bozzo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:36:
[...]
Zijn de Ziggo prijzen dan zo absurd in vergelijking met de concurrentie?
Zelf maak ik gebruik van hun goedkoopste Internet & TV abo (zonder korting 63,00, momenteel heb ik 6 maanden 20,00 korting). Qua betrouwbaarheid en snelheid voldoet dat voor mij prima. Hier een klein huishouden, geen Gbit/s-hongerige kids meer, dat kan ook verschil maken.
Iedereen zal z’n eigen doorslaggevende argumenten hebben bij de keus voor een provider, maar t.a.v. prijzen (afgezien van tijdelijke kortingen) ontlopen ze elkaar toch niet veel. Aangezien ik liefhebber ben van m.n. Europese voetbal toernooien is voor mij Ziggo Sport Totaal een must (denk ook aan de buitenlandse clubs) en daar hoef ik in combinatie met Vodafone niet extra voor te betalen, bij bijv. KPN moet ik daar 16,99 voor afrekenen bovenop de andere kosten.
Het zal ook vooral om de aanbiedingen gaan, maar ze houden elkaar aardig bij. Maar Ziggo is in de meeste gevallen zonder extra/bijzondere TV paketten zo tussen de 5,- en 10,- per maand duurder dan KPN. En dan zijn combi kortingen met mobiel niet meegenomen.
Superfiber 1 (en TV) kost bij KPN zonder korting 65,- euro per maand na de laatste prijsverhoging. Bij een nieuw Ziggo abonnement ga je hier echter na de prijsverhoging 72,50 per maand voor betalen. Dat is 7,50 per maand verschil wat in 1 jaar tijd toch alweer optelt tot 90,- euro dat Ziggo duurder is.
Als je dan bij Odido voor 35,- (of als klant voor 25,-) per maand kan zitten in de actieperiode, dan scheelt dit teveel.
Mijn advies: neem een 1 jarig contract en stap jaarlijks over. Houd voor het overstappen goed de aanbiedingen in de gaten. Soms in weekends, rond feestdagen/blackfriday etc. is er extra voordeel te halen ten opzichte van de standaard 6 maanden 50% of 6 maanden 35,- euro aanbiedingen.
Koop een goede eigen accespoint, zodat je alleen je modem hoeft te ruilen naar je nieuwe provider. Dan hoef je niets opnieuw met Wifi te verbinden. Zet dit modem in bridge modus als je een router er achter zet.
En maak geen gebruik van de overstap service maar neem een kleine overlap van bijvoorbeeld 2 weken tussen oud en nieuw. Toen Odido bij mij niet op tijd kon opleveren heb ik Ziggo gebeld, die mijn opzegging gewoon een maand vooruit zetten. Dat zijn goede ervaringen, waardoor je later bij een te goede aanbieding ook best weer terug zou willen keren bij een provider.
[
Voor 7% gewijzigd door
ucsdcom op 05-11-2024 13:55
]