Lekkere clickbait. "Ziggo stopt" is natuurlijk veel interessanter om te klikken dan "Ziggo upgrade [kwaliteit ongecodeerde Talpa naar HD]".TexMex schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:46:
Ziggo stopt SD-doorgifte Talpa zenders: SBS6, SBS9, Net5 en Veronica ook ongecodeerd in HD
SBS9 dus ook voor het eerst ongecodeerd beschikbaar. Nu dus alleen nog de RTL-zenders die niet ongecodeerd in HD worden doorgegeven.
Ja dat is Jarco, hij weet van elk positief bericht toch nog een negatieve kop te maken.RobertMe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:16:
[...]
Lekkere clickbait. "Ziggo stopt" is natuurlijk veel interessanter om te klikken dan "Ziggo upgrade [kwaliteit ongecodeerde Talpa naar HD]".
Zijn favoriete woord is "versobert" dat vind hij heerlijk om te gebruiken in vooral titels. Valt me nog mee dat hij niet zegt "Ziggo versobert het TV aanbod"
Maar los hiervan natuurlijk een goede stap, Ziggo geeft aan dat ze te weinig bandbreedte hebben voor sneller internet en vervolgens geven ze een groot deel van de zenders in SD en HD door.
Ik herken dat alleen bij zijn berichten over ziggo. Hij lijkt wel op een missie te zijn, of het is een obsessie.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:23:
Ja dat is Jarco, hij weet van elk positief bericht toch nog een negatieve kop te maken.
...
Is de vraag dan niet of er met HD minder bandbreedte verbruikt wordt? * RobertMe heeft geen idee of ze de zender dan puur ongecodeerd doorgeven voor zowel met als zonder abo, of de zender nog steeds dubbel doorgeven.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:23:
Maar los hiervan natuurlijk een goede stap, Ziggo geeft aan dat ze te weinig bandbreedte hebben voor sneller internet en vervolgens geven ze een groot deel van de zenders in SD en HD door.
Volgens mij was het voorheen wel zo dat als je de CI module uit de TV trok dat je nog alleen NPO1 kon ontvangen (want verplicht FTA) en je voor de andere zenders het netwerk ID moest aanpassen? Ondanks dat je bv NPO2 dan dus als het goed is in exact dezelfde kwaliteit krijgt.
De zender wordt gewoon 1 keer doorgegeven, zou beetje gek zijn als je dit 2 keer doet. Diezelfde stream zit gewoon in het ongecodeerde en gecodeerde pakket.RobertMe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:28:
[...]
Is de vraag dan niet of er met HD minder bandbreedte verbruikt wordt? * RobertMe heeft geen idee of ze de zender dan puur ongecodeerd doorgeven voor zowel met als zonder abo, of de zender nog steeds dubbel doorgeven.
Volgens mij was het voorheen wel zo dat als je de CI module uit de TV trok dat je nog alleen NPO1 kon ontvangen (want verplicht FTA) en je voor de andere zenders het netwerk ID moest aanpassen? Ondanks dat je bv NPO2 dan dus als het goed is in exact dezelfde kwaliteit krijgt.
Daarnaast wil ik even opmerken dat Ziggo niets FTA (free to air) hoeft door te geven. Die verplichting hebben ze niet, dat is alleen zo bij Digitenne. Dat deden ze heeeeel lang geleden puur zodat je kon zien of er een probleem was met het kastje of de CI(+) module. Sinds jaren is er een hele bups van meer dan 30 zenders gewoon te kijken, maar dan heb je (officieel) wel een abonnement nodig. Dat Ziggo niet altijd de kabel lostrekt is een ander verhaal...
Monteur vandaag geweest omdat ethernet steeds uitviel. Hij heeft de aansluiting in de woonkamer vernieuwd, maar ik heb mijn modem in de huiskamer staan en niet bij de aansluiting in de meterkast. Kreeg advies om daar contact te laten plaatsen en modem daaraan aan te sluiten, maar hoe moet dat dan met mijn 15 meter cat 6 kabel? Hoe sluit ik die dan aan? Kan het moeilijk los in de gang leggen en dan naar de computer in de woonkamer
Heb overigens na woensdag geen uitval meer gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 01-10-2025 15:33 ]
Nouja, ik weet vrij zeker dat je "vroeger" het netwerk ID moest aanpassen wilde je weer ("alle") kanalen ontvangen na uittrekken CI module. Lijkt mij toch dat dat alleen het geval kan zijn als het twee losse streams zijn. Anders kon je zonder CI module prima verder kijken, als die hele CI module niet nodig was omdat er maar één, ongecodeerde, stream was.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:31:
[...]
De zender wordt gewoon 1 keer doorgegeven, zou beetje gek zijn als je dit 2 keer doet. Diezelfde stream zit gewoon in het ongecodeerde en gecodeerde pakket.
Edit:
Of..., ik heb dat alleen geprobeerd met de RTL en Talpa zenders die dus wel dubbel waren. Dat kan natuurlijk ook.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 01-10-2025 15:40 ]
@RobertMe Als je een CI+ module hebt en je trekt die eruit dan lopen de ongecodeerde streams gewoon door. Alleen kreeg je met de CI+ module de HD streams van RTL en SBS en zonder de CI+ module de SD kanalen en die zijn idd anders.
De zenders worden, net als voorheen, dubbel doorgegeven. De enige verandering is dat de HD versie nu ongecodeerd wordt doorgegeven. Dit geldt niet voor SBS9, die heeft nooit een SD versie gehad.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:31:
[...]
...De zender wordt gewoon 1 keer doorgegeven, zou beetje gek zijn als je dit 2 keer doet. Diezelfde stream zit gewoon in het ongecodeerde en gecodeerde pakket.
...
Het is zelfs zo dat op diverse kabelboxen je een nieuwe scan moet doen om die HD versies in je kanalenlijst te krijgen.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Alleen KPN kan alles goed doen. De kleinste wijziging in het radioaanbod wordt gebracht als; KPN wijzigt het zenderaanbod.W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:25:
[...]
Ik herken dat alleen bij zijn berichten over ziggo. Hij lijkt wel op een missie te zijn, of het is een obsessie.
Bij Delta en Ziggo wordt het zo negatief mogelijk gespint of worden er zelfs niet juiste berichten geplaatst.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Netjes, codering op HD signaal is er inderdaad af en SD kanaal lijkt niet meer te bestaan. Sneller te zappen naar deze kanalen. Ben benieuwd of RTL snel volgt.TexMex schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:46:
Ziggo stopt SD-doorgifte Talpa zenders: SBS6, SBS9, Net5 en Veronica ook ongecodeerd in HD
SBS9 dus ook voor het eerst ongecodeerd beschikbaar. Nu dus alleen nog de RTL-zenders die niet ongecodeerd in HD worden doorgegeven.
Dat hangt dus af van je TV of kabelontvanger.Hugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Netjes, codering op HD signaal is er inderdaad af en SD kanaal lijkt niet meer te bestaan. Sneller te zappen naar deze kanalen. Ben benieuwd of RTL snel volgt.
Op mijn TV was de verandering meteen zichtbaar, op mijn Enigma2 ontvanger pas na een cablescan.
Die SD versie lijkt weg, maar dat is niet zo, die heeft geen LCN (Logical Channel Number) meer, dus ontbreekt daarom in de kanalenlijst.
Ziggo heeft dus alleen wat wijzigingen aangebracht in de SI (Service Information) tabellen. Met name de NIT, de Network Information Table.
Beide SD en HD varianten worden dus nog uitgezonden.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Bij mij op de slaapkamer staat nog zo'n Humax 5500C/NL kastje dat ik destijds gratis heb gekregen toen de analoge TV van de kabel ging. En ook daar zijn de genoemde zenders ook zo maar HD geworden.Hugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Netjes, codering op HD signaal is er inderdaad af en SD kanaal lijkt niet meer te bestaan. Sneller te zappen naar deze kanalen. Ben benieuwd of RTL snel volgt.
Zeker netjes. Hoop ook dat rtl snel volgt.Hugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Ik kijk via de kabel op 3 andere tv's in huis en op 1 de next mini. Maar zodra rtl dan ook ongecodeerd HD is, kan die mini er ook uit.
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik ben 'm nog niet tegengekomen... en al de hele ochtend gezeik met die verbinding.
zou fijn zijn... kunnen ze de SD verspreiding mooi stoppen... komt er weer extra ruimteHugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
404 Signature not found
Zal deze 94 MHz carrier in het gat zitten van 478 - 572 MHz ?CreativeS schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:45:
Ik ben 'm nog niet tegengekomen... en al de hele ochtend gezeik met die verbinding.
[Afbeelding]
Kun je daar achter komen via het spectrum?
@videopionier wat denk jij?
Nope, simpelweg omdat ik die mogelijkheid niet heb.neeecht schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:42:
Ja, in deze laatste variant heeft het 1e OFDM kanaal inderdaad de vrijgekomen ruimte tussen de TV kanalen en de Docsis 3.0 kanalen gekregen. Het 2e OFDM kanaal is niet gewijzigd en start na de Docsis 3.0 kanalen.neeecht schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:42:
[...]
Zal deze 94 MHz carrier in het gat zitten van 478 - 572 MHz ?
@videopionier wat denk jij?
Het geheel dus net binnen de 1 GHz.
Ik kan er niet zo snel een voorbeeld van laten zien, deze is wel eerder gemeld op het Ziggo forum.
ik zie op dit moment 2 varianten. inderdaad 1e ofdm tussen de dtv en eurodocsis 3.1 kanalen en dan het 2e blok helemaal aan het eind. maar ik zie het soms ook dat ze beiden aan het eind zitten. waarom dit zo is weet ik alleen niet. ik heb eigenlijk niet gekeken of in het laatste geval dat misschien gebieden zijn waar de "rasterwijziging" (het leeghalen van 8 dtv frequenties) nog niet heeft plaatsgevonden, maar dat zou het wel verklaren natuurlijk
[ Voor 32% gewijzigd door giovanni2903 op 04-10-2025 22:44 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Er zijn zeker meerdere varianten met 2 OFDM kanalen, maar ik hou dat niet bij. Alles is terug te vinden op dit forum en het Ziggo forum. Ik weet dat er nog een forum bestaat die dat bijhouden, maar de naam ervan weet ik niet meer. Schijnt een voortzetting van het oude Chelloo forum te zijn.giovanni2903 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:43:
ik zie op dit moment 2 varianten. inderdaad 1e ofdm tussen de dtv en eurodocsis 3.1 kanalen en dan het 2e blok helemaal aan het eind. maar ik zie het soms ook dat ze beiden aan het eind zitten. waarom dit zo is weet ik alleen niet. ik heb eigenlijk niet gekeken of in het laatste geval dat misschien gebieden zijn waar de "rasterwijziging" (het leeghalen van 8 dtv frequenties) nog niet heeft plaatsgevonden, maar dat zou het wel verklaren natuurlijk
Wat je laatste opmerking betreft: Ik heb ook 2 OFDM kanalen t/m 1218 MHz en ik ben allang overgezet naar het nieuwe kanalenplan. (channelplan) Die 96 MHz ruimte is hier nog ongebruikt.
Een raster indeling is wat anders, het bepaalt de afstanden tussen de kanalen voor DVB-C/Docsis 3. En die is niet gewijzigd, 8 MHz.
Verbinding lag er net weer uit. Volgens ziggo.nl is het een openstaande storing. Was dit landelijk?
Ik zie de hele dag al verbindingen haperen bij diverse nederlandse datacenters...
Ik zie de hele dag al verbindingen haperen bij diverse nederlandse datacenters...
Landelijk ? Geen idee. Ik zat formule 1 te kijken, en wat te surfen, Ik zat niet de hele dag te testen, daarvoor heb ik geen internet genomen. Geen haperingen gemerkt. (n=heel veel gebruikers)Fret Raket schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 01:59:
Verbinding lag er net weer uit. Volgens ziggo.nl is het een openstaande storing. Was dit landelijk?
Dat moet iets lokaals zijn. Afgelopen 24 uur geen onderbreking ervaren:Fret Raket schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 01:59:
Hij lag er hier een kwartier uit en alles was gereset (nieuwe kanalen, etc).W1ck1e schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 07:53:
[...]
Landelijk ? Geen idee. Ik zat formule 1 te kijken, en wat te surfen, Ik zat niet de hele dag te testen, daarvoor heb ik geen internet genomen. Geen haperingen gemerkt. (n=heel veel gebruikers)
Als dit werkzaamheden waren, had ziggo dat wel even vantevoren mogen vermelden, zoals ze tot 2 jaar terug per email deden... Ik krijg alleen nog de maandelijkse factuur van ze per email.
Ik heb geen idee wat je met "Hij" en "alles" bedoelt. DoorFret Raket schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:42:
Hij lag er hier een kwartier uit en alles was gereset (nieuwe kanalen, etc).
Als dit werkzaamheden waren, had ziggo dat wel even vantevoren mogen vermelden, zoals ze tot 2 jaar terug per email deden... Ik krijg alleen nog de maandelijkse factuur van ze per email.
dacht ik dat je internet bedoelde. F1 kijk ik over internet (F1TV). We hebben een Next met coax, maar we keken gisteren naar opnames, dus ook over internet. Ik heb daardoor niets gemerkt van "nieuwe kanalen"Ik zie de hele dag al verbindingen haperen bij diverse nederlandse datacenters
Modem, toegekende kanalen. 578000000 was het eerste kanaal voor de downtime, 706000000 erna.W1ck1e schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:57:
[...]
Ik heb geen idee wat je met "Hij" en "alles" bedoelt. Door
[...]
dacht ik dat je internet bedoelde. F1 kijk ik over internet (F1TV). We hebben een Next met coax, maar we keken gisteren naar opnames, dus ook over internet. Ik heb daardoor niets gemerkt van "nieuwe kanalen"
Volgens de modem log was er om 01:35 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync, met om 01:37 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out.
Ik kijk al jaren geen TV meer, heb niet eens een werkend toestel.
Ik denk dat het "toewijzen van die kanalen" een regelmatig voorkomend proces is en niet onderhoud dat gepland wordt. Wat is het belang van welke kanalen worden gebruikt ? Ik houd dat niet in de gaten.Fret Raket schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:42:
Hij lag er hier een kwartier uit en alles was gereset (nieuwe kanalen, etc).
De hogere kanalen zijn hier nogal storingsgevoelig door instraling van 4G en een hele grote digitenne mast die hier vlakbij staat.W1ck1e schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Ik denk dat het "toewijzen van die kanalen" een regelmatig voorkomend proces is en niet onderhoud dat gepland wordt. Wat is het belang van welke kanalen worden gebruikt ? Ik houd dat niet in de gaten.
De huizen hier zijn overwegend laagbouw van 100 jaar terug, dus straling gaat overal dwars doorheen.
Klopt echter zijn daar wel nieuwe kabeltjes voor die 4 en 5G bestendig zijn.Fret Raket schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:45:
[...]
De hogere kanalen zijn hier nogal storingsgevoelig door instraling van 4G en een hele grote digitenne mast die hier vlakbij staat.
De huizen hier zijn overwegend laagbouw van 100 jaar terug, dus straling gaat overal dwars doorheen.
Heb je dan nog storingen dan is het de AOP of zelfs de straatkast, dan is het gewoon melden bij Ziggo.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Straatkast mag je er hopelijk toch vanuit gaan dat die in orde is. Daar hebben ze toch al de eindversterkers moeten vervangen door modellen die geschikt zijn voor deze frequentie.Sjakie0101 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:53:
[...]
Klopt echter zijn daar wel nieuwe kabeltjes voor die 4 en 5G bestendig zijn.
Heb je dan nog storingen dan is het de AOP of zelfs de straatkast, dan is het gewoon melden bij Ziggo.
Kabels zal een groter probleem zijn. Wellicht niet perse de grondkabel (omdat die in de grond zit, niet omdat een antieke kabel perse de juiste afscherming heeft), maar wel omdat Ziggo totaal geen inzicht heeft in wat de klanten voor kabels hebben. En gezien het een grote ster is kan een antieke kabel "van de buren" invloed hebben op de aansluitingen in de hele straat. (En hetzelfde voor een antiek AOP, ook daar heeft Ziggo geen zicht op wie wat heeft)
Je wil niet weten wat er soms met straatkasten aan de hand is. Open kasten, vandalisme, regen die naar binnen kan etc etc. Dus wel degelijk kan de straatkast ook voor storingen zorgen, of zelfs een loszittende aansluiting. AOP's en binnenhuisbekabeling zijn vervolgens de meest voorkomende issues wanneer het gaat om artifacts en storingen in beeld.RobertMe schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:27:
[...]
Straatkast mag je er hopelijk toch vanuit gaan dat die in orde is. Daar hebben ze toch al de eindversterkers moeten vervangen door modellen die geschikt zijn voor deze frequentie.
Kabels zal een groter probleem zijn. Wellicht niet perse de grondkabel (omdat die in de grond zit, niet omdat een antieke kabel perse de juiste afscherming heeft), maar wel omdat Ziggo totaal geen inzicht heeft in wat de klanten voor kabels hebben. En gezien het een grote ster is kan een antieke kabel "van de buren" invloed hebben op de aansluitingen in de hele straat. (En hetzelfde voor een antiek AOP, ook daar heeft Ziggo geen zicht op wie wat heeft)
Nja ok, defecten kunnen uiteraard altijd voor komen. Dat kan de straatkast zijn maar net zo goed in een huisinstallatie.Sjakie0101 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:43:
[...]
Je wil niet weten wat er soms met straatkasten aan de hand is. Open kasten, vandalisme, regen die naar binnen kan etc etc. Dus wel degelijk kan de straatkast ook voor storingen zorgen, of zelfs een loszittende aansluiting. AOP's en binnenhuisbekabeling zijn vervolgens de meest voorkomende issues wanneer het gaat om artifacts en storingen in beeld.
Waar ik meer op doelde is dat de apparatuur van Ziggo (aan de straatkant) technisch "in orde" zal zijn / zal voldoen aan de eisen van zeg Docsis 3.1. De bekabeling, AOP, en evt apparatuur aan de klant kant zal dat zeer zeker niet voor gelden en heeft Ziggo ook geen zicht op. Verouderde apparatuur in de straatkast, wijkkast, ... kan Ziggo dus proactief vervangen. Bij de klanten in huis kan het alleen reactief en zullen ze ook vaker niet weten waar het probleem van daan komt en dus uitgebreid onderzoek moeten doen. (IIRC is hier eerder een post geweest met dat een monteur tap voor tap deed afsluiten om te zien of de verstoring daarmee weg was, om uberhaupt te achterhalen van welke woning(en) het probleem af komt).
Zojuist zat ik eens te kijken wat losse tv-abo's kosten.
Kan iemand dit verschil verklaren?:
Kabel TV €24,61
TV Start €34,09
Het enige verschil is toch een CI+-module + smartcard voor de extra zenders? We hebben hier een "TV Standard met Smartcard" (van voor huurmodel) abo voor de prijs van Kabel TV, zit nu voor mijzelf (binnenkort huis uit) te kijken naar DVB-C opties.
Kabel TV €24,61
TV Start €34,09
Het enige verschil is toch een CI+-module + smartcard voor de extra zenders? We hebben hier een "TV Standard met Smartcard" (van voor huurmodel) abo voor de prijs van Kabel TV, zit nu voor mijzelf (binnenkort huis uit) te kijken naar DVB-C opties.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Is TV Start niet ook toegang tot de Ziggo Go app en 1 week terugkijken?
En de mogelijkheid om zenderpakketten te bestellen als bijv. Ziggo sport/ESPN etc.
Als ik mij niet vergis 2 dagen op een next, 7 dagen op een chromecast with Google tv. Geen opname in de cloud.ikweethetbeter schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:22:
Bij KabelTv niets extra’s, alleen een aantal ongecodeerde zenders (30). Jarenlang waren RTL en SBS zenders SD. Talpazenders zijn sinds vorige week nu HD.Raven schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:55:
Kabel TV €24,61
TV Start €34,09
Ik kijk via computer. TV kijk ik helemaal niet meer.Fret Raket schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 01:59:
[ Voor 17% gewijzigd door desalniettemin op 06-10-2025 20:57 ]
Met Kabel TV krijg je ook Ziggo GO en zeven dagen terugkijken via Ziggo GO.ikweethetbeter schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:22:
Het grootste verschil zit hem in de kanalen die je krijgt. Met Kabel TV heb je alleen het ongecodeerde pakket (waarbij de RTL zenders op dit moment nog niet in HD zijn). Voor een volledig overzicht kan je het zenderoverzicht raadplegen:Raven schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:55:
Kabel TV €24,61
TV Start €34,09
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Het aansluitpunt (met 1 aansluiting) en de kabel zijn vervangen toen ik het vorige modem kreeg (ubee 32nogwat zonder wifi).Sjakie0101 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:53:
[...]
Klopt echter zijn daar wel nieuwe kabeltjes voor die 4 en 5G bestendig zijn.
De onderburen zijn een tijdje terug overgegaan van ziggo naar een glasvezel aanbieder. Zou er daar een afsluitweerstand op de ziggo aansluiting moeten zitten, of halen ze de aansluiting los in de straatkast?
Met onderhoud word die klant losgekoppeld in de evFret Raket schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 06:04:
[...]
Het aansluitpunt (met 1 aansluiting) en de kabel zijn vervangen toen ik het vorige modem kreeg (ubee 32nogwat zonder wifi).
De onderburen zijn een tijdje terug overgegaan van ziggo naar een glasvezel aanbieder. Zou er daar een afsluitweerstand op de ziggo aansluiting moeten zitten, of halen ze de aansluiting los in de straatkast?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Dat gaf ik hieboven ook al aan. Daarnaast heb je bij de Basis geen app.Jay-B schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:25:
[...]
Het grootste verschil zit hem in de kanalen die je krijgt. Met Kabel TV heb je alleen het ongecodeerde pakket (waarbij de RTL zenders op dit moment nog niet in HD zijn). Voor een volledig overzicht kan je het zenderoverzicht raadplegen:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
@W1ck1e @SirMemeAlot @ikweethetbeter @Sjakie0101 @Jay-B
De zenderlijst had ik gezien, daar zat ik al te kijken omdat ik weet dat een aantal zenders (zoals de hier favoriete BBC FirstBBC NL) niet in het standaard pakket zit. Maar wij hebben hier BBC NL met abokosten voor "Kabel TV" (maar dan met eigen gekochte smartcard).
Op het aanvraagformulier voor Kabel TV zie ik geen optie om een smartcard aan te vragen voor o.a. BBC NL, bij TV Start zit o.a. BBC NL wel in het pakket maar dan kost het een tientje meer, het huren van een smartcard is toch €2 p/m?
De zenderlijst had ik gezien, daar zat ik al te kijken omdat ik weet dat een aantal zenders (zoals de hier favoriete BBC FirstBBC NL) niet in het standaard pakket zit. Maar wij hebben hier BBC NL met abokosten voor "Kabel TV" (maar dan met eigen gekochte smartcard).
Op het aanvraagformulier voor Kabel TV zie ik geen optie om een smartcard aan te vragen voor o.a. BBC NL, bij TV Start zit o.a. BBC NL wel in het pakket maar dan kost het een tientje meer, het huren van een smartcard is toch €2 p/m?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat klopt niet. Ook bij Kabel TV heb je de Ziggo go app standaard erbij. Mogelijk ben je in de war met Ziggo's internet only variant waarbij het "kabelaansluiting" wordt genoemd. Dan heb je standaard geen Ziggo go maar nog wel de ongecodeerde zenders over DVB-C.Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Dat gaf ik hieboven ook al aan. Daarnaast heb je bij de Basis geen app.
Je kan geen smartcard meer activeren met alleen Kabel TV. Wanneer je gebruik wil maken van een CI+ module dan dien je minimaal een TV Start (CI+) af te nemen waarbij je een CI+ module met smartcard in bruikleen krijg. Die constructie die je ouders nu hebben is niet meer mogelijk (al bijna 10 jaar niet meer).Raven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:10:
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 07-10-2025 10:23 ]
Yes, maar KabelTV zijn de vrij te ontvangen zenders zonder codering. Enige wat ze hiervoor hoeven te doen is je aan te sluiten in de wijkkast en je hebt dat signaal. Voor digitaal signaal zullen ze iets moeten provisionen voor je zodat de smartcard kan zien dat jij recht hebt op die zenders. Het is dus niet mogelijk om een CI+ of mediabox te nemen op een KabelTV abonnement maar enkel op TV start of hoger.Raven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:10:
@Jay-B @SirMemeAlot Dat smartcards niet meer verkocht worden weet ik (die wat we hier hebben is nog uit het @home era
), maar ik kan dus niet Kabel TV aanvragen met een huur-smartcard erbij voor die paar extra zenders?
Oscar Wilde
Kan je telefonisch aanvragen. Dan krijg je een ci+ in bruikleen in het pakket. Die CI+ kaart hoeft nooit meer retour.Raven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:27:
@Jay-B @SirMemeAlot Dat smartcards niet meer verkocht worden weet ik (die wat we hier hebben is nog uit het @home era), maar ik kan dus niet Kabel TV aanvragen met een huur-smartcard erbij voor die paar extra zenders?
[ Voor 10% gewijzigd door 4POX op 07-10-2025 12:43 ]
Ik heb elk jaar nog een korting kunnen bedingen, maar gister gebeld voor de jaarlijkse 'verlenging' en kreeg te horen ze helemaal geen korting meer geven. Dat ik maar moest overstappen van Internet XXL naar Wifi Middel want daar zou ik al mee besparen. Klopt wel, maar tochRivanov schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:50:
[...]
Enkel bij een bestaand abonnement kunnen ze 12 maanden gratis ESPN Compleet aanbieden als extra zenderpakket. Dus als ik Internet Elite zou behouden, dan kreeg ik 9 maanden € 10 korting én 12 maanden gratis ESPN Compleet (bij een 2-jarige verlenging).
Omdat ik nu m'n abonnement gewijzigd heb van Internet Elite & TV Complete naar WiFi Groot & TV Complete, kunnen ze géén korting én ESPN Complete aanbieden. Dan is het óf korting (9 maanden bij 2-jarige verlenging of 3 maanden bij 1-jarige verlenging) óf ESPN Compleet. Beide is dus enkel mogelijk bij behoud van abonnement.
Dus uiteindelijk gekozen voor een 1-jarige verlenging met een wijziging naar WiFi Groot & TV Complete met 3 maanden € 10 korting.
[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 07-10-2025 13:35 ]
Nee, niet zoals jij wil. Wel als je TV Start neemt.Raven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:27:
maar ik kan dus niet Kabel TV aanvragen met een huur-smartcard erbij voor die paar extra zenders?
@bsmpower Als je korting wilt moet je idd weer een jaar (of 2 jarig) abonnement nemen. En bellen met de afdeling retentie (/opzeggingen) geeft de beste resultaten. De afdeling verkoop is alleen voor nieuwe klanten.
Ik heb de afdeling opzeggingen gebeld, zoals elk jaar. Degene die ik aan de lijn had wilde iig niks voor me betekenen. Zal nog een keer bellen.jongetje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:43:
@bsmpower Als je korting wilt moet je idd weer een jaar (of 2 jarig) abonnement nemen. En bellen met de afdeling retentie (/opzeggingen) geeft de beste resultaten. De afdeling verkoop is alleen voor nieuwe klanten.
1,5 maand geleden was het nog 9x10 euro korting bij 2-jarige verlenging + 1 jaar ESPN compleet + 1 jaar Ziggo Sport Totaal. Dit was overigens een aanbod in de VodafoneZiggo app. Heb je daar al gekeken?bsmpower schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Ik heb de afdeling opzeggingen gebeld, zoals elk jaar. Degene die ik aan de lijn had wilde iig niks voor me betekenen. Zal nog een keer bellen.
Korte antwoord: NeeRaven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:27:
@Jay-B @SirMemeAlot Dat smartcards niet meer verkocht worden weet ik (die wat we hier hebben is nog uit het @home era), maar ik kan dus niet Kabel TV aanvragen met een huur-smartcard erbij voor die paar extra zenders?
Als je die zenders wil moet je TV-start bestellen en daar zit standaard een CI+ bij en kan je evt. extra CI+ modules bij huren voor geloof ik 4 euro p.s.
Ik heb nog nooit een aanbieding gehad via de app. Waar kan ik een eventueel aanbod vinden in de app?meesje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:05:
[...]
1,5 maand geleden was het nog 9x10 euro korting bij 2-jarige verlenging + 1 jaar ESPN compleet + 1 jaar Ziggo Sport Totaal. Dit was overigens een aanbod in de VodafoneZiggo app. Heb je daar al gekeken?
Wellicht is NLZIET een optie? Daar zit BBC NL in het goedkoopste pakket.Raven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:10:
Dan betaal je dus gewoon de prijs die Ziggo vind dat hun product waard is.bsmpower schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Ik heb de afdeling opzeggingen gebeld, zoals elk jaar. Degene die ik aan de lijn had wilde iig niks voor me betekenen. Zal nog een keer bellen.
En anders moet je stemmen met je portemonnee (overstappen dus, maar ik vermoed dat er weinig alternatief is en Ziggo weet dat ook).
Ik had een jaarcontract en tegen het einde van dat jaar verscheen er een aanbieding. Ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat ie onder Service zichtbaar was.bsmpower schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:20:
[...]
Ik heb nog nooit een aanbieding gehad via de app. Waar kan ik een eventueel aanbod vinden in de app?
Het half jaar gratis Viaplay bleek 'Viaplay TV+' te zijn, zo staat het ook in de overeenkomst. Wat ik niet wist is dat je hierbij geen Viaplay account krijgt, maar alleen een lineaire zender (https://help.viaplay.com/nl/viaplay-tv-viaplay-tv/). Daar zit dus ook geen mogelijkheid bij om F1 TV te kijken of om de Viaplay app te gebruiken.My-life schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:30:
[...]
Deze tip heb ik zojuist gebruikt, bedankt @BinaryRun.
***members only***
[...]
Helaas kon ik via deze weg geen Next krijgen, alleen een Mini.
Ik heb Ziggo webcare gevraagd om het om te zetten naar HBO en dat was zo geregeld
Hmm, okee.4POX schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:42:
[...]
Kan je telefonisch aanvragen. Dan krijg je een ci+ in bruikleen in het pakket. Die CI+ kaart hoeft nooit meer retour.
I know, zie vorige postsJay-B schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:53:
@Raven Sterker nog het kan zelfs online:
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start
Hmm, daar mis ik Duitse zenders die bij Ziggo in het basispakket zitten.TexMex schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:38:
[...]
Wellicht is NLZIET een optie? Daar zit BBC NL in het goedkoopste pakket.
Oscar Wilde
Viaplay+ het nu al mislukte kanaal met reclame tijdens F1. Dat was op voorhand een epic fail. Als het UHD of 4K was en zonder reclame dan zou ik het nog overwegen.My-life schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:55:
[...]
Het half jaar gratis Viaplay bleek 'Viaplay TV+' te zijn, zo staat het ook in de overeenkomst. Wat ik niet wist is dat je hierbij geen Viaplay account krijgt, maar alleen een lineaire zender (https://help.viaplay.com/nl/viaplay-tv-viaplay-tv/). Daar zit dus ook geen mogelijkheid bij om F1 TV te kijken of om de Viaplay app te gebruiken.
Ik heb Ziggo webcare gevraagd om het om te zetten naar HBO en dat was zo geregeld.
Niet veel anders dan het (nog duurdere?) streaming abo dus. Ook daar krijg je "gewoon" reclame tijdens F1Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
Viaplay+ het nu al mislukte kanaal met reclame tijdens F1. Dat was op voorhand een epic fail. Als het UHD of 4K was en zonder reclame dan zou ik het nog overwegen.
Nou, ze zijn bezig met de ziggo go app icm de soundbar volume problemen. Eerste meldingen zijn van begin 2024.
Updates zouden wat zaken moeten verbeteren, maar het wordt er alleen maar slechter op. Bij mij werkt de HDMI cec vanaf de next mini nu ook niet meer lekker zolang ik de Ziggo Go app op de tv heb staan.
Toch bizar dat een app die alleen geïnstalleerd staat en niet aan staat de hele CEC om zeep helpt en volume van aangesloten soundbar random verlaagt.
Updates zouden wat zaken moeten verbeteren, maar het wordt er alleen maar slechter op. Bij mij werkt de HDMI cec vanaf de next mini nu ook niet meer lekker zolang ik de Ziggo Go app op de tv heb staan.
Toch bizar dat een app die alleen geïnstalleerd staat en niet aan staat de hele CEC om zeep helpt en volume van aangesloten soundbar random verlaagt.
Ik heb gewoon KabelTV met CI+. Werkt prima met de gecodeerde zenders. Of komt dit omdat het nog een oud abonnement is en je nu geen nieuwe KabelTV abonnementen meer kunt afsluiten met CI+?SirMemeAlot schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Yes, maar KabelTV zijn de vrij te ontvangen zenders zonder codering. Enige wat ze hiervoor hoeven te doen is je aan te sluiten in de wijkkast en je hebt dat signaal. Voor digitaal signaal zullen ze iets moeten provisionen voor je zodat de smartcard kan zien dat jij recht hebt op die zenders. Het is dus niet mogelijk om een CI+ of mediabox te nemen op een KabelTV abonnement maar enkel op TV start of hoger.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Geen idee wat voor abonnement je hebt, maar met KabelTV voegt een CI+ echt niks toe, de zenders zijn al vrij te ontvangen en vereisen geen decodering (iets wat een smartcard doet). Kijk eens in Mijn Ziggo welk TV abonnement je hebt, dan valt er meer over te zeggen.PatrickC schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:24:
[...]
Ik heb gewoon KabelTV met CI+. Werkt prima met de gecodeerde zenders. Of komt dit omdat het nog een oud abonnement is en je nu geen nieuwe KabelTV abonnementen meer kunt afsluiten met CI+?
Je kan natuurlijk altijd een CI+ in een TV drukken met KabelTV, maar het doet letterlijk niks.
[ Voor 7% gewijzigd door SirMemeAlot op 08-10-2025 09:34 ]
Kan je überhaupt een CI+ module bestellen als je alleen KabelTV hebt?
Hier ook veel CEC problemen, de Next Mini probeert als deze zelfs uit staat een signaal te sturen, dus als ik geen Ziggo kijk heb ik helemaal geen geluid meer. Alles geprobeerd. De enige optie is de stekker eruit als ik niet kijk. Heel vervelend.Get!em schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:49:
Nou, ze zijn bezig met de ziggo go app icm de soundbar volume problemen. Eerste meldingen zijn van begin 2024.
Heb de hele Next niet meer aangehad sinds ik gewoon Ziggo Go op Android TV draai. Kastje zou bij mij ook prima de deur uit mogen.
Is daar een downgrade voor met korting?
Of er een downgrade met korting is weet ik niet, maar je zou even kunnen kijken naar internet only abonnement met Ziggo go Addon. https://www.ziggo.nl/internet/internet-onlynjitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:02:
Heb de hele Next niet meer aangehad sinds ik gewoon Ziggo Go op Android TV draai. Kastje zou bij mij ook prima de deur uit mogen.
Probleem is dat de CEC naar soundbar ook wordt beïnvloed door de Ziggo Go op AndroidTV, als de Next Mini niet aangesloten is.njitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:02:
Issue begon ermee, dat het volume van de soundbar op random tijden steeds harder (of zachter) ging, ook al keek je op de tv naar een geheel andere input source (bijv Apple TV, of Blu-Ray).
Ziggo heeft dat met CEC en geluid zowel met de Mini als met de Go gewoon niet op orde.
Er lopen nu op het ziggo community forum al vrij lang topics over. Recent hebben ze veel van die topics gesloten in een poging alles weer te bundelen, maar de hoeveelheid en random klachten over CEC icm soundbar blijven toenemen.
Kun je dan nog steeds opnemen ? Bij TV Complete en Max staat dit wel expliciet vermeld.SirMemeAlot schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:04:
[...]
je zou even kunnen kijken naar internet only abonnement met Ziggo go Addon. https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
/f/image/Vax6PYAGtka5WzbFlwfpBP3P.png?f=fotoalbum_large)
En bij de andere is 'opnemen' zelfs doorgestreept... dus dat hoef je eigenlijk niet te vragennjitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:09:
Kun je dan nog steeds opnemen ? Bij TV Complete en Max staat dit wel expliciet vermeld.
Nou, het opnemen doe ik via Ziggo Go en niet via de Next. Dus die functionaliteit heeft op zich niks met elkaar te maken en is puur een prijsdifferentatie.CreativeS schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
En bij de andere is 'opnemen' zelfs doorgestreept... dus dat hoef je eigenlijk niet te vragen
Dat het er niet bij staat wil niet altijd zeggen dat het er ook niet bij zit
[ Voor 12% gewijzigd door njitter op 08-10-2025 10:13 ]
Nee dat kan al heel lang niet meer zoals eerder gezegd. Je dient hiervoor minimaal TV Start af te nemen.feico.de.boer schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:40:
Kan je überhaupt een CI+ module bestellen als je alleen KabelTV hebt?
Nee opnemen kan op dit moment alleen bij Complete en Max.njitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:09:
[...]
Kun je dan nog steeds opnemen ? Bij TV Complete en Max staat dit wel expliciet vermeld.
Toen ik TV start had, had ik wel een next, maar kon niet opnemen. Wel terugkijken, 2 dagen op de next, 7 op de chromecast.njitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:12:
Nou, het opnemen doe ik via Ziggo Go en niet via de Next. Dus die functionaliteit heeft op zich niks met elkaar te maken en is puur een prijsdifferentatie.
Dat het er niet bij staat wil niet altijd zeggen dat het er ook niet bij zitHet is toch krom dat om bepaalde functionaliteit te mogen gebruiken je een apparaat in huis moet halen die je niet gaat gebruiken.
Ik zou het raar vinden wanneer je met iets anders dan Start, Complete of Max, toch zou kunnen opnemen.
Opnemen lijkt mij een feature die Ziggo wel zou noemen als het er in zit. Opnames (en terugkijken) hebben volgens mij internet nodig. En volgens mij zit DAT dus niet in Kabel TV
Het ging hier over Internet Only met Ziggo Go addon: https://www.ziggo.nl/internet/internet-onlyW1ck1e schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:29:
[...]
Opnemen lijkt mij een feature die Ziggo wel zou noemen als het er in zit. Opnames (en terugkijken) hebben volgens mij internet nodig. En volgens mij zit DAT dus niet in Kabel TV
Oops, dat had ik gemist.njitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:30:
Het ging hier over Internet Only met Ziggo Go addon: https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
En toch gaat het over hetzelfde. Internet only met de Ziggo Go addon is hetzelfde als hetzelfde internetpakket met Kabel TV. De volgende twee combinaties zijn dus exact hetzelfde:njitter schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:30:
[...]
Het ging hier over Internet Only met Ziggo Go addon: https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
Wifi Start (internet only pakket) + Ziggo Go add-on
Wifi Start, Kabel TV (pakket)
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het even gecontroleerd op Mijn Ziggo en daar staat TV Standard met 2 smartcards. Maar ik betaal een bedrag van €24,61 per maand, wat het maandbedrag van KabelTV is, dus vandaar mijn verwarring. Ik verwacht dat dit komt omdat het al een heel oud abonnement is.SirMemeAlot schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:27:
[...]
Geen idee wat voor abonnement je hebt, maar met KabelTV voegt een CI+ echt niks toe, de zenders zijn al vrij te ontvangen en vereisen geen decodering (iets wat een smartcard doet). Kijk eens in Mijn Ziggo welk TV abonnement je hebt, dan valt er meer over te zeggen.
Je kan natuurlijk altijd een CI+ in een TV drukken met KabelTV, maar het doet letterlijk niks.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Als ik het zo lees is het KabelTV (Internet only pakket) + Ziggo Go add on.Jay-B schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
En toch gaat het over hetzelfde. Internet only met de Ziggo Go addon is hetzelfde als hetzelfde internetpakket met Kabel TV. De volgende twee combinaties zijn dus exact hetzelfde:
Wifi Start (internet only pakket) + Ziggo Go add-on
Wifi Start, Kabel TV (pakket)
TV start heeft 70 zenders en de variant bij internet only 'maar' 50.
@SirMemeAlot Ik het hier even niet over TV Start. Het gaat puur om het verschil tussen Internet en Kabel TV en de Internet only pakketten. Het enige verschil hierin is dus Ziggo go.
Ik zie het nu, even in de war met Start, maar het is Wifi start i.p.v. TV startJay-B schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:19:
@SirMemeAlot Ik het hier even niet over TV Start. Het gaat puur om het verschil tussen Internet en Kabel TV en de Internet only pakketten. Het enige verschil hierin is dus Ziggo go.
Misschien is het al gemeld, maar in maart had ik 2 oude Ziggo abonnementen teruggezet naar Wifi Start. Tv wordt alleen ouderwets gekeken naar de ongecodeerde zenders en dat blijft immers gewoon werken.
Tot mijn verbazing bleef op beide abonnementen gewoon Ziggo Go werken met alle zenders die bij TV Start horen, dus al ruim een half jaar lang. Tot begin deze week, nu is het een Ziggo Free account lijkt het en zie je alleen de sportkanalen voor de open net wedstrijden.
Waarom zou dat een half jaar geduurd hebben?
Tot mijn verbazing bleef op beide abonnementen gewoon Ziggo Go werken met alle zenders die bij TV Start horen, dus al ruim een half jaar lang. Tot begin deze week, nu is het een Ziggo Free account lijkt het en zie je alleen de sportkanalen voor de open net wedstrijden.
Waarom zou dat een half jaar geduurd hebben?
@Hugo__Boss Het kan natuurlijk zijn dat ten tijde van jouw orders er een probleem was waardoor de rechten op Ziggo Go niet goedgezet waren. Op de community zie je daar meer voorbeelden van. Uiteindelijk worden dit soort zaken weer opgeschoond en krijg je weer waar je recht op hebt. Zie het als een cadeautje de afgelopen half jaar.
Weet iemand hier toevallig wat Ziggo tegenwoordig ziet als "redelijk gebruik" m.b.t. downloads? Ik heb ondertussen al wat sites afgezocht, maar ik kom alleen maar vage claims tegen als "te hoog gebruik" zonder daadwerkelijke cijfers. Ik ben een archief aan het downloaden van zo'n 2TB, maar vraag mij af of dit een probleem zou kunnen zijn.
(zoektermen, mocht iemand anders dit zich later afvragen: datalimiet, FUP, fair use policy)
(zoektermen, mocht iemand anders dit zich later afvragen: datalimiet, FUP, fair use policy)
Geen idee, ik zou me er niet zo druk om maken. Heb er nog nooit iemand over gehoord (op dit forum, zit niet op Ziggo Community) en ze zullen eerst altijd een brief sturen en niet direct consequenties aan hangen.XpanD schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:08:
Weet iemand hier toevallig wat Ziggo tegenwoordig ziet als "redelijk gebruik" m.b.t. downloads? Ik heb ondertussen al wat sites afgezocht, maar ik kom alleen maar vage claims tegen als "te hoog gebruik" zonder daadwerkelijke cijfers. Ik ben een archief aan het downloaden van zo'n 2TB, maar vraag mij af of dit een probleem zou kunnen zijn.
Maar het is meer z'n stok mee om te slaan als je elke avond de volle bandbreedte gebruikt wat effect heeft op de rest vd wijk lijkt mij (?)
volgens mij is dat x10 wat het gemiddelde verbruik is.XpanD schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:08:
zolang je niet 24/7 je verbinding open hebt staan kan je gebruiken wat je wil.
zelf heb ik bij een kennis 25TB aan verkeer gehad. nooit iets van gehoord.
De grootste heveelheid data die ik eens bij Ziggo heb verstookt in 1 maand was 6.59TB. Maak je maar niet druk...XpanD schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:08:
Zover ik weet heb je op een vaste verbinding eigenlijk nooit last van een fair use (en staat hij er meer voor mocht het toch ooit nodig zijn) mijn record staat in januari 2023 toen hebben wij thuis de 40TB gehaald met ziggo zakelijk.XpanD schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:08:
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik gewoon verder, en ga ik er vanuit dat dat allemaal goed gaat. In de nacht gaat alles uit, dus dat zou ook geen probleem mogen zijn.
Ja, record staat hier op 33.92TB in één maand. Toen hadden we nog KPN FTTH en heb ik vlak voor de verhuizing (eind april 2022) nog wat dingen geregeldRoy Tollenaar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:36:
mijn record staat in januari 2023 toen hebben wij thuis de 40TB gehaald met ziggo zakelijk.
Ik ben ook benieuwd naar mijn verbruik…CreativeS schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:56:
[...]
Ja, record staat hier op 33.92TB in één maand. Toen hadden we nog KPN FTTH en heb ik vlak voor de verhuizing (eind april 2022) nog wat dingen geregeld![]()
[Afbeelding]
Waar kan ik het rapport vinden?
dit zal iets van pc software zijn, bij ziggo kun je dit niet inzien oid
En de rest van je netwerk dan ?giovanni2903 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:17:
dit zal iets van pc software zijn, bij ziggo kun je dit niet inzien oid
Ik hoop dat de router of het modem dat bijhoudt.
Bij mij wel, Synology router.
het ziggo modem houdt niks bij. toevallig vroeg iemand hier op de community laatst nog iets over.W1ck1e schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:27:
[...]
En de rest van je netwerk dan ?
Ik hoop dat de router of het modem dat bijhoudt.
Bij mij wel, Synology router.
gelukkig wonen we niet in belgie waar nog abonnementen bestaan met een downloadlimiet (al word dat wel minder zie ik nu). voor de mensen die ziggo duur noemen.. Telenet bied 1gbit/s download/40mbit/s upload (!) aan voor €80 in de maand (!!!). dát is pas duur
[ Voor 28% gewijzigd door giovanni2903 op 09-10-2025 19:12 ]
Dit ziet er uit als 'awstats' wat een rapportage tool is voor webservers.chulin schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:14:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar mijn verbruik…
Ik gebruik vnstat op linux, die houdt de statistieken bij.chulin schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:14:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar mijn verbruik…
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie