Vorig jaar met Black Friday overgestapt naar Ziggo, dus ik was alweer in afwachting van de acties, maar zojuist een mail van Ziggo dat ik als bestaande klant nog 6 maanden 50% korting krijg. Zo proactief heb ik ze nog nooit gezien. ESPN korting vervalt wel, dus binnenkort maar eens rekenen en misschien alsnog even bellen, maar goed, dit doen ze toch wel slim.
Let wel even goed op of het voor een één of twee jarig contract is, want dat is nog wel is het addertje onder het gras bij de verschillende providers.BigSmurf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:26:
Vorig jaar met Black Friday overgestapt naar Ziggo, dus ik was alweer in afwachting van de acties, maar zojuist een mail van Ziggo dat ik als bestaande klant nog 6 maanden 50% korting krijg.
De providers zijn gewoon verplicht je te benaderen als je contract bijna afloopt, ze gaan het dus eindelijk bij Ziggo ook goed doen...BigSmurf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:26:
Zo proactief heb ik ze nog nooit gezien
[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 10-10-2025 12:10 ]
Ja hier ook. Maar ik had er ook Disney+ bij gratis de vorige keer, en er was nog een mogelijkheid met cashback. Dus denk dat ik alsnog van de “nieuwe klant” methode gebruik ga maken als er weer zo’n goede deal voorbij komt.BigSmurf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:26:
Vorig jaar met Black Friday overgestapt naar Ziggo, dus ik was alweer in afwachting van de acties, maar zojuist een mail van Ziggo dat ik als bestaande klant nog 6 maanden 50% korting krijg. Zo proactief heb ik ze nog nooit gezien. ESPN korting vervalt wel, dus binnenkort maar eens rekenen en misschien alsnog even bellen, maar goed, dit doen ze toch wel slim.
Ik heb ook deze aanbieding ontvangen. Eigenlijk wou ik overstappen op glasvezel. Kan ook nergens mijn nieuwe einddatum vinden, waar zou dat moeten staan?
In de "Vodafone & Ziggo" app bij persoonsgegevens > abonementsgegevens > contract gegevens bekijkentiguan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:31:
Kan ook nergens mijn nieuwe einddatum vinden, waar zou dat moeten staan?
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 10-10-2025 12:59 ]
Bij een 1jarige verlenging 6mnd 50%?tiguan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:31:
Ik heb ook deze aanbieding ontvangen. Eigenlijk wou ik overstappen op glasvezel. Kan ook nergens mijn nieuwe einddatum vinden, waar zou dat moeten staan?
Ook nog gratis extra TV-zenders of streaming?
Ik ga namelijk retentie bellen voor een verlenging ☺️
Als ik retentie bel dat mogen ze geen 50% korting geven😟.
Max 3x 10euro.
0881212804
[ Voor 10% gewijzigd door Ruud888 op 10-10-2025 13:03 ]
En dat is de stand van zaken tegenwoordig. Drie keer een tientje bij één jaar en zes keer een tientje bij twee jaar, waarbij ze heel veel moeite doen om je een tweejarig abonnement aan te smeren. Die zes maanden 50% korting zal ook zeker weten voor een tweejarig abonnement zijn. Ze willen mensen vasthouden, nu er toch wel grote aantallen *onder de streep* vertrokken zijn òf de intentie hebben. Jaja, er blijven nog genoeg over voorlopig, maar toch. Wel een beetje laat... toch vreemd, bedrijven worden geleid door veelal hoger opgeleide personen, maar dit zag zelfs ... (vul maar in) wel aankomen.Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:
Max 3x 10euro.
0881212804
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 10-10-2025 13:47 ]
De aanbieding is geen verlenging. Ik heb m ook ontvangen en zit op een 1 jaar contract wat in december afloopt. In de mail staatRuud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:
[...]
Bij een 1jarige verlenging 6mnd 50%?
Max 3x 10euro.
0881212804
Opzeggen kan maandelijks na afloop van mijn initiële contract periode.Het is een cadeautje, je abonnement wijzigt niet.
Dat is niet vreemd. Als je mensen bonussen geeft op korte termijn doelen (binnen 1 jaarlijkse beoordelingscycles die bij de meeste bedrijven van februari tot november loopt) dan gaan ze daarnaar handelen.CreativeS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:09:
[...]
toch vreemd, bedrijven worden geleid door veelal hoger opgeleide personen, maar dit zag zelfs ... (vul maar in) wel aankomen.
Hier dezelfde verlenging gehad voor 6 maanden 50%.. Ik heb voor de zekerheid goed gezocht, maar er is geen verlenging van 1 of 2 jaar, je contract blijft gewoon doorlopen.DON PAPA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Let wel even goed op of het voor een één of twee jarig contract is, want dat is nog wel is het addertje onder het gras bij de verschillende providers.
:strip_exif()/f/image/qJqQBy4rscLop2ujO1E0lKHP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik nog ESPN, maar dat kijk ik veel te weinig, dus dat ga ik niet missen.. Ik was al een beetje aan het zoeken, maar op deze manier hebben ze mij het komende half jaar in ieder geval nog als klant en hoef ik ook mijn spullen niet terug te sturen als ik voor nieuwe klant zou gaan. Daarna zie ik wel weer verder.
[ Voor 31% gewijzigd door M@cer op 10-10-2025 13:37 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik heb het hier niet over de manier of periode waarop cq waarin men kortingen aanbiedt, ik heb het over het feit dat Ziggo nu pas pro-actief aankomt met acties om klanten te behouden. Schijnbaar hebben deze hoog opgeleide personen geen voortschrijdende blik. Toch knap dat je het weet te verdraaien naar methodes en periodes van korting aanbiedenjongetje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:28:
Dat is niet vreemd. Als je mensen bonussen geeft op korte termijn doelen (binnen 1 jaarlijkse beoordelingscycles die bij de meeste bedrijven van februari tot november loopt) dan gaan ze daarnaar handelen.

Nu via 3 kanalen contact met ze gehad voor verlenging en ze flink onder druk gezet.
6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar
Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.
Blijkbaar willen ze hun vaste klanten lozen.
Waardeloos als je dit vergelijkt met de kortingen en cadeaus voor nieuwe klanten.
6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar
Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.
Waardeloos als je dit vergelijkt met de kortingen en cadeaus voor nieuwe klanten.
Met alle respect... waarom zou het voor jou anders zijn?Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:56:
Ik waardeer je doorzettingsvermogen, maar 'computer says no!'
In dit geval is er geen addertje, want het is geen nieuw contract. Je kan gewoon maandelijks blijven opzeggen. Ik wist overigens niet dat het verplicht was om je te benaderen, maar los daarvan, ik vind dit best netjes. Dat mag ook weleens gezegd worden.DON PAPA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Let wel even goed op of het voor een één of twee jarig contract is, want dat is nog wel is het addertje onder het gras bij de verschillende providers.
[...]
De providers zijn gewoon verplicht je te benaderen als je contract bijna afloopt, ze gaan het dus eindelijk bij Ziggo ook goed doen...
Heb je een van beide geaccepteerd, doe je niets of zeg je op ?Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:56:
Nu via 3 kanalen contact met ze gehad voor verlenging en ze flink onder druk gezet.
6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar
Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.
In de huidige markt zijn dit prima verlengingsaanbiedingen. Voor 1 jaar was overigens tot voor kort maar 3x10 euro korting. En we weten allemaal wel ondertussen dat we dit niet hoeven te vergelijken met de nieuwe klant korting. Als je dat wil, ga je gewoon elk jaar wisselen van provider.Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:56:
6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar
Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.
Ik heb niks verlengd, het is een kadootje blijkbaar. Einddatum is niet veranderd zo te zien. Ik verwacht dat de extra diensten die ik nu gratis krijg, niet ook gratis een jaar langer blijven. Daar wordt iig niks over gezegd.Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:
[...]
Bij een 1jarige verlenging 6mnd 50%?
Max 3x 10euro.
0881212804
Hier ook precies hetzelfde verhaal. Bij blackfriday vorig jaar 1 jaar afgesloten, die korting is inmiddels al een paar maandjes voorbij. Maar krijg schijnbaar ook 50% korting de komende 6 maandentiguan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:28:
[...]
Ik heb niks verlengd, het is een kadootje blijkbaar. Einddatum is niet veranderd zo te zien. Ik verwacht dat de extra diensten die ik nu gratis krijg, niet ook gratis een jaar langer blijven. Daar wordt iig niks over gezegd.

Ga alleen de ziggo sport, ESPN en in mindere mate Ziggo Sport Totaal missen, want die waren maar 1 jaar gratis, en ik vind die het niet waard om ervoor te betalen
@TripleQ Mijn abbo ging 6 januari in, was dus niet met Black Friday, dus dat vind ik ergens wel vreemd.
Ik verdraai niets. Ziggo moet van de ACM (net als elke andere provider) elk jaar contact opnemen of het aanbod nog passend is. Dus dat doen ze niet omdat ze klantvriendelijk zijn maar omdat het moet.CreativeS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:52:
[...]
Ik heb het hier niet over de manier of periode waarop cq waarin men kortingen aanbiedt, ik heb het over het feit dat Ziggo nu pas pro-actief aankomt met acties om klanten te behouden. Schijnbaar hebben deze hoog opgeleide personen geen voortschrijdende blik. Toch knap dat je het weet te verdraaien naar methodes en periodes van korting aanbieden
Je snapt het nog steeds niet wat ik bedoelde. Ik heb het helemaal niet over... laat ook maar. Sommigen lezen alleen maar wat ze willen lezen. Is de energie niet waard.jongetje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:53:
[...]
Ik verdraai niets. Ziggo moet van de ACM (net als elke andere provider) elk jaar contact opnemen of het aanbod nog passend is. Dus dat doen ze niet omdat ze klantvriendelijk zijn maar omdat het moet.
[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 10-10-2025 21:13 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie