SirMemeAlot schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
Wat me hoog zit dat mensen altijd hun eigen standpunten gaan gebruiken om correlaties te leggen maar dat niet objectief kunnen. Of dat dan over Ziggo is, ING of de plaatselijke supermarkt dat maakt me niet uit, maar kom met een onderbouwd verhaal i.p.v. statements droppen waarvan je geen idee hebt of ze kloppen maar wel in je straatje past. Trumpiaans zonder onderbouwing en vol met aannames kunnen we allemaal, maar is niet van het niveau wat je verwacht van Tweakers. Maar wellicht ligt dat aan mijn verwachtingen

.
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een technische oplossing en een mening / politiek / ....
En een technische oplossing maken die voor iedereen bruikbaar is is onmogelijk, want daarmee krijg je iets dat voor niemand nog bij de wensen past. Maar op dit vlak ("vele afstandsbedieningen") zijn er echt wel goed bruikbare oplossingen die voor 75% of zo 99% van de "problemen" oplost.
Dat de Next Mini geen CEC ondersteund (/alleen uitstuurt, maar niet ontvangt) wist ik overigens niet. En ja, dat maakt het IMO nogal een prut product. Aangezien dat voor velen ervoor zou zorgen dat ze gewoon de TV afstandsbediening konden blijven gebruiken incl. apps die native op die TV draaien.
F1TV is daarbij een 50/50 punt, want die ondersteunen officieel geen TVs naast dat de app alleen beschikbaar is op Android TV en Apple TV. En als je toch al een TV hebt die Android TV draait kun je ook de Ziggo Go TV app gebruiken en is de Next Mini minder noodzakelijk.
V.w.b. aanpassen van instellingen van de TV, dat niet kan als je alleen de afstandsbediening van een externe mediaspeler gebruikt. Dat klopt inderdaad. Maar ik denk dat velen een TV uit de doos halen, inpluggen, de basis installatie doorlopen en klaar. Wellicht wordt nog eens wat aan de instellingen aangepast. Maar dit zal lijkt mij bij de meesten niet "op basis van de content" (/"op dagelijkse basis") zijn. Dus ook daarbij is dat niet een veel voorkomende use-case. Betekent uiteraard niet dat die use case niet bestaat. Maar wel dat het er IMO is waar minder rekening mee gehouden kan worden (uit technisch oogpunt) omdat de TV zelf een prima voorziening daar in heeft (een eigen afstandsbediening

, en CEC etc niet gericht zijn op 100% van de use cases afdekken. En als de Next Mini wel CEC zou ondersteunen was het nog meer een non issue, want dan kon je de Next Mini bedienen via de TV afstandsbediening. En ja, ook daar zijn weer edge cases in, iemand die moeite heeft met de bediening via de afstandsbediening en liever voice commands gebruikt. Maar... de groep die én voice commands gebruikt én afhankelijk is van de TV afstandsbediening ("dagelijks" instellingen aanpassen) zal nog kleiner zijn.