Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Anderen ook CS3200 op de Next?
Na wat door het menu te gaan met ‘Voor jou’, ‘Opnames’, et cetera… foutmelding CS9994. Alles blijft zwart.

Na anderhalf uur weer in orde. Gek genoeg kon ik gewoon filmpjes (Rijt, Nordschleife, Koppes, et cetera) kijken met de Apple TV, dus qua internet kon er niets mis zijn, maar online kijken (opnames) met de Next was niet mogelijk.

[ Voor 119% gewijzigd door CreativeS op 23-09-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 20:09
Mistraller schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:22:
[...]

Ja, maar zoals ik al aangaf is de eerste poort de onversterkte poort, en alles werkt nu als een tierelier he :)
Heb hier 400/40 en haal dat ook altijd. Als er bij een bepaald abbo of modem ook een nieuw AOP hoort zou je zeggen dat ze dat toch wel meegestuurd hadden; dat was eerder wel altijd zo. Ik heb bij familie ook tal van aansluitingen gedaan, heb hier nog een hele doos oude AOP's liggen. Die ik overigens nu meteen naar het oud ijzer gooi, nu ik er toch aan denk.

Ik laat het spul wel hangen denk ik, of ziggo moet me eens een splittertje toesturen dan test ik het eerst. Ga er nu dan ff geen geld in steken. :)
de oversterkte poort versterkt altijd de upstream. ook is het signaal uit een versterker nooit 100% stabiel + deze is niet geschikt voor ofdm (en mogelijk niet eens tot 1218mhz). aop's worden niet meer gestuurd omdat klanten dat alleen maar verkeerd kunnen doen, kern breekt af en gaan de kabel zelf afknippen en aansijden met een keukenmes etc etc. oude aop's heb je inderdaad niets meer aan, zijn ook niet geschikt voor wat ik eerder noemde ;)

edit:
je had al gereageerd om iemand anders. maar je aop met sleutelgat is ook niet geschikt voor ofdm, daarom het beste vervangen. ook zijn ze niet overal instralingsdicht wat dus leidt tot storingen op je modem/tv. in je modem kun je zometeen lagere/0 uncorrectables zien waar dat nu mogelijk wel bepaalde getallen zijn boven 0. een paar is niet erg, maar tientallen/honderdtallen wel. geloof me, laat die aop vervangen, poa550 erop en daarop versterker+modem aansluiten. de kans dat dit aop voorlopig vervangen moet worden is klein aangezien deze al tot 2000mhz gaat en ziggo pas tot 1218mhz iets doet

[ Voor 20% gewijzigd door giovanni2903 op 23-09-2025 17:09 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik me goed herinner is dat een ouder type dat tot 1000 MHz gaat. Nog prima om voor een TV aansluiting te gebruiken maar als AOP is het niet meer naar de stand der techniek. Wat er nu door de monteurs gebruikt wordt gaat tot 2000 MHz.
Bedankt voor de tips en wijsheid in elk geval! Ik zal ziggo inderdaad eens bellen voor dat AOP,
Ja, zeker doen.
En misschien dan toch eens testen wat een gewone splitter doet met de tv kwaliteit, want het liefst wil ik de hele versterker eruit hebben.
Testen kan geen kwaad en misschien gaat het goed. Misschien ook niet. Maar waarom wil je die versterker er zo graag tussen uit hebben?
Kan ik in de modem specs goed zien wat het verschil voor en na is? Ik zou zeggen dat die dat wel kan detecteren toch?
Je kan aan de signaalwaardes waarschijnlijk wel zien dat die POA-254 een dB of 4 extra demping geeft. Maar tenzij de waardes al tegen de grens aan lagen zal dat geen zichtbaar verschil maken. Ik verwacht niet dat je verder iets kan zien. Het gaat pas echt verschil maken bij de nieuwere DOCSIS 3.1 kanalen.
Dan zal ik hier de waardes even posten. ter leering ende vermaeck nietwaar?
Kwaad kan het niet...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:19
Zo, nu mijn verbinding weer in orde is, ook maar eens naar Ziggo gebeld wat voor aanbod ze me konden doen.

Nou, dat was toch wel een Euro of 10 per maand korting wat ze wilden geven. :X

Dus gelijk maar opgezegd en het hele zwikje inclusief 2 mobiele abbo's omgezet naar KPN. Vanaf volgende maand heb ik 1 Gbit up/down glasvezel!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Roetzen schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:59:

Testen kan geen kwaad en misschien gaat het goed. Misschien ook niet. Maar waarom wil je die versterker er zo graag tussen uit hebben?

[...]
tja een AOP vervangen is nou niet echt spannend te noemen. Maar goed, heb er ook het juiste gereedschap voor en al tig keer gedaan bij buren, familie etc, dat scheelt.
Zolang mannetje maar tijdens een gunstig moment komt en zich aan de tijd houd geloof ik het verder wel.

Destijds op advies van Ziggo een kabelkeur kabel naar de kamer getrokken (voor de horizon dus) en de toegestuurde AOP en versterker geplaatst. Sindsdien alles prima de luxe (voor zover de horizon dat zelf was...) dus afgebleven. Alleen klagen ze hier soms nog dat de next mini traag werkt, maar dat heeft uiteraard geen enkel verband met de kabel.

Waarom ik die versterker weg wil? Ik wil zo min mogelijk powersupplies in de meterkast overhouden. Er hangen er al een stuk of 6 nu. Dat is zonde van het sluipverbruik, lelijk qua montage, en elke powersupply minder is een piepkleinbeetje minder kans op brand. Niet dat ik me over dat laatste echt zorgen maak, maar wat niet nodig is, mag weg.
Ik wil de boel achter een UPS hebben ook, zodat als de stroom eruit ligt dat het netwerk, nas en home assistant nog even blijven werken. Omdat nu de modem ook aan die versterker hangt, zou die in ongewijzigde situatie ook op een stroomslof moeten. Scheelt toch weer een outlet.

Zou de POA 3-UPC niet geschikt zijn in mijn situatie? (Nadat AOP is vervangen?)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:33:
[...]
Zou de POA 3-UPC niet geschikt zijn in mijn situatie? (Nadat AOP is vervangen?)
Ik zou het gewoon proberen. Als alles nog werkt dan heb je je oplossing :)

Of je coax tv's voorzien van een bijv. googltv oid, dan kun je via de ZiggoGo TV app kijken en heb je de coax helemaal niet meer nodig. Kun je er meteen andere streamingdiensten op gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:09
@Mistraller Een tikkeltje offtopic maar:
Het gros van de units die in zulke ruimtes geplaatst worden accepteert 12v (en/of 24v) input, je kunt een enkele rail (al dan niet met double output) plaatsen en algehele efficiency verhogen.

Neemt natuurlijk niet weg dat wat weg kan weg kan. :)

- knip -

• Mistraller
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:29:
[...]

Ik zou het gewoon proberen. Als alles nog werkt dan heb je je oplossing :)

Of je coax tv's voorzien van een bijv. googltv oid, dan kun je via de ZiggoGo TV app kijken en heb je de coax helemaal niet meer nodig. Kun je er meteen andere streamingdiensten op gebruiken.
klopt. Maar om diezelfde reden dat er beneden gekeken wordt via de CI+ is dat boven ook, een extra kastje moeten gebruiken terwijl de tv dat gewoon lekker zelf kan; nergens voor nodig. Zeker in bed bij de tv vind ik het irritant om de telefoon mee te moeten nemen om tv te kijken.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Raymond P schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:44:
@Mistraller Een tikkeltje offtopic maar:
Het gros van de units die in zulke ruimtes geplaatst worden accepteert 12v (en/of 24v) input, je kunt een enkele rail (al dan niet met double output) plaatsen en algehele efficiency verhogen.

Neemt natuurlijk niet weg dat wat weg kan weg kan. :)
Dat ben ik aan het overwegen inderdaad ;)
Moet dan wel een regelaar in, want ik heb 5v en 12v nodig. En bovendien wisselspanning voor de deurbel.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Mistraller schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:00:
[...]

Dat ben ik aan het overwegen inderdaad ;)
Moet dan wel een regelaar in, want ik heb 5v en 12v nodig. En bovendien wisselspanning voor de deurbel.
O.a. Meanwell maakt prima multi output (ac-dc) voedingen.
Als de laagvoltage AC enkel voor de gong is zou ik persoonlijk lekker de gong vervangen.

Het ziet er, met een klein beetje inspanning, uiteindelijk ook net wat gelikter uit dan een verdeeldoos van een meter met een zooi adapters ingeplugd.

- knip -

• Mistraller
Raymond P schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:33:
[...]

O.a. Meanwell maakt prima multi output (ac-dc) voedingen.
Als de laagvoltage AC enkel voor de gong is zou ik persoonlijk lekker de gong vervangen.

Het ziet er, met een klein beetje inspanning, uiteindelijk ook net wat gelikter uit dan een verdeeldoos van een meter met een zooi adapters ingeplugd.
Het wordt erg offtopic zo, maar de dingdong hangt op 2 plekken en die is juist speciaal aangeschaft. ;) Komt niet door de "WAF".

En bovendien, de beltrafo hoeft niet achter de UPS bedenk ik me net. Net als de voeding voor mijn tado. (al is dat gewoon een usb blok en daarvan bedacht ik mij al dat ik die ook in de RPi kan prikken.)

[ Voor 12% gewijzigd door Mistraller op 24-09-2025 10:42 ]

---------------

Mistraller schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:55:
[...]

klopt. Maar om diezelfde reden dat er beneden gekeken wordt via de CI+ is dat boven ook, een extra kastje moeten gebruiken terwijl de tv dat gewoon lekker zelf kan; nergens voor nodig. Zeker in bed bij de tv vind ik het irritant om de telefoon mee te moeten nemen om tv te kijken.
Prima als je natuurlijk alleen live tv kijkt. Bij ons worden vaak opnames gekeken (reclame doorspoelen) en dingen via de streamingdiensten.

Waarom zou je je telefoonnodig hebben? Die GoogleTV (en alternatieven) hebben gewoon een afstandsbediening of kunnen die van je TV via HDMI-SEC gebruiken.
@Mistraller
Zet nou eerst die PAO-254 er maar eens tussen en sluit de zaak op die manier aan. Rood/rood en groen/rood kabeltje moet je al hebben, Wel de 0dB poort van de versterker met 75Ω afsluiten. Al met Ziggo gebeld over vervangen van het AOP? Ja, zelf doen is voor degenen die er ervaring mee hebben geen probleem. Met mijn meer dan een halve eeuw ervaring met coax heb ik er ook geen probleem mee. Toch geef ik Ziggo gelijk dat ze het niet meer door de klant zelf laten doen want veel van de klanten brengen het niet tot een goed einde en dan moet er na veel gezeur en gedoe alsnog een monteur achteraan. Je argumenten voor het weg doen van de versterker vind ik niet heel erg sterk. Je hebt het over het stroomverbruik van die versterker en de bijbehorende adapter. Hooguit een paar Watt. Even later heb je het over een UPS. Een apparaat met een eigen stroomverbruik dat vele malen hoger is dan dat van die versterker. En dat voor die eens in de vijf jaar dat de netspanning een half uurtje uitvalt. De accus van een UPS gaan gemiddeld vier jaar mee...Dus als je kosten wilt besparen...

De meeste TVs hebben een mogelijkheid om de signaalsterkte en signaalkwaliteit te laten zien. Daaraan kan je zien hoeveel marge je hebt. Met en zonder versterker. Proberen met een splitter ipv de versterker kan geen kwaad. Je kan er niks mee stuk maken. Maar begrijp ik het nu goed? Heb je nog oude TVs die geen HD doen? Dan loop je wel erg achter met de TV beleving. Gooi die versterker nog maar even niet weg. Misschien heb je hem toch weer nodig als je volgende TV wel HD doet...

En het gezicht... Tja, ik vind een rijtje adapters in een stopcontactblok niet lelijk. Beauty is in the eye of the beholder. Maar bij mij heeft de meterkast een deur. Die gaat dicht als ik er niet mee bezig ben. Dus ik zie dat rijtje adapters niet. Maar goed, jouw keuze,

• Raymond P
Nou, nog geen nieuw modem binnen gehad.
Wel gisteren een nieuw profiel gepushed gekregen, en vandaag het mailtje dat "mijn bestelling" is geactiveerd.

Voor de geïnteresseerden:
Ik heb dus Internet Max en Kabel TV 1100/100, en een snelle test lijkt dat te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXwwW0HQhYWxENxAr-Snptt3Q3Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MXWWekROg1XjG7F8ot05ALHV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZtQAiT_KaGiaCEe0QebrpS4MBA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gfeipTLu9HsXnrvCXb9O0LJA.png?f=fotoalbum_tile

- knip -

• xGarfieldx
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-09 15:23

xGarfieldx

Webmaster/Owner

Raymond P schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:12:
Wel gisteren een nieuw profiel gepushed gekregen, en vandaag het mailtje dat "mijn bestelling" is geactiveerd.

Ik heb dus Internet Max en Kabel TV 1100/100, en een snelle test lijkt dat te bevestigen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Even met de klantenservice contact opnemen, dan krijg je modem wissel thuis, omdat als internet stabiel werkt, Ziggo niet altijd een kijk op heeft. Soms moet de klant zelf even contact opnemen met de provider.

webmaster en eigenaar van xGarfieldx.nl

• Mistraller
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:14:
[...]

Prima als je natuurlijk alleen live tv kijkt. Bij ons worden vaak opnames gekeken (reclame doorspoelen) en dingen via de streamingdiensten.

Waarom zou je je telefoonnodig hebben? Die GoogleTV (en alternatieven) hebben gewoon een afstandsbediening of kunnen die van je TV via HDMI-SEC gebruiken.
En wéér een Ab erbij. nee liever niet. ;)

---------------

• Mistraller
Roetzen schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:49:
@Mistraller
Je argumenten voor het weg doen van de versterker vind ik niet heel erg sterk. Je hebt het over het stroomverbruik van die versterker en de bijbehorende adapter. Hooguit een paar Watt. Even later heb je het over een UPS. Een apparaat met een eigen stroomverbruik dat vele malen hoger is dan dat van die versterker. En dat voor die eens in de vijf jaar dat de netspanning een half uurtje uitvalt. De accus van een UPS gaan gemiddeld vier jaar mee...Dus als je kosten wilt besparen...
Een afgestorven NAS door een power outage is geen pretje.
Bovendien; een huis met alarm => inbrekers zoeken een buitenstopcontact op, proberen een kortsluiting of aardlek te forceren. Familielid is daar door schade en schande achter gekomen. UPS is een heel doeltreffend middel daarvoor zonder gepuzzel in je meterkast. Bovendien is de UPS 24/7 mijn devices aan het beschermen, terwijl die versterker, hoe weinig stroom ook, 20 uur per dag zinloos aan staat en warmte produceert.
De meeste TVs hebben een mogelijkheid om de signaalsterkte en signaalkwaliteit te laten zien. Daaraan kan je zien hoeveel marge je hebt. Met en zonder versterker. Proberen met een splitter ipv de versterker kan geen kwaad. Je kan er niks mee stuk maken. Maar begrijp ik het nu goed? Heb je nog oude TVs die geen HD doen? Dan loop je wel erg achter met de TV beleving. Gooi die versterker nog maar even niet weg. Misschien heb je hem toch weer nodig als je volgende TV wel HD doet...
Het heeft vóór de horizon box kwam ook met splitters gewerkt, maar dat is natuurlijk alweer jaren geleden. Tuurlijk gaat er niks stuk, dat snap ik ook wel. Ik zal eens in het menu van de tv kijken. Horizon weet ik nog wel, want daar zag ik het immense verschil met en zonder de versterker.
Ik kijk zelf maar amper TV, gezin klaagt niet en de TV doet het nog prima. TV beneden is 12 jaar, boven is ouder, geen idee welk jaar.

Als ik een nieuwe TV moet kopen ooit, dan is er volgens mij ook nog de kans dat er geen CI+ meer in zit, dus hoe het dan werkt, dat zien we tzt wel weer :)
En het gezicht... Tja, ik vind een rijtje adapters in een stopcontactblok niet lelijk. Beauty is in the eye of the beholder. Maar bij mij heeft de meterkast een deur. Die gaat dicht als ik er niet mee bezig ben. Dus ik zie dat rijtje adapters niet. Maar goed, jouw keuze,
Klopt. Zinloze kastjes horen niet in mijn meterkast.

Zodra ik tijd heb om te testen laat ik het weten. Ben druk zat en heeft weinig urgentie dus kan nog wel even duren.

---------------

• Raymond P
xGarfieldx schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:23:
[...]

Even met de klantenservice contact opnemen, dan krijg je modem wissel thuis, omdat als internet stabiel werkt, Ziggo niet altijd een kijk op heeft. Soms moet de klant zelf even contact opnemen met de provider.
Tjah, die had ik dus volgens mij (al) moeten ontvangen. ;)
Wel een email gehad met verwijzingen naar emails die ik niet heb gehad.

En binnen het klantenportaal kreeg ik zojuist een error met de melding dat mijn gegevens momenteel niet beschikbaar zijn.
Dus ik doe de klantenservice even een plezier en neem nog geen contact op. :p

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartje1975
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 16:00
Ik ben verhuisd binnen mijn woonplaats. Ziggo gaf aan WEL te kunnen leveren op mijn nieuwe adres.
Het aansluitpunt was echter nergens te vinden. Het blijkt dat bij de vorige bewoners ziggo nooit naar binnen is gebracht. De kabel ligt op rol in de stoep, ongeveer 5 meter vanaf de gevel. Gezien de leeftijd van deze kabel op rol kan Ziggo niet garanderen dat deze nog goed is.
Ik krijg dus een offerte van € 1.548,-- om de kabel naar binnen te laten brengen..... Ik zeg tot ziens Ziggo, jullie begrijpen het niet helemaal....

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:20
aartje1975 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:00:
Ik ben verhuisd binnen mijn woonplaats. Ziggo gaf aan WEL te kunnen leveren op mijn nieuwe adres.
Het aansluitpunt was echter nergens te vinden. Het blijkt dat bij de vorige bewoners ziggo nooit naar binnen is gebracht. De kabel ligt op rol in de stoep, ongeveer 5 meter vanaf de gevel. Gezien de leeftijd van deze kabel op rol kan Ziggo niet garanderen dat deze nog goed is.
Ik krijg dus een offerte van € 1.548,-- om de kabel naar binnen te laten brengen..... Ik zeg tot ziens Ziggo, jullie begrijpen het niet helemaal....
Ik zeg "verborgen gebrek". Of is het "huur" ? Dan aankloppen bij verhuurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 19:40
Zoiets is denk ik geen verborgen gebrek. Hier kun je als koper prima onderzoek naar doen bij een bezichtiging..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:05:
[...]

Ik zeg "verborgen gebrek". Of is het "huur" ? Dan aankloppen bij verhuurder.
Ik denk niet dat je dat als verborgen gebrek kunt aanmerken. Er is niks verborgen het is er gewoon helemaal niet. Alleen als op een of andere manier door of namens de verkoper aannemelijk is gemaakt dat het er is zou het mogelijk qualificeren als een gebrek. Ik ben ook aan het uitkijken naar een andere woning. Ik vraag altijd om in de meterkast te mogen kijken. En dan uiteraard met de vragen""Is er glasvezel?", "Is er coax van Ziggo?".

En bij huur? Ja, dan hangt het er van af wat in de huurovereenkomst staat.

Maar goed, als Ziggo er zo veel geld voor wil hebben zou ik er ook an afzien. Als er glasvezel is....

• giovanni2903
Raymond P schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:12:

[Afbeelding][Afbeelding]
internet max is 775/60 giga/elite is 1100/100, als jij nu een abo hebt van 1100/100 maar nog een connectbox arris/compal dan gaat er iets mis. als je de giga arris hebt (vierkant wit modem) dan is er niks aan de hand

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• W1ck1e
Roetzen schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:16:
[...]

Maar goed, als Ziggo er zo veel geld voor wil hebben zou ik er ook an afzien. Als er glasvezel is....
5 jaar Odido klik&klaar. Eventueel.
Mistraller schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:39:
[...]
Een afgestorven NAS door een power outage is geen pretje.
Een fatsoenlijke NAS dient een ongeplande uitval van de netspanning gewoon te overleven. Punt.
Bovendien; een huis met alarm => inbrekers zoeken een buitenstopcontact op, proberen een kortsluiting of aardlek te forceren. Familielid is daar door schade en schande achter gekomen.
Altijd een aparte buitengroep maken voor alles wat buiten zit. Op de aardlek waarop de buitengroep alleen andere groepen waar uitval niet tot schade leidt. Dus de vriezer niet op de aardlek van de buitengroep
.
UPS is een heel doeltreffend middel daarvoor zonder gepuzzel in je meterkast.
Maar wel een duur en onderhoudsgevoelig middel. Met een goede indeling van je groepen ben je in één keer voor "altijd" klaar.
Bovendien is de UPS 24/7 mijn devices aan het beschermen, terwijl die versterker, hoe weinig stroom ook, 20 uur per dag zinloos aan staat en warmte produceert.
Je hebt nog niet onderzocht of die versterker zinloos is. Ga dat nou eerst een testen.
[...]
Ik kijk zelf maar amper TV, gezin klaagt niet en de TV doet het nog prima. TV beneden is 12 jaar, boven is ouder, geen idee welk jaar.
Je weet niet wat je mist met alleen nog maar SD. Maar als jij en je familie er tevreden mee zijn, wie ben ik dan om er nog wat van te vinden? >:)
Als ik een nieuwe TV moet kopen ooit, dan is er volgens mij ook nog de kans dat er geen CI+ meer in zit, dus hoe het dan werkt, dat zien we tzt wel weer :)
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat het CI+ slot uit de TVs verdwijnt. Eerder zal Ziggo stoppen met DVB-C verwacht ik. Maar inderdaad, dat zien we dan wel weer.
Klopt. Zinloze kastjes horen niet in mijn meterkast.
OK, jouw keus.
Zodra ik tijd heb om te testen laat ik het weten. Ben druk zat en heeft weinig urgentie dus kan nog wel even duren.
We blijven tonijn. :P

W1ck1e schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:21:
[...]

5 jaar Odido klik&klaar. Eventueel.
Bij Odido klik&klaar geen IPv6 en IPv4 achter CGNAT. Dus niet voor iedereen een bruikbaar alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Roetzen schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:53:
[...]

Bij Odido klik&klaar geen IPv6 en IPv4 achter CGNAT. Dus niet voor iedereen een bruikbaar alternatief.
Klopt, vandaar "eventueel". Afhankelijk van wel of geen glas mogelijkheid, 4/5g mast lokatie of eisen/wensen.

• Raymond P
giovanni2903 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:18:
[...]

internet max is 775/60 giga/elite is 1100/100, als jij nu een abo hebt van 1100/100 maar nog een connectbox arris/compal dan gaat er iets mis. als je de giga arris hebt (vierkant wit modem) dan is er niks aan de hand
De screenshot is van de ziggo page. Ik heb de Ubee 1318. :)
En ja, het (lees: elke handeling) gaat altijd mis bij mij.

- knip -

• giovanni2903
Raymond P schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:33:
[...]

De screenshot is van de ziggo page. Ik heb de Ubee 1318. :)
En ja, het (lees: elke handeling) gaat altijd mis bij mij.
ah, blijkbaar is het op de site qua naam niet aangepast. de max abo's worden omgezet naar giga namelijk. de ubee voldoet, maar als je de volledige 1100mbit/s wil gebruiken heb je op zowel het modem als je desktop een 2,gbit/s poort nodig, als jouw pc dat heeft kunnen ze de ubee voor je omruilen naar een sagemcom :)

• Raymond P
@giovanni2903 Dat snap ik allemaal. :p

- knip -

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

aartje1975 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:00:
Zelf de kabel netjes naar binnen leggen tot in de meterkast en dan gewoon (online) een abbo aanvragen met installateur erbij, zodat die een nieuw AOP kan plaatsen. Is dat niet een idee? Als je de vraag krijgt hoe dat dan zat met die rol, zeg je gewoon dat dat bij nader indien glasvezel bleek te zijn en dat je je vergist had en later een goed verstopte coax in je meterkast terugvond.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
remco_k schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:41:
[...]

Zelf de kabel netjes naar binnen leggen tot in de meterkast en dan gewoon (online) een abbo aanvragen met installateur erbij, zodat die een nieuw AOP kan plaatsen. Is dat niet een idee? Als je de vraag krijgt hoe dat dan zat met die rol, zeg je gewoon dat dat bij nader indien glasvezel bleek te zijn en dat je je vergist had en later een goed verstopte coax in je meterkast terugvond.
Of je zegt het gewoon eerlijk dat je hem zelf hebt binnengebracht. In de administratie van Ziggo staat namelijk dat het nog in de straat ligt (hoop ik voor hem/ haar).

Ik ken ook mensen die bij de aanleg in de jaren 80 uit principe de gratis aansluiting weigerden. En toen kwam commerciële tv en later internet in de jaren 2000 en dan kost een aansluiting idd goed geld. Logisch want moet speciaal voor 1 woning een ploeg heen met risico dat er iets tegen zit.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:49:
[...]

dan zijn dit losse werkzaamheden geweest, de laatste wijziging was 15 op 16 september, de volgende is 23 op 24 september (den bosch / sneek). wat jij hebt heb ik nu ook een week of 2, dus dat zijn ze ook landelijk aan het uitrollen
Dan zouden ze hier nu ook klaar moeten zijn denk ik... :) nu nog kijken of er verschil is

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:37:
[...]

Of je zegt het gewoon eerlijk dat je hem zelf hebt binnengebracht. In de administratie van Ziggo staat namelijk dat het nog in de straat ligt (hoop ik voor hem/ haar).
Jij denkt dat die technische administratie zo up to date en gedetailleerd is, nadat in de post van @aartje1975 staat dat hij op de website volgens de PC check gewoon een abbo zou kunnen aanvragen? :)

Ik niet, mijn ervaring daarmee is dat daar een heel groot grijs gebied zit waar, als je niet in de normale order structuur valt (zoals een rol kabel onder een stoeptegel), je bij Ziggo (overigens niet als enige) tegen een muur aanloopt van dingen die fout gaan, niet begrepen worden, niet gedaan worden, beloftes niet nakomen, technische administratie die niet klopt of verouderd is en langdurige wachttijden op reacties van deze of gene.

Dus, mocht het misschien toch wèl correct in de administratie van Ziggo staan, maar je zegt tegen hen dat dat niet klopt, dan geloven ze je waarschijnlijk gewoon omdat een niet kloppende administratie aldaar best vaak voor (lijkt) te komen. Ze corrigeren het en klaar. Maar wel nadat dat ook eerst 4x fout gaat, iemand je niet terugbelt en eerst je buurman per ongeluk afsluit ofzo. ;)

Ik heb vorig jaar voor een grotere uitdaging gestaan dan een rol coax onder een tegel (was het maar zo simpel als dat). Soms moet je gewoon even het heft in eigen hand nemen om in een redelijke termijn je aansluiting actief te hebben.

Alles kan stuk.

• Raymond P
Daar kan ik mij wel in vinden. Als het ook maar een klein beetje afwijkt van standaad dan loopt bij Ziggo alles in de soep.
Maar als je daarna eenmaal een kundige medewerker te pakken hebt kan er ontiegelijk veel gebeuren in heel weinig tijd.

- knip -

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie