Roetzen schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:49:
@
Mistraller
Je argumenten voor het weg doen van de versterker vind ik niet heel erg sterk. Je hebt het over het stroomverbruik van die versterker en de bijbehorende adapter. Hooguit een paar Watt. Even later heb je het over een UPS. Een apparaat met een eigen stroomverbruik dat vele malen hoger is dan dat van die versterker. En dat voor die eens in de vijf jaar dat de netspanning een half uurtje uitvalt. De accus van een UPS gaan gemiddeld vier jaar mee...Dus als je kosten wilt besparen...
Een afgestorven NAS door een power outage is geen pretje.
Bovendien; een huis met alarm => inbrekers zoeken een buitenstopcontact op, proberen een kortsluiting of aardlek te forceren. Familielid is daar door schade en schande achter gekomen. UPS is een heel doeltreffend middel daarvoor zonder gepuzzel in je meterkast. Bovendien is de UPS 24/7 mijn devices aan het beschermen, terwijl die versterker, hoe weinig stroom ook, 20 uur per dag zinloos aan staat en warmte produceert.
De meeste TVs hebben een mogelijkheid om de signaalsterkte en signaalkwaliteit te laten zien. Daaraan kan je zien hoeveel marge je hebt. Met en zonder versterker. Proberen met een splitter ipv de versterker kan geen kwaad. Je kan er niks mee stuk maken. Maar begrijp ik het nu goed? Heb je nog oude TVs die geen HD doen? Dan loop je wel erg achter met de TV beleving. Gooi die versterker nog maar even niet weg. Misschien heb je hem toch weer nodig als je volgende TV wel HD doet...
Het heeft vóór de horizon box kwam ook met splitters gewerkt, maar dat is natuurlijk alweer jaren geleden. Tuurlijk gaat er niks stuk, dat snap ik ook wel. Ik zal eens in het menu van de tv kijken. Horizon weet ik nog wel, want daar zag ik het immense verschil met en zonder de versterker.
Ik kijk zelf maar amper TV, gezin klaagt niet en de TV doet het nog prima. TV beneden is 12 jaar, boven is ouder, geen idee welk jaar.
Als ik een nieuwe TV moet kopen ooit, dan is er volgens mij ook nog de kans dat er geen CI+ meer in zit, dus hoe het dan werkt, dat zien we tzt wel weer

En het gezicht... Tja, ik vind een rijtje adapters in een stopcontactblok niet lelijk. Beauty is in the eye of the beholder. Maar bij mij heeft de meterkast een deur. Die gaat dicht als ik er niet mee bezig ben. Dus ik zie dat rijtje adapters niet. Maar goed, jouw keuze,
Klopt. Zinloze kastjes horen niet in mijn meterkast.
Zodra ik tijd heb om te testen laat ik het weten. Ben druk zat en heeft weinig urgentie dus kan nog wel even duren.