Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ferrando schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:17:
Zijn er tweakers die recent klant geworden zijn bij Ziggo? Momenteel krijg je 6 maanden 50% korting bij een 1 jarig abonnement. Ik heb echter in het verleden betere aanbiedingen gezien. Is het iemand gelukt om iets beters dan 6 maanden te krijgen?
En daar is ie weer: ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er tweakers die recent klant geworden zijn bij Ziggo? Momenteel krijg je 6 maanden 50% korting bij een 1 jarig abonnement. Ik heb echter in het verleden betere aanbiedingen gezien. Is het iemand gelukt om iets beters dan 6 maanden te krijgen?
Ipv via de website heb ik destijds telefonisch een nieuw abonnement afgesloten en kreeg een betere aanbieding dan wat via de website wordt gegeven. In mijn geval: 9 maanden 50% korting en 2 wifi punten gratis in bruikleen. Dit bij een 1 jarig abo.
Mij werd verteld dat het beter is om te bellen. Doe er je voordeel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je op de Next (Mini) instellen dat alleen de tv zenders worden getoond waarop je bent geabonneerd? Dit is namelijk wel het geval bij de Ziggo GO (TV) app. Tenminste ik hoef daar niks voor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Afwachten tot Black Friday? Dan zullen er vast wel weer andere (wie weet betere) aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Er zijn zelfs aanbiedingen van Ziggo met een jaar korting, onder andere in Ridderkerk.
Op de website staat nu ook: 50 procent korting op internet en tv voor een jaar.

[ Voor 32% gewijzigd door dolopfriet op 13-10-2024 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dolopfriet schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:34:
Er zijn zelfs aanbiedingen van Ziggo met een jaar korting, onder andere in Ridderkerk.
Op de website staat nu ook: 50 procent korting op internet en tv voor een jaar.
...bij een contract voor twee jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:39:
[...]

...bij een contract voor twee jaar.
Ik heb zelf Ridderkerk niet gecheckt, maar regionaal kan het verschillen wat de website toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Afwachten tot Black Friday? Dan zullen er vast wel weer andere (wie weet betere) aanbiedingen zijn.
Goed advies. Vorig jaar was het volgens mij 12 maanden 50% korting bij 1 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
meesje schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Ik heb zelf Ridderkerk niet gecheckt, maar regionaal kan het verschillen wat de website toont.
Landgraaf, postcode/huisnummer van de buren die geen ziggo klant zijn, wel met een glasvezel in huis van delta (net als wij): bij 2 jaar 50% korting voor 12 maanden. Delta doet niet echt moeite om mij als klant te krijgen (ook niet de andere providers over dat glas), en ook nog geen initiatief van ziggo gezien om mij als klant te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
SirMemeAlot schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:57:

Als je enigszins wat moderne TV hebt kun je Ziggo Go app gebruiken, als voordeel is dat je dan ook opnames etc. Kunt bekijken zonder dat je perse E-waste hebt. Die vlieger gaat natuurlijk alleen op als op je platform de app beschikbaar is.
TV woonkamer uit 2013. Slaapkamer is zelfs iets ouder volgens mij. TV woonkamer was even leuk, maar na korte tijd deden de eerste apps het alweer niet meer. En het was traaaaaag. Er zit nu een chromecast in :)

Wat vervuiling betreft was de horizon box natuurlijk treurnis troef... Want ziggo heeft ze niet ingenomen om fatsoenlijk te recyclen, ze verslonden bakken met stroom en omdat ze alsnog niet goed functioneerden schaften veel mensen weer extra hardware aan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat een Chromecast with GoogleTV is kun je daar dus weer wel de Ziggo Go TV app op gebruiken. Oftewel: dan is de reactie van @SirMemeAlot toepasbaar.

En bij de gewone CC zou je kunnen casten vanuit de Ziggo Go app. Alleen is die maximaal in 720p (/720i?), ook bij casten. Terwijl Ziggo Go TV, op Android TV (GoogleTV is gewoon een extra Google sausje op Android TV dat al van Google is) en Apple TV 1080p is.

[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 14-10-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maria Routem
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn ervaring met Ziggo is gewoon goed hoor, alleen internet kan hier bij ons in het dorp wat traag zijn. Maar daar hebben wij een wifi versterker voor gehad (Gratis)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Maria Routem schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:54:
Mijn ervaring met Ziggo is gewoon goed hoor, alleen internet kan hier bij ons in het dorp wat traag zijn. Maar daar hebben wij een wifi versterker voor gehad (Gratis)
En een wifi versterker loste het probleem op? Dan heeft het dus niks te maken met "het dorp". Maar alles met een slechte plaatsing van het modem, v.w.b. wifi signalen, of dikke muren, of wat dan ook. Netjes dat Ziggo daar dan een oplossing voor levert, maar het is geen "Ziggo probleem" en niet afhankelijk van "dorp". Als jou huis een dorp verderop stond had je nog exact hetzelfde probleem gehad.
Uiteraard kan het wel zijn dat er veel mensen in hetzelfde dorp zijn met dezelfde problemen (al helemaal als het projectbouw is met allemaal exact dezelfde huizen).

Bij "probleem in het dorp" denk ik eerder aan heel slechte coax kabel naar de woning (bv door extreem oude kabels die intussen zijn aangetast (door bv water of verzakkingen)), of een "overbelast" netwerk (hele dorp met een Elite abo en de hele dag volle bak downloaden, daar zal de capaciteit ook niet op berekend zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 05:29
Mistraller schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:58:
Wat vervuiling betreft was de horizon box natuurlijk treurnis troef... Want ziggo heeft ze niet ingenomen om fatsoenlijk te recyclen, ze verslonden bakken met stroom en omdat ze alsnog niet goed functioneerden schaften veel mensen weer extra hardware aan.
Ik heb altijd een CAM CI+ module in de tv gebruikt.
Om op te nemen heb ik een Humax gebruikt.
De Horizon heb ik gelukkig niet gehad, via familie en vrienden wist ik dat dat absolute bagger was, vooral qua warmteontwikkeling en daarmee stroomverbruik.
Toen had ik besloten dat ik geen provider-specifieke kastje voor tv wilde hebben. Ik heb 2 tv's met 2 Apple TV's, en daarop staat de Ziggo Go app. Dat bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Als dat een Chromecast with GoogleTV is kun je daar dus weer wel de Ziggo Go TV app op gebruiken. Oftewel: dan is de reactie van @SirMemeAlot toepasbaar.

En bij de gewone CC zou je kunnen casten vanuit de Ziggo Go app. Alleen is die maximaal in 720p (/720i?), ook bij casten. Terwijl Ziggo Go TV, op Android TV (GoogleTV is gewoon een extra Google sausje op Android TV dat al van Google is) en Apple TV 1080p is.
Nee ook die chrome cast is al ouder, tegenwoordig is het inderdaad toegestaan om te casten vanuit de app. Vroeger mocht dat niet. Beeldkwaliteit maalt hier overigens niemand om.
Ik gooi niet graag hardware weg. Zo heb ik ook al jaren een Chromecast Audio; via Home Assistant kunnen we dan gewoon radio luisteren op de normale versterker (waarvan de tuner dus nu niet meer gebruikt wordt, sinds de radio niet meer op de kabel zit).

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:01:
[...]

Ik heb altijd een CAM CI+ module in de tv gebruikt.
Om op te nemen heb ik een Humax gebruikt.
De Horizon heb ik gelukkig niet gehad, via familie en vrienden wist ik dat dat absolute bagger was, vooral qua warmteontwikkeling en daarmee stroomverbruik.
Toen had ik besloten dat ik geen provider-specifieke kastje voor tv wilde hebben. Ik heb 2 tv's met 2 Apple TV's, en daarop staat de Ziggo Go app. Dat bevalt me prima!
De Ziggo GO TV app werkt inderdaad prima. Afgelopen vrijdag had de Next Mini tijdens de voetbalwedstrijd van het NL elftal continu bevriezingen. Via de GO (TV) app totaal geen last. Jammer dat Ziggo (nog?) geen korting geven indien je voor tv geen gebruik maakt van de bruikleen decoder. Ook al is het een laag bedrag, maar bij Odido bespaar je 2,50 euro p/m.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 14-10-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

De Ziggo GO TV app werkt inderdaad prima. Afgelopen vrijdag had de Next Mini tijdens de voetbalwedstrijd van het NL elftal continu bevriezingen. Via de GO (TV) app totaal geen last. Jammer dat Ziggo (nog?) geen korting geven indien je voor tv geen gebruik maakt van de bruikleen decoder. Ook al is het een laag bedrag, maar bij Odido bespaar je 2,50 euro p/m.
Bij Ziggo kun je TV kijken zonder TV abo. Dat is pas korting.

Daarnaast kun je toegang krijgen tot Ziggo Go, incl. Ziggo Go TV, via een "los" pakket dat buiten dé TV pakketten valt, voor een euro of 7 meen ik. Alleen kun je dan niet opnemen, en heeft terugkijken meen ik een kortere periode, en heb je niet alle zenders.

Maar, Ziggo heeft dus al wat opties om goedkoper TV te kijken dan met een TV Start abo. Alleen dan niet letterlijk "het" TV pakket, zonder Next. Wil je dus "alle" zenders, of extra paketten, of opnemen, of terugkijken, betaal je weer wel altijd voor de Next (Mini).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Als alle tv straks IPTV wordt, dan kan je in principe internettoegang en tv gaan scheiden. Dan kun je Ziggo Go via Apple TV of Google TV kijken, en die kan dan concurreren met NL Ziet bijvoorbeeld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Bij Ziggo kun je TV kijken zonder TV abo. Dat is pas korting.
Zucht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:05:
Als alle tv straks IPTV wordt, dan kan je in principe internettoegang en tv gaan scheiden. Dan kun je Ziggo Go via Apple TV of Google TV kijken, en die kan dan concurreren met NL Ziet bijvoorbeeld...
Dat kunnen ze vermoed ik nu ook al. AFAIK is er geen verplichting dat ze open over coax moeten leveren. Immers levert de concurrentie ook niet over coax.
Ja, er zijn wel regels over een minimaal aantal zenders en rampzenders. Maar als Ziggo zou willen kunnen ze de onversteutelde optie vast inkrimpen tot alleen de rampzenders, of onversteuteld helemaal er af halen. Immers bieden KPN, Odido, ... ook geen echte FTA zenders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar wat is je punt dan? Verschillende bedrijven bieden verschillende abonnementen en opties aan. Als je bij Ziggo geen Next wilt gebruiken kun je de Ziggo Go TV app gebruiken, sure, krijg je geen korting. Maar als je toch al begint aan "minder opties" dan kun je ook naar "nog minder" door "Internet Only" met "Ziggo Go" te nemen.
Iedereen heeft eigen wensen en Ziggo kan niet voor elke klant een compleet aangepast pakket aanbieden met allemaal keuzes/opties. Waarbij ze nu dus in principe al 5 pakketten hebben (geen TV, Ziggo Go, en ik meen 3 TV pakketten onder de noemers Start, Complete en Max?). En dan heb je nog de extra TV zenders (Ziggo Sport, ESPN, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:20:
....
Iedereen heeft eigen wensen en Ziggo kan niet voor elke klant een compleet aangepast pakket aanbieden met allemaal keuzes/opties. Waarbij ze nu dus in principe al 5 pakketten hebben (geen TV, Ziggo Go, en ik meen 3 TV pakketten onder de noemers Start, Complete en Max?). En dan heb je nog de extra TV zenders (Ziggo Sport, ESPN, ...).
Heeft Ziggo ook nog "alleen TV" (met misschien een beetje internet), om te combineren met "odido klik&klaar" (vandaag geintroduceerd) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Maar wat is je punt dan? Verschillende bedrijven bieden verschillende abonnementen en opties aan. Als je bij Ziggo geen Next wilt gebruiken kun je de Ziggo Go TV app gebruiken, sure, krijg je geen korting. Maar als je toch al begint aan "minder opties" dan kun je ook naar "nog minder" door "Internet Only" met "Ziggo Go" te nemen.
Precies zoals ik eerder zei: het zou mooi zijn dat je niet verplicht bent om een bruikleen decoder af te nemen (en hiervoor een korting krijgt, à la Odido) en wel volledig gebruik kunt maken van alle tv diensten, zoals opnemen en extra zender pakketten. Menig huishouden (zeker bij een tweaker) heeft al een eigen kastje, stick of tv in huis waar de Ziggo GO TV app beschikbaar voor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Heeft Ziggo ook nog "alleen TV" (met misschien een beetje internet), om te combineren met "odido klik&klaar" (vandaag geintroduceerd) ?
Het is nog steeds mogelijk alleen Kabel TV te bestellen of alleen TV Start met een CI+ module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Op coax? Jup, Kabel TV of TV Start met Ziggo Go er bij (uiteraard geen Go TV want je hebt geen Ziggo Internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrando
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-08 05:26
meesje schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Ipv via de website heb ik destijds telefonisch een nieuw abonnement afgesloten en kreeg een betere aanbieding dan wat via de website wordt gegeven. In mijn geval: 9 maanden 50% korting en 2 wifi punten gratis in bruikleen. Dit bij een 1 jarig abo.
Mij werd verteld dat het beter is om te bellen. Doe er je voordeel mee. :)
Klopt, juist omdat ik weet dat ze telefonisch betere deals aanbieden was ik nieuwsgierig of er iemand recent een goede deal heeft gehad. Ik kan niet wachten tot black friday omdat ik het heb moeten afsluiten op een adres waar nu geen contract is en vanaf volgende week geleverd moet worden.

Ik heb nou via Ziggo partnervoordeel 9 maanden 50% korting. Prima deal denk ik.
Met black friday zal het waarschijnlijk wel richting de 12 maanden 50% korting gaan maar zoals gezegd kan ik daar nu niet op wachten :9 .

"A life without memes is not worth living." - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nog een reden dat ik blij ben met het ouderwetse TV kijken via de coax:
nieuws: Talpa en RTL beginnen maandag met gepersonaliseerde tv-reclame

(Ja; vooralsnog blijkbaar alleen als je als klant toestemming hier voor hebt gegeven, maar dat is natuurlijk ook maar een kwestie van tijd voordat dat veranderd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Maar je krijgt sowieso reclame te zien? Alleen nu gepersonaliseerd? En pas nadat je zelf toestemming hebt gegeven voor gepersonaliseerde reclame. Klagen om het klagen.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 15-10-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Piet91 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:30:
Nog een reden dat ik blij ben met het ouderwetse TV kijken via de coax:
nieuws: Talpa en RTL beginnen maandag met gepersonaliseerde tv-reclame

(Ja; vooralsnog blijkbaar alleen als je als klant toestemming hier voor hebt gegeven, maar dat is natuurlijk ook maar een kwestie van tijd voordat dat veranderd)
Dat is de dood van lineaire tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:54:
Maar je krijgt sowieso reclame te zien? Alleen nu gepersonaliseerd? En pas nadat je zelf toestemming hebt gegeven voor gepersonaliseerde reclame. Klagen om het klagen.
De reclame is niet het probleem, maar dat die bedrijven ook al jouw gegevens gaan opslaan, jou gaan profileren, dat wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:19:
De reclame is niet het probleem, maar dat die bedrijven ook al jouw gegevens gaan opslaan, jou gaan profileren, dat wel!
Voorlopig moet je daar zelf toestemming voor geven.
Maar ik vind het erg aandoenlijk dat jij denkt dat men dat sowieso niet doet op het grote boze internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De vraag is of het wel "gaan" is? Moet je toestemming geven voor het profilen en gepersonaliseerde reclame, of heb je al lang toestemming gegeven voor het profilen en gaan ze nu de data gebruiken om, na toestemming, gepersonaliseerde reclame te tonen? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Maar ik vind het erg aandoenlijk dat jij denkt dat men dat sowieso niet doet op het grote boze internet :)
Dat staat ook half in het Tweakers artikel. Op internet is het normaal, bij (lineaire) TV niet bepaald. En met kijken "via coax" (analoog of DVB-C) hebben ze natuurlijk sowieso geen idee wie wat kijkt. Met IPTV hebben ze die mogelijkheden ineens wel en moet het meteen verkocht worden. Ja, zoals alles op het internet om geld draait en je data overal verkocht wordt. Maar bij (lineaire) TV was dat nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:38:
Dat staat ook half in het Tweakers artikel. Op internet is het normaal, bij (lineaire) TV niet bepaald. En met kijken "via coax" (analoog of DVB-C) hebben ze natuurlijk sowieso geen idee wie wat kijkt. Met IPTV hebben ze die mogelijkheden ineens wel en moet het meteen verkocht worden. Ja, zoals alles op het internet om geld draait en je data overal verkocht wordt. Maar bij (lineaire) TV was dat nog niet het geval.
Maar... men kan ervan opkijken, dit was toch wel te verwachten? Maak je druk om iets waar je wel wat aan kan doen. Als het je allemaal zo dwarszit... lekker enkel een coaxje in de tv pluggen :) Overal is een oplossing voor. Maar nee... we kunnen eindelijk weer zeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het artikel geeft aan: De gepersonaliseerde reclame werkt alleen bij Ziggo-klanten die daarvoor in de set-up van hun Mediabox toestemming hebben gegeven voor de dienst.
Ik heb net bij de instellingen gekeken op mijn Next Mini. Ik kan nergens iets vinden over gepersonaliseerde reclame. Wel over aanbevelingen: onder instellingen > info > persoonlijke aanbevelingen. Maar dat is heel iets anders.
Dus waar kan ik de reclame optie vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
meesje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Het artikel geeft aan: De gepersonaliseerde reclame werkt alleen bij Ziggo-klanten die daarvoor in de set-up van hun Mediabox toestemming hebben gegeven voor de dienst.
Ik heb net bij de instellingen gekeken op mijn Next Mini. Ik kan nergens iets vinden over gepersonaliseerde reclame. Wel over aanbevelingen: onder instellingen > info > persoonlijke aanbevelingen. Maar dat is heel iets anders.
Dus waar kan ik de reclame optie vinden?
Ik vermoed toch dat het door jou genoemde "persoonlijke aanbevelingen" optie is. Bewust een beetje vage titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Ik vermoed toch dat het door jou genoemde "persoonlijke aanbevelingen" optie is. Bewust een beetje vage titel.
In ieder geval bij deze uitgezet. Bij het uitzetten kwam een langer bericht naar voren over ‘persoonlijke advertenties van derden’. Nu nog de vraag of het data hamsteren daadwerkelijk uitgezet is of dat dit alleen niet meer zichtbaar is voor de gebruiker. :)

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 15-10-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Als je daar bang voor bent ga je niet op een forum van één van de grote media magnaten zitten posten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Snap het probleem ook niet zo, of ik nou reclame blok A of B uitzenden, in beide gevallen zit ik naar reclame te kijken. 9 vd 10 keer neem ik het programma toch op en spoel ik door.

Wat is dan de reden dat dit de dood zal zijn van de linieare TV @ikweethetbeter? De feature van persoonlijke aanbevelingen/kijk gedrag volgen/profilering is al van 2,5 jaar terug, enige verschil is dat i.p.v. dat ze geanonimiseerde data binnen krijgen koppelen ze het aan jouw gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:06:
Snap het probleem ook niet zo, of ik nou reclame blok A of B uitzenden, in beide gevallen zit ik naar reclame te kijken. 9 vd 10 keer neem ik het programma toch op en spoel ik door.

Wat is dan de reden dat dit de dood zal zijn van de linieare TV @ikweethetbeter? De feature van persoonlijke aanbevelingen/kijk gedrag volgen/profilering is al van 2,5 jaar terug, enige verschil is dat i.p.v. dat ze geanonimiseerde data binnen krijgen koppelen ze het aan jouw gegevens.
Privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Privacy van wat?

"Adverteerders kunnen kiezen voor targeting op basis van provincie, samenstelling van het huishouden en geschat inkomen"

Ik denk dat je op FB, Insta en god weet ik het wat voor Socials er nog meer zijn, een stuk slechter uit bent.

[ Voor 17% gewijzigd door ed1703 op 15-10-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:51:
[...]

Privacy van wat?

"Adverteerders kunnen kiezen voor targeting op basis van provincie, samenstelling van het huishouden en geschat inkomen"

Ik denk dat je op FB, Insta en god weet ik het wat voor Socials er nog meer zijn, een stuk slechter uit bent.
Ik reageerde eerlijk gezegd meer op het koppelen van mijn gegevens. Bij zo’n opmerking denk ik dan eerder aan naam en adresgegevens. Maar het betreft inderdaad andere gegevens.
Provincie is afleidbaar van ip adres. Echter hoe komen ze aan de samenstelling van het huishouden? We maken geen gebruik van profielen binnen Next/Ziggo Go. Daarnaast hoe komen ze een geschat inkomen? Pakken ze dan je WOZ waarde van de woning? En wat voor data uit (hopelijk) openbare bronnen harken er nog meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik denk dat ze allang algemene profielen hebben, waarbij ze kunnen zeggen dat mensen met hoger gemiddeld inkomen hebben naar show X,Y,Z kijken en mensen met minder inkomen of gemiddeld naar programma A,B,C, Etc.

Geanonimiseerde data verzamelen ze waarschijnlijk al sinds de Horizon Mediabox is uitgekomen of al langer. Enige wat ze nu doen is jouw gegevens koppelen aan de data die ze al hebben en op basis daarvan reclames pushen.

Zelfde geldt voor huishoudens, kijk jij af en toe naar kinder programma's dan zal programma XYZ hoogst waarschijnlijk een jongen zijn en ABC een meisje, kijk je beide dan val je onder de categorie groter gezin en daar willen marketeers op in spelen van andere bedrijven door specifiek deze groep te kunnen aanspreken als zij zien dat hun product in die categorie goed verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:03:
[...]

Ik reageerde eerlijk gezegd meer op het koppelen van mijn gegevens. Bij zo’n opmerking denk ik dan eerder aan naam en adresgegevens. Maar het betreft inderdaad andere gegevens.
Provincie is afleidbaar van ip adres. Echter hoe komen ze aan de samenstelling van het huishouden? We maken geen gebruik van profielen binnen Next/Ziggo Go. Daarnaast hoe komen ze een geschat inkomen? Pakken ze dan je WOZ waarde van de woning? En wat voor data uit (hopelijk) openbare bronnen harken er nog meer bij?
Vast nog wel veel meer, er is genoeg aan bronnen beschikbaar van onderzoeksbureau's.. en heel eerlijk, het is misschien voor de wat meer lokale middenstand juist een deur die nu opengaat omdat het gericht kan worden op kijkers uit een provincie. Die hebben daar ook meer aan dan de zoveelste meubelboulevardreclame uit Rotterdam voor kijkers uit Delfzijl of Kerkrade. Samenstelling van gezin door gedrag op internet misschien?
Ik weet niet wat Ziggo allemaal wel of niet mag halen uit metadata van abonnees.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:54:
Het valt mij op dat het Ziggo topic hier relatief afwijkt van de algemene houding van veel Tweakers elders.
Waar men bezig is met adblockers, onafhankelijker maken van clouddiensten, minder afhankelijk van de grillen van de producenten probeert te worden en bovenal veel waarde wordt gehecht aan privacy, wordt in dit topic elke vorm van Enshittification (door Ziggo) welhaast verdedigd.
Toch bijzonder.
Zo'n vaart zal het niet lopen. De laatsten die nog lineaire TV kijken behoren vaak ook tot een groep die hier niet of nauwelijks iets van af weten of zelfs wat kunnen schelen.
Ik bedoel; je moet blijkbaar diep de instellingen van de Next in om hier iets over terug te vinden.
Daarnaast lees je dit nu op Tweakers; niets wordt door Ziggo doorgegeven.
Ook niet toen Ziggo met de non-skippable ads kwam bij opnames.
Nog wel.
Betekent niet dat je dit maar telkens moet blijven vergoelijken.
Daarnaast genoeg manieren om dit bijvoorbeeld op het internet te verminderen.
.
CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:55:
Maar... men kan ervan opkijken, dit was toch wel te verwachten? Maak je druk om iets waar je wel wat aan kan doen. Als het je allemaal zo dwarszit... lekker enkel een coaxje in de tv pluggen :) Overal is een oplossing voor. Maar nee... we kunnen eindelijk weer zeuren :D
Dan staan we hier dus anders in. Dat mag.
SirMemeAlot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:06:
9 vd 10 keer neem ik het programma toch op en spoel ik door.
Je weet dat Ziggo dit dus ook al aan het inperken is bij IPTV?
Dat je bij terugkijken de reclames niet kunt doorspoelen?
Dat als je wél iets 'opneemt' ze nu al bezig zijn met non-skippable ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In hoofdstuk 10 van het privacy statement wordt aangegeven hoe om gegaan wordt met het delen van data met derden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU-egJdG_c8h6urSL2ngbQ87RnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcZqM9id4iH0zEGJCSX1HZzU.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf had ik de optie binnen de Next mediabox aan staan, vanwege de kijk suggesties, maar heb deze nu uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Piet91 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:36:
...

Je weet dat Ziggo dit dus ook al aan het inperken is bij IPTV?
Dat je bij terugkijken de reclames niet kunt doorspoelen?
Dat als je wél iets 'opneemt' ze nu al bezig zijn met non-skippable ads?
Ik heb een next, met tv start, (coax/iptv) kan niet opnemen. wel terugkijken (2 dagen), maar niet alles (geen duitse tv)
Daarnaast een humax 5200 (coax) waarmee ik wel kan opnemen. (volgens mij alles,2 kanalen tegelijkertijd)

terugkijken van npo: reclames kan ik skippen
terugkijken van rtl4, reclames kan ik niet skippen
reclames skippen is dus een zender-ziggo dingetje.

Opnames met de humax zijn dus op lokale storage, ik kan de reclames skippen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:46
ed1703 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:51:
[...]
Daarom staan die ook allemaal geblokkeerd in de Pi-Hole.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Deze week weer even gebeld met de zakelijke ziggo lijn, want zonder de korting die ik vorig jaar kreeg wet het toch wel ineens heel duur (internet premium extra + tv start CI).

Uitgelegd dat als ik geen korting kon krijgen ik wel naar gewoon gigabit consumenten terug zou gaan, en kreeg toen een aanbod van 1 jaar, 6maanden 50% korting + hele looptijd nog vast bedrag per maand eraf.

Ik vind het iig een mooie aanbieding, waarmee ik toch weer heel veel per maand bespaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:28:
[...]
terugkijken van npo: reclames kan ik skippen
terugkijken van rtl4, reclames kan ik niet skippen
reclames skippen is dus een zender-ziggo dingetje.

Opnames met de humax zijn dus op lokale storage, ik kan de reclames skippen
Terug kijken en opnames zijn op de Next ook anders. Opnames van RTL kun je volgens mij ook beperkt doorskippen (eerste minuut niet?).

Daarnaast ben ik benieuwd hoe RTL omgaat met de gewone adverteerders. Daar wordt nu dus mogelijk een andere reclame over hun reclame heen gezet, lijkt me wel een rare situatie. Die reclame vanuit de normale stream heeft er toch ook voor betaald lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ed1703 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 21:30:
het is misschien voor de wat meer lokale middenstand juist een deur die nu opengaat omdat het gericht kan worden op kijkers uit een provincie. Die hebben daar ook meer aan dan de zoveelste meubelboulevardreclame uit Rotterdam voor kijkers uit Delfzijl of Kerkrade. Samenstelling van gezin door gedrag op internet misschien?
Targetted reclame lijkt mij juist duur(der). Immers is het voor het bedrijf interessanter omdat de kans veel groter is dat het inkomsten oplevert, en dus kan de aanbieder van de advertentieruimte er meer voor vragen.
Ik denk dus echt niet dat je kunt zeggen van "met landelijke reclame zijn er 1M verwachtte kijkers en betaal je €100.000, en met targetted reclame heb je 10.000 verwachtte kijkers, dat is 1% dus je hoeft ook maar €1.000 te betalen". Die prijs zal wel veel hoger komen te liggen.

Nog los van dat "aantal kijkers" momenteel natte vinger werk is. Terwijl als Ziggo toch targetted reclame gaat aanbieden ze ook exact weten op hoeveel apparaten het is weergegeven. Ook dat voegt dus weer waarde toe. Want een reclame inkopen in de zendtijd van een programma met 1M kijkers betekent ook niet dat er 1M mensen naar de reclame kijken (velen zullen zappen). Dus ook daarom zal de prijs al lager zijn. En met targetted reclame zal er wel eerder een "prijs per weergave" model gehanteerd worden. "De doelgroep is ongeveer 10k kijkers, en achteraf betaal je bv €0,50 per weergave" (dus als het daadwerkelijk op 9k apparaten wordt afgespeeld betaal je €4.500)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:16:
In hoofdstuk 10 van het privacy statement wordt aangegeven hoe om gegaan wordt met het delen van data met derden.

[Afbeelding]

Zelf had ik de optie binnen de Next mediabox aan staan, vanwege de kijk suggesties, maar heb deze nu uit gezet.
In Ziggo GO en Ziggo GO TV kun je binnen de instellingen onder 'Kijkgegevens beheren' (Ziggo GO) en 'Overig' (Ziggo GO TV) ook nog twee opties uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TexMex schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

In Ziggo GO en Ziggo GO TV kun je binnen de instellingen onder 'Kijkgegevens beheren' (Ziggo GO) en 'Overig' (Ziggo GO TV) ook nog twee opties uitschakelen.
Thanks! Aanbevelingen stond bij mij uit (waarschijnlijk door het uitzetten van de instelling op de Next box), maar de kijkgegevens stond nog aan. Deze heb ik nu ook uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Sinds vandaag heb ik ook Ziggo internet. Nu heb ik een HA Green waarop Adguard Home staat. Deze doet DNS en DHCP. Nu krijg ik ook een IPv6 DNS server toegewezen op de clients waardoor ik alsnog de advertenties zie (nou ja, hij gaat natuurlijk gewoon niet via Adguard, ongeacht of het reclame is. Hij omzeilt hierdoor mijn blocklists). Een zoektocht op internet levert mij op dat dit alleen mogelijk is door de modem in bridge-modus te zetten en daar achter een router te plaatsen, klopt dat echt?

[ Voor 13% gewijzigd door rscheper op 17-10-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-09 17:49
Na de verlenging bij ziggo het nieuwe modem binnen gekregen welke overweg kan met het Elite abonnement.
Ik heb van ziggo de deco M4 set maar deze is dus nog wifi 5 en het nieuwe modem wifi 6.
Aangezien ik wifi in het modem nu uit heb staan voor de deco set zal ik nooit de volledige snelheid halen met de deco M4 set die het modem wel zou bieden.

Gisteren wat zitten uitzoeken en kwam ik uit op de wifi pod 6 van Ziggo, die werkt dus samen met het nieuwe modem en zo kan je dan dus wel een hogere snelheid halen over de wifi.
Ik vandaag bellen, nee meneer die is alleen voor nieuwe klanten.
Met uw deco M4 set is niks mis en daar kunt u een prima snelheid mee halen.
Sluit je een 1gb Elite af, krijg je een nieuw modem maar moet je gaan tobben met pods die nooit de 1gb gaan halen.
Het blijft toch een bijzondere organisatie.
Ik ga zelf maar gewoon een nw deco set aanschaffen welke wel geschikt is voor 1gb via de wifi en stuur de oude set retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:39
Lawrence schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:59:
Na de verlenging bij ziggo het nieuwe modem binnen gekregen welke overweg kan met het Elite abonnement.
Ik heb van ziggo de deco M4 set maar deze is dus nog wifi 5 en het nieuwe modem wifi 6.
Aangezien ik wifi in het modem nu uit heb staan voor de deco set zal ik nooit de volledige snelheid halen met de deco M4 set die het modem wel zou bieden.

Gisteren wat zitten uitzoeken en kwam ik uit op de wifi pod 6 van Ziggo, die werkt dus samen met het nieuwe modem en zo kan je dan dus wel een hogere snelheid halen over de wifi.
Sluit je een 1gb Elite af, krijg je een nieuw modem maar moet je gaan tobben met pods die nooit de 1gb gaan halen.
Ik ga zelf maar gewoon een nw deco set aanschaffen welke wel geschikt is voor 1gb via de wifi en stuur de oude set retour.
Gewoon nog een keer bellen morgen en zeggen dat de deco kapot is (lampje gaat niet meer aan ofz als het maar iets is waarvan direct duidelijk is dat ze vervangen moeten worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Wel vragen naar een andere medewerker. En uitleggen waarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lawrence schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:59:

Advocaat van de duivel, maar moet Ziggo je dan ook een nieuwe telefoon / ... leveren? Nee, want die is van jou zelf. En wat als je een abo hebt bij VidafoneZiggo?

En meer serieus. Bij wifi heb je geen enkele garantie dat welke snelheid dan ook gehaald zou worden. Om de hoge snelheden te halen heb je buiten "ideale omstandigheden" ook al de juiste apparaten nodig. Waarbij je voor een apparaat (/client) met maar 1 antenne (/1 spatial stream) de kanaalbreedte al meteen op 160MHz moet zetten (als het access point dat al aan kan). Wat de kans op verstoring nogal groot maakt, en op 5GHz is het bereik natuurlijk al relatief klein. En met 2 spatial streams heb je dan wel voldoende aan 80MHz (waarschijnlijker dat dat lukt).

Maar spelen er nog steeds andere zaken mee. Namelijk dat je wifi snelheden en ethernet snelheden niet kunt vergelijken. Wifi is half duplex, ethernet is full duplex. Oftewel: over 1Gbit/s ethernet kun je tegelijkertijd zowel "up" als "down" 1Gbit/s sturen, dus een gecombineerde snelheid van 2Gbit/s. Terwijl wifi snelheden juist gaan over de "gecombineerde" snelheden. Je kunt op eender welk moment maar één richting uit communiceren, en dat met bv dan 1Gbit/s. Dus als je een symmetrische 1Gbit/s internetverbinding zou hebben (levert Ziggo uiteraard niet) dan zou je met jou stelling al een wifi oplossing moeten vragen met een geadverteerde snelheid van (meer dan) 2Gbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Wellicht scheelt het ook niet zoveel, ga het is proberen als ik het nieuwe modem ga installeren.
Eerst de wifi aanlaten en verbinden met mijn telefoon “14 pro max”
Ben wel benieuwd wat dan de snelheid is in de woonkamer, ik haal nu max 450 mpbs van de 750 van het oude abbo.
Ik begreep ook dat de nieuwe snelheid pas ingaat na installatie van het nw modem.
Opzich is het ook snel zat natuurlijk, vond het meer gewoon zo tegen elkaar ingaan.
Je neemt het snelste abbo nieuwste modem maar heb dan geen mogelijkheid om aan zo,n wifi pod 6 te komen, kan hem dus ook niet kopen bij Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Lawrence schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:14:
Wellicht scheelt het ook niet zoveel, ga het is proberen als ik het nieuwe modem ga installeren.
Eerst de wifi aanlaten en verbinden met mijn telefoon “14 pro max”
Ben wel benieuwd wat dan de snelheid is in de woonkamer, ik haal nu max 450 mpbs van de 750 van het oude abbo.
Ik begreep ook dat de nieuwe snelheid pas ingaat na installatie van het nw modem.
Opzich is het ook snel zat natuurlijk, vond het meer gewoon zo tegen elkaar ingaan.
Je neemt het snelste abbo nieuwste modem maar heb dan geen mogelijkheid om aan zo,n wifi pod 6 te komen, kan hem dus ook niet kopen bij Ziggo.
Als je Elite hebt genomen om sneller wifi dan kan ik je alvast teleurstellen. Die 450 die je haalde van de 750 was de beperking van de wifi5. Dit ga je dus ook halen al neem je 8Gbps internet van Odido.

Je zal vast je redenen hebben om WIfi6 te willen, maar op een telefoon of IPad zul je dit nooit merken. Ik heb nu vanwege een test Deco's X50 van Ziggo, dat zijn de equivalenten van de M4's maar dan met Wifi6 en ik haal nu mijn volledige Elite verbinding op een speedtest op mijn IPad Pro 2022. Dat is voor hoever ik verschil merk, want ik dagelijks gebruik merk je niks en mijn PC heb ik bekabeld aangesloten dus daar haal ik sowieso al de hoogste snelheid mee.

Stabiliteit is veeel belangrijker dan snelheid, als je nu een goed dekkend wifi netwerk hebt zou ik dat gewoon koesteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawrence
SirMemeAlot schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:40:
[...]

Als je Elite hebt genomen om sneller wifi dan kan ik je alvast teleurstellen. Die 450 die je haalde van de 750 was de beperking van de wifi5. Dit ga je dus ook halen al neem je 8Gbps internet van Odido.

Je zal vast je redenen hebben om WIfi6 te willen, maar op een telefoon of IPad zul je dit nooit merken. Ik heb nu vanwege een test Deco's X50 van Ziggo, dat zijn de equivalenten van de M4's maar dan met Wifi6 en ik haal nu mijn volledige Elite verbinding op een speedtest op mijn IPad Pro 2022. Dat is voor hoever ik verschil merk, want ik dagelijks gebruik merk je niks en mijn PC heb ik bekabeld aangesloten dus daar haal ik sowieso al de hoogste snelheid mee.

Stabiliteit is veeel belangrijker dan snelheid, als je nu een goed dekkend wifi netwerk hebt zou ik dat gewoon koesteren.
Bedankt voor je antwoord, inderdaad is die 450 de beperking van de wifi 5, daarom dacht ik eraan wifi 6 te nemen.
Meer onder het motto als het kan waarom niet :)
Het meeste zit bekabeld zoals de werk pc, tv, playstation enz enz.
De dekking is nu inderdaad goed met de M4 set.
Interessant om te weten dat een X50 set wel de snelheid haalt, of het echt nodig is voor wat Facebook en tweakers post werk is inderdaad niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik heb deze week al voor de tweede keer gehad ‘s avonds dat de verbinding voor een half uur of zo uit het niets uitvalt… gaat lekker. Andere mensen ook last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook even een paar negatieve maar ook positieve verassingen vandaag. Mijn TV met Android 11 is even stuk. Nu een oude domme TV even tijdelijk.
Daarom de Disney+ app op de Ziggo next mini maar aangeslingerd. Next mini is daarmee rete traag, trager dan mijn 2020 TV van Philips, en dat is al geen snelheidswonder.
Nu het positieve: ik was altijd in de veronderstelling dat de Next mini niet beter kon dan “dolby digital” geluid. Zie ik ineens de “Dolby Atmos” geactiveerd worden op de soundbar. Op de forums van Ziggo alleen maar negatieve verhalen over Dolby en de next mini. Maar hier werkt het dus nu prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Saekerhett schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:39:
Ik heb deze week al voor de tweede keer gehad ‘s avonds dat de verbinding voor een half uur of zo uit het niets uitvalt… gaat lekker. Andere mensen ook last?
Iets meer informatie is wel nodig om er iets zinnigs op te zeggen. Wat bedoel je met "de verbinding"? Heb je het dan over een apparaat dat "geen verbinding" heeft (een icon in taakbalk of status bar, een browser die aangeeft dat er geen verbinding is, een browser die lang/oneindig blijft laden, ...). Of heb je het over een modem waarvan de lampjes uit gaan/knipperen/... daadwerkelijk als "geen signaal op de coax / 'opnieuw verbinden'".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
RobertMe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:02:
[...]

Iets meer informatie is wel nodig om er iets zinnigs op te zeggen. Wat bedoel je met "de verbinding"? Heb je het dan over een apparaat dat "geen verbinding" heeft (een icon in taakbalk of status bar, een browser die aangeeft dat er geen verbinding is, een browser die lang/oneindig blijft laden, ...). Of heb je het over een modem waarvan de lampjes uit gaan/knipperen/... daadwerkelijk als "geen signaal op de coax / 'opnieuw verbinden'".
Heb de lampjes van de modem niet specifiek bekeken maar de gehele internetverbinding valt uit, niet specifiek één apparaat of zo. En in beide gevallen was de verbinding vanzelf weer terug na een half uur à drie kwartier. Ziggo meldt geen storing, ik zal eens even in de logging van de router en het modem duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Saekerhett
Als je zoiets merkt, dan is meteen in de meterkast kijken wel zo handig! Dan hoef je niet te speculeren wat er aan de hand is, dan weet je meteen of het alleen je wifi is (hebben je buren nieuwe veel te sterke wifi van Ali Express???) of dat je hele verbinding eruit ligt. Situatie 1 zie je (natuurlijk) niet op de Ziggo site, dat valt niet onder een storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:13:
@Saekerhett
Als je zoiets merkt, dan is meteen in de meterkast kijken wel zo handig! Dan hoef je niet te speculeren wat er aan de hand is, dan weet je meteen of het alleen je wifi is (hebben je buren nieuwe veel te sterke wifi van Ali Express???) of dat je hele verbinding eruit ligt. Situatie 1 zie je (natuurlijk) niet op de Ziggo site, dat valt niet onder een storing.
Het heeft niks met mijn WiFi te maken, alle apparaten, ook bedraad, verliezen de verbinding een tijd. En ik kan lokale apparaten gewoon benaderen via WiFi. Ik zal de volgende keer direct effe in de meterkast kijken wat het modem doet qua lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Saekerhett schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Het heeft niks met mijn WiFi te maken, alle apparaten, ook bedraad, verliezen de verbinding een tijd. En ik kan lokale apparaten gewoon benaderen via WiFi. Ik zal de volgende keer direct effe in de meterkast kijken wat het modem doet qua lampjes.
Wat je ook alvast kan doen is even inloggen in je modem, dan naar geavanceerde instellingen gaan, hulpmiddelen/netwerkstatus en dan de downstream en upstream even bekijken. Desnoods kan je ze hier eens posten dan kan je advies inwinnen of op de Ziggo Community.

Kan zijn als signaalwaardes niet helemaal goed zijn dat vooral s'avonds je hier last van hebt. Om even uit te sluiten dat er niks is aan jouw kant van de verbinding. Als deze nu goed zijn kan je melding bij Ziggo maken hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Zojuist gebeld met Ziggo retentie. Voorgaande jaren werkte dat altijd prima en kreeg ik 9 maanden €35 (€315) korting, nu werd me 9 maanden €20 (€180) korting aangeboden.

Ik heb dat niet geaccepteerd. Ik ga het maandag of dinsdag nogmaals proberen, en anders wordt het Odido 400 Mbps alleen data en voor tv NL Ziet (ik ga die Odido tv bagger niet uitproberen). Wordt die glasvezel die ik al 15 jaar in huis heb eindelijk gebruikt! O ja, ik ga dan natuurlijk ook met mobiel over van Vodafone naar Odido.

Ik ben benieuwd wat er maandag gebeurt, of ze dan wel over de brug komen. Doen ze dat niet, dan komt KPN weer een stapje dichter bij een monopolie. Dat vind ik niet OK, maar ik ben ook niet gekke Henkie die als enige bij het dure Ziggo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Odido tv is niet eens zo slecht. Ik heb 't sinds november '23 en ik kan niet anders zeggen, het valt echt niet tegen. Ik gebruik de app op m'n Android TV overigens.

Binnenkort weer terug naar Ziggo voor maximale korting.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 18-10-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:03:
Odido tv is niet eens zo slecht. Ik heb 't sinds november '23 en ik kan niet anders zeggen, het valt echt niet tegen. Ik gebruik de app op m'n Android TV overigens.

Binnenkort weer terug naar Ziggo voor maximale korting.
Mee eens. Ik maakte gebruik van mijn Apple TV voor Odido TV. Ik vind dat Ziggo wat beter is, maar ik vond het echt een dikke prima. Naast beeldkwaliteit vind ik vnl. het Ziggo TV platform wat fijner in elkaar steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:50:
Zojuist gebeld met Ziggo retentie. Voorgaande jaren werkte dat altijd prima en kreeg ik 9 maanden €35 (€315) korting, nu werd me 9 maanden €20 (€180) korting aangeboden.

Ik heb dat niet geaccepteerd. Ik ga het maandag of dinsdag nogmaals proberen, en anders wordt het Odido 400 Mbps alleen data en voor tv NL Ziet (ik ga die Odido tv bagger niet uitproberen). Wordt die glasvezel die ik al 15 jaar in huis heb eindelijk gebruikt! O ja, ik ga dan natuurlijk ook met mobiel over van Vodafone naar Odido.

Ik ben benieuwd wat er maandag gebeurt, of ze dan wel over de brug komen. Doen ze dat niet, dan komt KPN weer een stapje dichter bij een monopolie. Dat vind ik niet OK, maar ik ben ook niet gekke Henkie die als enige bij het dure Ziggo blijft.
Je bent sowieso niet de enige die bij het dure Ziggo blijft, samen met jouw nog 3.000.000 andere klanten ;).

Misschien even afwachten op Black Friday om je knoop door te hakken, ook als je evt. over wil stappen naar andere provider zullen er dan soms weer iets betere aanbiedingen zjin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
SirMemeAlot schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:13:
Misschien even afwachten op Black Friday om je knoop door te hakken, ook als je evt. over wil stappen naar andere provider zullen er dan soms weer iets betere aanbiedingen zjin.
Da's een goeie tip, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
tiguan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:03:
meesje schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:12:
Mee eens. Ik maakte gebruik van mijn Apple TV voor Odido TV. Ik vind dat Ziggo wat beter is, maar ik vond het echt een dikke prima. Naast beeldkwaliteit vind ik vnl. het Ziggo TV platform wat fijner in elkaar steken.
Mijn schoonouders hebben Odido met zo'n Odido kastje; ze hebben geen Apple TV of Google TV. En dat kastje is veel minder dan de Next Mini van Ziggo.

Mijn ervaringen met de Apple TV app van Odido zijn alweer van enige tijd geleden, dus misschien is die beter geworden.

Maar voor Odido tv betaal je €12,50 per maand, en voor NL Ziet premium (met reclame op RTL / SBS doorspoelen) betaal je €11.95 per maand, dus minder betalen en meer krijgen lijkt me niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Uit het Odido topic, voor de mensen die korting willen een goed tip:
Tech schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:46:

Ik heb Ziggo gebeld en aangegeven te testen met Odido Klik & Klaar, en ik kreeg zonder moeite een korting van 50% voor 12 maanden verlenging aangeboden (zakelijk internet wel, € 27.25 voor 400/50 mbps), dus het Klik & Klaar modem gaat weer retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Maar voor Odido tv betaal je €12,50 per maand, en voor NL Ziet premium (met reclame op RTL / SBS doorspoelen) betaal je €11.95 per maand, dus minder betalen en meer krijgen lijkt me niet verkeerd!
Als je alleen npo, rtl en sbs kijkt wel. Maar bij Odido zit er ook TLC, eurosport, discovery, disneychannel/star en vele andere zenders bij die je bij nlziet niet hebt. Je kunt het dus niet 1op1 vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:49:
[...]
NLZiet premium (twee schermen) kost per maand maar €9,95 en per jaar €107,40 (€8,95) en NLZiet premium (drie schermen) plus de 10 extra zenders per maand €11,95 en per jaar €131,40 (€10,95) 😉 Mij bevalt NLZiet een iedergeval zogoed op de AppleTV, dat ik geen tv van welke provider dan ook wil in de toekomst...

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 18-10-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
jongetje schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:30:
[...]

Als je alleen npo, rtl en sbs kijkt wel. Maar bij Odido zit er ook TLC, eurosport, discovery, disneychannel/star en vele andere zenders bij die je bij nlziet niet hebt. Je kunt het dus niet 1op1 vergelijken.
Jij zegt dit:

NPO: NPO1, NPO2, NPO3
RTL: RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, RTLZ
SBS: SBS6, SBS7, NET5, Veronica

Maar dit zit er ook bij:
ViaPlay
BBC First
INPLUS
Eén
Canvas
Ketnet
TV 538
RTL Crime
RTL Lounge
RTL Telekids
ONS
NPO 1 Extra
NPO 2 Extra
NPO Politiek & Nieuws
BBC One
BBC Two
BBC Three
BBC Four
BBC News
History Channel
Crime & Investigation
Curiosity Channel
E! Entertainment
Euronews

Plus lokaal:
Omrop Fryslân
RTV Noord
TV Drenthe
Oost
TV Gelderland
Omroep Flevoland
NHTV
RTV Utrecht
TV West
TV Rijnmond
Omroep Zeeland
Omroep Brabant
L1 TV
AT5

Dus volgens mij best vergelijkbaar!
Wat mis jij nog? Sport? Dat kan kloppen. Ik geef niks om sport, en EK's / WK's / OS-en zijn altijd wel ergens te zien. Wat mis je verder nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Jij zegt dit:

NPO: NPO1, NPO2, NPO3
RTL: RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, RTLZ
SBS: SBS6, SBS7, NET5, Veronica

Maar dit zit er ook bij:
ViaPlay
BBC First
INPLUS
Eén
Canvas
Ketnet
TV 538
RTL Crime
RTL Lounge
RTL Telekids
ONS
NPO 1 Extra
NPO 2 Extra
NPO Politiek & Nieuws
BBC One
BBC Two
BBC Three
BBC Four
BBC News
History Channel
Crime & Investigation
Curiosity Channel
E! Entertainment
Euronews

Plus lokaal:
Omrop Fryslân
RTV Noord
TV Drenthe
Oost
TV Gelderland
Omroep Flevoland
NHTV
RTV Utrecht
TV West
TV Rijnmond
Omroep Zeeland
Omroep Brabant
L1 TV
AT5

Dus volgens mij best vergelijkbaar!
Wat mis jij nog? Sport? Dat kan kloppen. Ik geef niks om sport, en EK's / WK's / OS-en zijn altijd wel ergens te zien. Wat mis je verder nog?
Qua ‘grote’ zenders mis je denk ik Eurosport en Discovery. In ons huishouden willen we graag ESPN en Ziggo Sport. Je zit dan snel aan een klassiek TV abonnement vast. Of Canal digitaal indien alleen interesse in ESPN. Daar heb ik zelf overigens geen ervaring mee.

Maar inderdaad, als je geen interesse hebt in sport is NLziet een goede keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 18-10-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Bij ons thuis is XITE de "achtergrondzender", die zou ik misschien kunnen gaan missen. Of niet, de tv kan ook best uit en de radio (Spotify, cd) aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lawrence

Ik heb 3 keer gebeld en uiteindelijk verlengd met 2 jaar en dan 12 maanden 35€ korting en 12 maanden gratis ESPN.
Ik vind het nog steeds apart dat je daarvoor 3x moeten bellen, kost van beide kanten veel tijd en energie.
Bied een goede vaste klant gewoon gelijk een concurrerend aanbod dan lopen er minder klanten over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 14:59
Het hangt er volgens mij ook vanaf of je in een gebied woont waar Ziggo concurrentie heeft of niet. Bij ons heeft Ziggo dus geen concurrentie. Twee maanden geleden Ziggo verlengd voor 1 jaar, er was toen geen Odico 5G internet beschikbaar, het maximale wat ik aan korting kon krijgen was 3 maanden met € 30 korting……..is er meer concurrentie is er ook meer mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Bij ons heeft Ziggo wel concurrentie. Daarom krijg ik al jaren op rij een leuke korting (9 maal €30 tot €35 voor een jaar verlengen).

Als Ziggo niet naar 9 x €30 gaat, is Odido goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:52:
Bij ons thuis is XITE de "achtergrondzender", die zou ik misschien kunnen gaan missen. Of niet, de tv kan ook best uit en de radio (Spotify, cd) aan.
XITE heeft een Android TV app waarmee je al die muziek gewoon gratis kunt streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jeffrey87 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:07:
XITE heeft een Android TV app waarmee je al die muziek gewoon gratis kunt streamen.
Dank!
Helaas geen tvOS app. En de Android app noemen ze de Samsung app...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller

Ik snap het wel en ik hoef zelf gelukkig niet op de kleintjes te letten, maar ik zou zo moe worden van het gedoe en geregel, de kinderen die gaan zeuren, vrouw die er niks van snapt...Je bent zo weer een paar avonden bezig. 135 euro vind ik zelf niet genoeg verschil.

Maar inderdaad, dat ziggo hier zo ontransparant over is, helpt niet.

Probleem is dat ze niet overal dezelfde glas aanbiedingen hebben, dus Ziggo geeft ook niet iedereen dezelfde korting. Dus adverteren ze er ook niet mee. En krijg je dat ook niet automatisch aangeboden, want de situatie kan zomaar veranderen. Zolang we niet in heel Nederland dezelfde tarieven hebben net als bij mobiele telefonie, gaat er nooit een generiek verlengaanbod komen voor vaste klanten.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mistraller schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:59:
[...]
ik zou zo moe worden van het gedoe en geregel, de kinderen die gaan zeuren, vrouw die er niks van snapt...Je bent zo weer een paar avonden bezig.
Hoe zorgt een providerwissel ervoor dat je meerdere avonden bezig bent en men de kluts kwijt is? Dat is toch een kwestie van een ander modem aan je router hangen of desnoods wel de routerfunctionaliteit van het nieuwe modem gebruiken en even het SSID en wachtwoord van de wifi instellen zoals je het altijd hebt? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Hoe zorgt een providerwissel ervoor dat je meerdere avonden bezig bent en men de kluts kwijt is? Dat is toch een kwestie van een ander modem aan je router hangen of desnoods wel de routerfunctionaliteit van het nieuwe modem gebruiken en even het SSID en wachtwoord van de wifi instellen zoals je het altijd hebt? :)
Wat denk je er van dat sommigen moeite kunnen hebben met hoe de andere tv dienst werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En iedereen heeft een eigen router? Oh, verrek... er zijn nog meer mensen in de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@meesje ah, goed punt :) Niet aan gedacht omdat op een dergelijke manier tv kijken al jaren niet meer in mijn systeem zit (ook niet bij mensen in mijn omgeving).

@CreativeS heb je mijn volledige post gelezen? Volgens mij heb ik de situatie dat je wel de bijgeleverde router gebruikt ook benoemd; SSID en bijbehorend wachtwoord aanpassen zodat er voor je clients niets wijzigt.

Je reactie komt ietwat fel over, dat wil ik je wel meegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Gizz op 19-10-2024 12:52 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:51:
Je reactie komt ietwat fel over, dat wil ik je wel meegeven.
Ietwat fel... sorry dat ik mijn reactie niet geschikt heb gemaakt voor zij die zich identificeren met een bevroren deeltje.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 19-10-2024 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:51:
[...]

En iedereen heeft een eigen router? Oh, verrek... er zijn nog meer mensen in de wereld.
Dat schrijft @Gizz toch "of in het nieuwe modem het SSID + wachtwoord aanpassen" ;)

En ja, vervolgens krijg je weer "en als iemand een enorme lijst aan IP reservations / ander subnet / ..." heeft. Maar in die situatie wil je waarschijnlijk/mogelijk uberhaupt niet afhankelijk zijn van het provider modem. Want als je dan een nieuw modem krijgt van de provider (en dat kan ook wel eens gebeuren) kan het ook een heel lastig verhaal worden.

In any case lijkt "meerdere avonden" me nogal overdreven om over te stappen. Met of zonder eigen router. Hoogstens 1 uur of zo downtime.

En v.w.b. TV kijken, dat is gewenning en houd je toch. Ook daarbij ben je geen uren bezig om nieuwe apparatuur aan te sluiten of een andere provider app te installeren op de Smart TV of eigen mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:56:
Dat schrijft @Gizz toch "of in het nieuwe modem het SSID + wachtwoord aanpassen" ;)
Hier reageer ik op:
Dat is toch een kwestie van een ander modem aan je router hangen of desnoods wel de routerfunctionaliteit van het nieuwe modem gebruiken en even het SSID en wachtwoord van de wifi instellen zoals je het altijd hebt? :)
Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Hier reageer ik op:

[...]

Punt.
Dan lees nog een keer?

Je reageert op:
even het SSID en wachtwoord van de wifi instellen zoals je het altijd hebt?
En ik geef aan dat je reageert op:
"of in het nieuwe modem het SSID + wachtwoord aanpassen"
Da's toch echt twee keer hetzelfde. De situatie "wat als iemand geen eigen router gebruikt" is daarmee beantwoordt. "SSID + wachtwoord aanpassen in het nieuwe modem". En ook dat neemt geen avonden in beslag. (Hint: je kunt zelfs het nieuwe modem al in gebruik nemen, SSID + wachtwoord gelijk zetten, en daarna het oude modem uit trekken en LAN kabels omsteken. Dan heb je nog geen 5 minuten downtime en is het een klusje van een uur of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Als je nou eens zoveel energie stak in de reacties waarin je mensen adviseert, krijgt men ook wat vaker compleet correcte informatie ;)

Ik weet wat ik gelezen heb, ik reageer daarop en laat het verder gaan... is niet zo moeilijk. Fijn weekend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:07:
[...]

Als je nou eens zoveel energie stak in de reacties waarin je mensen adviseert, krijgt men ook wat vaker compleet correcte informatie ;)

Ik weet wat ik gelezen heb, ik reageer daarop en laat het verder gaan... is niet zo moeilijk.
Tsja, als je de originele reactie van @Gizz volledig en correct gelezen had had dat ook gewoon 7 posts (incl deze) gespaard.
Fijn weekend :)
Dank, jij ook een fijn weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

100% zekerheid dat 75% van de gevallen men alleen op de sticker kijkt, verbinding maakt en dat trucje voor elk device herhaalt. SSID en WW gelijktrekken met het vorige modem/router doet men niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Tja en dan mijn meterkast opnieuw op orde brengen, VPN connectie weer in leven krijgen, port forwarding inregelen, Dynamic DNS testen, en daarna kinderen alles uitleggen, want nu brullen ze gewoon NETFLIX naar de afstandsbediening en kijken maar.
en dan las ik nog dat alle telefoons voorzien gaan worden van nieuwe simcards. Dus overal weer nieuwe appjes aan de kinderen geven zodat ze hun tegoed kunnen zien, checken of de betalingen en eindafrekeningen goed gaan, en zo niet, bellen, incasso's blokkeren, etc.
Het zal voor een eenvoudige aansluiting als je alleen woont en geen tweaker achtige dingen hebt ingeregeld inderdaad best snel geregeld zijn, maar ik ga er niet meer aan beginnen.
Ik heb dan toch zoiets van: "Don't fix if it aint broke". Die 135 eur heb ik wel over om hier thuis de lieve vrede te bewaren hoor ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Mistraller schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:22:
Tja en dan mijn meterkast opnieuw op orde brengen,
Voor een simpele modemwissel?
VPN connectie weer in leven krijgen, port forwarding inregelen, Dynamic DNS testen, en daarna kinderen alles uitleggen, want nu brullen ze gewoon NETFLIX naar de afstandsbediening en kijken maar.
Zo te zien heb je het goed voor elkaar! Dus heb je je zaakjes waarschijnlijk goed provider-onafhankelijk opgezet, nietwaar?
en dan las ik nog dat alle telefoons voorzien gaan worden van nieuwe simcards.
Waar haal je dat vandaan? En sinds wanneer is zoiets een probleem?
Dus overal weer nieuwe appjes aan de kinderen geven zodat ze hun tegoed kunnen zien, checken of de betalingen en eindafrekeningen goed gaan, en zo niet, bellen, incasso's blokkeren, etc.
Oei, jouw hele leven lijkt een grote uitdaging, een fragiel evenwicht dat met een zuchtje wind vervalt in één grote ellende! Sterkte met alles!
Het zal voor een eenvoudige aansluiting als je alleen woont en geen tweaker achtige dingen hebt ingeregeld inderdaad best snel geregeld zijn, maar ik ga er niet meer aan beginnen.
Dat is jouw goed recht!

Maar als je je Ziggo modem in bridge mode hebt staan, en je router v]kan VLAN's aan op de WAN poort, dan is een wissel naar Odido niet zo moeilijk.
Ik heb dan toch zoiets van: "Don't fix if it aint broke". Die 135 eur heb ik wel over om hier thuis de lieve vrede te bewaren hoor ;)
Prima! En inderdaad, het werkt, en al jaren goed, en dat is ook wat waard.
Ik ben ook nog niet overgestapt, weet ook niet of ik het wel ga doen, maar misschien maak ik er wel een principezaak van, om zelf ook te doen wat ik anderen soms adviseer, en zit ik na een mooie BF deal bij Odido.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Als je ervoor zorgt dat je alleen internet afneemt van je provider, en al die andere diensten bij een onafhankelijke provider (TV, Telefoon, E-mailadres!, router enz.), dan kun je in een handomdraai wisselen van je internetprovider ;)
Pagina: 1 ... 38 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie