Lekkere clickbait. "Ziggo stopt" is natuurlijk veel interessanter om te klikken dan "Ziggo upgrade [kwaliteit ongecodeerde Talpa naar HD]".TexMex schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:46:
Ziggo stopt SD-doorgifte Talpa zenders: SBS6, SBS9, Net5 en Veronica ook ongecodeerd in HD
SBS9 dus ook voor het eerst ongecodeerd beschikbaar. Nu dus alleen nog de RTL-zenders die niet ongecodeerd in HD worden doorgegeven.
Ja dat is Jarco, hij weet van elk positief bericht toch nog een negatieve kop te maken.RobertMe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:16:
[...]
Lekkere clickbait. "Ziggo stopt" is natuurlijk veel interessanter om te klikken dan "Ziggo upgrade [kwaliteit ongecodeerde Talpa naar HD]".
Zijn favoriete woord is "versobert" dat vind hij heerlijk om te gebruiken in vooral titels. Valt me nog mee dat hij niet zegt "Ziggo versobert het TV aanbod"
Maar los hiervan natuurlijk een goede stap, Ziggo geeft aan dat ze te weinig bandbreedte hebben voor sneller internet en vervolgens geven ze een groot deel van de zenders in SD en HD door.
Ik herken dat alleen bij zijn berichten over ziggo. Hij lijkt wel op een missie te zijn, of het is een obsessie.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:23:
Ja dat is Jarco, hij weet van elk positief bericht toch nog een negatieve kop te maken.
...
Is de vraag dan niet of er met HD minder bandbreedte verbruikt wordt? * RobertMe heeft geen idee of ze de zender dan puur ongecodeerd doorgeven voor zowel met als zonder abo, of de zender nog steeds dubbel doorgeven.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:23:
Maar los hiervan natuurlijk een goede stap, Ziggo geeft aan dat ze te weinig bandbreedte hebben voor sneller internet en vervolgens geven ze een groot deel van de zenders in SD en HD door.
Volgens mij was het voorheen wel zo dat als je de CI module uit de TV trok dat je nog alleen NPO1 kon ontvangen (want verplicht FTA) en je voor de andere zenders het netwerk ID moest aanpassen? Ondanks dat je bv NPO2 dan dus als het goed is in exact dezelfde kwaliteit krijgt.
De zender wordt gewoon 1 keer doorgegeven, zou beetje gek zijn als je dit 2 keer doet. Diezelfde stream zit gewoon in het ongecodeerde en gecodeerde pakket.RobertMe schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:28:
[...]
Is de vraag dan niet of er met HD minder bandbreedte verbruikt wordt? * RobertMe heeft geen idee of ze de zender dan puur ongecodeerd doorgeven voor zowel met als zonder abo, of de zender nog steeds dubbel doorgeven.
Volgens mij was het voorheen wel zo dat als je de CI module uit de TV trok dat je nog alleen NPO1 kon ontvangen (want verplicht FTA) en je voor de andere zenders het netwerk ID moest aanpassen? Ondanks dat je bv NPO2 dan dus als het goed is in exact dezelfde kwaliteit krijgt.
Daarnaast wil ik even opmerken dat Ziggo niets FTA (free to air) hoeft door te geven. Die verplichting hebben ze niet, dat is alleen zo bij Digitenne. Dat deden ze heeeeel lang geleden puur zodat je kon zien of er een probleem was met het kastje of de CI(+) module. Sinds jaren is er een hele bups van meer dan 30 zenders gewoon te kijken, maar dan heb je (officieel) wel een abonnement nodig. Dat Ziggo niet altijd de kabel lostrekt is een ander verhaal...
Monteur vandaag geweest omdat ethernet steeds uitviel. Hij heeft de aansluiting in de woonkamer vernieuwd, maar ik heb mijn modem in de huiskamer staan en niet bij de aansluiting in de meterkast. Kreeg advies om daar contact te laten plaatsen en modem daaraan aan te sluiten, maar hoe moet dat dan met mijn 15 meter cat 6 kabel? Hoe sluit ik die dan aan? Kan het moeilijk los in de gang leggen en dan naar de computer in de woonkamer
Heb overigens na woensdag geen uitval meer gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 01-10-2025 15:33 ]
Nouja, ik weet vrij zeker dat je "vroeger" het netwerk ID moest aanpassen wilde je weer ("alle") kanalen ontvangen na uittrekken CI module. Lijkt mij toch dat dat alleen het geval kan zijn als het twee losse streams zijn. Anders kon je zonder CI module prima verder kijken, als die hele CI module niet nodig was omdat er maar één, ongecodeerde, stream was.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:31:
[...]
De zender wordt gewoon 1 keer doorgegeven, zou beetje gek zijn als je dit 2 keer doet. Diezelfde stream zit gewoon in het ongecodeerde en gecodeerde pakket.
Edit:
Of..., ik heb dat alleen geprobeerd met de RTL en Talpa zenders die dus wel dubbel waren. Dat kan natuurlijk ook.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 01-10-2025 15:40 ]
@RobertMe Als je een CI+ module hebt en je trekt die eruit dan lopen de ongecodeerde streams gewoon door. Alleen kreeg je met de CI+ module de HD streams van RTL en SBS en zonder de CI+ module de SD kanalen en die zijn idd anders.
De zenders worden, net als voorheen, dubbel doorgegeven. De enige verandering is dat de HD versie nu ongecodeerd wordt doorgegeven. Dit geldt niet voor SBS9, die heeft nooit een SD versie gehad.jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:31:
[...]
...De zender wordt gewoon 1 keer doorgegeven, zou beetje gek zijn als je dit 2 keer doet. Diezelfde stream zit gewoon in het ongecodeerde en gecodeerde pakket.
...
Het is zelfs zo dat op diverse kabelboxen je een nieuwe scan moet doen om die HD versies in je kanalenlijst te krijgen.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Alleen KPN kan alles goed doen. De kleinste wijziging in het radioaanbod wordt gebracht als; KPN wijzigt het zenderaanbod.W1ck1e schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:25:
[...]
Ik herken dat alleen bij zijn berichten over ziggo. Hij lijkt wel op een missie te zijn, of het is een obsessie.
Bij Delta en Ziggo wordt het zo negatief mogelijk gespint of worden er zelfs niet juiste berichten geplaatst.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Netjes, codering op HD signaal is er inderdaad af en SD kanaal lijkt niet meer te bestaan. Sneller te zappen naar deze kanalen. Ben benieuwd of RTL snel volgt.TexMex schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:46:
Ziggo stopt SD-doorgifte Talpa zenders: SBS6, SBS9, Net5 en Veronica ook ongecodeerd in HD
SBS9 dus ook voor het eerst ongecodeerd beschikbaar. Nu dus alleen nog de RTL-zenders die niet ongecodeerd in HD worden doorgegeven.
Dat hangt dus af van je TV of kabelontvanger.Hugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Netjes, codering op HD signaal is er inderdaad af en SD kanaal lijkt niet meer te bestaan. Sneller te zappen naar deze kanalen. Ben benieuwd of RTL snel volgt.
Op mijn TV was de verandering meteen zichtbaar, op mijn Enigma2 ontvanger pas na een cablescan.
Die SD versie lijkt weg, maar dat is niet zo, die heeft geen LCN (Logical Channel Number) meer, dus ontbreekt daarom in de kanalenlijst.
Ziggo heeft dus alleen wat wijzigingen aangebracht in de SI (Service Information) tabellen. Met name de NIT, de Network Information Table.
Beide SD en HD varianten worden dus nog uitgezonden.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Bij mij op de slaapkamer staat nog zo'n Humax 5500C/NL kastje dat ik destijds gratis heb gekregen toen de analoge TV van de kabel ging. En ook daar zijn de genoemde zenders ook zo maar HD geworden.Hugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Netjes, codering op HD signaal is er inderdaad af en SD kanaal lijkt niet meer te bestaan. Sneller te zappen naar deze kanalen. Ben benieuwd of RTL snel volgt.
Zeker netjes. Hoop ook dat rtl snel volgt.Hugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
Ik kijk via de kabel op 3 andere tv's in huis en op 1 de next mini. Maar zodra rtl dan ook ongecodeerd HD is, kan die mini er ook uit.
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik ben 'm nog niet tegengekomen... en al de hele ochtend gezeik met die verbinding.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nKqxx2zWcIQGHoLBvghr7ETZ.jpg?f=user_large)
zou fijn zijn... kunnen ze de SD verspreiding mooi stoppen... komt er weer extra ruimteHugo__Boss schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:15:
[...]
404 Signature not found
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie