Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:01
ikweethetbeter schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Voor een simpele modemwissel?

[...]

Zo te zien heb je het goed voor elkaar! Dus heb je je zaakjes waarschijnlijk goed provider-onafhankelijk opgezet, nietwaar?

[...]

Waar haal je dat vandaan? En sinds wanneer is zoiets een probleem?

[...]

Oei, jouw hele leven lijkt een grote uitdaging, een fragiel evenwicht dat met een zuchtje wind vervalt in één grote ellende! Sterkte met alles!

[...]

Dat is jouw goed recht!

Maar als je je Ziggo modem in bridge mode hebt staan, en je router v]kan VLAN's aan op de WAN poort, dan is een wissel naar Odido niet zo moeilijk.

[...]

Prima! En inderdaad, het werkt, en al jaren goed, en dat is ook wat waard.
Ik ben ook nog niet overgestapt, weet ook niet of ik het wel ga doen, maar misschien maak ik er wel een principezaak van, om zelf ook te doen wat ik anderen soms adviseer, en zit ik na een mooie BF deal bij Odido.
135 euro op jaarbasis.... Sorry en het klinkt decadent maar daar ga ik gewoon geen gedoe voor op de hals halen. Bovendien zoals ik eerder aanhaalde; dan dump ik dus ook weer perfect werkende hardware op de vuilnisbelt.
Maar je hebt blijkbaar het bericht niet gelezen waar de betreffende tweaker omwille van die 135 euro ging overstappen want die noemde daar ook dat ie vanwege ziggo=> odido ook weg ging bij vodafone met telefonie.

Ik heb zelf toen mijn zoon over ging van Simpel naar Hollands nieuwe enorm veel gezeik gehad bij Simpel omdat ze bleven incasseren. Nu zit alles bij Hollands nieuwe en daar ben ik ook zeer over te spreken, zeker qua abonnementsmodel vooral met kinderen. Nooit bijbetalen, bundel op=bundel op. Maar dat is hier offtopic.

Ik ben wellicht wat van de oudere garde, maar ik ben tevreden met wat ik heb en ik ben niet persé bezig om het aller- allerlaagste te betalen. Als de dienstverlening goed is, de prijs acceptabel, dan ga ik voor pak um beet een tientje in de maand niet overstappen hoor. En ik vond 9x 20 euro korting wél okee.

@Jef61 Maak je geen zorgen, telefonie is de deur al uit, domeinen heb ik al meer dan 20 jaar zag ik toevallig en alles draait op een eigen intern netwerk. Maar het is een kwestie van willen en kunnen ;)
Ik kwam ooit van XS4ALL, dat ging inderdaad daarom ook vrij makkelijk. Maar daar had ik geen TV van, geen combibundel met mobiele telefonie. (Met gratis ziggo sport wat ze hier in huis bijzonder graag kijken en heel veel extra mobiele data)

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 19-10-2024 16:39 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Mistraller schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:24:
135 euro op jaarbasis.... Sorry en het klinkt decadent maar daar ga ik gewoon geen gedoe voor op de hals halen. Bovendien zoals ik eerder aanhaalde; dan dump ik dus ook weer perfect werkende hardware op de vuilnisbelt.
Nee, dat is niet decadent. Het is een tientje per maand, en je hoeft geen goed werkende hardware weg te gooien. Maar ik wil dat Ziggo dat ziet en met een groene bril er naar kijkt, in plaats van dat ik gewoon blijf en (bijna) het volle bedrag betaal.
Maar je hebt blijkbaar het bericht niet gelezen waar de betreffende tweaker omwille van die 135 euro ging overstappen want die noemde daar ook dat ie vanwege ziggo=> odido ook weg ging bij vodafone met telefonie.
Ik was diegene.
Het gaat om 1 telefoon, en dat hebben we eerder gedaan. Dat is niet zo'n probleem.
Ik heb zelf toen mijn zoon over ging van Simpel naar Hollands nieuwe enorm veel gezeik gehad bij Simpel omdat ze bleven incasseren. Nu zit alles bij Hollands nieuwe en daar ben ik ook zeer over te spreken, zeker qua abonnementsmodel vooral met kinderen. Nooit bijbetalen, bundel op=bundel op. Maar dat is hier offtopic.

Ik ben wellicht wat van de oudere garde, maar ik ben tevreden met wat ik heb en ik ben niet persé bezig om het aller- allerlaagste te betalen. Als de dienstverlening goed is, de prijs acceptabel, dan ga ik voor pak um beet een tientje in de maand niet overstappen hoor. En ik vond 9x 20 euro korting wél okee.
Het is beter dan niks, maar niks vergeleken bij wat nieuwe klanten krijgen. Waarom zijn nieuwe klanten belangrijker dan bestaande?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Van de week gebeld met Ziggo omdat jaar contract verlopen was en ik vind 85 euro per maand gewoon te veel, ik kreeg maximaal 9 maanden 20 euro korting daarop, ik kom van 50% korting dus dat viel een beetje tegen.

Dus vanavond de overstap naar Odido gestart (overstappen) ik laat 300 euro per jaar niet liggen. ook gelijk Hollandsnieuwe overgezet in gang gezet naar Ben. dat is vrij gelijk in de prijs (krijgt bij Ben wel 3GB meer per maand) Zelfs met de korting die ik vanuit Ziggo aangeboden kreeg is overstappen gewoon elk jaar veel voordeliger. Dus als ik deze week niet gebeld word door Ziggo (met een beter aanbod) dan kom ik over een jaar wel weer terug met 50% korting.

Dan ga ik de XGSPON glasvezel verbinding maar eens uitproberen van glaspoort die vorige jaar aangelegd was en toen was Ziggo gewoon voordeliger dan mee overgaan van DSL naar glasvezel. Terwijl als ik door de buurt heen loop er nog gigantisch veel sprietjes uit de stoep steken. (veel mensen laten dit niet doortrekken in huis?) Waarom zou je je zelf gevangen zetten. Nu kan ik elk jaar voor 50% korting de boel afnemen. Ziggo bevalt gewoon prima. Sagemcom modem is prima. alleen als je tv kijken niet zo belangrijk vindt of sport dan is Ziggo gewoon duur. Bij odido zou je duurder uit zijn als je al die pakketen los zou moeten toevoegen maar dat doe ik sowieso niet. Hoop dus stiekem dat Ziggo ondertussen hun voetbal rechten en F1 Rechten opkopen jacht staken want zo word je onnodig duur voor mensen die het niet kijken en er wel voor betalen :D

Blijf het een vreemd Nederland fenomeen vinden dat elk jaar overstappen zoveel voordeel bied. maar wij zijn dan ook een aanbieding land en niet zoals Duitsland standaard lagere prijzen maar geen acties met veel korting dus daar zou je dan gewoon meer blijven zitten. Gewoon modem vervangen heb de gaatjes nog van de vorige odido modem in de muur zitten en vaak komen ze binnen een ISP wel overeen met alle modems en de tv box in de keuken vervangen en Wifi even aanpassen in het nieuwe modem zodat ik niet alle apparaten moet overzetten en de synology nas DHCP server even de baas maken en weer een jaar door gaan.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op 7 november wordt onze aangevraagde verhuizing doorgevoerd. Eigenlijk zou ik tot die tijd ook internet op het nieuwe adres willen hebben.

Ik begreep dat ik Ziggo zonder actie kan aanvragen, binnen 3 dagen een modem in huis heb en het dan maandelijks opzegbaar is.

Alleen zie ik online alleen maar acties met 1- of 2-jarig contract. Zit de optie zonder acties verstopt?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
THE_BASE schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:03:
Op 7 november wordt onze aangevraagde verhuizing doorgevoerd. Eigenlijk zou ik tot die tijd ook internet op het nieuwe adres willen hebben.

Ik begreep dat ik Ziggo zonder actie kan aanvragen, binnen 3 dagen een modem in huis heb en het dan maandelijks opzegbaar is.

Alleen zie ik online alleen maar acties met 1- of 2-jarig contract. Zit de optie zonder acties verstopt?
Als je een korting neemt dan krijg je een jaarcontract - zonder korting zonder jaarcontract, dit was in ieder geval zo. Weet niet waar je woont, maar volgens mij als je naar een winkel gaat krijg je zo de spullen mee en indien het signaal nog op de woning staat kan je het thuis direct installeren. Als je wel afgesloten bent in de wijkkast dan inderdaad de 3 dagen max afwachten tot een monteur je heeft aangelsoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
heb aangenomen 6x20 euro korting voor 1 jaar.
2 weken loopt morgen af zou ik nog kunnen bellen voor meer korting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
lelytown schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:04:
heb aangenomen 6x20 euro korting voor 1 jaar.
2 weken loopt morgen af zou ik nog kunnen bellen voor meer korting?
Vraag je nu aan ons of je tevreden bent met het aanbod? Als je meer wil moet je bellen, misschien krijg je het, misschien niet. Als je tevreden bent laat je het zo, er is zo te lezen meer te halen soms, maar zal ook aan je pakket liggen en/of er concurrenten actief zijn op je adres (lees: Glasvezel ligt in je woning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
Heb glasvezel liggen eventueel.

heb 6 x 20 euro korting voor 1 jaar
12 maanden gratis espn compleet
12 maanden gratis ziggo totaal
combi : skyshowtime

was gewoon even een vraag of ik er eventueel meer uit kan halen bijvoorbeeld 9 x20.

maar als ik dat vraag dan krijg je toch weer niet 2 weken de tijd of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lelytown schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:22:
Heb glasvezel liggen eventueel.

heb 6 x 20 euro korting voor 1 jaar
12 maanden gratis espn compleet
12 maanden gratis ziggo totaal
combi : skyshowtime

was gewoon even een vraag of ik er eventueel meer uit kan halen bijvoorbeeld 9 x20.

maar als ik dat vraag dan krijg je toch weer niet 2 weken de tijd of wel?
Zeker als je serieus geïnteresseerd bent in voetbal/sport (lees: dat je anders ook ESPN en/of Ziggo Sport Totaal zou hebben genomen) is dit toch een prima deal? Natuurlijk kun je qua harde korting nog iets meer er uit halen, maar ik zou het prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Al sinds vanochtend geen internet via de bekabeling. Wifi werkt wel gewoon. Kan alleen veel websites niet bezoeken (err adress unreachable )Vannacht had ziggo onderhoud gepleegd aan de modem. Meerdere malen gereset maar het wil maar niet lukken. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

PcManiaxx schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:11:
Al sinds vanochtend geen internet via de bekabeling. Wifi werkt wel gewoon. Kan alleen veel websites niet bezoeken (err adress unreachable )Vannacht had ziggo onderhoud gepleegd aan de modem. Meerdere malen gereset maar het wil maar niet lukken. Meer mensen hier last van?
Ik zou Ziggo gewoon even bellen, meestal werkt dat heel goed.

Mocht daar een oplossing van komen, is het heel aardig als je die hier even laat weten.

Wellicht ten overvloede: de lampjes op de modems - ik weet niet welke je hebt - geven een indicatie van de status. Bovendien kan je inloggen op het modem via, afhankelijk van je modem en de eventuele aanpassingen die je gedaan hebt via http://192.168.168.1/ - wachtwoord staat op je modem (meestal een los te trekken kaartje)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ze zeggen dat er iets met de coax is na de update. Echt lachwekkend als je het mij vraagt.

Het heeft drie jaar zonder problemen gewerkt. Hier een antwoord van de klantenservice: Ik zie dat je sinds een alngere tijd al een wat minder signaal ontvangt op je modem.
Na een update kan dit voor problemen zorgen zoals je nu merkt.
Om dit probleem op te lossen stuur ik je een gratis nieuwe COAX kabel en splitter toe.
Deze heb je morgen of overmorgen in huis.
Zodra je die aansluit zal je verbinding weer stabiel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PcManiaxx schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:50:
Ze zeggen dat er iets met de coax is na de update. Echt lachwekkend als je het mij vraagt.

Het heeft drie jaar zonder problemen gewerkt. Hier een antwoord van de klantenservice: Ik zie dat je sinds een alngere tijd al een wat minder signaal ontvangt op je modem.
Na een update kan dit voor problemen zorgen zoals je nu merkt.
Om dit probleem op te lossen stuur ik je een gratis nieuwe COAX kabel en splitter toe.
Deze heb je morgen of overmorgen in huis.
Zodra je die aansluit zal je verbinding weer stabiel moeten zijn.
Want je hebt zelf de signaalwaardes etc gecontroleerd en die zijn in orde? Oh wacht, als je dat gedaan hebt dan had je dat vast vermeld.
Kan mij best indenken dat na een reboot (of zeg eens wat, onderhoud aan het netwerk, en dat ze daarom het modem opnieuw hebben opgestart) andere kanalen/frequenties gebruikt worden en je daardoor meer problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Het probleem is dat bekabeld altijd heeft gewerkt. Dit geldt voor de wifi. Bij bekabeld krijg ik err name not resolved en andere gare errors. Ik zit nu puur op wifi omdat ik niet anders kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
PcManiaxx schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:30:
Het probleem is dat bekabeld altijd heeft gewerkt. Dit geldt voor de wifi. Bij bekabeld krijg ik err name not resolved en andere gare errors. Ik zit nu puur op wifi omdat ik niet anders kan.
Binnen je netwerk werkt wifi wel en bedraad niet. Ik heb geen idee hoe coax aan de wan kant van je modem hier een rol in kan spelen. Ik vermoed dat er iets mis is in de modem/router van ziggo in het ethernet deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Daar ben ik helaas ook bang voor. Het blijft dan ook gissen. Ik vermoed dat de splitter en coax dan ook niks op gaat lossen. Cloudflare en andere dns ook geprobeerd evenals een flush, tig keer gereset en of stroom kwartier afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
PcManiaxx schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:37:
Daar ben ik helaas ook bang voor. Het blijft dan ook gissen. Ik vermoed dat de splitter en coax dan ook niks op gaat lossen. Cloudflare en andere dns ook geprobeerd evenals een flush, tig keer gereset en of stroom kwartier afgehaald.
Haal eens alle kabels aan de LAN kant eruit. Doe ze dan één voor één terug. Controleer bij elke nieuwe kabel of het nog steeds werkt. Vind zo het rotte deel van je LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Momenteel hebben we een glasvezel internet en tv abo bij Odido maar we hadden binnen betere wifi ontvangst via de modem/router via Ziggo. Aangezien we bijna geen reguliere tv meer kijken, zou alleen internet een optie zijn. Abonnement loopt binnenkort af. Iemand die advies kan geven over beste snelheid voor een gezin met 2 kleine kinderen en 1 tiener? We gebruiken internet voor werk, multimedia (netflix/prime/videoland etc) en soms zitten de kinderen ieder op hun eigen ipad iets te kijken of spelletje te doen. Zelf download ik nog wel eens filmpje ofzo. Geen gaming op de PC. Volgens mij hebben we momenteel gigabit maar ik denk dat dat een beetje overkill is.

Nu alleen mooie 50% korting bij Ziggo eerste jaar bij 2 jaars abonnement, maar ik wil geen 2 jarig abonnement. Of 50% korting alleen de eerste 6 maanden bij jaarabonnement. Eind van het jaar komen er toch allerlei betere aanbiedingen? Of zijn dit ze al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
neanderthaler schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:18:
Momenteel hebben we een glasvezel internet en tv abo bij Odido maar we hadden binnen betere wifi ontvangst via de modem/router via Ziggo. Aangezien we bijna geen reguliere tv meer kijken, zou alleen internet een optie zijn. Abonnement loopt binnenkort af. Iemand die advies kan geven over beste snelheid voor een gezin met 2 kleine kinderen en 1 tiener? We gebruiken internet voor werk, multimedia (netflix/prime/videoland etc) en soms zitten de kinderen ieder op hun eigen ipad iets te kijken of spelletje te doen. Zelf download ik nog wel eens filmpje ofzo. Geen gaming op de PC. Volgens mij hebben we momenteel gigabit maar ik denk dat dat een beetje overkill is.

Nu alleen mooie 50% korting bij Ziggo eerste jaar bij 2 jaars abonnement, maar ik wil geen 2 jarig abonnement. Of 50% korting alleen de eerste 6 maanden bij jaarabonnement. Eind van het jaar komen er toch allerlei betere aanbiedingen? Of zijn dit ze al?
Dat is vooral afhankelijk hoe snel je je film wil downloaden ;). Alles wat je hier boven noemt zal te halen zijn met het Start abonnement, maar als je iets meer snelheid wil neem je het Start XXl. Maar Elite(Gigabyte) abonnement zal echt zwaar overkill zijn.

spelletje zal waarschijnlijk max 10Mbit zijn (al overdreven), Netflix of andere streamingsdienst max (25Mbps). Het downloaden van een film zal met 200Mbit wat langzamer gaan dan 400Mbit, maar dat hangt vooral van je geduld af en hoe groot de films zijn :+ .

Persoonlijk zou ik kiezen voor Start maar Start XXL of Lite kan je ook alles mee doen wat je opnoemt.

Mijn vader had al 15 jaar het midden pakket wat inmiddels 750Mbit was (Complete). Heb hem overgezet naar Lite en ik zei als hij beperkingen merkt moet hij het even zeggen. Nou we zijn inmiddels een jaar verder.

[ Voor 9% gewijzigd door SirMemeAlot op 23-10-2024 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Iemand die advies kan geven over beste snelheid voor een gezin met 2 kleine kinderen en 1 tiener?
100Mbit als je het niet erg vind dat je download iets langer duurt. De rest kan prima met 100Mbps, dat thuiswerken en online vergaderen stelt echt niets voor, dat red je met 10Mbps ook wel.
Ik adviseer altijd 100Mbps want dat is in de praktijk bijna altijd voldoende. En mocht het dan toch zo zijn dat je lijn te langzaam blijkt kun je altijd een upgrade doen naar een sneller abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Aangezien we bijna geen reguliere tv meer kijken, zou alleen internet een optie zijn.
Als je alleen internet neemt, dan is volgens mij het goedkoopste om gewoon bij Odido te blijven. Even bellen met ze, en vragen naar een verlengings aanbod, dan krijg je zonder problemen de eerste 6 maanden €10 korting. Daardoor komt een 100/100 gemiddeld op €30 en een 400/400 op gemiddeld op €35. En als je ook nog een mobiel abonnement bij Odido of BEN hebt, dan gaat er nog €5 per maand vanaf.

En je WiFi probleem, is simpel op te lossen door er een extra WiFi punt bij te nemen van Odido...

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 23-10-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

DON PAPA schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Als je alleen internet neemt, dan is volgens mij het goedkoopste om gewoon bij Odido te blijven. Even bellen met ze, en vragen naar een verlengings aanbod, dan krijg je zonder problemen de eerste 6 maanden €10 korting. Daardoor komt een 100/100 gemiddeld op €30 en een 400/400 op gemiddeld op €35. En als je ook nog een mobiel abonnement bij Odido of BEN hebt, dan gaat er nog €5 per maand vanaf.
Dat klinkt in principe goed, maar ik krijg thuis klachten over het bereik van de huidige witte dozen (2 zijn het er) van Odido in de meterkast. En ik merk ook geregeld dat er bij streamen van netflix/videoland etc af en toe een hickup is. Mijn vriendin meent dat het internet in de Ziggo tijd beter was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
neanderthaler schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:59:
[...]

Dat klinkt in principe goed, maar ik krijg thuis klachten over het bereik van de huidige witte dozen (2 zijn het er) van Odido in de meterkast. En ik merk ook geregeld dat er bij streamen van netflix/videoland etc af en toe een hickup is. Mijn vriendin meent dat het internet in de Ziggo tijd beter was.
Kom op, we zitten op Tweakers. Problemen met wifi afschuiven op de provider hoort op nu.nl of het Viva forum ;)

Als het wifi niet goed werkt moet je zelf een access point plaatsen, en dan niet in de meterkast want daar ga je niet met je telefoon of laptop zitten. En voor het geld dat je met een Odido abo bespaart kun je dat prima zelf kopen. Of, als je het wifi probleem bij Odido aankaart krijg je misschien al een access point van hun (te leen (oftewel: gratis) of te huur (oftewel: voor een kleine meerprijs per maand).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:48
In aanvulling op de verlening van contracten en aanbiedingen daaromtrent wil ik mijn ervaring hier toch ook even delen. Gezien mijn jaarcontract met Ziggo bijna verloopt heb ik Klik&Klaar van Odido aangevraagd om te testen. De voorlopige resultaten zijn positief, dus heb ik mijn Ziggo abonnement opgezegd (online). Na mijn opzegging bij Ziggo werd ik gebeld met een verlengingsaanbod wat nogal opmerkelijk is verlopen:
  • 12:08 Gebeld met aanbod 9 maanden €35 korting voor verlenging van 1 jaar; 1 x €135 retour op eerstvolgende factuur + 9 maanden €20 korting
  • 12:16 Contract via mail binnen; 9 maand €20,- korting maar niks gemeld over de €135 teruggave
  • 12:33 Zelf naar Ziggo gebeld om vraag en uitleg; de vriendelijke medewerker gaf aan dat de maximale korting momenteel 9 maanden €20,- is en er niet meer mogelijk is. Hij kon niets vinden over de extra €135 korting
  • 12:52 Contract via mail geweigerd omdat dit niet conform belofte is
  • 12:54 Teruggebeld door zelfde medewerker van 12:33 --> bij navraag bij de restitutie afdeling blijkt de korting van €135 doorgevoerd in het systeem. Deze zou vandaag al worden uitbetaald. In overleg een nieuw contract voor 9 maand €20,- korting opgesteld met de mededeling dat de €135 al in de restitutie pijplijn zit
  • 13:07 Contract(met ander contractnummer) binnen via de mail en goedgekeurd
Nu maar duimen dat de afgesproken extra korting ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.

Update: Vanmorgen (een dag na verlenging) een mail gehad dat de €135,- is gecrediteerd en wordt verrekend met aankomende facturen. Deze is terug te vinden bij facturen in Mijn Ziggo. Het is dus gelukt, al lijkt de methode wel wat omslachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door bakkerjangert op 24-10-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
bakkerjangert schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:30:
In aanvulling op de verlening van contracten en aanbiedingen daaromtrent wil ik mijn ervaring hier toch ook even delen. Gezien mijn jaarcontract met Ziggo bijna verloopt heb ik Klik&Klaar van Odido aangevraagd om te testen. De voorlopige resultaten zijn positief, dus heb ik mijn Ziggo abonnement opgezegd (online). Na mijn opzegging bij Ziggo werd ik gebeld met een verlengingsaanbod wat nogal opmerkelijk is verlopen:
  • 12:08 Gebeld met aanbod 9 maanden €35 korting voor verlenging van 1 jaar; 1 x €135 retour op eerstvolgende factuur + 9 maanden €20 korting
  • 12:16 Contract via mail binnen; 9 maand €20,- korting maar niks gemeld over de €135 teruggave
  • 12:33 Zelf naar Ziggo gebeld om vraag en uitleg; de vriendelijke medewerker gaf aan dat de maximale korting momenteel 9 maanden €20,- is en er niet meer mogelijk is. Hij kon niets vinden over de extra €135 korting
  • 12:54 Teruggebeld door zelfde medewerker van 12:33 --> bij navraag bij de restitutie afdeling blijkt de korting van €135 doorgevoerd in het systeem. Deze zou vandaag al worden uitbetaald. In overleg een nieuw contract voor 9 maand korting opgesteld
Nu maar duimen dat de afgesproken extra korting ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.
Blijkbaar is het moeilijk om die gegevens over afspraken binnen ziggo beschikbaar te maken voor alle mogelijke betrokken medewerkers. Of om meteen te komen met de beste aanbieding, maar dat zal meer een dingetje van niet-willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bakkerjangert schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:30:
  • 12:54 Teruggebeld door zelfde medewerker van 12:33 --> bij navraag bij de restitutie afdeling blijkt de korting van €135 doorgevoerd in het systeem. Deze zou vandaag al worden uitbetaald. In overleg een nieuw contract voor 9 maand korting opgesteld
Ik zit precies in hetzelfde laken en pak, ik krijg telefonisch 9x35 en bij een controle belletje de dag erna is het nog maar 9x20. Ze gaan mij nog terugbellen :9

Heb jij nu een contract met 9x35 ontvangen in je enalaatste bullet?

Samenvattend van deze ervaringen: zodra je opzegt, het daarop volgende belletje van het 030-nummer kan het beste direct JA antwoorden als je wilt blijven. Dat scheelt je een hoop gedoe.

Hier overigens ook aan het testen met klik&klaar van odido bevalt erg goed 600/40 voor 25euro. Misschien hou ik het er wel naast als backup verbinding. Hopelijk naast glas of anders Ziggo met blackfriday [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 23-10-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
stormfly schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:41:
[...]

Ik zit precies in hetzelfde laken en pak, ik krijg telefonisch 9x35 en bij een controle belletje de dag erna is het nog maar 9x20. Ze gaan mij nog terugbellen :9

Heb jij nu een contract met 9x35 ontvangen in je enalaatste bullet?

Samenvattend van deze ervaringen: zodra je opzegt, het daarop volgende belletje van het 030-nummer kan het beste direct JA antwoorden als je wilt blijven. Dat scheelt je een hoop gedoe.

Hier overigens ook aan het testen met klik&klaar van odido bevalt erg goed 600/40 voor 25euro. Misschien hou ik het er wel naast als backup verbinding. Hopelijk naast glas of anders Ziggo met blackfriday [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
Nee, contract dus voor 9 maanden met €20,- korting met de telefonische mededeling dat op de restitutie van de extra €135,- al in het factuur systeem staat (dat heb ik dus nergens zwart op wit).

Aanvulling ter verduidelijking: €20 + €135 / 9 maanden = beloofde €35,- per maand korting. Ik gok dat dit een 'work-a-round' is omdat het systeem dus geen hogere kortingen dan €20 p.m. toelaat.

[ Voor 9% gewijzigd door bakkerjangert op 23-10-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bakkerjangert schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Nee, contract dus voor 9 maanden met €20,- korting met de telefonische mededeling dat op de restitutie van de extra €135,- al in het factuur systeem staat (dat heb ik dus nergens zwart op wit).

Aanvulling ter verduidelijking: €20 + €135 / 9 maanden = beloofde €35,- per maand korting. Ik gok dat dit een 'work-a-round' is omdat het systeem dus geen hogere kortingen dan €20 p.m. toelaat.
Kan je dan ook tijdens dat gesprek een 'lager' pakket nemen? Zit nu op Giga maar dat is overkill, puur genomen omdat het maar 30 euro per maand is.

Als straks na maand 12 de volle prijs wordt berekend wil ik best blijven met 9x35 maar dan wel met een Start abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
Wolly schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Kan je dan ook tijdens dat gesprek een 'lager' pakket nemen? Zit nu op Giga maar dat is overkill, puur genomen omdat het maar 30 euro per maand is.

Als straks na maand 12 de volle prijs wordt berekend wil ik best blijven met 9x35 maar dan wel met een Start abo.
Misschien wel, ik zit op tv start en internet xxl wat zonder korting €67 per maand kost. In het gesprek is gecheckt of dit nog voldoende was. Ik weet niet of de korting van €35 ook gegeven wordt voor het aller goedkoopste pakket, maar dat zou ik zeker even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:28

FreakNL

Well do ya punk?

Kwam er tijdens dienstreis achter dan mijn gratis ESPN verlopen was. 1 berichtje naar de klantenservice via de app en weer een jaar gratis ESPN in de pocket.

Misschien is er zelfs nog wel meer uit te halen maar vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:23:
Kwam er tijdens dienstreis achter dan mijn gratis ESPN verlopen was. 1 berichtje naar de klantenservice via de app en weer een jaar gratis ESPN in de pocket.

Misschien is er zelfs nog wel meer uit te halen maar vind het prima zo.
ESPN wordt altijd gratis aangeboden. Kreeg onlangs ook weer een mail met gratis ESPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen vrijdag is m'n eigen router/firewall overleden. Heb de UBC1318 weer in router modus staan. Iemand een idee hoe je volledig ipv6 uitzet? Loop nog tegen issues aan dat mn Pixel 8 vrolijk via ipv6 dns resolved, wat resulteerd in advertenties en een home assistant welke niet op naam gevonden wil worden.... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 26-10-2024 19:42 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:39:
Afgelopen vrijdag is m'n eigen router/firewall overleden. Heb de UBC1318 weer in router modus staan. Iemand een idee hoe je volledig ipv6 uitzet? Loop nog tegen issues aan dat mn Pixel 8 vrolijk via ipv6 dns resolved, wat resulteerd in advertenties en een home assistant welke niet op naam gevonden wil worden.... :/
AFAIK kan alleen Ziggo dat uit zetten? Maar kun je in de Ubee geen custom DNS instellen voor IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

RobertMe schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

AFAIK kan alleen Ziggo dat uit zetten? Maar kun je in de Ubee geen custom DNS instellen voor IPv6?
Enkel custom dns voor ipv4 helaas....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7bHrMUz1bViEqhkEPPRATDwBC8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YR7uQjxadjrvrqKFBM5WQ82.jpg?f=fotoalbum_medium

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
Mainuz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:50:
Ik zit ook in de laatste 2 maanden van de 12 maanden 50% aanbieding van vorig jaar.
Ik werd vorige week gebeld, beste wat ze kon bieden was in eerste instantie 3 maanden 10 euro korting. Daarna 6 maanden 10 euro korting, en uiteindelijk nadat ik een paar minuten in de wacht was gezet kwam ze met 9 maanden 10 euro korting, maar dan wel een 2 jaars verlenging bij die laatste aanbieding.
En ze bleef maar aandringen op het gratis ESPN/Ziggo Sport pakket (een jaar lang), terwijl ik al 4x vriendelijk had gezegd dat hier nooit sport wordt gekeken en dit dus absoluut onnodig is, en dat ik dit dan liever in wat extra korting omgezet wil zien, bv 9 maanden 20 euro korting bij 1 jaar verlenging.
Maar helaas, dat ging echt niet in haar systeem..... heb het gesprek dus maar vriendelijk beëindigd, ik heb nog een paar maanden de tijd.
Een soort van vervolg hierop.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een email vanuit Ziggo, met een verlengingsaanbod. :O
6 maanden een tientje per maand korting bij 1 jaar verlengen.
12 maanden een tientje per maand korting bij 2 jaar verlengen.
Stuur dan niks.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Mainuz schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:47:
[...]

Een soort van vervolg hierop.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een email vanuit Ziggo, met een verlengingsaanbod. :O
6 maanden een tientje per maand korting bij 1 jaar verlengen.
12 maanden een tientje per maand korting bij 2 jaar verlengen.
Stuur dan niks.... ;(
Wonen jullie beide in een gebied waar geen concurrentie is? (dus geen glasvezel) Wel karig aanbod idd vandaar die gedachte en ook nog 2 jaar, ziggo gaat hierin KPN achterna die zet ook steeds meer in op 2 jarige contracten dus voordat Odido dit ook volgt heb ik gekozen om nu al over te stappen en blackfriday niet af te wachten.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
Nee, woon in een gebied waar juist alles te verkrijgen is. En ook alles op de allerhoogste snelheid. Dus daar ligt het niet aan.
Ik zit nu inderdaad heel erg te twijfelen om ook Odido 1 jaar te nemen, maar op zich bevalt Ziggo ons verder wel en ben ik het jaarlijks wisselen, hoe eenvoudig dat ook is, wel een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Gewoon weer bellen en wellicht krijg je een beter aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:00:
Gewoon weer bellen en wellicht krijg je een beter aanbod.
Bellen is meer werk dan wisselen :X

Daarnaast zou ik na een opzegging een betere aanbieding verwachten. Na de opzegging weten ze zeker dat ze een klant kwijt zijn als ze geen goed retentie-aanbod geven. Voor het opzeggen is het hypothetisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben benieuwd naar de nieuwe kwartaalcijfers.
Die kunnen toch nu ieder moment loskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:48:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe kwartaalcijfers.
Die kunnen toch nu ieder moment loskomen.
Wat denk je zelf? grote leegloop daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:04:
[...]
Grote leegloop nog wel? Zijn de klanten die alleen Ziggo als serieuze optie hebben ook al aan het weglopen dan? In mijn geval kan ADSL maximaal 27Mbit/s down leveren volgens KPN zelf. En de vezel van Delta Fiber steekt al 1,5 jaar aan de voordeur uit de grond maar daar is het nog alleen radiostilte verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Waarom wordt bij jou de glasvezel niet naar binnen getrokken, Robertme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:29:
Waarom wordt bij jou de glasvezel niet naar binnen getrokken, Robertme?
offtopic:
Dat moet je aan Delta vragen, niet aan mij. Nu heb ik me zelf niet aangemeld, maar ze hebben aangegeven alle huishoudens aan te sluiten (naderhand toen zogenaamd de opkomst behaald was terwijl dat niet het geval zou zijn geweest). Maar als ik op deltanetwerk.nl gewoon "willekeurige" postcodes/huisnummers probeer dan blijkt dat ook adressen met de pagina voor klanten die zich wel hebben aangemeld (leuk voor privacy :X) ook daar nog niks gebeurd is. Als in: noch binnenshuis afgemonteerd noch is er een PoP geplaatst (maar tegelijkertijd linken ze naar een "blog" met informatie over de aanleg in de gemeente waaruit blijkt dat ze al uhm, lang geleden (meen zelfs vorig jaar?) het PoP geplaatst hebben in 2 dorpen, waaronder dat waar ik woon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 11:00
Logde in bij Ziggo en zag:
Verleng je Ziggo abonnement met een jaar en krijg 6 maanden 10 euro korting. Het aanbod staat voor je klaar.
Nou heb ik hier glasvezel, dus ik ga ze het iets moeilijker maken dan dit, maar blijkbaar sturen ze pro actief nu aanbiedingen rond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dolopfriet
Zes maanden slechts tien euro korting is natuurlijk een lachertje.

Ziggo moet al zijn reguliere prijzen gewoon aanzienlijk verlagen.
Ze verliezen zoveel klanten omdat de prijs/kwaliteitsverhouding helemaal zoek is.
Zeker gezien de laagste uploadsnelheid van Nederland, afgezet tegen de download snelheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
dolopfriet schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:31:
Zes maanden slechts tien euro korting is natuurlijk een lachertje.

Ziggo moet al zijn reguliere prijzen gewoon aanzienlijk verlagen.
Ze verliezen zoveel klanten omdat de prijs/kwaliteitsverhouding helemaal zoek is.
Zeker gezien de laagste uploadsnelheid van Nederland, afgezet tegen de download snelheid.
Ziggo moet helemaal niks. Net als iedere andere provider is Ziggo geen dienstverlenend maar een commercieel bedrijf dat gaat voor maximale winst, zoals het hoort voor commerciele bedrijven. Doen ze dat niet dan worden ze vroeg of laat overgenomen.

Lagere prijzen krijg je alleen door daadwerkelijk over te stappen naar de concurrent. Het beste is om ieder jaar te wisselen, dan ben je weer ergens een nieuwe klant met de bijbehorende voordelen. Toch doen de meeste abonnee's dat niet, ze klagen wel maar verbinden er geen consequenties aan. Waarom eigenlijk niet?

Dat gezegd hebbende, ik heb er weer een jaartje concurrent opzitten en wacht op een mooie aanbieding van Ziggo voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56
Het nadeel van jaarlijks overstappen vind ik is dat de eerste dagen tot een week er geen verbinding is omdat iets in de wijkkast niet goed is. Dan heb je ook te maken met de klantenservice die van je van alles laten proberen voordat ze iemand sturen omdat het hun meer kost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
mkmi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:58:
Het nadeel van jaarlijks overstappen vind ik is dat de eerste dagen tot een week er geen verbinding is omdat iets in de wijkkast niet goed is. Dan heb je ook te maken met de klantenservice die van je van alles laten proberen voordat ze iemand sturen omdat het hun meer kost.
Is het niet zo dat als je de overstap service gebruikt dat de oude ISP pas offline gaat nadat de nieuwe online is? (En dan online met geactiveerd modem en al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:19
Ik zit ook wel eens te kijken naar overstappen, tussen Ziggo en KPN.
Maar bij mij is het probleem dat KPN eindigt in de meterkast (en dat is goed, want daar van daan kan ik
een utp kabel naar boven trekken, en dat wil ik)
Ziggo eindigt in de woonkamer.
Er ligt wel een loze leiding naar de meterkast.
Kan ik een monteur daar een utp kabel door laten trekken? Of zegt zhij dat ik maar Wifi moet gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
mkmi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:58:
Als het goed is hoort alles het te doen op de eerste dag van je contract. Als dat niet zo is heb je recht op compensatie, lijkt me. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Meestal sturen ze de hardware zoals modem en tvkastje al een paar dagen van tevoren op. Die sluit ik dan meteen aan, de kabels van vorig jaar liggen er nog. Er gaan vanzelf ledjes branden, dan verwissel je de kabels en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wjvh Om overstappen te overbruggen kun je sinds deze maand heel makkelijk een Odido Klik & Klaar 5G-abonnementje afnemen. Maand opzegtermijn en ook 14 dagen als test, werkt in veel gevallen erg goed mits je maar in band 78 valt.

Mijn Tweaker-hart gaat echt sneller kloppen van zo'n prijsdoorbraak op de internetmarkt.

Er zijn diverse mensen in het [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie die hun primaire bedrade internet opzeggen. Het is zo goed verkocht dat Odido is gestopt om het in de winkels te verkopen, zodat ze daar focus houden op mobiel.

Dat brengt mij eigenlijk bij het volgende onderwerp. Hoe weinig innovatief VodafoneZiggo is op dit gebied: slechts 173 zenders met band N78 t.o.v. Odido met 3808 stuks (KPN 1020). Mijn hart ligt bij Ziggo en/of KPN, toch ben ik blij met de prijsvechter Odido die voor €25 een mobiel 5G-thuisabonnement in de markt zet waar ik 600/50 Mbps over haal. Ik heb aan Odido administratieve vragen gesteld over dit abonnement en werd 3x doorverbonden. Dat was een deceptie, wees daar op voorbereid.

Ziggo zet duidelijk in op kwaliteit: ze hebben mijn hele wijk nageplozen op ruis, defecten en andere zaken om de microglitches uit te bannen. Zoals we 11 maanden geleden startten met de opmerking: "Het regent tickets in jouw wijk, er is duidelijk iets mis." Een traject van 11 maanden waarbij ik uiteindelijk door de proactive desk onder de hoede ben genomen met 1:1-contact. Er is nu toch nog af en toe, wel veel minder, een glitch waarneembaar.

De huidige verlengkortingen zijn niet je-van-het bij Ziggo, ik ga het nog even aankijken. Mijn ultieme wens is 2 internetverbindingen thuis, maar dat mag nu ook een glasvezellijntje van 100/100 zijn waarover ik DNS-resolving doe met 4 ms en dan de site binnenhaal via Odido 600/50 Mbps. Genoeg ideeën voor een paar hobby-avonden tijdens dit herfstweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Als het goed is hoort alles het te doen op de eerste dag van je contract. Als dat niet zo is heb je recht op compensatie, lijkt me. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Meestal sturen ze de hardware zoals modem en tvkastje al een paar dagen van tevoren op. Die sluit ik dan meteen aan, de kabels van vorig jaar liggen er nog. Er gaan vanzelf ledjes branden, dan verwissel je de kabels en het zou moeten werken.
Tegenwoordig niet meer, ze halen sneller de huizen los die geen klant meer zijn. Ze hebben mijn wijk, zie mijn vorige post, ook helemaal doorgespit en alles afgekoppeld wat geen klant meer was. Dit om de ruis/verstoringen in de wijk te minimaliseren voor de actieve klanten op het wijksegment.

Het zal vaker voorkomen dat je de spullen al thuis hebt maar nog een monteur moet bestellen, en dat kan pas vanaf het moment dat je klant bent. Daar zou Ziggo een verbetering kunnen doorvoeren, dat een aanstaande klant per datum N, al 14 < N een monteur kan bestellen nadat hij het pakket heeft ontvangen. Nu kan je pas een monteur bestellen op de ingangsdatum, en dan ben je offline in de dagen dat Ziggo nodig heeft in de planning voordat ze een bezoek plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wjvh schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:50:
Er ligt wel een loze leiding naar de meterkast.
Kan ik een monteur daar een utp kabel door laten trekken?
Je kunt of zelf een utp kabel trekken of de monteur dit vragen (tegen meerprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:55

rvk

Iemand onlangs nog verlengd met korting?
Hier kon hij niet verder dan 9 maanden €10 korting bij 1 jaar verlening en 9x €20 bij 2 jaar.
Zelfs mijn korting van vorig jaar van 9x€20 kon dit jaar niet.

Zelfs na overleg met een verantwoordelijke kon er niet meer vanaf.

Bedankt en gezegd dat ik Glaspoort wel even afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Zoals eerder gezegd heb ik een aanbod van 9 x €20 korting gekregen. Even de BF aanbiedingen afwachten, en dan een hogere korting scoren of Odido!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
rvk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:14:
Hier kon hij niet verder dan 9 maanden €10 korting bij 1 jaar verlening en 9x €20 bij 2 jaar.

Is je scrollwiel kapot?

bakkerjangert in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:19
jongetje schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Je kunt of zelf een utp kabel trekken of de monteur dit vragen (tegen meerprijs).
Maar is dat dan een gunst, die de monteur alleen doet als hij wil?
Of doet hij dat altijd, als ik maar betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
wjvh schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:15:
[...]

Maar is dat dan een gunst, die de monteur alleen doet als hij wil?
Of doet hij dat altijd, als ik maar betaal?
Even googlen.

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Heeft er iemand al eens geprobeerd tijdens de 50% korting periode (6/9/12 maanden) het abonnement te downscalen, bijv. door TV te verwijderen? Vervalt dan je korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Skylevel schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:25:
Heeft er iemand al eens geprobeerd tijdens de 50% korting periode (6/9/12 maanden) het abonnement te downscalen, bijv. door TV te verwijderen? Vervalt dan je korting?
Dat wilde ik ook proberen, maar Ziggo support gaf aan dat dan de korting zou vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
rvk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:14:

De hoogte van de geboden korting ligt volgens mij ook aan welk pakket je bij hun afneemt. Binnen familie neemt iemand internet lite only af. Aan de telefoon werd verteld dat max 6 maanden €10 korting mogelijk was omdat zij het allerlaagste pakket afnemen. Zit wel wat in natuurlijk.
In dat geval ben ik wel benieuwd welke korting je bij verlengen krijgt als je bijvoorbeeld internet xxl/elite met tv complete/max afneemt. Iemand hier voorbeelden van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
petertje30 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:03:
[...]

De hoogte van de geboden korting ligt volgens mij ook aan welk pakket je bij hun afneemt. Binnen familie neemt iemand internet lite only af. Aan de telefoon werd verteld dat max 6 maanden €10 korting mogelijk was omdat zij het allerlaagste pakket afnemen. Zit wel wat in natuurlijk.
In dat geval ben ik wel benieuwd welke korting je bij verlengen krijgt als je bijvoorbeeld internet xxl/elite met tv complete/max afneemt. Iemand hier voorbeelden van?
Anderzijds heb ik 1,5 jaar terug gebeld, korting afgesproken (6x €20), en daarna gevraagd om het abo aan te passen van Complete met TV Start naar Start met Ziggo Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
petertje30 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:03:
[...]

Ik kreeg €35 korting voor 9 maanden op mijn tv start & internet xxl abbonement (standaard €67 per maand), bij verlenging van een jaar. Wel een bod dat ik heb gekregen na daadwerkelijk opzeggen, zie mijn eerdere post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skylevel schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:25:
Pierre_nr1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:42:
[...]

Dat wilde ik ook proberen, maar Ziggo support gaf aan dat dan de korting zou vervallen.
Dat hangt heel erg af van de specifieke korting. Bij de 50% kortingen hoef je je geen zorgen te maken, die blijven staan. Echter kortingen zoals 9 × 35 kunnen niet met alle pakketten gecombineerd worden en vervallen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:04:
[...]
@dolopfriet

https://www.nu.nl/tech/63...opnieuw-veel-klanten.html

Nog steeds een grote uitstroom, wel knap om dan geen verlies te maken en met 0,8% te groeien.

https://www.totaaltv.nl/n...n-tijden-internetklanten/

Deze is ook leuk, KPN staat bekend om de sobere verleng kortingen 6x 7,50 per maand. Terwijl hier mensen afknappen op 9x20 van Ziggo ;-) Blijkbaar heeft die visie van KPN ook een keerzijde, dat niet elke klant vanzelf blijft plakken en dat de uitstroom met opzeggingen groter lijkt te zijn dan de instroom van "mijn sprietje voor de deur is aangesloten overstappers"

En dan nog de stunt van Odido van snel internet voor 25euro over 5G, the fire is on ;-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
Zojuist per mail een aanbod van Ziggo ontvangen. Heb nu Internet XXL en TV start.
Eerste aanbod was 9 mnd €10,- korting bij één jarig contract of 12 mnd €20,- korting bij 2 jarig contract.

Aangegeven dat ik dit niet voldoende vind en nu aanbod gekregen voor 12 mnd €35,- korting bij 2 jarig contract.
Wel interessant, ben tevreden over de diensten van Ziggo.
Zou mooi zijn als Vodafone ook OneNumber voor Samsung Smartwatch gaat ondersteunen.
Dan heb ik extra voordeel met die combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
Pegasus schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:36:
Zojuist per mail een aanbod van Ziggo ontvangen. Heb nu Internet XXL en TV start.
Eerste aanbod was 9 mnd €10,- korting bij één jarig contract of 12 mnd €20,- korting bij 2 jarig contract.

Aangegeven dat ik dit niet voldoende vind en nu aanbod gekregen voor 12 mnd €35,- korting bij 2 jarig contract.
Wel interessant, ben tevreden over de diensten van Ziggo.
Zou mooi zijn als Vodafone ook OneNumber vier Samsung Smartwatch gaat ondersteunen.
Dan heb ik extra voordeel met die combinatie.
Hoe heb je contact met ze gehad om het tweede aanbod te verkrijgen? Email of telefonisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
zunrob schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:44:
[...]

Hoe heb je contact met ze gehad om het tweede aanbod te verkrijgen? Email of telefonisch?
Telefonisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
stormfly schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

@dolopfriet

https://www.nu.nl/tech/63...opnieuw-veel-klanten.html

Nog steeds een grote uitstroom, wel knap om dan geen verlies te maken en met 0,8% te groeien.

https://www.totaaltv.nl/n...n-tijden-internetklanten/

Deze is ook leuk, KPN staat bekend om de sobere verleng kortingen 6x 7,50 per maand. Terwijl hier mensen afknappen op 9x20 van Ziggo ;-) Blijkbaar heeft die visie van KPN ook een keerzijde, dat niet elke klant vanzelf blijft plakken en dat de uitstroom met opzeggingen groter lijkt te zijn dan de instroom van "mijn sprietje voor de deur is aangesloten overstappers"

En dan nog de stunt van Odido van snel internet voor 25euro over 5G, the fire is on ;-) _/-\o_
Komt omdat ze op zakelijk/mobiele kant wel nogsteeds klanten winnen dacht ik. Maar zo te zien aan de 1e resultaten is Odido de grote winnaar dit kwartaal. Benieuwd hoelang ze dit gaan blijven volhouden, ik vermoed zelf namelijk dat ze daar best een Amazone tactiek gehanteerd worden en dat de prijzen daar nog wel eens omhoog moeten, zo niet, dan zullen ze over aantal jaar al behoorlijk markt aandeel gaan verwerven (concurrent om rekening mee te houden dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Komt omdat ze op zakelijk/mobiele kant wel nogsteeds klanten winnen dacht ik. Maar zo te zien aan de 1e resultaten is Odido de grote winnaar dit kwartaal. Benieuwd hoelang ze dit gaan blijven volhouden, ik vermoed zelf namelijk dat ze daar best een Amazone tactiek gehanteerd worden en dat de prijzen daar nog wel eens omhoog moeten, zo niet, dan zullen ze over aantal jaar al behoorlijk markt aandeel gaan verwerven (concurrent om rekening mee te houden dan)
ChatGPT zegt inderdaad wat jij aangeeft na het doorspitten van de PDF: In Q3 2024 verloor VodafoneZiggo 20.400 breedbandabonnees. Dit omvatte een daling van 25.500 consumentenabonnees, die deels werd gecompenseerd door een groei van 5.100 zakelijke breedbandabonnees

Odido is een prijsvechter, de service en interne processen zijn ronduit bedroevend. De hele klik&klaar lancering was/is administratief een puinhoop, de app werkt niet meer, en terwijl de eerste klanten live zijn pushen ze een firmware die band N28 in het modem blokkeert. Tja de early adaptors zien hun goede bereik ineens inzakken. Maar als je dat allemaal voor lief neemt en een outage van enkele dagen mentaal incalculeert, is het een aardig aanbod. Of twee lijnen van Odido neemt glas+5G zodat je backup hebt + netto 10e korting per maand door het combivoordeel, geeft je nog meer ruimte.

Zodra ze gaan opschalen omdat de processen nog verder vastlopen vanwege de groei zal de prijs ook wel hoger worden. Wanneer vinden ze bij Odido dat de processen voldoende diep zijn vastgelopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:48
bakkerjangert schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Ik kreeg €35 korting voor 9 maanden op mijn tv start & internet xxl abbonement (standaard €67 per maand), bij verlenging van een jaar. Wel een bod dat ik heb gekregen na daadwerkelijk opzeggen, zie mijn eerdere post.
same here , 2e keer overigens.
opgedeeld in 9x20€ en eenmalig 135€ gestort krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ziggo zet bij het onderhandelen over verlengen nu wel heel erg in op verlenging met twee jaar. Dan krijg je, in eerste instantie,12x20€ korting als aanbod en betaal je het tweede jaar het volle pond. Maar twee jaar verlengen (de nieuwe melkkoe van de providers) doe ik sowieso niet.

Bij verlenging van een jaar kreeg ik, met een relatief goedkoop abonnement, maximaal 9x10€ aangeboden (waar dat vorig jaar nog 9x20€ was). Dit zelfs na daadwerkelijk opzeggen. 9x20€ zou sinds deze week zogezegd niet meer worden aangeboden (waarschijnlijk lulkoek).

Maar goed, dan maar even Black Friday afwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:45:
Ziggo zet bij het onderhandelen over verlengen nu wel heel erg in op verlenging met twee jaar. Dan krijg je, in eerste instantie,12x20€ korting als aanbod en betaal je het tweede jaar het volle pond. Maar twee jaar verlengen (de nieuwe melkkoe van de providers) doe ik sowieso niet.

Bij verlenging van een jaar kreeg ik, met een relatief goedkoop abonnement, maximaal 9x10€ aangeboden (waar dat vorig jaar nog 9x20€ was). Dit zelfs na daadwerkelijk opzeggen. 9x20€ zou sinds deze week zogezegd niet meer worden aangeboden (waarschijnlijk lulkoek).

Maar goed, dan maar even Black Friday afwachten...
zojuist toch maar 1 jaar verlengd Start met TV Complete via retentiedesk 030-2097972 met 9x20 en een verhaal dat ze de helft crediteren op de 1e factuur en verder 9x10 van de toekomstige facturen afhalen*.
Callcenter pretendeerde een nieuw systeem te hebben waardoor het allemaal niet lekker werkt...

Volgend jaar glazvezel, spriet ligt al voor de deur.
Het ODIDO 5G klik & Klaar vind in na 2 weken testen nog niet volwassen genoeg als waardig alternatief...

*En dat stukje zetten ze NIET duidelijk in de samenvatting overeenkomst alleen:
Eerste 9 maanden 10 euro korting per maand - € 10,00
En helemaal niks over creditatie in de 1e maand van de andere helft...

[ Voor 21% gewijzigd door dr.nld op 01-11-2024 13:36 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dr.nld schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:16:
[...]

zojuist toch maar 1 jaar verlengd Start met TV Complete via retentiedesk 030-2097972 met 9x20 en een verhaal dat ze de helft crediteren op de 1e factuur en verder 9x10 van de toekomstige facturen afhalen*.
Callcenter pretendeerde een nieuw systeem te hebben waardoor het allemaal niet lekker werkt...

Volgend jaar glazvezel, spriet ligt al voor de deur.
Het ODIDO 5G klik & Klaar vind in na 2 weken testen nog niet volwassen genoeg als waardig alternatief...

*En dat stukje zetten ze NIET duidelijk in de samenvatting overeenkomst alleen:
Eerste 9 maanden 10 euro korting per maand - € 10,00
En helemaal niks over creditatie in de 1e maand van de andere helft...
Wat maken ze het zichzelf weer ongekend lastig door op twee verschillende manieren korting te geven. Dat gaat weer een hoop extra klantcontact opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ziggo-overname Open Dutch Fiber waarschijnlijker dan overname door KPN

https://www.totaaltv.nl/n...er-dan-overname-door-kpn/

[ Voor 25% gewijzigd door dolopfriet op 01-11-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De bescherming van die site laat mij er niet door. Wat is het verhaal precies?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 22:27
Zit er een verschil tussen de Android telefoon en Android tablet app van Ziggo GO? Op mijn tablet krijg ik de app gewoon in landscape mode, maar als ik de apkmirror versie sideload op mijn android tv dan blijft hij in portrait mode. En als ik op mijn tablet de apk extract dan lukt het installeren niet. (Ik wil de app op Android tv gebruiken op een plek buiten huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:39:
Zit er een verschil tussen de Android telefoon en Android tablet app van Ziggo GO? Op mijn tablet krijg ik de app gewoon in landscape mode, maar als ik de apkmirror versie sideload op mijn android tv dan blijft hij in portrait mode. En als ik op mijn tablet de apk extract dan lukt het installeren niet. (Ik wil de app op Android tv gebruiken op een plek buiten huis)
Ik heb geen ervaring met Android, maar ooit al eens eerder dit probleem voorbij zien komen. Toen werd er aangegeven dat je dan de verkeerde apk hebt te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:39:
Niet tussen de Android telefoon en Android tablet apps denk ik. Maar je wilt op een TV installeren, en dan moet je de "Ziggo Go TV" app hebben, en dat is, zoals de afwijkende naam al doet vermoeden, ook een andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:06:
[...]

Niet tussen de Android telefoon en Android tablet apps denk ik. Maar je wilt op een TV installeren, en dan moet je de "Ziggo Go TV" app hebben, en dat is, zoals de afwijkende naam al doet vermoeden, ook een andere app.
Klopt maar dan moet je op je eigen Ziggo netwerk zitten. Met de Ziggo GO app voor telefoon of tablet hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:32:
[...]

Klopt maar dan moet je op je eigen Ziggo netwerk zitten. Met de Ziggo GO app voor telefoon of tablet hoeft dat niet.
Haha, dan moet je niet zeuren dat het niet werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik ben er net achter gekomen dat de ziggo dns servers die door mijn modem worden gebruikt niet werken: 84.116.46.23 & 84.116.46.22. Ik vermoed dat sinds afgelopen maandag zo was. Niet veel last van gehad, want ik gebruik ook andere.

Maar daar moeten toch meer klanten last van gehad hebben, of gebruikt niemand alleen maar deze 2 adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nslookup tweakers.net 84.116.46.22
Server: UnKnown
Address: 84.116.46.22

Non-authoritative answer:
Name: tweakers.net
Addresses: 2a02:26f0:6d00:2a::210:1ba1
2a02:26f0:6d00:2a::210:1b84
88.221.24.33
88.221.24.26

Lijkt prima te werken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jadjong schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:49:
nslookup tweakers.net 84.116.46.22

Addresses: 2a02:26f0:6d00:2a::210:1ba1
2a02:26f0:6d00:2a::210:1b84
88.221.24.33
88.221.24.26

Lijkt prima te werken. :?
Klopt, waarschijnlijk lopen dingen bij mij door elkaar.

dit is over mijn ziggo verbinding:

c:\>nslookup tweakers.net 84.116.46.22

Addresses: 2a02:26f0:6d00:2a::210:1b84
2a02:26f0:6d00:2a::210:1ba1
104.110.191.10
104.110.191.35

het is min of meer logisch dat het over mijn tijdelijke odido verbinding fout gaat :

c:\>nslookup tweakers.net 84.116.46.22
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

wordt vervolgd, want ik had problemen met apparatuur die over ziggo naar buiten gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
meesje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:07:
[...]

Haha, dan moet je niet zeuren dat het niet werkt. :)
Ik zeur ook niet dat het niet werkt ;) ik ben op zoek naar een workaround (wat geïntegreerd is zonder chromecast). Als ik de tablet variant werkend zou krijgen, dan is dat al een prima oplossing. Maar van apkmirror laat alleen landscape zien. En mijn eigen extractie vanuit mijn Samsung tablet krijg ik niet goed geïnstalleerd. Kan ik een app op Android tv forceren in landscape mode? Voor het geval phone en tablet dezelfde apk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kruimelvlaai schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:40:
[...]

Ik zeur ook niet dat het niet werkt ;) ik ben op zoek naar een workaround (wat geïntegreerd is zonder chromecast). Als ik de tablet variant werkend zou krijgen, dan is dat al een prima oplossing. Maar van apkmirror laat alleen landscape zien. En mijn eigen extractie vanuit mijn Samsung tablet krijg ik niet goed geïnstalleerd. Kan ik een app op Android tv forceren in landscape mode? Voor het geval phone en tablet dezelfde apk zijn
Zelf geen ervaring mee, maar gezien de beperking die Ziggo heeft geïmplementeerd (om account sharing tegen te gaan) verwacht ik niet dat je het werkend gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Is er enige vooruitzicht op was Ziggo gaat doen met uploadsnelheden?

Merk dat de upload steeds vaker bij mij een punt van irritatie is. Bij KPN is 1000/1000 glasvezel goedkoper dan 400/40 bij Ziggo en 4000/4000 is maar 7,50 p/m duurder dan 1000/100. Bieden bieden vergelijkbare kortingen.

Leo-Geert van den Berg (Director Fixed Networks) zei in februari 2023 tegen Tweakers "Technisch zijn op ons netwerk downloadsnelheden van 10Gbit/s en uploadsnelheden van 1,5Gbit/s mogelijk”

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 22:04
@Lisadr Dan stap je toch over. Ik kan je een ding zeggen als je naar de afgelopen 5jr kijkt wat voor trieste upload verhoging er van Ziggo geweest zijn, dan zal ik je uit de droom helpen verwacht er vooral niet teveel van. Een verhoging van 50Mbit zou al veel zijn meestal ging het met 10a20mbit per jaar. Ik ga volgend jaar ook weg bij Ziggo. Er is glas gelegd. Eerste jaar bijna 700 euro goedkoper daarna zo'n 300 a 400. Daarvoor krijg ik een 1gbit verbinding up en down. Dit is gewoon teveel om te laten liggen... En ik ben het spuugzat om steeds de lul te zijn als vaste klant de winst van Ziggo daarmee op peil te houden... Dus ik ben weg na 12jr...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

W1ck1e schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:25:
Ik ben er net achter gekomen dat de ziggo dns servers die door mijn modem worden gebruikt niet werken: 84.116.46.23 & 84.116.46.22. Ik vermoed dat sinds afgelopen maandag zo was. Niet veel last van gehad, want ik gebruik ook andere.

Maar daar moeten toch meer klanten last van gehad hebben, of gebruikt niemand alleen maar deze 2 adressen ?
Klopt, ook last van gehad. Alle apparaten die niet mijn custom dns gebruiken konden nergens meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Get!em schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:15:
[...]

Klopt, ook last van gehad. Alle apparaten die niet mijn custom dns gebruiken konden nergens meer bij.
@W1ck1e Waarom gebruik je specifiek deze van Ziggo? Of is dit automatisch?
In mijn modem staat bij mij de optie ‘Gebruik de standaard DNS server (aanbevolen)’ aangevinkt. Bij mij resulteert dit in 62.179.104.196 en 213.46.228.196.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
meesje schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:26:
[...]

In mijn modem staat bij mij de optie ‘Gebruik de standaard DNS server (aanbevolen)’ aangevinkt. Bij mij resulteert dit in 62.179.104.196 en 213.46.228.196.
Automatisch en niet aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Lisadr schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:30:
Is er enige vooruitzicht op was Ziggo gaat doen met uploadsnelheden?

Merk dat de upload steeds vaker bij mij een punt van irritatie is. Bij KPN is 1000/1000 glasvezel goedkoper dan 400/40 bij Ziggo en 4000/4000 is maar 7,50 p/m duurder dan 1000/100. Bieden bieden vergelijkbare kortingen.

Leo-Geert van den Berg (Director Fixed Networks) zei in februari 2023 tegen Tweakers "Technisch zijn op ons netwerk downloadsnelheden van 10Gbit/s en uploadsnelheden van 1,5Gbit/s mogelijk”
Ik heb naast ziggo nu tijdelijk Odido Klik & Klaar verbinding. Met hogere download & upload (850/85). Meestal ervaar ik geen verschil met mijn ziggo 400/40 verbinding. Odido is voor mij een test/experiment. Ik ben niet van plan weg te gaan bij ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
MatsuMatsu85 schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:53:
@Lisadr Dan stap je toch over. Ik kan je een ding zeggen als je naar de afgelopen 5jr kijkt wat voor trieste upload verhoging er van Ziggo geweest zijn, dan zal ik je uit de droom helpen verwacht er vooral niet teveel van. Een verhoging van 50Mbit zou al veel zijn meestal ging het met 10a20mbit per jaar. Ik ga volgend jaar ook weg bij Ziggo. Er is glas gelegd. Eerste jaar bijna 700 euro goedkoper daarna zo'n 300 a 400. Daarvoor krijg ik een 1gbit verbinding up en down. Dit is gewoon teveel om te laten liggen... En ik ben het spuugzat om steeds de lul te zijn als vaste klant de winst van Ziggo daarmee op peil te houden... Dus ik ben weg na 12jr...
Ben al jaren een tevreden klant bij Ziggo en als er een pakket komt met meer upload, blijf ik. Maar zoals het er nu ervoor staat kost 1000/1000 bij de concurrent minder dan 400/40 bij Ziggo en Ziggo geeft mij geen reden om te blijven.

Ik zoek niet de goedkoopste aanbieder. Ik ben bereid te betalen voor kwaliteit. Mijn probleem is dat Ziggo maximaal 100Mbit (via zakelijk 120Mbit) upload bied en ik heb minimaal 200 nodig.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

meesje schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:26:
[...]

Ik had ze ook automatisch, maar met modem in bridge en dus automatisch op mijn eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Get!em schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:13:
[...]

Ik had ze ook automatisch, maar met modem in bridge en dus automatisch op mijn eigen router.
Mijn ziggo modem in router mode geeft deze dns server adressen ook gewoon door aan mijn eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kruimelvlaai schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:40:
[...]

Het kan zijn dat ik je niet goed begrijp, maar kan je niet casten vanaf je tablet naar je tv ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:43:
[...]

Wat maken ze het zichzelf weer ongekend lastig door op twee verschillende manieren korting te geven. Dat gaat weer een hoop extra klantcontact opleveren.
Creditatie is bij goedkeuren voorstel op orde gekomen. Had er weinig zin in om op voorhand weer achteraan te gaan. Dag na goedkeuren van het voorstel.

Beste meneer xxx,
Je eenmalige factuur staat klaar in Mijn Ziggo.
Het totaalbedrag is een tegoed van € 90,00 incl. btw.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Laatst online: 22:04
Denk dat je dan echt geduld moet hebben tot Docsis4.0 waarschijnlijk pas implementatie 2026 bij Ziggo. Aan jou de keuze of je zo lang kan wachten ;) Vondt de Docsis 3.1 implementatie ook erg lang duren bij Ziggo...
Lisadr schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:06:
[...]
Mijn probleem is dat Ziggo maximaal 100Mbit (via zakelijk 120Mbit) upload bied en ik heb minimaal 200 nodig.
Pagina: 1 ... 39 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie