waar de doorspoel functie niet inzit.SirMemeAlot schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:45:
[...]
Ben benieuwd waar jij de conclusie dan trekt dat er niet zoveel aan RTL afgedragen wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2026 13:19 ]
Daar verschillen we dan van mening, zeker op de manier dat je je zin formuleert geef je aan dat het prijs verschil 2 euro is en dus de afdracht niet enorm hoog zal zijn, maar dat is wat mij betreft te kort door de bocht om zelf een kleine 'inschatting' te doen. Want nogmaals al zou elke zender 50 cent gaan vragen hiervoor gaan de televisie abonnementen al flink omhoog.DON PAPA schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:16:
[...]
Die conclusie trek ik niet, ik reageerde op @ikweethetbeter die schreef "bij NL Ziet het premium pakket. En daarmee betaal je in dit geval RTL" ik liet vervolgens alleen maar zien wat het prijs verschil is tussen premium en basic waar de doorspoel functie niet inzit.
Nee nogmaals, ik gaf alleen maar aan dat het verschil tussen basis en premium maar €2 is en dat je bij basis maar met 1 scherm mag kijken en geen reclame mag door spoelen. En dat je voor die €2 extra bij premium met twee schermen mag kijken en wel de reclame mag door spoelen. Dus als @ikweethetbeter aangeeft dat het doorspoelen van de reclame wordt betaald uit het premium abonnement, dan zal dat uit die €2 extra moeten komen toch?SirMemeAlot schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:36:
[...]
Daar verschillen we dan van mening, zeker op de manier dat je je zin formuleert geef je aan dat het prijs verschil 2 euro is en dus de afdracht niet enorm hoog zal zijn, maar dat is wat mij betreft te kort door de bocht om zelf een kleine 'inschatting' te doen. Want nogmaals al zou elke zender 50 cent gaan vragen hiervoor gaan de televisie abonnementen al flink omhoog.
En ik heb toch nergens beweerd dat de prijs niet flink omhoog zal gaan als alle zenders daar extra geld voor zouden vragen. Het boeit mij niet eens iets wat een provider vraagt voor zijn tv diensten. Ik betaal maar €4 per maand om naar de Nederlandse tv zenders te kunnen kijken en kan ook nog de reclame doorspoelen terwijl het programma nog bezig is
[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2026 15:58 ]
Gewoon aansluiten op de COAX, doorlussen ( als je TV ook Coax DVB-C gebruikt) of splitten.florijn11 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:38:
Dan instellen met de recent gewijzigde/geüpdatete instellingen:
Ziggo DVB-C TV instellingen:
Frequentie: 474 MHz / 474.000 kHz
NetwerkID:
5555 voor particuliere klanten met een smartcard
4444 voor particuliere klanten zonder smartcard
6666 voor zakelijke klanten met een smartcard
3333 voor zakelijke klanten zonder smartcard
Modulatie: QAM256 (of AUTO)\
Symboolsnelheid: 6900 kSymbols/sec (6,900 MSymbols/sec) (of AUTO)
Dit is met een Humax 5200C:
De up-/downloadsnelheid hoort er normaal ook gewoon bij te staan maar daar is overduidelijk iets niet goed gegaan. Dit onderdeel van Mijn Ziggo wordt vernieuwd. Ook te zien aan het feit dat Extra Groot nu wel online beschikbaar is.matthijsln schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:59:
Ik log in en wil mijn internetpakket wijzigen. Ziggo marketeers hebben in alle wijsheid besloten om pakketten aan te duiden op basis van aanbevolen oppervlakte en intensiteit van gebruik in plaats van de up- en downloadsnelheid:
[Afbeelding]
Ik kies voor Wifi Start (volgens de BAG is mijn oppervlakte 55 m²), en onderstaand scherm doet mij geloven dat hier een 1 Gbit/s downloadsnelheid bij hoort... Oké aangaan dat nieuwe contract.
[Afbeelding]
Helaas, het bestelscherm blijft hangen op "We zijn je bestelling aan het verwerken..." en "Het verwerken van je bestelling kan even duren...".
De internetverbinding is verder wel prima.
Snap wel dat je zoiets rustig aan over een paar dagen verspreid aanpast in de productie omgeving. De impact is toch enorm laag met die paar klanten die Ziggo heeft. Merkt bijna niemand iets van.Jay-B schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:39:
[...]
De up-/downloadsnelheid hoort er normaal ook gewoon bij te staan maar daar is overduidelijk iets niet goed gegaan. Dit onderdeel van Mijn Ziggo wordt vernieuwd. Ook te zien aan het feit dat Extra Groot nu wel online beschikbaar is.
Dat is weer eens wat anders, een compliment voor ziggo. Je werkt er zeker.jongetje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:23:
[...]
Snap wel dat je zoiets rustig aan over een paar dagen verspreid aanpast in de productie omgeving. De impact is toch enorm laag met die paar klanten die Ziggo heeft. Merkt bijna niemand iets van.
Ik verwacht eerder dat je over de /s heen hebt gelezen.W1ck1e schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:30:
[...]
Dat is weer eens wat anders, een compliment voor ziggo. Je werkt er zeker.
Het anti smartcard beleid/policy wordt bij Ziggo blijkbaar weer opgevoerd/aangescherpt?
Eigen smartcards worden nu al snel gedeactiveerd/verwijderd bij vermoeden van geen actief gebruik:
Vodafone & Ziggo Community: Smartcard uit account
Eigen smartcards worden nu al snel gedeactiveerd/verwijderd bij vermoeden van geen actief gebruik:
De benoemde kaart uit je bericht dat eindigt op 226 kan niet meer hersteld worden.
Deze is al langere tijd bij ons inactief, en kan niet meer geregistreerd worden: Sorry!
Deze kaart is inactief en daar kan niets meer mee worden gedaan.
Dit was te verwachten na dat gedoe met die E16 codes een tijdje geleden.The_Doman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:07:
Het anti smartcard beleid/policy wordt bij Ziggo blijkbaar weer opgevoerd/aangescherpt?
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 13-02-2026 16:25 ]
hoe weten ze dat? als je hem in een ontvanger hebt zonder retourpad ( humax bv ) kunnen ze dattoch niet zien?The_Doman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:07:
[...]
404 Signature not found
Nee, dat kan ook niet, er is geen communicatie van de smartcards naar Ziggo toe.SMSfreakie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:39:
hoe weten ze dat? als je hem in een ontvanger hebt zonder retourpad ( humax bv ) kunnen ze dat toch niet zien?
Wat ze wel kunnen doen is de klanten "prikkelen" door kaarten expres niet te updaten en/of gegevens invalideren en afwachten of de klanten hier actief op gaan reageren.
Zie bijvoorbeeld de grote hoeveelheid van E16 meldingen een tijdje geleden:
[Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11 E16-4 meldingingen"
Vodafone & Ziggo Community: Smartcard uit accountHarmen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:23:
Humax thuis gaf een E16-4 melding, oa Rtl zenders deden het niet meer. Na telefoontje met helpdesk (keuzemenu) werd de smartcard automatisch geactiveerd.Ziggo stiekem bezig om systematisch smartcards te deactiveren?
@RobertMe Het is een antieke smartcard welke al jaren in een Humax 5200c zit.
“nu blijkt dat Ziggo aangeeft dat na 4 maanden geen gebruik de kaart gedeactiveerd”
Of een kaart wel of niet gebruikt wordt dat kan Ziggo niet “zien”, smartcards kunnen alleen activatie codes ontvangen via DVB-C. Er wordt niets terug gemeld aan de activatie servers van ziggo. Wel vervalt de actuele activatie met je abonnements gegevens op de smartcard als die niet (on)regelmatig een update ontvangen.
De enige manier door Ziggo om ‘er achter’ te komen of een kaart wel of niet gebruikt word is om geen heractivatie codes te sturen en dan wachten of een klant z’n kaart op korte termijn zelf weer activeert via “Mijn Ziggo” of de service desk. Als dat daadwerkelijk zo gebeurd ??
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen