Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-09 17:49
Mistraller schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 01:05:
[...]

Met 70 euro per maand is dat natuurlijk geen aanbieding die zeer scherp is waardoor ziggo meer korting wil geven. Je wordt altijd even in de wacht gezet, dan gaan ze checken wat er op je adres mogelijk is. En je moet niet bluffen dat je opzegt als je dat niet echt gaat doen. Ze hebben die gesprekjes aan de lopende band. Zorgen dat je iemand in het zelfde postcode gebied met vergelijkbare alternatieven kent die wel hogere korting heeft gekregen en dat gewoon melden, dat werkt in mijn ogen beter.
Ik heb vandaag weer gebeld en kreeg 6 maanden 20€ korting.
Ik vind het raar dat ze zoveel verschillende aanbiedingen doen.
Ik ben geen lullige klant met 2x Vodafone unlimited abonnementen en tv max en internet elite.
100€ of 70€ voor precies hetzelfde vind ik toch een groot verschil.
Het kan natuurlijk dat je na 1 jaar glasvezel gillend terug rent maar als je het niet probeert kom je er nooit achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:55
Ze moeten eerst al 10€ korting geven om gelijk te komen met odido en kpn .

Je kan ook je eigen gebruik eens tegen het licht houden en kijken of je wel echt unlimited en elite nodig hebt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:55
Van €70 naar €35 is nog leuker 😉

[ Voor 71% gewijzigd door nuffy op 09-10-2024 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:01
Ik zou bij ziggo ook 500 krijgen maar heb daar 400 van gemaakt. Kinderen kunnen netflixen, thuis werken, videobellen en weet ik veel wat, terwijl wij samen thuis werken, draait allemaal als een tierelier naast elkaar. 1Gb lijntje thuis is zo overrated. Veel belangrijker is een lage latency, maar dat snapt de gemiddelde consument niet. En extra download speed weggeven die toch niet benut wordt is voor providers een makkelijke truc om klanten te paaien. Upload speed is wellicht iets leuker maar ook dat benutten maar heel weinig consumenten.

@Lawrence Dat is helemaal niet gek, als je je bedenkt dat wellicht elke callcenter medewerker een score achter zijn naam heeft met voor hoeveel/weinig geld er nieuw vast contract is afgetikt. Wellicht is daar wel een bonusregeling intern.

Ik speel dit spelletje ook met de Volkskrant, en ook daar precies hetzelfde hoor als de termijn weer bijna verlopen is. En wie betaalt er de volle mep voor een keuken of meubelstuk? Geen enkele daarvan heeft een vast lijstje met "gij zult zoveel korting weggeven". Zodra je de deur uitbent is het "Yes, weer gelukt!" En niks vragen=geen korting.

Zolang jij na het ophangen met Ziggo ook maar denkt; "Yes, gelukt" dan is er geen probleem toch.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
Mistraller schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:19:
1Gb lijntje thuis is zo overrated. Veel belangrijker is een lage latency, maar dat snapt de gemiddelde consument niet.
Maar als je voor hetzelfde geld of minder, 1Gb up/down kunt krijgen waarom zou je dat niet doen?
En voor een lage latency moet je ook niet bij Ziggo zijn dus die snap ik ook niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb Ziggo er 3 jaar geleden uit gegooid, abbo was voorbij en ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo tevreden was destijds.
Veel gezeik gehad met het modem en de destijds horizon box.

Upload sowieso al matig en de latency was dramatisch.

Ga het nu weer 1 jaartje proberen maar puur vanwege de aanbieding van 9 maand 50% ( op het 100 mb inet+digitale tv maar kon alles kiezen) met ziggo sport totaal en ESPN voor een jaar, gelijk ook mobiel over gezet naar Hollands nieuwe, krijg ik er jaar Skyshowtime en extra GB/Min bij het mobiel abbo.

Na een jaar zien we wel weer, dit gaat pas in op 1 december zodat ik eventueel volgend jaar black friday nog kan afwachten want ik ga niet blijven als ik de verleng aanbiedingen hier weer hoor.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Jef61 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:52:
[...]

Maar als je voor hetzelfde geld of minder, 1Gb up/down kunt krijgen waarom zou je dat niet doen?
En voor een lage latency moet je ook niet bij Ziggo zijn dus die snap ik ook niet helemaal.
Dan wellicht wel maar mensen worden nogal eens over gehaald naar een duurder abbo of gepaaid om te blijven met hogere snelheden. Wat ziggo dus absoluut net zo goed doet.
Ik kan zelf probleemloos internetten en tv kijken en alles werkt als een zonnetje. Daar ga ik zelf in elk geval niet té moeilijk om doen. Ik heb hier in het dorp al meerdere mensen met hangende pootjes terug zien keren naar Ziggo. Evengoed net zo veel mensen die juist blij zijn met glas. Ook prima. Maar daar ging het nu ff niet over.

Je moet niet met download snelheden aankomen bij ziggo "want daar haal ik die-en-die speed". Want als je dat echt belangrijk vind dan moet je inderdaad gewoon niet bij Ziggo zijn. Latency weet ik zelf niet exact maar van mijn gamende zoon hoor ik nooit klachten in elk geval.

Wil je korting kijk dan naar de actietarieven van de andere aanbieders en niet naar wat voor klant je bent of speed je hebt. Als de concurrentie geen actietarief biedt op je adres dan hoef je geen heel scherpe aanbieding te verwachten.
Zo werkt het spelletje overal, echt niet alleen bij ziggo.

@Humma Kavula Die oude box was inderdaad best een drama. Next mini is stukken beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 10-10-2024 01:45 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
Mistraller schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 01:40:
[...]

Dan wellicht wel maar mensen worden nogal eens over gehaald naar een duurder abbo of gepaaid om te blijven met hogere snelheden. Wat ziggo dus absoluut net zo goed doet.
Ja dat klopt, voor de meeste mensen zou 200Mb down al ruim voldoende zijn, beetje jammer bij Ziggo is dat de upload dan nog maar 30Mb is, maar meestal ook nog voldoende.

Meten is weten.
Ons gebruik de afgelopen 24 uur, 2 persoons huishouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpfQl6V59B-vxY_Zxb84IwY3ZK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FVM1dfRbBxI2SkussOq7Lr1A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Jef61 op 10-10-2024 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De upload bij Ziggo is echt niet meer van deze tijd. En dan de prijs die Ziggo ervoor durft te vragen !!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
dolopfriet schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:59:
De upload bij Ziggo is echt niet meer van deze tijd. En dan de prijs die Ziggo ervoor durft te vragen !!
Ik denk dat de upload voor 98% van de Ziggo gebruikers meer dan voldoende is. Die overige 2% kom je vooral hier tegen maar dat is niet waar Ziggo de meeste omzet vandaan haalt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16
Zolang het op de factuur staat is het van deze tijd. Ziggo vraagt het niet alleen, het wordt ook nog betaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:44
@dolopfriet Heb je echt niks beters te doen dan continu hetzelfde te roeptoeteren. Dit mag je uiteraard vinden en de prijs is waarschijnlijk voor internet only ook hoger bij Ziggo dan glasvezel providers, maar er zijn meer factoren die meespelen, zoals het TV product/behoefte/vertrouwen in merk etc.

Stop vooral met die holle termen als upload is niet meer van deze tijd, of kom met toelichting wat dan wel van deze tijd is en voor welke prijs (onderbouwd graag). En licht dat ook eens toe met betrouwbare data en niet N=1 opmerkingen vanuit jouw hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, de uploadsnelheid die ik bii Ziggo heb is hoger dan de downloadsnelheid die de enige concurrent mij kan leveren (200/30 bij Ziggo, KPN & Odido geven bij DSL aan maximaal 27Mbit/s down te halen). Dus zo slecht is die uploadsnelheid niet.
En nee, ik woon niet eens in de onbewoonde wereld. Maar in een dorp in het zuiden des lands met een duizendtal woningen.

offtopic:
Heb je vandaag al in het Delta topic gepost dat de TV kwaliteit prut is? Want ook daartoe heb j periodiek de behoefte heb ik gemerkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
tyson69 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:18:
[...]

Ik denk dat de upload voor 98% van de Ziggo gebruikers meer dan voldoende is. Die overige 2% kom je vooral hier tegen maar dat is niet waar Ziggo de meeste omzet vandaan haalt
Exact, zelfs als Tweaker ben ik tevreden met 1000/100 van Ziggo. De fase dat ik alles via een NAS vanuit huis beschikbaar had, ala dropbox, is voorbij. Voor een leuke aanbieding heb je een Microsoft Onedrive abonnement en met een beetje zoeken zelfs nog gecombineerd met een Office 365 pakket wat nog wat licentie uitdagingen ook oplost voor 6 gebruikers. En dan netto voor minder geld dan wat de NAS aan stroom kost per jaar. De resterende websites die ik host passen prima in 100Mbps up 8)

Tja waar heb ik dan nog upload voor nodig vraag ik mij af? De dagdagelijkse taken verlopen prima via 100Mbps. Owh ja ik zal ook wel weer naar glasvezel overstappen omdat de verleng aanbiedingen van Ziggo niet top zijn, en dan geniet ik bij een speedtest van 1000/1000. Maar of ik het écht merk in de dagelijkse praktijk vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Dit is deels door Ziggo zelf te verwijten vind ik.
De upload loopt gewoon te veel achter met de concurrentie, (ze zijn er wel mee bezig door radio/tv kanalen weg te halen van de kabel maar duurt wel lang)

ik kan bijvoorbeeld bij Odido of KPN voor 200/400 mbit download prima uit de voeten ook omdat je hetzelfde krijgt als upload. ik zou zelf met 100/100 prima uit de voeten kunnen al zal dan mijn stroomrekening hoger worden als de computer 3 uur download ipv 15 minuten elke avond. (dus is het dan echt goedkoper?)

Maar bij Ziggo moet ik 1000mbit download afnemen om maar 100mbit upload te krijgen en dan nog is de download/upload niet instant. Het is meer een burst die dan constant probeert te pieken op de 100mbit upload bij glasvezel heb je gewoon strak/direct waar je voor betaald altijd. De latency is gewoon veel lager en dat voel je ook.
Zelfs dsl voelde sneller aan door de lagere latency.

Ik gebruik de Synology NAS als Muziek dienst (DS Audio) voor onderweg en Photo back-ups worden altijd van afstand gedaan en en elke nacht back-ups uitwisselen tussen locaties. Dat is allemaal trager nu ik een jaar bij Ziggo zit. en als ik handmatig boeken upload naar mijn ouders nas kom ik nooit hoger dan 3MB/s terwijl we beide 1000/100mbit hebben van Ziggo.

Ik geef zelf echt niks om Televisie (en dat is volgens mij ook de toekomst als je naar de jeugd kijkt) dus om daarom meer te betalen is niet echt logisch. net zoals dat Ziggo wanhopig (ja ik zeg het gewoon) probeert voetbalrechten/F1 rechten te machtigen om mensen toch over te halen hun hogere prijs te betalen. Ik denk dat Ziggo toch echt een stapje terug zal moeten doen in de toekomst en lagere prijzen moet hanteren.

Mijn jaar korting verloopt deze week. (15-10) en ik heb nog niks vernomen vanuit Ziggo zelf en bedelen doe ik niet aan dus ik denk aan de overstap naar Odido en dan 10 maanden korting op snelste pakket (helaas maar 1Gbit bij Glaspoort Glasvezel want KPN te duur) zonder tv voor een jaar daar zitten waar ik de laatste 2 maanden dan de snelheid omlaag breng om de kosten wat inperken (zonder effectief onder de 100mbit upload te komen) en dan zie ik wel of Ziggo nog wanhopiger geworden is of dat KPN eindelijk hun Glaspoort opslag verlaagd hebben bij die glasvezel techniek via de ACM.

Vake bei te bange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
angerfist-yentl schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:04:
De upload loopt gewoon te veel achter met de concurrentie, (ze zijn er wel mee bezig door radio/tv kanalen weg te halen van de kabel maar duurt wel lang)
Maar jij bent zo te lezen ook niet echt een gemiddelde gebruiker, bij jou past idd glasvezel beter.
Voor alle duidelijkheid, ik heb zelf ook glasvezel 1Gb up/down maar heb die snelheid zelden nodig. Alleen bij het maken van een backup van de NAS is het wel handig.

Die 1Gb up/down heb ik omdat mijn provider geen andere snelheden heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik kan bijvoorbeeld bij Odido of KPN voor 200/400 mbit download prima uit de voeten ook omdat je hetzelfde krijgt als upload. ik zou zelf met 100/100 prima uit de voeten kunnen al zal dan mijn stroomrekening hoger worden als de computer 3 uur download ipv 15 minuten elke avond. (dus is het dan echt goedkoper?)

Maar bij Ziggo moet ik 1000mbit download afnemen om maar 100mbit upload te krijgen en dan nog is de download/upload niet instant. Het is meer een burst die dan constant probeert te pieken op de 100mbit upload bij glasvezel heb je gewoon strak/direct waar je voor betaald altijd. De latency is gewoon veel lager en dat voel je ook.
Zelfs dsl voelde sneller aan door de lagere latency.

Ik gebruik de Synology NAS als Muziek dienst (DS Audio) voor onderweg en Photo back-ups worden altijd van afstand gedaan en en elke nacht back-ups uitwisselen tussen locaties. Dat is allemaal trager nu ik een jaar bij Ziggo zit. en als ik handmatig boeken upload naar mijn ouders nas kom ik nooit hoger dan 3MB/s terwijl we beide 1000/100mbit hebben van Ziggo.

Ik geef zelf echt niks om Televisie (en dat is volgens mij ook de toekomst als je naar de jeugd kijkt) dus om daarom meer te betalen is niet echt logisch. net zoals dat Ziggo wanhopig (ja ik zeg het gewoon) probeert voetbalrechten/F1 rechten te machtigen om mensen toch over te halen hun hogere prijs te betalen. Ik denk dat Ziggo toch echt een stapje terug zal moeten doen in de toekomst en lagere prijzen moet hanteren.

Mijn jaar korting verloopt deze week. (15-10) en ik heb nog niks vernomen vanuit Ziggo zelf en bedelen doe ik niet aan dus ik denk aan de overstap naar Odido en dan 10 maanden korting op snelste pakket (helaas maar 1Gbit bij Glaspoort Glasvezel want KPN te duur) zonder tv voor een jaar daar zitten waar ik de laatste 2 maanden dan de snelheid omlaag breng om de kosten wat inperken (zonder effectief onder de 100mbit upload te komen) en dan zie ik wel of Ziggo nog wanhopiger geworden is of dat KPN eindelijk hun Glaspoort opslag verlaagd hebben bij die glasvezel techniek via de ACM.
Die snappieness met browsen door de lagere (DNS) latency die merk ik wél dagelijks, de upload niet zoals ik eerder schreef. Er zullen wel weer een hoop klanten overstappen deze komende weken, de BF deals lopen af bij Ziggo en mijn maandfactuur bevatte al 50% het normale tarief. En dat vind ik de propositie niet waard, voor 50% korting over 9-12 maanden krijgen ze mij aan het twijfelen, owh ja met Disney+ net als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
...
ik zou zelf met 100/100 prima uit de voeten kunnen al zal dan mijn stroomrekening hoger worden als de computer 3 uur download ipv 15 minuten elke avond. (dus is het dan echt goedkoper?)

...

Ik gebruik de Synology NAS ...
Je kan ook de NAS gebruiken om te downloaden. Bijvoorbeeld met nzbget. Als het een lichte nas is doe je het controleren, herstellen en uitpakken met een pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07
In hoeverre is de discussie over het nut en de noodzaak van uploadsnelheid zinvol?

Het is vergelijkbaar met de discussies over het nut van een grote auto: sommige mensen hebben die nodig, bijvoorbeeld vanwege hun gezin of werk, terwijl anderen hem gewoon fijn vinden, zonder specifieke noodzaak. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en behoeften,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
mkmi schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:38:
In hoeverre is de discussie over het nut en de noodzaak van uploadsnelheid zinvol?
...
Het is misschien zinvol zolang het objectief, eerlijk en respectvol is. Zodra het dat niet is boeit mij het nut niet meer. Als het alternatief ook voldoende is, maar goedkoper is, dan kan dat een reden een zijn om over te stappen. Maar dan kunnen er ook objectieve en subjectieve redenen zijn om dat toch niet te doen. Het is een kwestie van afwegen en prioriteiten. En dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24
Ik zat net een beetje naar mijn smokeping docker te kijken en het mij viel op dat zowel de ping naar tweakers.net en nu.nl sinds woensdagavond een stuk hoger (ca 18-20 ms) is dan voorheen (ca 14 ms).

Zijn er meer tweakers die dit gemerkt hebben? Of is dit locaal ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

W1ck1e schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Het is misschien zinvol zolang het objectief, eerlijk en respectvol is. Zodra het dat niet is boeit mij het nut niet meer. Als het alternatief ook voldoende is, maar goedkoper is, dan kan dat een reden een zijn om over te stappen. Maar dan kunnen er ook objectieve en subjectieve redenen zijn om dat toch niet te doen. Het is een kwestie van afwegen en prioriteiten. En dat is persoonlijk.
De uploadsnelheid boeit mij ook niet zo. Ik zit nu bij Ziggo op het internet Max abonnement met 750Mbps download en 60Mbps upload en dat is voor mijn doeleinden meer dan snel genoeg. Ik werk ook veel thuis en de internetsnelheid van mijn werk is 50/50Mbps via VPN en dat loopt op zich ook vlot door.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sjaool schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

De uploadsnelheid boeit mij ook niet zo. Ik zit nu bij Ziggo op het internet Max abonnement met 750Mbps download en 60Mbps upload en dat is voor mijn doeleinden meer dan snel genoeg. Ik werk ook veel thuis en de internetsnelheid van mijn werk is 50/50Mbps via VPN en dat loopt op zich ook vlot door.
Thuiswerken en tegelijkertijd downloaden (Ziggo bandbreedte volledig benutten) over een 400/40 lijn geeft ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:48:
[...]

Max is een oud abo dat niet meer wordt aangeboden toch? Krijg je nu niet Complete met 800/?? voor minder? Of was Complete er nu ook al weer uit en is de enige optie Start XXL met 400/40, of dan Elite met 1000/100. Of was dat het hele ding, "Max naar Elite is 1 euro p/m duurder maar dan wel 1000/100". ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
RobertMe schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Max is een oud abo dat niet meer wordt aangeboden toch? Krijg je nu niet Complete met 800/?? voor minder? Of was Complete er nu ook al weer uit en is de enige optie Start XXL met 400/40, of dan Elite met 1000/100. Of was dat het hele ding, "Max naar Elite is 1 euro p/m duurder maar dan wel 1000/100". ,
Ik zit ook op het oude max abbo, omzetten kan niet.
Als je naar elite wil is het een andere abbo vorm en is het een 1 jarig contract.
Zo is het mij gisteren weer verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Ik heb vandaag weer gebeld voor de 3e keer.
Het aanbod is steeds beter, ik krijg nu 1 jaar lang 35€ korting en espn er gratis bij en de wifi boosters gaan van de rekening.
Dit is dan wel voor 2 jaar, maar bijna net zo goed als de aanbieding voor een nieuwe klant.
Ik ben tevreden en ga dit aanbod waarschijnlijk wel accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lawrence schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:55:
[...]

Ik zit ook op het oude max abbo, omzetten kan niet.
Als je naar elite wil is het een andere abbo vorm en is het een 1 jarig contract.
Zo is het mij gisteren weer verteld.
Dit klopt niet. Het kan zijn dat er een upgrade promo actief is als je het zelf probeert op mijn Ziggo en daar zit een jaarcontract bij. Maar een medewerker kan altijd zonder een nieuw jaarcontract het pakket aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Jay-B schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:14:
[...]

Dit klopt niet. Het kan zijn dat er een upgrade promo actief is als je het zelf probeert op mijn Ziggo en daar zit een jaarcontract bij. Maar een medewerker kan altijd zonder een nieuw jaarcontract het pakket aanpassen.
Ik heb dit toch serieus 2x zo gehoord van een medewerker van Ziggo.
Ik zit namelijk al 1 jaar te wachten ivm kpn/glasdraad wat maar niet komt.
Jaar geleden heb ik gebeld om het om te zetten kon niet, dit na aanleiding om het vanuit mij Ziggo te regelen waar duidelijk bij staat let op je gaat een jaar contract aan.
Gisteren wederom gevraagd of omzetten van elite naar max mogelijk is, antwoord was ja maar wordt een nw contract van 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben je verkeerd geïnformeerd helaas en dat is vervelend. In de basis zit er op welk pakket dan ook geen contract vast aan het pakket zelf. Pas wanneer je een promotie krijgt (dit kan zijn in de vorm van een korting of bijvoorbeeld een gratis WiFi pod) dan wordt er veelal als tegenprestatie een jaarcontract afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Jay-B schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:25:
Dan ben je verkeerd geïnformeerd helaas en dat is vervelend. In de basis zit er op welk pakket dan ook geen contract vast aan het pakket zelf. Pas wanneer je een promotie krijgt (dit kan zijn in de vorm van een korting of bijvoorbeeld een gratis WiFi pod) dan wordt er veelal als tegenprestatie een jaarcontract afgedwongen.
Dat is dan zeker vervelend want ik betaal nu 100€ voor max terwijl het anders 92,50 zou worden.
U werkt bij ziggo neem ik aan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Lawrence schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:27:
[...]

Dat is dan zeker vervelend want ik betaal nu 100€ voor max terwijl het anders 92,50 zou worden.
U werkt bij ziggo neem ik aan dan?
Ik begrijp dat je een 2-jarig contract bent aangegaan en voor het 1e jaar €35,- p.m. korting krijgt. Dat betekent dus 24x€17,50 p.m. korting en dus een maandbedrag van €82,50.

Als het klopt wat ik zeg dan zou ik het toch mog even maar her-overwegen, je hebt 14 dagen de tijd hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:32:
[...]

Ik begrijp dat je een 2-jarig contract bent aangegaan en voor het 1e jaar €35,- p.m. korting krijgt. Dat betekent dus 24x€17,50 p.m. korting en dus een maandbedrag van €82,50.

Als het klopt wat ik zeg dan zou ik het toch mog even maar her-overwegen, je hebt 14 dagen de tijd hiervoor
Ik heb nog niks definitief, enkel het voorstel op de mail.
Ik betaal nu 103.25 waarvan 2,50€ voor de pods.
De standaard prijs voor elite en max is 92,50€
Als je inderdaad die 35€ deelt door 2 gaat er 17.50x24 af en zit ik op 75€ in de maand (24 mnd)
De pods halen ze van de factuur anders zouden die erbij komen dus 77,50€
17,50€ + 2,50€ is toch 20€ korting 24 maanden lang, lijkt mij geen gekke deal.
De concurrentie zit ook op minimaal 70€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Lawrence schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Ik heb nog niks definitief, enkel het voorstel op de mail.
Ik betaal nu 103.25 waarvan 2,50€ voor de pods.
De standaard prijs voor elite en max is 92,50€
Als je inderdaad die 35€ deelt door 2 gaat er 17.50x24 af en zit ik op 75€ in de maand (24 mnd)
De pods halen ze van de factuur anders zouden die erbij komen dus 77,50€
17,50€ + 2,50€ is toch 20€ korting 24 maanden lang, lijkt mij geen gekke deal.
De concurrentie zit ook op minimaal 70€
Ik heb een aantal geleden verlengd voor 1 jaar(internet Max 400/40) met gratis Ziggo Compleet, extra tv-zenders , WiFi pods en een WiFI 6 pod. Aanbod was uiteindelijk 9 maanden €20,- korting, d.w.z 9x€52,50 en 3x€72,50.

Glasvezel ligt voor de deur maar is nog steeds niet naar binnen gebracht. Maar het zal uiteindelijk komen, daarom zou ik op dit moment nooit voor 2 jaar verlengen.

Maar ieders situatie is anders, dan kan ik heel goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

angerfist-yentl

vake bei te bange!

W1ck1e schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Je kan ook de NAS gebruiken om te downloaden. Bijvoorbeeld met nzbget. Als het een lichte nas is doe je het controleren, herstellen en uitpakken met een pc.
Ja dat deed ik eerder ook altijd, 2 jaar terug toen ik nog 100/30 mbit dsl had. maar heb gemerkt dat als ik toch via een browser (desktop) bezig ben en het internet is nu zo snel dat het gewoon sneller is om het te doen met de computer. duurt dan maar 15 minuten vaak. Al kan de DS918+ het vast prima aan en die staat 24/7 toch al aan. :P We worden wellicht ook wel verwend... ik kan mij het Rendo Coax netwerk nog herinneren met 3mbit doordeweeks en 0.5 mbit in het weekend of op drukke tijden haha. :+

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@angerfist-yentl Ik bedoelde dat je met het prijsverschil tussen internet snelheden makkelijk het stroomverbruik van lang(zam)er downloaden kunt bekostigen. Zeker als je een nas voor het downloaden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrence
Pierre_nr1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Ik heb een aantal geleden verlengd voor 1 jaar(internet Max 400/40) met gratis Ziggo Compleet, extra tv-zenders , WiFi pods en een WiFI 6 pod. Aanbod was uiteindelijk 9 maanden €20,- korting, d.w.z 9x€52,50 en 3x€72,50.

Glasvezel ligt voor de deur maar is nog steeds niet naar binnen gebracht. Maar het zal uiteindelijk komen, daarom zou ik op dit moment nooit voor 2 jaar verlengen.

Maar ieders situatie is anders, dan kan ik heel goed begrijpen.
Omdat glasvezel hier wel al actief is twijfel ik nog wat ik ga doen.
Als kpn beschikbaar was gekomen had ik dat nu voor 1 jaar geprobeerd.
Alternatief nu is stipte of trined, ben echter wel iets bang dat ik straks van geen gezeur naar een hoop gezeur ga als ik overstap.
Andere kant als je het niet probeert weet je het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Lawrence schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Omdat glasvezel hier wel al actief is twijfel ik nog wat ik ga doen.
Als kpn beschikbaar was gekomen had ik dat nu voor 1 jaar geprobeerd.
Alternatief nu is stipte of trined, ben echter wel iets bang dat ik straks van geen gezeur naar een hoop gezeur ga als ik overstap.
Andere kant als je het niet probeert weet je het ook niet.
Die keus is uiteraard aan jezelf, maar ik zou voor een 1-jarige verlenging gaan en dan volgend jaar verder kijken wat er op dat moment mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:02
Zijn geen loze kreten. Homepage artikel van vandaag staat er vol mee: ik ga begin volgend jaar ook weg bij Ziggo contract nog even uitzitten dan flink goedkoper uit. Zit inmiddels op 90 euro in de maand. Way over priced en ik ben het zat en heb nu eindelijk keuze. Lang leve glasvezel hoop dat er zoveel klanten weglopen dat Ziggo eindelijk inziet dat hun prijsstelling zo niet langer meer kan. Maar blijf vooral zitten de bestaande klanten gaan gewoon meer betalen...

nieuws: VodafoneZiggo verliest marktaandeel vast internet in Nederland
SirMemeAlot schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:01:
@dolopfriet Heb je echt niks beters te doen dan continu hetzelfde te roeptoeteren. Dit mag je uiteraard vinden en de prijs is waarschijnlijk voor internet only ook hoger bij Ziggo dan glasvezel providers, maar er zijn meer factoren die meespelen, zoals het TV product/behoefte/vertrouwen in merk etc.

Stop vooral met die holle termen als upload is niet meer van deze tijd, of kom met toelichting wat dan wel van deze tijd is en voor welke prijs (onderbouwd graag). En licht dat ook eens toe met betrouwbare data en niet N=1 opmerkingen vanuit jouw hoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:30:
Zijn geen loze kreten. Homepage artikel van vandaag staat er vol mee: ik ga begin volgend jaar ook weg bij Ziggo contract nog even uitzitten dan flink goedkoper uit. Zit inmiddels op 90 euro in de maand. Way over priced en ik ben het zat en heb nu eindelijk keuze. Lang leve glasvezel hoop dat er zoveel klanten weglopen dat Ziggo eindelijk inziet dat hun prijsstelling zo niet langer meer kan. Maar blijf vooral zitten de bestaande klanten gaan gewoon meer betalen...

[...]
Staat waar vol mee? Ga je nu een groep 8 vergelijking doen dat je ziet dat VodafoneZiggo klanten verliest en dan aan je eigen punten ophangen?

Dat er klanten weg zijn gegaan daar had je dit artikel niet voor nodig, de vraag is wat zijn de redenen dat ze weglopen. Dat kan inderdaad prijs zijn of upload of goede aanbieding bij de buren of problemen met de verbinding of gewoon nieuwsgierigheid. Dat haal ik niet uit het artikel namelijk, dus ik ben wel benieuwd wat jij er uithaalt?

De markt is van 1 partij voor snel internet naar nu wel 6 gegaan, dus het klantverlies had VodafoneZiggo vantevoren wel ingecalculeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
MatsuMatsu85 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:30:

[...]
Ook genoeg verhalen over tegenvallende glasvezel abonnementen.
Mijn ervaring is vaak dat als ik mijn abonnement bij Ziggo vergelijk met andere aanbieders voor globaal eenzelfde product, dat ik niet (veel) goedkoper uit ben. Ook ben ik tot nu toe erg tevreden over Ziggo. Daarnaast krijg je vaak een mooie korting en wat extra's als je een nieuw contract afsluit.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

Ik ben een beetje de grip op de namen van de verschillende abonnementen kwijt. Dat zou ik moeten uitzoeken. Want ik had ooit Complete en dat veranderde toen van naam.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15
Even gekke vraag van een oud Ziggo klant. Ik heb in mijn huis nog coax liggen her en der. Maar gaat of is Ziggo inmiddels over van coax naar lan kabel vanaf het modem naar bv TV settop box? Want dan verwijder ik alle inpandige coax een keer tzt. Coax tot aan de meterkast dat Ziggo punt snap ik, die laat ik intact.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Tenzij je een goede reden hebt om de coax te verwijderen: ik zou het laten liggen.
coax in huis is in principe voor tv kijken, de oude next maakt er gebruik van, de next mini heeft die optie niet.
tv kijken via coax kost jou geen bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Videopac

Rommelt wat aan.

pennywiser schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:16:
Even gekke vraag van een oud Ziggo klant. Ik heb in mijn huis nog coax liggen her en der. Maar gaat of is Ziggo inmiddels over van coax naar lan kabel vanaf het modem naar bv TV settop box? Want dan verwijder ik alle inpandige coax een keer tzt. Coax tot aan de meterkast dat Ziggo punt snap ik, die laat ik intact.
Ik heb sinds december 2023 Ziggo en heb 2x Next Mini voor de televisie, aangesloten met UTP maar dat kan ook via wifi. Coax is niet meer nodig: ik heb alleen in de meterkast het (gebrugde) Ziggomodem er op aangesloten.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:25:
Tenzij je een goede reden hebt om de coax te verwijderen: ik zou het laten liggen.
coax in huis is in principe voor tv kijken, de oude next maakt er gebruik van, de next mini heeft die optie niet.
Maar wordt het echt nog gebruikt vanaf het Ziggo modem dan? Met glas is alles lankabel vanaf je modem, ik kan me voorstellen dat Ziggo ook naar een dergelijke opstelling toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Videopac schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:25:
[...]

Ik heb sinds december 2023 Ziggo en heb 2x Next Mini voor de televisie, aangesloten met UTP maar dat kan ook via wifi. Coax is niet meer nodig: ik heb alleen in de meterkast het (gebrugde) Ziggomodem er op aangesloten.
Thanks, dit is hoe ik het wil laten inderdaad, modem moet er zo op kunnen, rest van de coax inpandig eruit en vervangen door cat5e of 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
pennywiser schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Maar wordt het echt nog gebruikt vanaf het Ziggo modem dan? Met glas is alles lankabel vanaf je modem, ik kan me voorstellen dat Ziggo ook naar een dergelijke opstelling toe gaat.
Het modem heeft volgens mij geen "coax uit". Alleen maar in en internet "heen en weer". Het tv signaal voor de tv gaat niet door het modem maar "er langs". Ik kan mij ook van alles voorstellen, maar ik heb geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

Het modem heeft volgens mij geen "coax uit". Alleen maar in en internet "heen en weer". Het tv signaal voor de tv gaat niet door het modem maar "er langs". Ik kan mij ook van alles voorstellen, maar ik heb geen glazen bol.
Ja ok, ik snap het dank. Analoog kijken, ik heb wel een glazen bol, gaan wij hier niet meer doen :) Thanks goed weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
pennywiser schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

Ja ok, ik snap het dank. Analoog kijken, ik heb wel een glazen bol, gaan wij hier niet meer doen :) Thanks goed weekend.
Coax is ook digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hmm ok. Gaat dus direct naar je tv kastje. Ik vermoed dat Ziggo hier ook ooit vanaf stapt, en toch ook voor lan of wifi kiest. Mijn KPN TV+ kastje zit op de wifi. Dank in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 22:33
TV kijken via de next mini gaat via lan of wifi. Kijk je met een ci+ module of een andere mediabox, dan is de coax richting de TV nog wel nodig.

[ Voor 54% gewijzigd door Pvd01 op 11-10-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Videopac

Rommelt wat aan.

W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:25:
Wat moet je nu nog met coax, tenzij je een verouderde settopbox hebt?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Videopac schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:03:
Met de normale Next is niets mis hoor (krijgt keurig dezelfde updates als de Next Mini)... en als iemand gewoon lineair via coax wil kijken (jaja, opnames en uitgesteld via LAN) is dat toch niet erg? Ik hou ook zo lang mogelijk de Next (met coax) voor TV kijken. Ieder zijn ding hè.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 11-10-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Gewoon verwijderen alleen om het te verwijderen vind ik geen goede reden. Als je een goede reden hebt: leef je uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Hier heb ik de coax gebruikt als trekdraad :D kon zo vrij simpel 1 coax kabel vervangen voor 2 CAT6 kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
DJP! schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:50:
Hier heb ik de coax gebruikt als trekdraad :D kon zo vrij simpel 1 coax kabel vervangen voor 2 CAT6 kabels
Ja hier ook alle coax vervangen door CAT6. Nieuwe UTP-kabel aan de oude coax knopen, eventueel wat talkpoeder op de nieuwe kabel en vervangen maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Hier hetzelfde gedaan met de meeste, alleen in de woonkamer heb ik nog een Next met coax. Maar op de andere verdiepingen 2 Next Mini's allemaal met UTP kabel.

Zelf weten wat je prettig vind natuurlijk, maar ik merk heel weinig tot geen verschil tussen Next en Next mini, ik zou zeggen: Patatoes/Patatoes ;)

Voor mesh setje/wifiversterkers is het wel fijn om UTP boven te hebben, maar ook voor PC aansluitingen/TV/playstation/Zonnepanelen omvormer/etc.

Dan had ik dat al, maar wellicht v oor jouw nog overweging waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-08 16:48
SirMemeAlot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

Staat waar vol mee? Ga je nu een groep 8 vergelijking doen dat je ziet dat VodafoneZiggo klanten verliest en dan aan je eigen punten ophangen?

Dat er klanten weg zijn gegaan daar had je dit artikel niet voor nodig, de vraag is wat zijn de redenen dat ze weglopen. Dat kan inderdaad prijs zijn of upload of goede aanbieding bij de buren of problemen met de verbinding of gewoon nieuwsgierigheid. Dat haal ik niet uit het artikel namelijk, dus ik ben wel benieuwd wat jij er uithaalt?

De markt is van 1 partij voor snel internet naar nu wel 6 gegaan, dus het klantverlies had VodafoneZiggo vantevoren wel ingecalculeerd.
Dat klanten bij Ziggo weggaan komt enerzijds door de manier van reclame maken door glasvezel partijen. Het komt er op neer dat je gek bent als je niet overstapt, je krijgt veel meer snelheid. Hoewel de gemiddelde consument hier niets van merkt. Maar we willen altijd het meeste waar voor ons geld.
Wat mij stoort is dat Ziggo gebruikt maakt van een coaxkabel naar de woningen die in veel gevallen al vele male economisch is afgeschreven. En toch er een behoorlijke prijs voor rekent. Bij nieuwe woonhuizen wordt geen glasvezel gelegd maar ook coax. Niet te verklaren.
Ontwikkelingen om sneller internet op coax mogelijk te maken (Docsis 4 bijv.) is erg duur omdat deze kosten door steeds minder klanten opgeleverd moeten worden. En er op gebied van ontwikkeling op oude analoge technieken voor coax weinig concurrentie is, in tegenstelling tot glasvezel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:13
[...]

Programma's opnemen en lekker de reclame doorspoelen. Ik wil niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
devriesjande schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Programma's opnemen en lekker de reclame doorspoelen. Ik wil niet anders.
Ik kan zonder coax ook prima alle TV-programma's zonder reclame bekijken, hoef het zelfs daarvoor niet 'op te nemen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Mari_eu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

Dat klanten bij Ziggo weggaan komt enerzijds door de manier van reclame maken door glasvezel partijen. Het komt er op neer dat je gek bent als je niet overstapt, je krijgt veel meer snelheid. Hoewel de gemiddelde consument hier niets van merkt. Maar we willen altijd het meeste waar voor ons geld.
Wat mij stoort is dat Ziggo gebruikt maakt van een coaxkabel naar de woningen die in veel gevallen al vele male economisch is afgeschreven. En toch er een behoorlijke prijs voor rekent. Bij nieuwe woonhuizen wordt geen glasvezel gelegd maar ook coax. Niet te verklaren.
Ontwikkelingen om sneller internet op coax mogelijk te maken (Docsis 4 bijv.) is erg duur omdat deze kosten door steeds minder klanten opgeleverd moeten worden. En er op gebied van ontwikkeling op oude analoge technieken voor coax weinig concurrentie is, in tegenstelling tot glasvezel.
Docsis 3.1 is nog niet eens overal actief en dat zal al een flinke boost gaan geven en met het langzaam uitfaseren van DVB-C zal er nog meer ruimte vrijkomen om daaroverheen weer een versnelling te bewerkstelligen. Alleen de overgang gang langzaam bij Ziggo en ergens is dat ook wel begrijpelijk met de omvang van het klantenbestand dat zij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jef61 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Ik kan zonder coax ook prima alle TV-programma's zonder reclame bekijken, hoef het zelfs daarvoor niet 'op te nemen'.
Hoe dan? Mijn Next mini skipt op de commerciële zenders geen reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011

rvk

Jef61 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Ik moet daarvoor toch ook altijd opnemen. Doorspoelen met later afspelen alleen werkt niet bij reclames. Dit is zowel bij mijn Next mediabox en Ziggo Go TV (op Android TV).

Vandaar dat ik ook altijd eerst de opneem knop gebruik en dan via mijn opnames kijk (zelfs als ik bijna live kijk).

[ Voor 6% gewijzigd door rvk op 11-10-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
Alleen bij de publieke omroep kun je reclames doorspoelen, bij de commerciëlen niet.

Alternatief: het duurste NL Ziet abonnement, dan kun je ook de commerciële zenders doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Laatst online: 30-10-2024
Mari_eu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

Ontwikkelingen om sneller internet op coax mogelijk te maken (Docsis 4 bijv.) is erg duur omdat deze kosten door steeds minder klanten opgeleverd moeten worden. En er op gebied van ontwikkeling op oude analoge technieken voor coax weinig concurrentie is, in tegenstelling tot glasvezel. De coax is niet alleen in veel gebieden economisch maar na bijna 50 jaar ook technisch afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:08:
Hier hetzelfde gedaan met de meeste, alleen in de woonkamer heb ik nog een Next met coax. Maar op de andere verdiepingen 2 Next Mini's allemaal met UTP kabel.

Zelf weten wat je prettig vind natuurlijk, maar ik merk heel weinig tot geen verschil tussen Next en Next mini, ik zou zeggen: Patatoes/Patatoes ;)

Voor mesh setje/wifiversterkers is het wel fijn om UTP boven te hebben, maar ook voor PC aansluitingen/TV/playstation/Zonnepanelen omvormer/etc.

Dan had ik dat al, maar wellicht v oor jouw nog overweging waard :)
In onze nieuwe woning (7 jaar oud) stopte Ziggo in de meterkast. Er was geen coax naar bv de woonkamer. Ik vind dit eerlijk gezegd wel best gezien de ontwikkeling dat alles straks toch via het netwerk gaat. Dus gewoon utp kabels trekken en wifi. Ik vind dit wel prima. Vroeger had ik de Next via coax, en nu de Mini via utp. Beide werk(t)en inderdaad goed.

Prima als men de voorkeur heeft voor coax en dit probeert zo lang mogelijk vast te houden. Maar uiteindelijk is dat een aflopende zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

In onze nieuwe woning (7 jaar oud) stopte Ziggo in de meterkast. Er was geen coax naar bv de woonkamer. Ik vind dit eerlijk gezegd wel best gezien de ontwikkeling dat alles straks toch via het netwerk gaat. Dus gewoon utp kabels trekken en wifi. Ik vind dit wel prima. Vroeger had ik de Next via coax, en nu de Mini via utp. Beide werk(t)en inderdaad goed.

Prima als men de voorkeur heeft voor coax en dit probeert zo lang mogelijk vast te houden. Maar uiteindelijk is dat een aflopende zaak.
Het heeft zeker wel zijn langste tijd gehad, maar ik voorzie echt nog niet binnen nu en 5 jaar alle coax eruit gaan. Het is nogal een onderneming voor Ziggo om alle oude mediaboxen uit het veld te halen en vermoedelijk ook gratis alternatief te bieden want anders krijgen ze enorm veel klachten van mensen die al 15 jaar geleden een mediabox hebben gekocht en nu waardeloos is :+.

Zo ineens COAX uitzetten zal ze enorm veel klanten kosten dus dit willen ze zeker mitigeren en daarmee verwacht ik dus dat dit nog wel jaaaren gaat duren voordat het echt weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24
SirMemeAlot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

Het heeft zeker wel zijn langste tijd gehad, maar ik voorzie echt nog niet binnen nu en 5 jaar alle coax eruit gaan. Het is nogal een onderneming voor Ziggo om alle oude mediaboxen uit het veld te halen en vermoedelijk ook gratis alternatief te bieden want anders krijgen ze enorm veel klachten van mensen die al 15 jaar geleden een mediabox hebben gekocht en nu waardeloos is :+.

Zo ineens COAX uitzetten zal ze enorm veel klanten kosten dus dit willen ze zeker mitigeren en daarmee verwacht ik dus dat dit nog wel jaaaren gaat duren voordat het echt weg is.
Ziggo heeft het afgelopen jaar heel veel klanten verloren en het einde is nog niet in zicht vrees ik voor ze. Coax afschakelen is vermoedelijk het laatste wat ze willen. Technisch gezien snap ik dat ze naar UTP gaan in met de Next Mini, maar dan is er qua netwerk geen verschil meer met alle concurrenten, die ook veelal goedkoper zijn. Nu zal de technische keuze afgedwongen zijn door leveranciers die ook van coax afstappen, maar wat moet dit zuur zijn voor Ziggo. Geen technisch alternatief wat minstens even goed is en duurder dan de markt. Klinkt als een "dead end".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Houtenklaas schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Ziggo heeft het afgelopen jaar heel veel klanten verloren en het einde is nog niet in zicht vrees ik voor ze. Coax afschakelen is vermoedelijk het laatste wat ze willen. Technisch gezien snap ik dat ze naar UTP gaan in met de Next Mini, maar dan is er qua netwerk geen verschil meer met alle concurrenten, die ook veelal goedkoper zijn. Nu zal de technische keuze afgedwongen zijn door leveranciers die ook van coax afstappen, maar wat moet dit zuur zijn voor Ziggo. Geen technisch alternatief wat minstens even goed is en duurder dan de markt. Klinkt als een "dead end".
Maar wat is nu op dit moment dan nog het unique selling point voor het coax dat Ziggo nog heeft? Je geeft aan dan is er geen verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011

rvk

ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:10:
Alleen bij de publieke omroep kun je reclames doorspoelen, bij de commerciëlen niet.
Bij RTL7, SBS6 etc. spoel ik toch altijd door de reclames heen :*)
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:10:
Alternatief: het duurste NL Ziet abonnement, dan kun je ook de commerciële zenders doorspoelen.
Alleen kun je met die app weer niet opnemen zoals bij Ziggo. Een duidelijke lijst van wat je nog terug moet kijken is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

In onze nieuwe woning (7 jaar oud) stopte Ziggo in de meterkast. Er was geen coax naar bv de woonkamer.
Ziggo (en voorgangers) hebben nooit echt coax geleverd tot de TV? Enige verschil is dat vroeger het AOP in de woonkamer werd geplaatst en dat al vele jaren nu in de meterkast is. Vervolgens krijg je er wellicht wel een coax kabel bij, bij het installatiepakket. Maar ze "leveren" geen TV / coax signaal tot de TV. Net zoals ze geen van allen internet leveren tot de PC of whatever, maar je vaak(?) wel een UTP kabel krijgt.

En Ziggo maakt ook meteen duidelijk waarom / hoe dat zo is. "AOP*, oftewel Abonnee Overname Punt. Na het AOP is het het probleem van de klant. En als klant leg ik ook liever zelf TV aan naar de woonkamer netjes dootde muur en afgemonteerd op een inbouw WCD. En niet (klassieke) Ziggo style met een opbouwdoos in een hoekje van de woonkamer waar je de TV niet zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:09:
[...]

Ziggo (en voorgangers) hebben nooit echt coax geleverd tot de TV? Enige verschil is dat vroeger het AOP in de woonkamer werd geplaatst en dat al vele jaren nu in de meterkast is. Vervolgens krijg je er wellicht wel een coax kabel bij, bij het installatiepakket. Maar ze "leveren" geen TV / coax signaal tot de TV. Net zoals ze geen van allen internet leveren tot de PC of whatever, maar je vaak(?) wel een UTP kabel krijgt.

En Ziggo maakt ook meteen duidelijk waarom / hoe dat zo is. "AOP*, oftewel Abonnee Overname Punt. Na het AOP is het het probleem van de klant. En als klant leg ik ook liever zelf TV aan naar de woonkamer netjes dootde muur en afgemonteerd op een inbouw WCD. En niet (klassieke) Ziggo style met een opbouwdoos in een hoekje van de woonkamer waar je de TV niet zet.
Destijds bij onze vorige woning (18 jaar geleden, 1e eigenaar) zat het AOP in de meterkast en een WCD in de woonkamer. Bij een storing (bij een tweetal zenders, waaronder Veronica) werd door, destijds nog UPC, de WCD kosteloos vervangen door een monteur.
Dus of UPC voelde zich wel verantwoordelijk voor de WCD of er was een verschil tussen UPC en Ziggo qua beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Destijds bij onze vorige woning (18 jaar geleden, 1e eigenaar) zat het AOP in de meterkast en een WCD in de woonkamer. Bij een storing (bij een tweetal zenders, waaronder Veronica) werd door, destijds nog UPC, de WCD kosteloos vervangen door een monteur.
Dus of UPC voelde zich wel verantwoordelijk voor de WCD of er was een verschil tussen UPC en Ziggo qua beleid.
en het is ook werkelijk als AOP in de meterkast destijds opgeleverd? en niet later ingeknipt tbv internet?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

en het is ook werkelijk als AOP in de meterkast destijds opgeleverd? en niet later ingeknipt tbv internet?
Nee. Gewoon een AOP in de meterkast en vanuit daar een splitter naar de slaapkamer en woonkamer.
Dat was de oplevering.
Later met het DHZ pakket heb ik een extra splitter geplaatst vanwege internet en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:58:
[...]

Nee. Gewoon een AOP in de meterkast en vanuit daar een splitter naar de slaapkamer en woonkamer.
Dat was de oplevering.
Later met het DHZ pakket heb ik een extra splitter geplaatst vanwege internet en tv.
ah, dan heb je geluk gehad dat ze de doos in de woonkamer nog wouden vervangen..

wel vaak genoeg gezien dat de groene kabel keurig in de meterkast binnen kwam, een mooie lus maakte zo naar een aansluitdoos in de woonkamer... ;) waar die later ingeknipt werd tbv modem in de meterkast

nu valt het tegenwoordig wel mee met de disco op menig modem... maar vroeger ;D

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Laatst online: 07:24
pennywiser schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Maar wat is nu op dit moment dan nog het unique selling point voor het coax dat Ziggo nog heeft? Je geeft aan dan is er geen verschil meer.
Gemak. De boel eruit trekken en UTP neerleggen draait een Tweaker de hand niet voor om, maar mijn buurman moet er niet aan denken. Allemaal "gedoe" met foutkansen. Maar zodra Ziggo dat zelf gaat opleggen is die drempel ook weg en ligt er werkelijk niets in de weg om naar een goedkopere provider te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:43
In onze nieuwe woning (7 jaar oud) stopte Ziggo in de meterkast. Er was geen coax naar bv de woonkamer.
Dat is de verantwoordelijkheid / taak van de bouwer, en die schuift dat gewoonlijk door naar de koper!

"Vroeger", tot in de jaren 70 van de vorige eeuw, sloot de PTT de telefoon aan. Daarna stopte het in de meterkast (die alle woningen gebouwd vanaf halverwege de jaren 70 hadden).

Alle aanbieders stoppen tegenwoordig in de meterkast. Verder gaat het echt niet, tenzij je daar apart voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:25:
[...]

Dat is de verantwoordelijkheid / taak van de bouwer, en die schuift dat gewoonlijk door naar de koper!

"Vroeger", tot in de jaren 70 van de vorige eeuw, sloot de PTT de telefoon aan. Daarna stopte het in de meterkast (die alle woningen gebouwd vanaf halverwege de jaren 70 hadden).

Alle aanbieders stoppen tegenwoordig in de meterkast. Verder gaat het echt niet, tenzij je daar apart voor betaalt.
Zoals aangegeven heb ik daar ook geen enkele moeite mee. En vind ik het zelfs gezien de huidige ontwikkelingen/situatie bij tv aanbieders (iptv) ook logisch. Bij bouw van een woning wel rekening houden met genoeg aansluitpunten/loze leidingen naar verschillende ruimtes in de woning. Gelukkig hadden de vorige eigenaren dat gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Laatst online: 30-10-2024
SirMemeAlot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:09:
[...]

De markt is van 1 partij voor snel internet naar nu wel 6 gegaan, dus het klantverlies had VodafoneZiggo vantevoren wel ingecalculeerd. Het zit je kennelijk nogal hoog, op zich wel begrijpelijk als het je werkgever betreft. Maar Ziggo heeft gegokt en verloren het is nu eenmaal zo in deze tijd waarin de techniek heel snel gaat je echt mee moet gaan anders leg je het af tegen andere partijen die dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Houtenklaas schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Gemak. De boel eruit trekken en UTP neerleggen draait een Tweaker de hand niet voor om, maar mijn buurman moet er niet aan denken. Allemaal "gedoe" met foutkansen. Maar zodra Ziggo dat zelf gaat opleggen is die drempel ook weg en ligt er werkelijk niets in de weg om naar een goedkopere provider te stappen.
denk dat ik de coax tussen de meterkast en mijn woonkamer ga inzetten voor DAB+ en DVB-T2 :p

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb nu overigens frequent korte bevriezingen van het beeld op NPO3 via de Next Mini, aangesloten via utp. Het geluid blijft wel doorlopen. Diagnostiek geeft aan dat alles goed is. Via Ziggo Go loopt het beeld wel goed.

Edit: ik denk niet dat ik de enige ben. Allestoringen geeft nu een piek weer.
Het beeld is ook niet scherp. Via de Ziggo GO TV app op Apple TV wel.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 11-10-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 21:53
meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:57:
Ik heb nu overigens frequent korte bevriezingen van het beeld op NPO3 via de Next Mini, aangesloten via utp. Het geluid blijft wel doorlopen. Diagnostiek geeft aan dat alles goed is. Via Ziggo Go loopt het beeld wel goed.

Ik ook. Dus dacht kijk ook even hier of ik niet de enige ben. Trouwens gisteravond ook last van gehad (NPO1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slingert schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:05:
[...]

Ik ook. Dus dacht kijk ook even hier of ik niet de enige ben. Trouwens gisteravond ook last van gehad (NPO1).
Naast veelvuldig bevriezen van het beeld, is het ook niet scherp. Via de Ziggo GO TV app op Apple TV wel. En op iPad ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:57:

Het beeld is ook niet scherp. Via de Ziggo GO TV app op Apple TV wel.
Heb er ook last van. Gelukkig kan ik nog overschakelen naar de ci+ module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
Wolly schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:46:
[...]

Hoe dan? Mijn Next mini skipt op de commerciële zenders geen reclames.
Internet only + NLZiet abonnement, geen reclame (en geen coax). Heb dit zo alweer 7 jaar, zou niet anders meer willen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb hier in het hele huis ook nog coax liggen naar verschillende kamers. Op bijv de slaapkamer zit gewoon een Ci+ in de tv met een smartcard (eigendom). Die kabel ligt er toch en netwerkkabel heeft een eigen buis. (de telefonie bekabeling heb ik daarvoor vervangen). Maar die eindigt natuurlijk wel op een andere plek.
Als ik de coax op de slaapkamer eruit gooi moet ik daar weer een extra kastje ophangen. Weer zo'n afstandsbediening erbij...

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van technology-push die voor velen alleen maar E-waste oplevert.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:33:
Als ik de coax op de slaapkamer eruit gooi moet ik daar weer een extra kastje ophangen. Weer zo'n afstandsbediening erbij...

Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van technology-push die voor velen alleen maar E-waste oplevert.
Ik begrijp je aan de ene kant wel, maar heel veel mensen hebben vaak toch al een kastje voor Netlix/Videoland/Prime/HBO/ViaPlay/etc. Daar kan prima de app. van de televisie provider bij.

En via de afstandsbediening van zo'n kastje kun je de TV bedienen (of andersom met HDMI-SEC). Dus ik denk dat de ewaste wel meevalt. Zelfs bij mensen waarbij ik denk dat die totaal niet technisch zijn zie ik als van die Next mini kastjes staan dus blijkbaar is dat helemaal niet zo'n probleem voor ook niet technische mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
jongetje schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

Ik begrijp je aan de ene kant wel, maar heel veel mensen hebben vaak toch al een kastje voor Netlix/Videoland/Prime/HBO/ViaPlay/etc. Daar kan prima de app. van de televisie provider bij.

En via de afstandsbediening van zo'n kastje kun je de TV bedienen (of andersom met HDMI-SEC). Dus ik denk dat de ewaste wel meevalt. Zelfs bij mensen waarbij ik denk dat die totaal niet technisch zijn zie ik als van die Next mini kastjes staan dus blijkbaar is dat helemaal niet zo'n probleem voor ook niet technische mensen.
De next mini is niet te bedienen met de afstandsbediening van de tv. De tv is zeer beperkt te bedienen met de afstandsbediening van de next mini (geluid harder/zachter en aan/uit). Daardoor zijn er twee afstandsbedieningen nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

De next mini is niet te bedienen met de afstandsbediening van de tv. De tv is zeer beperkt te bedienen met de afstandsbediening van de next mini (geluid harder/zachter en aan/uit). Daardoor zijn er twee afstandsbedieningen nodig.
Als je alles met de Next Mini doet heb je daar toch exact genoeg aan?
Je kijkt TV via de Next en op de Next heb je AFAIK alle streaming apps beschikbaar? Waarom zou je dan nog de TV gebruiken?

* RobertMe heeft niet eens batterijen in de ABs van TV zitten. Ik doe al verschillende jaren alles op de NVidia Shield, met een losse minimale afstandbediening aan de Shield. Kijk ik alleen geen TV. Maar mijn ouders doen intussen al zeker 1,5 jaar hetzelfde, met Ziggo Go TV op een Shield, en een Bluetooth afstandsbediening met nummer toetsen.

En de TV afstandsbediening kan toch vast wel de nummers, navigatie knoppen, etc, prima naar de Next sturen (over HDMI-CEC)? Mis je waarschijnlijk alleen speciale functionaliteit zoals een voice control, of specifieke knoppen zoals een Netflix knop of zo. Mijn 2016 LG TV heeft in ieder geval geen problemen om de baais knoppen via CEC naar de Shield te sturen. En de nog oudere Sony van mijn ouders doet dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:16:
Als je alles met de Next Mini doet heb je daar toch exact genoeg aan?
Je kijkt TV via de Next en op de Next heb je AFAIK alle streaming apps beschikbaar? Waarom zou je dan nog de TV gebruiken?
Dat zijn uitspraken waar je voorzichtig mee moet zijn. Niet iedereen gebruikt dezelfde apps en het makkelijkste voorbeeld van een ontbrekende app op de Next is de F1TV Pro-app. Nu kan dat natuurlijk op een Shield, Apple TV of wat dan ook... maar niet alle apps zijn beschikbaar op de Next en je zal maar net F1 willen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
[/quote] Als je alles met de Next Mini doet heb je daar toch exact genoeg aan?
[quote]

Om bijvoorbeeld de beeld instellingen aan te passen aan de content. Dus nee, ik heb daar niet genoeg aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pvd01 op 12-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
[/quote] En de TV afstandsbediening kan toch vast wel de nummers, navigatie knoppen, etc, prima naar de Next sturen (over HDMI-CEC)? Mis je waarschijnlijk alleen speciale functionaliteit zoals een voice control, of specifieke knoppen zoals een Netflix knop of zo.
[quote]
Ook dat kan niet. De next mini ontvangt niet via HDMI-CEC en werkt niet met ir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wat me hoog zit dat mensen altijd hun eigen standpunten gaan gebruiken om correlaties te leggen maar dat niet objectief kunnen. Of dat dan over Ziggo is, ING of de plaatselijke supermarkt dat maakt me niet uit, maar kom met een onderbouwd verhaal i.p.v. statements droppen waarvan je geen idee hebt of ze kloppen maar wel in je straatje past. Trumpiaans zonder onderbouwing en vol met aannames kunnen we allemaal, maar is niet van het niveau wat je verwacht van Tweakers. Maar wellicht ligt dat aan mijn verwachtingen ;).

Verder moet je volgende keer niet tussen de Quotes typen, want dat maakt je bericht lastig leesbaar en nu lijkt het alsof je mijn bericht quote zonder iets te zeggen.
Mistraller schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:33:
Ik heb hier in het hele huis ook nog coax liggen naar verschillende kamers. Op bijv de slaapkamer zit gewoon een Ci+ in de tv met een smartcard (eigendom). Die kabel ligt er toch en netwerkkabel heeft een eigen buis. (de telefonie bekabeling heb ik daarvoor vervangen). Maar die eindigt natuurlijk wel op een andere plek.

Als je enigszins wat moderne TV hebt kun je Ziggo Go app gebruiken, als voordeel is dat je dan ook opnames etc. Kunt bekijken zonder dat je perse E-waste hebt. Die vlieger gaat natuurlijk alleen op als op je platform de app beschikbaar is.

[ Voor 36% gewijzigd door SirMemeAlot op 12-10-2024 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

Wat me hoog zit dat mensen altijd hun eigen standpunten gaan gebruiken om correlaties te leggen maar dat niet objectief kunnen. Of dat dan over Ziggo is, ING of de plaatselijke supermarkt dat maakt me niet uit, maar kom met een onderbouwd verhaal i.p.v. statements droppen waarvan je geen idee hebt of ze kloppen maar wel in je straatje past. Trumpiaans zonder onderbouwing en vol met aannames kunnen we allemaal, maar is niet van het niveau wat je verwacht van Tweakers. Maar wellicht ligt dat aan mijn verwachtingen ;).
Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een technische oplossing en een mening / politiek / ....
En een technische oplossing maken die voor iedereen bruikbaar is is onmogelijk, want daarmee krijg je iets dat voor niemand nog bij de wensen past. Maar op dit vlak ("vele afstandsbedieningen") zijn er echt wel goed bruikbare oplossingen die voor 75% of zo 99% van de "problemen" oplost.

Dat de Next Mini geen CEC ondersteund (/alleen uitstuurt, maar niet ontvangt) wist ik overigens niet. En ja, dat maakt het IMO nogal een prut product. Aangezien dat voor velen ervoor zou zorgen dat ze gewoon de TV afstandsbediening konden blijven gebruiken incl. apps die native op die TV draaien. F1TV is daarbij een 50/50 punt, want die ondersteunen officieel geen TVs naast dat de app alleen beschikbaar is op Android TV en Apple TV. En als je toch al een TV hebt die Android TV draait kun je ook de Ziggo Go TV app gebruiken en is de Next Mini minder noodzakelijk.

V.w.b. aanpassen van instellingen van de TV, dat niet kan als je alleen de afstandsbediening van een externe mediaspeler gebruikt. Dat klopt inderdaad. Maar ik denk dat velen een TV uit de doos halen, inpluggen, de basis installatie doorlopen en klaar. Wellicht wordt nog eens wat aan de instellingen aangepast. Maar dit zal lijkt mij bij de meesten niet "op basis van de content" (/"op dagelijkse basis") zijn. Dus ook daarbij is dat niet een veel voorkomende use-case. Betekent uiteraard niet dat die use case niet bestaat. Maar wel dat het er IMO is waar minder rekening mee gehouden kan worden (uit technisch oogpunt) omdat de TV zelf een prima voorziening daar in heeft (een eigen afstandsbediening ;), en CEC etc niet gericht zijn op 100% van de use cases afdekken. En als de Next Mini wel CEC zou ondersteunen was het nog meer een non issue, want dan kon je de Next Mini bedienen via de TV afstandsbediening. En ja, ook daar zijn weer edge cases in, iemand die moeite heeft met de bediening via de afstandsbediening en liever voice commands gebruikt. Maar... de groep die én voice commands gebruikt én afhankelijk is van de TV afstandsbediening ("dagelijks" instellingen aanpassen) zal nog kleiner zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:57:
Als je enigszins wat moderne TV hebt kun je Ziggo Go app gebruiken, als voordeel is dat je dan ook opnames etc. Kunt bekijken zonder dat je perse E-waste hebt. Die vlieger gaat natuurlijk alleen op als op je platform de app beschikbaar is.
Daar moest ik ook aan denken toen ik die reactie las. Bij een tv heb je wel een aardig risico dat een app niet meer op het OS gesupport wordt. Gelukkig beloven fabrikanten nu tegenwoordig al minimaal vijf jaar update support.
Of je koopt een kastje/stick waar je een lange tijd mee kunt doen. Bv een Apple TV 4 HD kwam eind 2015 op de markt en wordt nog steeds gesupport. En een Apple TV 4K kwam twee jaar later op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Ik ben deze zaterdagavond een update aan het downloaden van ongeveer 16GB en de aangegeven downloadtijd triggerde mij eens om een speedtest te doen. Het valt mij op dat ik op mijn 1GB-lijntje een 150Mbp/s downloadsnelheid haal.... Is dat tegenwoordig normaal op een zaterdagavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jewie 150MB per seconde is ruim 1,2 Gbit/s dus voor een 8Gbit lijn opzich prima. Je bent ook afhankelijk van de andere kant hoe snel die levert.

[ Voor 44% gewijzigd door jongetje op 12-10-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
@jongetje Excuses, ik bedoelde Mbps.

Update: snelheid lijkt nu wat bij te trekken....

[ Voor 41% gewijzigd door Jewie op 12-10-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrando
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-08 05:26
Zijn er tweakers die recent klant geworden zijn bij Ziggo? Momenteel krijg je 6 maanden 50% korting bij een 1 jarig abonnement. Ik heb echter in het verleden betere aanbiedingen gezien. Is het iemand gelukt om iets beters dan 6 maanden te krijgen?

"A life without memes is not worth living." - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 14-09 22:44
@Jewie Check in het modem even het OFDM kanaal. Dit is het docsis 3.1 kanaal en als het modem hier niet op locked blijft deze op lage snelheid hangen via het docsis 3.0 kanaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHsUbLVlvBZNgi2-HpElbr5D8AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmuRedz8QKBe1PtlN35zviwb.jpg?f=fotoalbum_large

Nog meer mensen met een wat hogere uploadsnelheid tegenwoordig? :)
Klopt iets niet in de speedtesten lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 13-10-2024 10:48 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1 ... 37 ... 72 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie