Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Slechte en goede ervaring met Ziggo klantenservice:

2 weken geleden gebeld tijdens Black Friday week en een 2-jarig abonnement (verlenging) genomen met 35 euro korting de 1ste 12 maanden en 12 maanden lang ESPN gratis. Dat laatste werd zelfs aangeboden nog door de dame aan de telefoon. Alles verder top. Nieuwe abonnement zou per 10-12-2024 ingaan.

Wil ik vandaag ESPN2 bekijken, staat dat ik geen abonnement daarop heb. Daarna dit aan de klantenservice via de Vodafone app gemeld en 5minuten later werd ik gebeld. Werd mij verteld, dat mijn 12-maanden gratis ESPN 10 december was afgelopen (ik had hiervoor ook 12 maanden gratis ESPN) en dat de 12-maanden gratis ESPN op mijn nieuwe contract ging over het lopende huidige contract ten tijde van mijn bestelling 2 weken geleden :')

Meteen mijn beklag gedaan dat dit absoluut niet was gemeld door die Ziggo dame 2 weken geleden en ze het juist deed voorkomen dat het een nieuwe 12 maanden gratis ESPN Compleet periode was. De persoon aan de telefoon nu bleef volhouden dat dit toch echt mijn oude contract was. Uiteindelijk bood de klantenservce me toch wel 12 maanden gratis ESPN Compleet.

Heel apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
Ik heb zojuist het modem op ons nieuwe adres aangesloten. Betreft een Ubee 1318. Als ik in het modem inlog zegt ie dat ie netjes verbonden is in bridge mode, en online is. Echter, als ik verbind met wifi zegt de telefoon 'geen internet'. Maakt het nog uit welke LAN-poort ik achterop de Ubee kies om te verbinden met mijn router?

Edit: O wacht, mijn NAS is nog niet aangesloten, dat betekent dat AdGuard Home ook niet te bereiken is en er dus geen DNS is.

[ Voor 16% gewijzigd door zunrob op 14-12-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 10:12
mrtl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:05:

Ze weten overigens al een maand dat mijn abonnement in januari helemaal niet meer van toepaasing is, dus om dan nog een factuur in te boeken vind ik persoonlijk gewoon vreemd.
Enerzijds vreemd maar als je abonnement begint is je eerste factuur ook ‘verlaat’. Het werkt twee kanten op. De reden dat Ziggo het zo doet heeft te maken met het terugsturen van apparatuur, dat wordt eventueel verrekend als je het niet terugstuurt en dan hebben ze eigenlijk een soort borg voor henzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:47
zunrob schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:25:
Ik heb zojuist het modem op ons nieuwe adres aangesloten. Betreft een Ubee 1318. Als ik in het modem inlog zegt ie dat ie netjes verbonden is in bridge mode, en online is. Echter, als ik verbind met wifi zegt de telefoon 'geen internet'. Maakt het nog uit welke LAN-poort ik achterop de Ubee kies om te verbinden met mijn router?

Edit: O wacht, mijn NAS is nog niet aangesloten, dat betekent dat AdGuard Home ook niet te bereiken is en er dus geen DNS is.
Volgens mij werkt Wifi van het modem niet in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:10:
[...]

Volgens mij werkt Wifi van het modem niet in bridge mode.
Die bewuste Ubee heeft helemaal geen WiFi aan boord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Chris.nl schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:14:
[...]

Die bewuste Ubee heeft helemaal geen WiFi aan boord.
Klopt, maar dan ben ik op het verkeerde been gezet door
Echter, als ik verbind met wifi zegt de telefoon 'geen internet'.
dus dan zal de router het ook wel niet doen (vanwege de foute lan poort op het modem, @zunrob )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
W1ck1e schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:19:
[...]

Klopt, maar dan ben ik op het verkeerde been gezet door
[...]
dus dan zal de router het ook wel niet doen (vanwege de foute lan poort op het modem, @zunrob )
Ubee is verbonden met een router. Probleem was dat er in de router verwezen werd naar de DNS die op mijn NAS draait. Echter de NAS draait nog niet. ;) Nu dus even de DNS terug gezet naar Ziggo en het werkt voor nu. Volgens mij maakt het overigens niet uit welke LAN poort je op de Ubee gebruikt om met je router te verbinden.

[ Voor 9% gewijzigd door zunrob op 14-12-2024 23:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Maakt het nog uit welke LAN-poort ik achterop de Ubee kies om te verbinden met mijn router?
Fun fact, de eerste en tweede poort doen het allebei. Ook allebei tegelijkertijd. Je krijgt bij die bewuste Ubee dan 2x een uniek IPv4+6 range aangeboden. Meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maakt het nog uit welke LAN-poort ik achterop de Ubee kies om te verbinden met mijn router?
Om hierop nog te antwoorden: nee, maakt niet uit. Je "mag" zelfs (in ieder geval) 2 poorten gebruiken, waarbij op beide ook een router aangesloten kan worden met een uniek publiek IP adres (/uniek IPv4 adres van DHCP en bij IPv6 er ook gewoon via SLAAC een uniek IP aan de WAN wordt toegewezen en beiden via DHCP6-PD rrn unieke IPv6 prefix ontvangen). Snelheidslimiet zit uiteraard wel op het modem aan de "coax kant" en niet aan de LAN kant. Dus met een 100Mbit/s abo blijft het 100Mbit/s maximaal alleen verdeeld over twee poorten en niet 2x 100Mbit/s.

Praktisch? Niet echt, tenzij je een nieuwe router eerst volledig wilt inregelen gescheiden van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 02:18
RobertMe schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:32:
[...]

Om hierop nog te antwoorden: nee, maakt niet uit. Je "mag" zelfs (in ieder geval) 2 poorten gebruiken, waarbij op beide ook een router aangesloten kan worden met een uniek publiek IP adres (/uniek IPv4 adres van DHCP en bij IPv6 er ook gewoon via SLAAC een uniek IP aan de WAN wordt toegewezen en beiden via DHCP6-PD rrn unieke IPv6 prefix ontvangen). Snelheidslimiet zit uiteraard wel op het modem aan de "coax kant" en niet aan de LAN kant. Dus met een 100Mbit/s abo blijft het 100Mbit/s maximaal alleen verdeeld over twee poorten en niet 2x 100Mbit/s.

Praktisch? Niet echt, tenzij je een nieuwe router eerst volledig wilt inregelen gescheiden van de rest.
Als je een flexibele router hebt zoals Mikrotik of iets dergelijks met OpenWRT, kun je dit ook doen met behulp van twee ethernetkabels tussen het modem en de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
ik heb mijn huidige Ziggo 29-11 opgezegd , 31-12 begint de nieuwe Ziggo op mijn vrouw haar naam
maar hoe zit het met mijn Vodafone abbo ? Deze staat nog wel op mijn naam maar kan ik nog wel de extra's krijgen vh combi voordeel ?

Zo ja , hoe kan ik dan straks het extra zenderpakket kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schil1 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:19:
ik heb mijn huidige Ziggo 29-11 opgezegd , 31-12 begint de nieuwe Ziggo op mijn vrouw haar naam
maar hoe zit het met mijn Vodafone abbo ? Deze staat nog wel op mijn naam maar kan ik nog wel de extra's krijgen vh combi voordeel ?

Als het adres van jou en je vrouw gelijk is zal het wel loslopen vwb het extra zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17
Schil1 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:19:

Als beide op hetzelfde adres zijn dan krijg je daar automatisch een mail van en kan je het instellen. Vaak dezelfde dag als de ingangsdatum van je abbo (Ziggo).

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sinds gisteren hebben we een TV max abonnement in plaats van TV start. Daardoor kunnen we "opnemen in de cloud". En opnames kunnen we bekijken op de Next, pc's en de diverse chromecasts. Reclames skippen bij bepaalde zenders. Helemaal goed.

Op de chromecast kunnen we middels de ziggogo app wel opnames inplannen, maar daarbij bijvoorbeeld niet aangeven hoeveel afleveringen bewaard moet worden (en andere geavanceerde opties). Dat kan wel via inplannen op de Next. Zie ik iets over het hoofd ?

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 16-12-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:24
Vandaag heb ik besloten om te verlengen bij Ziggo. Daarbij heb ik gekozen voor de snelste internet van 1000Mbit/s Elite pakket met start TV Basis interactieve TV normaal €74 en nu eerste 9 maanden voor €64 (€10 per maand korting).

Glasvezel:
Daar wacht ik al sinds 9 december 2022 op. Ik heb toen op 9 december 2022 bij toenmalige T-Mobile een abonnement afgesloten. Maar is tot op de van vandaag niks mee gebeurd en ze zouden in mijn meterkast komen en dat is ook nog niet gebeurd. Hier zou ik eerste 8 maanden €25 betalen en daarna €54 voor jaarcontract.

Ik had tot heden 200Mbit/s bij Ziggo met TV Start interactieve TV voor €62 per maand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI3Gw1Xw3O1iz8DLBRtt5chmiMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWDmQHvJrNwMPxpr4W7R1cjs.jpg?f=fotoalbum_large

Na 9 maanden kan ik ervoor kiezen om de snelheid te verlagen en dan betaal ik weer geen €74.

Uit mijn ervaring heb ik goede ervaring met Ziggo. Ik moet wel mijn oude witte modem inleveren en terugsturen naar Ziggo. Ik krijg donderdag een nieuwe modem, een zwarte modem dat 1000Mbit/s aan kan. Ik ben benieuwd

[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 17-12-2024 15:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Van der Berg Ik begrijp niet heel veel van je bericht. Ligt dat aan mij, of moet je het nog controleren en aanpassen ?

edit: dank je wel voor de edit.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 17-12-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Ik wil voor mijn ouders ook het “trucje” doen om op te zeggen bij Zigoo en dan op mijn moeders IBAN een nieuwe ziggo abbo maar zij hebben vast bellen en willen het telefoonnummer behouden.

Iemand een idee of dat kan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 12:30
Schil1 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:22:
Ik wil voor mijn ouders ook het “trucje” doen om op te zeggen bij Zigoo en dan op mijn moeders IBAN een nieuwe ziggo abbo maar zij hebben vast bellen en willen het telefoonnummer behouden.

Iemand een idee of dat kan ?
Telefoonnummer porteren naar Cheap Connect

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hebben meerdere mensen een brief gehad over het niet meer kunnen gebruiken van scart op de Next vanaf 10.01.2025? Dat men daarna sowieso de HDMI-aansluiting moet gebruiken? Zelfs nog een belletje vanmiddag. Uiteraard gebruiken wij de HDMI, al sinds het begin van de testen in september 2018... maar ik ben niet gewend dat Ziggo zo pro-actief handelt?

Er staat: "Vanaf 10 januari 2025 werkt deze mediabox alleen nog met een HDMI-kabel."

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 17-12-2024 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 15:07
@CreativeS
Ziggo communiceert vaker dingen lang van tevoren. Zoals stoppen met analoge tv en daarna fm radio op de kabel.

Heb je een oude Next, heb je er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Waarom altijd weer uitgaan van het negatieve? Het is gewoon een vraag. Tuurlijk heb ik er geen last van, wat ook wel duidelijk was toch? Sorry dat ie niet zo interessant is als jouw mijmeringen hier.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 17-12-2024 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
CreativeS schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:40:
Waarom altijd weer uitgaan van het negatieve?
CreativeS schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:34:
maar ik ben niet gewend dat Ziggo zo pro-actief handelt?
Het was gewoon een vraag, die nog steeds staat na jouw edit.

Verder had ik een opmerking die de door jouw gewekte negatieve sfeer (Ziggo communiceert niet pro-actief) wat probeerde om te buigen.

Ik ken Ziggo als een bedrijf dat jaren van tevoren heeft aangekondigd te stoppen met analoge tv, door eerst het aanbod naar beneden te brengen ten behoeve van digitale tv, en tenslotte helemaal mee te stoppen ten behoeve van sneller internet. Het stoppen van fm was nodig voor voornamelijk een snellere upload snelheid. Ook dat was gecommuniceerd.

Ooit zullen ze gaan stoppen met DVB-C, wat al te zien is aan de Next Mini, die geen coaxaansluiting meer heeft. Maar dat zal waarschijnlijk nog jaren duren; dit is nog niet in woorden gecommuniceerd.

Ik ben geen Ziggo medewerker, en Ziggo heeft zeker z'n fouten, maar communicatie over het stoppen van "dingen" is daar niet één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik ben benieuwd of mijn apparatuur 1000Mbit/s ready is. Ik heb Linksys EA6400 router een 802.11ac 4×4 draadloos 1600Mbit/s
Ik gebruik mijn computer bekabeld Belkin CAT6 Patchkabel RJ45 op mijn moederbord gebruik ik een Intel® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)

Ik ben benieuwd of steam en Origin en andere programma's of games sneller binnen komen en mijn back-ups

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2024 02:16 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Van der Berg Waarom wil je perse die Linksys van 11 jaar oud gebruiken? De modem/router van Ziggo is veel beter dan die Linksys die jij hebt liggen.

(Verder is Wi-Fi afhankelijk van drukte van andere netwerken in de buurt en zijn die geadverteerde Wi-Fi snelheden leuk maar haal je nooit in een thuis situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 07:17
CreativeS schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:34:
Hebben meerdere mensen een brief gehad over het niet meer kunnen gebruiken van scart op de Next vanaf 10.01.2025? Dat men daarna sowieso de HDMI-aansluiting moet gebruiken? Zelfs nog een belletje vanmiddag. Uiteraard gebruiken wij de HDMI, al sinds het begin van de testen in september 2018... maar ik ben niet gewend dat Ziggo zo pro-actief handelt?

Er staat: "Vanaf 10 januari 2025 werkt deze mediabox alleen nog met een HDMI-kabel."
Wacht even, dus ze schakelen gewoon een perfect werkende aansluiting op hun decoder uit op afstand? Kijk, de klanten informeren dat een volgend toestel geen antiek scart meer biedt is één ding maar gewoon actief blokkeren, waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:28:
(Verder is Wi-Fi afhankelijk van drukte van andere netwerken in de buurt en zijn die geadverteerde Wi-Fi snelheden leuk maar haal je nooit in een thuis situatie).
Wifi is natuurlijk sowieso een complex verhaal en moeilijk te vergelijken. Alleen al doordat wifi half duplex is (vs bekabeld dat full duplex is). En dan heb je nog zaken als antenne setup, want "4x4" zorgt ook voor een groot deel van de snelheid, en als je dan een "1x1" client hebt houd je dus nog maar 1/4e over. En vervolgens is de "maximale snelheid" ook nog eens gewoon het plussen van de maximale snelheid op 2,4GHz en 5GHz, terwijl een client nooit beide banden tegelijkertijd gebruikt.

Die 1600Mbit/s is ook in theorie dus niet te halen door één client, en met twee clients waarschijnlijk ook niet (ik ken geen clients met 4x4 antennesetup). En "11 jaar oud" + "802.11ac" is vast geen AC wave 2 waarbij, alleen op 5GHz, de router data naar meerdere clients kan sturen in één signaal "gericht" op de losse antennes (waardoor "4x4" dus wel volledig benut kan worden door dus bv 4 "1x1" clients aan te spreken). Waarbij dit, MU-MIMO, bij AC wave 2 dus ook nog maar eens in een richting werkt, de router / AP kan dit wél richting de clients, maar meerdere clients kunnen niet tegelijkertijd data naar de router / AP zenden. Dit kan pas vanaf 802.11ax / "wifi 6".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:51
Andros schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:22:
Wacht even, dus ze schakelen gewoon een perfect werkende aansluiting op hun decoder uit op afstand? Kijk, de klanten informeren dat een volgend toestel geen antiek scart meer biedt is één ding maar gewoon actief blokkeren, waarom?
Het zal wel weer een poging zijn het analoge gat te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:28

rvk

[...]
Hoezo actief blokkeren? Waarschijnlijk gaat het om een nieuwe firmware waar deze aansluiting niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Omdat het ondersteunen van zulke oude apparatuur niet opweegt tegen de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Andros
Ik heb hierop gegoogeld maar niks gevonden. Wacht even de Ziggo communicatie af!

Toen Ziggo stopte met analoge tv, kon je gratis een mediabox (ik geloof een Humax) krijgen.

Toen Ziggo stopte met fm op de kabel, kon je gratis een draadantenne krijgen.

Ik geloof niet dat Ziggo een werkende poort op een werkende mediabox gaat stoppen. Wat mogelijk wel zo kan zijn, is dat de SCART aansluiting restricties krijgt, omdat DRM daarvoor niet geregeld is.

Wellicht is de oude Next zo verouderd, dat ze de support daarvan stoppen, en bieden ze je gratis een Next Mini aan. Of misschien vreet de SCART poort continu 10W aan stroom, terwijl er slechts door 0,001% van de klanten gebruik van wordt gemaakt. In dat geval is het een gigantische groene actie met nauwelijks gedupeerden.

Maar laten we vooral afwachten wat Ziggo hierover precies communiceert! Misschien kan @CreativeS de exacte brief hier plaatsen? Is de brief wel van Ziggo, of is het phishing? In dat geval ben je er zeker ingetrapt!

Ben benieuwd!

[ Voor 83% gewijzigd door ikweethetbeter op 18-12-2024 11:12 . Reden: "what if" toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 21:08
Gisteren rond een uur of half 7 het pakket gekregen. Direct aangesloten. Werkte na een minuut of 20. Eerst moet hij nog updaten en alle configs laden. Vervolgens gebeld om het modem in bridge modus te zetten. Vriendelijke mevrouw heeft mij keurig geholpen. Duurde ongeveer 10 minuutjes tot dit was geactiveerd op mijn modem. Hierna kabeltje aangesloten op mijn UDM. Dit duurde vervolgens nog wel een uur voordat deze een IP adres kreeg. Zelf nog een kleine aanpassing gedaan in de configuratie voor IPv6 want je moet de Prefix Delegation op /56 zetten. Hierna werkte het perfect. Direct lekker Feyenoord kunnen kijken met mijn gratis ESPN pakket. Snelheid zit net boven wat mijn contract is. Zeg 403 om 41, dus keurig. Al met al flink tevreden. Wel had het pakket misschien 1 of 2 dagen eerder geleverd kunnen worden, nu moest ik het direct aansluiten want de klantenservice was bereikbaar tot 8 uur.

Verder TV is erg goed, werkt snel en ziet er goed uit. Getest op mijn Apple TV en via de Ziggo Next Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:28:
@Van der Berg Waarom wil je perse die Linksys van 11 jaar oud gebruiken? De modem/router van Ziggo is veel beter dan die Linksys die jij hebt liggen.

Ik gebruik de Linksys ook al zo lang. De Ziggo router in de modem veroorzaakte altijd verbroken verbinding toen der tijd. Ik heb toen mijn Ziggo router in Bridge mode laten zetten. Dus die router Linksys EA6400 gaat de 1000Mbit/s niet halen via de kabel heb ik het dan over?

Ik heb even opgezocht uit een review van destijds Hardware.info:

Doorvoersnelheid WAN➜LAN 887 Mbit/s
Dit is volgens mij van Ziggo naar LAN (bedraad)

Ik mis straks 113 Mbit/s als ik het goed is allemaal

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van der Berg schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:56:
[...]
Dus die router Linksys EA6400 gaat de 1000Mbit/s niet halen via de kabel heb ik het dan over?
Ik verwacht dat dat prima gaat.
Maar je kunt ook kijken of alleen het ziggo modem voldoet, scheelt weer een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:59:
[...]

Ik verwacht dat dat prima gaat.
Maar je kunt ook kijken of alleen het ziggo modem voldoet, scheelt weer een apparaat.
Ik ga dat testen via het nieuwe Ziggo modem. Ik denk soms ook aan een nieuwe High-End router ter vervanging van de Linksys EA6400. Dat is waar als het Ziggo modem goed is, scheelt het weer

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van der Berg schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:05:
[...]

Ik ga dat testen via het nieuwe Ziggo modem. Ik denk soms ook aan een nieuwe High-End router ter vervanging van de Linksys EA6400. Dat is waar als het Ziggo modem goed is, scheelt het weer
Ziggo zet in op kwaliteits WiFi, ik zou zeker met hun router testen en anders eens overwegen of je er een WiFi pod bij kan huren/krijgen/bietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klantenservice Ziggo eerste ervaring: service niveau en klantgericht denken 0, commercieel cash graaien 10

Ben nu half jaar bij Ziggo. Werd gebeld door de klantenservice voor tevredenheid.
Benoemd: 1000/100 is leuk, maar liever een hogere upload, TV redelijk duur, maar door aanbieding op gratis pakketten, kan ik het behouden.

Heb 12 maanden 50% korting nu, nog 6 maanden doorlopend, incl Disney+ premium gratis (12mnd) en SkyShowTime gratis (combipakket met mobiel Vodafone)

Hij doet een aanbieding: nieuw jaarcontract, met 10€ korting voor 6 maanden, daarna volle prijs.
Dus ik vraag: hoe gaat het met die korting dan die ik al heb? Die blijft doorlopen. Dus ik vraag nogmaals: dus ik krijg nu nog 6 maanden 50% korting + 10€ korting: ja

Nou, stuur het maar op dan, dan teken ik direct.

Krijg ik per email:
Nieuw contract, jaar contract: disney+ gratis vervalt per direct en kost €13.99, en ik krijg nog slechts €10 korting voor komende 6 maanden...

Al met al dus 2x zo duur als niks doen.....

Ik ben benieuwd of ze nu na mijn afwijzing nog een keer gaan bellen., terugbellen naar deze account mensen kan op hetzelfde nummer namelijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 18-12-2024 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Get!em
Je hebt 14 dagen bedenktijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En daar had ik 1 seconde van nodig om te beslissen dat wat aangeboden was, geen goede deal was per direct. Ik bel over een paar maanden wel voor een verleng voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een paar uitzonderingen na geldt dat je maar 1 korting kan hebben op je pakket. Altijd uitkijken op het moment dat je om wat voor reden dan ook een nieuwe korting aangeboden krijgt. In de basis komt deze altijd in de plaats van je huidige korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:26
Get!em schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:30:
Klantenservice Ziggo eerste ervaring: service niveau en klantgericht denken 0, commercieel cash graaien 10

Ben nu half jaar bij Ziggo. Werd gebeld door de klantenservice voor tevredenheid.
Benoemd: 1000/100 is leuk, maar liever een hogere upload, TV redelijk duur, maar door aanbieding op gratis pakketten, kan ik het behouden.

Heb 12 maanden 50% korting nu, nog 6 maanden doorlopend, incl Disney+ premium gratis (12mnd) en SkyShowTime gratis (combipakket met mobiel Vodafone)

Hij doet een aanbieding: nieuw jaarcontract, met 10€ korting voor 6 maanden, daarna volle prijs.
Dus ik vraag: hoe gaat het met die korting dan die ik al heb? Die blijft doorlopen. Dus ik vraag nogmaals: dus ik krijg nu nog 6 maanden 50% korting + 10€ korting: ja

Nou, stuur het maar op dan, dan teken ik direct.

Krijg ik per email:
Nieuw contract, jaar contract: disney+ gratis vervalt per direct en kost €13.99, en ik krijg nog slechts €10 korting voor komende 6 maanden...

Al met al dus 2x zo duur als niks doen.....

Ik ben benieuwd of ze nu na mijn afwijzing nog een keer gaan bellen., terugbellen naar deze account mensen kan op hetzelfde nummer namelijk niet.
Joh, 1 medewerker die er zit die schijnbaar niet helemaal op de hoogte is van alle regels. Het lijkt me sterk dat Ziggo zegt, goh laten we mensen oplichten en vertellen dat hun korting blijft bestaan.

Het zal al lastig genoeg zijn om goede mensen te krijgen in de callcenter wereld, want laten we eerlijk zijn jij of ik willen het allebei niet doen. Dan moet je helaas op de koop toenemen dat niet iedereen een voltreffer kan zijn of je hebt wachttijden van +15 minuten of langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

SirMemeAlot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:34:
[...]

Joh, 1 medewerker die er zit die schijnbaar niet helemaal op de hoogte is van alle regels. Het lijkt me sterk dat Ziggo zegt, goh laten we mensen oplichten en vertellen dat hun korting blijft bestaan.

Het zal al lastig genoeg zijn om goede mensen te krijgen in de callcenter wereld, want laten we eerlijk zijn jij of ik willen het allebei niet doen. Dan moet je helaas op de koop toenemen dat niet iedereen een voltreffer kan zijn of je hebt wachttijden van +15 minuten of langer.
Als ik actief benaderd wordt, vanuit een afdeling die bestaande klanten nabelt, dan verwacht je dat ze dit protocol over dubbele kortingen gewoon kennen.

Het was op hun initiatief dat ze me “extra” “korting” aanboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Get!em schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:47:
[...]

Als ik actief benaderd wordt, vanuit een afdeling die bestaande klanten nabelt, dan verwacht je dat ze dit protocol over dubbele kortingen gewoon kennen.

Het was op hun initiatief dat ze me “extra” “korting” aanboden.
Ik begrijp het ook wel vanuit jouw standpunt, echter geef je nu aan dat Ziggo dit bewust doet om klanten te misleiden. Dat trek ik enkel in twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
We zijn verhuisd en ons AOP is ondertussen vervangen. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk kabels naar de tv door de kamer, maar als ik het goed lees kan de Next alleen werken met coax, en niet zoals de Next mini met alleen internet? Jammer, ruilen kan volgens Ziggo ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De gewone Next kan inderdaad alleen maar lineair met coax werken. Voor alle opnames, terugkijken en dergelijke is internet (kabel of draadloos) nodig. Ik zou me toch even melden op de community. Er is altijd wel een moderator te vinden die wel meedenkt met de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
zunrob schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:29:
We zijn verhuisd en ons AOP is ondertussen vervangen. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk kabels naar de tv door de kamer, maar als ik het goed lees kan de Next alleen werken met coax, en niet zoals de Next mini met alleen internet? Jammer, ruilen kan volgens Ziggo ook niet...
Ik zie dat CreativeS me al voor is, en zou zijn tip ook aanraden. Geef gewoon aan dat je in nieuwe woning geen coax aansluiting hebt. Wellicht is er dan wat meer mogelijk .

Andere optie is om een Extra Next mini te huren en dan je Next op andere TV aansluiten waar mogelijk al Coax ligt of je moet de 4 euro extra per maand voor lief nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door SirMemeAlot op 18-12-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@zunrob Nieuwe klanten krijgen tegenwoordig alleen nog maar de Next Mini. Ook is het DHZ pakket zeer karig. Geen splitters meer. In mijn ogen is waar Ziggo nu naar toe wil dat men het modem aansluit met die ene kabel op het AOP en vanaf daar alles via netwerk (utp/wifi). Bij die gedachte past de ‘oude’ Next niet meer. Zoals hierboven al is geadviseerd denk ik dat je via de community wel een swap moet kunnen bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:32
Hbo max weer terug gekregen, maar nu standaard ipv legacy old. Ach ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:28

rvk

Get!em schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:30:
"Gebeld door Ziggo"...

Ziggo gebruikt ook externe bureaus met verkopers die gewoon op commissie basis werken. Dus grote kans dat je zo'n bureau aan de lijn hebt gehad (en ja, die hebben veel klant info). Of het is een interne marketing afdeling geweest. En dan is het afsluiten van een nieuw contract belangrijker dan de 'details' over korting :o (en niet iedereen leest het nieuwe contract en orderbevestiging even goed).

Een zo'n bedrijf is bv Custom connect.
https://werkenbijcustomconnect.nl/bedrijf/vodafoneziggo/

En die werken ook voor andere bedrijven.
https://werkenbijcustomconnect.nl/bedrijf/

En er zijn nog veel meer bedrijven die als callcenter voor Ziggo werken.

[ Voor 16% gewijzigd door rvk op 18-12-2024 21:58 ]

• rsbroer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 11:38
Overweeg weer eens een jaartje Ziggo te nemen, ook omdat ik het nu heel makkelijk kan doen naast de Odido glasaansluiting die ik nu gebruik.
Overweeg een maandje overlap, om TV kijken via de Android TV app eens goed te kunnen vergelijken qua kwaliteit, frameskips etc.

Gebruik een Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Ultra met mesh AP's wat goed bevalt, en ik wil de VPN server functionaliteit kunnen blijven gebruiken, dus neem aan dat de Ziggo dan in bridge gezet moet worden ?
Moet er aan de Ubiquiti nog iets speciaals worden veranderd qua VLAN instellingen of zo ?
Mijn vaste lijn heb ik inmiddels naar VOIP (CheapConnect) overgezet, dus dat maakt het weer iets makkelijker/minder risico qua migratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rsbroer modem in bridge mode is dan het beste ja. Verder geen gedoe met VLAN's, PPPoE of wat dan ook aan de WAN kant. Houd er rekening mee dat je bij Ziggo standaard IPv6 full dual stack hebt en dus zowel een IPv4 als een IPv6 adres krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:18:
@rsbroer modem in bridge mode is dan het beste ja. Verder geen gedoe met VLAN's, PPPoE of wat dan ook aan de WAN kant. Houd er rekening mee dat je bij Ziggo standaard IPv6 full dual stack hebt en dus zowel een IPv4 als een IPv6 adres krijgt.
IPv6 "krijg" je natuurlijk niet in bridge. Je router zal er om moeten vragen. Of in ieder geval is dat mijn ervaring met Ubiquiti. Je moet IPv6 "activeren" globaal / op de WAN en dan uiteraard ook nog aan de LAN kant (per VLAN, "netwerk" in de UniFi omgeving) het ook weer aan zetten / een prefix ID instellen.

Maar ja, IPv6 is wel een leuk "extraatje" als je van Odido komt (/zou voor mij een reden zijn om niet naar Odido te gaan).

• Van der Berg
Ik heb bij mijn huidige modem van Ziggo in Bridge mode staan. Onlangs ben ik met korting overgestapt op 1000Mbit/s bij Ziggo. Nu krijg ik een nieuwe zwarte modem. Moet ik daarvoor weer opnieuw bellen om uit te zetten of staat deze standaard al ingesteld op Bridge mode?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0-QfUStM3YTQOY25sTP1roQQtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InFLq8yZB3UZU028DC51K8Ar.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn oude Ziggo modem met de Linksys EA6400 router

[ Voor 59% gewijzigd door Van der Berg op 19-12-2024 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:16:
[...]

IPv6 "krijg" je natuurlijk niet in bridge. Je router zal er om moeten vragen. Of in ieder geval is dat mijn ervaring met Ubiquiti. Je moet IPv6 "activeren" globaal / op de WAN en dan uiteraard ook nog aan de LAN kant (per VLAN, "netwerk" in de UniFi omgeving) het ook weer aan zetten / een prefix ID instellen.

Maar ja, IPv6 is wel een leuk "extraatje" als je van Odido komt (/zou voor mij een reden zijn om niet naar Odido te gaan).
Uiteraard @RobertMe. Het was een simplificatie van de werkelijkheid. Je moet het inderdaad zelf nog activeren. En mocht je nieuwsgierig zijn, je kan voor de UDM helaas nog steeds geen prefix ID opgeven per vlan maar dat is een andere discussie/frustratie :+
Van der Berg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:18:
Ik heb bij mijn huidige modem van Ziggo in Bridge mode staan. Onlangs ben ik met korting overgestapt op 1000Mbit/s bij Ziggo. Nu krijg ik een nieuwe zwarte modem. Moet ik daarvoor weer opnieuw bellen om uit te zetten of staat deze standaard al ingesteld op Bridge mode?

[Afbeelding]
Als alles goed gaat dan staat je nieuwe modem ook in bridge. Deze instelling wordt namelijk op je internet service opgeslagen en weer opnieuw opgehaald bij een nieuw modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Van der Berg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:18:

[Afbeelding]
Volgens mij is er te weinig ruimte rond het modem en de router, voor een goede koeling is die wel nodig.

• Van der Berg
W1ck1e schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:42:
[...]

Volgens mij is er te weinig ruimte rond het modem en de router, voor een goede koeling is die wel nodig.
Ze staan iets uit elkaar maar is wel warm inderdaad. Dit gaat al jaren goed. Ik ben benieuwd naar de nieuwe zwarte modem die speciaal 1000Mbit/s aan kan. Lijkt dat op mijn oude modem van Ziggo?

Wat ik vreemd vind, de medewerker bij Ziggo vertelde mij als ik na 9 maanden besluit om de snelheid te verlagen, dan moet ik het zwarte modem terugsturen en krijg ik weer een andere modem

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 19-12-2024 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Van der Berg schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:45:
Ze staan iets uit elkaar maar is wel warm inderdaad. Dit gaat al jaren goed. Ik ben benieuwd naar de nieuwe zwarte modem die speciaal 1000Mbit/s aan kan. Lijkt dat op mijn oude modem van Ziggo?
Sagemcom F3896LG-ZG

https://www.ziggo.nl/klan...ems/smartwifi-modem-zwart

Alsjeblieft.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 19-12-2024 13:49 ]

• Van der Berg
Wauw dat ziet er mooi uit. Wat een specificatie! Weer van de tijd. Ik moet dus van de Bridge mode afhalen als ik zonder mijn eigen router wil gebruiken

• W1ck1e
...
Wat ik vreemd vind, de medewerker bij Ziggo vertelde mij als ik na 9 maanden besluit om de snelheid te verlagen, dan moet ik het zwarte modem terugsturen en krijg ik weer een andere modem
Dat lijkt mij bluf. Ik heb zo'n modem met een 400/40 verbinding.

En daarnaast nog een (tot) 941/109 verbinding van odido klik&klaar. Maar dat eindigt met de kerstdagen. Is het verschil fijn ? Ja, maar niet genoeg om een snellere ziggo verbinding te nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 19-12-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:55
Ingaande vandaag internet/TV abonnement bij Ziggo, maar geen installatiepakket ontvangen. Gisteravond wel bij PostNL gezien dat het vandaag bezorgd zou worden, maar in de loop van vandaag veranderde dat in “bezorgtijd onbekend”. “Het is erg druk” Kan ik morgen weer gaan zitten wachten‌ :(

Ziggo moet toch ook kunnen bedenken dat het in deze drukke pakjes tijden verstandig is om zo’n pakket niet op het allerlaatste moment te versturen? Blijkbaar gaan eigen processen voor en wordt er niet zo klantgericht  gedacht daar. Nou maar hopen dat de spullen morgen wel komen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:20

Pierre

Van nature lui!

Wanneer heb je het nieuwe abonnement afgesloten, misschien kon je het wat later in kunnen laten gaan, dan had je dit probleem niet gehad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• badjakker
Abonnement afgesloten op 29 november. Was toen niet de eerstmogelijke datum….ze hadden gewoon wat eerder moeten versturen.

[ Voor 22% gewijzigd door badjakker op 19-12-2024 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

Al reeds bevestigd maar hier een voorbeeld van iemand die recentelijk van 1Gbit abbo naar Start XXL is gegaan en heb mn modem gewoon gehouden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
meesje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:51:
@zunrob Nieuwe klanten krijgen tegenwoordig alleen nog maar de Next Mini. Ook is het DHZ pakket zeer karig. Geen splitters meer. In mijn ogen is waar Ziggo nu naar toe wil dat men het modem aansluit met die ene kabel op het AOP en vanaf daar alles via netwerk (utp/wifi). Bij die gedachte past de ‘oude’ Next niet meer. Zoals hierboven al is geadviseerd denk ik dat je via de community wel een swap moet kunnen bewerkstelligen.
Gelukt! Bedankt iedereen!
Pierre schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:48:
Wanneer heb je het nieuwe abonnement afgesloten, misschien kon je het wat later in kunnen laten gaan, dan had je dit probleem niet gehad.
Als je terugleest zie je dat dit standaard Ziggo beleid is, stel je toch eens voor dat een klant 1 dag gratis gebruik maakt van het abonnement...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@jongetje Het is juist andersom. De facturatie start wanneer de apparatuur in gebruik genomen wordt. Om te voorkomen dat mensen veel eerder dan de wensdatum gaan installeren en dus betalen, wordt het pakket vlak voor die datum verstuurd. Voorheen deed men dat iets eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:48

angerfist-yentl

vake bei te bange!

mrtl schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:05:
Voor mij is het goed 97 euro, wat gewoon zonde is als het inderdaad lang duurt om terug te krijgen. Ik ga ze morgen even bellen, want storneren is ook weer zo'n ding (maar wel een laatste optie die nog open staat).

Ze weten overigens al een maand dat mijn abonnement in januari helemaal niet meer van toepaasing is, dus om dan nog een factuur in te boeken vind ik persoonlijk gewoon vreemd.
Ik heb nu 18 december de factuur na opzegging ontvangen toch nog 114 euro wat ik terug krijg en ik was 20 november overgegaan naar odido en dus nu de eindafrekening een maand later ontvangen. Geld overigens nog niet ontvangen want : "Het resterende bedrag staat binnen drie weken op je rekening."

:'(

Vake bei te bange

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:28:
@jongetje Het is juist andersom. De facturatie start wanneer de apparatuur in gebruik genomen wordt. Om te voorkomen dat mensen veel eerder dan de wensdatum gaan installeren en dus betalen, wordt het pakket vlak voor die datum verstuurd. Voorheen deed men dat iets eerder.
Dan plak je een sticker op de doos van het modem dat eerder aansluiten, betekent dat het abonnement eerder start. Dan kun je het een week van te voren sturen en heeft de postbode en de klant de tijd om het pakket te bezorgen en/of af te halen bij een pakketpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
De nieuwe modem is zojuist geïnstalleerd. Wat een mooie modem:
Mijn abonnement is zojuist ingegaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob_D5uyibb1WE-49KwM8Ew4h_IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PuFtVWz2D2w2eYWTi8NrgnO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de kabel Belkin CAT6 Patchkabel 3m RJ45 aangesloten op de nieuwe modem op poort 2.5Gbit/s naar mijn router Linksys EA6400 en vanaf de router gaat een kabel naar mijn computer toe Belkin CAT6 Patchkabel 10m ben best verrast:

Via de kabel haal ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVVNi5Id2l9o1RRhGGAHYCCZMb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN9W75FNP1eYlibLDON4390P.jpg?f=fotoalbum_large
Ik mis 57Mbit/s

Vraag, zou een moderne High-End router van nu wel die 1000Mbit/s halen?

Via mijn S24 Ultra Wi-Fi 5GHz:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLOBJF2AgJ59vKSkHmy_xlxbkF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IB4cena3iadwZjXq8Rh88k3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Via mijn Tab S10+ Wi-Fi 5GHz:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYMXJktyMpYTjqIvIZj0R8h4g4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAFtTNr2TgJIRMZ3TV8DXdBg.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het downloaden/installeren van een spel via Battle.net nu 115 tot 122 MB/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 01:56:
Ik mis 57Mbit/s

Als één van de apparaten waarmee je bekabeld test een 1Gb poort heeft zal je netto altijd een beetje missen. Meer dan 940/960 zit er niet in.

Wanneer je via 2.5Gb poorten test (dus ook op de pc) is de kans groot dat je ook echt 1000Mbit als resultaat krijgt. Zakelijk is 1.2Gb de max.

Verder felici met hoe ie het nu werkend hebt, lijkt prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

jongetje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:49:
Dan plak je een sticker op de doos van het modem dat eerder aansluiten, betekent dat het abonnement eerder start. Dan kun je het een week van te voren sturen en heeft de postbode en de klant de tijd om het pakket te bezorgen en/of af te halen bij een pakketpunt.
Omdat de 14 dagen bedenktijd start op het moment dat het pakket is ontvangen. Los daarvan, de vorige bewoner zal jouw pakket maar aan de deur geweigerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De nieuwe modem is zojuist geïnstalleerd. Wat een mooie modem:
Mijn abonnement is zojuist ingegaan :)

[Afbeelding]

Ik heb de kabel Belkin CAT6 Patchkabel 3m RJ45 aangesloten op de nieuwe modem op poort 2.5Gbit/s naar mijn router Linksys EA6400 en vanaf de router gaat een kabel naar mijn computer toe Belkin CAT6 Patchkabel 10m ben best verrast:

Via de kabel haal ik:
[Afbeelding]
Ik mis 57Mbit/s

Via mijn S24 Ultra Wi-Fi 5GHz:
[Afbeelding]

Via mijn Tab S10+ Wi-Fi 5GHz:
[Afbeelding]

Bij het downloaden/installeren van een spel via Battle.net nu 115 tot 122 MB/s
940Mbps is de max komt door TCP overhead. Ik denk dat het modem van Ziggo betere WiFi heeft dan je E6400, je zou eens moeten proberen de E6400 uit te faseren, dat kan best eens goed uit pakken met 802.11ax Wave 2 WiFi 6-standaard op de sagemcom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de kabel Belkin CAT6 Patchkabel 3m RJ45 aangesloten op de nieuwe modem op poort 2.5Gbit/s naar mijn router Linksys EA6400 en vanaf de router gaat een kabel naar mijn computer toe
Haal die Linksys er tussenuit. Die voegt niets toe (steker nog, is alleen maar een NAT achter NAT situatie die je nu gecreëerd hebt. En je modem in bridge zou ik niet doen met (zover ik kan zien) een apparaat welke geen security updates meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1638126 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 05:10:
[...]

Omdat de 14 dagen bedenktijd start op het moment dat het pakket is ontvangen. Los daarvan, de vorige bewoner zal jouw pakket maar aan de deur geweigerd hebben.
Welke vorige bewoner, ik woon hier al meer dan 15 jaar.
En wie heeft er op dag 1 internet nodig in zijn nieuwe woning? Dan moet je toch schoonmaken, verven, klussen etc. Ik ken bijna niemand die direct op dag 1 al in zijn woning trekt. En ALS je dat dan wilt, dan maak je de keuze om het pakket bij een pakketpunt te laten afleveren (voor elk bedacht probleem is ook wel weer een oplossing).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 21:08
Anoniem: 1638126 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 05:10:
[...]

Is toch veel makkelijker als ze hem 1 of 2 dagen eerder zouden leveren? Als je abo begint op dag X houdt iedereen er ook rekening mee dat je dan eventjes alles moet aansluiten. Als je pakket dan pas heel laat of pas een dag later komt is dat wel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:27
Het lijkt erop dat Ziggo met "leverdatum" de datum bedoelt waarop de apparatuur wordt geleverd. Als de apparatuur pas in de middag wordt geleverd, is het die ochtend niet mogelijk om de diensten te gebruiken. Als de diensten bij de oude provider al zijn gedeactiveerd, ben je tijdelijk zonder diensten. Daarnaast heeft niet iedereen de tijd om de installatie meteen op dezelfde dag in de middag of avond te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mkmi schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:42:
Het lijkt erop dat Ziggo met "leverdatum" de datum bedoelt waarop de apparatuur wordt geleverd. Als de apparatuur pas in de middag wordt geleverd, is het die ochtend niet mogelijk om de diensten te gebruiken. Als de diensten bij de oude provider al zijn gedeactiveerd, ben je tijdelijk zonder diensten. Daarnaast heeft niet iedereen de tijd om de installatie meteen op dezelfde dag in de middag of avond te doen.
Als er sprake is van een oude provider kan je gewoon ervoor kiezen om de oude provider automatisch te laten afsluiten zodra de nieuwe verbinding werkt.

Het enige waar het lastig is dat je het pakket pas op de dag zelf krijgt is als er niet gekozen is, of kan worden, voor deze overstapservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zodra jij een PC, server of laptop met 2.5Gbps-netwerkkaart of -poort op de 2.5Gbps-poort van de Sagemcom plaatst, heb je gewoon het restant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkh-tb0gVxfmIxUPYgwJ_KA8UDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nJXjEWzQ9n4K07SrevgOeqa0.png?f=fotoalbum_large

Ik ben verder geen fan van snelheidsmetingen omdat het enkel een momentopname is en zelf redelijk te beïnvloeden, maar dit is puur als voorbeeld dat de volle Gbps wel geleverd wordt. Die Gbps is voor ons overkill, maar als je de hoogste upload wil hebben bij Ziggo zit je vast aan Giga/Elite. 200/200 zoals bij KPN FTTH zou voor ons perfect zijn.

Als jij daarnaast een router neemt met 2.5Gbps-poorten (zoals de Ubiquiti Cloud Gateway Max) en daar een goed accesspoint op doet... wordt die snelheid ook draadloos beschikbaar. Maar ook dat is weer afhankelijk van diverse factoren... het is geen garantie. Alleen, waarvoor zou je zoveel snelheid op je telefoon willen hebben, da's nou wel echt overkill. Alleen leuk voor verjaardagsfeestjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:32:
Welke vorige bewoner, ik woon hier al meer dan 15 jaar.
Enig inlevingsvermogen is je vreemd? Het gaat in dit scenario toch om een verhuizing van iemand? Nee, niet die van jou (stel je voor), maar dan is het hypothetisch toch wel voor te stellen dat de vorige bewoner van 'jouw' nieuwe huis het installatiepakket eventueel kan weigeren als dat te vroeg is verstuurd? Ik kan mij zeker voorstellen dat je zulke oud-bewoners ertussen kunt hebben zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:22:
[...]
Nee, niet die van jou (stel je voor), maar dan is het hypothetisch toch wel voor te stellen dat de vorige bewoner van 'jouw' nieuwe huis het installatiepakket eventueel kan weigeren als dat te vroeg is verstuurd? Ik kan mij zeker voorstellen dat je zulke oud-bewoners ertussen kunt hebben zitten.
Dit is inderdaad vaker gebeurd met als gevolg dat de complete order geannuleerd wordt en de nieuwe bewoner een nieuwe order moet plaatsen die dan uiteraard veel te laat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badjakker
badjakker schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:51:
Abonnement afgesloten op 29 november. Was toen niet de eerstmogelijke datum….ze hadden gewoon wat eerder moeten versturen.
Vandaag (1 dag na afgesproken datum start abonnement) alsnog bezorgd door PostNL. Eerst even snelheid getest met laptop, 1034 Mbps down en 101 Mbps up. Daarna positieve ervaring met helpdeskmedewerker die Sagemcom in bridgemodus zette en mijn Asus router verbonden. Kortom nu niets meer te klagen, maar tevreden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jewie
En hopelijk gisteren een leuke ‘offline’ dag gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
badjakker schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:22:
Ingaande vandaag internet/TV abonnement bij Ziggo, maar geen installatiepakket ontvangen. Gisteravond wel bij PostNL gezien dat het vandaag bezorgd zou worden, maar in de loop van vandaag veranderde dat in “bezorgtijd onbekend”. “Het is erg druk” Kan ik morgen weer gaan zitten wachten‌ :(

Ziggo moet toch ook kunnen bedenken dat het in deze drukke pakjes tijden verstandig is om zo’n pakket niet op het allerlaatste moment te versturen? Blijkbaar gaan eigen processen voor en wordt er niet zo klantgericht  gedacht daar. Nou maar hopen dat de spullen morgen wel komen.
Hier gaat dat ook niet zoals verwacht. A.s. maandag gaat mijn abonnement in, rekening houdende met Ziggo's belofte dat je het installatiepakket 1 of 2 werkdagen van tevoren in huis hebt zou ik ik het dus gisteren of eergisteren in huis moeten hebben gehad. Ziggo chat zegt net 'je abo gaat maandag in, dus je pakket komt maandag'. Van PostNL heb ik nog geen signaal dat ze overmorgen wat gaan leveren, dus ik heb mijn twijfels of dit haalbaar is. Op de vervolgvraag aan Ziggo-chat waarom er dan op de website staat dat je de spullen 1 of 2 dagen ervoor in huis hebt ter voorbereiding, komt vervolgens geen reactie. Links of rechtsom houdt Ziggo zich op dit vlak vrij structureel niet aan zijn woord.
update: Ziggo chat zegt dat je het installatiepakket krijgt OP de installiedatum. Dus totaal niet in lijn met wat ze zelf prediken in hun Community en op de website.

[ Voor 13% gewijzigd door draakhoofd op 21-12-2024 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

draakhoofd schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:20:
Hier gaat dat ook niet zoals verwacht. A.s. maandag gaat mijn abonnement in, rekening houdende met Ziggo's belofte dat je het installatiepakket 1 of 2 werkdagen van tevoren in huis hebt zou ik ik het dus gisteren of eergisteren in huis moeten hebben gehad. Ziggo chat zegt net 'je abo gaat maandag in, dus je pakket komt maandag'. Van PostNL heb ik nog geen signaal dat ze overmorgen wat gaan leveren, dus ik heb mijn twijfels of dit haalbaar is. Op de vervolgvraag aan Ziggo-chat waarom er dan op de website staat dat je de spullen 1 of 2 dagen ervoor in huis hebt ter voorbereiding, komt vervolgens geen reactie. Links of rechtsom houdt Ziggo zich op dit vlak vrij structureel niet aan zijn woord.
update: Ziggo chat zegt dat je het installatiepakket krijgt OP de installiedatum. Dus totaal niet in lijn met wat ze zelf prediken in hun Community en op de website.
A.s. maandag = jouw gewenste ingangsdatum

Je abo start op de dag dat jij het installeert, maar uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het pakket.

En in mijn mail van juni staat ze het ongeveer 2 dagen van te voren opsturen met PostNL. (en niet dat ik het 2 dagen van te voren zou ontvangen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47
Vandaag Ziggo verkopers aan de deur. Hoe triest het gesteld is tegenwoordig met dit bedrijf. En maar doodleuk beweren dat ze een snelheid hoger zouden hebben dan 4 Gbps synchroon up/down. Ben ik blij dat ik toch al enkele jaren weg ben bij deze partij. Dit soort oplichting aan de deur wordt in ieder geval weinig gewaardeerd @VodafoneZiggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@psychodude ben het helemaal met je eens.

Waarschijnlijk ging het om verkopers die commissie willen opstrijken en daarom maar wat lullen. Worden ze door Odido ingehuurd dan gaan ze beweren dat Odido nu superieure IPv6 heeft.

Neemt niet weg dat het jammer is dat Ziggo met zulke bedrijfjes in zee gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
psychodude schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:19:
Vandaag Ziggo verkopers aan de deur. Hoe triest het gesteld is tegenwoordig met dit bedrijf. En maar doodleuk beweren dat ze een snelheid hoger zouden hebben dan 4 Gbps synchroon up/down. Ben ik blij dat ik toch al enkele jaren weg ben bij deze partij. Dit soort oplichting aan de deur wordt in ieder geval weinig gewaardeerd @VodafoneZiggo.
Dat zijn diezelfde figuren die morgen namens KPN of Odido voor de deur staan en melden dat coax uitgefaseerd wordt en je zo snel mogelijk over moet stappen op glasvezel omdat je anders geen verbinding meer hebt.

Wil je dit echt uitbannen:

1. Nooit meer iets kopen aan de deur. Als de conversie naar 0 gaat dan houdt verkoop aan de deur vanzelf een keer op.

2. Naam, rugnummer en tijdstip noteren en melden aan de verantwoordelijke provider. Er kunnen dan gepaste acties uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Zo heb ik afgelopen zomer mensen van KPN aan de deur gehad. Of ze echt van KPN waren weet ik niet, maar ze hadden een groen jasje aan met de juiste emblemen.

Ze vroegen waarom ik de glasvezel die ik in de meterkast heb niet gebruik. Toen zei ik dat ze dat geen zak aangaat, en dat ze dat niet eens zouden mogen weten. Ik heb ze verzocht weg te gaan, maat ze bleven heel agressief hun verkooppraatje houden. Daar heb ik echt de deur voor dichtgesmeten, eentje probeerde de deur open te houden.

Geen idee of ze direct door KPN waren ingehuurd, of via-via, maar dit soort verkoop is volgens mij verboden en moet je als merk ook niet willen. Vage energiemaatschappijen hebben hier ook een handje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

In bridge zetten kan nog steeds alleen maar telefonisch? Hoe zal de bereikbaarheid zijn op Tweede Kerstdag?
Ben als “nieuwe” klant overgestapt en mn oude abo loopt de 26e af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mooie overstapdatum! 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

I know, consequentie van Black Friday aanbieding pakken en dan later pas beseffen welke datum het een maand later is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@CyBeRSPiN
Als je vorige modem in bridge stond, dan komt je nieuwe ook automatisch in bridge. Maar bij je eerste gaat dat denk ik niet gebeuren.

Aan de andere kant denk ik dat je niet met kerst overgaat, het zal de dag ervoor of erna zijn.

Ik hoop dat het goed gaat, en anders eerst een paar dagen een router achter een router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ikweethetbeter schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:57:
@CyBeRSPiN
Als je vorige modem in bridge stond, dan komt je nieuwe ook automatisch in bridge. Maar bij je eerste gaat dat denk ik niet gebeuren.
Dat lijkt me sterk want dit is met een nieuw klantnr op hetzelfde adres.
Aan de andere kant denk ik dat je niet met kerst overgaat, het zal de dag ervoor of erna zijn.
Mn einddatum van mn oude is de 26e.
Ik hoop dat het goed gaat, en anders eerst een paar dagen een router achter een router!
Ja, daar vrees ik voor.
Mn concrete vraag was dan ook: hoe is de helpdesk bemenst op 2e kerstdag, of ze dan modem in bridge kunnen zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:57
Zou ook via het web moeten kunnen: https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/

Waarbij de vraag opkomt of daar iemand zit om de opdracht uit te voeren, maar er staan geen kantoortijden bij,,,,..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Rallye schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:09:
Zou ook via het web moeten kunnen: https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/

Waarbij de vraag opkomt of daar iemand zit om de opdracht uit te voeren, maar er staan geen kantoortijden bij,,,,..
Dat formulier werkte bij mij niet. Twee keer ingevuld maar het modem ging niet in bridge modus. Uiteindelijk gebeld en op een vriendelijke manier te woord gestaan en geholpen door een medewerker. Bij mij had het uiteindelijk te maken met mijn nieuwe modem waarbij ze iets op afstand moesten wijzigen voordat het wilde werken. Mijn conclusie is dan ook dat een beller sneller is. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Rallye schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:09:

Ik heb het formulier meerdere keren gebruikt, ook laat in de avond en in het weekend.
Mijn ervaring is formulier invullen, na een uurtje modem opnieuw opstarten en hij staat in bridge modus. worked everytime in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:19:
Afbeeldingslocatie: https://janeesticker.nl/wp-content/uploads/2023/10/bij-voorbaat-dank-transparant.jpg

Opgelost. Werkt fantastisch tegen dit soort praktijken. Ik zag op de camera zelfs jehova's weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-06 13:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

CreativeS schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:54:
[...]

[Afbeelding]

Opgelost. Werkt fantastisch tegen dit soort praktijken. Ik zag op de camera zelfs jehova's weglopen.
Dit kan ik bevestigen. Heel soms glipt er eentje tussendoor die het te laat gezien zou hebben. Meestal doen ze dan even kort wat ze kwamen doen en dan lopen ze zelfs uit zichzelf weg.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
ikweethetbeter schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:57:
@CyBeRSPiN

Vorig jaar viel mijn verbinding er ook uit op eerste kerstdag, dat gaat gewoon automatisch.
Pagina: 1 ... 44 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie