Staat ook gewoon op de frontpage:
nieuws: Ziggo kondigt 2Gbit/s-abonnement aan voor 60 euro per maand
nieuws: Ziggo kondigt 2Gbit/s-abonnement aan voor 60 euro per maand
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik neem aan dat je zelf ook wel inziet dat 100/100 grofweg dezelfde uploadsnelheid is als ze nu aanbieden? En misschien kun je ook wel indenken dat een coax kabel ooit gemaakt is voor TV, oftewel eenrichtingsverkeer. En het is ook echt geen geheim dat docsis aparte kanalen/frequenties voor download en upload gebruikt en de verdeling vanuit de docsis standaard (tot nu toe, misschien anders bij 4, ik ben geen kenner) "scheef" is. Grote kans dus dat het nu gewoon onmogelijk is om een hogere upload snelheid te leveren. Dus 100/100 zou vast kunnen, maar 400/400 is technisch gewoon onmogelijk. Heeft dus niks met Ziggo te maken, maar de techniek.DON PAPA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:01:
Het blijft lachwekkend, vol blijven houden dat je klanten meer dan genoeg hebben aan een upload van 100 a 120Mbit/s maar wel 2 tot 8Gbit/s op de markt zetten waar bijna niemand op zit te wachten. Ze hadden in mijn ogen veel beter voor 100/100 & 400/400 & 1000/1000 abonnementen kunnen kiezen, dat had ze waarschijnlijk meer klanten opgeleverd.
Voor de meesten voor het einde van het jaarSMSfreakie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:10:
hamvraag waarneer is het nou te bestellen voor bestaande klanten
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 20-10-2025 17:22 ]
Ik betaal liever een paar honderd euro per jaar minder, zonder ipv6 wat ik nog geen moment heb gemist (en wat er vanzelf wel gaat komen), dan dat ik het duurste abonnement moet gaan nemen om nog een beetje upload snelheid te krijgen....RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:18:
[...]
En die ISP die jij hebt voor €30 is vast dat pruts bedrijf dat geen IPv6 doet leveren. Terwijl zij dat wel in eigen hand hebben en niet afhankelijk zijn van een standaard.
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 21-10-2025 08:56 ]
Zijn KPN en Delta zo duur dan?DON PAPA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:34:
[...]
Ik betaal liever een paar honderd euro per jaar minder voor een functie die ik nog geen moment heb gemist (en die er vanzelf wel gaat komen), dan dat ik het duurste abonnement moet gaan nemen om nog een beetje upload snelheid te krijgen....
Ik zit inmiddels in mijn 3e jaarcontract en betaal nog steeds gemiddeld €30 per maand voor het 400/400 abonnement door op het juiste moment even te bellen voor een nieuw jaarcontract, dus niks geen €50 na de actie periode.RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:56:
[...]
Oh wacht, als ik check, hoort die 30 euro bij het actietarief
Niet zo negatief... want dan gaat de upload natuurlijk wel naar een abnormale 180Mb/sDON PAPA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:23:
...in mijn posting gaf ik alleen maar aan dat Ziggo wel vind dat al hun klanten meer dan genoeg hebben aan een upload van 100Mbit/s maar nu wel vinden dat een klant straks een download van 8Gbit/s nodig zal hebben.
Natuurlijk heeft niemand 8 Gbps nodig. Dat wordt ook nergens beweerd. Het is gewoon iets eenvoudiger om hogere downloadsnelhedenen te bewerkstelligen, daar komt bij dat de glasvezelmarketeer er tot nu toe erg in slaagt om coax als inferieur en achterhaald neer te zetten. Grote groepen tweakers doen daar hard aan mee. Het is vooral ook laten zien dat ook de komende jaren er nog genoeg mogelijk is over HFC. Dat betekent niet dat de upload helemaal niet omhoog gaat. Het is alleen niet hetgene wat belangrijk is voor de gemiddelde consument.DON PAPA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:23:
[...]
Maar we gaan weer aardig offtopic, in mijn posting gaf ik alleen maar aan dat Ziggo wel vind dat hun klanten meer dan genoeg hebben aan een upload van 100Mbit/s maar nu wel vinden dat een klant straks een download van 8Gbit/s nodig zal hebben.
En zullen ze bij Ziggo nou echt denk dat die 8Gbit/s download daar wat aan gaat veranderen als de upload zover achterblijft?Jay-B schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:36:
[...]
daar komt bij dat de glasvezelmarketeer er tot nu toe erg in slaagt om coax als inferieur en achterhaald neer te zetten.
Nou ik hoor toch zeer vaak om mij heen dat Ziggo klanten vaak voor het hoogste internet abonnement kiezen alleen maar voor de upload en niet omdat ze die 1Gbit download willen hebben. Ik had zelf ook altijd het 1Gbit abonnement bij Ziggo alleen maar voor de upload, en nu ik op de glasvezel zit ben ik meteen overgestapt naar een 400/400 abonnement. Dit scheelde ten eerste heel veel geld (ruim €200 per jaar) en dit is voor ons ruim voldoende voor zowel down als upload (en zo zullen er veel meer mensen overdenken lijkt mij).Jay-B schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:36:
[...]
Dat betekent niet dat de upload helemaal niet omhoog gaat. Het is alleen niet hetgene wat belangrijk is voor de gemiddelde consument.
Niet op zichzelf maar wel als onderdeel van een bredere investering naar de toekomst. Je kan niet blijven beweren dat de techniek achterhaald is als er in de komende jaren 8 Gbps landelijk beschikbaar komt. Dan kom je ongeloofwaardig over. Die upload zal ook omhoog gaan gezien we dan op Docsis 4.0 zitten wat dat een stuk makkelijker maakt. Hoeveel is even afwachten.DON PAPA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:23:
[...]
En zullen ze bij Ziggo nou echt denk dat die 8Gbit/s download daar wat aan gaat veranderen als de upload zover achterblijft?
[ Voor 44% gewijzigd door Jay-B op 21-10-2025 00:07 ]
Nou vertel mij nu is hoe dan zo'n marktonderzoek gaat bij Ziggo, want ik ben echt nog nooit één klant (zowel online (zelfs niet in hun eigen test groep) als in het dagelijks leven) tegen gekomen waaraan Ziggo heeft gevraagd wat de behoefte aan upload snelheid zou zijn.Jay-B schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:59:
Grote providers doen aan de lopende band marktanalyses. Dat gaat echt een heel stuk verder dan een paar mensen om je heen. Op basis van die analyses komt niet naar voren dat die upload zo belangrijk is als hier vaak wordt voorgedaan.
Nou dat zullen ze gerust wel al weten, maar er zal wel een gegronde reden zijn dat ze daar bewust nog maar geen uitspraken over doen. En ik heb wel al een klein vermoeden waarom dit is...Jay-B schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:59:
Die upload zal ook omhoog gaan gezien we dan op Docsis 4.0 zitten wat dat een stuk makkelijker maakt. Hoeveel is even afwachten.
[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 21-10-2025 01:23 ]
De klanten bij Ziggo kijken alleen naar download. We hadden een monteur hier en die zei, 100mbit. Daar kan je geen Netflix van kijken of met zn tweeën werken. Ik vroeg waar hij die desinformatie vandaan had. Ik moest eigenlijk naar 400/1000 minimaal van hem. Dus zo lichten ze de mensen op.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
[...]
Nou vertel mij nu is hoe dan zo'n marktonderzoek gaat bij Ziggo, want ik ben echt nog nooit één klant (zowel online (zelfs niet in hun eigen test groep) als in het dagelijks leven) tegen gekomen waaraan Ziggo heeft gevraagd wat de behoefte aan upload snelheid zou zijn.
En elk jaar als er een snelheids verhoging wordt gedaan door Ziggo, dan regent het aan klachten op hun eigen forum dat de uploadsnelheid weer niet omhoog gezet wordt.
Dat geeft volgens mij toch een heel duidelijk beeld dat er wel degelijk een "grote" behoefte is onder de klanten voor een hogere uploadsnelheid, vooral bij de lagere abonnementen. Maar Ziggo houd dit expres tegen, omdat deze klanten nu verplicht zijn het duurste abonnement te nemen. Wat bij de glasvezel boer niet nodig is zoals ik al uitlegde in mijn vorige posting.
Maar zolang Ziggo geen groot klanten onderzoek doet, zullen ze in mijn ogen ook nooit echt weten wat de behoefte is van elke klant...
[...]
Nou dat zullen ze gerust wel al weten, maar er zal wel een gegronde reden zijn dat ze daar bewust nog maar geen uitspraken over doen. En ik heb wel al een klein vermoeden waarom dit is...
Ik kan dit beamen. Ongeveer 2 of 3 jaar geleden had ik ook een monteur over de vloer en die vroeg zich ook af waarom ik (alleenstaand) voor thuiswerk een 100 Mb verbinding had: "Dat zou je toch niet willen". Ik wil het geen oplichting noemen, maar het is wel verspreiding van desinformatie.Lightning89 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:38:
[...]
De klanten bij Ziggo kijken alleen naar download. We hadden een monteur hier en die zei, 100mbit. Daar kan je geen Netflix van kijken of met zn tweeën werken. Ik vroeg waar hij die desinformatie vandaan had. Ik moest eigenlijk naar 400/1000 minimaal van hem. Dus zo lichten ze de mensen op.
We zitten nu toch al wat jaartjes bij Ziggo. Vanaf Quicknet, maar ik ben nog nooit uitgenodigd voor een marktonderzoek. Maar laten we eerlijk zijn... ze luisteren toch nooit? Ja, mensen willen hogere download en dat doet men. Hmja, ik denk dat dat meer noodzaak vanuit Ziggo is dan een tegemoetkoming aan wensen van de klant. Ja, ze vragen wel eens of de mail met de jaarlijke prijsverhoging mij bevalt. Als ik die überhaupt al krijg.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
Nou vertel mij nu is hoe dan zo'n marktonderzoek gaat bij Ziggo, want ik ben echt nog nooit één klant (zowel online (zelfs niet in hun eigen test groep) als in het dagelijks leven) tegen gekomen waaraan Ziggo heeft gevraagd wat de behoefte aan upload snelheid zou zijn.
Hmja, die signalen ziet men ook wel, maar dat zijn er zo weinig. Het aantal mensen dat vertrekt is ook 'weinig', dus dan begrijp je wel wat voor indruk die paar klagers over de lage uploadsnelheid maken. En van die lui die vertrekken komen ook wel weer mensen terug, de hoppers. Zij die jaarlijks overstappen zijn belangrijker dan de 'slapers'. Die 'slapers' blijven toch wel binnen. Zolang daar niets in veranderd, zal er nooit iets aan het klantbehoud van de 'bestaande' klanten (langer dan één jaarDON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
En elk jaar als er een snelheids verhoging wordt gedaan door Ziggo, dan regent het aan klachten op hun eigen forum dat de uploadsnelheid weer niet omhoog gezet wordt.
Precies. Het is toch belachelijk dat je 2000Mb/s download moet nemen om überhaupt 120Mb/s upload te hebben. Jaja, nu komt er vast wel weer iemand met "je moet niets". Ik moet wel als ik die 120Mb/s wil hebben. Niet vergoelijken of nuanceren. Die downloadsnelheid slaat helemaal nergens op. Ja, is leuk op verjaardagen of het compenseren van andere dingen die niet voldoen aan de 'maatstaf'. Vooral bij verpiswedstrijden en fanboys. Zo blij dat ik niet meer per se het nieuwste en snelste hoef te hebben... de wereld draait gewoon door.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
Dat geeft volgens mij toch een heel duidelijk beeld dat er wel degelijk een "grote" behoefte is onder de klanten voor een hogere uploadsnelheid, vooral bij de lagere abonnementen. Maar Ziggo houd dit expres tegen, omdat deze klanten nu verplicht zijn het duurste abonnement te nemen. Wat bij de glasvezel boer niet nodig is zoals ik al uitlegde in mijn vorige posting.
Stel ze doen wel een onderzoek... leggen ze de uitslag toch naast hun neer. Je kan mij niet vertellen dat het verlangen naar een hogere upload (bij lagere downloadsnelheden!) compleet onbekend is. Ik bedoel, die enkele werknemers van Ziggo hier zijn ook niet blind.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
Maar zolang Ziggo geen groot klanten onderzoek doet, zullen ze in mijn ogen ook nooit echt weten wat de behoefte is van elke klant...
DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
Nou dat zullen ze gerust wel al weten, maar er zal wel een gegronde reden zijn dat ze daar bewust nog maar geen uitspraken over doen. En ik heb wel al een klein vermoeden waarom dit is...
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2025 09:15 ]
Maar wél een deel van de klanten!W1ck1e schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:57:
Op basis van het aantal tweakers (341duizend nogwat) volgens de karmalijst. Tweakers zijn op het vlak van internet verbinding wellicht geen representatieve groep voor de huishoudens in Nederland.
[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 21-10-2025 09:06 ]
Ik denk dat ziggo op basis van onderzoek heeft besloten dat de huidige koers het beste voor hen is.
Ik heb wel geteld één keer een onderzoeks vraag vanuit Ziggo gehad en dat ging toen over de betaalde erotiek zenders (terwijl ik die niet had in mijn pakket) of daar een constante pin-code vraag op moest komen. En achteraf vonden ze het gek dat de meeste mensen op ja hadden gestemd, terwijl de gebruikers van deze zenders op het forum aangaven dat juist niet te willen en ook deze vraag nooit hebben gehad vanuit Ziggo.CreativeS schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:51:
[...]
We zitten nu toch al wat jaartjes bij Ziggo. Vanaf Quicknet, maar ik ben nog nooit uitgenodigd voor een marktonderzoek. Maar laten we eerlijk zijn... ze luisteren toch nooit?
Hou nou maar gewoon op met speculeren over hoe Ziggo z'n markt onderzoeken doet, want we weten het simpelweg niet. Het is geen vereiste voor Ziggo om uberhaubt Ziggo klanten te vragen gezien deze vragen veelal ook wel via externe bureaus lopen en daarbij gaat het over gemiddelde van Nederland, niet gemiddelde Ziggo gebruiker. Daarnaast zullen ze data hebben van hoeveel upload een gezin gemiddeld gebruik zonder daar ook maar iemand voor hoeven te vragen.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:56:
[...]
Ik heb wel geteld één keer een onderzoeks vraag vanuit Ziggo gehad en dat ging toen over de betaalde erotiek zenders (terwijl ik die niet had in mijn pakket) of daar een pin code op moest komen. En achteraf vonden ze het gek dat de meeste mensen op ja hadden gestemd, terwijl de gebruikers van deze zenders op het forum aangaven dat juist niet te willen en ook deze vraag nooit hebben gehad vanuit Ziggo.
En dat noemen de hoge heren binnen Ziggo waarschijnlijk een gedegen onderzoek
Klopt, dat ken ik nog vanuit de testperiode. Toen begonnen ze met pincode, ondanks dat alles op 18+ stond.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:56:
Ik heb wel geteld één keer een onderzoeks vraag vanuit Ziggo gehad en dat ging toen over de betaalde erotiek zenders (terwijl ik die niet had in mijn pakket) of daar een constante pin-code vraag op moest komen. En achteraf vonden ze het gek dat de meeste mensen op ja hadden gestemd, terwijl de gebruikers van deze zenders op het forum aangaven dat juist niet te willen en ook deze vraag nooit hebben gehad vanuit Ziggo.
En dat noemen de hoge heren binnen Ziggo waarschijnlijk een gedegen onderzoek
*knip*. Dit voegt niks toe.SirMemeAlot schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:10:
Wat er ook voor upload bij had gezeten, ik weet zeker dat 'the usual suspects' geklaagd hadden dat het te weinig zou zijn of belachelijk etc.. Laten we gewoon accepteren dat als je echt de upload gebruikt Ziggo niet je provider is, dat gaat voorlopig ook niet veranderen. Ik snap niet waar de energie vandaan komt om hier elke keer weer over te klagen. Kik nu al uit naar het volgende artikel van Ziggo (wss Q3 resultaten en de daarbij behorende discussie).
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 21-10-2025 10:17 ]
*knip*
[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 21-10-2025 10:30 ]
Ja, in feite heb je natuurlijk gelijk, maar je weet ook dat men maar wat graag pronkt over waar hun netwerk toch toe in staat is. Allemaal mogelijk als het netwerk geüpgrade wordt en dat is het nu toch al een paar keer gedaan? Hoge uploadsnelheden zijn mogelijk. Praat daar dan niet over. Slinger dat als ISP niet de wereld in. Je kan niet zeggen dat de uploadsnelheden de laatste jaren zo structureel en vooral significant verhoogd zijn? Toch? Vero? Da's mijn punt.SirMemeAlot schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:19:
Ik zeg juist wat jullie ook beweren denk ik, dat Ziggo niet geschikt is voor hoge upload snelheid?
Verder snijdt dat mes aan 2-kanten
Het grote punt is, dat als je een enigszins markt conforme upload wil, je meteen naar het hoogste abonnement moet. 100mbit is voor mij net aan voldoende up, maar 200 down heb ik eigenlijk al genoeg aan. Wil ik 100mbit up, kan dat niet en moet ik echt een stuk meer betalen voor iets wat bij een glasvezel aanbieder significant goedkoper is. Dat is technisch echt wel haalbaar. Waarom zit ik niet bij een glasvezel aanbieder? Omdat die er nog niet is, maar binnekort wel.SirMemeAlot schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Hou nou maar gewoon op met speculeren over hoe Ziggo z'n markt onderzoeken doet, want we weten het simpelweg niet. Het is geen vereiste voor Ziggo om uberhaubt Ziggo klanten te vragen gezien deze vragen veelal ook wel via externe bureaus lopen en daarbij gaat het over gemiddelde van Nederland, niet gemiddelde Ziggo gebruiker. Daarnaast zullen ze data hebben van hoeveel upload een gezin gemiddeld gebruik zonder daar ook maar iemand voor hoeven te vragen.
Wat er ook voor upload bij had gezeten, ik weet zeker dat 'the usual suspects' geklaagd hadden dat het te weinig zou zijn of belachelijk etc.. Laten we gewoon accepteren dat als je echt de upload gebruikt Ziggo niet je provider is, dat gaat voorlopig ook niet veranderen. Ik snap niet waar de energie vandaan komt om hier elke keer weer over te klagen. Kik nu al uit naar het volgende artikel van Ziggo (wss Q3 resultaten en de daarbij behorende discussie).
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Maar ook als ze wel zo'n onderzoek doen, dan weten ze niet wat hun klanten nodig hebben, wat hun behoefte is.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
*knip* Mag een tandje minder Dit is een vak op zich en gebeurt in ieder geval bij alle grote providers en wordt echt niet alleen gedaan met een vragenlijstje. Er zijn talloze bronnen zowel intern als extern die gebruikt worden. Die geven niet dit beeld helaas. Daar komt bij dat die groep die het wel wilt waarschijnlijk te klein is om te verantwoorden om hier iets mee te doen. Je zal dus zien dat de uploadsnelheden wel langzaam omhoog gaan over de tijd (zoals dat nu ook gebeurt) maar ik verwacht niet ineens symmetrische snelheden over coax. Simpelweg omdat de vraag beperkt is en dat wel wat moeite kost. Overigens gebeurt het in Amerika al wel op docsis 4.0. Het zal me niets verbazen dat statistieken hierover ook in de mix worden gebruikt om te bepalen hoveel dit daadwerkelijk verkoopt en of er bijvoorbeeld meer lagere abonnementen verkocht worden omdat de upload relatief hoger is.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 01:08:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 21-10-2025 10:46 ]
Hulde!ikweethetbeter schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:34:
Persoonlijk lijkt het me nuttiger dat Ziggo eens niet focust op een steeds hogere download, maar dat ze iets doen aan de upload. Een snelheid van 400/400 lijkt me bijvoorbeeld veel zinvoller dan 8000/160, om maar eens wat te noemen. En als daar Docsis 4 voor nodig is, dan lijkt me dat iets om haast mee te maken, in plaats van zoveel mogelijk download uit Docsis 3.1 te persen.
Helemaal mee eens, zelfs als ze met een pakket van 400/100 (voor een gunstige prijs) zouden komen, zou ik Ziggo weer gaan overwegen te nemen. Maar blijkbaar zegt het marktonderzoek iets anders, of zal toch het verdien model de grootste factor zijn....ikweethetbeter schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:34:
[...]
Persoonlijk lijkt het me nuttiger dat Ziggo eens niet focust op een steeds hogere download, maar dat ze iets doen aan de upload. Een snelheid van 400/400 lijkt me bijvoorbeeld veel zinvoller dan 8000/160, om maar eens wat te noemen.
Nou daar zie ik anders weinig van terug bij de laatste snelheids verhogingJay-B schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:35:
[...]
Je zal dus zien dat de uploadsnelheden wel langzaam omhoog gaan over de tijd (zoals dat nu ook gebeurt)
[ Voor 42% gewijzigd door DON PAPA op 21-10-2025 12:36 ]
Maar wel langzamer dan de download, volgens mij niet alleen absoluut maar ook relatief. Terwijl in de richting van synchroom de upload dus (veel) harder omhoog moet dan de download. Elke keer 50 of 100 aan download erbij en 10 of 20 aan upload gaat de verhouding alleen schever van worden.Jay-B schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:49:
Kijk je over een langere periode dan zie je dat de upload langzaam stijgt.
Symmetrisch !RobertMe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:44:
[...]
Maar wel langzamer dan de download, volgens mij niet alleen absoluut maar ook relatief. Terwijl in de richting van synchroon de upload dus (veel) harder omhoog moet dan de download. Elke keer 50 of 100 aan download erbij en 10 of 20 aan upload gaat de verhouding alleen schever van worden.
[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2025 13:02 ]
Daar waar Ziggo FTTH levert worden symmetrische snelheden geleverd en dat zal zo blijven. Dus nee, het is geen verdienmodel. De weg naar hoge upload op HFC is gewoon complexer. Ik verwacht en hoop wel dat met Docsis 4.0 weer een flinke stap gemaakt kan worden. Comcast loopt voorop en laat zien dat dat ook in de praktijk goed te doen is. Dus het is een kwestie van tijd.DON PAPA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:42:
[...]
Maar blijkbaar zegt het marktonderzoek iets anders, of zal toch het verdien model de grootste factor zijn....![]()
[...]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq