Soms kan het even duren dat odido beschikbaar is, toen bij ons kpnnetwerk glasvezel had geleverd. En kpn beschikbaar was, duurde het nog bijna een jaar dat odido op het glasvezel netwerk kon bestellen.krakendmodem schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:01:
Of Odido heeft nog niet helemaal in de gaten dat er via WBA geleverd kan worden.
Over 6 dagen sluit de Ziggo lijn af.
In plaats van nu €85,45 p/mnd ga ik nu met Klik&Klaar van Odido met 750Down en 60 up m.b.v. een zelf aangeschafte buitenantenne naar €20 p/mnd en heb een up/down met die buitenantenne van 690 down en 161UP.
Een besparing van €65,45 p/mnd
Kijk daar kom je nog eens ergens mee dus over 1 week is het na meer dan 20 jaar over en uit bij Ziggo.
Na opzegging natuurlijk gebeld geworden en als ze mij een upload van minstens 150 konden leveren met daarnaast wat fikse korting dan zou er nog over te praten zijn maar dat was niet het geval dus einde verhaal.
Ze hebben zichzelf uit de markt geprijsd!
En als er hier eindelijk glas naar binnen wordt gelegd dan wordt K&K de backup lijn.
In plaats van nu €85,45 p/mnd ga ik nu met Klik&Klaar van Odido met 750Down en 60 up m.b.v. een zelf aangeschafte buitenantenne naar €20 p/mnd en heb een up/down met die buitenantenne van 690 down en 161UP.
Kijk daar kom je nog eens ergens mee dus over 1 week is het na meer dan 20 jaar over en uit bij Ziggo.
Na opzegging natuurlijk gebeld geworden en als ze mij een upload van minstens 150 konden leveren met daarnaast wat fikse korting dan zou er nog over te praten zijn maar dat was niet het geval dus einde verhaal.
En als er hier eindelijk glas naar binnen wordt gelegd dan wordt K&K de backup lijn.
[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 02-12-2024 22:42 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb je bij zoon Klik&Klaar abonnement geen 2TB limiet per maand? ik kom daar dik overheen per maandsnah001 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:41:
Vake bei te bange
Hoe kan je zo hoge down hebben? Dit geeft de website aan:snah001 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:41:
Zo kan je thuis tot wel 300 Mbit/s downloaden en 30 Mbit/s uploaden.
Geen limiet.angerfist-yentl schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:00:
[...]
Heb je bij zoon Klik&Klaar abonnement geen 2TB limiet per maand? ik kom daar dik overheen per maanddat is het enige wat mij tegenhoudt om zoiets te nemen.
Heb gelijk even de Aanvullende Voorwaarden Klik&Klaar Internet erbij gepakt.
"Als je in een maand 2 Terabyte (2000 GB) of meer aan data hebt verbruikt, krijg je tijdens congestie een
lagere prioriteit dan dan andere gebruikers van Odido met Klik&Klaar Internet die nog niet zoveel data hebben
verbruikt. Dit kan je merken als er sprake is van congestie"
• Het gebruik van permanent openstaande verbindingen, zoals verbindingen zonder menselijke tussenkomst
voor bewakingscamera’s en gateway apparaten.
• Het downloaden en/ of uploaden van veel zeer grote bestanden, zoals intensief gebruik van nieuwsgroepen en torrentwebsites.
Dus het is wel iets ingewikkelder dit kan bijvoorbeeld een Ziggo aansluiting of glasvezel niet vervangen denk ik.
Dit is puur voor mensen die alleen zijn en niet veel internetten denk ik?
Vake bei te bange
Dynamisch IP adres (echt dynamisch, meen elke dag een andere gelezen te hebben, niet zoals Ziggo "DHCP maar 10 jaar hetzelfde als je maar dezelfde router / MAC adres gebruikt) en het ontbreken van IPv6 (al dan niet met een vast vs dynamisch IP) lijken mij voor een tweaker nog grotere problemen.angerfist-yentl schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:00:
[...]
Heb je bij zoon Klik&Klaar abonnement geen 2TB limiet per maand? ik kom daar dik overheen per maanddat is het enige wat mij tegenhoudt om zoiets te nemen.
Denk inderdaad dat dit iets is voor mensen die niet veel internetten want 2 TB ben je denk ik toch wel al snel aan. Althans ik kijk b.v. best wat uren naar Youtube en vaak dan in 4K, regelmatig wel eens een filmpje downloaden etc... Dat trekt sneller door als je denkt dus ik houd het voorlopig ook mooi bij Ziggo.angerfist-yentl schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:20:
[...]
Dus het is wel iets ingewikkelder dit kan bijvoorbeeld een Ziggo aansluiting of glasvezel niet vervangen denk ik.
Dit is puur voor mensen die alleen zijn en niet veel internetten denk ik?
Kreeg je ook andere cadeaus vanwege verhuizing? Bij mij boden ze Disney+ helaas niet aan.el flaco schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:54:
Ziggo is bijna wanhopig cadeaus aan het uitdelen. Ik kreeg Disney+ cadeau ivm verhuizing. Vervolgens film 1 gekregen voor een jaar. En nu ziggo sport voor een jaar. Je merkt aan alles dat ze klanten aan het verliezen zijn, anders deel je dat echt niet allemaal uit. En het is kansloos, want ik kijk dus nooit naar Film1, terwijl het natuurlijk wel geld kost om dit weg te geven.
Over de laatste 12 maanden heb ik per maand gemiddeld 1 TB verstookt. Met een piek in april van 1,5 TB. Ik heb eigenlijk de hele dag (16 uur) een tv (chromecast dus internet verkeer) aan staan. De piek in april zal zijn veroorzaakt door downloads van usenet. Dus Odido Klik&Klaar lijkt mij wat dat betreft voldoende voor heel veel consumenten.Roel1966 schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:33:
Denk inderdaad dat dit iets is voor mensen die niet veel internetten want 2 TB ben je denk ik toch wel al snel aan. Althans ik kijk b.v. best wat uren naar Youtube en vaak dan in 4K, regelmatig wel eens een filmpje downloaden etc... Dat trekt sneller door als je denkt dus ik houd het voorlopig ook mooi bij Ziggo.
Dat is natuurlijk onzin. Iemand een digitaal aanbod geven dat ie niet gebruikt, en wat die toch al nooit afgenomen zou hebben kost ziggo niets.el flaco schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:54:
Ziggo is bijna wanhopig cadeaus aan het uitdelen. Ik kreeg Disney+ cadeau ivm verhuizing. Vervolgens film 1 gekregen voor een jaar. En nu ziggo sport voor een jaar. Je merkt aan alles dat ze klanten aan het verliezen zijn, anders deel je dat echt niet allemaal uit. En het is kansloos, want ik kijk dus nooit naar Film1, terwijl het natuurlijk wel geld kost om dit weg te geven.
Het kost alleen iets als je een betalende klant iets geeft waardoor ie stopt met betalen. Als je echter iets weggeeft en die persoon wordt na de gratis periode betalend klant omdat ie het wel interessant vind dan heb je zelfs iets gewonnen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik zou het geen onzin willen noemen, maar voor de rest ben ik het grotendeels met je eens. Als het externe content betreft zoals Disney+ zal Ziggo waarschijnlijk toch iets moeten betalen aan Disney, misschien een gereduceerd tarief.Mistraller schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:58:
Dat is natuurlijk onzin. Iemand een digitaal aanbod geven dat ie niet gebruikt, en wat die toch al nooit afgenomen zou hebben kost ziggo niets.
Het kost alleen iets als je een betalende klant iets geeft waardoor ie stopt met betalen. Als je echter iets weggeeft en die persoon wordt na de gratis periode betalend klant omdat ie het wel interessant vind dan heb je zelfs iets gewonnen.
Op de Apple TV (woonkamer) krijg ik elke keer de melding dat het maximaal aantal streams is bereikt en kan ik dus geen tv kijken met de Apple TV. Echter, alle andere apparaten in huis staan uit.
Iemand hier bekend mee?
Iemand hier bekend mee?
XBL gamertag StayingPow3r
@Mr. Freeze Staan er geen sessies open van de uitgezette apparaten? Misschien dat dat het probleem is.
Zeg maar de Apple TV tegenhanger van https://tweakers.net/my.tnet/sessions/
[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 03-12-2024 11:03 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eigenlijk gebruiken we Ziggo Go alleen op een Apple TV in de woonkamer en de slaapkamer. Op de telefoon en iPad heb ik de app al verwijderd. Probleem blijft. Account is ook niet gedeeld met iemand anders.Raven schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:03:
@Mr. Freeze Staan er geen sessies open van de uitgezette apparaten? Misschien dat dat het probleem is.
@Mr. Freeze Maar zijn de sessies van die apparaten wel uitgelogd? Mogelijk dat dat niet het geval is en er nu te veel sessies open staan. Al is dat overigens maar een vermoeden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zoiets kan het goed zijn ja, ik zal het vanavond weer eens proberen. Jammer genoeg zie ik niet, net als bij Netflix bijvoorbeeld, de optie om uit te loggen op alle apparaten.Raven schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:09:
@Mr. Freeze Maar zijn de sessies van die apparaten wel uitgelogd? Mogelijk dat dat niet het geval is en er nu te veel sessies open staan. Al is dat overigens maar een vermoeden.
Dank voor het meedenken.
Oscar Wilde
Dat is me net even te drastisch ;-)
maar wel mooi dat je mee zoekt.
Ik heb zo het vermoeden dat hier een stevig handje klap op gedaan wordt hoor. Net zoals een supermarkt een actie ook vooral op de fabrikant afwentelt.W1ck1e schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:18:
[...]
Ik zou het geen onzin willen noemen, maar voor de rest ben ik het grotendeels met je eens. Als het externe content betreft zoals Disney+ zal Ziggo waarschijnlijk toch iets moeten betalen aan Disney, misschien een gereduceerd tarief.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Eén datapunt: ik belde om te vragen of ik mijn contract kon verlengen en kreeg 3 maanden 50% korting aangeboden voor een verlenging van een jaar. Dat is effectief een korting van 12,5% voor het jaar, wat ik genoeg beloning vond voor 5 minuten aan de telefoon, aangezien ik geen zin had om te discussiëren.
Heb het eerlijk gezegd bij mij eigenlijk nooit echt bijgehouden maar moet er wel bij schrijven dat we hier met 2 mensen toch wel dik 8 uur per dag op Youtube zitten.W1ck1e schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:07:
[...]
Over de laatste 12 maanden heb ik per maand gemiddeld 1 TB verstookt. Met een piek in april van 1,5 TB. Ik heb eigenlijk de hele dag (16 uur) een tv (chromecast dus internet verkeer) aan staan. De piek in april zal zijn veroorzaakt door downloads van usenet. Dus Odido Klik&Klaar lijkt mij wat dat betreft voldoende voor heel veel consumenten.
Elke dag 8 uur op YouTube? Zo een baan wil ik ook welRoel1966 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:14:
[...]
Heb het eerlijk gezegd bij mij eigenlijk nooit echt bijgehouden maar moet er wel bij schrijven dat we hier met 2 mensen toch wel dik 8 uur per dag op Youtube zitten.
Haha, ja maar dan wel verdeeld op de dag dus niet achter mekaar. En eh, ja, we zijn beiden ook wel al wat op leeftijd, ik ben bijna 60+ en mijn broer gaat dit jaar met pensioen, die is dus al 66+.dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:15:
[...]
Elke dag 8 uur op YouTube? Zo een baan wil ik ook wel.
Tot wanneer is de Black Friday actie te gebruiken? Het desbetreffende topic is gesloten, vandaar dat ik de vraag hier stel.
Edit: ik zie nu "Deze actie is geldig t/m 8 december"
Edit: ik zie nu "Deze actie is geldig t/m 8 december"
[ Voor 18% gewijzigd door Lennart H. op 03-12-2024 19:37 ]
Er zijn users bij die over de 1Gbps down gaan.dutchnltweaker schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:04:
[...]
Hoe kan je zo hoge down hebben? Dit geeft de website aan:
[...]
Bij K&k met de door hun aangeboden modem/router kan je op veel plaatsen wel 300Mbps down halen maar dat ding moet binnen staan en dan kunnen er allerlei belemmeringen zijn waardoor je zelfs die 300Mbps niet haalt zoals daar de belangrijke factor van de afstand tot de mast is of dat er geen direct zicht is.
Gelukkig kun je de simcard van K&K in alle geschikte 5G modem/routers stoppen.
Zo heb ik zelf een buiten modem van Zyxel gekocht en daar haal ik gemiddeld 650 down en 150 up mee met uitschieters naar boven, ook geen limiet in snelheid of hoeveelheid data.
FUP's hebben alle providers tov torrents en nieuwsgroepen maar dat heeft ook nooit iemand tegengehouden.
Feit blijft dat je voor max 25,- pmnd heel veel waar voor je geld krijgt.
Geen wonder dat het bij Ziggo opzeggingen regent, althans dat zeiden ze zelf tegen mij na het opzeggen aan de telefoon.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dames en heren, dit is het Ziggo topic, het Odido K&K topic is een paar deuren verder: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie.
Graag weer ontopic
Graag weer ontopic
Hier de keuze gemaakt voor de black friday aanbieding van Ziggo. 6 maanden 50% korting en een cashback via meermetziggo.
Kom van Odido ivm NLZiet. Eerst zag Ziggo er erg duur uit, maar na alles per jaar te hebben uitgerekend valt het reuze mee. Ze zijn op jaarbasis even duur en door de cashback goedkoper. Mobiel gaan we naar Hollandsnieuwe.
We krijgen nu wel een lagere upload (kom van glasvezel) maar dat zal niet echt een probleem zijn denk ik. Maar daarentegen heb ik nu Ziggo sport compleet incl ESPN en SkyShowtime gratis.
Ben heel benieuwd hoe ziggo gaat bevallen. Huis is een jaar oud en nog geen Ziggo gehad.
Wil de modem in bridge modus zetten. Heb thuis een Unifi netwerk met UDM. Gebeld wat het handigste is en Ziggo gaf aan eerst werkend laten worden en dan bellen dat we het modem in bridge modus willen. Nog iemand tips daarvoor?
Kom van Odido ivm NLZiet. Eerst zag Ziggo er erg duur uit, maar na alles per jaar te hebben uitgerekend valt het reuze mee. Ze zijn op jaarbasis even duur en door de cashback goedkoper. Mobiel gaan we naar Hollandsnieuwe.
We krijgen nu wel een lagere upload (kom van glasvezel) maar dat zal niet echt een probleem zijn denk ik. Maar daarentegen heb ik nu Ziggo sport compleet incl ESPN en SkyShowtime gratis.
Ben heel benieuwd hoe ziggo gaat bevallen. Huis is een jaar oud en nog geen Ziggo gehad.
Wil de modem in bridge modus zetten. Heb thuis een Unifi netwerk met UDM. Gebeld wat het handigste is en Ziggo gaf aan eerst werkend laten worden en dan bellen dat we het modem in bridge modus willen. Nog iemand tips daarvoor?
Dat zei een medewerker die de hele dag opzeggingen verwerkt, suprise suprisesnah001 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:57:
[...]
Er zijn users bij die over de 1Gbps down gaan.
Bij K&k met de door hun aangeboden modem/router kan je op veel plaatsen wel 300Mbps down halen maar dat ding moet binnen staan en dan kunnen er allerlei belemmeringen zijn waardoor je zelfs die 300Mbps niet haalt zoals daar de belangrijke factor van de afstand tot de mast is of dat er geen direct zicht is.
Gelukkig kun je de simcard van K&K in alle geschikte 5G modem/routers stoppen.
Zo heb ik zelf een buiten modem van Zyxel gekocht en daar haal ik gemiddeld 650 down en 150 up mee met uitschieters naar boven, ook geen limiet in snelheid of hoeveelheid data.
FUP's hebben alle providers tov torrents en nieuwsgroepen maar dat heeft ook nooit iemand tegengehouden.
Feit blijft dat je voor max 25,- pmnd heel veel waar voor je geld krijgt.
Geen wonder dat het bij Ziggo opzeggingen regent, althans dat zeiden ze zelf tegen mij na het opzeggen aan de telefoon.
Dat ze klanten verliezen is echt niet sinds k&k, ze zullen hier ook vast wat overstappers naar toe hebben maar denk dat het gros toch overstapt naar een glasvezel provider.
Ik denk wel dat het gros van de mensen het niet uitmaakt of het glasvezel of niet is. Ik denk dat de prijs de voornaamste factor is en die is nu het beste bij de glasvezel boeren. Die Odido aanbieding is namelijk ook wel echt veel beter dan wat je bij Ziggo kan krijgen.SirMemeAlot schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:12:
Dat zei een medewerker die de hele dag opzeggingen verwerkt, suprise suprise.
Dat ze klanten verliezen is echt niet sinds k&k, ze zullen hier ook vast wat overstappers naar toe hebben maar denk dat het gros toch overstapt naar een glasvezel provider.
Je zal denk ik vooral veel merken qua TV kwaliteit. Die is wel echt goed bij Ziggo. En stabiel ook.blottle schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:07:
Hier de keuze gemaakt voor de black friday aanbieding van Ziggo. 6 maanden 50% korting en een cashback via meermetziggo.
Ik ben zelf ook terug op glas ivm de prijs, maar Odido zou ik niet noemen als 'beter voor wat je krijgt'. WBA glas, wint Youfone het dik van Odido qua prijs / kwaliteit imo.silmaril8 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:51:
[...]
Ik denk wel dat het gros van de mensen het niet uitmaakt of het glasvezel of niet is. Ik denk dat de prijs de voornaamste factor is en die is nu het beste bij de glasvezel boeren. Die Odido aanbieding is namelijk ook wel echt veel beter dan wat je bij Ziggo kan krijgen.
Een glas mediaconverter gebruikt zo'n 3watt minder dan 't zuinigste Ubee modem in bridge, en zo'n 6watt minder dan de standaard geleverde. Ping/latency verschil merk ik alleen op papier, beide technieken ervaar ik met SQM als top.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 04-12-2024 17:16 ]
Ik denk dat het de gemiddelde persoon niet uitmaakt of het glas of coax is, de gemiddelde klant stapt over op de goedkoopste aanbieder.SirMemeAlot schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:12:
maar denk dat het gros toch overstapt naar een glasvezel provider.
Zoek je alleen internet, dan zou Odido wel eens de goedkoopste kunnen zijn. Maar als je ook tv wil hebben, dan wordt het een ander verhaal. En is sport voor jou onmisbaar, dan is Ziggo zeker niet de duurste.
Er zijn ook mensen die overstappen van glas naar coax. Mogelijk minder dan andersom, maar ze zijn er. Velen wisselen elk jaar voor de laagste prijs.
Ja maar had ik niets aan bon voor energiecontract Disney+ was het enige wat leuk was had liever korting gehad maar kon niet omdat ik 50% korting krijg voor een jaar lang. Het is gewoon een wereldaanbieding heb nu 12 maanden 50% korting, gratis Disney, gratis Espn compleet, gratis ziggo sport compleet en film 1 gratis.zunrob schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:42:
[...]
Kreeg je ook andere cadeaus vanwege verhuizing? Bij mij boden ze Disney+ helaas niet aan.
Dit is dag 1 van mijn overstap van Ziggo naar Youfone DSL. 100 mbit is genoeg voor mij. En simpele online spellen lijken beter te werken met 100 mbit DSL bedraad dan met Ziggo 1000 mbit draadloos (wifi). Wel zal ik wat meer geduld moeten hebben bij het downloaden van grotere bestanden.
Goh, dat had echt niemand zien aankomen._Gast_ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:56:
En simpele online spellen lijken beter te werken met 100 mbit DSL bedraad dan met Ziggo 1000 mbit draadloos (wifi).
/s
Wifi voegt altijd extra latency toe en kost vaak ook snelheid (tenzij je in de ideale wereld leeft
Dat denk ik ook niet, alleen glasvezel is vaak de enige plek waar je naar toe kan bewegen. Dus als ze overstappen zal het vooral daarnaar toe zijn en niet klik en klaar.ikweethetbeter schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:59:
[...]
Ik denk dat het de gemiddelde persoon niet uitmaakt of het glas of coax is, de gemiddelde klant stapt over op de goedkoopste aanbieder.
Zoek je alleen internet, dan zou Odido wel eens de goedkoopste kunnen zijn. Maar als je ook tv wil hebben, dan wordt het een ander verhaal. En is sport voor jou onmisbaar, dan is Ziggo zeker niet de duurste.
Er zijn ook mensen die overstappen van glas naar coax. Mogelijk minder dan andersom, maar ze zijn er. Velen wisselen elk jaar voor de laagste prijs.
Je kan 10Gbps draadloos gebruiken en dat zal nog langzamer zijn dan 10mbit bedraad. Gamen doe je ook altijd aan een kabel, althans spellen waar FPS Ping belangrijk is._Gast_ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:56:
Dit is dag 1 van mijn overstap van Ziggo naar Youfone DSL. 100 mbit is genoeg voor mij. En simpele online spellen lijken beter te werken met 100 mbit DSL bedraad dan met Ziggo 1000 mbit draadloos (wifi). Wel zal ik wat meer geduld moeten hebben bij het downloaden van grotere bestanden.
De snelheid van je verbinding is niet de bottleneck maar de draadloze verbinding vanaf je apparaat naar de router.
Wacht, dus je hebt je verhuizing doorgegeven en meteen nieuw contract gevraagd?el flaco schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:49:
[...]
Ja maar had ik niets aan bon voor energiecontract Disney+ was het enige wat leuk was had liever korting gehad maar kon niet omdat ik 50% korting krijg voor een jaar lang. Het is gewoon een wereldaanbieding heb nu 12 maanden 50% korting, gratis Disney, gratis Espn compleet, gratis ziggo sport compleet en film 1 gratis.
Nee bestaand contract meegenomen. Omdat ik verhuisde Disney+ gratis erbij gekregenzunrob schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:22:
[...]
Wacht, dus je hebt je verhuizing doorgegeven en meteen nieuw contract gevraagd?
Zojuist contact gehad met Ziggo om te informeren naar een verlaging van ons huidige contract en een eventuele aanbieding voor een nieuw 1- of 2-jarig contract. Op dit moment hebben we, vanwege de Black Friday-aanbieding van vorig jaar, het Elite-internetpakket. Dit pakket is voor ons eigenlijk veel te uitgebreid, maar destijds was het onder aan de streep maandelijks het voordeligst.
De medewerker gaf aan dat bij verlaging van het abonnement maximaal 9 maanden een korting van €10 per maand kon worden aangeboden, ongeacht of het nieuwe contract een looptijd van 1 of 2 jaar zou hebben. Ik heb aangegeven dat we nog even willen nadenken over dit aanbod.
Hebben jullie recentelijk een beter aanbieding gehad voor een soortgelijke vraag?
De medewerker gaf aan dat bij verlaging van het abonnement maximaal 9 maanden een korting van €10 per maand kon worden aangeboden, ongeacht of het nieuwe contract een looptijd van 1 of 2 jaar zou hebben. Ik heb aangegeven dat we nog even willen nadenken over dit aanbod.
Hebben jullie recentelijk een beter aanbieding gehad voor een soortgelijke vraag?
Mijn situatie is niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb bij een verlenging van 12 maanden, naast die 9 maanden een tientje wel nog mijn deco M4 set vanaf nu gratis in bruikleen zolang ik klant ben (scheelt per jaar ook weer 30 euro) Misschien lukt jou dat ook bij een downgrade. Ik ging van TV start naar TV max en had afgelopen jaar al een hoop korting.Cagemen schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:24:
Zojuist contact gehad met Ziggo om te informeren naar een verlaging van ons huidige contract en een eventuele aanbieding voor een nieuw 1- of 2-jarig contract. Op dit moment hebben we, vanwege de Black Friday-aanbieding van vorig jaar, het Elite-internetpakket. Dit pakket is voor ons eigenlijk veel te uitgebreid, maar destijds was het onder aan de streep maandelijks het voordeligst.
Oke thanks voor de tip! En de korting van afgelopen jaar was zeker welkom, à 50% per maand. Twijfel nog of ik de geboden korting aanvaard of het abonnement opzeg en een nieuw abonnement afsluit op naam van m'n vrouw. Scheelt wat geregel maar anderzijds ook €150,- exclusief eventuele cashbacks met de huidige aanbieding op de website..W1ck1e schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:30:
[...]
Mijn situatie is niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb bij een verlenging van 12 maanden, naast die 9 maanden een tientje wel nog mijn deco M4 set vanaf nu gratis in bruikleen zolang ik klant ben (scheelt per jaar ook weer 30 euro) Misschien lukt jou dat ook bij een downgrade. Ik ging van TV start naar TV max en had afgelopen jaar al een hoop korting.
Ik heb zo'n 7 weken geleden mijn Ziggo contract voor 1 jaar verlengd. Ik kreeg 9 maanden €20,- korting, en 1 jaar gratis Ziggo Sport Compleet(= Alle Ziggo sport + alle ESPN kanalen).Cagemen schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:24:
Ik ben even van mijn principes afgestapt, ik heb voor 2 jaar verlengd. Ziggo tv downgrade naar start, wat €5 per maand is. Daarnaast 12 maal €35 korting op Ziggo, plus tweemaal een Vodafone abonnement met dubbele data en €7 per maand korting.
Dus totale besparing 24 x €12 plus 12 x €35.
Ik hoef voorlopig niet over te stappen naar Odido met NL Ziet
Dus totale besparing 24 x €12 plus 12 x €35.
Ik hoef voorlopig niet over te stappen naar Odido met NL Ziet
Zijn er meer mensen die dus "nieuwe" klant zijn geworden via iban check en bij hun oude abbo een smartcard hadden.
Is het mogelijk deze te laten activeren bij je nieuwe abonnement? (had geen keuze moest die next mini kiezen)
Wel brief gehad dat de apparatuur die ik heb niet terug gestuurd hoeft te worden dus dat is wel lekker.
Is het mogelijk deze te laten activeren bij je nieuwe abonnement? (had geen keuze moest die next mini kiezen)
Wel brief gehad dat de apparatuur die ik heb niet terug gestuurd hoeft te worden dus dat is wel lekker.
Ik ga ervan uit dat ze die smartcard buiten gebruik stellen en dat ze die niet op iemand anders account gaan toevoegen. Ik heb me om die reden maar neergelegd bij de nieuwe CI+ kaart à 2 euro per maand.
Ik heb de vraag niet voorgelegd aan Ziggo overigens. Ik ben ook benieuwd of iemand daar nog andere inzichten over heeft.
Ik heb de vraag niet voorgelegd aan Ziggo overigens. Ik ben ook benieuwd of iemand daar nog andere inzichten over heeft.
Kunnen we de smartcard niet uit de next mini halen? Beetje tweaken dan maar.
Neen, er zitten geen fysieke kaarten meer in de Mediabox. Daarbij (althans was zo) was het altijd een combinatie van serienummer Box + smartcard. Maar geen idee of dat nog zo is nu er geen fysieke kaarten meer in een mediabox zitten. Een smartcard zou niet eens passen in de Next miniTheswitch schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:43:
Kunnen we de smartcard niet uit de next mini halen? Beetje tweaken dan maar.
Ja, dat is jammer maar helaas en je moet voor 2 euro/maand een CI module gaan huren als je geen losse mediabox wil. Maar zelfs met die 2 euro extra scheelt het een hoop geld. De mediabox laat ik mooi in de doos zodat deze over een jaar weer retour kan als ik weer nieuwe klant word (of wie weet dan wel op 1 van de twee glasvezelaansluitingen over ga).gertraaf schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:17:
Zijn er meer mensen die dus "nieuwe" klant zijn geworden via iban check en bij hun oude abbo een smartcard hadden.
Milieutechnisch is het toch wel minder, allemaal weer extra zooi op de afvalberg. Zouden ze bij Ziggo toch kunnen voorkomen door klanten die er vriendelijk om vragen gewoon dezelfde nieuwe klanten korting te gunnen.
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-12-2024 10:26 ]
Ik heb zelf een module. Heb dus alleen kaartje nodig. Denk dat ik over paar weken wel even mail.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:23:
[...]
Ja, dat is jammer maar helaas en je moet voor 2 euro/maand een CI module gaan huren als je geen losse mediabox wil. Maar zelfs met die 2 euro extra scheelt het een hoop geld. De mediabox laat ik mooi in de doos zodat deze over een jaar weer retour kan als ik weer nieuwe klant word (of wie weet dan wel op 1 van de twee glasvezelaansluitingen over ga).
Milieutechnisch is het toch wel minder, allemaal weer extra zooi op de afvalberg. Zouden ze bij Ziggo toch kunnen voorkomen door klanten die er vriendelijk om vragen gewoon dezelfde nieuwe klanten korting te gunnen.
Welke hardware hoef je dan niet meer terug te sturen ?gertraaf schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:17:
..
Toen ik de next (coax) kreeg mocht ik de humax 5300 houden, staat nu op de zolder in de doos. Bijbehorende smartcard is gedisabled.
Ik heb nog steeds 3 gekochte smartcards, voor een 2tal humax-en en een reserve.
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 07-12-2024 11:42 ]
Voor Ziggo ben je gewoon een nieuwe klant. Jij vindt de korting belangrijker dan de afvalberg. Ik snap dat mensen dit doen maar het is wat hypocriet om de schuld af te schuiven.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:23:
[...]
Eigen smartcards worden definitief gedeactiveerd. Zoals gezegd kan je nog wel een extra CI+ module in bruikleen afnemen, hier zit een smartcard bij voor € 2,- per maand.gertraaf schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:18:
[...]
Ik heb zelf een module. Heb dus alleen kaartje nodig. Denk dat ik over paar weken wel even mail.
Voor Ziggo ben je dus gewoon nieuwe klant geworden (geen "nieuwe" klant). Ziggo schrijft geen smartcards over tussen klanten. Anders zou je ook een levendige handel op marktplaats krijgen in die dingen. Het is bekend dat je met deze constructie je smartcards dus gewoon verliest.gertraaf schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:17:
[ Voor 32% gewijzigd door rvk op 07-12-2024 11:47 ]
Dank voor de reacties. Nou ja, scheelt alvast wennen voor als ik naar kpn zou gaan volgend jaar.
Deden ze vroeger wel gewoon. Kaartje kon je gewoon kopen, bij bv Mediamarkt, incl. CI(+) module, serienummer doorgegeven aan Ziggo (kon ook op website) en klaar. En kaartje kon je neem ik aan ook weer deactiveren, verkopen, en ander die het activeert.rvk schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:44:
Ziggo schrijft geen smartcards over tussen klanten. Anders zou je ook een levendige handel op marktplaats krijgen in die dingen. Het is bekend dat je met deze constructie je smartcards dus gewoon verliest.
Maarja, dat handeltje verdiende Ziggo niks aan dus zijn ze mee gestopt.
Volgens mij is jouw aanname niet terecht. Maar meer last heeft ziggo van de klanten die een van hun kaartjes uitlenen aan anderen die van zichzelf minder tv pakketten hebben.RobertMe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:03:
[...]
Deden ze vroeger wel gewoon. Kaartje kon je gewoon kopen, bij bv Mediamarkt, incl. CI(+) module, serienummer doorgegeven aan Ziggo (kon ook op website) en klaar. En kaartje kon je neem ik aan ook weer deactiveren, verkopen, en ander die het activeert.
Maarja, dat handeltje verdiende Ziggo niks aan dus zijn ze mee gestopt.
Vroeger kon je wel kaarten die niet op naam van een ander stonden gewoon laten toevoegen aan je abonnement. Zelfs kaarten die wel op een andere (inactieve) klant stonden kon je (met wat moeite) overschrijven. Ik had op die manier de maximaal 5 kaarten. Dit is veranderd toen Ziggo zelf de CI+ ging verhuren. Sindsdien schrijven ze dus niet meer over.
Ja, maar ik heb ook ooit oude kaarten, die ooit van iemand anders zijn geweest, kunnen activeren voor mijn account. Zo had ik de maximaal 5 kaarten in mijn abonnement. 2 ooit zelf gekocht, de andere 3 overgenomen (waarvan 2 ooit in achtergelaten humaxjes). Registreren van oude gebruikte kaarten was vroeger ook geen probleem.W1ck1e schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:22:
@rvk De bedoelde aanname betreft het vetgemaakte deel van het bericht. Ik heb ook kaarten gekocht in de (web) winkel (en die zijn nooit aan iemands naam gekoppeld) en die zijn toegevoegd aan mijn account.
Ze waren er wel snel bij (4 minuten) om de hele boel te deactiveren nadat ik TV opgezegd had (in afwachting van opzegging totale abo).
[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 07-12-2024 13:26 ]
Gisteren na meer dan 25 jaar bij Ziggo is het abo geëindigd.
Overgestapt naar K&K 5 weken geleden en totaal geen spijt.
Download altijd rond de 650-700 Mbps en upload rond de 160 Mbps.
Kost mij nu per maand (en iedere maand opzegbaar) €20 omdat ik ook een BEN abo heb voor mijn telefoon.
Bespaart mij meer dan €60,- pmnd!!
Tja, soms moet je kiezen en lijkt het te mooi om waar te zijn maar dit keer dus niet.
Kost mij nu per maand (en iedere maand opzegbaar) €20 omdat ik ook een BEN abo heb voor mijn telefoon.
Tja, soms moet je kiezen en lijkt het te mooi om waar te zijn maar dit keer dus niet.
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 09-12-2024 09:27 ]
Hoe kijk je nu tv ?snah001 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:26:
Gisteren na meer dan 25 jaar bij Ziggo is het abo geëindigd.
En bevalt dat, of neem je dat voor lief ?
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 09-12-2024 09:49 ]
Hogere upload snelheid ivm thuiswerken en vaker grotere bestanden uploaden is meer dan welkom.W1ck1e schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:46:
[...]
Hoe kijk je nu tv ?
En bevalt dat, of neem je dat voor lief ?
Lineaire TV, terug kijken en opnemen doe ik mbv *knip* een illegale oplossing die hier niet besproken mag worden.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-12-2024 08:03 ]
Ja, die moet vervangen worden… je kan natuurlijk even op de Ziggo community rondstruinen en vragen betreffende nieuw AOP

Ik heb de discussie met betrekking tot IPTV verplaatst naar /dev0, het was een beetje offtopic aan het gaan.
Aantal maanden geleden overgestapt van Ziggo naar KPN.
Voor de overstap nog contact gezocht met Ziggo of er nog iets te doen was met de maandelijkse abonnementsprijs, alleen internet dus geen telefonie en geen TV.
Vanaf het begin van het gesprek aangegeven dat ik tevreden was over mijn verbinding, stabiel en geen problemen mee. Glasvezel is een leuk buzzword maar ik geef er niet veel om, 400Mbit is/was voor mij ook snel genoeg. Enige waar ik over viel was de prijs omdat het gewoon duurder is dan KPN per maand.
Mijn toen verteld dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik dan maar moet opzeggen als ik dat wil. Ik heb dus opgezegd bij Ziggo en overgestapt naar KPN.
Nu kreeg ik van de week een brief van Ziggo waarin ze zeggen dat ze mij missen als klant en dat ze een speciale aanbieding hebben gemaakt om mij weer terug te krijgen bij Ziggo...
Ja sorry hoor maar nu is het toch echt te laat Had ik deze aanbieding gekregen toen ik hun had opgebeld was ik nooit weggegaan bij Ziggo. Nu is het gewoon een paar maanden te laat en ga ik er niet weer voor opzeggen bij KPN.
Enige wat ik mij dan afvraag is; waarom kan er nu opeens wel een aanbieding gemaakt worden en een aantal maanden geleden toen ik contact zocht voor het opzeggen was er absoluut niets mogelijk...
Wel een goede mannier voor Ziggo om permanent van hun klanten af te komen.
Voor de overstap nog contact gezocht met Ziggo of er nog iets te doen was met de maandelijkse abonnementsprijs, alleen internet dus geen telefonie en geen TV.
Vanaf het begin van het gesprek aangegeven dat ik tevreden was over mijn verbinding, stabiel en geen problemen mee. Glasvezel is een leuk buzzword maar ik geef er niet veel om, 400Mbit is/was voor mij ook snel genoeg. Enige waar ik over viel was de prijs omdat het gewoon duurder is dan KPN per maand.
Mijn toen verteld dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik dan maar moet opzeggen als ik dat wil. Ik heb dus opgezegd bij Ziggo en overgestapt naar KPN.
Nu kreeg ik van de week een brief van Ziggo waarin ze zeggen dat ze mij missen als klant en dat ze een speciale aanbieding hebben gemaakt om mij weer terug te krijgen bij Ziggo...

Ja sorry hoor maar nu is het toch echt te laat Had ik deze aanbieding gekregen toen ik hun had opgebeld was ik nooit weggegaan bij Ziggo. Nu is het gewoon een paar maanden te laat en ga ik er niet weer voor opzeggen bij KPN.
Enige wat ik mij dan afvraag is; waarom kan er nu opeens wel een aanbieding gemaakt worden en een aantal maanden geleden toen ik contact zocht voor het opzeggen was er absoluut niets mogelijk...
Kan altijd wel... maar je bent zo afhankelijk van de welwillendheid van de medewerkers die je aan de lijn krijgt.Telin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:57:
Naast wat @CreativeS schrijft zal bij Ziggo besloten zijn dat de huidige tactiek het beste is. Jij bent in dit geval colleteral damageTelin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:57:
Aantal maanden geleden overgestapt van Ziggo naar KPN.
...
Nu kreeg ik van de week een brief van Ziggo waarin ze zeggen dat ze mij missen als klant en dat ze een speciale aanbieding hebben gemaakt om mij weer terug te krijgen bij Ziggo...![]()
Enige wat ik mij dan afvraag is; waarom kan er nu opeens wel een aanbieding gemaakt worden en een aantal maanden geleden toen ik contact zocht voor het opzeggen was er absoluut niets mogelijk...![]()
...
Ik denk dat klanten die wel minder willen betalen maar toch niet weg willen dan beter even overstappen naar Odido Klik&klaar. Zodat indien ziggo dan spijt heeft en je een betere aanbieding doet je relatief makkelijk terug kunt, wanneer je dat wilt, omdat je geen jaarcontract hoeft uit te zitten. Die 2 maanden Odido verdien je snel genoeg terug.
Wanneer ben overgestapt, was het een aantal maanden geleden of bijna een jaar gelden?Telin schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:57:
Enige wat ik mij dan afvraag is; waarom kan er nu opeens wel een aanbieding gemaakt worden en een aantal maanden geleden toen ik contact zocht voor het opzeggen was er absoluut niets mogelijk...![]()
Ik kan me voorstellen dat Ziggo campagnes opzet om overgestapte klanten terug te krijgen. Vaak hebben deze klanten nieuwe contracten van één of twee jaar, dus Ziggo zou er op kunnen mikken om hen aan het einde van die termijn weer terug te krijgen.
Wij hebben thuis internet only van ziggo met de 1gbs verbinding, bevalt prima hoor. Maar er zit nog een splitter tussen, deze wil ik er graag tussen uit zodat ik een direct verbinding heb van AOP naar mijn modem (meest actuele)
Ik heb dan toch kabel nodig van coax naar f connector of heb ik dat mis?
Zonder splitter heb je volgens mij een groen naar rood kabel nodig.G.Scholtens schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:39:
Wij hebben thuis internet only van ziggo met de 1gbs verbinding, bevalt prima hoor. Maar er zit nog een splitter tussen, deze wil ik er graag tussen uit zodat ik een direct verbinding heb van AOP naar mijn modem (meest actuele)
Deze heb ik dus niet en wil ik ergens gaan bestellen, maar waar en welkestormfly schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:41:
[...]
Zonder splitter heb je volgens mij een groen naar rood kabel nodig.
Kan je die niet kosteloos krijgen van Ziggo ?G.Scholtens schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:54:
Deze heb ik dus niet en wil ik ergens gaan bestellen, maar waar en welke
Even naar ziggo bellen en vragen of ze je een groen naar rood kabel willen toesturen...G.Scholtens schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:54:
[...]
Volgens mij kan Ziggo deze gratis opsturen als je even een topic aanmaakt op community.ziggo.nlG.Scholtens schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:54:
[...]
Als het goed is gelukt, ze sturen een kabel op. Dus even afwachten wat we krijgen, maar inderdaad kosteloos
Soms zit die splitter/demper er met nog een reden tussen volgens mij (voor extra demping) dus als je een topic aanmaakt op Ziggo community zal er ook gevraagd worden naar je modem waardes zodat ze kunnen kijken of het aan te raden is om de aansluiting zonder die extra demping aan te sluiten. Tenminste heb deze vraag daar een keer eerder voorbij zien komen en toen was dit het antwoord.G.Scholtens schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:39:
Vake bei te bange
Mooi dat dat gelukt is. Ik had niet anders verwacht. Tegenwoordig is dat de enige kabel die je krijgt bij het DHZ pakket.G.Scholtens schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:44:
Als het goed is gelukt, ze sturen een kabel op. Dus even afwachten wat we krijgen, maar inderdaad kosteloos
Ik heb nu bijna een jaar gebruikt gemaakt van de blackfriday aanbieding van vorig jaar (12 mnd 50%). Aangezien de aanbieding dit jaar niet zo interessant was maar overgestapt op Delta, Had de keuze tussen Odido, Caiway en Delta, Caiway al een keer gehad. Ik weet dat de TV ervaring (misschien, Caiway was dat wel) wat minder is bij Delta maar dat nemen we maar voor lief. Ik heb de ontvangstbevestiging per mail ontvangen, daarin staat
"Hoe nu verder?
Binnen 10 dagen ontvang je een mail met details over je opzegging. Apparatuur in bruikleen? We laten je weten hoe je die terugstuurt. Mogelijk bellen we je als we vragen hebben bij het verwerken van je opzegging. Ons telefoonnummer begint met 030."
De 10 dagen zijn voorbij. Ze hebben mij wel 3x gebeld heb ik gezien, op tijden dat ik niet in de gelegenheid was, echter geen voicemail of aanvullende aanbiedingsmail ontvangen. Zouden ze wachten met de opzegging totdat ze mij gesproken hebben? Kan natuurlijk niet omdat de bevestiging er is maar dat ze het zouden proberen zou mij niets verbazen.
"Hoe nu verder?
Binnen 10 dagen ontvang je een mail met details over je opzegging. Apparatuur in bruikleen? We laten je weten hoe je die terugstuurt. Mogelijk bellen we je als we vragen hebben bij het verwerken van je opzegging. Ons telefoonnummer begint met 030."
De 10 dagen zijn voorbij. Ze hebben mij wel 3x gebeld heb ik gezien, op tijden dat ik niet in de gelegenheid was, echter geen voicemail of aanvullende aanbiedingsmail ontvangen. Zouden ze wachten met de opzegging totdat ze mij gesproken hebben? Kan natuurlijk niet omdat de bevestiging er is maar dat ze het zouden proberen zou mij niets verbazen.
[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 11-12-2024 21:52 ]
Als je een bevestiging hebt gekregen kun je vanuit gaan dat de opzegging wel doorgevoerd gaat worden. Enige reden dat ze je nog gebeld hebben is voor een behoud poging, oftewel een aanbieding doen. Zou het heel gek vinden als ze opzegging niet laten doorgaan en denk ook niet dat dit juridisch mag als je al een bevestiging hebt.JvdW schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:50:
Ik heb nu bijna een jaar gebruikt gemaakt van de blackfriday aanbieding van vorig jaar (12 mnd 50%). Aangezien de aanbieding dit jaar niet zo interessant was maar overgestapt op Delta, Had de keuze tussen Odido, Caiway en Delta, Caiway al een keer gehad. Ik weet dat de TV ervaring (misschien, Caiway was dat wel) wat minder is bij Delta maar dat nemen we maar voor lief. Ik heb de ontvangstbevestiging per mail ontvangen, daarin staat
"Hoe nu verder?
@JvdW Dat lijkt helemaal niet op de mail die ik had ontvangen. Geen "binnen 10 dagen" geneuzel, maar een concrete bevestiging.
12 november had ik Ziggo gebeld dat ik wilde opzeggen. 9x€10 aanbod afgeslagen en opnieuw gezegd dat ik belde om op te zeggen, niet voor een korting. Gelijk bovenstaande mail ontvangen met bevestiging "per 12 december".
Géén ongevraagde telefoontjes ontvangen. Ik vertrek als tevreden klant, geen problemen met de Ziggo diensten of opzegging gehad.
12 november had ik Ziggo gebeld dat ik wilde opzeggen. 9x€10 aanbod afgeslagen en opnieuw gezegd dat ik belde om op te zeggen, niet voor een korting. Gelijk bovenstaande mail ontvangen met bevestiging "per 12 december".
Géén ongevraagde telefoontjes ontvangen. Ik vertrek als tevreden klant, geen problemen met de Ziggo diensten of opzegging gehad.
Bij mij werd de opzegging pas actief na het gesprek, omdat je in het gesprek een financieel voorstel krijgt of de einddatum samen bepaalt. Daarna kreeg ik ook echt mails: per 5 december ben je geen klant meer bla bla bla dit moet je terugsturen.JvdW schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:50:
"Hoe nu verder?
Heb je al definitieve mails met een datum ontvangen?
Dat is het verschil. @JvdW heeft het online formulier ingevuld en niet gebeld. De dan ontvangen opzegbevestiging is vooral juridisch relevant omdat die als datum moet worden aangehouden voor de opzegging. De opzegging zelf heeft Ziggo waarschijnlijk nog niet doorgevoerd. Mogelijk wordt hij dus nog gebeld.Chris.nl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:25:
@JvdW Dat lijkt helemaal niet op de mail die ik had ontvangen. Geen "binnen 10 dagen" geneuzel, maar een concrete bevestiging.
Ik kreeg na de genoemde 10 dagen een bevestiging, zonder iemand telefonisch gesproken te hebben.JvdW schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:50:
"Hoe nu verder?
Je kan ook even in Mijn Ziggo kijken welke einddatum er nu staat vermeld.
Daarnaast is de eerste mail natuurlijk al de bevestiging dat ze je opzegging ontvangen hebben.
27-11 opgezegd, 28-11 gebeld door 030 nummer, was te laat met opnemen, 9-12 mail over beëindiging abonnement. Je hoeft dus niet echt iemand aan de lijn te krijgen...
Klopt inderdaad, ik heb toevallig vandaag de mail ontvangen zonder nog gebeld te zijn. Helaas hebben ze zich niet aan hun eigen voorwaarde gehouden dat ze de opzegging pas in laten gaan na einddatum contract. In de 1e mail staat:Jay-B schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:38:
[...]
Dat is het verschil. @JvdW heeft het online formulier ingevuld en niet gebeld. De dan ontvangen opzegbevestiging is vooral juridisch relevant omdat die als datum moet worden aangehouden voor de opzegging. De opzegging zelf heeft Ziggo waarschijnlijk nog niet doorgevoerd. Mogelijk wordt hij dus nog gebeld.
"Goed om te weten
Je opzegtermijn is 1 maand. Ligt de einddatum van je contract verder dan 1 maand in de toekomst? Dan zeggen we per die datum op. Bekijk je opzegtermijn in Mijn Ziggo"
Tijdens de opzegging online geen mogelijkheid gezien een voorkeursdatum op te geven, maar de einddatum van het contract is prima!
Nu volgt de 2e mail:
"Wat je betaalt omdat het abonnement eerder stopt
Voordat de minimale contractduur is afgelopen stop je het abonnement. Daarom vind je op de laatste factuur het abonnementsgeld voor de resterende periode: € 52,80. Zo staat dat ook in onze Algemene Voorwaarden."
De einddatum van mijn contract is 11 februari 2025
Dit is dus nogal tegenstrijdig, ben benieuwd hoe en of ze dit op gaan lossen.
/edit: net via X een supersnelle reactie en de datum is aangepast, kun je niks van zeggen
[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 12-12-2024 21:09 ]
Bij mij kreeg ik pas de officiële bevestiging van opzegging nadat ik gesproken had met iemand van 030 ziggo. Ze vroegen wel 3883x waarom wie etc.gezegd ik wil opzeggen en geen behoefte aan vragen. Maar was nogal lastig dus.SirMemeAlot schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:00:
[...]
Als je een bevestiging hebt gekregen kun je vanuit gaan dat de opzegging wel doorgevoerd gaat worden. Enige reden dat ze je nog gebeld hebben is voor een behoud poging, oftewel een aanbieding doen. Zou het heel gek vinden als ze opzegging niet laten doorgaan en denk ook niet dat dit juridisch mag als je al een bevestiging hebt.
Check, ik dacht dus dat de poster de officiële opzegbevestiging al had. Maar dan zal je eerst wel een voorlopig bevesting van (wens) tot opzegging en proberen ze eerst nog te bereiken en als dat niet lukt opzeggen.meermarco schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:18:
[...]
Bij mij kreeg ik pas de officiële bevestiging van opzegging nadat ik gesproken had met iemand van 030 ziggo. Ze vroegen wel 3883x waarom wie etc.gezegd ik wil opzeggen en geen behoefte aan vragen. Maar was nogal lastig dus.
Net verhuisd, alles ruim van te voren aangevraagd en geregeld (bij Ziggo gebleven). Op nieuwe adres modem en tv aangesloten, maar geen verbinding. Er komt pas maandag een monteur, dus je zit gewoon doodleuk 4-5 dagen zonder internet en TV. Ik lees veel van dit soort verhalen, lijkt erop dat mijn adres in de wijk of straatkast gewoon uit staat? Waarom checken ze dat niet proactief (of houden ze daar netjes administratie voor bij)?
Goede vraag waarom die administratie niet beter kan. Weet niet of je ook Vodafone mobiel hebt, maar dan kan je vaak wel 50-100gb extra data krijgen zodat je toch wat kan met hotspot/streamen.JK90 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:17:
Net verhuisd, alles ruim van te voren aangevraagd en geregeld (bij Ziggo gebleven). Op nieuwe adres modem en tv aangesloten, maar geen verbinding. Er komt pas maandag een monteur, dus je zit gewoon doodleuk 4-5 dagen zonder internet en TV. Ik lees veel van dit soort verhalen, lijkt erop dat mijn adres in de wijk of straatkast gewoon uit staat? Waarom checken ze dat niet proactief (of houden ze daar netjes administratie voor bij)?
Ik snap weinig van wat Ziggo doet qua facturering. 20 december loopt mijn abonnement af, maar ik krijg doodleuk een factuur over januari. Ik heb de overstap laten regelen door KPN.
Dat is standaard... je betaalt altijd vooruit... maar goed krijg je weer terug toch? Als je het echt niet kan missen moet je het laten storneren. Doen ze verder toch niets mee (als je einde contract bent).
PS Er zijn mensen heel krampachtig als ze maar een eurootje schuldig zijn... incassobureaus komen niet eerder dan na een herinnering plus een aanmaning. Niets om je druk om te maken dus.
PS Er zijn mensen heel krampachtig als ze maar een eurootje schuldig zijn... incassobureaus komen niet eerder dan na een herinnering plus een aanmaning. Niets om je druk om te maken dus.
[ Voor 38% gewijzigd door CreativeS op 13-12-2024 22:01 ]
Ik heb hetzelfde ik ben 15 november overgestapt kreeg 25 november nog doodleuk een rekening van december en nu bijna een maand later nog niks van terug gezien heb al wel het modem en next mini terug gestuurd (en bevestiging 's email gekregen) Maar een eindafrekening nog niet en het is toch al mooi 100 euro dacht ik zo waar ik nu op moet wachten.mrtl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:34:
Ik snap weinig van wat Ziggo doet qua facturering. 20 december loopt mijn abonnement af, maar ik krijg doodleuk een factuur over januari. Ik heb de overstap laten regelen door KPN.
Bij mijn nieuwe provider betaal je gelukkig achteraf en niet vooruit wat ik wel een verademing vindt.
Voelde bij Ziggo wel aan alsof het vooral om het geld ging. je hebt 3 dagen verbinding BAM 2 maanden dokken gauw xD
Vake bei te bange
Voor mij is het goed 97 euro, wat gewoon zonde is als het inderdaad lang duurt om terug te krijgen. Ik ga ze morgen even bellen, want storneren is ook weer zo'n ding (maar wel een laatste optie die nog open staat).
Ze weten overigens al een maand dat mijn abonnement in januari helemaal niet meer van toepaasing is, dus om dan nog een factuur in te boeken vind ik persoonlijk gewoon vreemd.
Ze weten overigens al een maand dat mijn abonnement in januari helemaal niet meer van toepaasing is, dus om dan nog een factuur in te boeken vind ik persoonlijk gewoon vreemd.
mrtl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:05:
Voor mij is het goed 97 euro, wat gewoon zonde is als het inderdaad lang duurt om terug te krijgen. Ik ga ze morgen even bellen, want storneren is ook weer zo'n ding (maar wel een laatste optie die nog open staat).

Het is gewoon een automatisch systeem zal mij niks verbazen dat de mensen aan de andere kant van de telefoon niet eens durven in te grijpen want straks doet het systeem weer iets raars.
Vake bei te bange
Ik snap het wel.mrtl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:34:
Die 20 december is tegenwoordig een planning en geen harde datum.
Ik ging vorig jaar over van Ziggo naar Odido, maar glasvezel moest nog in huis gebracht worden.
Uiteindelijk is die nieuwe verbinding ruim een maand later opgeleverd na de eerste geplande datum.
Dan is het wel fijn dat Ziggo je pas afsluit en je abonnement opzegt wanneer er een signaal van je nieuwe provider is dat de nieuwe verbinding is opgeleverd.
Nadeel is dus dat je gefactureerd wordt terwijl er een planning is dat je over zou gaan op een andere provider.
Storneren is helemaal niet zo’n ding. Er is onterecht geld van je rekening geschreven, dan ga je toch niet lief vragen of ze het alsjeblieft willen terugstortenmrtl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:05:
Wellicht ter info:
23-11-2023 opgezegd
23-12-2023 einddatum contract
13-12-2023 nog normale factuur ontvangen
15-01-2024 mail met laatste factuur (met creditbedrag)
21-12-2023 normale afschrijving
02-02-2024 terugbetaling op rekening van het creditbedrag.
Duurt allemaal even, maar het kwam vanzelf goed. Betreft ziggo zakelijk abo.
23-11-2023 opgezegd
En zo werkt het proces. En ik neem aan ook bij niet zakelijke klanten. Zonder dat je hoeft te bellen. En in het licht van een overstap naar een andere provider, vaak vanwege kostenbesparing, helemaal prima.hv08 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:20:
Wellicht ter info:
23-11-2023 opgezegd
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie