Acties:
  • +2 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:35:
Vondt de Docsis 3.1 implementatie ook erg lang duren bij Ziggo...
[...]
Het is ook een kostbare operatie om honderdduizenden tot miljoenen modems die nog goed werken te vervangen voor een beetje extra upload.

De vraag is of het echt klanten behoud of oplevert die nu massaal weglopen. Persoonlijk denk ik dat ze beter kunnen inzetten op kostenbesparing en daardoor de abonnementen goedkoper kunnen aanbieden. De meeste klanten zullen op prijs hun internet abonnement kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:35:
Denk dat je dan echt geduld moet hebben tot Docsis4.0 waarschijnlijk pas implementatie 2026 bij Ziggo. Aan jou de keuze of je zo lang kan wachten ;) Vondt de Docsis 3.1 implementatie ook erg lang duren bij Ziggo...

[...]
Ook met DOCSIS 3.1 zijn al veel hogere upload snelheden mogelijk. Ze hebben al een paar jaar geleden het gebied 85-204 MHz vrij gemaakt, o.m. door de analoge FM band te laten vervallen. Maar tot nog toe hebben ze vrijwel niets gedaan met die vrijgemaakte ruimte. Waarom weet ik niet, maar om er iets mee te doen hoeft er echt niet gewacht te worden op DOCSIS 4.
En DOCSIS 4…. Ik moet nog maar zien of dat er ooit nog gaat komen… het is inderdaad een gigantische operatie en of die investering dan ooit nog terugverdiend kan worden. ??

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:02
Ben het op prijs gebied helemaal met je eens. Dat is voor mij ook de hoofdreden om over te stappen. De snellere upload en lagere latency is bonus.

De vraag is of Ziggo de prijzen wel wil verlagen. Ze hopen op de prijzen verhogen en op slapende abonnees...
jongetje schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:27:
[...]

Het is ook een kostbare operatie om honderdduizenden tot miljoenen modems die nog goed werken te vervangen voor een beetje extra upload.

De vraag is of het echt klanten behoud of oplevert die nu massaal weglopen. Persoonlijk denk ik dat ze beter kunnen inzetten op kostenbesparing en daardoor de abonnementen goedkoper kunnen aanbieden. De meeste klanten zullen op prijs hun internet abonnement kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Tja het is of Docsis 4.0 of volledig verglazen. Zoals het er nu naar uitziet kiest Ziggo voor Docsis 4.0 las ik de laatste jaarcijfers update en ze zullen wel moeten als ze de upload van glas enigzins willen bijhouden...
Roetzen schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:45:
[...]

Ook met DOCSIS 3.1 zijn al veel hogere upload snelheden mogelijk. Ze hebben al een paar jaar geleden het gebied 85-204 MHz vrij gemaakt, o.m. door de analoge FM band te laten vervallen. Maar tot nog toe hebben ze vrijwel niets gedaan met die vrijgemaakte ruimte. Waarom weet ik niet, maar om er iets mee te doen hoeft er echt niet gewacht te worden op DOCSIS 4.
En DOCSIS 4…. Ik moet nog maar zien of dat er ooit nog gaat komen… het is inderdaad een gigantische operatie en of die investering dan ooit nog terugverdiend kan worden. ??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
MatsuMatsu85 schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:34:
Tja het is of Docsis 4.0 of volledig verglazen. Zoals het er nu naar uitziet kiest Ziggo voor Docsis 4.0 las ik de laatste jaarcijfers update en ze zullen wel moeten als ze de upload van glas enigzins willen bijhouden...
[...]
Als ik kijk naar de mensen om me heen, zal die hogere upload ze jeuken, daar doen ze helemaal niks mee. Wat Ziggo gaat nekken vermoed ik, is dat mensen straks aan "internet" genoeg hebben en de diensten zelf kiezen bij de aanwezige providers. Een paar maanden Netflix, dan weer een tijdje Disney, Amazon en weer terug naar Netflix. Het aanbod van Ziggo is simpelweg te duur daarvoor. Als de betere beeldkwaliteit van het huidige Ziggo aanbod niet meer als Unique Selling Point wordt ervaren is het klaar en kiezen mensen op prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
De manier waarop Ziggo nieuwe klanten hun verbinding oplevert is wel bijzonder.

Maat van me heeft midden September een aanvraag gedaan voor een Internetverbinding, start van het contract was gisteren. ZIggo verstuurt zondag pas het installatiepakket, maandag kan PostNL deze niet afleveren op de een of andere manier (Sorry, we hebben de bezorgdatum niet gehaald, blabla) en nu is het wachten op PostNL.

Maakt dus geen bal uit wanneer je de aanvraag doet bij Ziggo, ze versturen het modem pas vlak voordat het contract start 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Inmiddels ruim 25 jaar tevreden klant bij Ziggo (eerst UPC), maar ik begin nu toch wel serieus te twijfelen om over te stappen naar KPN Glasvezel.

Het enige wat me nog tegenhoudt is de kwaliteit van de TV mogelijkheden, er wordt bij ons nog veel normale tv gekeken. Met de Mediabox Next eigenlijk nooit problemen en goede TV ervaring. Iemand ervaringen met de overstap en hoe is de TV bij KPN bevallen in vergelijking met Ziggo?

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 05-11-2024 11:02 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Plofkotje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:58:
De manier waarop Ziggo nieuwe klanten hun verbinding oplevert is wel bijzonder.

Maat van me heeft midden September een aanvraag gedaan voor een Internetverbinding, start van het contract was gisteren. ZIggo verstuurt zondag pas het installatiepakket, maandag kan PostNL deze niet afleveren op de een of andere manier (Sorry, we hebben de bezorgdatum niet gehaald, blabla) en nu is het wachten op PostNL.

Maakt dus geen bal uit wanneer je de aanvraag doet bij Ziggo, ze versturen het modem pas vlak voordat het contract start 8)7.
ja dat viel mij ook tegen vorige jaar toen ik overstapte naar Ziggo, bleek ik ook nog niet eens aangesloten te zijn in de straatkast (mijn ouders hadden precies hetzelfde toen zij vorige jaar overstapte)

En nu ben ik 18 oktober gestart met de overstap naar Odido en een week later heb ik het installatie pakket al in huis terwijl het pas 20 november word geinstalleerd door Guidion. ik hoop voor je dat je daadwerkelijk aangesloten bent in de straatkast anders kan je alsnog weer een paar dagen wachten :X

Ziggo mensen zijn gewoon ander type mensen die willen pas iets krijgen zodra ze het nodig hebben (of hadden) Zo staat mijn broer bijvoorbeeld ook in het leven die komt altijd een uur later dan afgesproken en ik ben juist van het type die graag ook iets eerder komt op een afspraak. Nou als je dan iemand op de planning hebt zoals mijn broer krijg je Ziggo en als je iemand op de planning hebt zoals ik krijg je Odido/Kpn etc. :o gewoon een verschil in mentaliteit. mij maak je niet wijs dat dit voordelig werkt voor Ziggo. :+ misschien zetten ze modem die in voorraad staan wel in een soort bitcoin mining farm en dus kost het ze geld als ze de modems eerder moeten afkoppelen om naar klanten te sturen :+ (make it make sense) :+

Vake bei te bange

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:34:
Ziggo staat voor moeilijke keuzes. Als ze de verkeerde keuze maken gaan ze Blokker achterna. Investeren in DOCSIS 4 zou de verkeerde keuze kunnen zijn. De upload van de glasvezel evenaren hoeft echt niet en “wat meer” kan met DOCSIS 3.1 ook. Zelfs met behoud van DVBC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@Roetzen Ja helemaal eens, moeilijke keuzes. Alhoewel ik denk dat Ziggo genoeg slapende klanten heeft om te overleven. We gaan het zien de komende jaren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
angerfist-yentl schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:28:
[...]
En nu ben ik 18 oktober gestart met de overstap naar Odido en een week later heb ik het installatie pakket al in huis terwijl het pas 20 november word geinstalleerd door Guidion. ik hoop voor je dat je daadwerkelijk aangesloten bent in de straatkast anders kan je alsnog weer een paar dagen wachten :X
Ik vraag hem idd net om de TV gewoon even aan de kabel te hangen ook, en inderdaad geen signaal. Nu maar even een aanvraag voor Odido Klik & Klaar voor m gedaan, dit gaat nog wel even duren 8)7. Goede ervaring als nieuwe klant.

Ziggo had m zelfs nog aangeraden om gewoon een nieuw contract voor overstap in te laten gaan op zijn nieuwe adres want minder gedoe dan een verhuizing, en dat hij gegarandeerd maandag verbinding zou hebben als de order twee maanden van tevoren ingelegd is, nouja, dat valt nu vies tegen :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16
MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:35:
@Roetzen Ja helemaal eens, moeilijke keuzes. Alhoewel ik denk dat Ziggo genoeg slapende klanten heeft om te overleven. We gaan het zien de komende jaren...
Ziggo heeft volgens mij genoeg klanten. Een deel daarvan slaapt, een ander deel kiest bewust (al dan niet terecht) voor ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
M@cer schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:00:
Inmiddels ruim 25 jaar tevreden klant bij Ziggo (eerst UPC), maar ik begin nu toch wel serieus te twijfelen om over te stappen naar KPN Glasvezel.

Het enige wat me nog tegenhoudt is de kwaliteit van de TV mogelijkheden, er wordt bij ons nog veel normale tv gekeken. Met de Mediabox Next eigenlijk nooit problemen en goede TV ervaring. Iemand ervaringen met de overstap en hoe is de TV bij KPN bevallen in vergelijking met Ziggo?
Afgelopen week hier de Kpn tv+ ontvanger aangesloten en een 100mbit internetverbinding van Kpn. Onze ervaring na een week is dat deze ontvanger veel sneller is. Sneller schakelt tussen zenders, en je moeiteloos schakelt tussen bijvoorbeeld Netflix terug naar tv. Waar de Next mini bij ons vaak bleef hangen of dit wat langer duurde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:45:
[...]

Ziggo heeft volgens mij genoeg klanten.
Maar hoe lang nog? Ze raken 10k klanten per maand kwijt. En die trend lijkt voorlopig nog niet te keren. Als ze niets aan de prijzen doen zal het eerder nog harder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik heb geen idee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:53

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

jongetje schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:27:
[...]

Ze vervangen alle modems helemaal niet.
Docsis 3.1 is alleen voor de snelle (elite?) internet abonnementen.
Het standaard abonnement heeft nog altijd maar Docsis 3.0 en dat blijft zo.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Roetzen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:59:
[...]

Maar hoe lang nog? Ze raken 10k klanten per maand kwijt. En die trend lijkt voorlopig nog niet te keren. Als ze niets aan de prijzen doen zal het eerder nog harder gaan.
Zijn de Ziggo prijzen dan zo absurd in vergelijking met de concurrentie?

Zelf maak ik gebruik van hun goedkoopste Internet & TV abo (zonder korting 63,00, momenteel heb ik 6 maanden 20,00 korting). Qua betrouwbaarheid en snelheid voldoet dat voor mij prima. Hier een klein huishouden, geen Gbit/s-hongerige kids meer, dat kan ook verschil maken.

Iedereen zal z’n eigen doorslaggevende argumenten hebben bij de keus voor een provider, maar t.a.v. prijzen (afgezien van tijdelijke kortingen) ontlopen ze elkaar toch niet veel. Aangezien ik liefhebber ben van m.n. Europese voetbal toernooien is voor mij Ziggo Sport Totaal een must (denk ook aan de buitenlandse clubs) en daar hoef ik in combinatie met Vodafone niet extra voor te betalen, bij bijv. KPN moet ik daar 16,99 voor afrekenen bovenop de andere kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
bozzo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:36:
[...]

Zelf maak ik gebruik van hun goedkoopste Internet & TV abo (zonder korting 63,00, momenteel heb ik 6 maanden 20,00 korting). Qua betrouwbaarheid en snelheid voldoet dat voor mij prima. Hier een klein huishouden, geen Gbit/s-hongerige kids meer, dat kan ook verschil maken.

Iedereen zal z’n eigen doorslaggevende argumenten hebben bij de keus voor een provider, maar t.a.v. prijzen (afgezien van tijdelijke kortingen) ontlopen ze elkaar toch niet veel. Aangezien ik liefhebber ben van m.n. Europese voetbal toernooien is voor mij Ziggo Sport Totaal een must (denk ook aan de buitenlandse clubs) en daar hoef ik in combinatie met Vodafone niet extra voor te betalen, bij bijv. KPN moet ik daar 16,99 voor afrekenen bovenop de andere kosten.
Het zal ook vooral om de aanbiedingen gaan, maar ze houden elkaar aardig bij. Maar Ziggo is in de meeste gevallen zonder extra/bijzondere TV paketten zo tussen de 5,- en 10,- per maand duurder dan KPN. En dan zijn combi kortingen met mobiel niet meegenomen.

Superfiber 1 (en TV) kost bij KPN zonder korting 65,- euro per maand na de laatste prijsverhoging. Bij een nieuw Ziggo abonnement ga je hier echter na de prijsverhoging 72,50 per maand voor betalen. Dat is 7,50 per maand verschil wat in 1 jaar tijd toch alweer optelt tot 90,- euro dat Ziggo duurder is.

Als je dan bij Odido voor 35,- (of als klant voor 25,-) per maand kan zitten in de actieperiode, dan scheelt dit teveel.

Mijn advies: neem een 1 jarig contract en stap jaarlijks over. Houd voor het overstappen goed de aanbiedingen in de gaten. Soms in weekends, rond feestdagen/blackfriday etc. is er extra voordeel te halen ten opzichte van de standaard 6 maanden 50% of 6 maanden 35,- euro aanbiedingen.

Koop een goede eigen accespoint, zodat je alleen je modem hoeft te ruilen naar je nieuwe provider. Dan hoef je niets opnieuw met Wifi te verbinden. Zet dit modem in bridge modus als je een router er achter zet.

En maak geen gebruik van de overstap service maar neem een kleine overlap van bijvoorbeeld 2 weken tussen oud en nieuw. Toen Odido bij mij niet op tijd kon opleveren heb ik Ziggo gebeld, die mijn opzegging gewoon een maand vooruit zetten. Dat zijn goede ervaringen, waardoor je later bij een te goede aanbieding ook best weer terug zou willen keren bij een provider.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 05-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet exact naar welke trend je kijkt maar YoY is het aantal vertrekkende klanten aan het dalen per kwartaal. Nog steeds niet wat je zou moeten willen maar het hangt er dus vanaf hoe je het bekijkt.
PeteSplit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:14:
[...]

Ze vervangen alle modems helemaal niet.
Docsis 3.1 is alleen voor de snelle (elite?) internet abonnementen.
Het standaard abonnement heeft nog altijd maar Docsis 3.0 en dat blijft zo.
Klopt niet helemaal. Alle modems vervangen is ook een beetje onzinnig. Ik weet niet wat je bedoelt met het 'standaard' abonnement maar eigenlijk wordt voor vrijwel elk nieuw abonnement een Docsis 3.1 geleverd (alleen met Lite wordt nog een Docsis 3.0 geleverd maar dat zal ook niet lang meer duren). Wanneer je een modem hebt dan wordt deze enkel vervangen wanneer dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:53

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Jay-B schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:03:

Klopt niet helemaal. Alle modems vervangen is ook een beetje onzinnig. Ik weet niet wat je bedoelt met het 'standaard' abonnement maar eigenlijk wordt voor vrijwel elk nieuw abonnement een Docsis 3.1 geleverd (alleen met Lite wordt nog een Docsis 3.0 geleverd maar dat zal ook niet lang meer duren). Wanneer je een modem hebt dan wordt deze enkel vervangen wanneer dit nodig is.
Ook bij het (sorry) Start abonnement wordt alleen het witte smart wifi modem geleverd.
Deze heb ik dit jaar ook gekregen.
Met als antwoord op mijn vraag werd gezegd, dat alleen bij snelle abonnementen een Docsis 3.1 modem geleverd wordt. omdat dit geen meer waarde heeft bij langzame abonnementen.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeteSplit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:12:
[...]

Ook bij het (sorry) Start abonnement wordt alleen het witte smart wifi modem geleverd.
Met als antwoord op mijn vraag werd gezegd, dat alleen bij snelle abonnementen een Docsis 3.1 modem geleverd wordt. omdat dit geen meer waarde heeft bij langzame abonnementen.
Maar dat maakt toch allemaal niet uit? Die modems hebben ze vroeger ook gebruikt voor Giga met 1000/100 meen ik? En ook als ze de upload snelheid flink zullen oprekken, incl bij goedkopere abos, zal dat nog wel binnen die "100" passen (of ze moeten ineens symmetrische verbinding gaan leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:20:
[...]

Maar dat maakt toch allemaal niet uit? Die modems hebben ze vroeger ook gebruikt voor Giga met 1000/100 meen ik? En ook als ze de upload snelheid flink zullen oprekken, incl bij goedkopere abos, zal dat nog wel binnen die "100" passen (of ze moeten ineens symmetrische verbinding gaan leveren).
“100” past nog wel binnen 3.0 maar niet voor iedereen. Om iedereen “100” of meer te geven hebben ze meer bandbreedte nodig en dan moeten ze de nieuwe upload frequenties tot 204 MHz gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeteSplit schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:12:
[...]

Dit verandert van tijd tot tijd. Ik geef alleen aan hoe het nu inmiddels zit. In de basis krijg je nu dus een Docsis 3.1 modem bij de meeste abonnementen. Ook bij Internet Start. Tenzij je al een modem hebt die de gewenste snelheid al aan kan. De logistiek rondom het versturen van modems kost nou eenmaal geld en als het niet nodig is dan stuurt Ziggo je ook geen nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

petertje30 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:32:
[...]

Afgelopen week hier de Kpn tv+ ontvanger aangesloten en een 100mbit internetverbinding van Kpn. Onze ervaring na een week is dat deze ontvanger veel sneller is. Sneller schakelt tussen zenders, en je moeiteloos schakelt tussen bijvoorbeeld Netflix terug naar tv. Waar de Next mini bij ons vaak bleef hangen of dit wat langer duurde.
Ik heb beide gehad inderdaad.

Next mini is traag, heel traag. In Eco modus opstarten duurt eeuwen. Opstarten van apps en navigeren in die apps (disney, netflix, youtube) is enorm traag.

KPN VP 4k box is vele malen sneller. Apps nog steeds wel trager dan goede TV, maar werkbaar. Gewone lineaire tv is op KPN sneller zappen en sneller naar zender/uitzending info/gids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat betreft Docsis 3.1 of upgrade naar 4:
Ik schat de kans in dat ze van wijkkast naar huis de glasvezel doortrekken nog groter. Precies zoals ze in een aantal nieuwbouwwijken al doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Get!em schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:58:
Ik schat de kans in dat ze van wijkkast naar huis de glasvezel doortrekken nog groter. Precies zoals ze in een aantal nieuwbouwwijken al doen.
Ze kunnen toch juist niet zomaar over op glasvezel? Omdat het backbone geen ethernet is? Ze sturen centraal een "RF signaal" uit over de glasvezel en de wijkcentrale doet het RF signaal van op de glasvezel daadwerkelijk als RF op de coax zetten (en andersom). Effectief dus docsis over glasvezel. Dit dus i.t.t. tot de standaard "glasvezel internet" oplossingen waarbij het gewoon een gestandaardiseerd ethernet signaal is dat over de vezel gaat.

Als Ziggo dus FttH wilt gaan leveren zoals jij voorstelt moeten of alle klanten tegelijkertijd om. Waarbij ze dus in de wijkcentrale en upstream de glasvezel omprikken van "docsis apparatuur" naar een meer standaard netwerkswitch (met glasvezel dan i.p.v. koper/cat). En tegelijkertijd bij alle klanten dus het Docsis modem offline gaat (en glasvezel online komt). Waarmee DVB-C dus verdwijnt;
Of ze moeten in de wijkcentrale hardware hebben die van glasvezel weer naar Docsis / RF achtig gaat dat ze zo over hun backbone kunnen transporteren; maar dan krijg je dus een "RF glasvezel-kabel-glasvezel" netwerk :+, met nog steeds de nadelen van Docsis.
Of ze moeten de Docsis apparatuur in de wijkcentrale vervangen door iets dat (al) van Docsis/RF naar standaard ethernet gaat, zodat er ethernet over het core netwerk kan gaan, en ze in de wijkcentrale dus ook (glasvezel) switches kunnen plaatsen om de huishoudens op aan te sluiten.

Waarbij de eerste optie uiteraard niet realistisch is ("we zetten in uw gehele wijk op maandag 11-11-2024 om 10 uur het internet helemaal uit en moet u zelf maar allemaal kabels omprikken. Succes"). En alle opties erg duur en complex zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RobertMe Als ze over zouden gaan naar glasvezel zou er ook een hybride oplossing kunnen komen (glasvezel binnenbrengen en de klanten 1 voor 1 administratief overzetten). ALS ze glasvezel tot in de woning willen aanleggen moeten sowieso al alle straten open. Dan kun je net zo goed (of nog beter) een compleet nieuw netwerk ernaast bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
Internet + tv is bij KPN en Ziggo ongeveer even duur.
Bij Odido is het wat goedkoper.

Bij Ziggo heb je het voordeel dat tv zonder dure kastjes werkt, op elke tv met een DVB-C tuner, of met een Apple TV of Google TV.

Maar heb je alleen internet nodig, dan is Odido in een omgeving waar KPN niet de eigenaar van de glasvezel is een stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Aangezien ik liefhebber ben van m.n. Europese voetbal toernooien is voor mij Ziggo Sport Totaal een must (denk ook aan de buitenlandse clubs)
Dat is dan het verschil jou en mij. Ik geef niets om sport dus die “sigaar uit eigen doos” van de “gratis” sport kanalen laat ik aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:43:
@RobertMe Als ze over zouden gaan naar glasvezel zou er ook een hybride oplossing kunnen komen (glasvezel binnenbrengen en de klanten 1 voor 1 administratief overzetten). ALS ze glasvezel tot in de woning willen aanleggen moeten sowieso al alle straten open. Dan kun je net zo goed (of nog beter) een compleet nieuw netwerk ernaast bouwen.
Dat is dan naar de woning. Maar vanaf de wijkcentrale zal het ook nog "omhoog naar het internet moeten". En dat deel is zoals ik het eens begrepen heb dus een RF signaal over glasvezel heen. En dan heb je in de wijkcentrale een incompatibiliteit tussen die zaken. Met FttH wil je immers 100% ethernet gebruiken en niet ethernet over glasvezel van "the Home" naar "de wijkcentrale" en in de wijkcentrale van "ethernet" naar "Docsis" / "RF" en dat aansluiten op wat er nu al ligt om "RF" over glasvezel het backbone in te sturen en dan ergens upstream die Docsis/RF weer wordt "uitgepakt" naar ethernet om daadwerkelijk het internet op te gaan.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
M@cer schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:00:
Wat je zou kunnen overwegen, is een internet only abonnement combineren met NL Ziet voor tv. Dat kan als je een Apple TV, Google TV of een smart tv hebt waar je de app op kunt installeren.

Je kunt NL Ziet 2 welken gratis testen. Zo kun je zien of deze tv dienst je bevalt, voordat je overstapt op KPN (of Odido of ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Get!em schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:58:
Neuh... De kans dat Docsis 4.0 uitgerold wordt is veel groter. Sterker nog, als er gecertificeerde modems zijn kan dat nu al (een soort docsis 3.1+) . Hiervoor is strict genomen geen hardwarematige aanpassingen nodig mits je niet het volledige spectrum wil gebruiken tot 1800 MHz.

In nieuwbouwwijken moet de hele infrastructuur aangepast worden en dan is het makkelijker om gelijk alles glas te maken. Ik zie dit niet gebeuren voor bestaande aansluitingen. Wat wel kan gebeuren (er zijn al een paar plekken die stilletjes zo zijn opgebouwd) is dat de glasvezel verder het netwerk ingelegd wordt tot de groepsversterker of eindversterkers. Hiermee verkort je het Coax gedeelte tot soms nog maar een paar meter en kan je dus makkelijker hogere modulaties toepassen wat leidt tot de mogelijkheid tot hogere snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RobertMe Als je een nieuw netwerk aanlegt omdat alles toch open moet, maakt dat allemaal toch niet uit. Dan geef je de nieuwe pop een eigen voeding. Ligt genoeg glas van VodafoneZiggo waar ze wel op kunnen aansluiten. Als zakelijke klant kun je ook aansluiten op het glasvezelnetwerk van VodafoneZiggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:24:
@RobertMe Als je een nieuw netwerk aanlegt omdat alles toch open moet, maakt dat allemaal toch niet uit. Dan geef je de nieuwe pop een eigen voeding. Ligt genoeg glas van VodafoneZiggo waar ze wel op kunnen aansluiten. Als zakelijke klant kun je ook aansluiten op het glasvezelnetwerk van VodafoneZiggo.
Dat is uiteraard een stuk logischer. Maar het begon met "wijkkast tot woning glasvezel leggen en dan heb je 100% glasvezel", en dat kan niet echt. Het wordt dan zoals je aangeeft een volledig gescheiden netwerk dat niet is aan te sluiten op de glasvezel backbone van het "glasvezel-kabel" netwerk. Hoogstens dat ze dan een PoP naast de wijkkast zetten, aangesloten op het (zakelijke) VodafoneZiggo glasvezel netwerk dat je aanhaalt. En op termijn zouden ze dan als alle coax is afgesloten de glasvezel van het "oude" backbone kunnen omprikken naar de PoP (en upstream dan uiteraard ook omprikken).

Of ze zetten het PoP ergens anders en trekken bij aanleg van de woningen direct "een dikke pijp" van de wijkkast naar het nieuwe PoP om later via die weg door te lussen naar die route naar het core netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:35:
Dan ben je dus afhankelijk van de marketing van de tegenpartij. Wat een slecht alternatief ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
Gratis ESPN Compleet en Film1 t/m 2 december voor veel Ziggo klanten: https://www.ziggo.nl/ente...-gids/campagne/kijkcadeau
Deze actie geldt voor Ziggo klanten met interactieve televisie. Je kunt kijken t/m 2 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:05
Gisteravond kwam de melding voor bovenstaande actie op mijn Next in beeld, dus toch maar even proberen.

Meer interesse in ESPN dan de Film 1 zenders, daar is toch veelal ouder film materiaal op de buis.
Eens kijken hoe de beeldkwalkiteit van de ESPN UHD, eh eigenlijk HD+ op de OLED kijkt?

Had trouwens net eergisteren mijn Internet Start naar Lite omgezet, scheelt toch weer een paar Euro`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dinandus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 07:22:
Gisteravond kwam de melding voor bovenstaande actie op mijn Next in beeld, dus toch maar even proberen.

Meer interesse in ESPN dan de Film 1 zenders, daar is toch veelal ouder film materiaal op de buis.
Eens kijken hoe de beeldkwalkiteit van de ESPN UHD, eh eigenlijk HD+ op de OLED kijkt?

Had trouwens net eergisteren mijn Internet Start naar Lite omgezet, scheelt toch weer een paar Euro`s.
En je kunt nu ook al tot 7 dagen terugkijken als ik het goed zie. Dus de programma's van 31 oktober zijn alsnog te bekijken. Blij met "who killed the klf ?" (5 november op filmX, te bekijken tot 12 november)

rtfm ;)

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 06-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Nou...ook maar even met de afdeling retentie gebeld. Volgens mij vindt Ziggo het best dat je vertrekt. Bij een 1-jarig contract krijg je sinds vorige week nog maar 9 maanden €10 korting en bij een 2-jarig contract krijg je 12 maanden €20 korting. Geen extra zender meer (zoals ESPN Totaal)...helemaal niets verder.

Toch maar overstappen naar glasvezel dan...prutsers

[ Voor 3% gewijzigd door Edje040 op 07-11-2024 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Edje040 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:38:
Nou...ook maar even met de afdeling retentie gebeld. Volgens mij vindt Ziggo het best dat je vertrekt. Bij een 1-jarig contract krijg je sinds vorige week nog maar 9 maanden €10 korting en bij een 2-jarig contract krijg je 12 maanden €20 korting. Geen extra zender meer (zoals ESPN Totaal)...helemaal niets verder.

Die 9x10 was inderdaad ook het maximale dat ze mij konden bieden bij verlengen met 1 jaar. Vorig jaar was dat nog moeiteloos 9x20. Ik probeer het rond Black Friday nog een keer en anders pak ik tegen die tijd wel een aanbieding van een andere provider. Klik&Klaar van Odido werkt hier overigens ook prima, dus misschien dat ik het daar wel bij houd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ze zijn toch überhaupt niet verplicht om korting te geven?
(En staat je vrij om over te stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
jongetje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:47:
[...]

Ze zijn toch überhaupt niet verplicht om korting te geven?
(En staat je vrij om over te stappen).
Klopt. Daar ben ik ook vrij in. Maar de willekeur waarmee het afgelopen jaar verschillende kortingen worden gegeven is gewoon niet chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011

rvk

Precies. Ik vroeg het hier vorige week ook (of er nog korting gegeven werd en hoe hoog) maar er werd toen gezegd dat ik even terug moest scrollen (naar de aanbieding van 9x35). Maar ook hier werd er vorige week aangeven dat 9x10 nu toch echt het maximum is (voor 1 jaar) terwijl ik vorig jaar ook 9x20 kreeg.

Schijnbaar moet je dus maar gewoon opzeggen en dan hopen dat je gebeld wordt met een beter aanbod.

Ik zat naar Odido te kijken maar daar wordt je ook niet echt vrolijk (wel van de prijs maar aansluiten is min. 1,5 maand en er zijn nu wat probleempjes op het netwerk (?) ). Klik en klaar zou kunnen maar dan moet ik wel wat qua servers omgooien (dynamisch ip elke 24 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje040 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:11:
[...]

Klopt. Daar ben ik ook vrij in. Maar de willekeur waarmee het afgelopen jaar verschillende kortingen worden gegeven is gewoon niet chique.
Een korting is natuurlijk een extraatje om klanten te blijven binden. Als je het niet eens bent met de normale prijs dan moet je gewoon overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Edje040 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:11:
[...]

Maar het bedelen om een korting is in beginsel als het toepassen van willekeur aangezien niet iedereen dit doet of standaard de korting krijgt. Begrijp me niet verkeerd, doe vooral waar je je goed bij voelt en voel je vrij om er korting te bedingen maar om dan vervolgens het woord 'prutsers' te gebruiken omdat de korting in jouw ogen niet hoog genoeg is is een beetje flauw. Een retentie medewerker heeft een vaste set aan offers welke gegeven kunnen worden. Van tijd tot tijd veranderen deze. Het kan dus goed zijn dat offers van een paar maanden geleden niet meer beschikbaar zijn om wat voor reden dan ook. De laatste tijd zie je vooral dat providers vaker naar tweejarige deals gaan voor de wat hogere korting. Dit is een reactie op de jaarlijkse overstappers.

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 07-11-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jay-B schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:35:
[...]

Maar het bedelen om een korting is in beginsel als het toepassen van willekeur aangezien niet iedereen dit doet of standaard de korting krijgt. Begrijp me niet verkeerd, doe vooral waar je je goed bij voelt en voel je vrij om er korting te bedingen maar om dan vervolgens het woord 'prutsers' te gebruiken omdat de korting in jouw ogen niet hoog genoeg is is een beetje flauw. Een retentie medewerker heeft een vaste set aan offers welke gegeven kunnen worden. Van tijd tot tijd veranderen deze. Het kan dus goed zijn dat offers van een paar maanden geleden niet meer beschikbaar zijn om wat voor reden dan ook. De laatste tijd zie je vooral dat providers vaker naar tweejarige deals gaan voor de wat hogere korting. Dit is een reactie op de jaarlijkse overstappers.
Dat begrijp ik ook wel maar ben dan consequent: geen korting of iedereen dezelfde korting. En dat laatste gebeurt blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:35:
[...]

De laatste tijd zie je vooral dat providers vaker naar tweejarige deals gaan voor de wat hogere korting. Dit is een reactie op de jaarlijkse overstappers.
En die zijn juist (deels) weer een reactie op het constante gemarchandeer met kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edje040 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:40:
[...]

Dat begrijp ik ook wel maar ben dan consequent: geen korting of iedereen dezelfde korting. En dat laatste gebeurt blijkbaar niet.
Waarom? Dan kunnen ze de prijs ook wel voor iedereen verlagen. Ze schatten gewoon in wat het risico is dat iemand echt overstapt, of er alternatieven zijn etc. Daar kan een andere korting aan hangen. En die kunnen ook verschillen want dat is een bepaald budget voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
jongetje schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:57:
[...]

Waarom? Dan kunnen ze de prijs ook wel voor iedereen verlagen. Ze schatten gewoon in wat het risico is dat iemand echt overstapt, of er alternatieven zijn etc. Daar kan een andere korting aan hangen. En die kunnen ook verschillen want dat is een bepaald budget voor.
De prijs voor iedereen verlagen zou (voor mij) zeker een optie zijn. Maar zo werkt het helaas niet bij de providers denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Laatst online: 26-12-2024
Er verdwijnen vanaf januari 2025 een paar MTV zenders.
Misschien dat dan een prijsverlaging komt ?

https://www.totaaltv.nl/n...-de-lineaire-distributie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:30:

https://www.totaaltv.nl/n...-de-lineaire-distributie/
Wat denk je zelf?
Er komen en gaan continue zenders, daarbij die paar cent per abonnee schiet ook niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:05
@dolopfriet Tja, dat zal meer gaan gebeuren. De jeugd waarop de clips zenders zich vroeger richten, kijken sowieso amper nog zelf tv. Zo zal er nog veel meer gaan verdwijnen, of achter de betaal decoder komen.
Eens ziet wat er met de voetbal op zondag gaat gebeuren, het alom bekende Studio Sport, dat gaat vast ook over niet al te lange termijn achter de betaalmuur...
enzovoorts..

[ Voor 94% gewijzigd door dinandus op 07-11-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:30:

https://www.clickbait.nI/...-de-lineaire-distributie/
Toch wel aandoenlijk... zo lekker naïef :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07
CreativeS schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:37:
[...]

Toch wel aandoenlijk... zo lekker naïef :z
Hopen mag altijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hoop dan ergens op waarvan je echt niet het resultaat weet... een prijsverlaging gaat nooit gebeuren, dus verspil je energie er gewoon niet aan.

Want... deze zenders stoppen zelf. Ze zijn niet meer beschikbaar voor de providers.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 07-11-2024 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:44
Hij is ook niet serieus, maar zoals altijd loopt hij wat te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

(Goede / Goed bekeken) content verdwijnt langzaam steeds meer naar Streaming diensten. Duurt nog een paar jaar, maar lineaire kanalen zullen uitdrogen. En er zal meer reclame op lineair komen voor de te bekijken content op streaming.

Bij ziggo en ook kpn zie je dat dat gecompenseerd wordt door goedkoper/gratis streaming diensten in het aanbod mee op te nemen als lokkertjes.
Gratis Disney+ en gratis SkyShowtime bij Ziggo bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 01:01
Hoop is uitgestelde teleurstelling O-)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dat is inderdaad teleurstellend.
Mijn contract loopt op 27 december af, dus 3x raden wie er met Black Friday gaat bellen met KPN en Odido.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eind vorige maand is m'n router overleden, heb bridge mode laten uitzetten. Vanmiddag een nieuwe poging gewaagd om een eigen router aan te sluiten, ik krijg netjes een extern ip adres. Echter geen internet. :? (UBC1318ZG, Edgerouter X, UXG zijn meerdere keren door het donker geweest) Welke modem kan je wel zelf in bridge zetten?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Harmen Er is tegenwoordig geen enkel modem wat je zelf in bridge modus kunt zetten. Je zult even contact op moeten nemen met de klantenservice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Harmen
Hugo__Boss schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Met de Ubee 1318 kan je ook zelf wisselen tussen bridge en geen bridge, ook in oud Ziggo gebied

Ga naar http://192.168.178.1/htdocs/rg_wan_opmode.php (of eventueel IP-adres aanpassen mocht je een afwijkend adres hebben). Keuze maken en op Apply drukken, modem gaat herstarten en klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPkeDY0U_fKcXker7VnOgh1yE90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nk2CWgPtO8x5GQLq40bMdCtT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Chris.nl op 08-11-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Chris.nl Thanks voor de tip, zal binnenkort eens een poging wagen. Moet het even goed timen als niemand thuis is. :+

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jay-B schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:46:
[...]

Dat is geen officiële manier. Werkt dit nog?
Dat de url naar die instelling niet officieel vanuit Ziggo gecommuniceerd wordt, hoeft niet te betekenen dat het niet gewoon werkt. Screenshot heb ik zojuist gemaakt.

Ik ga het zelf niet onnodig testen, m'n Ubee staat al in bridge en teveel gedoe. @Harmen laat het t.z.t vast weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:59:
[...]

Dat de url naar die instelling niet officieel vanuit Ziggo gecommuniceerd wordt, hoeft niet te betekenen dat het niet gewoon werkt. Screenshot heb ik zojuist gemaakt.
Maar het hoeft dus ook niet te betekenen dat het nog wel werkt. Het was een oprechte vraag. Ik weet het echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011

rvk

Efficient zijn ze wel bij Ziggo. 4 minuten nadat ik ze aan de lijn had om van Internet XXL 400 + TV Compleet naar Internet Only 200 te gaan (in afwachting van een glasvezelaansluiting), kreeg mijn modem al een reset om zijn oren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorheen kon je in het fUPC gebied wel zelf het modem in bridge zetten, maar in fZiggo niet. Waarom, geen flauw idee. Wellicht kan dit nog steeds, maar voor uniformiteit hebben ze deze functie gewoon voor iedereen verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje Dat kan ik je wel vertellen. Aan de kant van fZiggo is die functionaliteit nooit gebouwd. Op een gegeven moment heeft Ziggo de provisioning stacks samengevoegd en om diverse redenen gekozen voor de fZiggo oplossing (oa betere IPv6 support etc). Dit had wel als gevolg dat het zelf in bridge zetten van je modem kwam te vervallen. Om die reden heb ik mijn twijfels of het überhaupt nog werkt. Als dat wel zo is dan is het een uitzondering mogelijk bewust toegestaan omdat we het over een van oorsprong zakelijk modem hebben. Maar als het goed is horen we dat snel van @Harmen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@Jay-B nu werd ik zelf ook benieuwd, hier getest en het werkt :)
De Ubee kan via die url probleemloos heen en weer tussen NAT en Bridge modus. 'k Zit hier toevallig in fZiggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Chris.nl schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:24:
@Jay-B nu werd ik zelf ook benieuwd, hier getest en het werkt :)
De Ubee kan via die url probleemloos heen en weer tussen NAT en Bridge modus. 'k Zit hier toevallig in fZiggo gebied.
Top, bedankt voor het testen! Binnenkort maar eens een poging wagen, helaas is er altijd wel iemand thuis die internet nodig heeft. 🤔

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:34:
[...]

Top, bedankt voor het testen! Binnenkort maar eens een poging wagen, helaas is er altijd wel iemand thuis die internet nodig heeft. 🤔
't Switchen duurt zo'n twee minuten (even opnieuw aanmelden op 't netwerk). Als je huid dik genoeg is overleef je vast zo'n kortdurende scheldtirade :+

- edit -

Nog tip uit de 2023 doos, je kan aan de Ubee in bridge niet één maar twee routers hangen, beide krijgen een uniek IPv4&6 WAN. Beide netwerken delen je max snelheid.

Dus als je bijvoorbeeld de ER-X werkend hebt voor thuisnetwerk, kan je tegelijkertijd de UXG aan de tweede poort steken en daarmee freubelen en andersom. Kan helpen downtime te minimaliseren in de toekomst..

[ Voor 36% gewijzigd door Chris.nl op 08-11-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Help! We zijn sinds afgelopen dinsdag verhuisd naar ons nieuwe adres en hebben Ziggo Internet Only meeverhuisd.

Om een beeld te schetsen: AOP - Ubee modem - 4 UTP, waarvan 3 naar Unify AP’s en 1 naar een routertje met daarin Eufy en Hue.

Op het oude adres niet aan de hand met dezelfde configuratie, behalve het routertje. Die heb ik in het nieuwe huis er tussen gehangen.

Dagelijks heb ik een uur verbinding. Daarna geen internet meer, wel wifi. Stekker uit modem en er weer in en opgelost. Een uur later hetzelfde. Nu is er zelfs na vannacht geen wifi meer en ligt alles er uit. Ik heb nog iets aan ethernet hangen, zal zo eens checken of dat nog wel werkt.

Gisteren Ziggo gebeld: ‘Dat is wel een oud modem, ik stuur ook gratis een monteur… oh, wacht. Er is al twee weken een blokstoring, ik ga even kijken wanneer dat opgelost wordt, moment…’ en die kwam nooit meer terug.

Ik heb zelf al een ander blokje op de AOP gezet, helpt niet, verder zou ik niet weten wat ik nog kan doen. Iemand anders een idee? Zou dit aan de Unify’s of het routertje kunnen liggen? Of toch een oud modem dat voorheen prima werkte (oud huis uit 2016, nieuw huis uit 2018).

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:16:

Om een beeld te schetsen: AOP - Ubee modem - 4 UTP, waarvan 3 naar Unify AP’s en 1 naar een routertje met daarin Eufy en Hue.
Zal anders aangesloten zijn dan dit. Dit is namelijk niet mogelijk. Wat wel kan is AOP - Ubee modem/router combi, AP's en tweede router. Dan is de vraag waarom heb je twee routers in je netwerk? En hoe heb je de tweede router aangesloten en ingesteld?

[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 09-11-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:32:
[...]

Zal anders aangesloten zijn dan dit. Dit is namelijk niet mogelijk. Wat wel kan is AOP - Ubee modem/router combi, AP's en tweede router. Dan is de vraag waarom heb je twee routers in je netwerk? En hoe heb je de tweede router aangesloten en ingesteld?
Excuses, ik bedoelde geen router, maar een Switch. Heb nu een Unify Flex Switch besteld in de hoop dat dat goed gaat.

Voor nu werkt het namelijk goed zonder die goedkoper switch van TP Link.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles behalve het Ubee modem lostrekken en uitzetten en bekabeld testen of je wel internet hebt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:16:
Help! We zijn sinds afgelopen dinsdag verhuisd naar ons nieuwe adres en hebben Ziggo Internet Only meeverhuisd.

Op het oude adres niet aan de hand met dezelfde configuratie, behalve het routertje. Die heb ik in het nieuwe huis er tussen gehangen.

Dagelijks heb ik een uur verbinding. Daarna geen internet meer, wel wifi. Stekker uit modem en er weer in en opgelost. Een uur later hetzelfde. Nu is er zelfs na vannacht geen wifi meer en ligt alles er uit. Ik heb nog iets aan ethernet hangen, zal zo eens checken of dat nog wel werkt.

Gisteren Ziggo gebeld: ‘Dat is wel een oud modem, ik stuur ook gratis een monteur… oh, wacht. Er is al twee weken een blokstoring, ik ga even kijken wanneer dat opgelost wordt, moment…’ en die kwam nooit meer terug.

Ik heb zelf al een ander blokje op de AOP gezet, helpt niet, verder zou ik niet weten wat ik nog kan doen. Iemand anders een idee? Zou dit aan de Unify’s of het routertje kunnen liggen? Of toch een oud modem dat voorheen prima werkte (oud huis uit 2016, nieuw huis uit 2018).
Om hier iets zinnigs over te zetten zou je eens de upstream waardes van je modem, downstream en het recente modem log van rond het tijdstip van de storing kunnen delen?

De betrouwbaarheid van Ziggo verschilt per wijk, mijn wijk is ook helemaal uitgekamd op zoek naar storingsbronnen op het coaxnetwerk. Traject van 11 maanden, maar het is wel beter geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 10-11-2024 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:02:
[...]
De betrouwbaarheid van Ziggo verschilt per wijk, mijn wijk is ook helemaal uitgekamd op zoek naar storingsbronnen op het coaxnetwerk. Traject van 11 maanden, maar het is wel beter geworden.
Dit bevestigd wel dat een groter deel dan Ziggo aangeeft gewoon nog coax is. Als echt het laatste stukje naar de woning coax is en alles voor de straatkast glasvezel zou zijn dan hoefden ze niet de hele wijk door.

Net zoals dat verhaal van een ringnetwerk. Die ligt, als die er is, op een hoog niveau in het netwerk want hier zaten een tijd geleden een paar honderd woningen zonder Ziggo omdat er een kabel door was.

Ik ben serieus wel benieuwd naar een netwerk plaat van een stad waar Ziggo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:59:
[...]

Dit bevestigd wel dat een groter deel dan Ziggo aangeeft gewoon nog coax is. Als echt het laatste stukje naar de woning coax is en alles voor de straatkast glasvezel zou zijn dan hoefden ze niet de hele wijk door.

Net zoals dat verhaal van een ringnetwerk. Die ligt, als die er is, op een hoog niveau in het netwerk want hier zaten een tijd geleden een paar honderd woningen zonder Ziggo omdat er een kabel door was.

Ik ben serieus wel benieuwd naar een netwerk plaat van een stad waar Ziggo ligt.
Het wijkcentrum ofwel de node waar glas binnenkomt staat ergens in een wijk, daar zitten vaak groepsversterkers in die weer uitsplitsen naar meerdere eindversterkers. Op een lang pad zit er soms nog een groepsversterker tussen, voordat je bij de eindversterker bij de klant bent. Een coaxnetwerk zoals Ziggo het in onze wijk heeft liggen is een stervorm, de ring kan dan alleen aan het wijkcentrum gekoppeld zijn met glas.

Of ze hebben bij jou in de wijk een duimdikke coax feed vanaf het wijkcentrum naar een ander deel van de wijk geraakt, of ze hebben de glasvezel verbinding geraakt waardoor het wijkcentrum zonder zat.

Volgens mij is het ook erg afhankelijk waar je woont, ik woon in een plaats waar ik als 15 jaar geen fibercut hebt gehad bij ISP's. Volgens mij ligt mijn woonplaats niet in een kritisch fiberpad waardoor er ook weinig/nooit gegraven wordt voor andere ISP's. Stroomstoringen zijn vaak funest voor Ziggo omdat elk tussenliggend component stroom nodig heeft in het coaxnetwerk. Dat is met glasvezel XGS-PON verleden tijd. Thuis staat een UPS en KPN heeft een POP met aggregaat 4km verder, en daartussen zit geen actief component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels lijkt de storing te liggen aan een goedkope switch van TP Link. Gisteren de hele dag zonder de switch en heb nog steeds gewoon internet.

Nu maar een nieuwe switch van Unifi besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:59:
[...]

Ik ook. Maar ik denk niet dat we dat gauw gaan zien en zeker niet als je niet voor Ziggo werkt. Dat soort informatie hangen ze niet aan de grote klok. Al was het maar om kwaadwillenden niet op ideeën te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:17:
Inmiddels lijkt de storing te liggen aan een goedkope switch van TP Link. Gisteren de hele dag zonder de switch en heb nog steeds gewoon internet.

Nu maar een nieuwe switch van Unifi besteld.
Het hoeft natuurlijk niet per sé aan die switch te liggen. Goedkoop is niet altijd slecht. Het kan zijn dat hij verkeerd is aangesloten of dat er een kabeltje kapot is. Of zelfs de netadapter. Kijk nog even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Roetzen schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:40:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet per sé aan die switch te liggen. Goedkoop is niet altijd slecht. Het kan zijn dat hij verkeerd is aangesloten of dat er een kabeltje kapot is. Of zelfs de netadapter. Kijk nog even verder.
Of het was toch iets meer dan een switch (nl een router) en de config ervan gooide roet in het eten. Zoals een 2e (en fout ingestelde) DHCP server in die router. Dat kan namelijk prima het gedrag geven wat @THE_BASE aangeeft. @THE_BASE wat is het model van de TP-Link switch die jij hebt?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:22:
[...]

Of het was toch iets meer dan een switch (nl een router) en de config ervan gooide roet in het eten. Zoals een 2e (en fout ingestelde) DHCP server in die router. Dat kan namelijk prima het gedrag geven wat @THE_BASE aangeeft. @THE_BASE wat is het model van de TP-Link switch die jij hebt?
Ah, dan ben ik alweer te simpel overgestapt op een ander model. :)

Ik kocht dat dingetje voor 7,95 euro bij Action, deze is het. Er gaat een kabel van poort 1 van het modem van Ziggo naar poort 1 van de TP Link. Daar hangen dan nog 4 apparaten aan, zoals Eufy, Philips Hue en Aqara.

In de drie overige poorten van het Ziggo modem zitten dan de 3 Unify AP's met POE.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 10-11-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Dat is wel echt een switch, dus geen DHCP server of andere slimme dingen erin. Toch denk ik ook dat er iets anders aan de hand is en dat de switch niet de oorzaak is van het beschreven probleem. Tijd zal het leren denk ik. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
stormfly schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:06:
de ring kan dan alleen aan het wijkcentrum gekoppeld zijn met glas
Wijkcentrum krijgt RFoG binnen. Pas bij een Lokaal Centrum, waar het CMTS en egde qam staat ga je de ring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:51:
[...]

Wijkcentrum krijgt RFoG binnen. Pas bij een Lokaal Centrum, waar het CMTS en egde qam staat ga je de ring op.
Is RFoG niet in een ring te leggen, dat moet Ethernet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:08
THE_BASE schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:24:
[...]

Ah, dan ben ik alweer te simpel overgestapt op een ander model. :)

Ik kocht dat dingetje voor 7,95 euro bij Action, deze is het. Er gaat een kabel van poort 1 van het modem van Ziggo naar poort 1 van de TP Link. Daar hangen dan nog 4 apparaten aan, zoals Eufy, Philips Hue en Aqara.

In de drie overige poorten van het Ziggo modem zitten dan de 3 Unify AP's met POE.
heb je toevallig Sonos apparaten?
Ik weet uit ervaring dat bepaalde Ziggo modems flippen als ze niet in bridge staan doordat deze switch dat bijv wel doorgeeft aan het modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
stormfly schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:52:
[...]

Is RFoG niet in een ring te leggen, dat moet Ethernet zijn?
Je hebt gelijk, dat ligt ook in een ring. Ik vond een mooi plaatje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
commentator schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:59:
[...]

heb je toevallig Sonos apparaten?
Ik weet uit ervaring dat bepaalde Ziggo modems flippen als ze niet in bridge staan doordat deze switch dat bijv wel doorgeeft aan het modem
Nee, geen sonos. Ik kan nog vragen of de Ubee in bridge kunnen zetten. Misschien helpt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ho even. Pas op de plaats!

Dat kan alleen als je daar achter zelf een router/firewall hebt staan, goed ingesteld en wel. Je moet verstand hebben van zaken en/of goed weten wat je doet. Zo op het eerste gezicht lijkt me dat niet een passende oplossing. Je kan dan ook maar 1 poort op de Ubee gebruiken. En zo zijn er nog wel meer haken en ogen. Zorg dat je je goed inleest voordat je dat gaat doen!

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 10-11-2024 12:39 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:24:
[...]

Ik kocht dat dingetje voor 7,95 euro bij Action, deze is het.
Van dat model heb ik er ook twee in gebruik. Al een jaar lang. Geen probleem. Ik heb er verleden jaar overigens wel een tientje (per stuk) voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Laatst online: 27-08 18:42
Als vrijwilliger help ik ouderen (vaak 70 en 80+) met kleine computerproblemen thuis. Ook vandaag bij iemand langs geweest met een Ziggo aansluiting. Van de Ziggo aanpak wordt ik niet erg enthousiast:

a) De mensen wonen in een kleine flat. Toch wordt door de monteur een TP-Link Deco M4 geadviseerd en aangesloten. Vreemd, totaal overbodig lijkt me en je jaagt die ouderen onnodig op kosten (en hebben er zelf geen verstand van).
b) Verleden week waren er wat problemen met de internetaansluiting en werd door de Ziggo helpdesk het advies gegeven om iedere maand het modem te rebooten (dus steker eruit voor 2 minuten enz.). Vreemd belscript.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:09
Ynnoz schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:25:
Als vrijwilliger help ik ouderen (vaak 70 en 80+) met kleine computerproblemen thuis. Ook vandaag bij iemand langs geweest met een Ziggo aansluiting. Van de Ziggo aanpak wordt ik niet erg enthousiast:

a) De mensen wonen in een kleine flat. Toch wordt door de monteur een TP-Link Deco M4 geadviseerd en aangesloten. Vreemd, totaal overbodig lijkt me en je jaagt die ouderen onnodig op kosten (en hebben er zelf geen verstand van).
b) Verleden week waren er wat problemen met de internetaansluiting en werd door de Ziggo helpdesk het advies gegeven om iedere maand het modem te rebooten (dus steker eruit voor 2 minuten enz.). Vreemd belscript.
Die deco van Ziggo is gratis in bruikleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Laatst online: 27-08 18:42
Roy Tollenaar schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:34:
[...]

Die deco van Ziggo is gratis in bruikleen
Dat wist ik niet. Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:50
Vandaag gebeld met de Ziggo klantenservice. Mijn ouders maken sinds jaar en dag gebruik van Ziggo, maar ze vinden de ~ 100 euro elke maand toch wel aardig prijzig.

Mijn idee was; die hebben vast een veel te hoog abonnement, maar als ik kijk wat ze hebben (Internet Compleet, TV Compleet, Volop Bellen) kan ik weinig aanpassingen doen die echt impact hebben.
Het Volop Bellen eraf (15,50 elke maand) heeft nog het meeste impact, van Internet Max (op de factuur heet het Complete dacht ik) naar Internet Start scheelt maar 11,-.

Dan maar bellen met de klantenservice, maar die gaf aan dat voor jarenlange klanten (ze zijn al zeker 15 jaar klant, misschien wel 20-25) er niet meer dan een 10tje korting per maand in zit.

Ik verken nu dus maar alternatieven, maar heb ook het idee dat ik ergens toch iets mis. Dit moet toch goedkoper kunnen?

Variant die ik nu verken is alles opzeggen en dan een paar maanden klik&klaar via Odido, onbeperkt bellen via hollandsnieuwe, en dan maar via de welkomstkorting opnieuw klant worden. Maar dat is ook zo'n werk elk jaar..

Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:09
Eddos schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:31:
Vandaag gebeld met de Ziggo klantenservice. Mijn ouders maken sinds jaar en dag gebruik van Ziggo, maar ze vinden de ~ 100 euro elke maand toch wel aardig prijzig.

Mijn idee was; die hebben vast een veel te hoog abonnement, maar als ik kijk wat ze hebben (Internet Compleet, TV Compleet, Volop Bellen) kan ik weinig aanpassingen doen die echt impact hebben.
Het Volop Bellen eraf (15,50 elke maand) heeft nog het meeste impact, van Internet Max (op de factuur heet het Complete dacht ik) naar Internet Start scheelt maar 11,-.

Dan maar bellen met de klantenservice, maar die gaf aan dat voor jarenlange klanten (ze zijn al zeker 15 jaar klant, misschien wel 20-25) er niet meer dan een 10tje korting per maand in zit.

Ik verken nu dus maar alternatieven, maar heb ook het idee dat ik ergens toch iets mis. Dit moet toch goedkoper kunnen?

Variant die ik nu verken is alles opzeggen en dan een paar maanden klik&klaar via Odido, onbeperkt bellen via hollandsnieuwe, en dan maar via de welkomstkorting opnieuw klant worden. Maar dat is ook zo'n werk elk jaar..

Wat mis ik?
Gewoon lekker bij Odido K&K blijven, veel bandbreedte zullen ze nier nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
....

Wat mis ik?
Downgrade de snelheid
Ga mobiel bellen, 50plusmobiel, kies een abonnement met onbeperkt bellen. Gebruik die voor uitgaande gesprekken, Ziggo nummer gebruiken voor inkomende gesprekken. Zeg "volop bellen" op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mis ik?
Telefonie kun je mogelijk over stappen naar CheapConnect (kost 9 euro per jaar "prepaid" en verder betaal je bij hun maar 2,5 cent per minuut naar vast en 5 cent naar mobiel als ik mij niet vergis. Bij Ziggo betaal je tegenwoordig 15 cent of meer per minuut (vast en mobiel) + 15 cent starttarief + 3 euro per maand (= 36 per jaar, vs 9 euro van CC).

V.w.b. TV ligt het er ook maar aan wat je wilt. Gebruiken ze TV Compleet daadwerkelijk? Of willen ze "gewoon TV kijken", lineair en klaar? Want dat laatste kun je ook al zonder TV abonnement, of evt "KabelTV" / "Ziggo Go" erbij voor een beetje replay (2 dagen? Complete is dat vast langer) en dan uberhaupt toegang tot Ziggo Go app. Wel even opletten dat bij opzeggen TV Compleet de eventuele smartcards op eigen naam vervallen en als ze terug gaan naar TV Start/Complete/... die ook niet meer geactiveerd kunnen worden. Zelf doe ik het nu 1,5 jaar via die route. "KabelTV" / Ziggo Go en kijken met de Ziggo Go TV app op de NVidia Shield. Werkt over het algemeen prima (zo nu en dan een storing, maar de coax kabel zit nog in de TV en die doet het dan wel, alleen is bij sommige zenders de kwaliteit daar maximaal SD en via Ziggo Go TV FullHD).

Internet kun je uiteraard "nog steeds" downgraden. Want nouja, het is dan maar 11 euro, maar het is toch 11 euro? Da's meer dan 10% van de "100 euro per maand" die ze nu betalen. En je benoemt ook Internet Start, maar er is ook nog een Lite die daar onder zit (200 Mbit/s vs 100 Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44

Wat mis ik?
Geen idee welke TV-zenders ze allemaal nodig hebben, maar je kan natuurlijk ook kijken of het gras groener is bij de buren

Of via een breedbandwinkel.nl kijken naar leuke aanbiedingen, zeker met de blackfriday die er aan komt kan dat een optie zijn.
Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie