Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:40:
[...]

Downgrade de snelheid
Ga mobiel bellen, 50plusmobiel, kies een abonnement met onbeperkt bellen. Gebruik die voor uitgaande gesprekken, Ziggo nummer gebruiken voor inkomende gesprekken. Zeg "volop bellen" op.
Dat is wat ik mijn moeder ook heb geadviseerd. Ik schrok van de prijs voor onbeperkt bellen via de vaste lijn: 15,50 euro. Terwijl je voor 1-2 euro p/m je mobiele abonnement kunt uitbreiden naar onbeperkt bellen.
En daarnaast dus ook het internet downgraden van 400 naar 200. Dat scheelt ook weer 5 euro p/m. Dus 20 euro minder. Best een flink bedrag.
Helemaal vaste telefonie opzeggen durft ze niet, terwijl ik dat eigenlijk ook best zonde vind. Vaste telefonie klinkt zo vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:07
meesje schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:47:
[...]

Dat is wat ik mijn moeder ook heb geadviseerd. Ik schrok van de prijs voor onbeperkt bellen via de vaste lijn: 15,50 euro. Terwijl je voor 1-2 euro p/m je mobiele abonnement kunt uitbreiden naar onbeperkt bellen.
En daarnaast dus ook het internet downgraden van 400 naar 200. Dat scheelt ook weer 5 euro p/m. Dus 20 euro minder. Best een flink bedrag.
Helemaal vaste telefonie opzeggen durft ze niet, terwijl ik dat eigenlijk ook best zonde vind. Vaste telefonie klinkt zo vorige eeuw.
M'n ouders zijn net zo. Al belt m'n moeder vrijwel alles mobiel, de vaste lijn houden we nog wel aan voor die paar telefoontjes die per maand nog steeds binnen komen. En sommige organisaties blijven stug bellen op de vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Senioren voip telefoon (fanvil x305) kopen met mooie grote knoppen en overstappen op cheapconnect met het vaste nummer. Bij ouder worden (vergeetachtig, dementie, motorisch, slecht zien) zijn ze al gewend aan die telefoon en bij verhuizing naar verzorgingshuis kan hij inclusief het vaste nummer gewoon mee. Alleen even inprikken op het netwerk of de wifi van het verzorgingshuis. Enige nadeel is dat alle oplichters ook blijven bellen op dat oude vaste nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:56
Eddos schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:31:
Vandaag gebeld met de Ziggo klantenservice. Mijn ouders maken sinds jaar en dag gebruik van Ziggo, maar ze vinden de ~ 100 euro elke maand toch wel aardig prijzig.

Mijn idee was; die hebben vast een veel te hoog abonnement, maar als ik kijk wat ze hebben (Internet Compleet, TV Compleet, Volop Bellen) kan ik weinig aanpassingen doen die echt impact hebben.
Het Volop Bellen eraf (15,50 elke maand) heeft nog het meeste impact, van Internet Max (op de factuur heet het Complete dacht ik) naar Internet Start scheelt maar 11,-.

Dan maar bellen met de klantenservice, maar die gaf aan dat voor jarenlange klanten (ze zijn al zeker 15 jaar klant, misschien wel 20-25) er niet meer dan een 10tje korting per maand in zit.

Ik verken nu dus maar alternatieven, maar heb ook het idee dat ik ergens toch iets mis. Dit moet toch goedkoper kunnen?

Variant die ik nu verken is alles opzeggen en dan een paar maanden klik&klaar via Odido, onbeperkt bellen via hollandsnieuwe, en dan maar via de welkomstkorting opnieuw klant worden. Maar dat is ook zo'n werk elk jaar..

Wat mis ik?
Laagste internet + Vollop bellen opzeggen. Heb ik destijds bij mij ouders ook gedaan, eerst vonden ze dat wat spannend maar zei kijk het nou eens paar maandjes aan wat je betaald per maand en/of het uit kan. Inmiddels zo aan gewend en bellen ze vooral mobiel(want ze hebben daar al minuten in het abonnement zitten). Dan bespaar je toch zo even 26 euro, nog ff keer bellen met ziggo opzeglijn en zeg dat je klik&klaar overweegt en je pakt nog eens 9 maanden 10/20 euro en dan bespaar je al behoorlijk wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
Of een HollandsNieuwe mobiel pakken. Voor 9 euro per maand 20.000 eenheden. Dat is dus 20.000 minuten of 20GB totaal. Met ziggo combi. En ik verwacht dat ze met blackfriday wel weer meedoen dus dan zou het nog iets beter uit kunnen. Krijg je er ook nog een gratis tv pakketje bij.
20.000 is dus 333uur bellen ;) En als je tegoed op mocht zijn verbreekt ie gewoon de verbinding, je gaat niet ineens belachelijke prijzen betalen. En onbeperkt bellen is 2 eur inderdaad maar als ze niet veel mobiel internetten is dat niet nodig denk ik.
Telefoonnummer gewoon nog even in stand houden en dan na 2 maanden mobiel bellen eens vragen hoe vaak ze de vaste hoorn eigenlijk nog vast hadden gehad. Toen mijn ouders het stof erop zagen liggen was de vaste lijn zo weg hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 11-11-2024 23:45 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40
Eddos schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:31:
Vandaag gebeld met de Ziggo klantenservice. Mijn ouders maken sinds jaar en dag gebruik van Ziggo, maar ze vinden de ~ 100 euro elke maand toch wel aardig prijzig.

Mijn idee was; die hebben vast een veel te hoog abonnement, maar als ik kijk wat ze hebben (Internet Compleet, TV Compleet, Volop Bellen) kan ik weinig aanpassingen doen die echt impact hebben.
Het Volop Bellen eraf (15,50 elke maand) heeft nog het meeste impact, van Internet Max (op de factuur heet het Complete dacht ik) naar Internet Start scheelt maar 11,-.

Dan maar bellen met de klantenservice, maar die gaf aan dat voor jarenlange klanten (ze zijn al zeker 15 jaar klant, misschien wel 20-25) er niet meer dan een 10tje korting per maand in zit.

Ik verken nu dus maar alternatieven, maar heb ook het idee dat ik ergens toch iets mis. Dit moet toch goedkoper kunnen?

Variant die ik nu verken is alles opzeggen en dan een paar maanden klik&klaar via Odido, onbeperkt bellen via hollandsnieuwe, en dan maar via de welkomstkorting opnieuw klant worden. Maar dat is ook zo'n werk elk jaar..

Wat mis ik?
Je moet een lijstje maken:
- gebruiken ze hun vaste telefoon
- hebben ze beide een mobiele telefoon
- gebruiken ze hun vaste telefoon voor bellen naar mobiel
- welke (sport) zenders kijken ze
- kijken ze lineair, uitgesteld, via next mini, via Ziggo Go app
- zijn het data grootverbruikers

Zet alles op basis en wacht Black Friday af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Veel mensen hebben een vaste telefoon 'voor de familie'. Terwijl de rest van de familie wellicht allang over is op mobiel bellen.

Volop bellen is al helemaal geld weggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
Contractant-truc. Opzeggen op de naam waar het nu op staat en nieuw abonnement aanvragen op de naam van de partner (+ andere IBAN). Ik zou wel even wachten of er nog een BF-deal aankomt. Dan blijven ze bij Ziggo en hebben ze wel het financiele voordeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:02:
[...]

Contractant-truc. Opzeggen op de naam waar het nu op staat en nieuw abonnement aanvragen op de naam van de partner (+ andere IBAN). Ik zou wel even wachten of er nog een BF-deal aankomt. Dan blijven ze bij Ziggo en hebben ze wel het financiele voordeel.
Als de ouders van @Eddos al "sinds jaar en dag" bij Ziggo zitten is er een beste kans dat het Ziggo (/Ziggo voorloper) mailadres hun enige of primaire mailadres is (bv mijn ouders gebruiken nog steeds het 20+ jaar oude @home.nl adres). En met opzeggen vervalt dat emailadres uiteraard (na een overgangsperiode). Dat levert dus waarschijnlijk (veel) extra werk op om overal een nieuw emailadres in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
RobertMe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:11:
[...]

Als de ouders van @Eddos al "sinds jaar en dag" bij Ziggo zitten is er een beste kans dat het Ziggo (/Ziggo voorloper) mailadres hun enige of primaire mailadres is (bv mijn ouders gebruiken nog steeds het 20+ jaar oude @home.nl adres). En met opzeggen vervalt dat emailadres uiteraard (na een overgangsperiode). Dat levert dus waarschijnlijk (veel) extra werk op om overal een nieuw emailadres in te stellen.
Die kans is inderdaad groot ja. Af en toe snap ik niet waarom mensen zo'n afhankelijk voor zichzelf veroorzaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Overigens vind ik 'beeldkwaliteit' bij Ziggo geen geldig argument meer. Men zet redelijk in op het actief overstappen naar de Next Mini, dus IPTV. Dan is het signaal gewoon gelijkwaardig aan KPN, Odido, Delta etc. naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Contractant-truc. Opzeggen op de naam waar het nu op staat en nieuw abonnement aanvragen op de naam van de partner (+ andere IBAN).
Dan ben je wel je vaste nummer kwijt (tenzij je die wegporteerd naar een voip provider, of dit niet erg vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:21
Context : ik heb een oude next met coax, met optische kabel aangesloten op mijn oude domme receiver.

Met spraakcommando's, bijvoorbeeld "radio 2" kan ik dan naar de radio luisteren, zonder dat ik de tv nodig heb om te zien wat ik doe.
En ik merk dat ik nu ook het geluid van youtube (muziek)video's kan horen wanneer ik cast naar de next.
Jippie !

Voor mij is de next een van de redenen om klant te blijven van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
W1ck1e schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:28:
Context : ik heb een oude next met coax, met optische kabel aangesloten op mijn oude domme receiver.

Met spraakcommando's, bijvoorbeeld "radio 2" kan ik dan naar de radio luisteren, zonder dat ik de tv nodig heb om te zien wat ik doe.
En ik merk dat ik nu ook het geluid van youtube (muziek)video's kan horen wanneer ik cast naar de next.
Jippie !

Voor mij is de next een van de redenen om klant te blijven van ziggo.
De oude Next was ook wel een stuk beter dan de Next Mini, simpelweg omdat dat nog TV was via de Coax. Je zult echter gaan zien dat Ziggo steeds meer gaat inzetten op de Next Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

Dit schuurt wel tegen fraude aan, weet niet of dit de plek is om dit daarom te adviseren. Ik weet het, het is een grijs gebied want officieel zeggen ze dat je als je klant bent geweest in de afgelopen 6 maanden en/of dat zo is omdat het op andermans naam stond valt te betwisten. Maar handig om dat zo te vermelden valt wel wat over te zeggen.
Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:40:
[...]

De oude Next was ook wel een stuk beter dan de Next Mini, simpelweg omdat dat nog TV was via de Coax. Je zult echter gaan zien dat Ziggo steeds meer gaat inzetten op de Next Mini.
Wat vind je dan beter? Ik heb op mijn HoofdTV de Next en extra TV een Next Mini, merk echt vrij weinig verschil als ik eerlijk ben. Behalve dat de Next wat meer aansluit mogelijkheden heeft maar dat valt wel weer op te lossen door HDMI door te lussen naar receiver en dan door naar de TV, of het via DVB-C of IPTV is (wat mij betreft) verwaarloosbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 12-11-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:40:
[...]

Je hebt 2 versies van de Next! met Coax kabel.
V1 = Aris (Fan)
V2 = Humax (Fanless - Kleine afstandsbediening zoals mini, en nieuwe hardware/chip)

Coax tv kwaliteit is vele malen beter dan iptv.
Dat mogen ze wel aanpassen.

Zelf heb ik op de V2 Next, maar sinds vorige week problemen na update/aankondiging
(Gratis ESPN Compleet en Film1 t/m 2 december)
Lijkt de Next niet op de volle FPS te draaien, ofwel drukke beelden stotteren als de hel.
Plus omschakeling van streaming diensten HDR en 4k content wilt die niet afspelen/omschakelen.
*Moet nog factory reset doen

[ Voor 4% gewijzigd door PatRamon op 12-11-2024 14:42 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
SirMemeAlot schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:36:
[...]

Dit schuurt wel tegen fraude aan, weet niet of dit de plek is om dit daarom te adviseren. Ik weet het, het is een grijs gebied want officieel zeggen ze dat je als je klant bent geweest in de afgelopen 6 maanden en/of dat zo is omdat het op andermans naam stond valt te betwisten. Maar handig om dat zo te vermelden valt wel wat over te zeggen.
Zoek eens op 'contractant' in dit topic zou ik zeggen (of in het vorige deel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
[...]

Wat vind je dan beter? Ik heb op mijn HoofdTV de Next en extra TV een Next Mini, merk echt vrij weinig verschil als ik eerlijk ben. Behalve dat de Next wat meer aansluit mogelijkheden heeft maar dat valt wel weer op te lossen door HDMI door te lussen naar receiver en dan door naar de TV, of het via DVB-C of IPTV is (wat mij betreft) verwaarloosbaar.
Ik merk toch wel dat het TV-signaal beter is, met name bij snel bewegend beeld (bijvoorbeeld sport) hapert de IPTV toch wel eens. Daarnaast gaat het schakelen tussen zenders bij de 'oude' Next soepeler en vind ik ook de interface van de Next Mini in het algemeen een stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:02:
[...]

Zoek eens op 'contractant' in dit topic zou ik zeggen (of in het vorige deel) :)
Owja, ik heb net even snel door de Actie voorwaarden gescrolt en daar spreken ze van klant op specifiek adres. Niet over contractant, ga dus ook niet dit hele topic doornemen. Either way kan je het op vele manieren uitleggen maar is het grijs en dat lijkt me niet handig voor openbaar forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:15:
[...]

Die kans is inderdaad groot ja. Af en toe snap ik niet waarom mensen zo'n afhankelijk voor zichzelf veroorzaken :)
Omdat 25 jaar geleden het helemaal niet zo logisch was om iets van hotmail, outlook en of gmail te hebben.
Met name door de opkomst van android, chrome (sync) en google services kwam dat in een stroomversnelling.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ed1703 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:33:
[...]

Omdat 25 jaar geleden het helemaal niet zo logisch was om iets van hotmail, outlook en of gmail te hebben.
Gmail is van 1 april 2004 (20 jaar geleden). Dus 25 jaar geleden was het inderdaad niet logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
of het via DVB-C of IPTV is (wat mij betreft) verwaarloosbaar.
Dat zijn twee technologieën. Het gaat om de bandbreedte en de kwaliteit van de compressiemethode. Zelfde compressie (bv h.264) en zelfde bandbreedte levert dezelfde beeldkwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:05:
Ik merk toch wel dat het TV-signaal beter is, met name bij snel bewegend beeld (bijvoorbeeld sport) hapert de IPTV toch wel eens. Daarnaast gaat het schakelen tussen zenders bij de 'oude' Next soepeler en vind ik ook de interface van de Next Mini in het algemeen een stuk trager.
Hoe zit je Next Mini op het internet? Via wifi? Hoe is het wifi signaal op de plek van je Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 10:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Jewie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:15:
[...]

Ik ben al heel lang bij Ziggo en heb dus ook een @home adres. In de tijd dat ik dat mailadres kreeg werden hotmail en gmail nog gezien als niet als heel betrouwbaar en professioneel gezien. Dat is ook een van de redenen.

Mijn mail veranderen zou beteken dat ik zeer veel moeten aanpassen op heel veel websites bij bedrijven etc. En dan ben ik voorlopig nog wel even bezig.

Een overstap zou dus heel veel werk en moeite kosten. Nu ben ik heel tevreden bij Ziggo dus op dit moment is het een non-issue. Alhoewel ik al wel ben begonnen om een provider onafhankelijk email-adres in gebruik te nemen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07
sjaool schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:40:
Een overstap zou dus heel veel werk en moeite kosten. Nu ben ik heel tevreden bij Ziggo dus op dit moment is het een non-issue. Alhoewel ik al wel ben begonnen om een provider onafhankelijk email-adres in gebruik te nemen.
Ik ben al heel erg lang een Gmail-gebruiker (kun je ergens terug zien hoe lang dat al is?) en ben dus 'onafhankelijk', maar vergeet niet dat ook een Google kan besluiten er mee te gaan stoppen. Dát zou pas een grote impact hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
ikweethetbeter schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:32:
[...]

Hoe zit je Next Mini op het internet? Via wifi? Hoe is het wifi signaal op de plek van je Mini?
Via Wifi inderdaad. Hemelsbreed zit er een 10 meter dus de router en de Next Mini dus een kabel trekken lijkt me iets wat overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 10:35

sjaool

Every life should have 9 cats

RicoK schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:49:
[...]

Ik ben al heel erg lang een Gmail-gebruiker (kun je ergens terug zien hoe lang dat al is?) en ben dus 'onafhankelijk', maar vergeet niet dat ook een Google kan besluiten er mee te gaan stoppen. Dát zou pas een grote impact hebben ;)
Nu denk ik niet dat Google zo snel zal omvallen wat dat betreft. Ook hoef je niet over te stappen. Maar je moet de beslissing wel in de tijdgeest van 20 jaar geleden zien natuurlijk. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
RicoK schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:49:
[...]

Gmail is een grote data-verzamelbak voor Google. Denk niet dat ze daar snel mee zullen stoppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07
@sjaool Ik heb het ook niet over omvallen, maar de stekker eruit trekken ;) (om wat voor reden dan ook).
Nee, ik zie dat ook niet zo maar van de een op de andere dag gebeuren, zoals @Jewie ook stelt, maar áls het gebeurt dan heeft dat dus een 'major impact'. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jewie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:57:
[...]

Via Wifi inderdaad. Hemelsbreed zit er een 10 meter dus de router en de Next Mini dus een kabel trekken lijkt me iets wat overbodig.
De afstandsfactor verteld niet het hele verhaal. Ik kan praktisch naast een router zitten als ik een jammer gebruik. Zit deze bijv, weg gestopt in een TV kast of achter de televisie in direct line of sight met de router kan de wifi verbinding slecht zijn. Zou het gewoon eens proberen met een kabel en zien of je verschil merkt, meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
Ik had net binnen 5 minuten 50% korting voor een jaar te pakken..

Denk dat ik toch ga opzeggen, Odido bevalt mij prima en is goedkoper. (Scheelt dan nog steeds een 10tje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
jantje112 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:00:
Ik had net binnen 5 minuten 50% korting voor een jaar te pakken..

Denk dat ik toch ga opzeggen, Odido bevalt mij prima en is goedkoper. (Scheelt dan nog steeds een 10tje)
2 of 1 jarig contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
offtopic:
Ik begrijp de liefde voor Odido niet helemaal, ze bieden geen IPv6 en zijn (op mijn postcode) duurder dan Youfone (KPN dochter). Voor internet only zou ik Youfone dus ook verwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:41:
offtopic:
Ik begrijp de liefde voor Odido niet helemaal, ze bieden geen IPv6 en zijn (op mijn postcode) duurder dan Youfone (KPN dochter). Voor internet only zou ik Youfone dus ook verwegen.
Ik denk dat de huidige liefde voornamelijk in Klik & Klaar zit?

Bij mij was de enige Ziggo concurrent DSL, 27Mbit/s doen max. Met Odido K&K heb je voor €25 meen ik? Een optie die over het algemeen 100Mbit/s en meer kan leveren (en volgens de dekkingskaart zit ik dan nog steeds op een shitty plek waar verre van de optimale frequenties "beschikbaar" zijn).

Alleen... Odido in het algemeen dus geen IPv6. En bij Klik & Klaar DHCP met dagelijks een nieuw IP? En dat eerste zuigt al voor een Tweaker, maar dat tweede al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:41:
offtopic:
Is dat via PPPoE inclusief IPv6 en de reguliere multicast TV dienst van KPN, via Youfone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jewie schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:57:
10 meter door lucht of muren of glas of ...?
Hoe druk is het door jou gekozen wifi kanaal?
Heb je iets als een mesh set die je met een app kunt managen? Je kunt daar vaak ook je wifi mee checken en automatisch de beste kanalen laten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:28:
[...]

Is dat via PPPoE inclusief IPv6 en de reguliere multicast TV dienst van KPN, via Youfone?
De instellingen voor eigen router doen iets vermoeden,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

Lokaal netwerk (thuisnetwerk):
IPv4 adressen (private reeks rfc1918) + DNS server(s) uitdelen middels DHCP server.
IPv6 adressen en DNS server(s) uitdelen (reeks van verkregen prefix) via SLAAC en/of DHCPv6.
Voor netwerk poorten in apparatuur activeer IGMP snooping functie (voorkomt TV signaal op alle poorten).

Maar het TV platform valt (gelezen in het ervaringentopic) qua hardware/beleving vies tegen. Vandaar ook mijn opmerking: "Voor internet-only het overwegen waard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:47:
[...]

De instellingen voor eigen router doen iets vermoeden,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

Lokaal netwerk (thuisnetwerk):
IPv4 adressen (private reeks rfc1918) + DNS server(s) uitdelen middels DHCP server.
IPv6 adressen en DNS server(s) uitdelen (reeks van verkregen prefix) via SLAAC en/of DHCPv6.
Voor netwerk poorten in apparatuur activeer IGMP snooping functie (voorkomt TV signaal op alle poorten).

Maar het TV platform valt (gelezen in het ervaringentopic) qua hardware/beleving vies tegen. Vandaar ook mijn opmerking: "Voor internet-only het overwegen waard".
Die search resultaten zat ik net door te nemen, dat is idd matige TV. Ik dacht dat je het product zelf had vandaar even een korte vraag. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:52:
[...]

Die search resultaten zat ik net door te nemen, dat is idd matige TV. Ik dacht dat je het product zelf had vandaar even een korte vraag. Dank!
26 nov kan ik meepraten over m'n Internet-Only ervaring.

Voor TV verwacht ik niet direct van Ziggo DVB-C afgesloten te worden, maar gratis NPO en regionaal in HD via DVB-T2 (actieve antenne op zolder) is voor mij ook genoeg TV. :+

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:34
ed1703 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:33:
[...]

Met name door de opkomst van android, chrome (sync) en google services kwam dat in een stroomversnelling.
Ik heb ergens rond 2000 mijn domein geregistreerd, was toen nog gratis zelfs bij namezero. En sindsdien al zeker 4 providers gehad, en tegenwoordig alles in gmail, destijds was het inderdaad meestal pop3 en lokaal in outlook express of zo je mail bewaren. Maar dat je je niet wilde pinnen aan je provider qua mail adres was ook toen al onhandig...

De hele familie heeft er een mail adres van gekregen, alleen oma mailt niet, die heeft als enige nog een vaste lijn :9 Vraag me nu ineens af hoe die eigenlijk tv kijkt, zal wel een ci+ in haar tv zitten denk.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 10:12
Contract loopt morgen af. Ik wacht even op de Black Friday aanbieding. Ik zit erover te denken om over te stappen naar KPN. Mijn vraag is of iemand weet of het mogelijk is om bv de bekende Deco pods (M4) over te nemen van Ziggo of dat je ze bij beëindiging contract altijd terug moet sturen. Ze zijn inmiddels een paar jaar oud. Ik wil ze namelijk blijven gebruiken. Ik wil er eventueel ook een klein bedrag voor betalen. Op het Ziggo forum kan ik er niks over terugvinden. Bellen heb ik slechte ervaringen mee. Medewerker 1 zegt wat anders dan medewerker 2. Heeft iemand ooit Ziggo randapparaat kunnen overnemen?

• SirMemeAlot
Justie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:27:
Contract loopt morgen af. Ik wacht even op de Black Friday aanbieding. Ik zit erover te denken om over te stappen naar KPN. Mijn vraag is of iemand weet of het mogelijk is om bv de bekende Deco pods (M4) over te nemen van Ziggo of dat je ze bij beëindiging contract altijd terug moet sturen. Ze zijn inmiddels een paar jaar oud. Ik wil ze namelijk blijven gebruiken. Ik wil er eventueel ook een klein bedrag voor betalen. Op het Ziggo forum kan ik er niks over terugvinden. Bellen heb ik slechte ervaringen mee. Medewerker 1 zegt wat anders dan medewerker 2. Heeft iemand ooit Ziggo randapparaat kunnen overnemen?
Direct overnemen heb ik nog nooit van gehoord, maar er is wel hele simpele manier om producten over te nemen. Gewoon niet terugsturen, dan krijg je uiteindelijk vervangingswaarde in rekening maar dat valt echt best mee.

Staat wel ergens beschreven wat je dan nog moet betalen nadat je X jaar eigenaar bent geweest. Kan het zo snel niet vinden maar ik heb het eens gehad met mijn Deco's die ik toen goed 2 of 3 jaar had en moest dacht ik rond 60/65 euro betalen maar per jaar gaat daar een bedrag vanaf, dus laat je nu eens 5 tientjes overhouden. Het staat wel ergens maar dan moet je even goed zoeken :).

Ff nog gezocht, maar volgens hun website is de vervangingswaarde (https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen) 99 euro voor een deco M4 setje, en vond op Community (https://community.ziggo.n...ext-op/td-p/13171/page/17) dat ze blijkbaar een lineare afschrijvingsperiode van 5 jaar hebben oftewel 20 euro per jaar. Dus als je het 4 jaar hebt zou je nog 20 euro betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-11-2024 20:53 ]

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:47

rvk

Justie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:27:
Mijn vraag is of iemand weet of het mogelijk is om bv de bekende Deco pods (M4) over te nemen van Ziggo of dat je ze bij beëindiging contract altijd terug moet sturen. Ze zijn inmiddels een paar jaar oud. Ik wil ze namelijk blijven gebruiken.
Hier staat welke apparaten Ziggo terug wil hebben.
https://www.ziggo.nl/klan...ten/terugsturen#apparaten

Een hier staat rest het je kost als je ze niet terugstuurt.
https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen

Daar staat wel een regel onder.
We berekenen de waarde van het apparaat op het moment dat je het terugstuurt. De werkelijke kosten hangen dus af van het aantal dagen dat je de apparatuur hebt geleend. Dat is wel zo eerlijk.
Dus dan zul je echt contact op moeten nemen met Ziggo om dat te regelen. Overigens heb ik op het forum wel gelezen dat ze dan zeggen dat je deze terug moet sturen en je nieuwe krijgt voor de volle prijs maar wijs ze dan maar op die pagina.

Ik weet overigens niet hoe het zit als je al opgezegd hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
1 jaar verlenging met 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04 21:00
Vorig jaar belde Ziggo of ik nog tevreden was. Heb toen een monteur laten komen om de oude Casema kabelaansluiting in de meterkast en die in de woonkamer te vervangen. Tevens de nieuwe Sagecom connectbox en een setje TP-Link M4 in (gratis) bruikleen ontvangen. Die M4 heb ik nog in de verpakking liggen. Immers de Sagecom heeft veel en veel betere specs dan die M4, met een zeer goed bereik. Maar omdat ik onlangs een beveiliginscamera heb opgehangen, moet ik nu toch wel aan de slag met het wifi bereik. Nu zie ik dat Ziggo in haar webshop ook de TP-Link BE65 (wifi 7) verkoopt. Heeft er al iemand geprobeerd deze nieuwe BE65 (€ 499,95) met korting of bruikleen te bemachtigen?

https://smarthome.ziggo.nl/smarthome/details/77470

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 12:11

Licko

ZVDK

Dat aanbod heb ik gisteren niet gekregen; 50% korting voor 1 jaar bij een 2-jarig abonnement was het aanbod.

Ik wil geen 2-jarig contract dus heb mijn abo maar beëindigd. Loopt nog tot kerst dus ik ga even kijken of het Odido of KPN wordt. Als Ziggo nog belt en me een aanbod doet zoals dat van jou, dan zou ik wel blijven.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
onzichtbaar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:03:
Vorig jaar belde Ziggo of ik nog tevreden was. Heb toen een monteur laten komen om de oude Casema kabelaansluiting in de meterkast en die in de woonkamer te vervangen. Tevens de nieuwe Sagecom connectbox en een setje TP-Link M4 in (gratis) bruikleen ontvangen. Die M4 heb ik nog in de verpakking liggen. Immers de Sagecom heeft veel en veel betere specs dan die M4, met een zeer goed bereik. Maar omdat ik onlangs een beveiliginscamera heb opgehangen, moet ik nu toch wel aan de slag met het wifi bereik. Nu zie ik dat Ziggo in haar webshop ook de TP-Link BE65 (wifi 7) verkoopt. Heeft er al iemand geprobeerd deze nieuwe BE65 (€ 499,95) met korting of bruikleen te bemachtigen?

Snap dat we op Tweakers zitten, maar waarom zou je z'n duur apparaat kopen terwijl je de oplossing met M4's al in huis hebt. Voor z''n camera hoef je waarschijnlijk maar 10/15mbit te hebben, en weet niet wat je verder allemaal draadloos doet maar ik stel me zo even voor telefoon's/Tablets, misschien eens een laptop? Maar je haalt mits gepositioneerd met kabel bij een deco M4 ook gewoon 400/500mbit, heb je echt meer nodig dat je hiervoor zoveel geld wil uitgeven? Heb zelf recentelijk de Deco X60, en haal nu mijn volledige gigabit verbinding want leuk is op een speedtest maar verder is het meest data intensieve wat ik doe af en toe serie kijken op mijn ipad en op mijn laptop standaard werk zoals teams/mail/wat bestenden uit de cloud halen en uploaden, alles wat theoretisch zou kunnen met 20 mbit up en download.

Maar om te antwoorden op je vraag :9 , heb dit hier nog niet voorbij zien komen of zelf voorelkaar gekregen, ook niet geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik heb al best wel wat apparaten op wifi 6, maar belangrijkste is dat ik ze onbedraad ga gebruiken. Zoals de Tweakers test laat zien, gaan de snelheden bij de M4 dan dramatisch onderuit. En ja, het voelt raar als Tweaker om met de M4 te downgraden. De BE65 is met wifi 7, iniedergeval toekomstbestendig.

https://tweakers.net/revi...tresultaten-backhaul.html

[ Voor 18% gewijzigd door onzichtbaar op 15-11-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
Dank voor de antwoorden en de links betreffende het overnemen van de Deco M4.

Mijn contract loopt vandaag af, maar ik heb geen telefoontje van Ziggo gehad of ik interesse heb in verlengen. Vorig jaar heel veel problemen gehad, zeer veel contact moeten hebben met klantenservice. Elke keer iemand anders aan de lijn, dus elke keer weer bij stap 1 beginnen met uitleggen. Door Ziggo fout op fout gemaakt en dan is het daarna onbegrijpelijk voor een klantenservice medewerker. Ik denk dat ze mij liever laten gaan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Justie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:36:
Dank voor de antwoorden en de links betreffende het overnemen van de Deco M4.

Mijn contract loopt vandaag af, maar ik heb geen telefoontje van Ziggo gehad of ik interesse heb in verlengen. Vorig jaar heel veel problemen gehad, zeer veel contact moeten hebben met klantenservice. Elke keer iemand anders aan de lijn, dus elke keer weer bij stap 1 beginnen met uitleggen. Door Ziggo fout op fout gemaakt en dan is het daarna onbegrijpelijk voor een klantenservice medewerker. Ik denk dat ze mij liever laten gaan ;-)
Verwacht jij dat Ziggo jou gaat bellen omdat jouw contract vandaag afloopt ?
Dat lijkt mij niet realistisch. Ziggo heeft een hoop klanten, en als die gemiddeld een abonnement van 1 jaar hebben (gehad), die allemaal 1 keer aflopen, dan zijn dat veel telefoontjes per dag. Ook als een deel reeds buiten de contracttijd zit. Dat kost volgens mij een hoop geld, het bellen en de korting die ze dan gunnen.

Als ik iets (korting, aanbieding, downgraden, opzeggen) wil, dan bel ik even. En ik verwacht niet dat Ziggo mijn gedachten kan lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 15-11-2024 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justie
W1ck1e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:48:
[...]

Verwacht jij dat Ziggo jou gaat bellen omdat jouw contract vandaag afloopt ?
Dat lijkt mij niet realistisch. Ziggo heeft een hoop klanten, en als die gemiddeld een abonnement van 1 jaar hebben (gehad), die allemaal 1 keer aflopen, dan zijn dat veel telefoontjes per dag. Ook als een deel reeds buiten de contracttijd zit. Dat kost volgens mij een hoop geld, het bellen en de korting die ze dan gunnen.

Als ik iets (korting, aanbieding, downgraden, opzeggen) wil, dan bel ik even. En ik verwacht niet dat Ziggo mijn gedachten kan lezen.
Ziggo heeft mij al vaker gebeld. Geen idee of ze dat dit jaar ook gaan doen. Zelf bellen doe ik niet meer. In de wacht staan en dan weer het spelletje moeten spelen. Zij proberen zo weinig mogelijk korting te geven en ik wil zoveel mogelijk korting. Ik heb daar geen zin meer in. Bovendien lees ik hier en op andere sites dat je niet heel veel korting gaat krijgen (uitzondering bericht van jantje112)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Justie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:58:
[...]

Ziggo heeft mij al vaker gebeld. Geen idee of ze dat dit jaar ook gaan doen. Zelf bellen doe ik niet meer. In de wacht staan en dan weer het spelletje moeten spelen. Zij proberen zo weinig mogelijk korting te geven en ik wil zoveel mogelijk korting. Ik heb daar geen zin meer in. Bovendien lees ik hier en op andere sites dat je niet heel veel korting gaat krijgen (uitzondering bericht van jantje112)
Ik hoop ook dat ze mij bellen, mijn contract/kortingsperiode loopt komende maand af. Mochten ze dat niet doen, dan bel ik zelf wel. Ik heb nu een glasvezel aansluiting (niet in gebruik genomen), dus misschien is er wat ruimte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzichtbaar
Wat meestal goed werkt is inloggen op de Ziggo website en opzeggen in de zoekbalk typen. Vervolgens opzeggen aanklikken en daarna weer wegklikken. Dit wordt geregistreerd in hun CMS en dan sta je bovenaan om gebeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
onzichtbaar schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:05:
Wat meestal goed werkt is inloggen op de Ziggo website en opzeggen in de zoekbalk typen. Vervolgens opzeggen aanklikken en daarna weer wegklikken. Dit wordt geregistreerd in hun CMS en dan sta je bovenaan om gebeld te worden.
Dat is interessant. Heb je een bron hiervan ? Het is niet dat ik je meteen niet geloof ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 10:42

Ik heb eerder dit jaar een mail gekregen voor een set Deco X60 gratis in bruikleen, zie ook mijn eerdere post. Die draaien hier nu al een paar maanden als een zonnetje. Geen idee of dat een proef was en dat ze de M4 gaan uit faseren, maar je zou even de klantenservice kunnen benaderen of je deze ook kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
W1ck1e schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:07:
[...]

Dat is interessant. Heb je een bron hiervan ? Het is niet dat ik je meteen niet geloof ;)
Geen bewijs in de zin van een Ziggo directeur die dit heeft gezegd. Maar ik werk zelf in de (digitale) Marketing en bedrijven als Ziggo kunnen alleen overleven met een uitgebreid CRM pakket gekoppeld aan hun WCMS. Vaak werken ze met Salesforce inclusief de AI module. Heb wel lezingen bijgewoond van Coolblue, Rituals en Take Away wat ze digitaal allemaal voor slims doen. In het systeem staan allerlei parameters die gekoppeld aan klantactiviteiten triggers geven. Die kunnen aanleiding geven om contact op te nemen, diensten en prijzen aan te passen, etc. In het geval van Ziggo zullen ze data hebben over lokale glasvezel bedreigingen, je internetgebruik, hoe welvarend je postcode gebied is, soms via cookies wat je nog meer consumeert.

Bij mij lijkt het "opzeggen" trucje te werken, maar of het ook voor 100% de enige aanleiding is om mij te bellen, weet ik niet. Daarvoor hebben ze teveel parameters in hun CRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:56
Hier ook maar eens een belletje gewaagd aangezien contract deze maand is afgelopen kreeg alleen maar €10 voor 9 maanden (omdat we ook Vodafone hebben) voor 1 jaar verlengen. Vriendelijk bedankt en over paar dagen nog een laatste poging wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door rabe83 op 15-11-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
*knip*. Stemmingsmakerij.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 15-11-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik heb nog nooit gehoord dat een bestaande klant 12 maanden 50% korting krijgt voor 1 jaar verlenging, zoals @jantje112 zegt te hebben ontvangen. Het meeste wat ik er uit kon slepen was 9x€20,- korting per maand.

En 1 maand na mijn contractverlenging werd de glasvezel, dat al anderhalf jaar als sprietjes op de stoep uitstak, geheel onverwacht afgemonteerd bij mij thuis. Ik heb op dit moment twee weken Odido glasvezel op proef, en de snelheid van 2000/2000 bevalt me wel......En mocht ik het Odido abonnement voortzetten dan betaal ik €30,- per maand met een contract voor 1 jaar.

Als ik dat had geweten dan had ik mijn Ziggo abonnement niet verlengd. Maar ik denk dat ik Odido er naast neem, dan heeft mijn vrouw de Ziggo verbinding en ik zelf Odido. En mocht één van de twee een keertje uitvallen dan is er altijd een backup. Een redelijk luxe oplossing, maar goed.

Ik moet erbij zeggen, Ziggo heeft mij nooit teleurgesteld, altijd een prima verbinding. Het kost wat, maar betrouwbaar is het zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-11-2024 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
Oh ja, en over die kortingen. Veel mensen (niet-Tweakers) hebben een veel duurder/uitgebreider internet abo dan ze eigenlijk nodig hebben. Als je belt kijken ze welk pakket heb je nu en welk pakket zou voldoende voor je zijn, gezien je internetgebruik. Het verschil is een zogenaamde "overwinst". Immers de variabele kosten zijn nihil, dus "gratis" winst. Maar als Ziggo zou zeggen, "maar mijnheer, waarom neemt u geen goedkoper abo", voelt dat negatief. Heb je dan al die tijd teveel betaald? Dus geven ze korting op iets wat je eigenlijk niet nodig hebt. Maar wel een goed gevoel geeft bij de klant. Dus voor niet-Tweakers, trek van de korting de "overwinst" af en de korting is al veel minder ruimhartig dan je dacht. Overigens ben ik prima tevreden met Ziggo. Maar altijd goed om te weten wat er achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Als ik jou was zou ik die m4 setje terug sturen naar Ziggo en vragen om een smartwifi-pods6 die werkt dan samen met je Segecom connectbox en zo hou je de betere en nieuwe wifi van de segecom. Dat hebben mijn ouders ook maar omdat ik vorige jaar 1 maand te vroeg overgestapt was kon ik alleen kiezen voor de oudere wifi pod 5 in combinatie met wel de nieuwe segecom connectbox en dus had ik dat maar laten zitten.
in vergelijking met de oudere wifi pod 5 zijn de m4 weer vergelijkbaar qua specificaties en leeftijd. (dus niet persé een vooruitgang in mijn ogen)

ik had vorige maand nog wel gebeld voor een verlengingsvoorstel en ik kreeg toen 9 maanden 20 euro korting aangeboden en toen kon ik wel de Wifi pod 6 gratis erbij krijgen ipv de pod5.
Ben uiteindelijk gegaan voor de opstap naar Odido. (20 november vertrek ik bij Ziggo)

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb het topic opgeruimd en wat stemmingsmakerij verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:29:
dat Ziggo de beste TV beeldkwaliteit heeft, terwijl waarschijnlijk 99% van de mensen het verschil niet eens ziet. Het lijkt wel of je hier alleen maar heel positief over Ziggo mag posten, want anders wordt je afgebrand als een trol (daar zouden de moderators is eens wat aan moeten doen)…
Dat voegt echt wat toe in een topic over Ziggo en zorgt alleen maar voor geziek, maar dat terzijde… van de week een nieuwe TV bij mijn vader geplaatst. Ik heb zo’n medelijden met hem dat hij bij KPN glasvezel zit. Beeldkwaliteit met de VIP5202 is niet echt om over naar huis te schrijven. De eerste tien zijn goed, daarna lijkt het een stuk slechter. Misschien zijn we wel verwend, maar goed, zijn keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Iemand nog meer last van een ontzettend trage next mini?
We hebben 3 stuks en bij alle 3 zijn ze de laatste 2 weken ontzettend traag bij het zappen. Netflix laadt ook heel langzaam. Eco modus of snelle startinstelling maakt geen verschil. Bij diagnostiek geven ze ook een prima verbinding aan, ze zijn bedraad aangesloten. Internet en wifi werken verder prima.
Soms is even de stekker van de next mini eeruit de enige oplossing en werkt het weer voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 09:19
Afgelopen week ons ziggo abonnement verlengt. Daarbij een nieuwe set van de TP-Link deco m4 gekregen (gratis bruikleen). We hadden al een set en bij vergelijking zie ik dat de oude v3 is en de nieuwe v2 is. Heb ik nu een oude versie van hetzelfde product gekregen?

(En dat nog even los van een goed werkend product vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen had ik mooi het moment om het 1 en ander uit te proberen. Via http://192.168.1.254/htdocs/rg_wan_opmode.php is het gelukt om de modem in bridge te zetten. Echter daarna liep ik tegen het issue aan dat dns niet werkte.

Simpele setup: UBC1318ZG in Bridge -> Edgerouter X eth0 -> eth1 laptop
Edgerouter kreeg netjes een public ip adres, pingen naar 8.8.8.8 lukt gewoon. Echter inladen van pagina's lukt niet.

Voorheen stond de modem jaren in bridge totdat m'n opnsense router defect ging. Zou ziggo met de werkzaamheden van 7 november toch iets hebben aangepast. :?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Harmen schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:25:
Vanmorgen had ik mooi het moment om het 1 en ander uit te proberen. Via http://192.168.1.254/htdocs/rg_wan_opmode.php is het gelukt om de modem in bridge te zetten. Echter daarna liep ik tegen het issue aan dat dns niet werkte.

Simpele setup: UBC1318ZG in Bridge -> Edgerouter X eth0 -> eth1 laptop
Edgerouter kreeg netjes een public ip adres, pingen naar 8.8.8.8 lukt gewoon. Echter inladen van pagina's lukt niet.

Voorheen stond de modem jaren in bridge totdat m'n opnsense router defect ging. Zou ziggo met de werkzaamheden van 7 november toch iets hebben aangepast. :?
UTP kabel verplaatsen van je UBC1318ZG die naar je router gaat en is opgelost.
Poort 1/2/3/4 maakt allemaal niet uit en heb je gelijk internet of via de eigen router je mac adres aanpassen of clonen.

Werkt dat nog steeds niet..
Je eigen router aan laten staan en de UBC1318ZG een complete reset geven via het zwarte pinnetje.

**Vaak deze issue gehad met upgrade van router/firmware waardoor de mac adres zelfde was of veranderd was.
pingen was mogelijk maar pagina's bezoeken niet

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

PatRamon schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:30:
[...]

UTP kabel verplaatsen van je UBC1318ZG die naar je router gaat en is opgelost.
Poort 1/2/3/4 maakt allemaal niet uit en heb je gelijk internet of via de eigen router je mac adres aanpassen of clonen.

Werkt dat nog steeds niet..
Je eigen router aan laten staan en de UBC1318ZG een complete reset geven via het zwarte pinnetje.

**Vaak deze issue gehad met upgrade van router/firmware waardoor de mac adres zelfde was of veranderd was.
pingen was mogelijk maar pagina's bezoeken niet
Dank, lan poort aanpassen leek mij ook al sterk. Normaal gesproken verwacht je bij een sticky mac dat je geen adres krijgt. :? Heb modem en router meerdere keren herstart, wacht vaak met aanzetten router als de modem helemaal online is. Dus een factory reset van de modem kan de oplossing zijn?

Volgende issue, ben niet vaak alleen thuis helaas. 8)7 (3 dames in huis)
@PatRamon Heb de modem weer uit bridge laten halen. Op naar de volgende keer.

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 16-11-2024 14:04 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Harmen schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:39:
[...]

Dank, lan poort aanpassen leek mij ook al sterk. Normaal gesproken verwacht je bij een sticky mac dat je geen adres krijgt. :? Heb modem en router meerdere keren herstart, wacht vaak met aanzetten router als de modem helemaal online is. Dus een factory reset van de modem kan de oplossing zijn?

Volgende issue, ben niet vaak alleen thuis helaas. 8)7 (3 dames in huis)
Als je modem in bridge staat en je koppelt bij elk willekeurig modem van ziggo een ander willekeurige router en/of met verschil van MAC adres heb je gelijk een nieuw ip.

Dit is ook zo bij de UBC1318ZG, maar dan met 4 poorten omdat het een zakelijke modem betreft.
En kan daarom voorkomen dat je huidige MAC blijft hangen in hun netwerk en je geen stabiel internet verkrijgt.

Ik heb het zelfs voor elkaar verkregen om de ip adres van mijn ouders te jatten, simpel om hun router MAC te gebruiken en die even uit te zetten voordat ik de mijne aanmelde.

Puntje voor paaltje, gewoon alles even uitzetten van je systeem en MAC adres aanpassen of utp kabel van poort verwisselen en binnen 2min heb je weer connectie (wel nieuw ip adres)

Je geeft aan 3 dames in huis, maar je hebt toch nu ook geen internet?
Gewoon er uit trekken en even je ding doen, jij betaald die meuk toch 8)
Gaan ze maar tiktokken op hun mobiel :X

Edit->
uiteraard wel uitgaande dat je settings van je EdgeRouter goed staan voor ziggo connectie

[ Voor 3% gewijzigd door PatRamon op 16-11-2024 14:13 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:43:
[...]

Dat voegt echt wat toe in een topic over Ziggo en zorgt alleen maar voor geziek, maar dat terzijde… van de week een nieuwe TV bij mijn vader geplaatst. Ik heb zo’n medelijden met hem dat hij bij KPN glasvezel zit. Beeldkwaliteit met de VIP5202 is niet echt om over naar huis te schrijven. De eerste tien zijn goed, daarna lijkt het een stuk slechter. Misschien zijn we wel verwend, maar goed, zijn keuze.
Een afzonderlijk topic waarin gediscussieerd wordt over verschillen tussen providers zou ik geen raar idee vinden. Dan kan dit topic Ziggo inhoudelijk blijven.

Enige tijd geleden vroeg ik of het mogelijk is op de Next (mini) de zenders te verwijderen waarop je geen abonnement hebt. Op deze vraag nul reactie en raakte denk ik ondergesneeuwd door de ‘verschillen’ discussies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
Op mijn Next kan ik dat slechts doen door een profiel aan te maken om daar vervolgens alleen de zenders toe te voegen die ik relevant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
petertje30 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:26:
We hebben 3 stuks en bij alle 3 zijn ze de laatste 2 weken ontzettend traag bij het zappen. Netflix laadt ook heel langzaam. Eco modus of snelle startinstelling maakt geen verschil. Bij diagnostiek geven ze ook een prima verbinding aan, ze zijn bedraad aangesloten. Internet en wifi werken verder prima.
Soms is even de stekker van de next mini eeruit de enige oplossing en werkt het weer voor even.
Ik ervaar dit niet. Hier ook alles ok: snelle start, bedraad aangesloten, goede diagnostiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

petertje30 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:26:
Ja, hier hetzelfde.. ik zet 'm tegenwoordig als ik ga slapen uit (als ik het niet vergeet). Na een paar dagen (dag of 2/3) weer het traagheidsprobleem. Memoryleak?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb bij mijn ouders ook ff het trucje uitgehaald voor ESPN;

Berichtje in de chat (even bluffen over fiber) en het was geregeld. Zonder wissel van apparatuur of abbo verder. Ze hebben nog een oude box, ze hoeven niet perse een Next vooralsnog.

Ze moeten alleen nog even akkoord gaan. Alleen mij pa zei “er staat nu wel dat terugkijken maar 2 dagen kan”…. En nu kunnen ze dat blijkbaar 7 dagen. Na wat doorvragen doen ze dat via de Ziggo app op de AppleTV..

Kan iemand bevestigen dat het via de app altijd 7 dagen is/blijft, zelfs met een Start abbo? Ik vind tegenstrijdige berichten op Google…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
FreakNL schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:15:
...
Kan iemand bevestigen dat het via de app altijd 7 dagen is/blijft, zelfs met een Start abbo? Ik vind tegenstrijdige berichten op Google…
Bij deze : tv start met next met coax. 2 dagen terug op next, geen opnames in cloud, wel op humax harddisk
ziggo app op chromecast 7 dagen terugkijken
dat is nu, geen idee of dat altijd blijft

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 17-11-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

Dank.

Ja dat via Ziggo Go zullen ze ooit ook wel terugbrengen naar 2 (verdienmodel) maar dat zien we dan weer wel…

Voorlopig zitten ze goed :)

Overigens zijn ze niet anti-Next maar wel (bijna) bejaard en alles qua techniek en veranderingen wordt steeds moeilijker. Ik vind het al knap dat ze de AppleTV snappen. Dus met de overstap van Mediabox XL -> Next moet ik ze een keer helpen. En vanmiddag begreep ik ook al dat ze steeds vaker de Ziggo go app gebruiken voor live TV ipv de mediabox… (daar betrap ik mezelf ook op trouwens).

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 17-11-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Hier Ziggo met TV Start:
  • 1 tv direct op de kabel voor lineair kijken en een Apple TV 4K met Ziggo Go voor teruglijken;
  • 1 tv met een Apple TV 4 met Ziggo Go voor lineair en teruglijken.
Ik kan een week terugkijken.

De Ziggo Go app open vaak snel, soms langzaam, maar in het gebruik is hij snel. Ik hoef geen Next Mini kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Toevallig afgelopen weekend Ziggo Go TV geïnstalleerd op mijn LG tv.

Zelfde beeldinstellingen zoal HDMI-Next!box en TV zelf van de apps.
Beeld lijkt scherper (op de LG ziggo app) dan op de Next! box - Live en opnames.
*Next! v2 Humax Coax

Alleen 1 minpuntje bij te snelle beelden krijg je die H.265 compressie dat korrel achtige.

Ziggo App is niet echt donders snel op de LG tv (LG-C1)- dat mag nog wel gefikst worden van de beta.
Nog meerdere gebruikers dit opgevallen?

Edit:-> Typo

[ Voor 197% gewijzigd door PatRamon op 18-11-2024 12:00 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 20-04 17:34
Black Friday actie bekend. 12 maanden 50 procent korting bij 2 jaar of 6 maanden 50 procent korting bij 1 jaar. Je kan ipv de korting ook kiezen voor een bol.com cadeaubon. Vorige jaar was het 50 procent korting bij elite voor heel
Jaar bij 1 jarig abonnnement. Dat is wel jammer. Wellicht toch eens switchen naar glasvezel. Al werkt ziggo hier verder prima en stabiel.

[ Voor 36% gewijzigd door meermarco op 18-11-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 15:57
Weet iemand als je de BF actie van bijv 1 jaar neemt, dat je bijvoorbeeld na 6 maanden de internetsnelheid kunt aanpassen na een lagere snelheid dus mindere kosten? of moet het minimaal 6 maanden gelijk blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:04
Rubke schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:22:
Weet iemand als je de BF actie van bijv 1 jaar neemt, dat je bijvoorbeeld na 6 maanden de internetsnelheid kunt aanpassen na een lagere snelheid dus mindere kosten? of moet het minimaal 6 maanden gelijk blijven?
Hi,
(Maandelijks) verlagen is idd niet mogelijk wanneer je in contract zit, verhogen kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Volgens mij staat in de Ziggo voorwaarden dat als je je pakket wijzigt tijdens de actieperiode de korting vervalt.

Er staat letterlijk : 'De Korting vervalt indien de Klant het Abonnement opzegt of wijzigt, op de datum dat de opzegging of de wijziging in werking treedt.'

Ik wilde mijn internetsnelheid wijzigen van 400/40 naar 200/20, maar dan vervalt mijn 9x€20,- p.m. korting.

[ Voor 23% gewijzigd door Pierre_nr1 op 18-11-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:41:
[...]

Volgens mij staat in de Ziggo voorwaarden dat als je je pakket wijzigt tijdens de actieperiode de korting vervalt.

Er staat letterlijk : 'De Korting vervalt indien de Klant het Abonnement opzegt of wijzigt, op de datum dat de opzegging of de wijziging in werking treedt.'

Ik wilde mijn internetsnelheid wijzigen van 400/40 naar 200/20, maar dan vervalt mijn 9x€20,- p.m. korting.
Maar doe je de wijziging dan tijdens de actie-/kortingsperiode? Als je zoals ik de vraag lees een contract voor 12 maanden aan gaat en de eerste 6 maanden korting krijgt, en in de 7e maand van het duurste pakket (met 50% korting) naar het goedkoopste pakket (sowieso dus al zonder korting) moet je dan nog de "50% korting" terugbetalen?

Want mijn echte vraag zou dan zijn "kan ik dan nu voor een redelijke prijs (door 50% korting) super snel internet krijgen, en na de korting een goedkoper abo nemen? (Om zo niet de hoofdprijs voor onzinnig super snel internet te betalen)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
RobertMe schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:52:
[...]

Maar doe je de wijziging dan tijdens de actie-/kortingsperiode? Als je zoals ik de vraag lees een contract voor 12 maanden aan gaat en de eerste 6 maanden korting krijgt, en in de 7e maand van het duurste pakket (met 50% korting) naar het goedkoopste pakket (sowieso dus al zonder korting) moet je dan nog de "50% korting" terugbetalen?
In mijn geval zou de wijziging tijdens de actieperiode van 9x€20,- plaatsvinden. Ik heb het bij de klantenservice nagevraagd maar op het moment van wijzigen vervalt direct de (resterende!) korting. Na die 9 maanden kan ik wel ongestrafd wijzigen voor de 3 resterende maanden.

En nee, dan hoef je korting dan niet terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
meermarco schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:26:
Black Friday actie bekend. 12 maanden 50 procent korting bij 2 jaar of 6 maanden 50 procent korting bij 1 jaar. Je kan ipv de korting ook kiezen voor een bol.com cadeaubon. Vorige jaar was het 50 procent korting bij elite voor heel
Jaar bij 1 jarig abonnnement. Dat is wel jammer. Wellicht toch eens switchen naar glasvezel. Al werkt ziggo hier verder prima en stabiel.
Als ik op de Ziggo pagina kijk zie ik bij 1 jarig contract 9 maanden 50% korting. Wat het opzich niet heel aantrekkelijk maakt om een 2 jarig abonnement te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25
meermarco schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:26:
Zeker jammer. Ik sta ook nu voor de keuze maar aangezien ik graag sport kijk (Ziggo sport) zijn de andere vaak even duur en kom ik toch weer bij Ziggo uit. Heb de rekensom al meerdere keren en jaren gedaan. :)

Als je alleen voor internet gaat dan is de keuze roomschoots.

[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 18-11-2024 15:56 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boudewijn. schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:34:
[...]

Hi,
(Maandelijks) verlagen is idd niet mogelijk wanneer je in contract zit, verhogen kan wel.
Pierre_nr1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:41:
[...]

Allemaal niet waar. Het hangt van de korting af en niet zozeer van of je het pakket wijzigt tegenwoordig. 12 maanden 50% blijft in de basis actief als je later een aanpassing maakt naar een ander pakket (mits je niet van een consumenten naar een Soho-abonnement gaat.) Er zijn wel kortingen die wel vervallen maar daar is deze niet één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:52:
[...]
Want mijn echte vraag zou dan zijn "kan ik dan nu voor een redelijke prijs (door 50% korting) super snel internet krijgen, en na de korting een goedkoper abo nemen? (Om zo niet de hoofdprijs voor onzinnig super snel internet te betalen)".
Dat kan. De contractduur blijft wel van kracht uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Jay-B schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:53:
[...]

[...]

[...]

Allemaal niet waar. Het hangt van de korting af en niet zozeer van of je het pakket wijzigt tegenwoordig. 12 maanden 50% blijft in de basis actief als je later een aanpassing maakt naar een ander pakket (mits je niet van een consumenten naar een Soho-abonnement gaat.) Er zijn wel kortingen die wel vervallen maar daar is deze niet één van.
Dit is dus ook niet waar, zoals jij betoogt?

'In mijn geval zou de wijziging tijdens de actieperiode van 9x€20,- plaatsvinden. Ik heb het bij de klantenservice nagevraagd maar op het moment van wijzigen vervalt direct de (resterende!) korting. Na die 9 maanden kan ik wel ongestrafd wijzigen voor de 3 resterende maanden.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pierre_nr1 Nee als je alleen je pakket aanpast dan vervalt deze korting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
SirMemeAlot schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:37:
[...]

Als ik op de Ziggo pagina kijk zie ik bij 1 jarig contract 9 maanden 50% korting. Wat het opzich niet heel aantrekkelijk maakt om een 2 jarig abonnement te kiezen.
Vreemd. Dan is het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-04 09:08
SirMemeAlot schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:37:
[...]

Ik zie hier gewoon 6 maanden. Ligt aan de postcode wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
mrtl schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:08:
[...]

Ik zie ook 6 maanden met €50,- korting voor 1 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 18-11-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
mrtl schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:08:
[...]

Ik zie het verschil al, het internet only 6 maanden maar ik heb internet + TV en dan krijg ik 9 maanden 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
SirMemeAlot schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:36:
[...]

Ik zie het verschil al, het internet only 6 maanden maar ik heb internet + TV en dan krijg ik 9 maanden 50% korting.
Ik keek bij alles in 1. Dat is ook maar 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
SirMemeAlot schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:36:
[...]

Ook met Internet + TV 6 maanden €50,- korting met een 1-jarig abonnement :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6NX83MKHK50YATXGlT5sKuIE3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Ub0qDrtmKqjB4sqXE6zpOYT.png?f=fotoalbum_large

Maak eens een screenshot wat jij ziet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Het verschilt per postcode blijkbaar - dit is ook door Ziggo bevestigd alsdus een user in een ander topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Jay-B schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:47:
@Pierre_nr1 Nee als je alleen je pakket aanpast dan vervalt deze korting niet.
Dit was het antwoord van Ziggo support n.a.v. mijn vraag of ik mijn pakket kon wijzigen van 400/40 naar 200/20 terwijl ik 9x€20,- p.m. korting heb :

'Goedenavond,

De wijziging willen we binnen de 14 dagen bedenktermijn wel aanpassen, daar buiten doen we het niet omdat de korting dan langer doorloopt dan afgesproken is.

Ik heb het nagekeken en zie dat je hier buiten de 14 dagen bedenktijd valt.
Daarom kan ik het niet wijzigen zonder dat de korting vervalt.
Ik laat het abonnement zo staan zoals het nu is.

Fijne avond'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jewie schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:56:
Het verschilt per postcode blijkbaar - dit is ook door Ziggo bevestigd alsdus een user in een ander topic
Het kan zijn dat iemand een ander aanbod heeft maar dat heeft niets met black friday zelf te maken. In principe is de aanbieding:

6 maanden 50% (1 jarig contract)

9 maanden 50% (2 jarig contract) bij Internet Only
12 maanden 50% (2 jarig contract) bij Internet + TV
BOL.com €500 voucher (2 jarig contract) bij Internet + TV

Bij internet + TV krijg je daarboven op nog 12 maanden gratis Sport Compleet zoals je ook in de screenshot kan zien.
Pierre_nr1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:07:
[...]

Dit was het antwoord van Ziggo support n.a.v. mijn vraag of ik mijn pakket kon wijzigen van 400/40 naar 200/20 terwijl ik 9x€20,- p.m. korting heb :

'Goedenavond,

De wijziging willen we binnen de 14 dagen bedenktermijn wel aanpassen, daar buiten doen we het niet omdat de korting dan langer doorloopt dan afgesproken is.

Ik heb het nagekeken en zie dat je hier buiten de 14 dagen bedenktijd valt.
Daarom kan ik het niet wijzigen zonder dat de korting vervalt.
Ik laat het abonnement zo staan zoals het nu is.

Fijne avond'
Tja, dat is oude informatie tot 1,5 jaar geleden ging dat zo. Inmiddels is dat niet meer van toepassing. Dit verschilt overigens wel per korting. 9 × 20 en de 50% kortingen blijven gewoon staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 18-11-2024 21:44 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie