Weibo.com serieus geblokkeerd door Ziggo? Staat die site echt op een sanctie lijst van de EU? Zullen de vele Chinezen hier leuk vinden...
Waar heb je het over?mrtl schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:01:
Weibo.com serieus geblokkeerd door Ziggo? Staat die site echt op een sanctie lijst van de EU? Zullen de vele Chinezen hier leuk vinden...
Waarschijnlijk dit:
:strip_exif()/f/image/OT7KHKdmM1r8Gm06DLdd1ex9.png?f=user_large)
Ik denk een dns dingetje. Eerst eten.
Wordt idd door de DNS van Ziggo gefilterd.W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:30:
[...]
Waarschijnlijk dit:
[Afbeelding]
Ik denk een dns dingetje. Eerst eten.
Hier maak ik daar geen gebruik van de DNS Servers van Ziggo, maar na het aanpassen krijg ik nu ook Website geblokkeerd
2250 WP Zuid PVoutput
Ik denk dat de meerderheid van Ziggo klanten dat doet. Jij hebt het anders ingesteld. Je hebt waarschijnlijk gelijk als je denkt dat Ziggo het netwerkverkeer naar die site niet tegenhoudt. Vanuit Ziggo oogpunt is het waarschijnlijk voldoende om het via dns tegen te houden.CreativeS schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:15:
Hmja, moet je maar geen DNS van de provider nemen.
Ik gebruik Ziggo dns naast een aantal andere.
Maar nu heb je wel gelijk duidelijk vermeld dat ook de site van Ziggo een make-over heeft gehad
Of ze kunnen niet anders.W1ck1e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:22:
Vanuit Ziggo oogpunt is het waarschijnlijk voldoende om het via dns tegen te houden.
IP blokkade is nogal lastig als het om shared hosting gaat (onwaarschijnlijk in dit geval) of een load balancer / ... van een grote coud boer. Stel die site zit Cloudflare voor dan gaat Ziggo vast niet even (alle) IPs van Cloudflare blokkeren. Wat dan gebeurt hebben we immers kunnen zien toen CF "zichzelf geblokkeerd had"
Anderhalf jaar geleden ook zo'n mailtje gehad.Keiichi schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:51:
Hoe willen ze m'n wifi-signaal controleren als m'n modem in bridge staat en ik alles zelf qua modem doen?
Ik had toen al bijna anderhalve maand door een storing bij Ziggo geen (vaste) telefoon.
En toch was alles helemaal in orde. (uiteindelijk bijna 3 maanden zonder telefonie gezeten)
Die test vertrouw ik voor geen meter!
(inmiddels 15 maanden over op glas, mede door de houding van Ziggo)
Ik heb een aantal testjes gedaan met nslookup.RobertMe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:38:
[...]
Of ze kunnen niet anders.
IP blokkade is nogal lastig als het om shared hosting gaat (onwaarschijnlijk in dit geval) of een load balancer / ... van een grote coud boer. Stel die site zit Cloudflare voor dan gaat Ziggo vast niet even (alle) IPs van Cloudflare blokkeren. Wat dan gebeurt hebben we immers kunnen zien toen CF "zichzelf geblokkeerd had",
dns servers van ziggo of servers (bij mij 84.116.46.22, 84.116.46.23 & 192.168.178.1) die er gebruik van maken geven het volgende beeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| C:\Windows\System32>nslookup weibo.com 192.168.178.1
Server: f3896lg.dynamic.ziggo.nl
Address: 192.168.178.1
Non-authoritative answer:
Name: unavailable.for.legal.reasons
Addresses: 2001:730:3400:a603::d52e:b9a
213.46.185.10
Aliases: weibo.com |
andere (8.8.8.8, 8.8.4.4, 9.9.9.9, 149.112.112.112, 1.1.1.1, 1.0.0.1) geven dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| C:\Windows\System32>nslookup weibo.com 8.8.8.8
Server: dns.google
Address: 8.8.8.8
Non-authoritative answer:
Name: weibo.com
Addresses: 36.51.224.126
36.51.224.123 |
Je kunt er dus omheen zeilen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen